Norse - noen tanker om fremtiden
Har brukt en del tid den siste tiden til å se nærmere på mulighetene til Norse og tenkte å dele noen tanker rundt det jeg ser. Jeg har vært skeptisk etter informasjonen om den rettede emisjon, da jeg ikke var særlig tilfreds med ledelsen/styret sin måte å gjennomføre dette på, samt at jeg satt med følelse av at all informasjon ikke ble delt. Videre var prisfastsettelsen lite tillitsvekkende. Jeg er nå mye mer positiv til det jeg ser og mener dette er et riktig trekk.
Det volum selskapet har i dag er ikke livskraftig på sikt. Volumet må opp. Ruten London – New York er en av de mest attraktive rutene globalt, men må kombineres med flere ruter/øket kapasitet for å få driftskostnadene ned. Den kommende Paris – New York er også blant topp 10 longhault legs, og vil sammen med øket satsning ut fra UK være strategisk viktige for å nå volum.
Internasjonalt er flyselskapene i en helt annen situasjon enn i Norge og Scandinavia. Flere store aktører har nå volum over 2019 nivå og prisene er i bedring. Selskaper som Lufthansa har ikke kapasitet nok og er nå tvunget til reaktivere A380 som har stått på bakken siden 2019/2020. Dette er lite attraktive maskiner som har en altfor høy driftskostnad, men for at Lufthansa skal klare å beholde markedsandel og levere på sine forpliktelser, så må A380 inn i flåten. Den første A380 (Navn: Dusseldorf) kommer i drift igjen om noen uker. Flere A380 maskiner klargjøres. (Totalt har Lufthansa 8 A380, 4 er planlagt reaktivert).
En A380 har et fuelforbruk på 11-12 000 liter i timen, mens Norse sin 787 flåte har et forbruk på ca 4800 – 4900 liter i timen. En 787 har noe mindre kapasitet, men Norse sine 787 har en meget høy kapasitets-layout. Omregnet i forbruk per sete så bruker en Dreamliner 14,3 liter fuel per sete pr time og en A380 (Lufthansa sin konfigurasjon) forbruker ca 23,6 liter fuel per sete per time.
787 Dreamliner er den mest økonomisk maskin på langdistanser, men det som er mest interessant med dette, er å se på bakgrunnen for reaktiveringen av A380. Grunnen er forsinkelser på leveranser av nye maskiner pga komponentmangel. Flere A350 langdistanse maskiner er forsinket med opp til 12 måneder. Når jeg ser nærmere på dette så ser jeg at flere selskap sliter med kapasitet på langdistanse – på grunn av forsinkelser. Flere maskiner som står for levering i 2023 blir ikke levert for et stykke inn i 2024. Dette gir gode muligheter, og driftskostnadene på eldre maskiner gjør at billettprisene (inntektene) går opp.
Videre er det slik at snitt billettpriser er på full vei oppover internasjonal uavhengig av den kommende knapphet på maskiner (som først fremover gjør seg gjeldende i 2023). Selskap som Delta, AA og andre leverer nå gode resultater. Billettprisene i USA er høye, men det virker ikke inn på volum.
Jeg har også sett litt på Norse sine billettpriser for Desember (høysesong på vinter) samt et par sommermåneder. I desember er snittprisen på en økonomibillett fra London til New York ca kr 4150 (før bagasje, setevalg osv) mot kr 2800 for noen uker tilbake. En premium billett koster i snitt kr 7500 før valgene. Disse prisene er justert opp ca 50% de sist uker (selvsagt også fordi vi nå er i desember), men den samme trend ser jeg til neste år (selv om økningen ikke er like stor).
Andre selskap har vært ute med informasjon om booking-graden for neste år. Den er meget god og kapasiteten påvirker prisene lengre frem i tid.
Basert på dette bilde så mener jeg dette kan bli meget bra fremover, men det fordrer at enn virkelig satser på å ta markedsandeler nå.
For to-tre uker tilbake vurderte jeg å selge meg ut, men har nå valgt å kjøpe meg opp. Har de siste dagene kjøpt en del til kr2,50 og tenker at dette vil være en spennende aksje å sitte med frem til April/Mai. Selskapet er i dag priset til 170Mnok, noe som gir et betydelig potensial.
Dette kan bli meget spennende, men flere maskiner må i luften raskt! Da er det riktig å hente inn mer penger og satse.
Det volum selskapet har i dag er ikke livskraftig på sikt. Volumet må opp. Ruten London – New York er en av de mest attraktive rutene globalt, men må kombineres med flere ruter/øket kapasitet for å få driftskostnadene ned. Den kommende Paris – New York er også blant topp 10 longhault legs, og vil sammen med øket satsning ut fra UK være strategisk viktige for å nå volum.
