Norse - noen tanker om fremtiden
Har brukt en del tid den siste tiden til å se nærmere på mulighetene til Norse og tenkte å dele noen tanker rundt det jeg ser. Jeg har vært skeptisk etter informasjonen om den rettede emisjon, da jeg ikke var særlig tilfreds med ledelsen/styret sin måte å gjennomføre dette på, samt at jeg satt med følelse av at all informasjon ikke ble delt. Videre var prisfastsettelsen lite tillitsvekkende. Jeg er nå mye mer positiv til det jeg ser og mener dette er et riktig trekk.
Det volum selskapet har i dag er ikke livskraftig på sikt. Volumet må opp. Ruten London – New York er en av de mest attraktive rutene globalt, men må kombineres med flere ruter/øket kapasitet for å få driftskostnadene ned. Den kommende Paris – New York er også blant topp 10 longhault legs, og vil sammen med øket satsning ut fra UK være strategisk viktige for å nå volum.
Internasjonalt er flyselskapene i en helt annen situasjon enn i Norge og Scandinavia. Flere store aktører har nå volum over 2019 nivå og prisene er i bedring. Selskaper som Lufthansa har ikke kapasitet nok og er nå tvunget til reaktivere A380 som har stått på bakken siden 2019/2020. Dette er lite attraktive maskiner som har en altfor høy driftskostnad, men for at Lufthansa skal klare å beholde markedsandel og levere på sine forpliktelser, så må A380 inn i flåten. Den første A380 (Navn: Dusseldorf) kommer i drift igjen om noen uker. Flere A380 maskiner klargjøres. (Totalt har Lufthansa 8 A380, 4 er planlagt reaktivert).
En A380 har et fuelforbruk på 11-12 000 liter i timen, mens Norse sin 787 flåte har et forbruk på ca 4800 – 4900 liter i timen. En 787 har noe mindre kapasitet, men Norse sine 787 har en meget høy kapasitets-layout. Omregnet i forbruk per sete så bruker en Dreamliner 14,3 liter fuel per sete pr time og en A380 (Lufthansa sin konfigurasjon) forbruker ca 23,6 liter fuel per sete per time.
787 Dreamliner er den mest økonomisk maskin på langdistanser, men det som er mest interessant med dette, er å se på bakgrunnen for reaktiveringen av A380. Grunnen er forsinkelser på leveranser av nye maskiner pga komponentmangel. Flere A350 langdistanse maskiner er forsinket med opp til 12 måneder. Når jeg ser nærmere på dette så ser jeg at flere selskap sliter med kapasitet på langdistanse – på grunn av forsinkelser. Flere maskiner som står for levering i 2023 blir ikke levert for et stykke inn i 2024. Dette gir gode muligheter, og driftskostnadene på eldre maskiner gjør at billettprisene (inntektene) går opp.
Videre er det slik at snitt billettpriser er på full vei oppover internasjonal uavhengig av den kommende knapphet på maskiner (som først fremover gjør seg gjeldende i 2023). Selskap som Delta, AA og andre leverer nå gode resultater. Billettprisene i USA er høye, men det virker ikke inn på volum.
Jeg har også sett litt på Norse sine billettpriser for Desember (høysesong på vinter) samt et par sommermåneder. I desember er snittprisen på en økonomibillett fra London til New York ca kr 4150 (før bagasje, setevalg osv) mot kr 2800 for noen uker tilbake. En premium billett koster i snitt kr 7500 før valgene. Disse prisene er justert opp ca 50% de sist uker (selvsagt også fordi vi nå er i desember), men den samme trend ser jeg til neste år (selv om økningen ikke er like stor).
Andre selskap har vært ute med informasjon om booking-graden for neste år. Den er meget god og kapasiteten påvirker prisene lengre frem i tid.
Basert på dette bilde så mener jeg dette kan bli meget bra fremover, men det fordrer at enn virkelig satser på å ta markedsandeler nå.
For to-tre uker tilbake vurderte jeg å selge meg ut, men har nå valgt å kjøpe meg opp. Har de siste dagene kjøpt en del til kr2,50 og tenker at dette vil være en spennende aksje å sitte med frem til April/Mai. Selskapet er i dag priset til 170Mnok, noe som gir et betydelig potensial.
