Idex, the future. Have played their cards right!
https://thepaypers.com/expert-opinion/biometric-payment-cards-the-next-evolution-in-secure-contactless-transactions--1258665
«Indeed, according to a recent Visa study conducted on US consumers, 86% of respondents were interested in using biometrics to verify identity or make payments. The same research also found that more than two-thirds of consumers prefer to pay with contactless cards rather than using a digital wallet on their mobile device.«
https://www.biometricupdate.com/202404/the-route-to-data-ownership-and-protection-with-decentralized-storage
By Anthony Eaton, Chief Technology Officer, IDEX Biometrics
"The biometric sensor market alone is set to triple its 2020 value to $3.3 billion by 2030. This is due to a drastic need for more secure authentication relating to access and payments. In fact, 84% of consumers in the US place huge importance on the privacy of their data in the digitized world, while 62% are so concerned by fraud that they feel it is an inevitable part of the transaction process when online shopping.
This makes biometrics a certainty, rather than a possibility; especially with 58% of consumers now agreeing that biometric payments make transactions more secure – up from 48% a year previous."
Don’t touch and go!
Sier nå jeg:)
«Indeed, according to a recent Visa study conducted on US consumers, 86% of respondents were interested in using biometrics to verify identity or make payments. The same research also found that more than two-thirds of consumers prefer to pay with contactless cards rather than using a digital wallet on their mobile device.«
https://www.biometricupdate.com/202404/the-route-to-data-ownership-and-protection-with-decentralized-storage
By Anthony Eaton, Chief Technology Officer, IDEX Biometrics
"The biometric sensor market alone is set to triple its 2020 value to $3.3 billion by 2030. This is due to a drastic need for more secure authentication relating to access and payments. In fact, 84% of consumers in the US place huge importance on the privacy of their data in the digitized world, while 62% are so concerned by fraud that they feel it is an inevitable part of the transaction process when online shopping.
This makes biometrics a certainty, rather than a possibility; especially with 58% of consumers now agreeing that biometric payments make transactions more secure – up from 48% a year previous."
Don’t touch and go!
Sier nå jeg:)
Redigert 03.04.2024 kl 12:53
Du må logge inn for å svare
Føre var
29.03.2023 kl 12:35
3952
Rykk og napp er Idex ved opptur det, sju fram to tilbake å så sju fram to tilbake
ibyx
29.03.2023 kl 10:31
3970
Kjøpte en pølse med rød ketsjup idag.
Kom jo ganske beleilig dette oppslaget nå på slutten av Q1 uten forventet melding.
Hmm.
Kom jo ganske beleilig dette oppslaget nå på slutten av Q1 uten forventet melding.
Hmm.
Odi.1
29.03.2023 kl 10:27
3924
Muligens, uansett fint driv i riktig retning.
dn/- Kursmål (median) 3,05
dn/- Kursmål (median) 3,05
Føre var
29.03.2023 kl 09:22
3998
Bulldog
27.01.2023 kl 18:35
5083
Vente og se er en god taktikk. Bruker den ofte når jeg ikke finner brillene.
Beinvest1
26.01.2023 kl 23:43
5329
Sluttet på 7 og ned 6,17% ifølge nordnet.
Redigert 27.01.2023 kl 05:41
ibyx
26.01.2023 kl 19:42
5511
Nei. Det er dessverre ikke så rart. Det er ikke første gang leveranser ikke kommer som forespeilet, ihvertfall ikke slik mange aksjonærer har oppfattet det...
På Shareville er det tidvis en ganske røff tone overfor IDEX. Her er det bare koseprat! :-)
https://www.nordnet.no/market/stocks/16105761-idex-biometrics
På Shareville er det tidvis en ganske røff tone overfor IDEX. Her er det bare koseprat! :-)
https://www.nordnet.no/market/stocks/16105761-idex-biometrics
YNWA250505
26.01.2023 kl 19:33
5520
Er det ikke litt rart at kursen raser ned langt under forrige emisjonen når vi samtidig vet at en av de større avtalene de fikk i fjor skal leveres nå i løpet av Q3? Og det kan jo og må jo komme flere avtaler fremover som vil løfte kursen over krona igjen?
ibyx
26.01.2023 kl 17:17
5650
Ja det var egentlig litt overraskende!
Av og til tenker jeg at det kommer litt an på hvilken kapital som kjøper som avgjør hvilken vei denne tar...
Men den mistanken gjelder forsåvidt svært mange aksjer på OSE!
IDBA som noen trakk fram som et positivt signal her nylig, fordi den steg og visstnok på brukbart volum, den ser ikke helt bra ut idag.. -11% nå på over det dobbelte av vanlig volum allerede nå..
https://www.marketwatch.com/investing/stock/idba
(Nesten) aldri kjedelig i IDEX! :-)
Omsatt ca 420k NOK hittil på Nasse.
