$PGS$ "26. jan"
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
09.01.2023 kl 14:24
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Jasper7
Mulig jeg er vel optimistisk nå , men blir det meldt om ferdig refinansering, tror jeg den går 50%
...
Blutus
100%
...
Hvalross
🫡
...
rischioso
Skal man ha under 8 så har man dårlig tid - knappe 4 timer igjen av denne børsdagen ... ;)
...
Hvalross
I går kl 20:43
Følger PGS borr i US fredag - og stiger over tosifret allerede i morgen!?
...
oppturen
Når PGS soper inn 3-5 nok pr aksje i overskudd pr år må jo alle forstå at kurser under 20 er vannvittig billig.
Mulig jeg er vel optimistisk nå , men blir det meldt om ferdig refinansering, tror jeg den går 50%
...
Blutus
100%
...
Hvalross
🫡
...
rischioso
Skal man ha under 8 så har man dårlig tid - knappe 4 timer igjen av denne børsdagen ... ;)
...
Hvalross
I går kl 20:43
Følger PGS borr i US fredag - og stiger over tosifret allerede i morgen!?
...
oppturen
Når PGS soper inn 3-5 nok pr aksje i overskudd pr år må jo alle forstå at kurser under 20 er vannvittig billig.
Redigert 09.01.2023 kl 14:04
Du må logge inn for å svare
Londonmannen
03.01.2023 kl 09:10
3716
God morgen og godt nytt år! Kloke ord Rischioso! Men jeg skjønner at enkelte av dere kan miste motet når den bebudede oppgangen i 2023 lar vente på seg. Lett å få inntrykk av at oppgangen ikke kommer denne gangen heller. Derfor er det veldig viktig å lytte til det Rischioso sier og holde fokus på det fundamentale. Dersom man kun ensidig stirrer på kursutviklingen vil dere fort bli vippet av pinnen, også senere i år. For det vil bli ups and downs, også utover i 2023.
Lykke til IG vær glad dere er med i PGS!
Lykke til IG vær glad dere er med i PGS!
Bmwx1
03.01.2023 kl 09:06
3673
OSE rett opp Olja rett opp PGS åpner flatt. Liten interesse for annet enn salg i PGS aksjen for tiden.
rischioso
03.01.2023 kl 08:07
4408
God morgen alle PGS'ere.
Dagen i dag er årets andre handelsdag på OSE hvor det er meldt nærmest skyfri himmel og om ikke det skulle være nok så er det også tirsdag hvor det historisk har vært en spesielt positiv Peggy dag hvor veldig mye kan skje alt i fra nye kontraktsinngåelser til forlengelser av eksisterende til en extra hyggelig børsdag uten spesielt nytt.
Drittpakke spesialisten DNB har i løpet av kort tid snudd fra negativ til positiv alt etter som de og deres større kunder er i kjøper eller selger modus så ikke mye og støtte seg til fra den kanten når samfunnsansvaret overskygges av en heller tvilsom grådighet som skal berike noen få på bekostning av mange små.
Mao, nå gjelder det å ikke la seg finte ut rett i forkant av en nærstående supersyklus som kommer så sjelden som hvert 10-ende år og av samme grunn så støyes det desto mer også fra kilder vi trodde vi kunne stole på, men som dessverre virker å male sin egen kake og det kun for seg og sine.
KUN knappe 4 hele børsdager igjen (inkludert denne) til tallfremleggelsen den 10-de som med største sannsynlighet vil ta de fleste på senga med positivt fortegn og som sammen med guidingen vil bekrefte at supersyklusen står på trappene - mao, ikke la dere finte ut på oppløpssiden, men kjøp og hold og kjøp mer om dere kan for drittpakker og ande negative sterke krefter er ute etter å gjøre det samme selv om de prøver å fremstå på annet vis - lykke til ...;)
Dagen i dag er årets andre handelsdag på OSE hvor det er meldt nærmest skyfri himmel og om ikke det skulle være nok så er det også tirsdag hvor det historisk har vært en spesielt positiv Peggy dag hvor veldig mye kan skje alt i fra nye kontraktsinngåelser til forlengelser av eksisterende til en extra hyggelig børsdag uten spesielt nytt.
Drittpakke spesialisten DNB har i løpet av kort tid snudd fra negativ til positiv alt etter som de og deres større kunder er i kjøper eller selger modus så ikke mye og støtte seg til fra den kanten når samfunnsansvaret overskygges av en heller tvilsom grådighet som skal berike noen få på bekostning av mange små.
Mao, nå gjelder det å ikke la seg finte ut rett i forkant av en nærstående supersyklus som kommer så sjelden som hvert 10-ende år og av samme grunn så støyes det desto mer også fra kilder vi trodde vi kunne stole på, men som dessverre virker å male sin egen kake og det kun for seg og sine.