Dette kan bli meget spennende, men flere maskiner må i luften raskt! Da er det riktig å hente inn mer penger og satse.
Det volum selskapet har i dag er ikke livskraftig på sikt. Volumet må opp. Ruten London – New York er en av de mest attraktive rutene globalt, men må kombineres med flere ruter/øket kapasitet for å få driftskostnadene ned. Den kommende Paris – New York er også blant topp 10 longhault legs, og vil sammen med øket satsning ut fra UK være strategisk viktige for å nå volum.
Internasjonalt er flyselskapene i en helt annen situasjon enn i Norge og Scandinavia. Flere store aktører har nå volum over 2019 nivå og prisene er i bedring. Selskaper som Lufthansa har ikke kapasitet nok og er nå tvunget til reaktivere A380 som har stått på bakken siden 2019/2020. Dette er lite attraktive maskiner som har en altfor høy driftskostnad, men for at Lufthansa skal klare å beholde markedsandel og levere på sine forpliktelser, så må A380 inn i flåten. Den første A380 (Navn: Dusseldorf) kommer i drift igjen om noen uker. Flere A380 maskiner klargjøres. (Totalt har Lufthansa 8 A380, 4 er planlagt reaktivert).
En A380 har et fuelforbruk på 11-12 000 liter i timen, mens Norse sin 787 flåte har et forbruk på ca 4800 – 4900 liter i timen. En 787 har noe mindre kapasitet, men Norse sine 787 har en meget høy kapasitets-layout. Omregnet i forbruk per sete så bruker en Dreamliner 14,3 liter fuel per sete pr time og en A380 (Lufthansa sin konfigurasjon) forbruker ca 23,6 liter fuel per sete per time.
787 Dreamliner er den mest økonomisk maskin på langdistanser, men det som er mest interessant med dette, er å se på bakgrunnen for reaktiveringen av A380. Grunnen er forsinkelser på leveranser av nye maskiner pga komponentmangel. Flere A350 langdistanse maskiner er forsinket med opp til 12 måneder. Når jeg ser nærmere på dette så ser jeg at flere selskap sliter med kapasitet på langdistanse – på grunn av forsinkelser. Flere maskiner som står for levering i 2023 blir ikke levert for et stykke inn i 2024. Dette gir gode muligheter, og driftskostnadene på eldre maskiner gjør at billettprisene (inntektene) går opp.
Videre er det slik at snitt billettpriser er på full vei oppover internasjonal uavhengig av den kommende knapphet på maskiner (som først fremover gjør seg gjeldende i 2023). Selskap som Delta, AA og andre leverer nå gode resultater. Billettprisene i USA er høye, men det virker ikke inn på volum.
Jeg har også sett litt på Norse sine billettpriser for Desember (høysesong på vinter) samt et par sommermåneder. I desember er snittprisen på en økonomibillett fra London til New York ca kr 4150 (før bagasje, setevalg osv) mot kr 2800 for noen uker tilbake. En premium billett koster i snitt kr 7500 før valgene. Disse prisene er justert opp ca 50% de sist uker (selvsagt også fordi vi nå er i desember), men den samme trend ser jeg til neste år (selv om økningen ikke er like stor).
Andre selskap har vært ute med informasjon om booking-graden for neste år. Den er meget god og kapasiteten påvirker prisene lengre frem i tid.
Basert på dette bilde så mener jeg dette kan bli meget bra fremover, men det fordrer at enn virkelig satser på å ta markedsandeler nå.
For to-tre uker tilbake vurderte jeg å selge meg ut, men har nå valgt å kjøpe meg opp. Har de siste dagene kjøpt en del til kr2,50 og tenker at dette vil være en spennende aksje å sitte med frem til April/Mai. Selskapet er i dag priset til 170Mnok, noe som gir et betydelig potensial.
Dette kan bli meget spennende, men flere maskiner må i luften raskt! Da er det riktig å hente inn mer penger og satse.
