$PGS$ "26. jan"
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
09.01.2023 kl 14:24
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Jasper7
Mulig jeg er vel optimistisk nå , men blir det meldt om ferdig refinansering, tror jeg den går 50%
...
Blutus
100%
...
Hvalross
🫡
...
rischioso
Skal man ha under 8 så har man dårlig tid - knappe 4 timer igjen av denne børsdagen ... ;)
...
Hvalross
I går kl 20:43
Følger PGS borr i US fredag - og stiger over tosifret allerede i morgen!?
...
oppturen
Når PGS soper inn 3-5 nok pr aksje i overskudd pr år må jo alle forstå at kurser under 20 er vannvittig billig.
Mulig jeg er vel optimistisk nå , men blir det meldt om ferdig refinansering, tror jeg den går 50%
...
Blutus
100%
...
Hvalross
🫡
...
rischioso
Skal man ha under 8 så har man dårlig tid - knappe 4 timer igjen av denne børsdagen ... ;)
...
Hvalross
I går kl 20:43
...
oppturen
Når PGS soper inn 3-5 nok pr aksje i overskudd pr år må jo alle forstå at kurser under 20 er vannvittig billig.
Redigert 09.01.2023 kl 14:04
Du må logge inn for å svare
Bondeinvestor
08.01.2023 kl 03:01
6847
Poenget med å dra frem en gammel analyse? Siden denne analysen, så har Pgs sikret seg to store kontrakter. Til de som leser dette. Det vet du vel, men ser du prøver å baisse kursen for å komme deg inn til en lavere pris. Vel, anbefaler å kjøpe deg inn igjen så fort du kan, for denne skal opp og analysen du henviser til, er utdatert for lenge siden.
Tigerberget
08.01.2023 kl 08:54
6517
Lytter ikke til DNB.
Har sittet rolig i båten i noen måneder og lastet til ripa ved gjevne mellomrom 😊
Har sittet rolig i båten i noen måneder og lastet til ripa ved gjevne mellomrom 😊
Tigerberget
08.01.2023 kl 08:56
6542
Du kan jo ta med deg BMW gutten i Taycan og ta en kaffe med DNB folkene og heller fortelle dem hva Blutus skriver, så kan vi se hvordan det går utover våren..
DNB rekker ikke han til anklene en gang.
DNB rekker ikke han til anklene en gang.
Hvorfor svarer dere denne Gulltider? Dere mater han til å fortsette å provosere, noe som ikke er bra.
FaeniHelvete
08.01.2023 kl 09:42
6357
Slettet brukerskrev Fih. Skal mann tro på dette.?
Det blir vel favorittordet mitt, nja.
Blutus vet åpenbart mer enn at han bare gjetter, men han vet tilsynelatende ikke nok til at han ikke gjetter...
Essensen i det han skriver stemmer nok og det er jo det viktigste, Busy days for PGS, men han får ikke 4 av 4 på estimatene for Q4, så det blir spennende å se hva han treffer på denne gangen. Jeg hadde også ignorert kursmålene hans :)
Blutus vet åpenbart mer enn at han bare gjetter, men han vet tilsynelatende ikke nok til at han ikke gjetter...
Essensen i det han skriver stemmer nok og det er jo det viktigste, Busy days for PGS, men han får ikke 4 av 4 på estimatene for Q4, så det blir spennende å se hva han treffer på denne gangen. Jeg hadde også ignorert kursmålene hans :)
rischioso
08.01.2023 kl 10:27
6202
Å være PGS aksjonær kan sammenlignes med extrem urban mountain biking hvor det til tider går veldig fort i den og andre retningen hvor noen da benytter nettopp anledningen til å spre usikkerhet om hva man møter rundt neste sving noe som kan gi en hver en kortsiktig følelse av at man balanserer mellom himmel og helv... men har man gjort hjemmeleksa si og dermed vet hva man mest sannsynlig møter rundt neste sving og holder fast ved det så øker man også muligheten til komme ut som en av vinnerne på den andre siden - vi nærmer oss - og det fundamentalt sterkere enn noen gang ... ;)
Aldri et kjedelig øyeblikk som PGS aksjonær - Fortsatt fin helg!