KUN knappe 4 hele børsdager igjen (inkludert denne) til tallfremleggelsen den 10-de som med største sannsynlighet vil ta de fleste på senga med positivt fortegn og som sammen med guidingen vil bekrefte at supersyklusen står på trappene - mao, ikke la dere finte ut på oppløpssiden, men kjøp og hold og kjøp mer om dere kan for drittpakker og ande negative sterke krefter er ute etter å gjøre det samme selv om de prøver å fremstå på annet vis - lykke til ...;)
Redigert 03.01.2023 kl 08:10
oppturen
03.01.2023 kl 08:04
4415
Det er bare å gjette, alt mellom 5-15 er like sannsynlig. I det korte bildet er ikke kursbildet i en aksje alltid rasjonelt.
Det du kan berolige deg med i PGS er at underliggende verdier og inntjening nå veldig enkelt forsvarer kurs på over 20. PGS har 11 skip som er bokført som skrapmetall og som i dagens verdensbilde vil sope inn milliarder neste 5-10 år.
Det du kan berolige deg med i PGS er at underliggende verdier og inntjening nå veldig enkelt forsvarer kurs på over 20. PGS har 11 skip som er bokført som skrapmetall og som i dagens verdensbilde vil sope inn milliarder neste 5-10 år.
Ugle
03.01.2023 kl 07:31
4701
Men hva tror man, helt oppriktig, at kursutviklingen vil være…
1. … fram til den 10.?
2. … mellom den 10. og den 26.?
Jeg ser at det KAN være relativt flatt fram til den 10., gitt noe større salgspress og overkjøpte verdier, men store sjanser for ytterligere byks i mellom våre to datoer.
1. … fram til den 10.?
2. … mellom den 10. og den 26.?
Jeg ser at det KAN være relativt flatt fram til den 10., gitt noe større salgspress og overkjøpte verdier, men store sjanser for ytterligere byks i mellom våre to datoer.
Det hostes og harkes verre i Kina nå, men det går mot business as usual, og oljeforbruket der skal mye opp
https://www.reuters.com/world/china/some-china-return-regular-activity-after-covid-infections-2023-01-02/
"Work production, life and entertainment are all getting back to normal levels," said Wu
"So we are free now."
...
EU OFFERS FREE COVID-19 VACCINES TO CHINA TO HELP CURB OUTBREAK- FT.
"Work production, life and entertainment are all getting back to normal levels," said Wu
"So we are free now."
...
EU OFFERS FREE COVID-19 VACCINES TO CHINA TO HELP CURB OUTBREAK- FT.
🎁🧸🪅
Har Rune Olav og Gottfred vært en tur innom Duncans Toy Chest for å ordne noen fine gaver til tålmodige og snille barn mon tro.. 😄
Godt poeng! Men nå skjer det faktisk de vi har ventet på i +2 år😊🚀🚀🚀🚀
Hilsen menigheten🙋🏻♂️🤓
Hilsen menigheten🙋🏻♂️🤓
TonyB
02.01.2023 kl 23:27
5655
Revenue update går på inntekter. Altså hvor mye salg har en hatt i perioden (i tillegg guides det ift utsikter).
Earnings update, da er regnskapet for kvartalet klart, hvor bl a bunnlinja (overskuddet) er i fokus
Earnings update, da er regnskapet for kvartalet klart, hvor bl a bunnlinja (overskuddet) er i fokus
Redigert 02.01.2023 kl 23:28
er saa forunderlig glad i kvæld, at jeg gaar her og nynner med dæmpet røst (Nils Collett Vogt)
Redigert 02.01.2023 kl 23:35
Bondeinvestor
02.01.2023 kl 23:05
5751
Står i PGS sin kalender at det er revenue update den 10.01 og earnings release den 26.01. Kan de lærde fortelle bonden, om hva som er forskjellen mellom disse to?
Takk på forhånd og fortsatt godt nyttår!
Takk på forhånd og fortsatt godt nyttår!
TonyB
02.01.2023 kl 22:36
6041
👍 Var ikke Pedersen i USA her når alle trodde han var i Brasil ift sonderinger ift refi? Mener jeg har lest dette, men finner ikke tilbake (mulig bare rykter, men slett ikke utenkelig). Forundrer meg ikke om refi er klart snarlig etter q4
Redigert 02.01.2023 kl 22:40
TonyB
02.01.2023 kl 22:34
6043
Takk Normalone, nå puttet jeg enda en stjerne bak navnet ditt😅👍 ( var mange fra før)
Normalone
02.01.2023 kl 22:23
6131
Liker godt den positive og nøkterne tonen du sprer på HO, Tony. Q3 var bra - men Q4 og nye guidingen tror jeg vil være det som overbeviser markedet om at ting har snudd "tvert" og de nye kontraktene viser at PGS allerede begynner å fylle ordreboken for 2024. Som tidligere nevnt - det er ikke uten grunn at PGS nylig invitererte til en kapitaldag 26. januar samme dag sol Q4 rapporten.