Internasjonalt er flyselskapene i en helt annen situasjon enn i Norge og Scandinavia. Flere store aktører har nå volum over 2019 nivå og prisene er i bedring. Selskaper som Lufthansa har ikke kapasitet nok og er nå tvunget til reaktivere A380 som har stått på bakken siden 2019/2020. Dette er lite attraktive maskiner som har en altfor høy driftskostnad, men for at Lufthansa skal klare å beholde markedsandel og levere på sine forpliktelser, så må A380 inn i flåten. Den første A380 (Navn: Dusseldorf) kommer i drift igjen om noen uker. Flere A380 maskiner klargjøres. (Totalt har Lufthansa 8 A380, 4 er planlagt reaktivert).
En A380 har et fuelforbruk på 11-12 000 liter i timen, mens Norse sin 787 flåte har et forbruk på ca 4800 – 4900 liter i timen. En 787 har noe mindre kapasitet, men Norse sine 787 har en meget høy kapasitets-layout. Omregnet i forbruk per sete så bruker en Dreamliner 14,3 liter fuel per sete pr time og en A380 (Lufthansa sin konfigurasjon) forbruker ca 23,6 liter fuel per sete per time.
787 Dreamliner er den mest økonomisk maskin på langdistanser, men det som er mest interessant med dette, er å se på bakgrunnen for reaktiveringen av A380. Grunnen er forsinkelser på leveranser av nye maskiner pga komponentmangel. Flere A350 langdistanse maskiner er forsinket med opp til 12 måneder. Når jeg ser nærmere på dette så ser jeg at flere selskap sliter med kapasitet på langdistanse – på grunn av forsinkelser. Flere maskiner som står for levering i 2023 blir ikke levert for et stykke inn i 2024. Dette gir gode muligheter, og driftskostnadene på eldre maskiner gjør at billettprisene (inntektene) går opp.
Videre er det slik at snitt billettpriser er på full vei oppover internasjonal uavhengig av den kommende knapphet på maskiner (som først fremover gjør seg gjeldende i 2023). Selskap som Delta, AA og andre leverer nå gode resultater. Billettprisene i USA er høye, men det virker ikke inn på volum.
Jeg har også sett litt på Norse sine billettpriser for Desember (høysesong på vinter) samt et par sommermåneder. I desember er snittprisen på en økonomibillett fra London til New York ca kr 4150 (før bagasje, setevalg osv) mot kr 2800 for noen uker tilbake. En premium billett koster i snitt kr 7500 før valgene. Disse prisene er justert opp ca 50% de sist uker (selvsagt også fordi vi nå er i desember), men den samme trend ser jeg til neste år (selv om økningen ikke er like stor).
Andre selskap har vært ute med informasjon om booking-graden for neste år. Den er meget god og kapasiteten påvirker prisene lengre frem i tid.
Basert på dette bilde så mener jeg dette kan bli meget bra fremover, men det fordrer at enn virkelig satser på å ta markedsandeler nå.
For to-tre uker tilbake vurderte jeg å selge meg ut, men har nå valgt å kjøpe meg opp. Har de siste dagene kjøpt en del til kr2,50 og tenker at dette vil være en spennende aksje å sitte med frem til April/Mai. Selskapet er i dag priset til 170Mnok, noe som gir et betydelig potensial.
Dette kan bli meget spennende, men flere maskiner må i luften raskt! Da er det riktig å hente inn mer penger og satse.
Redigert 06.12.2022 kl 23:12
Du må logge inn for å svare
elnomi
12.11.2024 kl 15:16
3919
Stakkars de som røyk ut på lave 3 tallet etter artikkelen på e24 og med påfølgende robotraid nedover. Artikkelen på e24 burde i etterkant bli undersøkt for om har bidratt til markedsmanipulasjon?
Vil ikke overraske om kursen slutter mellom kr 3.80-4 i dag og deretter oppover?
Vil ikke overraske om kursen slutter mellom kr 3.80-4 i dag og deretter oppover?
Strategi
12.11.2024 kl 16:14
3913
Hentet fra Nordnet fora.
Spørsmål.
Johnnyponny
for 2 t siden
Hva tror folk denne vil ligge på om rundt en måneds tid?
Realisten22
for 1 t siden
Om signalene er bra for q1-25, og at vi trolig ikke får stor utvanning som følge av emisjon, så ser vi kr 8-9 tenker jeg.
Spørsmål.
Johnnyponny
for 2 t siden
Hva tror folk denne vil ligge på om rundt en måneds tid?
Realisten22
for 1 t siden
Om signalene er bra for q1-25, og at vi trolig ikke får stor utvanning som følge av emisjon, så ser vi kr 8-9 tenker jeg.
Strategi
13.11.2024 kl 07:46
3785
Hentet fra Nordnet fora.
mr_pedersen
for 13 t siden
Syns du om dette svaret fra min AI?