https://www.youtube.com/watch?v=mFuSjk7jv_M
Aldri et kjedelig øyeblikk som PGS aksjonær - Fortsatt fin helg!
https://www.youtube.com/watch?v=mFuSjk7jv_M
Max-Investor
08.01.2023 kl 11:37
5951
Jeg tenker at ingen ting kan «gjettes» med 100% sikkerhet. Det meste handler vel om å lande nærmest mulig det senariet som en tror på. Jeg vil nå tro at alle som faktisk har kjøpt aksjer i PGS har gjort det for at de tror på caset. Jeg tror også på caset. Her er det gode muligheter for en solid oppgang. Enig med deg i at det blir spennende å se hvordan dette går. Jeg tenker at jeg blir veldig fornøyd om Blutus treffer 3 av 4 også.
Kontur
08.01.2023 kl 14:07
5388
Vi går spennende dager i møte. En ting er Q4 resultat, enda mer interessant er guidingen fremover.
De jeg prater med innen sektoren ser helt tydelig at seismikk nå er i voldsom vekst globalt og mener det vil vare i flere år fremover. Oljeselskapene trenger nye felt og er allerede bakpå.
Fundamentalt hva oljepris angår så viser USA handling i å utsette fylling av lagre desperasjonen. De pisser nå enda mer i buksa med å vente. Sammenfallende vekst i Kina kombinert med utsatt fylling vil booste markedet ytterligere frem i tid, renters rente.
2023 blir et fantastisk PGS år. Når proppen nå snart løsner vil kursen gå ganske så strakt opp.
Vi får en pekepinn allerede i morgen med TGS, så PGS på tirsdag deretter kan vi bare glede oss til posisjonering i aksjen frem til den 26 med både Q4 og CMD.
Dette blir helt rått tror iallfall jeg og spår at dette blir en svært lukrativ periode som PGS aksjonær
De jeg prater med innen sektoren ser helt tydelig at seismikk nå er i voldsom vekst globalt og mener det vil vare i flere år fremover. Oljeselskapene trenger nye felt og er allerede bakpå.
Fundamentalt hva oljepris angår så viser USA handling i å utsette fylling av lagre desperasjonen. De pisser nå enda mer i buksa med å vente. Sammenfallende vekst i Kina kombinert med utsatt fylling vil booste markedet ytterligere frem i tid, renters rente.
2023 blir et fantastisk PGS år. Når proppen nå snart løsner vil kursen gå ganske så strakt opp.
Vi får en pekepinn allerede i morgen med TGS, så PGS på tirsdag deretter kan vi bare glede oss til posisjonering i aksjen frem til den 26 med både Q4 og CMD.
Dette blir helt rått tror iallfall jeg og spår at dette blir en svært lukrativ periode som PGS aksjonær
Start
08.01.2023 kl 14:24
5289
Tenker at de som fikk være med på siste EMI på 6.7 vet mye mer enn oss vanlige døde.Det kommer ikke inn 1.5mrd så fort uten at det er god sikring bak.
Normalone
08.01.2023 kl 14:34
5229
Det er nok noen på HO som sitter relativt tett på det som skjer innen seismikk bransjen og PGS - og Blutus virker å være en av dem - samtidig må en huske på at HO er et anonymt forum, og jeg tror i likhet med Faenihelvete at Blutus denne gangen ikke treffer på 4 av 4 (late sales kommer nok noe lavere enn 1.5 mrd) - men håper jeg tar feil:)
Redigert 08.01.2023 kl 16:16
Komodo
08.01.2023 kl 14:47
5236
Tigerberget skrev Han var jo plutselig litt positiv her om dagen…
Du må lære deg å kjenne et troll når du ser det.
Thesistulling
08.01.2023 kl 14:59
5146
Minner meg om brua over Akerselva ved Cuba, da det var bru med trapper, og planker for barnevogn.
Perfekt å komme fra Grünerløkka, ned mot elva, sikte på plankene, og hoppe opp på brua, sikte på neste planke og hoppe opp siste avsats.