Redigert 02.01.2023 kl 22:25
oppturen
02.01.2023 kl 22:17
6160
En refinansiering med lån på 5 års løpetid ville stoppet munnen på de fleste når det gjelder gjeld. ( tror noe slikt kommer før sommeren)
Normalone
02.01.2023 kl 22:15
6165
https://www.dn.no/energi/vindkraft/energikrise/europa/energiekspert-frykter-energikrise-neste-vinter/2-1-1382232
Tror energikrisen blir verre enn fryktet.
Tror energikrisen blir verre enn fryktet.
Tenker når vi snart begynner å fylle opp for 2024 vil flere inn her.. Så lenge ikke The green new deal setter en stopper for dette🤔
oppturen
02.01.2023 kl 22:05
6214
Skulle fått hun i Rødt til å ta «tid for tall» til tvilerne 😀
Tenk at man selger for nok 100, har 20% svinn(dødtid) og sitter igjen med 2 nok i fortjeneste.
Hva vil en økning i salgsinntekter på 35% og en reduksjon i svinn på 18% poeng si for fortjenesten ? ( la oss ta med at utgiftene har gått opp 5% så dekker vi det og)
(100/0,82)*1,35= 164,3 i inntekter
98*1,05 = 102,9 i utgifter
164,3-102,9 = 61,4 blir nye fortjeneste
Ganske dramatisk endring der altså ifra 2 til 61,4
Bare en lek med tall, men viser hvor mye inntjeningen øker når marginen fra før vaket rundt 0.
Tenk at man selger for nok 100, har 20% svinn(dødtid) og sitter igjen med 2 nok i fortjeneste.
Hva vil en økning i salgsinntekter på 35% og en reduksjon i svinn på 18% poeng si for fortjenesten ? ( la oss ta med at utgiftene har gått opp 5% så dekker vi det og)
(100/0,82)*1,35= 164,3 i inntekter
98*1,05 = 102,9 i utgifter
164,3-102,9 = 61,4 blir nye fortjeneste
Ganske dramatisk endring der altså ifra 2 til 61,4
Bare en lek med tall, men viser hvor mye inntjeningen øker når marginen fra før vaket rundt 0.
Tigerberget
02.01.2023 kl 21:28
6538
Det er nok derfor du ikke skriver i TGS trådene…😂
Velkommen til de useriøse 🤡👍🏼
Velkommen til de useriøse 🤡👍🏼
Redigert 02.01.2023 kl 21:30
HAS
02.01.2023 kl 21:27
6529
TonyB skrev 👏👏
https://www.finansavisen.no/finans/2023/01/02/7973507/100-investorer-sammen-blir-de-rikere
Mange er klar over den enorme oppsiden i PGS, og når disse klikkene begynner å jage i flokk gjelder det å holde på aksjene:)
Mange er klar over den enorme oppsiden i PGS, og når disse klikkene begynner å jage i flokk gjelder det å holde på aksjene:)
TonyB
02.01.2023 kl 21:18
6582
Selskapet beviser med kontrakter (i flertall) som også enkelte startet å tvile på. To gigakontrakter nylig. Tall i Q3 var greie. Tall i Q4 og videre guiding er ikke «bevist» pr nå, men tror vi får bakoversveis😊
Men Travis-Bickle, det var intet negativt ment om ditt innlegg (ser det kan misforstås)😊. Vi sitter nok sammen i båten👍
Men Travis-Bickle, det var intet negativt ment om ditt innlegg (ser det kan misforstås)😊. Vi sitter nok sammen i båten👍
HAS
02.01.2023 kl 21:13
6618
Større aktører med store volumer skyr usikkerhet, og særlig selskaper med høy gjeld. Så lenge analytikere skaper tvil om gjelddssituasjon og refinansiering holdes kursen nede. Dersom selskapet kan bekrefte tidligere signaler og dermed feie unna det meste av tvilen, vil det utløse handel og kursoppgang. Det sitter garantert mange aktører på gjerdet og følger selskapet med argusøyne.
Redigert 02.01.2023 kl 21:15
Travis-Bickle
02.01.2023 kl 20:54
6768
Enig i mye av det du skriver Tony., men hvis du orker vil du se at de som lover enorm kursstigning er de "samme" som går igjen under div nick.
Selskapet selv har ikke bevist noe før kl 08.05 10 januar.