Redigert 06.12.2022 kl 23:12
Du må logge inn for å svare
Strategi
04.11.2024 kl 11:15
2512
Noen kjøper noen selger og håper på "lavt hengende frukt".
Selskapet er konkurs priset, samtidig er det et sterkt signal fra selskapet at de ikke har planer om å legge ned.
De som følger selskapet tett har en annen forståelse enn tilfeldige tradere og selger ikke aksjer.
Ører er uinteressant.
Mitt tips er at Norse kommer til å overaske sterkt på oppsiden fremover.
Selskapet er konkurs priset, samtidig er det et sterkt signal fra selskapet at de ikke har planer om å legge ned.
De som følger selskapet tett har en annen forståelse enn tilfeldige tradere og selger ikke aksjer.
Ører er uinteressant.
Mitt tips er at Norse kommer til å overaske sterkt på oppsiden fremover.
Lurifax
04.11.2024 kl 11:52
2481
Greit nok å være optimistisk, hvis det faktisk foreligger et reelt grunnlag for det - men her er det meste av grunnlag blåst bort.
Realisten2
04.11.2024 kl 12:04
2472
Selskapet fraktet 514 000 passasjerer i q3. Disse betalte trolig over kr 2 000 000 000 for å reise med Norse.
Hvilket grunnlag er det som er blåst bort?
Hvilket grunnlag er det som er blåst bort?
Strategi
04.11.2024 kl 13:23
2434
Det er leid ut forholdsvis mye ACMI, bedre forutsigbarhet er det vanskelig å få.
Dette er inkludert crew og anen kost så disse avtalene er forutsigbar inntjening.
Dette er inkludert crew og anen kost så disse avtalene er forutsigbar inntjening.
Lurifax
04.11.2024 kl 13:38
2413
Selskapet har fortsatt alt å bevise hva gjelder grunnlaget for lønnsom drift.
Strategi
04.11.2024 kl 14:09
2388
Siden du er så i tvil om retningen her og veldig usikker på om du skal kjøpe mer om du i det hele tatt har aksjer.
Mitt råd til deg er at du avstår å evt. kjøpe mer
Og har du fortsatt aksjer kan det være lurt å selge unna disse, virker som om du har dårlig søvnkvalitet og å tre til side kan sikkert hjelpe.
Lykke til.🧑✈️
Mitt råd til deg er at du avstår å evt. kjøpe mer
Og har du fortsatt aksjer kan det være lurt å selge unna disse, virker som om du har dårlig søvnkvalitet og å tre til side kan sikkert hjelpe.
Lykke til.🧑✈️
Lurifax
04.11.2024 kl 14:21
2373
Fins ingen dårlig søvnkvalitet pga usikkerhet her, idet jeg er helt sikker på at selskapet ikke har noe å vise til hva gjelder den klare banen mot lønnsomhet.
Green2030
04.11.2024 kl 14:22
2373
@Strategi og Realisten2
Lurifax har ikke investert i Norse og kommer ikke til å investere. Dette aliaset sin funksjon er å være negativ, kritisk, etc for å skape trafikk - på lik linje med noen andre alias på forumet her… hvis dere klikker på Lurifax så vil dere se at aliaset er ofte samkjørt med Gullhaugen. Lurifax er sikkert at Alias fra FA for å skape trafikk (les kjøpt og betalt)
Det positive er at aliaset provoserer frem gode og reflekterte svar fra de som kan Norse, men det er ikke noe poeng å overbevise dette aliaset om Norse
Lurifax har ikke investert i Norse og kommer ikke til å investere. Dette aliaset sin funksjon er å være negativ, kritisk, etc for å skape trafikk - på lik linje med noen andre alias på forumet her… hvis dere klikker på Lurifax så vil dere se at aliaset er ofte samkjørt med Gullhaugen. Lurifax er sikkert at Alias fra FA for å skape trafikk (les kjøpt og betalt)
Det positive er at aliaset provoserer frem gode og reflekterte svar fra de som kan Norse, men det er ikke noe poeng å overbevise dette aliaset om Norse
Redigert 04.11.2024 kl 14:27
Du må logge inn for å svare
Strategi
04.11.2024 kl 14:53
2353
Ser ikke helt poenget dersom det du sier er riktig, i så fall "spammer" Finansavisen egne fora.
