$PGS$ "26. jan"
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
09.01.2023 kl 14:24
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Jasper7
Mulig jeg er vel optimistisk nå , men blir det meldt om ferdig refinansering, tror jeg den går 50%
...
Blutus
100%
...
Hvalross
🫡
...
rischioso
Skal man ha under 8 så har man dårlig tid - knappe 4 timer igjen av denne børsdagen ... ;)
...
Hvalross
I går kl 20:43
Følger PGS borr i US fredag - og stiger over tosifret allerede i morgen!?
...
oppturen
Når PGS soper inn 3-5 nok pr aksje i overskudd pr år må jo alle forstå at kurser under 20 er vannvittig billig.
Mulig jeg er vel optimistisk nå , men blir det meldt om ferdig refinansering, tror jeg den går 50%
...
Blutus
100%
...
Hvalross
🫡
...
rischioso
Skal man ha under 8 så har man dårlig tid - knappe 4 timer igjen av denne børsdagen ... ;)
...
Hvalross
I går kl 20:43
Følger PGS borr i US fredag - og stiger over tosifret allerede i morgen!?
...
oppturen
Når PGS soper inn 3-5 nok pr aksje i overskudd pr år må jo alle forstå at kurser under 20 er vannvittig billig.
Redigert 09.01.2023 kl 14:04
Du må logge inn for å svare
Ga ChatGPT oppgaven.. :P
Kontrakt og signert,
pengesekker og pengekurver.
Alt er klart, alt er sikkert,
så vi kan sette oss i bilæren
og dra ut på sjøen i båtæren.
En kontrakt er en avtale,
en signatur viser at den er gjeldende.
Pengesekker er fylt med kontanter,
og bilæren tar oss hvor som helst.
Båtæren seiler på sjøen,
vi kan nyte havet og vinden.
Kontrakt og signert,
pengesekker og pengekurver.
Alt er klart, alt er sikkert,
så vi kan sette oss i bilæren
og dra ut på sjøen i båtæren.
En kontrakt er en avtale,
en signatur viser at den er gjeldende.
Pengesekker er fylt med kontanter,
og bilæren tar oss hvor som helst.
Båtæren seiler på sjøen,
vi kan nyte havet og vinden.
Tja nå ble jeg også litt nyskjerrig :)
Kan det kanskje dreie seg om sterke latesales som fyller opp julestrømpene..?
TGS sjefen gikk jo høyt ut igår og varslet godt nytt på den fronten, da burde vel ståa være nogenlunde lik i butikken til tause Rune
Kan det kanskje dreie seg om sterke latesales som fyller opp julestrømpene..?
TGS sjefen gikk jo høyt ut igår og varslet godt nytt på den fronten, da burde vel ståa være nogenlunde lik i butikken til tause Rune
Sweetspot
16.12.2022 kl 12:35
3679
Slettet brukerskrev PGS tar hele kaken. Eller som sier borte hos Shearwater: "Urettferdig!"
Det gjør de nok.
Rimelig lettantennelig PGS nå..
Kan ikke noen lage et dikt med ord som kontrakt og signert osv? Og kanskje pengesekker og bilær og båtær
Rimelig lettantennelig PGS nå..
Kan ikke noen lage et dikt med ord som kontrakt og signert osv? Og kanskje pengesekker og bilær og båtær
Og i mens svinger Rå med alt som skal på plass til jul i siste liten 🤪, som alltid , men så går jo tiden enda fortere til Rå og peggy gjengens julegave er på plass 🥳😋
PGS tar hele kaken.
Eller som sier borte hos Shearwater: "Urettferdig!"
Eller som sier borte hos Shearwater: "Urettferdig!"
Rishioso: 👍🏻😊
Max-Investor
16.12.2022 kl 11:49
3955
Slettet brukerskrev Yes Max. Eller MAXXX MONEY, som du kan kalle deg på tirsdag 🥳
Hehe. I like it🤣
Yes Max. Eller MAXXX MONEY, som du kan kalle deg på tirsdag 🥳
Max-Investor
16.12.2022 kl 11:46
3977
Drømmesenariet må vel være en mandag/tirsdag der børsene snur til grønne, fin oppgang i oljen og ikke minst en feit kontrakt i Brasil. God helg folkens.
