Norse - noen tanker om fremtiden
Har brukt en del tid den siste tiden til å se nærmere på mulighetene til Norse og tenkte å dele noen tanker rundt det jeg ser. Jeg har vært skeptisk etter informasjonen om den rettede emisjon, da jeg ikke var særlig tilfreds med ledelsen/styret sin måte å gjennomføre dette på, samt at jeg satt med følelse av at all informasjon ikke ble delt. Videre var prisfastsettelsen lite tillitsvekkende. Jeg er nå mye mer positiv til det jeg ser og mener dette er et riktig trekk.
Det volum selskapet har i dag er ikke livskraftig på sikt. Volumet må opp. Ruten London – New York er en av de mest attraktive rutene globalt, men må kombineres med flere ruter/øket kapasitet for å få driftskostnadene ned. Den kommende Paris – New York er også blant topp 10 longhault legs, og vil sammen med øket satsning ut fra UK være strategisk viktige for å nå volum.
Internasjonalt er flyselskapene i en helt annen situasjon enn i Norge og Scandinavia. Flere store aktører har nå volum over 2019 nivå og prisene er i bedring. Selskaper som Lufthansa har ikke kapasitet nok og er nå tvunget til reaktivere A380 som har stått på bakken siden 2019/2020. Dette er lite attraktive maskiner som har en altfor høy driftskostnad, men for at Lufthansa skal klare å beholde markedsandel og levere på sine forpliktelser, så må A380 inn i flåten. Den første A380 (Navn: Dusseldorf) kommer i drift igjen om noen uker. Flere A380 maskiner klargjøres. (Totalt har Lufthansa 8 A380, 4 er planlagt reaktivert).
En A380 har et fuelforbruk på 11-12 000 liter i timen, mens Norse sin 787 flåte har et forbruk på ca 4800 – 4900 liter i timen. En 787 har noe mindre kapasitet, men Norse sine 787 har en meget høy kapasitets-layout. Omregnet i forbruk per sete så bruker en Dreamliner 14,3 liter fuel per sete pr time og en A380 (Lufthansa sin konfigurasjon) forbruker ca 23,6 liter fuel per sete per time.
787 Dreamliner er den mest økonomisk maskin på langdistanser, men det som er mest interessant med dette, er å se på bakgrunnen for reaktiveringen av A380. Grunnen er forsinkelser på leveranser av nye maskiner pga komponentmangel. Flere A350 langdistanse maskiner er forsinket med opp til 12 måneder. Når jeg ser nærmere på dette så ser jeg at flere selskap sliter med kapasitet på langdistanse – på grunn av forsinkelser. Flere maskiner som står for levering i 2023 blir ikke levert for et stykke inn i 2024. Dette gir gode muligheter, og driftskostnadene på eldre maskiner gjør at billettprisene (inntektene) går opp.
Videre er det slik at snitt billettpriser er på full vei oppover internasjonal uavhengig av den kommende knapphet på maskiner (som først fremover gjør seg gjeldende i 2023). Selskap som Delta, AA og andre leverer nå gode resultater. Billettprisene i USA er høye, men det virker ikke inn på volum.
Jeg har også sett litt på Norse sine billettpriser for Desember (høysesong på vinter) samt et par sommermåneder. I desember er snittprisen på en økonomibillett fra London til New York ca kr 4150 (før bagasje, setevalg osv) mot kr 2800 for noen uker tilbake. En premium billett koster i snitt kr 7500 før valgene. Disse prisene er justert opp ca 50% de sist uker (selvsagt også fordi vi nå er i desember), men den samme trend ser jeg til neste år (selv om økningen ikke er like stor).
Andre selskap har vært ute med informasjon om booking-graden for neste år. Den er meget god og kapasiteten påvirker prisene lengre frem i tid.
Basert på dette bilde så mener jeg dette kan bli meget bra fremover, men det fordrer at enn virkelig satser på å ta markedsandeler nå.
For to-tre uker tilbake vurderte jeg å selge meg ut, men har nå valgt å kjøpe meg opp. Har de siste dagene kjøpt en del til kr2,50 og tenker at dette vil være en spennende aksje å sitte med frem til April/Mai. Selskapet er i dag priset til 170Mnok, noe som gir et betydelig potensial.
Dette kan bli meget spennende, men flere maskiner må i luften raskt! Da er det riktig å hente inn mer penger og satse.