Det ville vært uvanlig å varsle om en emisjon så tett opp mot kvartalsrapporteringen uten tidligere signaler, spesielt hvis selskapet har kontroll over kontantstrømmen og ingen umiddelbare likviditetsproblemer. Her er noen grunner til hvorfor de sannsynligvis ville ha meldt noe tidligere hvis emisjon var nødvendig:
Forpliktelser til markedet: Børsnoterte selskaper har ofte en plikt til å varsle markedet om betydelige hendelser som kan påvirke likviditet og aksjonærverdi. Hvis selskapet hadde et umiddelbart behov for kapital, ville de mest sannsynlig ha informert om dette tidligere for å gi markedet en fair mulighet til å reagere.
Finansiell rapportering: Siden Q3-rapporten er nært forestående, har Norse mest sannsynlig allerede regnet seg frem til sine likviditetsbehov og prognoser for fjerde kvartal og neste år. Hvis det var et presserende behov for kapital, kunne de ha adressert dette i forkant eller underveis for å unngå sjokkeffekter i markedet rett før en rapportering.
Positive signaler om ACMI: Basert på det vi vet fra tidligere uttalelser og deres økte fokus på ACMI, virker det som Norse satser på å sikre flere inntektsstrømmer fra denne delen av virksomheten. Dette kan gi en viss stabilitet og redusere behovet for en rask emisjon.
Kontantstrømsituasjonen: Siden det ble rapportert at tilbakeholdt cashflow nå er frigjort fra kredittkortselskapene, har Norse trolig et bedre likviditetsgrunnlag enn tidligere. Dette, kombinert med inntekter fra ACMI i Q4 og første halvdel av 2025, kan gi dem nok buffer til å unngå en emisjon i nær fremtid.
----------------
Innlegget gir et godt grunnlag for å kjøre debatt, i og med at dette er et innlegg fra AI "kunstig intelligens" er svaret på generell basis og hva man kan si er mest vanlig rundt spørsmålene mr_pedersen har puttet inn.
------
Ellers; håper det er greit at jeg henter over relevante / gjennomtenkte innlegg fra Nordnet som omtaler selskapet på en nøytral måte basert på kunnskap/innsikt.
mr_pedersen
for 13 t siden
Syns du om dette svaret fra min AI?
Det ville vært uvanlig å varsle om en emisjon så tett opp mot kvartalsrapporteringen uten tidligere signaler, spesielt hvis selskapet har kontroll over kontantstrømmen og ingen umiddelbare likviditetsproblemer. Her er noen grunner til hvorfor de sannsynligvis ville ha meldt noe tidligere hvis emisjon var nødvendig:
Forpliktelser til markedet: Børsnoterte selskaper har ofte en plikt til å varsle markedet om betydelige hendelser som kan påvirke likviditet og aksjonærverdi. Hvis selskapet hadde et umiddelbart behov for kapital, ville de mest sannsynlig ha informert om dette tidligere for å gi markedet en fair mulighet til å reagere.
Finansiell rapportering: Siden Q3-rapporten er nært forestående, har Norse mest sannsynlig allerede regnet seg frem til sine likviditetsbehov og prognoser for fjerde kvartal og neste år. Hvis det var et presserende behov for kapital, kunne de ha adressert dette i forkant eller underveis for å unngå sjokkeffekter i markedet rett før en rapportering.
Positive signaler om ACMI: Basert på det vi vet fra tidligere uttalelser og deres økte fokus på ACMI, virker det som Norse satser på å sikre flere inntektsstrømmer fra denne delen av virksomheten. Dette kan gi en viss stabilitet og redusere behovet for en rask emisjon.
Kontantstrømsituasjonen: Siden det ble rapportert at tilbakeholdt cashflow nå er frigjort fra kredittkortselskapene, har Norse trolig et bedre likviditetsgrunnlag enn tidligere. Dette, kombinert med inntekter fra ACMI i Q4 og første halvdel av 2025, kan gi dem nok buffer til å unngå en emisjon i nær fremtid.
----------------
Innlegget gir et godt grunnlag for å kjøre debatt, i og med at dette er et innlegg fra AI "kunstig intelligens" er svaret på generell basis og hva man kan si er mest vanlig rundt spørsmålene mr_pedersen har puttet inn.
------
Ellers; håper det er greit at jeg henter over relevante / gjennomtenkte innlegg fra Nordnet som omtaler selskapet på en nøytral måte basert på kunnskap/innsikt.
Strategi
13.11.2024 kl 11:43
3733
Strategi skrev Ingen tvil om at denne skal videre opp.
Realisten2
NORSE
06.12.2022 kl 21:27
174781
Har brukt en del tid den siste tiden til å se nærmere på mulighetene til Norse og tenkte å dele noen tanker rundt det jeg ser. Jeg har vært skeptisk etter informasjonen om den rettede emisjon, da jeg ikke var særlig tilfreds med ledelsen/styret sin måte å gjennomføre dette på, samt at jeg satt med følelse av at all informasjon ikke ble delt. Videre var prisfastsettelsen lite tillitsvekkende. Jeg er nå mye mer positiv til det jeg ser og mener dette er et riktig trekk.