Utvilsomt ... blir det mandag eller tirsdag KONTRAKTEN kommer? Og hvorfor uansett ta sjansen ... Aksjen er tilbake på sporet. Alt forandret seg i forigårs. Og har jeg rett vil vi dessuten se Styrken i Programmet så fort vi ser grønt ... Forvent også meget positive til rent panegyriske pressesaker fremover og tog av bjellesauer. KRAFTIG KURSMANIPULASJON OPPOVER er det vi må leve med (formueskatt eller ei)
(Selv holder jeg på å sprekke: hvor blir det av "Kilde Y" med snackset som jeg måtte holde tett om. Vet du hvor vanskelig det er for et (semi-)ungt bokstavbarn å holde tett om hvor julegodtene er gjemt!? 😅😅😅)
(Selv holder jeg på å sprekke: hvor blir det av "Kilde Y" med snackset som jeg måtte holde tett om. Vet du hvor vanskelig det er for et (semi-)ungt bokstavbarn å holde tett om hvor julegodtene er gjemt!? 😅😅😅)
Redigert 16.12.2022 kl 11:47
kroif
16.12.2022 kl 11:37
3977
Tipper det blir trangt inn døra på sluttene av dagen da mange er FOMO i forhold til Brasilkontrakt mandagsmorgen.
God helg blir det nok
God helg blir det nok
VantageVolante
16.12.2022 kl 11:24
4060
HELT enig med deg! Faktisk vært enig med deg flere ganger i det siste, det skal du ha.
rischioso
16.12.2022 kl 11:14
4138
Jeg på min side og basert på dagens skattesystem betaler skatten med glede fordi skatt betyr at jeg har tjent det være seg gjennom hardt arbeid, arv og/eller kloke investeringer og av samme grunn er jeg en av de som faktisk har en formue - i motsatt ende med liten til ingen skatt og/eller fremførbart underskudd er ikke et resultat av en økonomisk suksess - for oss små vel og merke - så med disse realiteter i minnet betal skatten med glede og gjennom det bidrar ens egen gode situasjon og suksess til fellesskapets svake hvor det finnes mange som har helt andre og en langt mer utfordrende situasjon og det kun for å dekke helt primære behov som mange andre er så heldige å ta som en selvfølge - dette til ettertanke ... ;)
Få den bare såvidt i grønt så tenker jeg vi får se kraften i programmet ...
Forventer vi KRAFTIG robomanipulason OPPOVER fremover? - Ja, men det lever vi godt med 😁🎅🎈🥳
Forventer vi KRAFTIG robomanipulason OPPOVER fremover? - Ja, men det lever vi godt med 😁🎅🎈🥳
Spette-Edgar har påpekt det er ekstremt mye penger å tjene de årene PGS blir kjørt i romjulen. Studerer man historien skal det godt gjøres å finne étt år oppsettet for "Bangers på toppen av $mashes" har ligget bedre til rette. Brasse foran åpent mål!
Når motstanden på 8,5-8,8 brytes - HO HO! Må vi virkelig vente helt til romjul?
Knappest ...
Når motstanden på 8,5-8,8 brytes - HO HO! Må vi virkelig vente helt til romjul?
Knappest ...
Redigert 16.12.2022 kl 11:07
TRD73
16.12.2022 kl 10:55
4272
Om DNB får rett i sitt kursmål så slipper du å gnåle om formuebeskatningen.
Helt enig med dere to !
Skatt på Formue er en KATASTROFE !
Staten STJELER mine penger ! Rent TYVERI !
En regjering skal ikke kunne uhemmet «forskyne» seg av en privatpersons allerede beskattede midler.
Et RAN! Man blir RANET av Staten hvert år!
MAN FØLER MAN STÅR I KONSTANT GJELD TIL STATEN, HELT UTEN GRUNN !
FORMUESSKATT ER ET ØKONOMISK OVERGREP !
KALL DET GJERNE STRAFFESKATT ! MISUNELSESSKATT!
Som pensjonist har jeg ikke råd til å betale store summer i formuesskatt !
Skatt på Formue er en KATASTROFE !
Staten STJELER mine penger ! Rent TYVERI !
