$PGS$ "26. jan"
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
09.01.2023 kl 14:24
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Jasper7
Mulig jeg er vel optimistisk nå , men blir det meldt om ferdig refinansering, tror jeg den går 50%
...
Blutus
100%
...
Hvalross
🫡
...
rischioso
Skal man ha under 8 så har man dårlig tid - knappe 4 timer igjen av denne børsdagen ... ;)
...
Hvalross
I går kl 20:43
Følger PGS borr i US fredag - og stiger over tosifret allerede i morgen!?
...
oppturen
Når PGS soper inn 3-5 nok pr aksje i overskudd pr år må jo alle forstå at kurser under 20 er vannvittig billig.
Mulig jeg er vel optimistisk nå , men blir det meldt om ferdig refinansering, tror jeg den går 50%
...
Blutus
100%
...
Hvalross
🫡
...
rischioso
Skal man ha under 8 så har man dårlig tid - knappe 4 timer igjen av denne børsdagen ... ;)
...
Hvalross
I går kl 20:43
Følger PGS borr i US fredag - og stiger over tosifret allerede i morgen!?
...
oppturen
Når PGS soper inn 3-5 nok pr aksje i overskudd pr år må jo alle forstå at kurser under 20 er vannvittig billig.
Redigert 09.01.2023 kl 14:04
Du må logge inn for å svare
Lytt til London, en av de som har forstått caset - Fullt ut og tidlig -, og dermed fått den nødvendige roen til å få med seg hele den lille gangetabellen. Neppe første eller siste gang heller. Selv om så kraftige MULTIGANGERE ikke akkurat vokser på trær
oppturen
07.01.2023 kl 12:03
5091
Vedrørende prefounding fra Q3 :
«– Low volume of completed MultiClient surveys delivered to clients caused low IFRS pre-funding revenues
• Pre-funding based on POC* of $37.5 million»
Basert på ovenstående tenker jeg pre-founding i Q4 på $40-60mill kan være greit estimat. ?
B
«– Low volume of completed MultiClient surveys delivered to clients caused low IFRS pre-funding revenues
• Pre-funding based on POC* of $37.5 million»
Basert på ovenstående tenker jeg pre-founding i Q4 på $40-60mill kan være greit estimat. ?
B
Tigerberget
07.01.2023 kl 11:59
5122
Jeg blir mer og mer forundret over kursmålet til DNB på 3kr.
Selv bestemor kan jo se hvor det bærer hen.
Selv bestemor kan jo se hvor det bærer hen.
Londonmannen
07.01.2023 kl 11:53
5108
Ok. Du mente en dobling på en dobling. Misforsto deg der. Joda, du er vel neppe alene om å verdisikre noe når man nærmer seg kurs på kr 30,-. Men det kam skje mye før vi er på det nivået og muligens vi sitter med et helt annet bilde og et helt nytt, langt høyere potensielt når kursen står i kr 25,- +. Dette cashet har så mye spennende i seg, både hva angår fossile energikilder, men også CCS og havvind, at jeg skal være forsiktig med å si hva jeg vil gjøre når kursen er kommet dit. Men det som kan virke som eventyrlige kurser i dag, kan vi fort ha et helt annet forhold til når de en gang materialiserer seg.
Ha en riktig god helg Hvalross. Mandag braker det løs igjen med en uke som kan bli en heidundrende opplevelse for oss PGS aksjonærer.
Ha en riktig god helg Hvalross. Mandag braker det løs igjen med en uke som kan bli en heidundrende opplevelse for oss PGS aksjonærer.
Slettet brukerskrev Blir vel tosifret oppgang mandag, slik som Borr i US i går ...
Det er de vindene
Blir vel tosifret oppgang mandag, slik som Borr i US i går ...
Platinum365
07.01.2023 kl 11:38
5183
Med 70-80 mill ekstra i LS fra Q3, og rater 10-15% over, tenker jeg også 250-300.
Kontrakt: 110
Late sales: 150
Pre-funding: 20 mill forrige Q, ingen anelse på hva den kan være nå, noen som vet hvor mye den bør være på nå?