Likte ikke sykkelsko, så jeg snørte fast skoene i pedalene, bedre kontroll.......🙄
Etter EN øl kan slikt gå fryktelig galt......og man slutter med det.
Rett i trappa, flagrende bortover brua med sykkelen fast🤣
Fremlengs salto når man skulle tøffe seg litt ovenfor ei dame også.......parkeringsplassen ved Frognerseteren....mistet rett i koppen i fanget samme dagen, au, forstuede håndledd, ble dumpet og hånledd av samtidig.
Flyttet til seilbåten 😁
Perfekt å komme fra Grünerløkka, ned mot elva, sikte på plankene, og hoppe opp på brua, sikte på neste planke og hoppe opp siste avsats.
Likte ikke sykkelsko, så jeg snørte fast skoene i pedalene, bedre kontroll.......🙄
Etter EN øl kan slikt gå fryktelig galt......og man slutter med det.
Rett i trappa, flagrende bortover brua med sykkelen fast🤣
Fremlengs salto når man skulle tøffe seg litt ovenfor ei dame også.......parkeringsplassen ved Frognerseteren....mistet rett i koppen i fanget samme dagen, au, forstuede håndledd, ble dumpet og hånledd av samtidig.
Flyttet til seilbåten 😁
TonyB
08.01.2023 kl 15:07
5096
Ja, PGS må være en ypperlig tradingaksje for de som liker det. Min noe ‘kjepphøye’ påstand er at de som nå bare venter på å komme seg ut om en skulle få noen grønne prosenter tirsdag, ikke helt har satt seg inn i de grunnleggende faktorene og potensiale. Men for all del, det er også en strategi å selge med gevinst, for så prøve komme seg inn igjen lavere eller hoppe på andre prosjekt. Jeg har ikke slik strategi. Jeg er kanskje litt mer «investor» fremfor «trader». For meg, er det først nå og fremover det fundamentale i PGS og sektoren bevises. Det vil trigge kurs (iallefall i lengre bilde). Når tall bevises, vil også mer av storkapitalen komme sigende, i tillegg vil media/meglerhus (kanskje med unntak Dnb😁) måtte kommentere «bevisene» som igjen burde få fokus på seismikk. Så, ikke minst er det dette med refi da... I det makrobildet vi har og med høyere renter, skyr gjerne investorer selskap med høy gjeld. PGS har fått så hatten passer for sin gjeld, og det skal selvfølgelig også sies at hovedgrunneæn for siste emisjon var å redusere gjeld for å ha bedre kort ift refi. Når ekstreme tall viser at gjeld er håndterlig og når banker ser den eventyrlige cashflowen, vil refi være uproblematisk. Det er da jeg tror kursen vil bli «eksplosiv».
For tenk gjennom, hva er vi egentlig redd for i caset PGS? Er det markedet? Not! Er det fallende rater? Not! Er det stigende konkurrentmasse? Not! Er det derimot stigende etterspørsel? Yes! Vil det bli «syk» cashflow om markedsforholdene holder seg slik? Yes! Hva er vi redd for da? Sannsynligvis lurer noen på om cashflow er nok til å betjene gjelda…. Og om da Pedersen snarest skilter med ferdigforhandlet refi, da vil den bekymringen falle. Tror DET vil virke veldig på kursen. Hva ellers er vi redd for? Politikk, vil politikere «legge lokk» på oljesektoren globalt? Hvordan skal da energibehovet dekkes…, altså lite sannsynlig. Resesjon, vil kunne holde oljepris nede, men blir det mindre leting globalt? Tenker ikke det ift energibehovet. Ny koronapandemi? Ja, om det skjer er det selvfølgelig en trussel. Krig/atomkrig? Da blir dette mindre relevant uansett…
Jada, det er nok mye mer en kunne dratt inn i diskusjonen, men her er nok variabler allerede😁.
