AMSC behåller styrkan


Q3-rapporten kom in bra. Bättre än OSG’s.
Bra/godkänt resultat. Ökade kontrakt. Utdelning som tidigare kvartal 0,08$.

MSC CEO, Pål Magnussen comments, “We are encouraged to see an increasing amount of time charter contracts in the Jones Act tanker market on the back of continued growing demand for moving domestic crude oil from the U.S. Gulf to the Northeast refineries. The price spread between WTI versus the Bonny Light and Brent crudes is a key driver for this development. This spread has remained in a favorable range for the past 12 months and charterers have now started to secure tonnage with longer commitments.”

Bra info av Magnussen om betydelsen av spreaden mellan WTI-oljan och Brent för utvecklingen.

Kursen borde räta upp sig.

https://prlibrary-eu.nasdaq.com/Resource/Download/2ef29b75-7dfb-4557-b8e9-f809de6d73c5
Redigert 12.08.2019 kl 22:56 Du må logge inn for å svare

Amsc
Kjærringa mot strømmen.
Lar seg i liten grad påvirke av svingningene i markedet.
Heller tvert i mot, kan vel forklares med
at en lav oljepris (les lave drivstoffkostn)
er gunstig. Har sett ved flere anledninger
at Amsc går mot strømmen. Dette har gitt
meg flere muligheter til å vekte opp i det
siste. Noen synspunkter ?

Nu har den ju sjunkit i den allmänna nedgången till 31,50 och jag hoppas det inte blir mer. Utbyttet håller emot också förutom ett bra oljepris.
Joystick
11.12.2018 kl 08:11 5963

Blir vel høyere inntekter fra 2020 nå når avtalen om forlengelse av kontrakt med OSG på alle skipene er i boks.
Høyere rater fra 2020 og profit sharing...?

Stille før stormen, opp 6,9% til 33,30. Den sterkeste og nesten ikke nevnt. Gode avtaler og ditto rater.

Ekstremt sterkt marked, forlengede kontrakter i boks, profit sharing fra 2 halvår 2019. Aksjen bør reprises til 43 - 45 i løpet av neste 6 måneder

Hesteknappen, Helt enig med deg, meget realistisk og bra innlegg. Med litt is i magen blir dette meget bra.

Solid, beveger seg sidelengs og opp på en rød børs,
og faller gjerne på blå børs. Dette gir gyldne muligheter
til å ta gevinst og laste mer i Amsc. Tendens er
klar: Som et lokomotiv i lang oppoverbakke, med stadig
stigende dividend yield. Det fundamentale er på plass,
men kunne være et interessant case for TA, Hammers,
Frodon ?
Redigert 20.01.2019 kl 15:13 Du må logge inn for å svare

Ser ut som noen vil ut.

Allerede før noe oppgang er interessen blitt laber gitt.
Jaja..

OSG opp 6,31% igår kveld, kan bli bivirkninger...

Spennende å se hvem som solgte og kjøpte 2mill aksjer.
Litt negativ stemning i aksjen nå...

Goldman omtrent ute av topp 20. Ser ut til at diverse spesial fond har kommet inn. Spennende.

Siden phly ikke vant kontrakt på is brytere vil vel amsc bestille 2 tankere?
Mackook
24.04.2019 kl 12:40 3939

Ja det tror jeg også. GF i morgen !

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 17. apr 2019
Investorene har over tid betalt stadig høyere priser for å kjøpe seg opp i American Shipping Company og aksjen ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Stigende trender indikerer at bedriften er inne i en positiv utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er økende. Aksjen ga også kjøpssignal fra en rektangelformasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 33.43 kroner. Videre oppgang til 35.97 kroner eller mer er signalisert. Aksjen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved cirka 33.60 kroner. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp

Prisskilladen på Brentoil och WTI light och på en allt högre nivå bidrar till att sjöfarten under Jones act tilltar då raffinaderierna hellre köper den billigare WTI Light än Brent. Vi kanske får höra sådant från CEO framöver.
I Q4 rapporten nämnde CEO Pål Magnussen "The combination of an ageing Jones Act tanker fleet, the lack of yard availability for newbuilds as well as increased demand from the U.S. Northeast crude trade is likely to put additional upward pressure on time charter rates going forward. We believe the fleet is ideally positioned to capitalize on rising time charter rates as OSG has not committed to time charters on most of our ships beyond December 2019.”
Ur Q4 också detta " As older tankers and ATBs have come off long-term charters in 2018, their owners have faced expensive drydock decisions, and we have seen two tankers and five ATBs leaving the market during 2018. The expectation is that this trend will continue as 12 units (4 tankers and 8 ATBs) are above 30 years of age."

