Norse - noen tanker om fremtiden
Har brukt en del tid den siste tiden til å se nærmere på mulighetene til Norse og tenkte å dele noen tanker rundt det jeg ser. Jeg har vært skeptisk etter informasjonen om den rettede emisjon, da jeg ikke var særlig tilfreds med ledelsen/styret sin måte å gjennomføre dette på, samt at jeg satt med følelse av at all informasjon ikke ble delt. Videre var prisfastsettelsen lite tillitsvekkende. Jeg er nå mye mer positiv til det jeg ser og mener dette er et riktig trekk.
Det volum selskapet har i dag er ikke livskraftig på sikt. Volumet må opp. Ruten London – New York er en av de mest attraktive rutene globalt, men må kombineres med flere ruter/øket kapasitet for å få driftskostnadene ned. Den kommende Paris – New York er også blant topp 10 longhault legs, og vil sammen med øket satsning ut fra UK være strategisk viktige for å nå volum.
Internasjonalt er flyselskapene i en helt annen situasjon enn i Norge og Scandinavia. Flere store aktører har nå volum over 2019 nivå og prisene er i bedring. Selskaper som Lufthansa har ikke kapasitet nok og er nå tvunget til reaktivere A380 som har stått på bakken siden 2019/2020. Dette er lite attraktive maskiner som har en altfor høy driftskostnad, men for at Lufthansa skal klare å beholde markedsandel og levere på sine forpliktelser, så må A380 inn i flåten. Den første A380 (Navn: Dusseldorf) kommer i drift igjen om noen uker. Flere A380 maskiner klargjøres. (Totalt har Lufthansa 8 A380, 4 er planlagt reaktivert).
En A380 har et fuelforbruk på 11-12 000 liter i timen, mens Norse sin 787 flåte har et forbruk på ca 4800 – 4900 liter i timen. En 787 har noe mindre kapasitet, men Norse sine 787 har en meget høy kapasitets-layout. Omregnet i forbruk per sete så bruker en Dreamliner 14,3 liter fuel per sete pr time og en A380 (Lufthansa sin konfigurasjon) forbruker ca 23,6 liter fuel per sete per time.
787 Dreamliner er den mest økonomisk maskin på langdistanser, men det som er mest interessant med dette, er å se på bakgrunnen for reaktiveringen av A380. Grunnen er forsinkelser på leveranser av nye maskiner pga komponentmangel. Flere A350 langdistanse maskiner er forsinket med opp til 12 måneder. Når jeg ser nærmere på dette så ser jeg at flere selskap sliter med kapasitet på langdistanse – på grunn av forsinkelser. Flere maskiner som står for levering i 2023 blir ikke levert for et stykke inn i 2024. Dette gir gode muligheter, og driftskostnadene på eldre maskiner gjør at billettprisene (inntektene) går opp.
Videre er det slik at snitt billettpriser er på full vei oppover internasjonal uavhengig av den kommende knapphet på maskiner (som først fremover gjør seg gjeldende i 2023). Selskap som Delta, AA og andre leverer nå gode resultater. Billettprisene i USA er høye, men det virker ikke inn på volum.
Jeg har også sett litt på Norse sine billettpriser for Desember (høysesong på vinter) samt et par sommermåneder. I desember er snittprisen på en økonomibillett fra London til New York ca kr 4150 (før bagasje, setevalg osv) mot kr 2800 for noen uker tilbake. En premium billett koster i snitt kr 7500 før valgene. Disse prisene er justert opp ca 50% de sist uker (selvsagt også fordi vi nå er i desember), men den samme trend ser jeg til neste år (selv om økningen ikke er like stor).
Andre selskap har vært ute med informasjon om booking-graden for neste år. Den er meget god og kapasiteten påvirker prisene lengre frem i tid.
Basert på dette bilde så mener jeg dette kan bli meget bra fremover, men det fordrer at enn virkelig satser på å ta markedsandeler nå.
For to-tre uker tilbake vurderte jeg å selge meg ut, men har nå valgt å kjøpe meg opp. Har de siste dagene kjøpt en del til kr2,50 og tenker at dette vil være en spennende aksje å sitte med frem til April/Mai. Selskapet er i dag priset til 170Mnok, noe som gir et betydelig potensial.