Det volum selskapet har i dag er ikke livskraftig på sikt. Volumet må opp. Ruten London – New York er en av de mest attraktive rutene globalt, men må kombineres med flere ruter/øket kapasitet for å få driftskostnadene ned. Den kommende Paris – New York er også blant topp 10 longhault legs, og vil sammen med øket satsning ut fra UK være strategisk viktige for å nå volum.
Internasjonalt er flyselskapene i en helt annen situasjon enn i Norge og Scandinavia. Flere store aktører har nå volum over 2019 nivå og prisene er i bedring. Selskaper som Lufthansa har ikke kapasitet nok og er nå tvunget til reaktivere A380 som har stått på bakken siden 2019/2020. Dette er lite attraktive maskiner som har en altfor høy driftskostnad, men for at Lufthansa skal klare å beholde markedsandel og levere på sine forpliktelser, så må A380 inn i flåten. Den første A380 (Navn: Dusseldorf) kommer i drift igjen om noen uker. Flere A380 maskiner klargjøres. (Totalt har Lufthansa 8 A380, 4 er planlagt reaktivert).
En A380 har et fuelforbruk på 11-12 000 liter i timen, mens Norse sin 787 flåte har et forbruk på ca 4800 – 4900 liter i timen. En 787 har noe mindre kapasitet, men Norse sine 787 har en meget høy kapasitets-layout. Omregnet i forbruk per sete så bruker en Dreamliner 14,3 liter fuel per sete pr time og en A380 (Lufthansa sin konfigurasjon) forbruker ca 23,6 liter fuel per sete per time.
787 Dreamliner er den mest økonomisk maskin på langdistanser, men det som er mest interessant med dette, er å se på bakgrunnen for reaktiveringen av A380. Grunnen er forsinkelser på leveranser av nye maskiner pga komponentmangel. Flere A350 langdistanse maskiner er forsinket med opp til 12 måneder. Når jeg ser nærmere på dette så ser jeg at flere selskap sliter med kapasitet på langdistanse – på grunn av forsinkelser. Flere maskiner som står for levering i 2023 blir ikke levert for et stykke inn i 2024. Dette gir gode muligheter, og driftskostnadene på eldre maskiner gjør at billettprisene (inntektene) går opp.
Videre er det slik at snitt billettpriser er på full vei oppover internasjonal uavhengig av den kommende knapphet på maskiner (som først fremover gjør seg gjeldende i 2023). Selskap som Delta, AA og andre leverer nå gode resultater. Billettprisene i USA er høye, men det virker ikke inn på volum.
Jeg har også sett litt på Norse sine billettpriser for Desember (høysesong på vinter) samt et par sommermåneder. I desember er snittprisen på en økonomibillett fra London til New York ca kr 4150 (før bagasje, setevalg osv) mot kr 2800 for noen uker tilbake. En premium billett koster i snitt kr 7500 før valgene. Disse prisene er justert opp ca 50% de sist uker (selvsagt også fordi vi nå er i desember), men den samme trend ser jeg til neste år (selv om økningen ikke er like stor).
Andre selskap har vært ute med informasjon om booking-graden for neste år. Den er meget god og kapasiteten påvirker prisene lengre frem i tid.
Basert på dette bilde så mener jeg dette kan bli meget bra fremover, men det fordrer at enn virkelig satser på å ta markedsandeler nå.
For to-tre uker tilbake vurderte jeg å selge meg ut, men har nå valgt å kjøpe meg opp. Har de siste dagene kjøpt en del til kr2,50 og tenker at dette vil være en spennende aksje å sitte med frem til April/Mai. Selskapet er i dag priset til 170Mnok, noe som gir et betydelig potensial.
Dette kan bli meget spennende, men flere maskiner må i luften raskt! Da er det riktig å hente inn mer penger
——-
Dette er åpnings innlegget på tråden: av Realisten.
Vi snakker om 16.12.2022.
Fint innlegg å reflektere over nå som Norse er på vei over i en helt annen fase.
NORSE
06.12.2022 kl 21:27
174781
Har brukt en del tid den siste tiden til å se nærmere på mulighetene til Norse og tenkte å dele noen tanker rundt det jeg ser. Jeg har vært skeptisk etter informasjonen om den rettede emisjon, da jeg ikke var særlig tilfreds med ledelsen/styret sin måte å gjennomføre dette på, samt at jeg satt med følelse av at all informasjon ikke ble delt. Videre var prisfastsettelsen lite tillitsvekkende. Jeg er nå mye mer positiv til det jeg ser og mener dette er et riktig trekk.
