$PGS$ "26. jan"

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
09.01.2023 kl 14:24
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 14.12.2022 kl 16:49 423619

Jasper7

Mulig jeg er vel optimistisk nÄ , men blir det meldt om ferdig refinansering, tror jeg den gÄr 50%

...

Blutus

100%

...

Hvalross

đŸ«Ą

...

rischioso

Skal man ha under 8 sÄ har man dÄrlig tid - knappe 4 timer igjen av denne bÞrsdagen ... ;)

...

Hvalross
I gÄr kl 20:43

FĂžlger PGS borr i US fredag - og stiger over tosifret allerede i morgen!?

...

oppturen

NÄr PGS soper inn 3-5 nok pr aksje i overskudd pr Är mÄ jo alle forstÄ at kurser under 20 er vannvittig billig.
Redigert 09.01.2023 kl 14:04 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
08.01.2023 kl 01:21 4551

(Masdal, DNB-hjernen bak den opprinnelige og nÄ lett fiffede PGS "analysen", unngikk akkurat storparten av den Äpenbare begynnende reprisingen i oljeservice for trekvart Är siden)
– Vi har vĂŠrt positive til olje og negative til oljeservice i mange, mange Ă„r, og det har vĂŠrt en «fantastisk» trade, sier Masdal.

(Men var dette lurt utover i 2022 da? Har det blitt for mye dvaske og usanne halvstatlige bollespising og -holdningsskonferanser tro? NÄr krybben er tom bites hestene, og pervoavanse viser seg mer kursdrivende enn koselige mÄlsetninger og rene floskler som kun kan funke - beste fall - i et nullrenteregime uten krav til avkastning, men en dragning mot lekker og moralistisk powerpoint med sÞkte pek mot fremtiden og nav-ive hÄp om statsstÞtte.)

"DNB Markets har hele tiden satset pĂ„ analyse av energisektoren, og har i dag seks analytikere som dekker denne. 

Mens fokuset pÄ olje er omtrent det samme som fÞr, har tiden som brukes pÄ oljeservice falt kraftig, mens fornybar har tatt seg tilsvarende opp."

Bravo! Snakk om gode, skjĂžnt dyre, holdninger.

Redigert 08.01.2023 kl 01:57 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
08.01.2023 kl 01:05 4502

Den ene mÄlbart flinke i DNB har sluttet, og det gjorde han lurt i. Han ble tidvis landets beste analytiker pÄ Ä "spÄ" det selvfÞlgelig i oljeservice nord og ned, hele nedsykelen.

Og da han mÞtte motbÞr intern ved SUPERSYKELENS BEGYNNELSE da han skjÞnte vinden SNUDDE TVERT OM, hadde han vett til Ä bytte beite brennkvikkt steden for Ä bli offentlig ydmyket og bundet til en dÞende hest med senere karrieremessige fÞlger i flere tiÄr, som den nÄvÊrende pinlig innkastede lettvekteren hva enn vedkommende heter.

– Jeg har hĂ„pet pĂ„ en oppgang for oljeservicesektoren i flere Ă„r, og siste «check point» pĂ„ listen for at sektoren skal ta av igjen er kanskje at jeg slutter, sier analytikeren til Finansavisen
Som analytiker hadde man av og til Þnsket at man ikke hadde behÞvd Ä ha et veldig sterkt syn pÄ alt av selskaper, eller Ä slippe Ä sende ut preview til enhver tid, sier han.

– I stedet for Ă„ slakte selskaper, ser jeg frem til Ă„ ta en mer aktiv rolle i verdiskapingen.

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2022/03/04/7831008/dnb-markets-mister-stjerneanalytiker

Redigert 08.01.2023 kl 01:14 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
08.01.2023 kl 00:58 4437

Skal spĂžrre en annen av kildene mine om han kan poste / evnt jeg kan poste anonymisert mail samtalen han hadde med Harper i DNB fĂžr sommeren. SĂ„ ser man tydelig de dyre og feilaktige sluttningene som har fĂžrt til at et av Norges historisk beste meglerhus har havnet helt i bakleksa.
Husk at situasjonen pÄ bakken alltid trumper den hos teoretikerne som sitter trygt langt ifra med sine ideologiske brosjyrer ...
Redigert 08.01.2023 kl 01:02 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
08.01.2023 kl 00:39 4467