Dette kan bli meget spennende, men flere maskiner må i luften raskt! Da er det riktig å hente inn mer penger og satse.
Det volum selskapet har i dag er ikke livskraftig på sikt. Volumet må opp. Ruten London – New York er en av de mest attraktive rutene globalt, men må kombineres med flere ruter/øket kapasitet for å få driftskostnadene ned. Den kommende Paris – New York er også blant topp 10 longhault legs, og vil sammen med øket satsning ut fra UK være strategisk viktige for å nå volum.
Internasjonalt er flyselskapene i en helt annen situasjon enn i Norge og Scandinavia. Flere store aktører har nå volum over 2019 nivå og prisene er i bedring. Selskaper som Lufthansa har ikke kapasitet nok og er nå tvunget til reaktivere A380 som har stått på bakken siden 2019/2020. Dette er lite attraktive maskiner som har en altfor høy driftskostnad, men for at Lufthansa skal klare å beholde markedsandel og levere på sine forpliktelser, så må A380 inn i flåten. Den første A380 (Navn: Dusseldorf) kommer i drift igjen om noen uker. Flere A380 maskiner klargjøres. (Totalt har Lufthansa 8 A380, 4 er planlagt reaktivert).
En A380 har et fuelforbruk på 11-12 000 liter i timen, mens Norse sin 787 flåte har et forbruk på ca 4800 – 4900 liter i timen. En 787 har noe mindre kapasitet, men Norse sine 787 har en meget høy kapasitets-layout. Omregnet i forbruk per sete så bruker en Dreamliner 14,3 liter fuel per sete pr time og en A380 (Lufthansa sin konfigurasjon) forbruker ca 23,6 liter fuel per sete per time.
787 Dreamliner er den mest økonomisk maskin på langdistanser, men det som er mest interessant med dette, er å se på bakgrunnen for reaktiveringen av A380. Grunnen er forsinkelser på leveranser av nye maskiner pga komponentmangel. Flere A350 langdistanse maskiner er forsinket med opp til 12 måneder. Når jeg ser nærmere på dette så ser jeg at flere selskap sliter med kapasitet på langdistanse – på grunn av forsinkelser. Flere maskiner som står for levering i 2023 blir ikke levert for et stykke inn i 2024. Dette gir gode muligheter, og driftskostnadene på eldre maskiner gjør at billettprisene (inntektene) går opp.
Videre er det slik at snitt billettpriser er på full vei oppover internasjonal uavhengig av den kommende knapphet på maskiner (som først fremover gjør seg gjeldende i 2023). Selskap som Delta, AA og andre leverer nå gode resultater. Billettprisene i USA er høye, men det virker ikke inn på volum.
Jeg har også sett litt på Norse sine billettpriser for Desember (høysesong på vinter) samt et par sommermåneder. I desember er snittprisen på en økonomibillett fra London til New York ca kr 4150 (før bagasje, setevalg osv) mot kr 2800 for noen uker tilbake. En premium billett koster i snitt kr 7500 før valgene. Disse prisene er justert opp ca 50% de sist uker (selvsagt også fordi vi nå er i desember), men den samme trend ser jeg til neste år (selv om økningen ikke er like stor).
Andre selskap har vært ute med informasjon om booking-graden for neste år. Den er meget god og kapasiteten påvirker prisene lengre frem i tid.
Basert på dette bilde så mener jeg dette kan bli meget bra fremover, men det fordrer at enn virkelig satser på å ta markedsandeler nå.
For to-tre uker tilbake vurderte jeg å selge meg ut, men har nå valgt å kjøpe meg opp. Har de siste dagene kjøpt en del til kr2,50 og tenker at dette vil være en spennende aksje å sitte med frem til April/Mai. Selskapet er i dag priset til 170Mnok, noe som gir et betydelig potensial.
Dette kan bli meget spennende, men flere maskiner må i luften raskt! Da er det riktig å hente inn mer penger og satse.