Har tro på en fin PGS-uke. Lykke til alle i Peggyfamilien, uavhengig av hvilken strategi og beslutningsgrunnlag du fester din lit til 👍
For tenk gjennom, hva er vi egentlig redd for i caset PGS? Er det markedet? Not! Er det fallende rater? Not! Er det stigende konkurrentmasse? Not! Er det derimot stigende etterspørsel? Yes! Vil det bli «syk» cashflow om markedsforholdene holder seg slik? Yes! Hva er vi redd for da? Sannsynligvis lurer noen på om cashflow er nok til å betjene gjelda…. Og om da Pedersen snarest skilter med ferdigforhandlet refi, da vil den bekymringen falle. Tror DET vil virke veldig på kursen. Hva ellers er vi redd for? Politikk, vil politikere «legge lokk» på oljesektoren globalt? Hvordan skal da energibehovet dekkes…, altså lite sannsynlig. Resesjon, vil kunne holde oljepris nede, men blir det mindre leting globalt? Tenker ikke det ift energibehovet. Ny koronapandemi? Ja, om det skjer er det selvfølgelig en trussel. Krig/atomkrig? Da blir dette mindre relevant uansett…
Jada, det er nok mye mer en kunne dratt inn i diskusjonen, men her er nok variabler allerede😁.
Har tro på en fin PGS-uke. Lykke til alle i Peggyfamilien, uavhengig av hvilken strategi og beslutningsgrunnlag du fester din lit til 👍
Redigert 08.01.2023 kl 15:44
Thesistulling
08.01.2023 kl 15:19
5129
Slettet brukerskrev Hahaha!
Jeg hadde på meg shorts når koppen glapp.......
Kontur: Jeg har lest og sett at det åpnes for felt i stort sett alle verdensdeler nå. Det startes kartlegginger og det utvides allerede felt som er oppstartet. Samt at nye forretningsområder kommer til å vokse mye også. Så kommer oppskriving av båter, refinansiering, som krydder oppå det andre 😄Vi har kun sett en begynnelse på en seismisk periode som vil være preget av at kartlegging må gjøres på alle felt rundt om. Så ja vi er nok akkurat nå i starten på noen meget gode år. Det første blir nok nå i 23 og spenningen stiger mot disse første stoppene og der status kommer på hvordan utsikter er. Jeg har ståltro på pgs og på at seismikk går meget gode tider i møte. Starten på en supersyklus. Har lastet opp og er tålmodig fremover nå. Trading får andre ta seg av og de som behersker det eller har flaks kan nok øke sine verdier. Men satser på at tiden er min venn i PGS. Lykke til med en spennende uke 🛶🛳🛳🦅🦅👍🏻
Redigert 08.01.2023 kl 15:30
Thesistulling skrev Jeg hadde på meg shorts når koppen glapp.......
Håper du unngikk å bli shortere 😂🫠
Redigert 08.01.2023 kl 15:56
Normalone
08.01.2023 kl 16:28
4806
TonyB - et veldig konstruktivt innlegg, og her er vi 100 % på linje. Jeg har uttalige eksempler på selskaper i bransjer hvor en opplever en "snuoperasjon" i markedet, men der mange ikke helt skjønner hvorfor kursen står relativt stille en lang periode - og som til slutt selger seg ut før "proppen" løsner og kursen stiger mange hundre (og faktisk over 1000 ) prosent. Der skrytes det også fra skribenter at en har tjent noen titalls prosent ved å trade - men som dessverre er ute når kursen tar av, og det er noe med vår menneskelige natur at en ikke ønsker å kjøpe seg inn på høyere kurs enn man solgte og derfor virkelig går glipp av den store oppgangen. Er man derimot uenig i at PGS/seismikk bransjen er på vei inn I en supersyklus, må en for all del holde seg unna PGS - jeg er derimot mer usikker på om de neste månedene er riktig tidspunkt å trade ører i PGS...
TonyB
08.01.2023 kl 17:05
4564
Takk takk, vi er enige om det meste, Normalone👍😊.