Imaging: 7
287 🤔
Konsensus er på 217, hvor den høyeste ligger på 247. Laveste 179.
Go go go Peggy!’
Kontrakt: 110
Late sales: 150
Pre-funding: 20 mill forrige Q, ingen anelse på hva den kan være nå, noen som vet hvor mye den bør være på nå?
Imaging: 7
287 🤔
Konsensus er på 217, hvor den høyeste ligger på 247. Laveste 179.
Go go go Peggy!’
oppturen
07.01.2023 kl 11:32
5232
https://www.pgs.com/globalassets/reports-and-results/abgsc-nordic-opportunities-seminar-nov-18-2022.pdf
Som vi ser side 17 her var nettogjelden i Desember ca $625 mill. ( saldo på konto ca $350 mill, så lån totalt ca $925 )
Låneforfall er ca :
$100 mill i H1 23
$275 mill i H2 23
$600 mill i H1 24
Får vi resultat i Q4 på nermere $100 mill ? Da er isåfall alle forfall i 2023 allerede «betjent»
Med andre ord vil PGS kunne bruke overskudd ifra både Q1, Q2, Q3 og Q4 i 2023 til å betale ned gjeld som forfaller i Q1 2024. Kan meget vel bli i størrelsesorden $300 mill det, da er det ikke mye gjeld å refinansiere.
Normalone
07.01.2023 kl 11:22
5258
Treffer du på de 2 første punktene Blutus vil det bli halleluja stemning i januar - men selv jeg tviler på at late sales vil komme helt opp mot 1.5 mrd i Q4 (men håper du får rett). Jeg tror derimot refinansieringen snart er i boks - og selvfølgelig, når den er i orden, vil det bli børsmeldt (men først da). Signalene vi har fått - og det at en gjennomførte emisjonen så raskt etter Q3 - tyder på at en har kommet mye lenger i den prosessen enn det i alle fall jeg hadde forestilt meg.
Jeg er derimot helt enig med deg i at vi har mye å glede oss til fremover.
Jeg er derimot helt enig med deg i at vi har mye å glede oss til fremover.
Dobling 2 ganger til gir kurs 27,8kr London ... Men 1/3 kommer jeg til å la stå uansett i håp om enda svært mye høyere kurser. Har man fått PGS i blodet er det noe man ikke så lett blir kvitt 😅
Vi er uker eller måneder unna at PGS prises som en normal aksje 12-20kr. Men ja jeg ser sannsynlighet for at den VILTRE SPEKULASJONSBOBLEN som jevnlig treffer PGS, og som forrige gang tok selskapet fra 11 til 47 og tilbake i 2018, treffer med større styrke nå i første halvår 2023. At PGS kan gå 5-8 gangeren oppå hvilekurs 12 på bare noen måneder ville ikke overraske i det hele tatt. Men merk at dette da er usunne verdier som ikke vil bli rettferdigjort på flere år, og tror ikke jeg da tør å være all inn å belånt når vi kommer til de høyere nivåene. Men med 1/3, bare litt av gevinsten, skal jeg tørre gamble mens aksjer går spinnvillt og usunnt.
Børsnotering i NY og spinnoff av PGS New Energy (til påske?) kan være drivere her, når PGS er normalpriset 12-20kr
Vi er uker eller måneder unna at PGS prises som en normal aksje 12-20kr. Men ja jeg ser sannsynlighet for at den VILTRE SPEKULASJONSBOBLEN som jevnlig treffer PGS, og som forrige gang tok selskapet fra 11 til 47 og tilbake i 2018, treffer med større styrke nå i første halvår 2023. At PGS kan gå 5-8 gangeren oppå hvilekurs 12 på bare noen måneder ville ikke overraske i det hele tatt. Men merk at dette da er usunne verdier som ikke vil bli rettferdigjort på flere år, og tror ikke jeg da tør å være all inn å belånt når vi kommer til de høyere nivåene. Men med 1/3, bare litt av gevinsten, skal jeg tørre gamble mens aksjer går spinnvillt og usunnt.