HAS: Vekstpotensiale inn i det grĂžnne 
. đŸ‘đŸ»đŸ˜€ Spennende Ă„ vĂŠre med pĂ„ reisen i PGS😀
TonyB
08.01.2023 kl 00:20 4544

PortefÞlgen som Dnb anbefaler kundene sine falt 5,9% gjennom Äret sammenlignet med Osebx-indeks fall pÄ kun 0,7% (kremt
.)
Londonmannen
08.01.2023 kl 00:12 4591

Jeg skal gi deg et godt rÄd; ikke lytt til hva DnB sier. I den grad du gjÞr det vil de gjÞre deg bankerott fÞr du fÄr blunket. Har sjelden sett noen aktÞr som opptrer mer kynisk enn det DnB gjÞr i tilfelle PGS.
kongsberg1
08.01.2023 kl 00:08 4603

Tro driver dere med et annet sted, fasiten kommer tilsyne for dere/ deg og DNB den 26 jan. 2023
Gulltider
07.01.2023 kl 23:59 4654

SpÄr ny PGS-emisjon
DNB Markets tror PGS mÄ gjÞre en emisjon pÄ mellom 50 og 100 millioner dollar for Ä kunne betjene gjelden.
Redigert 08.01.2023 kl 00:02 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
07.01.2023 kl 23:40 4690

Klokt sagt 👍
Og du er ogsÄ raus og open-minded pÄ alle forum vi mÞter deg pÄ, Tony.
Ja, vi skal lĂŠre sammen og prosessen er givende. Utrolig mange som bidrar med god info. Takk!
TonyB
07.01.2023 kl 23:21 4652

Raust av deg Ă„ si selv om jeg mistenker at det er ren eufori og happiness ift tirsdagen som trigger deg i Ă„ overdrive min betydning for din lĂŠringđŸ˜đŸ˜…đŸ€—

SeriĂžst, dette er det som er sĂ„ bra med forum som fungerer. Og spesielt i periodene uten stĂžy og de som bare skal kverulere med svada. Vi lĂŠrer av hverandre. Vi lĂžfter hverandre. Jeg ogsĂ„ er ydmyk ift kompetansen som finnes her og pĂ„ Pgs-investor og som har hjulpet meg Ă„ bli tryggere pĂ„ beslutningsgrunnlag, strategier etc. En kan gjerne vĂŠre «cocky» og tro at en vet alt og har kontroll pĂ„ alt fra fĂžr, men hvilken nytte skulle jeg/vi da ha av Ă„ bruke tiden her
. Manipulere? Nei, vet du hva
, det er lett Ă„ sile ut dem.

Hvalrossen, du skal ha stor takk for alle bidragene dine. Jeg er imponert og utrolig fasinert over din kreativitet. Du har en formidlingsevne over tid som rett og slett er latterlig bra. Du har en mÄte Ä vÊre pÄ som burde gi deg mange venner her, og de som mÄtte misforstÄ personen Hvalross (med vilje eller ikke) om agenda eller hva
, til og med de behandler du med respekt tilbake. Og la det ikke vÊre noe som helst tvil om at DIN kompetanse pÄ caset PGS, men og sosial kompetanse, holder hÞyt nivÄ. Er utrolig glad for Ä ha havnet innpÄ trÄdene dine.

Tar en skÄl for deg!

Redigert 07.01.2023 kl 23:32 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
07.01.2023 kl 23:03 4685

Og det er mange av dere. Et Þyebliks ydmykhet er pÄ sin plass. InnrÞmmer jo at det var et kraftig element av ren og skjÊr flaks at jeg oppdaget denne perlen pÄ et sÄ gunstig tidspunkt.
Slettet bruker
07.01.2023 kl 22:56 4646

Du er en av de jeg lĂŠrer mye av Tony.

HÄper du og dine har en herlig helg. Stolt av Ä fÄ lÊre av godtfolket her inne.
Slettet bruker
07.01.2023 kl 22:43 4648

Og til deg som hevder Hvalross jobber for mektigere krefter ... Arne Husvegg har vel en finger med i spillet 😅

https://youtu.be/O_iQzLdQTCI
Slettet bruker
07.01.2023 kl 22:38 4646

(Til glede for nye lesere; "Grevinnen og Hovmesteren" "Carl Barks og Don Rosa, Elg, Helge Hamelow Berg, Dan BĂžrge og sensuell saxofon som fenomen. PĂ„ oppdrag fra ABG, Carnegie, Pareto og alle dyrene i Hakkhakkhakkebakkeskogen:)