En regjering skal ikke kunne uhemmet «forskyne» seg av en privatpersons allerede beskattede midler.
Et RAN! Man blir RANET av Staten hvert år!
MAN FØLER MAN STÅR I KONSTANT GJELD TIL STATEN, HELT UTEN GRUNN !
FORMUESSKATT ER ET ØKONOMISK OVERGREP !
KALL DET GJERNE STRAFFESKATT ! MISUNELSESSKATT!
Som pensjonist har jeg ikke råd til å betale store summer i formuesskatt !
Redigert 16.12.2022 kl 10:51
unikum
16.12.2022 kl 10:44
4337
Nå har vi variert ca 10 % fra topp til bånn i løpet av 1,5 time. Trading mulighet ja men er det andre enn datamaskiner som vil stå ute før helgen? Usa henter seg sikkert inn som normalt. Ja ja sånn går no dagan
rischioso
16.12.2022 kl 10:41
4372
Da fikk vi en indikasjon på første forsøk på test av motstanden på 6 blank og det uten melding om signert Brazil kontrakt. Den meldingen kan være timer unna og når den tikker inn så vil den med største sannsynlighet føre oss på oversiden av den moderate tekniske motstanden på 6 og da er det kort vei og fritt for motstand av betydning helt opp til 8 - mao, ikke gi bort aksjene her nede ... ;)
verdensmester
16.12.2022 kl 10:38
4412
Veldig enig med deg der Londonmannen, ingen hast før på nyåret. Formueskatten er en tragisk skatt som ikke ganger noen men er bare ødeleggende. Det er til og med ingen stor inntekt for staten engang sett i forhold til andre skatter og avgifter. Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg flyttet
rischioso
16.12.2022 kl 10:33
4489
Bra! Som kjent - gode analyser kan aldri gjentas mange nok ganger ... ;)
Fremover blir det Drahjelp ...
Max-Investor
16.12.2022 kl 10:27
4544
Bra at du kom med analysen igjen PU. Må innrømme at jeg var redd for å se 4-tallet i dag siden noen sa at det ville skje i dag😂😂😂. Neida. Tenker at kursen ligger i rute. Måtte vel kanskje regne med en liten dipp sammen med Olja. Neste uke kan jo bli en megastemning. For vi som liker god stemning da. 😄
Londonmannen
16.12.2022 kl 10:26
4518
Vi er i siste halvdel av desember. Er det bare jeg som irriterer meg over formuesskatten og som derfor ikke har hast med at kursen går mot 8-10- tallet før Jul? Vi vet at kontrakten i Brasil kommer, vi vet at det trolig har vært et fenomenalt late sales i Q3 og vi vet at ratene er på full fart opp. Med andre ord vet vi at 2023/24/25 blir heftige år for PGS. Så hvorfor slik hast med å få kursen oppover? I januar smeller den trolig opp likevel.
Likevel ender vi nok opp en par tre prosent i dag
... programmet som var ment å få oss til å selge, etter min oppfattning skrudd for å få oss til å holde og kjøpe.
Der det før kunne gå i grønt men likevel endte rødt.
Kan det nå gå i rødt men likevel ende grønt ...
... programmet som var ment å få oss til å selge, etter min oppfattning skrudd for å få oss til å holde og kjøpe.
Der det før kunne gå i grønt men likevel endte rødt.
Kan det nå gå i rødt men likevel ende grønt ...
Redigert 16.12.2022 kl 10:24
Maxx
16.12.2022 kl 10:17
3524
Dette stemmer bare ikke 😅. Det er ikke logisk. At en små sparere som i tillegg veit at det er noe positivt i gjære.... Brazil kontrakten
At folk selger sine 5000 - 8000 - 25000 aksjeposter ca 45 øre og 3-4% lavere en dagens høyeste kurs.
Se på det volumet som tok PGS opp på morran i dag..... Nå er det et relativt tynt volum...... Som en liten bekk..... Som tar kursen ned igjen. Fra 5.90 til ned på 5.50 tallet. Helt bissart å sitte å se på
At folk selger sine 5000 - 8000 - 25000 aksjeposter ca 45 øre og 3-4% lavere en dagens høyeste kurs.