Driver og leker litt med tall etter at jeg ble litt trigget etter jeg tilfeldigvis kom over en artikkel fra Kapital fra des-21 hvor TGS ble priset til en P/E på 58 for 2022 og på 20-tallet for 2023. Nå har jo ikke TGS båter selv, så ikke helt sammenlignbart med PGS. Er det noen som har formening om i hvilket range en P/E for PGS burde være? Litt gøy å gjerne bruke Olaisens kvartalsprognoser for å finne et potensielt resultat feks for 2023 og deretter gange opp med «akseptabel forventet multippel…» for å leke litt med hva kurs «burde» være med Olaisens spådommer om bunnlinje og norm-p/e
Driver og leker litt med tall etter at jeg ble litt trigget etter jeg tilfeldigvis kom over en artikkel fra Kapital fra des-21 hvor TGS ble priset til en P/E på 58 for 2022 og på 20-tallet for 2023. Nå har jo ikke TGS båter selv, så ikke helt sammenlignbart med PGS. Er det noen som har formening om i hvilket range en P/E for PGS burde være? Litt gøy å gjerne bruke Olaisens kvartalsprognoser for å finne et potensielt resultat feks for 2023 og deretter gange opp med «akseptabel forventet multippel…» for å leke litt med hva kurs «burde» være med Olaisens spådommer om bunnlinje og norm-p/e
Redigert 08.01.2023 kl 17:46
Kina kjeme, og Kina er større enn Kjøllefjord.
Impulser til et snart overopphetet oljemarked
https://www.reuters.com/world/china/china-reopens-borders-final-farewell-zero-covid-2023-01-08/
Investors hope the reopening will reinvigorate a $17-trillion economy suffering its slowest growth in nearly half a century
The border opening follows Saturday's start of "chun yun", the 40-day period of Lunar New Year travel, which before the pandemic was the world's largest annual migration, as people returned to their hometowns or took holidays with family.
Some 2 billion trips are expected this season, nearly double last year's movement and recovering to 70% of 2019 levels, the government says.
Impulser til et snart overopphetet oljemarked
https://www.reuters.com/world/china/china-reopens-borders-final-farewell-zero-covid-2023-01-08/
Investors hope the reopening will reinvigorate a $17-trillion economy suffering its slowest growth in nearly half a century
The border opening follows Saturday's start of "chun yun", the 40-day period of Lunar New Year travel, which before the pandemic was the world's largest annual migration, as people returned to their hometowns or took holidays with family.
Some 2 billion trips are expected this season, nearly double last year's movement and recovering to 70% of 2019 levels, the government says.
Redigert 08.01.2023 kl 18:04
Spørsmål her som gjelder punkt om aksje utbytte i skattekortet .. Dersom man tar utbytte fra eget AS ( annen type virksomhet ) vil dette være under samme punkt som aksje utbytte? .. Det jeg spør om : er det noen som er selvstendig næringsdrivende og har AS og som vet om det utbytte man tar fra eget selskap blandes med aksje utbytte fra det vi nå har av aksjer?
TonyB
08.01.2023 kl 18:29
3978
Vet ikke om jeg skjønner deg riktig.
Du er ute etter hva som påvirker skattekortet ditt?
Du har et AS? Har du utbytte fra investeringer som tilfaller AS’et eller har du dem privat? Utbytte du tar fra selskapet ditt fanger Skattetaten opp slik at de neste år «antar» at du vil få samme utbytte, derav grosser de opp skattekortet. Utbytte som selskapet mottar i AS’et skal ikke ha noe innvirkning på ditt skattekort. Det er hva DU tar ut av selskapet ditt som påvirker dette. At least i believe so..
Du er ute etter hva som påvirker skattekortet ditt?
Du har et AS? Har du utbytte fra investeringer som tilfaller AS’et eller har du dem privat? Utbytte du tar fra selskapet ditt fanger Skattetaten opp slik at de neste år «antar» at du vil få samme utbytte, derav grosser de opp skattekortet. Utbytte som selskapet mottar i AS’et skal ikke ha noe innvirkning på ditt skattekort. Det er hva DU tar ut av selskapet ditt som påvirker dette. At least i believe so..
Redigert 08.01.2023 kl 18:30
Mye bra lesing her i dag.har tenkt mye. Frem og tilbake om fremtiden til pgs.har hvert med siden mai i fjord.og d har hvert rene berg å dalbanen..men etter all info jeg har fått på turen.har jeg bestemt meg...ALL INN...STAY LONG.😎
oppturen
08.01.2023 kl 18:44
3985
Begynner du forsiktig å tenker PE på 10 vil nok garantert guiding for 2023 gi aksjekurs over 30.