VÊre med hele veien fra null til hundre? Full gass. Alle vil i olja, og av mange gode bets er PGS det aller aller beste (det tekniske oraklet Per Ulv, som bla innfÞrte teknisk analyse i britiske rÄvaremarkeder, sier PGS og Borr i kombo. Sikkert lurt. Men Hvalross eier kun én aksje - den beste. Kun slik kan mine simple 450 tusen kr bli til mange millioner)

Med ordene til Queen of Crude:

Den som er bull pÄ seismikk, men ikke kjÞper PGS, har ikke forstÄtt mye av sektoren. Databehandlings-selskaper som TGS med lite gjeld kan virke fristende, men de tilbyr ikke det som trengs mest fremover - nemlig evnen til Ä INNHENTE undergrunnsdata.

En mÄ eie stÄl for Ä kontrollere den delen av markedet. Og det er bare Shearwater og PGS igjen som reelle konkurrenter. TGS kan sitte og tweake pÄ gamle datasett sÄ mye de vil, nÄ er det nyinnhenting av datasett som er the thing. Og Shearwater taper konkurransen mot PGS fordi de har dÄrligere skip (selv om de skroter mye nÄ for Ä gjÞre flÄten "yngre" og for Ä presse opp ratene). PGS kan hente inn samme datamengde raskere, billigere og med hÞyere opplÞsning. Det er DET kundene vil ha nÄ.

_________

Edit fredag 29 april: Helgens 3 til ettertanke:

"Det er tre hovedtankene i atferds Þkonomi. Den fÞrste er at folk generelt opptre pÄ "tommelfingerregler" i motsetning til rasjonell tanke. En tommelfingerregel er et prinsipp som er det meste sant i de fleste situasjoner. Et Þkonomisk eksempel pÄ dette er uttrykket "du fÄr hva du betaler for." Denne fasen er for det meste sant. Men noen ganger er billigere produkter like bra, om ikke bedre, enn merkevaren med den hÞyeste prisen. Det ville vÊre rasjonelt i dette tilfellet Ä kjÞpe billigere, men like bra, produkt. De fleste mennesker, derimot, ville kjÞpe den dyrere produkt, tenker at det er overlegent."

Og nettopp pÄ grunn av dette har PGS en vanvittig stÞrre oppside en TGS om PGS innfrir. Og det gjÞr de nok. SÄ rent hypotetisk vil mange som tenker tanken PGS men har kjÞpt TGS bli tatt av "hÞydeskrekken" om/nÄr aksjen gÄr og det kan da gÄ svinefort. Og etter en mulig oppgang med russiske prosenter kommer massene.... --- Per Ulv

La oss putte dette 4 trillioner dollar estimatet i perspektiv av PGS :
Verdien til CCS per 2021 er satt litt forskjellig, men 2 av kildene skriver henholdsvis $2.25b og $3.10b som gir en gjennomsnittlig CCS verdi pÄ $2.84b i 2021. Antatt Ärlig vekst i 2022 til 2027/8 er satt til 10.2% og 6.1% av de samme kildene, noe som tilsvarer en gjennomsnittlig vekst pÄ 8,15% i 2022. Markedet forventer dermed en CCS verdi pÄ $3.07b i 2022. I fÞlge PGS sÄ antar de Ä tjene ca. $20-30m i 2022, og da tar vi gjennomsnittet og sier $25m i 2022.

Fra 2022 til 2050 vil CCS verdien antatt Þke fra $3.07b til $4000b som gir en vekst pÄ x1302. Om PGS har like stor andel innenfor CCS i 2050 som de har i 2022, sÄ gir dette PGS en CCS omsetning pÄ $32 000m, eller 304 000 millioner kroner Ärlig..! Til sammenligning var inntektene for PGS pÄ 5 900m NOK i 2021, som tilsvarer en Þkning pÄ 5156% --- strak_motbakke

Hvorfor er leverage bra? Nettopp grunnet fordi olje, som er en inflasjon sensitiv industri, der rÄvaren inflateres, hvor inntjening kommer som en wreckingball etter. Kort forklart; Gjelden inflateres bort. Debt Worth Zero. Og dette er nettopp hvorfor en som investor burde lÊre seg verdien av nettopp gjeld i forhold til inflasjon sensitive equities, som kan resultere i avkastning du ikke kunne forestille deg Ä vÊre "normalt", posisjonerer man seg rett og gjÞr riktig analyse av gjelden, markedsforholdene(monetÊrt og segment), og selskapets helse og potensiale, and vips - you nailed it --- RussianOil (som traff litt ..)
Redigert 07.01.2023 kl 22:53 Du mÄ logge inn for Ä svare
kongsberg1
07.01.2023 kl 22:22 4692