Sånn går dagan.
Sånn går dagan.
Lurifax
04.11.2024 kl 14:58
2346
Ja, hadde jeg da enda fått kjøpt og betalt for å kommentere her så ville jeg hatt klar bane mot lønnsomhet..
Strategi
04.11.2024 kl 15:02
2352
NORSE: Norse Atlantic Airways Extends 2025-2026 Winter Schedule from London Gatwick
i dag kl. 14:31 ∙ Oslo Børs
Popular winter-getaway destinations with increased flight availability are now
open for booking on www.flynorse.com through March 2026, giving travelers the
perfect chance to plan ahead and lock in low fares for unforgettable experiences
next winter.
Det ser ikke ut til at Norse Atlantic planlegger å legge ned akkurat.
Genialt å legge ut dette såpass tidlig for å fylle opp på faste priser.
https://www.nordnet.no/market/news/1d455ff8-837e-4840-adb9-9b28b35ae23b
Jeg tror dette kommer til å gå strålende bra, selskapet har tatt kraftig tak og det ser ut til å virke basert på de siste nyhetene fra selskapet.
i dag kl. 14:31 ∙ Oslo Børs
Popular winter-getaway destinations with increased flight availability are now
open for booking on www.flynorse.com through March 2026, giving travelers the
perfect chance to plan ahead and lock in low fares for unforgettable experiences
next winter.
Det ser ikke ut til at Norse Atlantic planlegger å legge ned akkurat.
Genialt å legge ut dette såpass tidlig for å fylle opp på faste priser.
https://www.nordnet.no/market/news/1d455ff8-837e-4840-adb9-9b28b35ae23b
Jeg tror dette kommer til å gå strålende bra, selskapet har tatt kraftig tak og det ser ut til å virke basert på de siste nyhetene fra selskapet.
Redigert 04.11.2024 kl 15:04
Du må logge inn for å svare
Green2030
04.11.2024 kl 15:17
2339
økt trafikk gir økte reklame inntekter samt økt støtte...Lurifax m.fl. er alias som kun skriver, provosere, erter, etc for å drive trafikk og klikk - et godt eksempel er hva Lurifax har gjort på NORSE kanalen ved å skrive negativt og provosere andre lesere her.... Aliaset har skrevet hundrevis av innlegg om Norse uten å eie en eneste aksje. Du kan jo spørre deg selv om du villa ha brukte mye tid å skrive hundrevis av negative innlegg over mange måneder på et forum hvor du ikke har investert en eneste krone i selskapet...
Lurifax er kjøpt og betalt
Lurifax er kjøpt og betalt
Lurifax
04.11.2024 kl 15:31
2316
Hvis du leser lenger tilbake i tråden så har jeg hatt et mer nøytralt syn på selskapet, og gitt BTL og Norse sjansen til å vise at de kan levere, men faktum er at det har de ikke gjort, men heller vist at de famler i blinde. Men ustyrtelig morsomt er det at du mener at jeg er kjøpt og betalt for mine meningsytringer.
Strategi
04.11.2024 kl 17:17
2217
Veldig fint å høre at DU har gitt BTL sjansen til å levere.
Veldig fint gjort av deg, du har vært raus!!!!
Trist at de jobbet i blinde tilbake i tid.
Det er ofte slik når du driver et selskap så må du som leder forholde deg til føringene som er fattet av styret på generalforsamling.
I noen tilfeller skaper dette en "treghet", viktig å se forskjellen på en pølsebu i Trondheimsveien og et flyselskap.
Fortid er fortid og nye føringer for selskapets videre ferd er fattet av styret enten ved ordinært møte eller ved "ekstraordinær" generalforsamling.
Hvis vi konsentrerer oss om nå tid og hva som har skjedd de siste par måneder kan vi konstatere at selskapet har gjort en rekke grep for å skape forutsigbarhet og fremtidige inntekter.
Kostnader kuttes , driftsmodellen justeres.
Det vi ser er at selskapet ikke lenger er like avhengig av egne ruter og her kommer ACMI inn og opprettholder drift crew og annet uten stor risiko og tap.