Det volum selskapet har i dag er ikke livskraftig på sikt. Volumet må opp. Ruten London – New York er en av de mest attraktive rutene globalt, men må kombineres med flere ruter/øket kapasitet for å få driftskostnadene ned. Den kommende Paris – New York er også blant topp 10 longhault legs, og vil sammen med øket satsning ut fra UK være strategisk viktige for å nå volum.
Internasjonalt er flyselskapene i en helt annen situasjon enn i Norge og Scandinavia. Flere store aktører har nå volum over 2019 nivå og prisene er i bedring. Selskaper som Lufthansa har ikke kapasitet nok og er nå tvunget til reaktivere A380 som har stått på bakken siden 2019/2020. Dette er lite attraktive maskiner som har en altfor høy driftskostnad, men for at Lufthansa skal klare å beholde markedsandel og levere på sine forpliktelser, så må A380 inn i flåten. Den første A380 (Navn: Dusseldorf) kommer i drift igjen om noen uker. Flere A380 maskiner klargjøres. (Totalt har Lufthansa 8 A380, 4 er planlagt reaktivert).
En A380 har et fuelforbruk på 11-12 000 liter i timen, mens Norse sin 787 flåte har et forbruk på ca 4800 – 4900 liter i timen. En 787 har noe mindre kapasitet, men Norse sine 787 har en meget høy kapasitets-layout. Omregnet i forbruk per sete så bruker en Dreamliner 14,3 liter fuel per sete pr time og en A380 (Lufthansa sin konfigurasjon) forbruker ca 23,6 liter fuel per sete per time.
787 Dreamliner er den mest økonomisk maskin på langdistanser, men det som er mest interessant med dette, er å se på bakgrunnen for reaktiveringen av A380. Grunnen er forsinkelser på leveranser av nye maskiner pga komponentmangel. Flere A350 langdistanse maskiner er forsinket med opp til 12 måneder. Når jeg ser nærmere på dette så ser jeg at flere selskap sliter med kapasitet på langdistanse – på grunn av forsinkelser. Flere maskiner som står for levering i 2023 blir ikke levert for et stykke inn i 2024. Dette gir gode muligheter, og driftskostnadene på eldre maskiner gjør at billettprisene (inntektene) går opp.
Videre er det slik at snitt billettpriser er på full vei oppover internasjonal uavhengig av den kommende knapphet på maskiner (som først fremover gjør seg gjeldende i 2023). Selskap som Delta, AA og andre leverer nå gode resultater. Billettprisene i USA er høye, men det virker ikke inn på volum.
Jeg har også sett litt på Norse sine billettpriser for Desember (høysesong på vinter) samt et par sommermåneder. I desember er snittprisen på en økonomibillett fra London til New York ca kr 4150 (før bagasje, setevalg osv) mot kr 2800 for noen uker tilbake. En premium billett koster i snitt kr 7500 før valgene. Disse prisene er justert opp ca 50% de sist uker (selvsagt også fordi vi nå er i desember), men den samme trend ser jeg til neste år (selv om økningen ikke er like stor).
Andre selskap har vært ute med informasjon om booking-graden for neste år. Den er meget god og kapasiteten påvirker prisene lengre frem i tid.
Basert på dette bilde så mener jeg dette kan bli meget bra fremover, men det fordrer at enn virkelig satser på å ta markedsandeler nå.
For to-tre uker tilbake vurderte jeg å selge meg ut, men har nå valgt å kjøpe meg opp. Har de siste dagene kjøpt en del til kr2,50 og tenker at dette vil være en spennende aksje å sitte med frem til April/Mai. Selskapet er i dag priset til 170Mnok, noe som gir et betydelig potensial.
Dette kan bli meget spennende, men flere maskiner må i luften raskt! Da er det riktig å hente inn mer penger og satse.
Redigert 06.12.2022 kl 23:12
Du må logge inn for å svare
Green2030
07.10.2024 kl 08:38
3386
Historisk høy kabinfaktor
I september 2024 hadde Norse Atlantic en kabinfaktor på 89 prosent, den høyeste i selskapets historie.
Norse fraktet 146.688 passasjerer i september, en økning på 9 prosent, viser tall fra flyselskapet mandag morgen.
Kabinfaktoren oppgis til 89 prosent, en bedring på 11 prosent, og det høyeste noensinne registrert.
– Vi er glade for å markere enda en rekordmåned for flyselskapet, kommenterer adm. direktør, Bjørn Tore Larsen.