Redigert 06.12.2022 kl 23:12
Du må logge inn for å svare
Realisten2
27.11.2024 kl 16:46
2225
Bullen, husk at Juni gikk i pluss. Dette viser at der er store variasjoner fra måned til måned.
514000 reisende i q3, trolig til langt bedre pris enn i April og Mai, også over Juni.
Lek litt med tall.. hva om Norse sitter igjen med over kr 500 pr reisende..?
Jeg tror resultatet blir mellom kr 720-760 pr reisende. Kan bli bra dette.
514000 reisende i q3, trolig til langt bedre pris enn i April og Mai, også over Juni.
Lek litt med tall.. hva om Norse sitter igjen med over kr 500 pr reisende..?
Jeg tror resultatet blir mellom kr 720-760 pr reisende. Kan bli bra dette.
elnomi
27.11.2024 kl 19:41
2145
514000 reisende i q3 * kr 500 pr reisende eller * kr 720-760 pr reisende.
VOW - Kan bli meget bra dette.
Jeg blir ikke overrasket om Norse bryter 5 tallet i morgen.
VOW - Kan bli meget bra dette.
Jeg blir ikke overrasket om Norse bryter 5 tallet i morgen.
Lurifax
27.11.2024 kl 19:59
2137
Før euforien tar helt overhånd kan det være greit å minne om at emisjonsspøkelset fortsatt lusker rundt her - det kan jo være et greit påskudd for BTL til å investere mer her - det være seg at han fortsatt har såpass tro på at caset har klar bane mot lønnsomhet og er en god investering da..
Realisten2
27.11.2024 kl 20:25
2125
Lurifax. Liker ikke å belære, men det er gjerne nødvendig her....
En emisjon er ikke udelt negativt. En styrking av aksjekapital kan være positivt også for eksisterende aksjonærer - alt avhengig av pris og betingelser.
Aksjeprisen er her totalt "slaktet" pga usikkerhet. Nå er der mye mer sikkerhet om dift, strategi loadtall, planer for 2025 osv. Det som ihvertfall er sikkert, er at der har ikke kommet noen "krise-emisjon" på kurs kr 1 som flere her ropte høyt om for noen måneder siden.
Dersom resultatet som blir fremlagt på fredag er så bra det faktisk kan være, og at der planlegges en fortrinnsretts-emisjon til en høyere pris - basert på en forventet stigning i pris på fredag, så er ikke dette negativt.
Jeg tror at tallene på fredag kan medføre en dobbling av pris - og da er ikke en emisjonskurs på 90% av sluttkurs i mot slutten av året - noen problem.
Jeg tror at flere av oss vil være med om der hentes noe mer kapital mot slutten av året / eller i q1, om der blir en fortrinnsrett, og prisen settes senere.
Her finnes der flere smarte måter som ikke medfører prisnedgang nå...
En emisjon er ikke udelt negativt. En styrking av aksjekapital kan være positivt også for eksisterende aksjonærer - alt avhengig av pris og betingelser.
Aksjeprisen er her totalt "slaktet" pga usikkerhet. Nå er der mye mer sikkerhet om dift, strategi loadtall, planer for 2025 osv. Det som ihvertfall er sikkert, er at der har ikke kommet noen "krise-emisjon" på kurs kr 1 som flere her ropte høyt om for noen måneder siden.
Dersom resultatet som blir fremlagt på fredag er så bra det faktisk kan være, og at der planlegges en fortrinnsretts-emisjon til en høyere pris - basert på en forventet stigning i pris på fredag, så er ikke dette negativt.
Jeg tror at tallene på fredag kan medføre en dobbling av pris - og da er ikke en emisjonskurs på 90% av sluttkurs i mot slutten av året - noen problem.
Jeg tror at flere av oss vil være med om der hentes noe mer kapital mot slutten av året / eller i q1, om der blir en fortrinnsrett, og prisen settes senere.
Her finnes der flere smarte måter som ikke medfører prisnedgang nå...
Lurifax
27.11.2024 kl 20:36
2119
Jeg har ikke sagt at en emisjon nødvendigvis er negativt - men for at en emisjon skal være positivt fordrer det jo at markedet kan føle seg trygt på at selskapet faktisk har klar bane mot lønnsomhet, som jo BTL til stadighet har proklamert at det har uten å kunne vise til at det har det.
