$PGS$ "26. jan"
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
09.01.2023 kl 14:24
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Jasper7
Mulig jeg er vel optimistisk nå , men blir det meldt om ferdig refinansering, tror jeg den går 50%
...
Blutus
100%
...
Hvalross
🫡
...
rischioso
Skal man ha under 8 så har man dårlig tid - knappe 4 timer igjen av denne børsdagen ... ;)
...
Hvalross
I går kl 20:43
Følger PGS borr i US fredag - og stiger over tosifret allerede i morgen!?
...
oppturen
Når PGS soper inn 3-5 nok pr aksje i overskudd pr år må jo alle forstå at kurser under 20 er vannvittig billig.
Mulig jeg er vel optimistisk nå , men blir det meldt om ferdig refinansering, tror jeg den går 50%
...
Blutus
100%
...
Hvalross
🫡
...
rischioso
Skal man ha under 8 så har man dårlig tid - knappe 4 timer igjen av denne børsdagen ... ;)
...
Hvalross
I går kl 20:43
Følger PGS borr i US fredag - og stiger over tosifret allerede i morgen!?
...
oppturen
Når PGS soper inn 3-5 nok pr aksje i overskudd pr år må jo alle forstå at kurser under 20 er vannvittig billig.
Redigert 09.01.2023 kl 14:04
Du må logge inn for å svare
Takk for spennende perspektiver Backland
Travis-Bickle
03.01.2023 kl 22:15
5359
Vel, mye er lovt etter tisking om "hemmelige" kontakter og inntog garantert av bjellesauer.
Enkelte ganger er halleluja stemning som honning for bjørner.
Har dere funnet ut hvem som snakker med spaltet tunge her på forumet ?
Enkelte ganger er halleluja stemning som honning for bjørner.
Har dere funnet ut hvem som snakker med spaltet tunge her på forumet ?
Bennyfyfasan
03.01.2023 kl 22:21
5318
china skrev Hvilket kursmål har du med dine 600k aksjer?
Som litt grisk har det en tendens til å flytte seg. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å holde til ca 12kr. Joda - vet det er lavere enn mange andre, men skal se at vi kommer dit.
Travis-Bickle
03.01.2023 kl 22:25
5292
MAGA Trumperne i Representantenes hus fucker USA noe j@vlig nå.....
Kan bli litt av en uke...
Kan bli litt av en uke...
Backland
03.01.2023 kl 22:29
5274
Enig i at det til tider kan komme en del uverifiserte innlegg. Jeg forholder meg til fakta og siler ut hva jeg ikke tror er fakta. Denne Egyptkontrakten er dog ikke fakta før den foreligger, men den er nevnt av en person som iallefall jeg har stor tiltro til her på forumet så derfor denne ble nevnt. Jo, ofte hallelujastemning, men får så være. Jeg kommenterer sjeldent, selv om jeg føler jeg fortsatt er rimelig tungt inne.
Tror det er greit å forholde seg litt nøkternt, for man har lært mye siden tidlig på 90-tallet. Man får selv vurdere og handle. Iallefall lenge siden jeg har vært så positivt avslappet til en aksje som PGS.
Tror det er greit å forholde seg litt nøkternt, for man har lært mye siden tidlig på 90-tallet. Man får selv vurdere og handle. Iallefall lenge siden jeg har vært så positivt avslappet til en aksje som PGS.
Travis-Bickle
03.01.2023 kl 22:42
5162
Mye skinn som er solgt her mens bjørnen fortsatt spiser småsparere.
Jeg kjøpte også litt tilbake i dag.
Men så lenge verden er hva den er og nye rentehevinger truer i horisonten er intet svar gitt.
Mer energi må finnes, og Putin har ikke mange strenger igjen å spille på.
Jeg kjøpte også litt tilbake i dag.
Men så lenge verden er hva den er og nye rentehevinger truer i horisonten er intet svar gitt.
Mer energi må finnes, og Putin har ikke mange strenger igjen å spille på.