Børsnotering i NY og spinnoff av PGS New Energy (til påske?) kan være drivere her, når PGS er normalpriset 12-20kr
Redigert 07.01.2023 kl 11:17
Geiren
07.01.2023 kl 11:08
5288
Hvis 150 mill dollar i late sales så blir fort Q4 et sted mellom 250-300. Hadde vært topp men det virker litt høyt
FaeniHelvete
07.01.2023 kl 11:02
5139
TonyB
07.01.2023 kl 10:55
5158
Nydelig Blutus, om estimatet ditt treffer er det bare å glede seg 👍
Dersom refi i prinsippet er i boks burde det alene dra kursen langt, langt oppover. Men som Ris var inne på i et innlegg, er vel det så kursdrivende at det evt må meldes børs først? Men også jeg mistenker at de er kommet langt med forhandlinger om refi
Spennende uke, spennende år….
Dersom refi i prinsippet er i boks burde det alene dra kursen langt, langt oppover. Men som Ris var inne på i et innlegg, er vel det så kursdrivende at det evt må meldes børs først? Men også jeg mistenker at de er kommet langt med forhandlinger om refi
Spennende uke, spennende år….
Redigert 07.01.2023 kl 11:09
Begynner veldig å nærme seg Q4 og en skikkelig oppgang, jeg har tidligere nevnt kommende kontrakter i Egypt og en vindmølle i UK og nå tenker jeg det passer med å tilføye ny kontrakt i Canada (fra Juni).
Det er faktisk så mye som skjer både i Asia, Brasil, Afrika og India at det er vanskelig å legge en kabal for å utnytte kapasiteten mest mulig.
Mitt estimat for Q4:
- Late Sales nærmere 1,5mrd
- refinansiering utført (derfor Emisjon etter Q3)
- Oppskrivning av verdi på båter (eller annonserer for neste Q rapport)
- Brasil kontrakten sammen med nordsjø kontrakten utgjør 2mrd
Det er bare å glede seg fremover🚀
Det er faktisk så mye som skjer både i Asia, Brasil, Afrika og India at det er vanskelig å legge en kabal for å utnytte kapasiteten mest mulig.
Mitt estimat for Q4:
- Late Sales nærmere 1,5mrd
- refinansiering utført (derfor Emisjon etter Q3)
- Oppskrivning av verdi på båter (eller annonserer for neste Q rapport)
- Brasil kontrakten sammen med nordsjø kontrakten utgjør 2mrd
Det er bare å glede seg fremover🚀
Max-Investor
07.01.2023 kl 09:55
5404
Du kan vel ta ut alle pengene fra Aksjesparekontoen og be banken avslutte kontoen. Da må de nullstille kontoen og du får fratrekke tap på skatten. Dette gjelder vel dersom hele kontoen er i minus i forhold til dine innskudd selvfølgelig.
oppturen
07.01.2023 kl 09:47
5387
Har hatt AS i 15 år.
Bakdelen er at du må føre regnskap 😅
Jeg har gjordt det i excel, men for 2022 prøver jeg nå Luca ( ikke helt fornøyd ) Disse enkleste regnskaps programmene er «under utvikling» så aksjemodulene er ikke helt modne, men det kommer nok ganske snart. Nye krav til innlevering av skattemelding gjør nok at alle etterhvert må ha et regnskapsprogramm.
Så på kostnadssiden har jeg ca 12-14000 i utgifter til revisor og nå ca 4-4500 i regnskapsgebyr, så kommer Lei registrering med ca 800. Så totalt må du regne med ca utgifter på 20.000,- i året ( revisor kan du velge bort om du er trygg på føringen og ikke har alt for mye egenkapital)
Bakdelen er at du må føre regnskap 😅
Jeg har gjordt det i excel, men for 2022 prøver jeg nå Luca ( ikke helt fornøyd ) Disse enkleste regnskaps programmene er «under utvikling» så aksjemodulene er ikke helt modne, men det kommer nok ganske snart. Nye krav til innlevering av skattemelding gjør nok at alle etterhvert må ha et regnskapsprogramm.