Bullen
28.11.2024 kl 10:52
1984
Ser ut som om markedet er usikre på morgen dagen.
Vi får håpe på at BTL kommer opp med noe positivt på resultat siden.
Tror ikke at vi får en emisjon i fleisen i morgen.
Hvis han avkrefter emisjon vil nok aksjen få bein å gå på......... spennende dette
Vi får håpe på at BTL kommer opp med noe positivt på resultat siden.
Tror ikke at vi får en emisjon i fleisen i morgen.
Hvis han avkrefter emisjon vil nok aksjen få bein å gå på......... spennende dette
Strategi
28.11.2024 kl 12:12
1958
Ser det ikke nødvendigvis som negativt at kursen ligger forholdsvis rolig og ikke går banans før fasit foreligger i morgen.
Ser det heller ikke negativt om det kommer en emisjon på riktige premisser.
Tror dette blir mer enn bra for eksisterende aksjonærer. Viktig også å merke seg at de store eierne i selskapet ikke har rørt salgs knappen i det fallet som har vært fra 10.90 i juni 2024.
Det er et kvalitetstegn på at selskapet er på rett vei mot nye høyder.
Viktig er det også å sette seg inn i selskapets forretnings modell, Norse Atlantic er veldig forutsigbar når det gjelder inntjening fremover.
Ser det heller ikke negativt om det kommer en emisjon på riktige premisser.
Tror dette blir mer enn bra for eksisterende aksjonærer. Viktig også å merke seg at de store eierne i selskapet ikke har rørt salgs knappen i det fallet som har vært fra 10.90 i juni 2024.
Det er et kvalitetstegn på at selskapet er på rett vei mot nye høyder.
Viktig er det også å sette seg inn i selskapets forretnings modell, Norse Atlantic er veldig forutsigbar når det gjelder inntjening fremover.
Redigert 28.11.2024 kl 13:07
Du må logge inn for å svare
elnomi
28.11.2024 kl 12:41
1971
Til og med GSA CAPITAL PARTNERS har så smått dekket seg inn litt de siste dagene.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0012885252
De kan sitte godt fast i klisteret fremover gitt Norse leverer solid i morgen. Spennende tider fremover
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0012885252
De kan sitte godt fast i klisteret fremover gitt Norse leverer solid i morgen. Spennende tider fremover
Bullen
28.11.2024 kl 12:54
1965
Ja, gode tanker det. Har også undret meg over hvorfor har ikke de store eierne solgt noe
SPXL
28.11.2024 kl 14:55
1895
Markedet har ikke troen, ned 12% BTL har som sagt aldri levert bra for norse, bare ATL på løpende bånd
Redigert 28.11.2024 kl 14:56
Du må logge inn for å svare
Strategi
28.11.2024 kl 15:16
1874
Ser egentlig litt positivt på dagens utvikling, fint for videre oppgang dersom tall og guiding innfrir.
Re; Norse Atlantic ASA is pleased to invite to a presentation of its Q3 2024
financial results.
Date: Friday, November 29, 2024
Fint at Norse "ser frem til" presentasjonen.
I seg selv et utrykk for en viss selvtillit.
🧑✈️🛫🛫🛫
Re; Norse Atlantic ASA is pleased to invite to a presentation of its Q3 2024
financial results.
Date: Friday, November 29, 2024
Fint at Norse "ser frem til" presentasjonen.
I seg selv et utrykk for en viss selvtillit.
🧑✈️🛫🛫🛫
Bullen
28.11.2024 kl 15:16
1877
Ja, troen på bra resultat er jo ikke helt der. Jeg kjøper ikke. Historikken er jo ikke på ¨vår¨ side.
Det er ikke for sent å kjøpe i morgen hvis de leverer over forventning
Det er ikke for sent å kjøpe i morgen hvis de leverer over forventning
Redigert 28.11.2024 kl 15:20
Du må logge inn for å svare
Strategi
28.11.2024 kl 21:03
1705
Akkurat nå kl 21:00 er det 8 flighter i lufta fra Norse Atlantic.