Backland
03.01.2023 kl 23:28
4866
Vi er nok like så enige og forsiktige her. Kan alltids gå begge veier, men har vært med ned flere ganger før. Resesjoner og elendighet. Pga. langsiktighet, og mindre stress har jeg da overlevd alt dette. Ser den positive fremgang, å man skal jammen lete en del år for å finne tilbake til nåtiden. Derfor sitter jeg, og ikke minst pga. energisituasjonen og det grønne skiftet. Tror inntjeningen overgår de generelle trusselbildene mht. kursutvikling nå. Tror rett og slett ikke at aksjen kan holdes ned så mye lenger. Føler den nærmest jobber nede i en vulkanisk dal for å si det slik. Seismikk er som en vulkan. Langt nede, og høyt oppe på kort tid. Nei Putin er presset, og verden skriker etter energi. Derfor føler jeg nå sterkt at det er ok med en trykk-koker av merke PGS på kommoden. Har trua.
Syns dette er en god og balansert vurdering av situasjonen. Oppgangen den siste tiden, etterfulgt av av at kursen begynner å falle ganske kraftig, som utover dagen i dag – det er påfallende likt tidligere topper.
I dag som tidligere virker det som om flertallet forventer at kursen skal vende raskt opp igjen. Men hvis vi kun ser på det siste halvårets kursutvikling, har de sammenlignbare tidspunktene jevnt over vært etterfulgt av et betydelig fall i kursen de kommende dagene, også når det fundamentale burde tilsi det motsatte. Av den grunn syns jeg også det blir tåpelig med kommentarene som forsøker å fremstille de som selger på dette nivået, som idioter eller mindre rasjonelle enn alle (inkludert meg) som sitter i ro. Teoretisk kan dagens selgere ha innkassert 40 prosent fortjeneste på svært kort tid, og avhengig av strategien man har, tenker jeg det kan være en fullstendig rasjonell beslutning å selge aksjene sine i dag.
Og så er det selvfølgelig de øvrige momentene du nevner, som gir gode grunner til å håpe at det vil snu raskere enn tidligere. I hvert fall hvis oljeprisen og hele oljesegmentet ikke blir like mørbanka som både her og i USA i dag. Det er neppe siste sånne dag vi ser i det kommende året. Har i likhet med de fleste trua på at månedens rapporter vil bli gode og løfte kursen ytterligere – men så rufsete forholdene er på børs generelt om dagen, har jeg ingen forventninger om at det skal skje uten uforutsett turbulens. Får vi gode Q4-tall, positiv guiding fremover og avslutter måneden nærmere 8 enn 7, skal i hvert fall jeg si meg strålende fornøyd.
I dag som tidligere virker det som om flertallet forventer at kursen skal vende raskt opp igjen. Men hvis vi kun ser på det siste halvårets kursutvikling, har de sammenlignbare tidspunktene jevnt over vært etterfulgt av et betydelig fall i kursen de kommende dagene, også når det fundamentale burde tilsi det motsatte. Av den grunn syns jeg også det blir tåpelig med kommentarene som forsøker å fremstille de som selger på dette nivået, som idioter eller mindre rasjonelle enn alle (inkludert meg) som sitter i ro. Teoretisk kan dagens selgere ha innkassert 40 prosent fortjeneste på svært kort tid, og avhengig av strategien man har, tenker jeg det kan være en fullstendig rasjonell beslutning å selge aksjene sine i dag.
Og så er det selvfølgelig de øvrige momentene du nevner, som gir gode grunner til å håpe at det vil snu raskere enn tidligere. I hvert fall hvis oljeprisen og hele oljesegmentet ikke blir like mørbanka som både her og i USA i dag. Det er neppe siste sånne dag vi ser i det kommende året. Har i likhet med de fleste trua på at månedens rapporter vil bli gode og løfte kursen ytterligere – men så rufsete forholdene er på børs generelt om dagen, har jeg ingen forventninger om at det skal skje uten uforutsett turbulens. Får vi gode Q4-tall, positiv guiding fremover og avslutter måneden nærmere 8 enn 7, skal i hvert fall jeg si meg strålende fornøyd.