Selskapet gjennomførte 100 prosent av planlagte flyvninger i måneden, mens 81 prosent av flyvningene ankom innen 15 minutter etter planlagt ankomsttid. Totalt antall flyvninger endte på 513 for september.
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/10/07/8188351/historisk-hoy-kabinfaktor
I september 2024 hadde Norse Atlantic en kabinfaktor på 89 prosent, den høyeste i selskapets historie.
Norse fraktet 146.688 passasjerer i september, en økning på 9 prosent, viser tall fra flyselskapet mandag morgen.
Kabinfaktoren oppgis til 89 prosent, en bedring på 11 prosent, og det høyeste noensinne registrert.
– Vi er glade for å markere enda en rekordmåned for flyselskapet, kommenterer adm. direktør, Bjørn Tore Larsen.
Selskapet gjennomførte 100 prosent av planlagte flyvninger i måneden, mens 81 prosent av flyvningene ankom innen 15 minutter etter planlagt ankomsttid. Totalt antall flyvninger endte på 513 for september.
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/10/07/8188351/historisk-hoy-kabinfaktor
SPXL
07.10.2024 kl 09:13
3329
Goldsmith skrevInnlegget er slettet
191.291 passasjerer i august og 146.688 passasjerer i september,, mao en solid nedgang.
Goldsmith
07.10.2024 kl 10:25
3281
Ja, luringen. Det har du helt rett i.
Når både Europa og USA har ferie i august, men ikke i september - så er er det helt i tråd med sesongen at passasjerantallet går ned. Ift ifjor gikk passasjerantallet opp med 11% - til tross fo at flylengden (ASK) var omtrent uforandret.
Mye negativt kan sies om NORSE nære utvikling, men at disse tallene ikke var positive - da skal du ha tykke skylapper!
Når både Europa og USA har ferie i august, men ikke i september - så er er det helt i tråd med sesongen at passasjerantallet går ned. Ift ifjor gikk passasjerantallet opp med 11% - til tross fo at flylengden (ASK) var omtrent uforandret.
Mye negativt kan sies om NORSE nære utvikling, men at disse tallene ikke var positive - da skal du ha tykke skylapper!
elnomi
07.10.2024 kl 10:40
3257
Har Norse nok kapital nå til å unngå ny kapitaltilførsel?
Burde ikke kursen vært mye høyere nå?
Burde ikke kursen vært mye høyere nå?
Redigert 07.10.2024 kl 10:48
Du må logge inn for å svare
SPXL
07.10.2024 kl 14:55
3176
Tilliten til BTL og selskapet er så liten at det skal veldig mye til for at kursen skal opp. Et lite rally som vi ser i dag, blir etterfulgt av tilsvarende nedgang
Lurifax
07.10.2024 kl 17:41
3130
Hadde man enda hatt denne utviklingen i fjor - men nå later det dessverre til at det blir too little, too late som gjelder for Norse.
Strategi
08.10.2024 kl 16:10
2962
Er ikke pr. nå investert i Norse, men......tror det blir en fin reise for de som er det.
Lurifax
08.10.2024 kl 16:40
2940
Det fins fortsatt håp for Norse, problemet er at det ikke lenger fins tro for Norse.
Strategi
08.10.2024 kl 17:35
2924
Enig, det ser slik ut.
Men.... underliggende store verdier er der.
Men.... underliggende store verdier er der.
Lurifax
08.10.2024 kl 17:51
2956
Det hjelper ikke å ha underliggende verdier hvis markedet ikke er villig til å betale for dem.
Bullen
10.10.2024 kl 12:19
2792
Markedet er ikke noe særlig positiv til Norse, men siste meldingene fra selskapet er av den positive varianten. Kan være en start på veien opp?
Sannsynligheten er stor for at neste melding også er positiv. Det tar selvfølgelig tid å snu denne skuta.
Får håpe at de ikke trenger en ny emisjon
Sannsynligheten er stor for at neste melding også er positiv. Det tar selvfølgelig tid å snu denne skuta.
Får håpe at de ikke trenger en ny emisjon
Lurifax
10.10.2024 kl 17:16
2709
En del av problemet er jo at selskapet er på vei til å bruke opp tiden det tar å snu skuta..
elnomi
10.10.2024 kl 18:28
2701
SPXL skrevInnlegget er slettet
Det virker tydelig at markedet har null tillit til BTL og sannsynligvis også frykter ny kapitalinnhenting?