NO93- Oslo - Bangkok
NO301- Paris - New York
NO 401- Rome- New York
NO 601- Berlin - New York
NO 359 -Port Louis -Milan
ZO 777 - London Las Vegas
ZO 783 - London - Orlando
ZO 796 - Cape Town -London
Bra produksjon.
NO93- Oslo - Bangkok
NO301- Paris - New York
NO 401- Rome- New York
NO 601- Berlin - New York
NO 359 -Port Louis -Milan
ZO 777 - London Las Vegas
ZO 783 - London - Orlando
ZO 796 - Cape Town -London
Bra produksjon.
Redigert 28.11.2024 kl 21:03
Du må logge inn for å svare
SPXL
29.11.2024 kl 07:17
1549
Røde tall, ser dårlig ut dette . Tapte så mye penger på det som skal være høysesong og de beste mnd….BTL må ta seg en bolle.
Redigert 29.11.2024 kl 07:27
Du må logge inn for å svare
elnomi
29.11.2024 kl 08:00
1424
Emisjon på kr 5 og en intensjons avtale potensielt verdt 5 milliarder. Det forteller alt om fremtiden. Imponerende.
Goldsmith
29.11.2024 kl 08:27
1348
En desperat manns verk.
Ikke nok penger inn, og en avtale som er intensjon uten spesifisering av vilkår.
Lykke til!
Ikke nok penger inn, og en avtale som er intensjon uten spesifisering av vilkår.
Lykke til!
Goldsmith
29.11.2024 kl 08:47
1353
Det er ganske interessant at du legger frem en intensjonsavtale som skal "redde" selskapet. Kommunikasjonen om avtalen er uten noen form for detaljer; lengde, inntekt per fly per mnd, og betalingsvilkår.
Jeg tipper at 1) De er ikke ferdigforhandlet. BTL trengte avtalen før i dag, og har derfor fått et papir med Intensjonsavtale, 2) betalingen for flyene er lav ift markedet!
Også interessant at emisjonen er uten noen form for garanti. Aksjonærlisten slik den er nå tar nok ikke denne emisjonen, men vi får se!
Jeg tipper at 1) De er ikke ferdigforhandlet. BTL trengte avtalen før i dag, og har derfor fått et papir med Intensjonsavtale, 2) betalingen for flyene er lav ift markedet!
Også interessant at emisjonen er uten noen form for garanti. Aksjonærlisten slik den er nå tar nok ikke denne emisjonen, men vi får se!
Redigert 29.11.2024 kl 08:50
Du må logge inn for å svare
Strategi
29.11.2024 kl 08:48
1381
Enig med flere her inne at dette var dårligere enn forventet.
Men det er sterke lys i tunellen.
Viktig å huske på at det er nå fra ettersommeren Norse har tatt grep og endret modell mot markedet.
Dette har også en kostnad, med flytting av organisasjon osv.
Emisjonskurs er satt over 30 % av sluttkurs og basert på det vil det bli spennende å følge selskapet videre frem.
Trafikk tall kommer oså om få dager for november og vil gi en god indikasjon på utviklingen fremover.
Tror på gode tall her.
Min konklusjon er:
Store underliggende verdier.
Ingen fare for konkurs.
Selskapet er på rett vei.
Restrukturereing koster og mye av kostnadene er allerede tatt.
Det er inngått en intensjonsavtale som er svært innbringende.
RE: Norse melder også at de har inngått en intensjonsavtale med et anerkjent internasjonalt flyselskap for leasing av seks fly. For to av flyene ventes oppstart i februar 2025, mens det for de siste flyene er oppstart i september 2025.
Lengden på kontrakten er ikke nevnt, men ifølge børsmeldingen er verdien, inkludert opsjon om forlengelse, på 462 millioner dollar.
Men det er sterke lys i tunellen.
Viktig å huske på at det er nå fra ettersommeren Norse har tatt grep og endret modell mot markedet.
Dette har også en kostnad, med flytting av organisasjon osv.
Emisjonskurs er satt over 30 % av sluttkurs og basert på det vil det bli spennende å følge selskapet videre frem.