Se på det volumet som tok PGS opp på morran i dag..... Nå er det et relativt tynt volum...... Som en liten bekk..... Som tar kursen ned igjen. Fra 5.90 til ned på 5.50 tallet. Helt bissart å sitte å se på
Tja...
Her ble det verken fugl eller fisk. Selges ned i tråd med olja... Igjen men enn så lenge...
Her ble det verken fugl eller fisk. Selges ned i tråd med olja... Igjen men enn så lenge...
Redigert 16.12.2022 kl 10:17
Herlig Per. Har lært mye av det du deler, så fortsett med det!
Gjorde en fin TA trade i PGS idag. Solgte på 5.88 og fikk plukket tilbake på 5.66 og endte dermed opp med 2k ekstra aksjer!
Gjorde en fin TA trade i PGS idag. Solgte på 5.88 og fikk plukket tilbake på 5.66 og endte dermed opp med 2k ekstra aksjer!
__eagle__
16.12.2022 kl 09:57
3745
Takk til deg PU. Setter stor pris på innleggene dine.
Prøv å ignorer noen av disse tullingene som bare er ute etter å skape kvalme. Har ståltru på pgs og ikke bekymret for nåværende kurs.
Med litt is i magen blir dette meget bra. Kalkulatoren vinner til slutt!!
Prøv å ignorer noen av disse tullingene som bare er ute etter å skape kvalme. Har ståltru på pgs og ikke bekymret for nåværende kurs.
Med litt is i magen blir dette meget bra. Kalkulatoren vinner til slutt!!
Tja....
Mulig vi har et Fib-flagg, hehe.. men kanskje bare en Fib. Dagen er ung og volumet ser lovende ut...
Mulig vi har et Fib-flagg, hehe.. men kanskje bare en Fib. Dagen er ung og volumet ser lovende ut...
Per Ulv: Takk for deling av din TA. Jeg er long og har ikke satt meg inn i TA. Men de innlegg du har om TA synes jeg er gode bidrag sammen med flere andre gode innlegg om fundamentale forhold eller andre særlige forhold som styrer dette showet 😅 Det er synd at noen debattanter er totalt blottet for folkeskikk her inne. Ødelegger masse for mange og det er deres måte å bli sett og hørt på, desverre. De mangler god selvfølelse og har ikke lært seg holdninger og moral desverre. De bare må fremheve seg selv på bekostning av andre. Det beste er å trykke på knappen for å Blokke disse. Ikke gi de noe å leve videre på.
Ønsker alle bidrag inn her som er myntet på god folkeskikk og hensyn i forhold til personer. Ingen sjikane eller angrep på personer. Det går utmerket godt å være høflig og saklig men også samtidig uenig. 😇
NB: Moralpreken var ikke beregnet til deg, men de som føler seg truffet ☺️
Ønsker alle bidrag inn her som er myntet på god folkeskikk og hensyn i forhold til personer. Ingen sjikane eller angrep på personer. Det går utmerket godt å være høflig og saklig men også samtidig uenig. 😇
NB: Moralpreken var ikke beregnet til deg, men de som føler seg truffet ☺️
Redigert 16.12.2022 kl 09:50
Maxx
16.12.2022 kl 09:48
3785
MMM
Ser fortsatt ut som enkelte ikke har skjønt det. Opp til 5,90 og noen selger nå på 5,70. Det er vel dessverre fortsatt algorytmene eller de samme " kreftene " som fortsatt prøver seg
Ser ikke for meg at folk vil selge PGS aksjene sine i dag. Vel tipper den ender på et sted mellom 5,70 og 5,85 i dag
Ser fortsatt ut som enkelte ikke har skjønt det. Opp til 5,90 og noen selger nå på 5,70. Det er vel dessverre fortsatt algorytmene eller de samme " kreftene " som fortsatt prøver seg
Ser ikke for meg at folk vil selge PGS aksjene sine i dag. Vel tipper den ender på et sted mellom 5,70 og 5,85 i dag
TonyB
16.12.2022 kl 09:35
3914
Herlig PU,
PS! Det vil alltid komme noen i ettertid her, med en eller annen nedlatende kommentar. Man blir aldri helt kvitt det, og folk har sin væremåte/agenda. Vit da at 99,9% digger dine innlegg!