Igår var omsetningen rekordhøy. Nesten 1,2 MNOK på snittkurs 7,46 USD
Av og til tenker jeg at det kommer litt an på hvilken kapital som kjøper som avgjør hvilken vei denne tar...
Men den mistanken gjelder forsåvidt svært mange aksjer på OSE!
IDBA som noen trakk fram som et positivt signal her nylig, fordi den steg og visstnok på brukbart volum, den ser ikke helt bra ut idag.. -11% nå på over det dobbelte av vanlig volum allerede nå..
https://www.marketwatch.com/investing/stock/idba
(Nesten) aldri kjedelig i IDEX! :-)
Omsatt ca 420k NOK hittil på Nasse.
Igår var omsetningen rekordhøy. Nesten 1,2 MNOK på snittkurs 7,46 USD
Redigert 26.01.2023 kl 18:50
tuja
26.01.2023 kl 16:32
5666
Fin avslutning på dagen. Mulig bunnen ble satt i dag. Kun tiden vil vise, men har kapital ledig dersom den blir presset ned igjen.
YNWA250505
26.01.2023 kl 13:48
5763
Har også grabbet til meg nye 50k i dag på 0,81 tallet er jo nesten som du sier 20% under siste emi-kurs. Jeg begynner å bli godt lastet for min del, men har litt tørt krutt til om den skulle dette enda lenger ned. Kan være greit om en godmelding i løpet av en ukes tid så vi ikke ramler helt nede i sumpen. Men nå er jo Idex et long prosjekt for meg som akkurat har startet så det har ikke veldig mye å si. Tipper alt under krona vil fremstå særdeles rimelig om et år eller tre.
tuja
26.01.2023 kl 13:30
5753
Beinvest1 skrev Satser på den vender opp, fylte på 0.82👍. Melding i morgen?
Har også fylt på ekstra i dag. Er nå nærmere 20% under sist emi-pris. Og tror det ligger noe snacks i form av positive børsmeldinger rett rundt hjørnet. Bunnen er nok snart inne for denne gangg.
ibyx
26.01.2023 kl 12:10
5839
Redd det ikke er noen "enkle" løsninger som du antyder her... :-)
Disse rapportene og behovsanalysene setter jeg ikke så mye lit til. De tenderer fort mot reklameinnslag mot banker og en håndfull aksjonærer?
De fleste utenfor bankene, og svært få der også, har vel egentlig hørt om dette?
"Hei, vi har noe du ikke visste at du trenger!"
Greit. Kan funke det også!
Like før IDEX stiger ned igjen i "oktoberbadekaret" under 80 øres kanten?
Disse rapportene og behovsanalysene setter jeg ikke så mye lit til. De tenderer fort mot reklameinnslag mot banker og en håndfull aksjonærer?
De fleste utenfor bankene, og svært få der også, har vel egentlig hørt om dette?
"Hei, vi har noe du ikke visste at du trenger!"
Greit. Kan funke det også!
Like før IDEX stiger ned igjen i "oktoberbadekaret" under 80 øres kanten?
Redigert 26.01.2023 kl 12:30
Bulldog
26.01.2023 kl 11:24
5837
Tyngdekraft eller teknisk bilde til tross: Hva sier markedet om biometriske kort og fremtiden for disse?
Sender vi Robert Keith til månen vil tyngdekraften oppheves og det tekniske bilde bedres.
Sender vi Robert Keith til månen vil tyngdekraften oppheves og det tekniske bilde bedres.
ibyx
26.01.2023 kl 10:48
5861
Er kanskje et potensiale i at fx RSI går i retning oversolgt. Men den har ligget på dette nivået, ca 35+ hele året hittil.
Ellers ser det vel ikke så bra ut?
Fx: ADX: 38
Dette kan indikere at aksjen har en sterk negativ trend.
Liker ikke at den skilr så jevnt nedover nå.
Ellers ser det vel ikke så bra ut?
Fx: ADX: 38
Dette kan indikere at aksjen har en sterk negativ trend.
Liker ikke at den skilr så jevnt nedover nå.
weed
26.01.2023 kl 10:40
5873
Vil vi noen sinne se at aksjen går i pluss? 2-3% i minus hver dag inngir ikke tillit. Tyngdekraften trekker aksjen ned og så lenge en positiv melding med volum ordre uteblir vil vi sige nedover.
Beinvest1
26.01.2023 kl 10:39
5863
Mange gode triggere. Noen som er god på det tekniske og kan dele noe? Ser ut som vi er utenfor støtten. Vurderer å fylle på mer, men skal den videre ned?