Så på kostnadssiden har jeg ca 12-14000 i utgifter til revisor og nå ca 4-4500 i regnskapsgebyr, så kommer Lei registrering med ca 800. Så totalt må du regne med ca utgifter på 20.000,- i året ( revisor kan du velge bort om du er trygg på føringen og ikke har alt for mye egenkapital)
Londonmannen
07.01.2023 kl 09:38
5365
Så du planlegger exit på kurs under kr 20,-? Det var defensivt. Trodde du hadde mer hårete mål med Peggy. Risikoen er da at vi mister vår kjøre Hvalross før sommeren er her.
Tenker om det ligger noen skattemessige fordeler, men alt i alt så gjør det vel ikke det. Driver med aksjehandel på fulltid og det begynner å bli store summer nå som må betales i 38% skatt til Støre & co.
Thesistulling
07.01.2023 kl 09:13
5314
Investeringskonto tror jeg det heter i Nordea.
Gadd ikke det en gang etter en vurdering, driter man seg ut går man glipp av fratrekket, er noen egne regler for en slik konto, husker ikke spesifikt.
Too trøtt.
Gadd ikke det en gang etter en vurdering, driter man seg ut går man glipp av fratrekket, er noen egne regler for en slik konto, husker ikke spesifikt.
Too trøtt.
Rjansen
07.01.2023 kl 08:57
5285
Hei.
Gjør ikke aksjesparekonto samme nytte for deg da? :) Har holding firma av andre grunner. Tror ikke jeg hadde giddet om det bare var for kjøp og salg av vanlig aksjer.
R
Gjør ikke aksjesparekonto samme nytte for deg da? :) Har holding firma av andre grunner. Tror ikke jeg hadde giddet om det bare var for kjøp og salg av vanlig aksjer.
R
Litt off topic. Med stadig økende skatt på aksjegevinst så er jeg begynt å vurdere oppstart av ett holding selskap. Er det noen her som har gjort det? Fordeler/ulemper slik dere ser det?
SjonkelRolf
07.01.2023 kl 03:28
5631
Slettet brukerskrev 😃😋🤩
Er vel greit med 40% når man har vært med fra under 2kr.
Det meste av risiko er borte.
Kan bare kose seg👌
Det meste av risiko er borte.
Kan bare kose seg👌
😃😋🤩
Ønsker alle PGS'ere en god helg! Nå må vi puste litt og krysse fingrene for neste uke.
I kveld har vi hatt MPCC utbyttemiddager i flere byer rundt i landet og det hadde vært noe å kunne planlegge 10-kroners PGS-pubrunder landet rundt.... om ikke altfor lenge. :-)
I kveld har vi hatt MPCC utbyttemiddager i flere byer rundt i landet og det hadde vært noe å kunne planlegge 10-kroners PGS-pubrunder landet rundt.... om ikke altfor lenge. :-)
(Faktisk vært ganske forsiktig. Vært oppe i 40% lån, syns ikke det er så mye heller, men nå har jeg bare 10% belåning. All inn i denne ene aksjen er kanskje ikke for alle. Men syns jeg er forsiktig, trader ikke en gang.
Men så er jeg bare en liten fisk, skal bare doble et par ganger til, så bytter jeg i villa og dere kan få tilbake spillet for dere selv.)
God helg til alle Peggy interessenter, uavhengig av deres valgte strategi ☺️
Men så er jeg bare en liten fisk, skal bare doble et par ganger til, så bytter jeg i villa og dere kan få tilbake spillet for dere selv.)
God helg til alle Peggy interessenter, uavhengig av deres valgte strategi ☺️
Redigert 07.01.2023 kl 01:21
Thesistulling
07.01.2023 kl 00:30
5654
🚬
Har ingen down perioder, alltid happy og muligens litt gal, så for meg, og resten av samfunnet er det best uten sentralstimulerende.