Kjempe godt reflektert innlegg! Helt enig med deg og er svært glad står kursen nærmere 8 enn 7kr.
Positive Asia signaler
https://www.finansavisen.no/finans/2023/01/04/7973874/hongkong-borsen-leder-an-asia-oppgang
Danske Bank: Kinesisk gjenåpningen skjedde raskere enn forventet
Åpning øker forbruk varer og tjenester.
Eiendom sentimentet snur: Regjeringen med store lettelser + åpning.
Fremskynder sitt anslag på NÅR innhentingen av landets økonomi med 3-4 måneder. Starter Feb/Mars.
...
Ps
FX Markets are currently pricing in an over 90% possibility that the Fed will temper its hawkish rhetoric and hike rates by an even smaller 25 basis points in February. This also comes amid an increasing number of signs that U.S. inflation has peaked.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/01/04/7973874/hongkong-borsen-leder-an-asia-oppgang
Danske Bank: Kinesisk gjenåpningen skjedde raskere enn forventet
Åpning øker forbruk varer og tjenester.
Eiendom sentimentet snur: Regjeringen med store lettelser + åpning.
Fremskynder sitt anslag på NÅR innhentingen av landets økonomi med 3-4 måneder. Starter Feb/Mars.
...
Ps
FX Markets are currently pricing in an over 90% possibility that the Fed will temper its hawkish rhetoric and hike rates by an even smaller 25 basis points in February. This also comes amid an increasing number of signs that U.S. inflation has peaked.
rischioso
04.01.2023 kl 07:30
4049
Ikke overraskende og meget interessant at gjenåpningen av Kina fikk en flying start noe som veldig snart vil gi et oljepris skyv ... ;)
Bennyfyfasan
04.01.2023 kl 07:34
4053
Jeg er litt mer optimist i dag. Håper på flat utvikling…men drommer om 7kr 🥳
Tosha
04.01.2023 kl 07:56
3918
Shearwater sendte nettopp ut pressemelding om at de har fått to større 4D oppdrag fra Petrobras på tilsammen 8 måneder i 23-24. Såvidt jeg kan forstå er deler av kontrakten den minste kontrakten med anbudsfrist i august 22, selv om den fortsatt står som «undefined» på Petronect.
Det blir spennende med oppdaterte tall på ledig kapasitet fremover, da det for meg virker som 23 allerede er i god gang med å fylles opp og mye fortsetter inn i 24. Ratene bør isåfall fortsette oppover!
Det blir spennende med oppdaterte tall på ledig kapasitet fremover, da det for meg virker som 23 allerede er i god gang med å fylles opp og mye fortsetter inn i 24. Ratene bør isåfall fortsette oppover!
Det koker i den seismiske sektor!
Bmwx1
04.01.2023 kl 08:04
4019
God morgen. Da fikk jeg karret meg inn til aker brygge i min taycan cross og er klar for og se PGS falle ned mot 6.5kr Solgte dere på min anbefaling i går på over 7? og hvis nei hvorfor i alle dager ikke??
rischioso
04.01.2023 kl 08:05
4041
TGS sendte ut denne i dag - mao, ikke vanskelig å se at det formelig koker innen seismikk ... ;)
https://newsweb.oslobors.no/message/579583
https://newsweb.oslobors.no/message/579583
rischioso
04.01.2023 kl 08:09
3995
Hvike bilutleiefirmaer har drop off point Aker Brygge - eller bruker du bildeling?
Nok et ubrukelig og meningsløst innlegg av BMWX1. Kjøp og salg basert på dine innlegg er ren og skjær idioti!