Du trenger ikke å finregne for at alle lamper skal lyse kjøp!
Du trenger ikke å finregne for at alle lamper skal lyse kjøp!
Og då var Kina åpnet …. Stor reisevirksomhet med fly til og fra Kina, innad i Kina Mange skal på besøk innad og kjører m.m Kilde: NRK nyhetssending i dag kl. 18.40. Det kan kanskje også hjelpe på opp på de andre forhåpentligvis positive ting som vil skje nå fremover 😇
Redigert 08.01.2023 kl 18:46
TonyB
08.01.2023 kl 18:52
4074
😁, selvfølgelig ikke. Jeg ville bare sjekke ut hva en konsensus-p/e ville gitt. Som du skriver, bare en «simpel» 10 vil gi oss kurser de fleste ville falt av stolen på😊👍
FaeniHelvete
08.01.2023 kl 18:53
4066
Definitivt flere som sitter tett på, og av naturlige årsaker vil man jo heller ikke være for treffsikker.
Blir spennende å se hva TGS kommer med i morgen.
Blir spennende å se hva TGS kommer med i morgen.
Takk for svar Tony , det er riktig , privat AS, og får ikke stemme overens beløpet som er ført under aksje utbytte der verken med det som er fra aksjer eller privat utbytte fra selskapet , prøvde å se om det var summen som heller ikke var korrekt.. Får ta en telefon til Skatteetaten med det det innebærer av ventetid ;) ..
TonyB
08.01.2023 kl 19:04
4041
Kan hende at at denne oppgrossingsfaktoren for utbytte spiller puss.
Tatt fra Skattetatens side:
Skatt på aksjeutbytte beregnes etter en egen metode kalt aksjonærmodellen. Utbyttet skal reduseres med et skattefritt beløp (skjermingsfradrag) og multipliseres med en faktor på 1,72 før skatten beregnes (for inntektsåret 2022 var justeringsfaktoren 1,60).
Så du kan sjekke om det stemmer når du grosser opp (eller ned dersom beløoet som vises på skattekort allerede er grosset opp)
https://www.altinn.no/starte-og-drive/skatt-og-avgift/skatt/skatt-for-personlige-aksjonarer-i-aksjeselskap/
Tatt fra Skattetatens side:
Skatt på aksjeutbytte beregnes etter en egen metode kalt aksjonærmodellen. Utbyttet skal reduseres med et skattefritt beløp (skjermingsfradrag) og multipliseres med en faktor på 1,72 før skatten beregnes (for inntektsåret 2022 var justeringsfaktoren 1,60).
Så du kan sjekke om det stemmer når du grosser opp (eller ned dersom beløoet som vises på skattekort allerede er grosset opp)
https://www.altinn.no/starte-og-drive/skatt-og-avgift/skatt/skatt-for-personlige-aksjonarer-i-aksjeselskap/
Redigert 08.01.2023 kl 19:10
机不可失,时不再来
(Don't miss opportunities: time doesn't come round again.)
(Don't miss opportunities: time doesn't come round again.)
Bennyfyfasan
08.01.2023 kl 19:55
3686
Av en eller annen grunn har ikke jeg så høye forhåpninger til neste uke eller forsåvidt Q4. Jeg setter min lit til fremleggelse av Q1 og nyheter om refinansiering. Det er å gå fra en ustabil emisjonsmaskin til ett seriøst børsnotert selskap.
Jeg har også litt bad feeling angående kinesisk nyttår og oljepris...men håper jeg tar feil.
Når det er sagt - jeg sitter tungt lastet, og skal sitte tungt lastet gjennom tiden som kommer.
Jeg har også litt bad feeling angående kinesisk nyttår og oljepris...men håper jeg tar feil.
Når det er sagt - jeg sitter tungt lastet, og skal sitte tungt lastet gjennom tiden som kommer.