Sitter nesten Ă„ rister i stua men en grĂžnn Tuborg, dette blir spennene til uka. Med alle triggere som ligger foran oss fremover i denne sektoren.
Det er nesten vanskelig Ä nyte helg nÄr PGS ikke ticker pÄ skjermen. Lykke til neste uke Ä fremover 23,24 osv.
HAS
07.01.2023 kl 22:05 4807

https://www.pgs.com/company/investor-relations/ir-news-stock-announcements/pgs-strengthens-its-new-energy-portfolio/

Heftige tilstander innen olje/gass har satt den grÞnne siden av selskapet litt i skyggen. Her kan ligge et enormt potensiale, sÄ det kan gi en ekstra piff Ä berike helga ved Ä bÞrste litt stÞv av dette materialet om vind, ccs og carbonlagring. Blir spennende Ä lytte til Berit Osnes pÄ markedsdagen:)
Redigert 07.01.2023 kl 22:07 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
07.01.2023 kl 21:31 5025

TonyB: đŸ˜ƒđŸ‘đŸ»đŸ›łđŸ›łđŸŠ…đŸŠ…
TonyB
07.01.2023 kl 20:43 5284

Gjorde vel noen balanseĂžvelser her tilbake ogsĂ„ som burde fortelle at bare slakteverdien av selskapet burde vĂŠre bortimot 20 pr aksje😊. SĂ„ om Blutus har rett om at det sannsynlig kommer oppskrivinger av bĂ„tene vil dette ha enorm effekt pĂ„ balansen og selskapets egenkapital. Dette igjen er som de fleste skjĂžnner viktig ift blant annet refi og vilkĂ„r.

Heier pÄ estimatene til Blutus!

Spennende uker, men hva markedet gjĂžr med informasjonen de nĂ„ fĂ„r ift kursen i det korte bildet er mindre nĂžye for meg (selv om det selvsagt er gĂžy med umiddelbare grĂžnne heftige utslag). Det viktigste er at det leveres tall som gir oss bevis pĂ„ trĂžkket i selskapet og guiding som viser at dette bare er starten. Hvor mye som er priset inn av forventninger pr nĂ„ er ikke godt Ă„ si, men en mĂ„ kunne si at dagens kurs fortsatt er pĂ„ latterlig nivĂ„ ift hva den bĂžr vĂŠre gitt at alle triggere de fleste av oss tror pĂ„ slĂ„r til. Det er dog et hav av makrofaktorer som kan dempe virkningen tallslippet teoretisk skulle/burde gitt pĂ„ kort sikt, men pĂ„ lengre sikt, no chance! Den absolutt stĂžrste triggeren pĂ„ kursen tror jeg blir nĂ„r refi er i boks. Tvilerne ift gjelda fĂ„r da sine bekreftelser. Om Blutus treffer pĂ„ prediksjonen om at dette allerede er i boks, da skal det jaggu meg bli heftig. Men uansett, viktigst for meg nĂ„ er at selskapet leverer, sĂ„ fĂ„r markedet belĂžnne kursen nĂ„r de gjĂžr det. Mine aksjer fĂ„r iallefall ingen med det fĂžrste 😊
Redigert 07.01.2023 kl 21:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
07.01.2023 kl 20:33 5348

Slettet bruker skrev Heftig og begeistret!
Det er realistisk, har vÊrt heldig Ä vÊrt med pÄ slike reiser fÞr og PGS ser mer og mer ut til Ä bli en vinner i 2023. FÞrst skal vi selvsagt se tallene og guiding, men alt jeg klarer Ä se er positivitet fremover. Tar en god XO og gleder meg til tirsdag.
Slettet bruker
07.01.2023 kl 20:09 5473

Heftig og begeistret!
Bondeinvestor
07.01.2023 kl 20:07 5460

Og for de som ikke vet. Blutus sitt kursmÄl 1.02.2023 er pÄ kr 20,-

Slettet bruker
07.01.2023 kl 19:31 5617

Jeg rakk ikke kjÞpe under 2. Var like stÄlbull da som nÄ. Det var mye deilige billige aksjer Ä fÄ kjÞpt hÞst '21 og vinter '22, men 27. jan satt jeg all inn og sÄ verdiene stupe 50%+ (gudskjelov for raskt Ä ta seg inn.) SÄ selv om jeg har tjent svÊrt godt pÄ PGS, ville det vÊrt enda vannvittig mye mer Ä tjene pÄ Ä hoppe av pÄ toppen fÞr som Blutus riktig spÄdde rundt forrige revenue update og sÄ som han sa sÄ kjÞpe ETTER Q4.