Trafikk tall kommer oså om få dager for november og vil gi en god indikasjon på utviklingen fremover.
Tror på gode tall her.
Min konklusjon er:
Store underliggende verdier.
Ingen fare for konkurs.
Selskapet er på rett vei.
Restrukturereing koster og mye av kostnadene er allerede tatt.
Det er inngått en intensjonsavtale som er svært innbringende.
RE: Norse melder også at de har inngått en intensjonsavtale med et anerkjent internasjonalt flyselskap for leasing av seks fly. For to av flyene ventes oppstart i februar 2025, mens det for de siste flyene er oppstart i september 2025.
Lengden på kontrakten er ikke nevnt, men ifølge børsmeldingen er verdien, inkludert opsjon om forlengelse, på 462 millioner dollar.
Mammon
29.11.2024 kl 08:55
1363
fikk han opprettet et skallselskap oxo inngå intensjonsavtale med seg selv? hehe
kan ikke ta d seriøst bare et forsøk på å lure folk inn i møkka
kan ikke ta d seriøst bare et forsøk på å lure folk inn i møkka
Restplassno
29.11.2024 kl 09:07
1316
Her går jeg inn i dag, venter på litt bedre inngang enn i åpningen! Ganske høy etterspørsel etter aksjer etter et ellers ganske dårlig kvartal. Mulig det er noe i gjære. LOI er ikke dum og emisjonskurs er jo for all del bra.
Redigert 29.11.2024 kl 09:08
Du må logge inn for å svare
Goldsmith
29.11.2024 kl 09:09
1323
Lurifax skrev Seigpiningen fortsetter..
Dette er pinlig og "halvkriminelt" å se på!
Det verste er at småinestorene tilsynelatende går rett på!
Det verste er at småinestorene tilsynelatende går rett på!
elnomi
29.11.2024 kl 09:11
1315
Dere ser hvordan investorene sender kursen opp i dag?
Volumet er skyhøyt og kursen godt opp.
Dette ser nok også investorer, det er fremtiden det dreier seg om, så får enhver gjøre seg opp egen mening om hva selskapet er verdt.
Oslo (Infront TDN Direkt): Norse Atlantics forventer at andre halvår 2024 ikke kommer til å bli lønnsomt, men forventer lønnsomhet i 2025.
Det fremgår av selskapets presentasjonsmateriell i forbindelse med tredjekvartalsrapporten fredag.
Videre fremgår det av en separat melding fredag at Norse den 22. november inngikk en intensjonsavtale med et "anerkjent internasjonalt flyselskap", der selskapene i prinsipp er enige om en ACMI/wet lease-avtale på seks fly, der to blir levert i februar 2025 og ytterligere fire fly som blir levert i september 2025.
Den opprinnelige kontraktsvarigheten kan forlenges, betinget av regulatoriske godkjenninger, og det ventes en miniumums kontraktsverdi på 462 millioner dollar, med oppside dersom flyutnyttelsen er over minimumsnivåer.
I tillegg til denne avtalen på lengre sikt, vil Norse fortsette å tildele kapasitet til sesongbaserte og ad-hoc ACMI/charterkontrakter, skriver selskapet.
Volumet er skyhøyt og kursen godt opp.
Dette ser nok også investorer, det er fremtiden det dreier seg om, så får enhver gjøre seg opp egen mening om hva selskapet er verdt.
Oslo (Infront TDN Direkt): Norse Atlantics forventer at andre halvår 2024 ikke kommer til å bli lønnsomt, men forventer lønnsomhet i 2025.
Det fremgår av selskapets presentasjonsmateriell i forbindelse med tredjekvartalsrapporten fredag.
Videre fremgår det av en separat melding fredag at Norse den 22. november inngikk en intensjonsavtale med et "anerkjent internasjonalt flyselskap", der selskapene i prinsipp er enige om en ACMI/wet lease-avtale på seks fly, der to blir levert i februar 2025 og ytterligere fire fly som blir levert i september 2025.