Bullen
11.10.2024 kl 15:11
2565
Nei , ser jo ikke så bra ut. Hvis de greier å snu sjappa uten emisjon, vil aksjen gå flere gangern. Tørre å ta et lite lodd på det?
Verdien nå er 212 mill., ikke rare greiene for et flyselskap
Verdien nå er 212 mill., ikke rare greiene for et flyselskap
Redigert 11.10.2024 kl 15:13
Du må logge inn for å svare
Bullen
11.10.2024 kl 17:16
2492
Bull mannen BTL bør komme litt mer på banen. Å kjøpe noen millioner aksjer sammen med Scorpio ville nok gitt en trygghet for at det ikke er behov for en emisjon. BTL har gjennom de siste meldingene hauset opp selskapet. Han bør bevise det han står for ved å bruke penger på å kjøpe aksjer.
Kåre Grønn
11.10.2024 kl 18:49
2434
Kjøpte 20 kr.. for 200 000.. venter bare på konk el salg ..natta
Redigert 11.10.2024 kl 18:51
Du må logge inn for å svare
verdensmester
11.10.2024 kl 19:02
2462
Det må komme et eller annet fra BTL nå, verdiene hans er jo nærmest visket ut om han ikke trekker frem et ess fra ermet. Det er omsatt litt over 1 mill aksjer i dag så det kan være noe tvangsalg for hva er egentlig vitsen med å selge på disse nivåer om man har vært med en stund med mindre det er tvang
Octagon
11.10.2024 kl 19:52
2460
Lettet meg for det meste på nivåer en god del høyere enn dagens.
Tror dessverre Norse har fyllt flyene sine til priser som knapt gir penger i kassen og at dette har pågått ganske lenge.
Da hjelper det lite med gode trafikktall, når en vet hva det har vært på bekostning av...
Scenarioet i selskapet har nok vært lang mer bekymringsfull enn det de selv har kommunisert siste måneder.
Sannsynlig emisjon før vinteren setter inn her vil jeg anta, og det er vel også derfor kursen har falt siste tiden.
De er neppe fullbooket på charter og de store inntekter i perioden fremover som er svak for alle flyselskap stort sett.
Store verdier i forhold til market cap nå, men det er ikke så enkelt å realisere disse.
Tror dessverre Norse har fyllt flyene sine til priser som knapt gir penger i kassen og at dette har pågått ganske lenge.
Da hjelper det lite med gode trafikktall, når en vet hva det har vært på bekostning av...
Scenarioet i selskapet har nok vært lang mer bekymringsfull enn det de selv har kommunisert siste måneder.
Sannsynlig emisjon før vinteren setter inn her vil jeg anta, og det er vel også derfor kursen har falt siste tiden.
De er neppe fullbooket på charter og de store inntekter i perioden fremover som er svak for alle flyselskap stort sett.
Store verdier i forhold til market cap nå, men det er ikke så enkelt å realisere disse.
Redigert 11.10.2024 kl 19:54
Du må logge inn for å svare
Lurifax
11.10.2024 kl 20:02
2522
BTL har lovet å levere, men har ikke levert - nå handler det ikke lenger om å levere, men om å overleve.
Bullen
12.10.2024 kl 00:14
2549
ja, kanskje han har dratt optimismen et hakk for langt.
Boeing sparker nå 17000 ansatte og blir et år forsinket med langdistanse flyene
Det kan åpne muligheter for Norse?
Boeing sparker nå 17000 ansatte og blir et år forsinket med langdistanse flyene
Det kan åpne muligheter for Norse?
verdensmester
12.10.2024 kl 07:31
2511
Helt riktig hva nå, hvor skal flyselskapene få fly fra og hvem sitter på flotte Dreamlinere til utrolige lave kostnader, jeg tror BTL har gjort en genistrek og at dette vil endre bilde på Norse dramatisk
elnomi
12.10.2024 kl 09:04
2510
BTL har lovet å levere, men har ikke levert - nå handler det ikke lenger om å levere, men om å overleve.«
Dette oppsummerer situasjonen i Norse Spot-ON!
Hvis Norse tenker på en ny emisjon for å bedre likviditeten bør den i tilfelle sette snarest mens det enda er mulig for kursen faller jo dag for dag. Det virker som flere og flere har mistet troen denne høsten?
Dette oppsummerer situasjonen i Norse Spot-ON!
Hvis Norse tenker på en ny emisjon for å bedre likviditeten bør den i tilfelle sette snarest mens det enda er mulig for kursen faller jo dag for dag. Det virker som flere og flere har mistet troen denne høsten?