Londonmannen
08.01.2023 kl 20:03
5602
Helt på linje med deg. Her er det bare la tiden jobbe for oss. 2023 blir nok et fantastisk år for PGS og dets aksjonærer. Men kursen vil ikke toppe ut i 2023, den vil nok gå enda mer utover i 2024. I tillegg vil jeg tro det vil bli muligheter for utbytte i løpet av 2024. Så dersom 2023 blir fantastisk så kommer 2024 til å bli fantafenomenalistisk! ;-))
Men la oss ta ett år om gangen, og vi fortsetter med uke 2/2023 i morgen. Bare å glede seg! For uken blir nok noe ganske annet de det vi opplevde gjennom andre halvår 2022.
Men la oss ta ett år om gangen, og vi fortsetter med uke 2/2023 i morgen. Bare å glede seg! For uken blir nok noe ganske annet de det vi opplevde gjennom andre halvår 2022.
rischioso
08.01.2023 kl 20:11
5538
Det er helt riktig. Utbytte fra andre selskaper som går inn i eget as og utbytte fra eget as til privataksjonær er 2 forskjellige transaksjoner som blir skattlagt forskjellig.
Utbytte fra andre selskap som går inn i eget as er å anse som konserninntekt og aksjeselskapet skattes etter fritaksmetoden med 3%
Utbytte fra eget as til privatperson beskattes etter aksjonærmodellen - mao, den delen av utbyttet som overstiger skjermingsfradraget skal oppjusteres med en faktor på 1,6 (2022)
Utbytte fra andre selskap som går inn i eget as er å anse som konserninntekt og aksjeselskapet skattes etter fritaksmetoden med 3%
Utbytte fra eget as til privatperson beskattes etter aksjonærmodellen - mao, den delen av utbyttet som overstiger skjermingsfradraget skal oppjusteres med en faktor på 1,6 (2022)
Redigert 08.01.2023 kl 20:50
👍🏻😃Tiden er din venn hos Peggy 🛳🛳🦅🦅
Til uka er det Murphys lov som gjelder. Nøkkelen er $ som er i crashmodus, mitt tips er ett bratt fall I oljesektoren og OB!
TonyB
08.01.2023 kl 20:31
5460
Gulltider skrev Nå må dere våkne før det er for seint…
Ja, selvfølgelig. Bra du sa fra!! La inn alt jeg har på salg…
Toget går!
Toget går!
rischioso
08.01.2023 kl 20:54
5294
Takk for input - bruker resten av kruttet og kjøper de siste i morgen tidlig .. ;)
BIFFogBÆRNÉ
08.01.2023 kl 20:56
5335
God på helgardering :-D. Blir det 3kr eller 22kr? . Kansje få jobb som værdame? Stort sett pent vær kan hende med orkan i kastene!
( jeg har ikke nistirret på tråden i det siste. Så muligheten er der at du har landet ditt tippetall?)
( jeg har ikke nistirret på tråden i det siste. Så muligheten er der at du har landet ditt tippetall?)
Redigert 08.01.2023 kl 21:03
rischioso
08.01.2023 kl 21:07
5225
Enig!
Teknisk så ser det meget bra ut. Endte opp 0,43% til 6,95 og det på høyt volum noe som styrker det tekniske. Tidligere tekniske gap (6,3 - 6,5) ble lukket onsdag den 04.01. Det er motstand rundt 8 blank og den virkelige morroa slår til når 8,35 kommer til syne noe som ligger an til å kunne skje rundt tallslipp allerede førstkommende uke - og da er veien til 2 sifret aksjekurs kort - så ja - kunne ikke vært mer enig i at det nå er virkelig på tide å våkne... ;)
Teknisk så ser det meget bra ut. Endte opp 0,43% til 6,95 og det på høyt volum noe som styrker det tekniske. Tidligere tekniske gap (6,3 - 6,5) ble lukket onsdag den 04.01. Det er motstand rundt 8 blank og den virkelige morroa slår til når 8,35 kommer til syne noe som ligger an til å kunne skje rundt tallslipp allerede førstkommende uke - og da er veien til 2 sifret aksjekurs kort - så ja - kunne ikke vært mer enig i at det nå er virkelig på tide å våkne... ;)
Redigert 08.01.2023 kl 21:10