Den opprinnelige kontraktsvarigheten kan forlenges, betinget av regulatoriske godkjenninger, og det ventes en miniumums kontraktsverdi på 462 millioner dollar, med oppside dersom flyutnyttelsen er over minimumsnivåer.
I tillegg til denne avtalen på lengre sikt, vil Norse fortsette å tildele kapasitet til sesongbaserte og ad-hoc ACMI/charterkontrakter, skriver selskapet.
Redigert 29.11.2024 kl 09:18
Du må logge inn for å svare
Mammon
29.11.2024 kl 09:18
1291
pirathusa på casinobørsen OSE hehe
konkursboet stiger mens paratus faller LOL
konkursboet stiger mens paratus faller LOL
Goldsmith
29.11.2024 kl 09:21
1367
Lurer på hvem som skal tegne aksjer i emisjonen. Det er jo bare småaksjonærer igjen! De skal doble innsatsen sin! Det kan bli gøy å se på!
Bullen
29.11.2024 kl 09:28
2464
Kursen må et godt stykke over 5 før investorer tegner seg.
I utgangspunktet dreier det seg om man har trua på BTL eller ikke.
Min umiddelbare følelse er å ligge unna aksjen inntil videre.
I utgangspunktet dreier det seg om man har trua på BTL eller ikke.
Min umiddelbare følelse er å ligge unna aksjen inntil videre.
Goldsmith
29.11.2024 kl 09:40
2429
Men USD 1 million i måneden per wet lease aircraft netto, er det bare ikke mulig å få dette til å henge sammen; kapitalinnskudd og kapitalbehov.
Kanskje ikke så overraskende gitt at det samme var tilfelle de to siste november innhentingene! Det gikk ikke på tredje forsøk heller!
Kanskje ikke så overraskende gitt at det samme var tilfelle de to siste november innhentingene! Det gikk ikke på tredje forsøk heller!
Redigert 29.11.2024 kl 09:43
Du må logge inn for å svare
Strategi
29.11.2024 kl 09:42
2459
Må ærlig innrømme at jeg lettet meg for aksjer i short inndekket.
Dersom kursen faller, blir det ny inngang.
Ser ut til at det er store muligheter fremover.
Dersom kursen faller, blir det ny inngang.
Ser ut til at det er store muligheter fremover.
Bullen
29.11.2024 kl 09:45
2483
Det er vel dette som kan berge selskapet:
Letter of intent with a reputable international airline for wet lease agreements for six aircraft.
I mellomtiden trenger selskapet penger helt fram til Sep 25.
Hvor bindende er Letter of intend?
Letter of intent with a reputable international airline for wet lease agreements for six aircraft.
I mellomtiden trenger selskapet penger helt fram til Sep 25.
Hvor bindende er Letter of intend?
Goldsmith
29.11.2024 kl 09:46
2516
Hvis denne emisjonen går igjennom slik den er lagt opp, må jeg si at jeg bøyer meg i hatten. Det vil være ren magi.
Og en endelig bekreftelse på at småaksjonærer er naivt, fritt vilt!
Og en endelig bekreftelse på at småaksjonærer er naivt, fritt vilt!
Redigert 29.11.2024 kl 09:47
Du må logge inn for å svare
elnomi
29.11.2024 kl 09:55
2498
I tillegg får du anledning til å være med i emisjonen til kr 5. Det blir en fin opsjon i Q1-25. Står kursen godt over kr 5 så kan en laste opp. Er kursen på 4 tallet så lar en være. En fin opsjon for alle som eier Norse
Føre var
29.11.2024 kl 10:05
2474
Skal den til 5,00,- da, eller til 10,00,- igjen:)?
Redigert 29.11.2024 kl 10:08
Du må logge inn for å svare
Lurifax
29.11.2024 kl 10:05
2482
"Letter of intent" ja - da er vi vel oppe i 95% sannsynlighet for en avtale igjen da..
Bullen
29.11.2024 kl 10:06
2483
Kontakten med flyselskapet som skal leie flyene må komme nokså snart. De 2 første flyene skal leveres i feb 25.
Regner med at kontrakten innbefatter alle 6 flyene.
BTL kan ikke regne med at investorer tegner seg før avtalen er på plass
Regner med at kontrakten innbefatter alle 6 flyene.