Lurifax
12.10.2024 kl 09:04
2510
Flyselskapene er opptatt av å kutte kostnader i en tid med usikkerhet rundt etterspørselen, på lik linje med Norse.
Fizberg
14.10.2024 kl 10:11
2148
F2 Funds AS (Fredrik Sneve / Tom Hagen) reduserer beholdningen i NORSE ifølge melding fra Infront TDN i dag:
"NORSE F2 FUNDS AS -400.000 600.000 0,5".
Må anta at de ikke er fornøyd med investeringen så langt.
NORSE handles i dag for kurser rundt kr 1,50 - 1,70 og emisjonsfrykten er økende, men hvem ønsker å delta i en eventuell emisjon?
Det må finnes en bedre løsning enn emisjon for å redde selskapet. Blir avgjørende om flybillettpriser og chartertrafikk gir nok inntekter.
"NORSE F2 FUNDS AS -400.000 600.000 0,5".
Må anta at de ikke er fornøyd med investeringen så langt.
NORSE handles i dag for kurser rundt kr 1,50 - 1,70 og emisjonsfrykten er økende, men hvem ønsker å delta i en eventuell emisjon?
Det må finnes en bedre løsning enn emisjon for å redde selskapet. Blir avgjørende om flybillettpriser og chartertrafikk gir nok inntekter.
Realisten2
14.10.2024 kl 10:40
2118
Fizberg, kan du dele litt mer ang økende emisjonsfrykt. Er dette noe som der er holdepunkter for å hevde eller et synspunkt. Jeg har i det siste hatt motsatt oppfatning.
Flere ting tyder på at likviditetssituasjonen er langt bedre og selskapet bør ha godt med cash.
Er der noe du vet som kan deles?
Flere ting tyder på at likviditetssituasjonen er langt bedre og selskapet bør ha godt med cash.
Er der noe du vet som kan deles?
Fizberg
14.10.2024 kl 15:36
2032
Raset i aksjekursen de siste 52 ukene fra kr 21,12 til kr 1,498 på det laveste i dag sier sitt om aksjemarkedets tiltro til NORSE. Blir spennende å høre hvordan likviditeten er etter utløpet av Q3 og inn i Q4-2024. Det hjelper lite med høy fyllingsgrad (opptil 89%) på flyene dersom dette skyldes lavprisbilletter. Skulle inntektene ikke strekke til behøver nødvendigvis ikke en emisjon å være en foretrukket finansiell løsning.
Strategi
15.10.2024 kl 12:05
1879
Enig med realisten, siste trafikktall viser en god utvikling , så får vi se på fasit når tallene slippes.
Etter min mening er det så store underliggende verdier at en evt. emisjon blir satt betydelig høyere.
Det kan også ende opp i et salg eller rett og slett videre drift.
Har selv en del aksjer i Norse til høyere snitt enn dagens kurs.
Viktig og få med seg at kurs på 1.50 som er bunnen den 14/10 samme dag var høy 1.80 , påfølgende mandag gikk kursen rett opp til 1.648 og så litt opp og ned utover dagen.
Husk at short er over 2 % og at frykt kombinert press nedover fra short ofte skaper store fall.
De underliggende verdiene er i selskapet.
Etter min mening er det så store underliggende verdier at en evt. emisjon blir satt betydelig høyere.
Det kan også ende opp i et salg eller rett og slett videre drift.
Har selv en del aksjer i Norse til høyere snitt enn dagens kurs.
Viktig og få med seg at kurs på 1.50 som er bunnen den 14/10 samme dag var høy 1.80 , påfølgende mandag gikk kursen rett opp til 1.648 og så litt opp og ned utover dagen.
Husk at short er over 2 % og at frykt kombinert press nedover fra short ofte skaper store fall.
De underliggende verdiene er i selskapet.
Redigert 15.10.2024 kl 12:17
Du må logge inn for å svare
Bullen
15.10.2024 kl 12:27
1928
F2 Funds har solgt 1 mill aksjer på få dager og er helt ute av Norse.
Mulig at dette salget har bidratt til å presse kursen nedover de siste dagene
Mulig at dette salget har bidratt til å presse kursen nedover de siste dagene
Bullen
15.10.2024 kl 16:05
1844
Endelig tar de til fornuft, se E24.
Klipper ut en liten bit: Selskapet fokuserer på lønnsom drift over vekst og satser nå mer på charterflyginger.