TA-mässigt så ligger 35,- som nästa tak och sedan 36,- Allt därutöver blir ATH och det är inte långt dit nu!!
Hardly
25.04.2019 kl 12:15 3612

ATH er 52 fra mai 2014.

Kollade upp och det visade sig att ATH var 139 (close call) den 9 juli 2007 ( graf från Avanza.se).
Som du säger den 12:e maj 2014 52,75 om man nu ska vara riktigt noga.
Bra att du håller koll!!
mvh

Lysaker, 21 May 2019, American Shipping Company ASA (AMSC or the
Company) announces results for first quarter ending 31 March 2019.

HIGHLIGHTS

* Stable Q1 bareboat revenue of USD 21.6 million
* Backlog of secured bareboat revenue of USD 281.1 million with average
weighted tenor of 3.2 years
* Normalized EBITDA for Q1 of USD 21.7 million and adjusted net profit
for of USD 2.2 million
* Stable Jones Act tanker market fundamentals with limited new time
charter and spot voyage activity
* AMSC received USD 16.3 million in liquidation proceed from Philly
Tankers AS and subsequently repaid the outstanding USD 10.7 million
subordinated loan from Aker ASA
* Extended the tenor of existing bank loans from November 2020 to June
2021
* Amended certain terms in the bond agreement including removal of
principal amortization
* Declared Q1 dividend of USD 0.08 per share, in line with previous
guidance and backed by the Companys contracted cash flow

AMSC CEO, Pl Magnussen comments, We are pleased to observe enduring
positive fundamentals in the Jones Act tanker market, supporting the
longevity and stability of our business model. During the quarter we made
optimizations to our financing structure including removal of amortization
for the bond debt and extension of tenors for the secured bank loans. The
loan amendments are part of a preparation for a bank debt refinancing
during 2020, and is evidence of sustained strong support for American
Shipping Company by our diversified pool of capital providers.

Bra kvartal. Her går det oppatt...
Joystick
31.05.2019 kl 12:09 3002

Begynner å bevege seg opp på bedre volum..:)
just4fun
31.05.2019 kl 16:32 2931

Meget interessant avslutning i dag, noen som har ligget short? ... eller kanskje enda bedre, oppkjøp på gang?

Rate hopp burde gi økt interesse...mere bensin må fraktes internt i usa. 💵💵

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Storbrann-i-USA-setter-fyr-paa-tankratene

Siterer fra mr elektriker aksjekongen:

Jeg tror den kommer til å gå mest fremover. Selskapet har et veldig positivt halvår foran seg. Ratene bestemmer kursen for American Shipping og ratene er på vei oppover. Da blir det høyere utbytter og høyere kurs.

Dette var før raffineri eksplosjonen!! 💵💵

https://e24.no/boers-og-finans/scanship-holding/skipselektriker-har-tjent-60-millioner-paa-en-aksje-i-aar-naa-satser-han-paa-solstad-offshore/24646545

Nå må dere bruke gevinsten fra soff tii å handle amsc. Det er denne aksjen elektrikeren har mest tro på....just saying..

Kjøpe sa jeg og elektrikern. Ikke selg gullkalven. Vi skal oop opp opp

Siste aksjonær oversikt viser at elektrikeren har økt siden forrige uke. Har trua enda i gullkalven!

TRETHOM AS
2 011 111 shares
3.32% percent of total

Stille på amsc trådene. Har di fleste på Hegnar forum solgt på 36? Hva tenker dere fremover? Elektrikeren har utrolig nok økt hva vet han som vi ikke vet?
Redigert 16.07.2019 kl 06:39 Du må logge inn for å svare

Kjøps anledning alle er på ferie! Snart 40++ just saying

Ju större skillnaden är mellan Brent oil och WTI crude oil desto bättre för AMSC.
https://www.investing.com/commodities/crude-oil
https://www.investing.com/commodities/brent-oil

Nu har bägge oljorna tappat så det kan vara en förklaring till dippen idag.
lynx
18.07.2019 kl 16:44 1753

Noen som vet hvordan AMSC ligger an i forhold til IMO 2020?
just4fun
19.07.2019 kl 07:16 1612

Vare bare jeg som ikke hadde fulgt med i timen, dette var dagen før AMSC kom inn i hovedindeksen så derav det unormalt store antall aksjer.

Hver dag nå er det en aktør som prøver å selge amsc nedover. Kan ikke se noen negativ grunn. Penger tjenes, mer en nok skifer olje må shipped og mye frakt av Petro produkter. Er vel Oslo børs ferietid som er problemet.