Tror dette blir en viktig del av virksomheten fremover når det er ledig kapasitet.
Det vi også ser er at trafikktallene er gode, med sterk fyllingsgrad.
Veldig fint gjort av deg, du har vært raus!!!!
Trist at de jobbet i blinde tilbake i tid.
Det er ofte slik når du driver et selskap så må du som leder forholde deg til føringene som er fattet av styret på generalforsamling.
I noen tilfeller skaper dette en "treghet", viktig å se forskjellen på en pølsebu i Trondheimsveien og et flyselskap.
Fortid er fortid og nye føringer for selskapets videre ferd er fattet av styret enten ved ordinært møte eller ved "ekstraordinær" generalforsamling.
Hvis vi konsentrerer oss om nå tid og hva som har skjedd de siste par måneder kan vi konstatere at selskapet har gjort en rekke grep for å skape forutsigbarhet og fremtidige inntekter.
Kostnader kuttes , driftsmodellen justeres.
Det vi ser er at selskapet ikke lenger er like avhengig av egne ruter og her kommer ACMI inn og opprettholder drift crew og annet uten stor risiko og tap.
Tror dette blir en viktig del av virksomheten fremover når det er ledig kapasitet.
Det vi også ser er at trafikktallene er gode, med sterk fyllingsgrad.
Redigert 04.11.2024 kl 17:19
Du må logge inn for å svare
Lurifax
04.11.2024 kl 17:29
2221
Selvsagt må de endre til en ny prøve og feile-metodikk når den opprinnelige prøve og feile-metodikken feilet.
Strategi
04.11.2024 kl 22:18
2155
Ikke vet jeg om hva motivasjonen til slike som deg er og hvem som betaler for at enkelte tråder rundt på fora blir spammet med et innhold som er fullstendig intetsigende og som åpenbart er på «barneskole» nivå.
Kan ikke annet en å anse dine uttalelser som et sterkt kjøps signal.
Dine innlegg blir herved usynlige for meg i fremtiden.
Kan ikke annet en å anse dine uttalelser som et sterkt kjøps signal.
Dine innlegg blir herved usynlige for meg i fremtiden.
Lurifax
04.11.2024 kl 22:59
2134
Jeg kan ikke se at mitt innhold er noe mer spam enn ditt eller at dine uttalelser holder noe høyere nivå enn mine, men såpass respekt for ytringene dine at jeg ikke skal nedgradere dem til barneskolenivå og usynliggjøre dem har jeg.
Strategi
06.11.2024 kl 09:48
1803
NORSE: Norse Atlantic Airways Announces Successful Completion of Inaugural Charter Flight for P&O Cruises
i går kl. 12:07 ∙ Oslo Børs
On Friday, November 1, 2024, Norse Atlantic Airways' first charter flight with
P&O Cruises departed from Manchester Airport, marking a new chapter in travel
partnership. The flight carried over 300 guests to Barbados, where they joined
fellow passengers aboard Britannia for a 14-night Caribbean cruise.
Between November '24 and March '25 Norse Atlantic will operate a weekly Friday
flight from Manchester to Barbados. It will operate Saturday flights from London
Gatwick and Manchester to Antigua/Barbados (alternating weeks). This schedule
offers convenient, direct and comfortable access for UK travelers heading to P&O
Cruises' popular Caribbean itineraries.
https://www.nordnet.no/market/news/dce95aab-2795-43d3-a512-3a80b151a07b
i går kl. 12:07 ∙ Oslo Børs
On Friday, November 1, 2024, Norse Atlantic Airways' first charter flight with
P&O Cruises departed from Manchester Airport, marking a new chapter in travel
partnership. The flight carried over 300 guests to Barbados, where they joined
fellow passengers aboard Britannia for a 14-night Caribbean cruise.