PS! Det vil alltid komme noen i ettertid her, med en eller annen nedlatende kommentar. Man blir aldri helt kvitt det, og folk har sin væremåte/agenda. Vit da at 99,9% digger dine innlegg!
Inov-8
16.12.2022 kl 09:35
3857
PU. Takk for dine utfyllende analyser. Setter STOR pris på desse. :-)
unikum
16.12.2022 kl 09:27
3923
Mistenker at det er noen som må kjøpe seg inn igjen. Sikkert lurt det før helgen..
Gårsdagens innlegg som jeg slettet...
Dette skriver jeg bare en gang...
Vi har en rekke tekniske fenomener i PGS og målt mot det fundamentale er det i grunn "helt på tryne" Som påpekt tidligere er de fundamentale forhold ikke til hensyntatt i kursutviklingen. Mao.. Matematikken har styrt.. Enn så lenge. Vi har tre topper rundt 8,80. Dette var et forsøk på å bryte opp gjennom toppen 8,34 fra midt mars 2021. Dette lykkes ikke og et nytt sell off inntraff ned til 5,40 som da dannet et floor og key support. Etter dobbel topp rundt 7,88 klarte heller ikke dette nivå å bli tatt ut. Et nytt sell off som førte oss ned til markant bunn 4,8940 i går. Forsterket av DNB sin totalt talentløse analyse. Så her er hva vi kan vente oss...
Oppgangen som nå kommer blir minst like brutal som nedgangen vi har hatt.. Ja det kan bli litt ruglete opp mot 8,50 - 8,80 men når vi bryter her vil "det ta helt av"... Som hevdet i lang tid.. Dette bruddet må til før den virkelige morroa starter...
Ok... Jeg skrev det to ganger, hehe.. Så kan jo noen folk tro va F.... de vil om TA.
Dette skriver jeg bare en gang...
Vi har en rekke tekniske fenomener i PGS og målt mot det fundamentale er det i grunn "helt på tryne" Som påpekt tidligere er de fundamentale forhold ikke til hensyntatt i kursutviklingen. Mao.. Matematikken har styrt.. Enn så lenge. Vi har tre topper rundt 8,80. Dette var et forsøk på å bryte opp gjennom toppen 8,34 fra midt mars 2021. Dette lykkes ikke og et nytt sell off inntraff ned til 5,40 som da dannet et floor og key support. Etter dobbel topp rundt 7,88 klarte heller ikke dette nivå å bli tatt ut. Et nytt sell off som førte oss ned til markant bunn 4,8940 i går. Forsterket av DNB sin totalt talentløse analyse. Så her er hva vi kan vente oss...
Oppgangen som nå kommer blir minst like brutal som nedgangen vi har hatt.. Ja det kan bli litt ruglete opp mot 8,50 - 8,80 men når vi bryter her vil "det ta helt av"... Som hevdet i lang tid.. Dette bruddet må til før den virkelige morroa starter...
Ok... Jeg skrev det to ganger, hehe.. Så kan jo noen folk tro va F.... de vil om TA.
Bennyfyfasan
16.12.2022 kl 09:20
4038
Skal innrømme at jeg er positivt overrasket i dag. Jeg hadde sett for meg 2-3% ned som en motreaksjon til i går + at olja var litt ned. Men - det er på tide at det snur nå :-)
Har noen endelig fått sparket robotene i riktig retning! Ble stille her gitt?!? :P
Tidlilg, men dette kan se ut til å blir en bedre helg enn på lenge :)
Tidlilg, men dette kan se ut til å blir en bedre helg enn på lenge :)
Tigerberget
16.12.2022 kl 08:22
4549
Kan du ikke bare finne noen andre å leke med?
Start en ny FUNCOM tråd eller noe sånt.
Der finner du likesinnede.
Oi…. Der så jeg 4 tallet.
5,84. 😂
Start en ny FUNCOM tråd eller noe sånt.
Der finner du likesinnede.
Oi…. Der så jeg 4 tallet.
5,84. 😂
Redigert 16.12.2022 kl 09:13
X-43 scramjet
16.12.2022 kl 00:48
5191
Ikke lenge før en i meglerhuset går i søvne og ønsker PGS ned til 1 krone mens vi andre vil ha 10 kr.😃