Det volum selskapet har i dag er ikke livskraftig på sikt. Volumet må opp. Ruten London – New York er en av de mest attraktive rutene globalt, men må kombineres med flere ruter/øket kapasitet for å få driftskostnadene ned. Den kommende Paris – New York er også blant topp 10 longhault legs, og vil sammen med øket satsning ut fra UK være strategisk viktige for å nå volum.
Internasjonalt er flyselskapene i en helt annen situasjon enn i Norge og Scandinavia. Flere store aktører har nå volum over 2019 nivå og prisene er i bedring. Selskaper som Lufthansa har ikke kapasitet nok og er nå tvunget til reaktivere A380 som har stått på bakken siden 2019/2020. Dette er lite attraktive maskiner som har en altfor høy driftskostnad, men for at Lufthansa skal klare å beholde markedsandel og levere på sine forpliktelser, så må A380 inn i flåten. Den første A380 (Navn: Dusseldorf) kommer i drift igjen om noen uker. Flere A380 maskiner klargjøres. (Totalt har Lufthansa 8 A380, 4 er planlagt reaktivert).
En A380 har et fuelforbruk på 11-12 000 liter i timen, mens Norse sin 787 flåte har et forbruk på ca 4800 – 4900 liter i timen. En 787 har noe mindre kapasitet, men Norse sine 787 har en meget høy kapasitets-layout. Omregnet i forbruk per sete så bruker en Dreamliner 14,3 liter fuel per sete pr time og en A380 (Lufthansa sin konfigurasjon) forbruker ca 23,6 liter fuel per sete per time.
787 Dreamliner er den mest økonomisk maskin på langdistanser, men det som er mest interessant med dette, er å se på bakgrunnen for reaktiveringen av A380. Grunnen er forsinkelser på leveranser av nye maskiner pga komponentmangel. Flere A350 langdistanse maskiner er forsinket med opp til 12 måneder. Når jeg ser nærmere på dette så ser jeg at flere selskap sliter med kapasitet på langdistanse – på grunn av forsinkelser. Flere maskiner som står for levering i 2023 blir ikke levert for et stykke inn i 2024. Dette gir gode muligheter, og driftskostnadene på eldre maskiner gjør at billettprisene (inntektene) går opp.
Videre er det slik at snitt billettpriser er på full vei oppover internasjonal uavhengig av den kommende knapphet på maskiner (som først fremover gjør seg gjeldende i 2023). Selskap som Delta, AA og andre leverer nå gode resultater. Billettprisene i USA er høye, men det virker ikke inn på volum.
Jeg har også sett litt på Norse sine billettpriser for Desember (høysesong på vinter) samt et par sommermåneder. I desember er snittprisen på en økonomibillett fra London til New York ca kr 4150 (før bagasje, setevalg osv) mot kr 2800 for noen uker tilbake. En premium billett koster i snitt kr 7500 før valgene. Disse prisene er justert opp ca 50% de sist uker (selvsagt også fordi vi nå er i desember), men den samme trend ser jeg til neste år (selv om økningen ikke er like stor).
Andre selskap har vært ute med informasjon om booking-graden for neste år. Den er meget god og kapasiteten påvirker prisene lengre frem i tid.
Basert på dette bilde så mener jeg dette kan bli meget bra fremover, men det fordrer at enn virkelig satser på å ta markedsandeler nå.
For to-tre uker tilbake vurderte jeg å selge meg ut, men har nå valgt å kjøpe meg opp. Har de siste dagene kjøpt en del til kr2,50 og tenker at dette vil være en spennende aksje å sitte med frem til April/Mai. Selskapet er i dag priset til 170Mnok, noe som gir et betydelig potensial.
Dette kan bli meget spennende, men flere maskiner må i luften raskt! Da er det riktig å hente inn mer penger
——-
Dette er åpnings innlegget på tråden: av Realisten.
Vi snakker om 16.12.2022.
Fint innlegg å reflektere over nå som Norse er på vei over i en helt annen fase.
Strategi
13.11.2024 kl 12:20
3707
Uansett hvordan E24 formidler dette er det nok en usikkerhet tatt vekk fra Norse Atlantic.
Dette burde sende kursen videre opp.
Dette burde sende kursen videre opp.
Strategi
13.11.2024 kl 16:01
3638
Åpenbart at potensielle investorer i Norse Atlantic ikke ser potensialet i aksjen.
Sad for U
Sad for U
Lurifax
13.11.2024 kl 16:17
3632
Var seks intetsigende innlegg på rappen det.. Hvem er det som får betalt av FA for å spamme ned forumet liksom..
Strategi
13.11.2024 kl 16:46
3613
for 9 min siden
Da ser det ut til at Norse er på vei til sydpolen igjen. Mye god reklame med slike oppdrag
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ln-fnc
Strategi
13.11.2024 kl 16:47
3619
Kom gjerne med noe faktabasert Lurifax, så jeg og andre kan ta deg alvorlig
Lurifax
13.11.2024 kl 16:55
3620
Husk at du har usynliggjort innleggene mine.. Konsentrer deg heller om copy paste oppgulp haussingen din du.