I Ă„r skal det melkes. Stiller meg pĂ„ lag med fakta. Kommer dager nĂ„ hvor ALL IN vil gi smil som gĂ„r hele veien rundt hodet 😁

Allerede i slutten av november fikk jeg hÞre at Q2 2023 blir helt ekstraordinÊrt bra. Men ogsÄ at Q4 som presenteres 26 jan blir enormt bra. NÄ er jeg langsiktig, men om jeg var kortsiktig ville jeg uansett vÊrt svÊrt forsiktig med Ä selge fÞr 1. feb, som er datoen Blutus har sagt sitt hittil hÞyeste kursmÄl ... neppe tatt ut av det blÄ ...
Redigert 07.01.2023 kl 19:38 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
07.01.2023 kl 19:05 5724

Forbannet meg over Ä ikke ha lyttet til nÊrtsittende Blutus i fjor nÄr han spÄdde et dÄrlig Q4 og ba oss avvente. RÞyk noen hundretusener pÄ det ... kunne heller kjÞpt ned pÄ 1-tallet ...

Betryggende da Ä fÄ bekreftelse pÄ at kommende Q4 ikke bare blir bra - men FANTASTISK!

(Minne fra i fjor)

Hvalross

28.01.2022 kl 12:032956

Jeg skulle hÞrt pÄ Blutus46. Han sa allerede i nov at PGS ville gÄ til 2.5 ved q4.

...

Blutus46

23.12.2021 kl 20:308067

Anbefaler Ä bli med pÄ oppturen til 4,4 frem mot 11 Januar. Da er jeg klar til Ä shorte. Q4 rapporten blir ikke som forventet.

...

Og sÄnn var det i kvartal etter kvartal. Husker sÊrlig den for akkurat et Är siden; ble en dyr lÊrdom Ä ikke lytte til fakta.

Mens nÄ gÄr nÊrtsittende Blutus i FULL BULL-MODE!

SÞrg for at det blir en lÞnnsom lÊrdom. Vri investeringene etter rÄd basert pÄ innsyn, eller la vÊr og Þnsk du hadde gjort det ...
Redigert 07.01.2023 kl 19:20 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
07.01.2023 kl 18:24 5880

Det var i IOX jeg skaffet meg en flott gevinst for vel ett Ă„r siden

ja satt lenge fast i der. Men brukte tiden Ă„ kjĂžpte pĂ„ lave kurser og plutselig kom det et hausseopplegg med litt trĂžkk i, og vips sĂ„ kom jeg meg ut med et solid overskudd. Ja tro det eller ei. SĂ„ av overskuddet ble det kjĂžpt en stk helt ny bmw R11250 RT som jeg kosa meg med i fjor vĂ„r og sommer 
.og resten gikk inn i PGS og det har heldigvis vokst godt allerede og det er np fremover jeg regner med Ă„ fĂ„ meget god uttelling. Tar tiden til hjelp. Det er helt annen fĂžlelse Ă„ vĂŠre i en aksje som PGS der fundamentale forhold og virkeligheten slĂ„r til sett i forhold til IOX der det etterhvert ikke skjer noe av det som ledelsen melder ut og emiene ihvertfall ikke ser ut bli brukt til mer enn utgifter til drift uten Ă„ Ăžke verdier for aksjonĂŠrene. Ja ja jeg lĂŠrer av ting underveis 
.. Men IOX 😅 ikke mer nei.
Satser pĂ„ at PGS er i kjĂžmda pĂ„ ei lengre god utvikling og Ăžker verdiene for aksjonĂŠrene sine fremover og at det er godt forankret i de fundamentale forhold, mye omtalt av mange 
.. 🛳🛳🩅🩅
Slettet bruker
07.01.2023 kl 18:10 5650