Jeg forventer selvsagt bedring, men som du selv sier, ting tar tid, og mange av haiene som svømmer i dette vannet vet det bedre enn de fleste som vil tro det beste. Møllerløkken og hans kumpaner gir ikke ved dørene.
Selskapet selv har ikke bevist noe før kl 08.05 10 januar.
Jeg forventer selvsagt bedring, men som du selv sier, ting tar tid, og mange av haiene som svømmer i dette vannet vet det bedre enn de fleste som vil tro det beste. Møllerløkken og hans kumpaner gir ikke ved dørene.
TonyB
02.01.2023 kl 20:41
6867
Vennligst ikke generaliser. Ikke alle er baissere og ikke alle av menigheten trodde på abnorme stigninger. Mange har en evne til å glemme at TTT (ting tar tid), selv om en dog hadde håpet på kjappere stabil stigning.
Dog har mye falt på plass siden de datoene du opplister her som teoretisk burde ta oss milevis over den tilnermede konkursprisinga. Men her har vært mye lek, mye frykt, drittpakker og veldig høy gjeld som «hater» makroklimaet som vi fortsatt er inne i. Men nå BEVISER selskapet endelig mer og mer vil jeg anta. Med antatt cashflow på 900 MUSD i kvartalet blir refi en lek og gjeld raskt redusert. Og når det skjer, tror jeg intet «spill» holder oss tilbake. That’s my view😊
Dog har mye falt på plass siden de datoene du opplister her som teoretisk burde ta oss milevis over den tilnermede konkursprisinga. Men her har vært mye lek, mye frykt, drittpakker og veldig høy gjeld som «hater» makroklimaet som vi fortsatt er inne i. Men nå BEVISER selskapet endelig mer og mer vil jeg anta. Med antatt cashflow på 900 MUSD i kvartalet blir refi en lek og gjeld raskt redusert. Og når det skjer, tror jeg intet «spill» holder oss tilbake. That’s my view😊
Redigert 02.01.2023 kl 20:42
Travis-Bickle
02.01.2023 kl 20:31
6976
Ikke noe ønske om å ødelegge festen, har nok i PGS til å fikse pensjonen når den dagen skulle komme.
Men noen ganger skader det ikke å kikke litt på disse datoene og hva eierne/menigheten mente kursen skulle bli da.
- 10 oktober 2022
- 10 juli 2022
- 10 april 2022
- 10 januar 2022
- 10 oktober 2021
- 08 juli 2021
Blir fort edru da.
Men noen ganger skader det ikke å kikke litt på disse datoene og hva eierne/menigheten mente kursen skulle bli da.
- 10 oktober 2022
- 10 juli 2022
- 10 april 2022
- 10 januar 2022
- 10 oktober 2021
- 08 juli 2021
Blir fort edru da.
Ja det har du helt rett i og tenker det samme.
Hadde plan om å ta en trade position idag men likte ikke utviklingen siste del av dagen. Tror det blir mulighet for en bedre inngang imorgen (under kr 7,-) men i PGS kan alt skje.
Hadde plan om å ta en trade position idag men likte ikke utviklingen siste del av dagen. Tror det blir mulighet for en bedre inngang imorgen (under kr 7,-) men i PGS kan alt skje.
Kontur
02.01.2023 kl 20:05
7164
Steik hvor mye penger vi PGS aksjonærene kommer til å tjene i år. De som ikke er inne eller kommer seg inn nå i løpet få dager tror jeg vil rive seg i håret og angre lenge lenge. Triggere i kø.
Slettet brukerskrev Det forundrer meg ikke..... De har nettosalg på nesten 5 mill idag
Har iløpet av siste 6mnd erfart at det lønner seg å ha en god porsjon løst krutt tilgjengelig når det gjelder pgs, men nå er vi sannsynligvis veldig nærme at pgs slår i bordet med tall som vil konvertere selv den største pessimist til å bli optimist.
Det hadde dog vært morsomt med et siste ekkelt billig påfyll godt nede på 6-tallet
Det hadde dog vært morsomt med et siste ekkelt billig påfyll godt nede på 6-tallet
Det forundrer meg ikke.....
De har nettosalg på nesten 5 mill idag
De har nettosalg på nesten 5 mill idag
Noen som tror det kommer en ny drittpakke fra dnb eller finansavisen de nærmeste dagene?
Vurderer å pynte på beholdningen med 50k aksjer til i en all-in manøver før 10 januar, har mine tvil til at dette vil være mulig under 7kr men ingenting overrasker meg når det gjelder pgs..
Vurderer å pynte på beholdningen med 50k aksjer til i en all-in manøver før 10 januar, har mine tvil til at dette vil være mulig under 7kr men ingenting overrasker meg når det gjelder pgs..