BTL kan ikke regne med at investorer tegner seg før avtalen er på plass
Restplassno
29.11.2024 kl 10:11
2491
Da er jeg inne igjen på kurs 4,0. Selv om q3 var dårlig ser fremtiden for nye 50/50 Norse lovende ut.
Redigert 29.11.2024 kl 10:53
Du må logge inn for å svare
Goldsmith
29.11.2024 kl 10:22
2452
Et interessant aspekt ved emisjonen - er at Scorpio hverken tegner seg sammen med BTL ei heller kommiterer seg til å tegne i etterfølgende emisjon.
Det gir ikke akkurat et sterkt inntrykk!
Det gir ikke akkurat et sterkt inntrykk!
Restplassno
29.11.2024 kl 10:25
2446
Men da måtte man vel eie i går? Eller kan man kjøpe i dag og få opsjoner?
Nei ex date I dag ja.
Nei ex date I dag ja.
Redigert 29.11.2024 kl 10:46
Du må logge inn for å svare
Strategi
29.11.2024 kl 11:49
2366
Bare for å få det inn med "Te skje."
Synes teksten er litt ullen.
Re:
NORSE ATLANTIC ASA: Ex. right to participate in subsequent offering today
i dag kl. 08:05 ∙ Oslo Børs
Reference is made to the stock exchange announcement published by Norse Atlantic
ASA (the "Company") earlier today, 29 November 2024, regarding key information
on a potential subsequent offering of shares in the Company. The shares in
Company will be traded exclusive of the right to participate in a potential
subsequent offering from and including today, 29 November 2024.
Ex. date: 29 November 2024
Er det slik å forstå at aksjene man hadde i går etter stengetid gir rett til deltagelse emisjon.
Videre; Aksjene jeg har kjøpt i dag gir ingen rett.
Det er da med andre ord Aksjene ved stenging 28 Nov. som gir emisjons rett?
Er dette forstått riktig?
Synes teksten er litt ullen.
Re:
NORSE ATLANTIC ASA: Ex. right to participate in subsequent offering today
i dag kl. 08:05 ∙ Oslo Børs
Reference is made to the stock exchange announcement published by Norse Atlantic
ASA (the "Company") earlier today, 29 November 2024, regarding key information
on a potential subsequent offering of shares in the Company. The shares in
Company will be traded exclusive of the right to participate in a potential
subsequent offering from and including today, 29 November 2024.
Ex. date: 29 November 2024
Er det slik å forstå at aksjene man hadde i går etter stengetid gir rett til deltagelse emisjon.
Videre; Aksjene jeg har kjøpt i dag gir ingen rett.
Det er da med andre ord Aksjene ved stenging 28 Nov. som gir emisjons rett?
Er dette forstått riktig?
Redigert 29.11.2024 kl 11:53
Du må logge inn for å svare
Bullen
29.11.2024 kl 12:14
2345
Ser sånn ut, limer in fra newsweb oversatt:
· Dato da vilkårene og betingelsene for reparasjonsproblemet ble kunngjort:
29. november 2024
· Siste dag inkludert rett: 28 november 2024
· Ex-dato: 29 november 2024.
BTL regner vel med at aksjen spretter opp etter at kontrakt med nevnte flyselskap offentligjøres
· Dato da vilkårene og betingelsene for reparasjonsproblemet ble kunngjort:
29. november 2024
· Siste dag inkludert rett: 28 november 2024
· Ex-dato: 29 november 2024.
BTL regner vel med at aksjen spretter opp etter at kontrakt med nevnte flyselskap offentligjøres
Redigert 29.11.2024 kl 12:16
Du må logge inn for å svare
Hobbykailn
29.11.2024 kl 13:42
2288
Kjøpte 10000 aksjer nå. Like greit å kjøpe til rabatert pris i forhold til emi-kurs.
Redigert 29.11.2024 kl 13:43
Du må logge inn for å svare
Strategi
29.11.2024 kl 13:53
2309
Må jo være en super garanti å kjøpe utenfor emisjon med 1 krone i rabatt i mitt hode.