Between November '24 and March '25 Norse Atlantic will operate a weekly Friday
flight from Manchester to Barbados. It will operate Saturday flights from London
Gatwick and Manchester to Antigua/Barbados (alternating weeks). This schedule
offers convenient, direct and comfortable access for UK travelers heading to P&O
Cruises' popular Caribbean itineraries.
https://www.nordnet.no/market/news/dce95aab-2795-43d3-a512-3a80b151a07b
Realisten2
06.11.2024 kl 16:28
1671
Noen kommentarer i dag Lurifax? Tidvis opp over 25%, ser ut til å endre opp 15%+
Tenker at dette er en god indikasjon på hva som vil komme til å skje så fort emisjonsfrykten faller bort og flere investorer får øynene opp for hvordan selskapet bygges. For 2 år siden så var der ikke noe selskap, Nå er selskapet godt etablert med fokus på drift og på å bygge en solid grunn å bygge videre på.
Her har vi et selskap som har hatt en formidabel vekst på kort tid. Omsetningen i Q3 blir over 2200 millioner kroner. Dette på under 24 måneder.
Oppstartskostander har vært betydelige og grunder (BTL) har måtte strekke seg langt for å sikre drift. Så har de hatt noen informasjons og kommunikasjonsutfordringer, samt underestimert effekten av at kreditkort-selskapene tilbakeholder/holdt over 400 millioner kroner som var selskapet sine penger. Derfor lånte de store eierne inn ca kr 200 millioner.
Jeg tenker at oppgangen i dag viser at noen har satt seg inn i selskapets drift og muligheter....
Tenker at dette er en god indikasjon på hva som vil komme til å skje så fort emisjonsfrykten faller bort og flere investorer får øynene opp for hvordan selskapet bygges. For 2 år siden så var der ikke noe selskap, Nå er selskapet godt etablert med fokus på drift og på å bygge en solid grunn å bygge videre på.
Her har vi et selskap som har hatt en formidabel vekst på kort tid. Omsetningen i Q3 blir over 2200 millioner kroner. Dette på under 24 måneder.
Oppstartskostander har vært betydelige og grunder (BTL) har måtte strekke seg langt for å sikre drift. Så har de hatt noen informasjons og kommunikasjonsutfordringer, samt underestimert effekten av at kreditkort-selskapene tilbakeholder/holdt over 400 millioner kroner som var selskapet sine penger. Derfor lånte de store eierne inn ca kr 200 millioner.
Jeg tenker at oppgangen i dag viser at noen har satt seg inn i selskapets drift og muligheter....
Lurifax
06.11.2024 kl 16:34
1659
Regner med kursen pumpes opp i forventning om trafikktall i morgen, og at den dumpes ned igjen i etterkant - som sist.
Shinkansen
07.11.2024 kl 08:11
1569
Du mener det, selv på volumet fra igår, og de siste 7 dagene forøvrig?
Lurifax
07.11.2024 kl 08:40
1561
For at aksjen skal reprises må selskapet melde noen åpenbare grunner til at den skal det - så ja, dette er en pump opp mot trafikktallene.
Shinkansen
07.11.2024 kl 09:14
1534
Hva med andre signaler i markedet? Kan det tenkes flere får øynene opp for dette, hvis man ser på mcap og value pr asset i forhold til andre selskaper, samt mangel på fly? Har du hensynstatt dette, eller mener du dette utelukkende er en pump før trafikktall?
Lurifax
07.11.2024 kl 09:37
1506
Selskapet har fortsatt til gode å vise til hvordan verdier skal realiseres, mens det har en god track record på å vise til hvordan verdier går tapt.
Shinkansen
07.11.2024 kl 09:52
1521
Kan jo snu litt på flisa der: Verdiene blir skapt når de vokser (utvikling av brand, opplæring, oppstart og etablering av nye ruter). Som selvsagt koster penger. Skikkelig skuff i sommer da avtalen om strategisk samarbeid ikke gikk, og selskapet fikk en krisekurs. Verdt å sjekke verdi pr asset kontra mcap i forhold til andre selskaper. Så er det fortsatt et ungt selskap. Har lagt merke til hvordan de kjapt, relativt sett, endrer strategi for å sikre drift og å få dette til et plussprosjekt, samt å levere ganske så bra tall på load de siste mnd. Så får vi se hva endelig inntekt pr reisende blir i Q3. At det er en risk er det ingen tvil om, men hvordan kan oppsiden se ut dersom det meldes om lengre utleie avtaler (flere fly over flere år)?!