Redigert 04.01.2023 kl 08:42
UBS SAYS OIL TO RALLY IN 2023 AS DEMAND RECOVERS, SUPPLIES LAG
Max-Investor
04.01.2023 kl 08:33
3801
Mitt spørsmål er vel hvorfor følger du denne aksjen så tett. Er du engstelig for at toget suser fra deg, eller hva er det? Jeg også kan si at det er en sjanse for at den går litt ned og opp igjen i dag. Hva skjer om den går mye opp i dag? Hører vi mer fra deg da? Mener på at du sa at denne tråden var litt useriøs. Du bidrar nå til det. På denne tråden kommer mye bra info og i noen tilfeller før markedet ellers.
Du må være full i mindreverdighetskompleks 😄
Redigert 04.01.2023 kl 08:35
Thesistulling
04.01.2023 kl 08:38
3772
Fordi:
God morgen.
Da fikk jeg karret meg inn til aker brygge i min taycan cross, og er klar for og se PGS falle ned mot 6.5kr
Solgte dere på min anbefaling i går på over 7?
Og hvis nei, hvorfor i alle dager ikke??
Man er pirkete.........
😉
God morgen.
Da fikk jeg karret meg inn til aker brygge i min taycan cross, og er klar for og se PGS falle ned mot 6.5kr
Solgte dere på min anbefaling i går på over 7?
Og hvis nei, hvorfor i alle dager ikke??
Man er pirkete.........
😉
Guttunge som søker oppmerksomhet denne BMW
Tigerberget
04.01.2023 kl 08:46
3708
Har du vurdert å øke lengden på penis?
Det kan hjelpe mot mindreverdighetskompleks.
Det kan hjelpe mot mindreverdighetskompleks.
Slettet brukerskrev Guttunge som søker oppmerksomhet denne BMW
Gulltider som har laget seg nytt brukernavn...
Travis-Bickle
04.01.2023 kl 08:47
3726
Trangere blir det....
Oslo (Infront TDN Direkt): Shearwater GeoServices er tildelt to kontrakter for 4D-seismikkundersøkelser med Petrobras for Jubarte- og Tartaruga Verde-feltene i Campos-bassenget utenfor Brasil. Til sammen øker de to undersøkelsene selskapets ordrebok med åtte måneder.
Det melder Sharewater onsdag.
Den første kontrakten er for en andre 4D-overvåkningsundersøkelse over Jubarte- (Humpback) og Baleia Anã-feltene og ventes å starte i tredje kvartal 2023.
Den andre kontrakten omfatter innhenting av 4D-data sammen med gravitasjons- og magnetiske målinger, over Tartaruga Verde (Green Turtle)-feltet. Undersøkelsen ventes å starte tidlig i 2024.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Oslo (Infront TDN Direkt): Shearwater GeoServices er tildelt to kontrakter for 4D-seismikkundersøkelser med Petrobras for Jubarte- og Tartaruga Verde-feltene i Campos-bassenget utenfor Brasil. Til sammen øker de to undersøkelsene selskapets ordrebok med åtte måneder.
Det melder Sharewater onsdag.
Den første kontrakten er for en andre 4D-overvåkningsundersøkelse over Jubarte- (Humpback) og Baleia Anã-feltene og ventes å starte i tredje kvartal 2023.
Den andre kontrakten omfatter innhenting av 4D-data sammen med gravitasjons- og magnetiske målinger, over Tartaruga Verde (Green Turtle)-feltet. Undersøkelsen ventes å starte tidlig i 2024.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Oljeprisen kan selvsagt falle enda noe mer, men jeg har litt vanskelig for å tro det. Positiv børsoppgang i Asia grunnet forhåpninger om korona lettelser og oljen falt i går nettopp pga ett nedstengt oljemarked i Asia. Vi får se, oljen er veldig volatil for tiden og skaper litt trøbbel for Peggy.
Redigert 04.01.2023 kl 08:52
Slettet brukerskrev Gulltider som har laget seg nytt brukernavn...