Ihvertfall slik samfunnet, og i da særdeleshet slik profesjonaliteten har blitt borte stort sett overalt.
Kunne nevnt i fleng, men tipper enkelte miljøer hadde blitt litt irriterte.
Gir Faen og bare gliser.
😎
Fått kontroll på de falske basestasjonene mon tro?
It-avdelingen på Stortinget?
Noen hjemme der?
Og der kom diagnoser frem gitt......
🤣
Ha en fortreffelig natt !
Børste diger Main coon jeg nå.......en som jakter på meg....
Har ingen down perioder, alltid happy og muligens litt gal, så for meg, og resten av samfunnet er det best uten sentralstimulerende.
Ihvertfall slik samfunnet, og i da særdeleshet slik profesjonaliteten har blitt borte stort sett overalt.
Kunne nevnt i fleng, men tipper enkelte miljøer hadde blitt litt irriterte.
Gir Faen og bare gliser.
😎
Fått kontroll på de falske basestasjonene mon tro?
It-avdelingen på Stortinget?
Noen hjemme der?
Og der kom diagnoser frem gitt......
🤣
Ha en fortreffelig natt !
Børste diger Main coon jeg nå.......en som jakter på meg....
Redigert 07.01.2023 kl 00:42
Travis-Bickle
07.01.2023 kl 00:25
5673
Thesistulling skrev Pluss et par diagnoser til på meg ihvertfall.
https://www.felleskatalogen.no/medisin/ritalin-infectopharm-563557
Given a 10% chance of a 100 times payoff, you should take that bet every time." — Jeff Bezos
Takk for meg. Snakkes når terningen er kastet.
Given a 10% chance of a 100 times payoff, you should take that bet every time." — Jeff Bezos
Takk for meg. Snakkes når terningen er kastet.
Max-Investor
07.01.2023 kl 00:22
5651
Thesistulling skrev Pluss et par diagnoser til på meg ihvertfall.
Bare å vente noen uker/måneder da, så er du kanskje en mye rikere person med noen diagnoser. Greit det også😂
👍🏻😀 Det er kjernen ☺️ De som ikke tar seg selv alt for høytidelig og allikevel tar til seg det som er bra 😇 Hvslross pluss en god flere sksl i hvertfall ha ære for at det er fint å følge tråden. PGS kan bli et eventyr igjen 🚢🚢🦅🦅
Thesistulling
07.01.2023 kl 00:13
3381
nemi's skrev adhd
Pluss et par diagnoser til på meg ihvertfall.
Travis-Bickle
06.01.2023 kl 23:27
3575
Sweetspot skrev Blir litt overbevist av han derre John Olaisen også jeg da.. 📈📈📈
John er av den gamle gode skolen, tror på å bygge sten for sten.
Travis-Bickle
06.01.2023 kl 23:19
3564
Et forum som dette er for folket, en vil selvsagt heie på de som er positive...Hva om jeg er Hvalross, en slange med 2 hoder. (jeg er ikke det) men som alle er vi på børs for å tjene penger, og all informasjon som ikke er bekreftet er et lotteri.
Trekningen er tirsdag, så disse timene kan fort avgjøre om du har mange nok lodd.
Jeg håper alle er eier av sine egene ting onsdag.
Humør er topp, men fyller få mager.
Trekningen er tirsdag, så disse timene kan fort avgjøre om du har mange nok lodd.
Jeg håper alle er eier av sine egene ting onsdag.
Humør er topp, men fyller få mager.
Redigert 06.01.2023 kl 23:21
Max-Investor
06.01.2023 kl 23:06
3650
Det er alltids en risiko med aksjer. Dersom en satser alt på en hest og samtidig belåner seg, så spiller en høyt. Ikke noe jeg anbefaler. Jeg tenker ikke å legge meg opp i andre sin investeringsstrategi. Jeg vil heller glede meg over alle på denne tråden som deler så mye god informasjon og erfaring. En må selvfølgelig vurdere informasjonen selv. Alt skal en ikke ta til seg. Dersom en ser bort i fra enkelte dager da det blir litt mye skitsnakk her, så er det en glede å lese denne tråden hver dag.