Lurifax
07.11.2024 kl 10:01
1508
Hovedproblemet her er at selskapet er presset på tid og penger - det finnes lite rom for å gjøre flere feilvurderinger. Så nedsiderisikoen synes skumlere enn oppsidepotensialet synes attraktivt.
Realisten2
07.11.2024 kl 11:52
1435
Lurifax, du skal ha honnør for at du klarer å holde et negativt syn i disse dager. Viktig at noen også gir uttrykk for en viss moderasjon, da det er lett for oss å glemme risikoen. Når det er sagt så er troen så god at jeg nok (trolig) sitter til August 25, så kan vi gjøre opp regnskapet da :-)
Lurifax
07.11.2024 kl 12:03
1421
Hvis du fortsetter å trade aksjen frem til august 2025 så kan du jo kanskje være heldig nok til ende opp med å gå i pluss.
Green2030
07.11.2024 kl 13:27
1374
Hadde du vært litt lur så hadde du kjøpt på 1,50 -1,70 - du viste jo at aksjen skulle opp på forventninger på oktober tall, da hadde du hatt 50% avkastning. Du har jo tross alt fulgt selskapet i mange måneder og skrevet flere hundre innlegg.... men du har ikke og eier ikke en eneste aksje i NORSE. Du har ingen konstruktive innlegg, alt du gjør er å vri og vende på ord og ordspill til det negative på vegne av FA.
Shinkansen
07.11.2024 kl 13:33
1382
Nå har markedet gitt aksjen juling siden juli eller noe slikt. Om det er denne pumpen før loadtall for en mnd (oktober) vi ser nå, vil jeg jo si det er en kraftig pump på så høye volum. Evt reprising mot fair value. Stryk det som ikke passer egen bias.
Lurifax
07.11.2024 kl 13:45
1372
Jeg er ikke en spekulant/trader, jeg investerer kun basert på fundamentale forhold- og det har ikke kommet noe fundamentalt nytt fra selskapet som skal tilsi den siste ukens reprising av aksjen.
Shinkansen
07.11.2024 kl 13:50
1364
Fair enough, men har du ikke sett noen fundamentale forhold utover akkurat selskaps spesifikt den siste tiden?
Green2030
07.11.2024 kl 14:25
1346
Nå har vi hørt det også...hehe... du har primært fulgt Norse i 6 mnd og skrevet hundrevis av negative innlegg om selskapet. Hvorfor bruke så mye tid på et selskap du ikke har tro på? Det er utallige andre selskap på Oslo Børs som er spennende, men du bruker all din tid som investor på å følge Norse som du ikke tror på - ref dine meldinger.
Lurifax
07.11.2024 kl 14:34
1327
Naive optimister trenger en motvekt inntil det faktiske grunnlaget for optimismen er tilstede - mistenker at det kan ta laaang tid før dere blir kvitt meg...
Manawa
07.11.2024 kl 15:51
1253
Utrolig flott at det er noen "investorer" som sover så godt i timen. Håper du alltid står på motsatt side av mine handler om du i det hele tatt gjør noe annet enn å drive dank på forumet her.
https://mb.cision.com/Public/21212/4047716/b34c0567588258a3.pdf
https://mb.cision.com/Public/21212/4047716/b34c0567588258a3.pdf
Lurifax
07.11.2024 kl 16:30
1234
Det vi har lært hittil av Norse sin forretningsmodell er at man ikke skal legge for stor vekt på trafikktallene - hersketeknikker bryr jeg meg ikke noe om forresten, men om det får deg til å føle deg bedre så er det bare å kjøre på..
Manawa
07.11.2024 kl 17:35
1201
Forklar gjerne hva du mener at man ikke skal legge vekt på trafikktallene?
Rimelig spesielt synspunkt som forsåvidt bare bekrefter nok en gang at du umulig kan være investor men en eller annen som driver dank på forumet her...
Rimelig spesielt synspunkt som forsåvidt bare bekrefter nok en gang at du umulig kan være investor men en eller annen som driver dank på forumet her...