Og potensielt bruker Riggman. Samme syke oppførselen. Om det ikke er noe som går i barnehagen om dagene
rischioso
04.01.2023 kl 08:57
3687
Ja, det virker å gå mot en flåteskvis med tilhørende eksplosjon i ratene ... ;)
Platinum365
04.01.2023 kl 09:01
3682
Pølseveiving.
Som min hemmelige asiatiske kontakt hvisket meg i øret: « Conflicting news coming out of China keeps oil prices rangebound, with ICE Brent futures still hovering around the $85 per barrel mark. On the one hand, weak factory activity data for December provided another indication of a slower-than-assumed return of China. On the other hand, Beijing seems intent on keeping its promise of gradual easing, an aim most recently demonstrated by means of a massive product export quota.»
Som min hemmelige asiatiske kontakt hvisket meg i øret: « Conflicting news coming out of China keeps oil prices rangebound, with ICE Brent futures still hovering around the $85 per barrel mark. On the one hand, weak factory activity data for December provided another indication of a slower-than-assumed return of China. On the other hand, Beijing seems intent on keeping its promise of gradual easing, an aim most recently demonstrated by means of a massive product export quota.»
09.05 4 jan: Det perfekte tidspunkt for kjøp
Londonmannen
04.01.2023 kl 09:06
3779
Gullgutt skrev ser vi 5 tallet allerede i dag da....
Gullgutt. Du får meg til å sikle……5-tallet! Det hadde jo vært eventyrlig å få handle seg mer PGS på 5-tallet med tanke på hva som kommer utover i 2023!!
Bennyfyfasan
04.01.2023 kl 09:07
3792
huff....selv pessimistiske meg tok ikke nok i.
Jeg driver å rydder litt i porteføljen. Jeg skal kjøpe mer, men skal se litt på olja utover dagen.
Jeg driver å rydder litt i porteføljen. Jeg skal kjøpe mer, men skal se litt på olja utover dagen.
Thesistulling
04.01.2023 kl 09:09
3839
Jupp, men noen benytter anledningen synes jeg det ser ut som.
rischioso
04.01.2023 kl 09:14
3773
I kombinasjon med fylling av amerikanske oljelagre som nå er 10 år low og prod kutt i Russand så er ikke det pølsevev, men evner man ikke å se sammenhengen så kan det kanskje se slik ut ... ;)
Travis-Bickle
04.01.2023 kl 09:15
3742
Thesistulling skrev Jupp, men noen benytter anledningen synes jeg det ser ut som.
Kjøpte tilbake 80% av det jeg solgte mandag nå....
Et selskap hvor gribbene spekulerer i nye emisjoner og har stilleperiode, blir et lam blant ulvene.
Et selskap hvor gribbene spekulerer i nye emisjoner og har stilleperiode, blir et lam blant ulvene.
Redigert 04.01.2023 kl 09:18
rischioso
04.01.2023 kl 09:16
3708
Travis-Bickle skrev PGS er og blir PGS. Nå ryker det godt med Stop Loss.
Ja stoploss toppet med kortsiktige som lemper ut - i dag igjen, MEN nå er i alle fall alt av tekniske gap mellom 6 og 7nok lukket - mao, aldri er det så galt at det ikke er godt for noe ... ;)
Redigert 04.01.2023 kl 09:21
Spirrevippen
04.01.2023 kl 09:18
3703
Travis-Bickle skrev PGS er og blir PGS. Nå ryker det godt med Stop Loss.
Det jobbes hardt av større aktører! Kursraset idag er et tydelig ”stoploss hunt” der man prøver å dumpe en litt større porsjon med aksjer på en dag med lavt omsetningsvolum, og dårlig sentiment for å trigge mest mulig stop losser. Tydelig at det sitter mange på gjerdet med stop loss mellom 6.5 og 7. Dumt! For da ser en hva som skjer nå; de store haiene står klare med kjøp nede på 6-6.3 og får sopt inn masse aksjer på nervøse småsparere! Dere må ikke la dere lure!