Realisten2
13.11.2024 kl 18:06
3608
Også høy høy risk. Er ikke komfortabel med dette skal jeg være ærlig. Maskinen veier 180 tonn ned 50% fuel, uten last. Er ikke problemfritt å få en maskin derfra om problemer skulle oppstå.
Ei heller om der oppstår problem med underlaget..
Håper det ikke er tilfellet.
Satser på at det er en enkeltprodukt til Cape Town og så tilbake igjen :-)
Ei heller om der oppstår problem med underlaget..
Håper det ikke er tilfellet.
Satser på at det er en enkeltprodukt til Cape Town og så tilbake igjen :-)
Lurifax
13.11.2024 kl 18:24
3596
De foretar ikke en sånn tur uten å være sikre på at det vil gå problemfritt for seg. Alt av forbehold tas selvsagt i forkant, så dette er lav risk sett ifht resten av Norse-caset. Hvis gimmick-stunt-kongen stiller med penger i førjulssekken sin, og garanterer for den videre utspillelsen av caset med noe annet enn lånepenger, så skal jeg vurdere å gå inn igjen.
Lurifax
14.11.2024 kl 16:50
3380
Ingen fare for nedgang her - neida. Er vel klar bane til over 4-tallet igjen i morgen..
SPXL
15.11.2024 kl 01:18
3251
Solid nedgang i dag også, oppgangen er snart borte. Tyngdekraften er nok for sterk . Bare se en norse i take off, den lander igjen ikke så lenge etterpå.
Redigert 15.11.2024 kl 04:30
Du må logge inn for å svare
Strategi
15.11.2024 kl 13:41
3108
Re:
Lurifax skrev
Ingen fare for nedgang her - neida. Er vel klar bane til over 4-tallet igjen i morgen..
Solid nedgang i dag også, oppgangen er snart borte. Tyngdekraften er nok for sterk . Bare se en norse i take off, den lander igjen ikke så lenge etterpå.
--
Ser vel ikke akkurat slik ut.
🤔🧑✈️
Lurifax skrev
Ingen fare for nedgang her - neida. Er vel klar bane til over 4-tallet igjen i morgen..
Solid nedgang i dag også, oppgangen er snart borte. Tyngdekraften er nok for sterk . Bare se en norse i take off, den lander igjen ikke så lenge etterpå.
--
Ser vel ikke akkurat slik ut.
🤔🧑✈️
Lurifax
15.11.2024 kl 13:57
3100
Ser vel akkurat slik ut at den er nærmere 3-tallet enn 4-tallet.. Men du får trøste deg med at du sitter i samme båt som BTL: det nytter ikke å bomme grovt på prognosene sine hvis man ønsker å bli tatt på alvor..
Strategi
15.11.2024 kl 14:56
3055
Vi får se ; Luringen
i mitt hode er vel Norse Atlantic en av de soleklare doblings kandidatene på OSE "kort sikt".
Og... de er det ikke så mange av.
Gjenstår å se om jeg får rett.
i mitt hode er vel Norse Atlantic en av de soleklare doblings kandidatene på OSE "kort sikt".
Og... de er det ikke så mange av.
Gjenstår å se om jeg får rett.
Lurifax
15.11.2024 kl 18:39
3003
Den er også en av de soleklare halveringskandidatene på OSE "kort sikt".
Strategi
15.11.2024 kl 19:48
2973
NORSE: Norse Atlantic Airways Lands Boeing 787 Dreamliner in Antarctica for Second Consecutive Year, Marking a New Chapter in Scientific Polar Exploration
https://www.nordnet.no/market/news/2c7d73c1-3f83-4c90-82fb-1326b939c48c
https://www.nordnet.no/market/news/2c7d73c1-3f83-4c90-82fb-1326b939c48c
Octagon
15.11.2024 kl 23:01
2896
Flyene skal åpenbart like langt "sør" som aksjekursen...
Mye avhenger av tallene vi ikke har enda. Blir det en emisjon nå så er det umulig å spå kursnivå.
Er de gode nok til å avfeie emisjonsbehov så skal kursen en del "nord" over.
Vi venter i spenning...
Mye avhenger av tallene vi ikke har enda. Blir det en emisjon nå så er det umulig å spå kursnivå.
Er de gode nok til å avfeie emisjonsbehov så skal kursen en del "nord" over.
Vi venter i spenning...
Strategi
16.11.2024 kl 10:06
2840
Mange ønsker nok kursen sør over, jeg kan også like det.
Men det fundamentale samt siste tids nyheter somt forestående kvartal 3 tall.
Påfølgende trafikktall November kommer helt i starten på Desember og kan forventes sterke taler, dette taler ikke for Sørover eller nedgang som de fleste sier.
Brent Spot
Aktiver sanntidskurser
Siste
70,87 store fordeler for flyselskapene .