Blutus: Takk for flott oppsett og deling av info og oversikt over forventninger pĂ„ hva som kan komme nĂ„ fremoverđŸ‘đŸ»đŸ˜ƒ Det er spennende Ă„ fĂžlge Peggy nĂ„ inn i mot Q4. Det er stort potensiale bpde pĂ„ kort sikt og ogsĂ„ neste Ă„rene med hva som utvikler seg innen lagring av CO2, kartlegging foran havvindmĂžller og overvĂ„king. Mye spennende potensiale og sĂ„ det stĂžrste potensialet nĂ„ er seismikk for Ă„ hente ut mer gass og olje til vĂ„rt energibruk nĂ„ og de neste tiĂ„rene 
.. Godt Ă„ vĂŠre inne nĂ„đŸ›łđŸ›łđŸŠ…đŸŠ… Lykke til đŸ‘đŸ» MĂ„tte du fĂ„ mye rett i forventningene her 😎
Redigert 07.01.2023 kl 20:57 Du mÄ logge inn for Ä svare
Thesistulling
07.01.2023 kl 17:34 5683

Det er vel opp til enhver enkelt Ă„ avgjĂžre.
Man er selv ansvarlig for sine investeringer, uansett.

Å skylde pĂ„ andre gĂ„r bare ikke.
Gikk pÄ en liten iox-smell selv, passe flaut, men min egen feil.
Hei hui hvor det gÄr liksom, blendet av et innlegg kanskje....
Min feil.
Fortsatt flaut..........
SÄpass flaut at det ble flauere nÄ.
Skylder pÄ at jeg ville utnytte momentum......
🙄

Jada, IOX...........
Tror jeg rÞdmer litt nÄ, fikk hjertebank av flauhet ihvertfall.
Redigert 07.01.2023 kl 17:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
elnomi
07.01.2023 kl 17:17 5723

Skal mann tro pÄ dette.?
Ja, har du ikke fÄtt med deg hvor treffsikker B har vÊrt tidligere?
kongsberg1
07.01.2023 kl 17:17 5691

Omsetning (Volum)
16 250 740

Det var de som ikke trodde pÄ en fin mandag og tirsdag.
Bare Ă„ summere selv av totale antall aksjer.
Slettet bruker
07.01.2023 kl 17:09 5724

Fih.
Skal mann tro pÄ dette.?
TonyB
07.01.2023 kl 16:19 5924

Sliter ikke med urent, men klesvasken blir derimot bare misfarget etter den nye grĂžnne satsingen đŸ€©
Redigert 07.01.2023 kl 16:47 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
07.01.2023 kl 15:19 6005

Blutus leverer pÄ ny ..

Gratulerer til alle som er inne.
Stokk Dum
07.01.2023 kl 14:17 4408

Sliter ogsÄ med 'uren' strÞm pÄ hytta, gÄr ut over klesvasken til tider.

mvh
Thesistulling
07.01.2023 kl 14:04 4467

Av hþflighet MÅ jeg jo lese det......
Litt nþyere enn sist🙄

En takk er vel pÄ sin plass siden De tok Dem bryderiet.

Takk!
Og ha en god LĂžrdag!
HÞres vel litt teit ut for de uinnvidde, men nÄ er det ren strÞm om dagen, hÞrte det med en gang jeg slo pÄ forsterkeren, FØR den ble varm.......
PĂ„ tide med Isotek strĂžmrenser tror jeg, dette var litt mye wow!
Platinum365
07.01.2023 kl 13:57 4517

Lytt til deg selv. Alle som har overlevd og blitt rÊvkjÞrt i mente i flere mÄneder, og fremdeles er inne, er inne nettopp fordi de har skjÞnt caset.
rischioso
07.01.2023 kl 13:45 4548

Vel, ikke egentlig ulogisk for akkurat det henger nok hovedsakelig sammen med 2 ting.

(1) Den typiske TGS aksjonĂŠr
https://www.youtube.com/watch?v=NrigFZGkYVA

(2) Man beveger seg ogsÄ langt tregere ute pÄ havet uten egne fartÞy ...;)
TonyB
07.01.2023 kl 13:36 4611

Her er litt om reglene pÄ en ASK om det skulle vÊre av interesse

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/aksjer-og-verdipapirer/om/aksjesparekonto-ask/

Scroller du nedover her i info hos Nordnet finner du ogsÄ mye grunnleggende info om ask, ikz etc..

https://www.nordnet.no/no/info/skatt
Redigert 07.01.2023 kl 13:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
Thesistulling
07.01.2023 kl 13:28 4629

Usikker pÄ reglene der.
Som regel vet jeg lite om mye........