Klipper ut en liten bit: Selskapet fokuserer på lønnsom drift over vekst og satser nå mer på charterflyginger.
Lurifax
15.10.2024 kl 16:27
1846
Det er ikke snakk å ta til fornuft, det er snakk om at de ikke har noe annet alternativ å ta til.
Bullen
15.10.2024 kl 19:47
1748
Ja, annet alternativ er det kanskje ikke hvis de skal overleve ,
bortsett fra også å tilby langdistanse fly i
et marked hvor det sannsynligvis blir manko på slike fly.
Da er det mulig at selskapet etterhvert tjener penger.
bortsett fra også å tilby langdistanse fly i
et marked hvor det sannsynligvis blir manko på slike fly.
Da er det mulig at selskapet etterhvert tjener penger.
Redigert 15.10.2024 kl 19:52
Du må logge inn for å svare
Octagon
15.10.2024 kl 20:57
1699
Fornuftige trekk siste dager...
Naturlig å forlenge aksjonær lånet fra hovedaksjonærer. Selv om låne betingelser er svært gode for utlåner hadde det vært lite "politisk korrekt" i dagens setting å innfri lån akkurat nå. Hvorvidt dette har med likviditet å gjøre vet ingen noe om, men normalt skal selskapet ha rimelig god likviditet like etter høysesong så tror neppe det er en faktor akkurat nå.
Å si opp folk er jo også en helt naturlig følge av redusert ambisjonsnivå og tilbakelevering av fly.
Det vi vet lite om er den finansielle situasjonen nå - og om det holder gjennom vinteren. Gode trafikktall sier oss ikke noe før vi vet om dette har betydd betydelig høyere inntekter enn kostnader - og det gjenstår å se. Vi kjenner heller ikke til om eksakt hvilken likviditets effekt tilbake leveringen av fly vil få for selskapet.
Det vi imidlertid vet er at aksjekursen er meget lav nå, og priset som om selskapet var tilnærmet konkurs. Det har vi få holdepunkter for at det skal være, og nå er det opp til Norse ledelsen å synliggjøre disse verdier i et samarbeide eller oppkjøp som er til det beste for aksjonærene.
Selskapet er slik jeg ser det, nå med tilbakelevering og reduserte vekst ambisjoner for lite til å kunne overleve alene over tid. Kommer det en interessent på banen så er aksjekursen/kjøpskursen straks en del høyere enn dagens. Akkumulert fremførbart underskudd alene rettferdiggjør høyere kurs en dagens Norse kurs for denne. Slik at oppsiden i kursen om så skjer er betydelig. Vi får se hva som skjer videre...
Naturlig å forlenge aksjonær lånet fra hovedaksjonærer. Selv om låne betingelser er svært gode for utlåner hadde det vært lite "politisk korrekt" i dagens setting å innfri lån akkurat nå. Hvorvidt dette har med likviditet å gjøre vet ingen noe om, men normalt skal selskapet ha rimelig god likviditet like etter høysesong så tror neppe det er en faktor akkurat nå.
Å si opp folk er jo også en helt naturlig følge av redusert ambisjonsnivå og tilbakelevering av fly.
Det vi vet lite om er den finansielle situasjonen nå - og om det holder gjennom vinteren. Gode trafikktall sier oss ikke noe før vi vet om dette har betydd betydelig høyere inntekter enn kostnader - og det gjenstår å se. Vi kjenner heller ikke til om eksakt hvilken likviditets effekt tilbake leveringen av fly vil få for selskapet.
Det vi imidlertid vet er at aksjekursen er meget lav nå, og priset som om selskapet var tilnærmet konkurs. Det har vi få holdepunkter for at det skal være, og nå er det opp til Norse ledelsen å synliggjøre disse verdier i et samarbeide eller oppkjøp som er til det beste for aksjonærene.
Selskapet er slik jeg ser det, nå med tilbakelevering og reduserte vekst ambisjoner for lite til å kunne overleve alene over tid. Kommer det en interessent på banen så er aksjekursen/kjøpskursen straks en del høyere enn dagens. Akkumulert fremførbart underskudd alene rettferdiggjør høyere kurs en dagens Norse kurs for denne. Slik at oppsiden i kursen om så skjer er betydelig. Vi får se hva som skjer videre...
Anywhere
15.10.2024 kl 21:45
1651
SPXL skrevInnlegget er slettet
Og hva tenkte du å si med dette, SPXL? At BTL har skylden for dine økonomiske tap??