Men det fundamentale samt siste tids nyheter somt forestående kvartal 3 tall.
Påfølgende trafikktall November kommer helt i starten på Desember og kan forventes sterke taler, dette taler ikke for Sørover eller nedgang som de fleste sier.
Brent Spot
Aktiver sanntidskurser
Siste
70,87 store fordeler for flyselskapene .
Redigert 16.11.2024 kl 16:24
Du må logge inn for å svare
Octagon
16.11.2024 kl 14:44
2802
Problemet med Norse sine trafikktall som stadig når nye rekorder har vært at inntektene ikke har stått i stil med disse, de har rett og slett fylt opp flyene med for billige billetter av ulike årsaker (priskrig etc.). Først når vi ser resultatet her vi den endelige fasiten på om de har behov for emisjon for å bære selskapet over de neste halvåret.
Kostnadene har økt en del også for selskapene , også Norse.
Selv tror jeg de kan berge seg uten emisjon og har derfor fortsatt en pott i Norse, men historikk rundt tidligere emisjoner, tafikktall målt mot endelig bunnlinje, tilbakebetalingen av aksjonærlånet m.m. gjør at det hersker usikkerhet på hva som skjer videre.
Kostnadene har økt en del også for selskapene , også Norse.
Selv tror jeg de kan berge seg uten emisjon og har derfor fortsatt en pott i Norse, men historikk rundt tidligere emisjoner, tafikktall målt mot endelig bunnlinje, tilbakebetalingen av aksjonærlånet m.m. gjør at det hersker usikkerhet på hva som skjer videre.
Strategi
19.11.2024 kl 06:54
2527
Frykt for olje-overkapasitet: Utelukker ikke 40 dollar fatet
Det kan ligge an til betydelig overkapasitet på olje og lavere priser. – Mer frykt for oljeprisen i 2025 enn det har vært på årevis, sier analytiker.
https://e24.no/energi-og-klima/i/rPVlXK/frykt-for-olje-overkapasitet-utelukker-ikke-40-dollar-fatet
Det kan ligge an til betydelig overkapasitet på olje og lavere priser. – Mer frykt for oljeprisen i 2025 enn det har vært på årevis, sier analytiker.
https://e24.no/energi-og-klima/i/rPVlXK/frykt-for-olje-overkapasitet-utelukker-ikke-40-dollar-fatet
Strategi
21.11.2024 kl 09:52
2200
– Det er mer frykt for oljeprisen i 2025 enn det har vært på årevis – på noe år jeg kan huske siden den arabiske våren, sier Tom Kloza, leder for global energianalyse i oljedataleverandøren OPIS, ifølge CNBC.
Han utelukker ikke at oljeprisen kan komme langt ned fra dagens nivå på rundt 72–73 dollar fatet.
– Du kan komme ned til 30 eller 40 dollar fatet hvis Opec øker og ikke lenger har noen reell enighet om å bremse produksjonen. De har sett markedsandelen virkelig falle gjennom årene, sier Kloza.
Han utelukker ikke at oljeprisen kan komme langt ned fra dagens nivå på rundt 72–73 dollar fatet.
– Du kan komme ned til 30 eller 40 dollar fatet hvis Opec øker og ikke lenger har noen reell enighet om å bremse produksjonen. De har sett markedsandelen virkelig falle gjennom årene, sier Kloza.
Strategi
21.11.2024 kl 20:21
2139
Du får klamre deg fast til tastaturet når kursen begynner å gå, det kommer til å skje om du vil eller ikke.
Få deg et liv og en bedre betalt jobb enn å sitte her og spamme et forum med barnslige kommentarer som ikke gir menig.
Få deg et liv og en bedre betalt jobb enn å sitte her og spamme et forum med barnslige kommentarer som ikke gir menig.
Redigert 21.11.2024 kl 20:24
Du må logge inn for å svare
Lurifax
21.11.2024 kl 22:03
2111
Hvis kursen begynner å gå av fundamentale årsaker, og ikke på grunnlag av typ spekulativt fjas som du lirer av deg så skal du får overta spammetronen alene.
Strategi
22.11.2024 kl 08:31
2003
Vi kan jo starte med det vi vet:
Selskapet er under fullstendig restrukturering med utstrakte endringer i forhold til driftsmodell og har stort fokus på økt effektivitet samt kutt i kostnader.
Det skjer mye i selskapet og all info er tilgjengelig der ute i diverse media.
På grunn av at det nå ser umulig ut å opprettholde tråden som et seriøst fora for utveksling av informasjon, både negativt og positivt er det ingen eller svært få som ønsker å kaste bort tid på dette.
Administrator har her en stor jobb og gjøre, da forumene ikke lenger fungerer som opprinnelig tiltenkt.
Det er mange der ute som sitter på mye informasjon og kompetanse begge veier i ulike selskap.
Lykke til med "spammingen".