Travis-Bickle
06.01.2023 kl 23:06
3636
kongsberg1 skrev Asbjørnsen/ Mo passer vel best til det innlegget der.
If you plant ice..you're gonna harvest wind ⚡️
Travis-Bickle
06.01.2023 kl 22:41
3617
Slike som Hvalross kan på mange måter være "risky", hvis en leser seg tilbake har han lånt seg kraftig opp. (Noe jeg personlig ikke tror så mye på) Han er slik en i ettertid fort kan vurdere som en pyramide-spill selger. Tror knallhardt, til skifteretten banker på døren.
Men jeg håper jo han har rett....
Men jeg håper jo han har rett....
Travis-Bickle
06.01.2023 kl 22:36
3649
Slik situasjonen nå utvikler seg, mandag vil gi svar. Hvis TGS ikke møter forventningene betaler de for mye for leie av stål. Noe som i utgangspunktet vil styrke PGS sin verden, men markedet er en homogen masse som har evnen til å dra alle over med en kam. Så tirsdag er spennende, 26 en Alfred Hitchcock film.
Paybak
06.01.2023 kl 22:20
3784
God kveld forum.
Går det an å stille et sikkert dumt spm. TGS har ikke stål, PGS har. TGS må leie stål for å kunne innhente data. PGS betaler selvkost for stål.
Mitt spm: blir det riktig å sammenligne inntekter på slike forskjellige grunnlag. TGS kan jo egentlig betale for mye for leie av stål og selge data til markedspris mens PGS med selvkost og salg til MP tjener penger. Etter min tro så skulle vell grunlager vært snudd på hode. Eneste grunn til å kunne se på TGS er vell om det er salg fra bibliotek eller at noen leier ut stål alt for rimelig.
Fortsatt all inn. God helg til alle
Går det an å stille et sikkert dumt spm. TGS har ikke stål, PGS har. TGS må leie stål for å kunne innhente data. PGS betaler selvkost for stål.
Mitt spm: blir det riktig å sammenligne inntekter på slike forskjellige grunnlag. TGS kan jo egentlig betale for mye for leie av stål og selge data til markedspris mens PGS med selvkost og salg til MP tjener penger. Etter min tro så skulle vell grunlager vært snudd på hode. Eneste grunn til å kunne se på TGS er vell om det er salg fra bibliotek eller at noen leier ut stål alt for rimelig.
Fortsatt all inn. God helg til alle
Max-Investor
06.01.2023 kl 22:19
3778
Hvalross drar nå lasset litt da. Entusiasmen hans er nok veldig smittende. Det nå noe spennende med PGS som har reist seg fra asken og nå ser så lovende ut.
Redigert 06.01.2023 kl 22:25
china
06.01.2023 kl 22:01
3880
Med tanke på TGS tall på mandag, så legger jeg merke til at det er flere dager mellom hvert innlegg på deres tråd. Hva er grunnen til den enorme forskjellen i engasjement kontra PGS?
Travis-Bickle
06.01.2023 kl 21:29
4059
Absolutt enig at stålet ikke er priset inn. Men markedet ref PGS er ikke rasjonelt så lenge småsparere sitter med en grei mengde aksjer. Betyr at manipuleringen vil fortsette. Blir som DNO in the old days, umulig å sitte long i, men fin å trade i.
rischioso
06.01.2023 kl 20:31
4368
Det blir jo ikke riktig og påstå - TA er et like godt verktøy uansett nettopp fordi strekene blir korrekt tegnet opp uavhengig om handelsmønsteret er å anse som rasjonelt eller ei....;)
Tingmåskje
06.01.2023 kl 20:28
4366
Spennende tråd..
Gått fra ny til all in i pgs siste mnd. Klar for action.. 😂
Tvi tvi..
Gått fra ny til all in i pgs siste mnd. Klar for action.. 😂
Tvi tvi..