Det er fritt opp til alle og enhver å investere i aksjer, man kan jo bruke tiden på andre ting.
For eksempel å spamme forumene på FA.
Selskapet er under fullstendig restrukturering med utstrakte endringer i forhold til driftsmodell og har stort fokus på økt effektivitet samt kutt i kostnader.
Det skjer mye i selskapet og all info er tilgjengelig der ute i diverse media.
På grunn av at det nå ser umulig ut å opprettholde tråden som et seriøst fora for utveksling av informasjon, både negativt og positivt er det ingen eller svært få som ønsker å kaste bort tid på dette.
Administrator har her en stor jobb og gjøre, da forumene ikke lenger fungerer som opprinnelig tiltenkt.
Det er mange der ute som sitter på mye informasjon og kompetanse begge veier i ulike selskap.
Lykke til med "spammingen".
Det er fritt opp til alle og enhver å investere i aksjer, man kan jo bruke tiden på andre ting.
For eksempel å spamme forumene på FA.
Hobbykailn
22.11.2024 kl 08:32
2011
SPXL skrev Hvorfor skal kursen begynne å gå og når.
Er vel ingen tvil om at selskapet er i ferd med å overleve og jobber godt for å oppnå bedre resultat.::
Oslo (Infront TDN Direkt): Norse Atlantic Airways skal etablere en betydelig tilstedeværelse på Arlanda flyplass i Stockholm.
Det fremgår av en melding fra selskapet fredag.
I forbindelse med dette lanseres det en direkterute fra Stockholm til Bangkok før vintersesongen 2025. I tillegg til en passasjerrute vil ruten fungere som et ledd i forsyningskjeden, inkludert teknologieksport, skriver selskapet.
Fra og med 29. oktober 2025 vil Norse operere denne ruten to ganger i uken.
Oslo (Infront TDN Direkt): Norse Atlantic Airways skal etablere en betydelig tilstedeværelse på Arlanda flyplass i Stockholm.
Det fremgår av en melding fra selskapet fredag.
I forbindelse med dette lanseres det en direkterute fra Stockholm til Bangkok før vintersesongen 2025. I tillegg til en passasjerrute vil ruten fungere som et ledd i forsyningskjeden, inkludert teknologieksport, skriver selskapet.
Fra og med 29. oktober 2025 vil Norse operere denne ruten to ganger i uken.
Lurifax
22.11.2024 kl 08:37
2009
Det er jo ingen tvil om at selskapet jobber for å overleve, men hvorvidt det er i ferd med å overleve er en annen sak.
Hobbykailn
22.11.2024 kl 10:32
1928
Nei det er ingen grunn til å tro at de ikke overlever... Men hvor langd tid det tar og hvor høyt de kan gå på børsen er en annen sak..
Realisten2
22.11.2024 kl 22:42
1787
Bra skrevet Strategi.
Støtter det fullt ut. Når vi forsøker å sette oss inn i markedet, forstå selskapet, dele synspunkter for å bidra i en fruktbar debatt, så kommer noen inn med oppgulp og påstander som ikke bidrar. Les gjerne det først innlegget i tråden ..her forsøker jeg å dele litt om marked, driftskostnader og mye mer, som ksn brukes i en vurdering av om dette er en god case eller ikke
Underveis er noen kommet inn i tråden med ren støy. Dette er frustrerende og ingen vil da bruke tid til å dele kunnskap og synspunkt i et slikt miljø..
Utviklingen er beklagelig og det ser ikke ut til at det får konsekvenser utover at motivasjon forsvinner og verdien faller bort..
Synd for oss alle. .
Støtter det fullt ut. Når vi forsøker å sette oss inn i markedet, forstå selskapet, dele synspunkter for å bidra i en fruktbar debatt, så kommer noen inn med oppgulp og påstander som ikke bidrar. Les gjerne det først innlegget i tråden ..her forsøker jeg å dele litt om marked, driftskostnader og mye mer, som ksn brukes i en vurdering av om dette er en god case eller ikke
Underveis er noen kommet inn i tråden med ren støy. Dette er frustrerende og ingen vil da bruke tid til å dele kunnskap og synspunkt i et slikt miljø..
Utviklingen er beklagelig og det ser ikke ut til at det får konsekvenser utover at motivasjon forsvinner og verdien faller bort..
Synd for oss alle. .
elnomi
25.11.2024 kl 20:06
1327
Det er begynt å småboble litt i Norse nå, kanskje noen som i løpet av uken får snusen i whispers number?
Det vil ikke overraske meg om kursen ligger mellom kr 4,50-5,50 innen torsdag slutt og blir Q3 positivt ja da er veien til kr 10-12 kort! Spennende dager og uker fremover i Norse.
Det vil ikke overraske meg om kursen ligger mellom kr 4,50-5,50 innen torsdag slutt og blir Q3 positivt ja da er veien til kr 10-12 kort! Spennende dager og uker fremover i Norse.