Bulldog
26.01.2023 kl 09:23
5936
Fingerprint Cards rett ned i grusen i dag på dårlig mobilsalg og marginer i Kina.
Hva de skriver om betalingskort er derimot oppløftende:
At the same time, card issuers are now taking steps to promote
the acceleration of this new global market for biometrics. One example is that several banks
are now simplifying the enrolment process so that this can be done at home without needing
to visit the branch of a bank. We are also now seeing examples of banks that have begun
issuing biometric payment cards automatically to certain customer segments, and not only to
the customers who actively order such cards.
Hva de skriver om betalingskort er derimot oppløftende:
At the same time, card issuers are now taking steps to promote
the acceleration of this new global market for biometrics. One example is that several banks
are now simplifying the enrolment process so that this can be done at home without needing
to visit the branch of a bank. We are also now seeing examples of banks that have begun
issuing biometric payment cards automatically to certain customer segments, and not only to
the customers who actively order such cards.
tuja
26.01.2023 kl 00:05
6145
Fin oppgang i USA, med ok volum for å være der :
IDEX Biometrics ASA (IDBA)
NasdaqCM - NasdaqCM Real Time Price. Currency in USD
Follow
7.46+0.83 (+12.52%)
At close: January 25 03:10PM EST
Volume 15,799
IDEX Biometrics ASA (IDBA)
NasdaqCM - NasdaqCM Real Time Price. Currency in USD
Follow
7.46+0.83 (+12.52%)
At close: January 25 03:10PM EST
Volume 15,799
YNWA250505
25.01.2023 kl 13:36
29589
Jeg kjenner ikke IDEX så godt at jeg ønsker å vente til det kommer en ny ordre samtidig som vi vet at de skal levere sin største ordre i inneværende Q. Grabbet til meg 50k til på 0,84. Treffer aldri bunnen uansett.
ibyx
25.01.2023 kl 13:29
29624
Februar? Ok!
Slik jeg da kjenner IDEX etterhvert så venter jeg litt til!
👍😀
Slik jeg da kjenner IDEX etterhvert så venter jeg litt til!
👍😀
Lippstokk
25.01.2023 kl 12:20
29755
Februar er mnd som ordrene sakte men sikkert byrjar virke, da kan det bli trangt i døra. Om du vil unngå trengselen kan det være smart å bunnfiske nå👍👍
ibyx
25.01.2023 kl 10:41
29911
Ok. *Nå* testes bunnen i traderkanalen 0,85-0,92 vi har hatt omtrent siden nyttår!
Volumet er ganske lavt.
Volumet er ganske lavt.
ibyx
24.01.2023 kl 18:47
30279
Oi! Se her koser de seg med vin, mat og drinker betalt med snappy biometriske kort!
Er det slik framtida ser ut?
:-)
Vinen koster gjerne mer enn 500kr her da? Det er vel grensen for å taste kode? Ellers "tapper" man jo bare.
https://youtu.be/zeDH7T0fHnE
Men dette er gjerne ikke så gale for IDEX? Dette er jo en av samarbeidspartnerne?
Men en video gjør ingen vår som det heter..?
IDEX aksjonærer er jo sørgelig oppmerksom på det. Eller de burde...
Nåja. Vi får se! :-)
Biometric Update.com : IDEX partners with G+D JV to commercialize biometric payment cards in Eastern Europe
Idex Biometrics and E-Kart, a joint venture with Giesecke+Devrient (G+D) and Eczacıbaşı Holding, partner up to deliver biometric smart cards across Eastern Europe.
Er det slik framtida ser ut?
:-)
Vinen koster gjerne mer enn 500kr her da? Det er vel grensen for å taste kode? Ellers "tapper" man jo bare.
https://youtu.be/zeDH7T0fHnE
Men dette er gjerne ikke så gale for IDEX? Dette er jo en av samarbeidspartnerne?
Men en video gjør ingen vår som det heter..?
IDEX aksjonærer er jo sørgelig oppmerksom på det. Eller de burde...
Nåja. Vi får se! :-)
Biometric Update.com : IDEX partners with G+D JV to commercialize biometric payment cards in Eastern Europe
Idex Biometrics and E-Kart, a joint venture with Giesecke+Devrient (G+D) and Eczacıbaşı Holding, partner up to deliver biometric smart cards across Eastern Europe.
Redigert 24.01.2023 kl 23:20
ibyx
24.01.2023 kl 11:36
30537
Tikk takk tikk takk
Klokka er nok litt viktigere her enn ellers?
Lista har jo blitt solid lagt av selskapet selv?
Kursmål i IDEX er også litt funny på en måte?
PS. Som jeg har ment er det en etter min mening midlertidig støtte her kursen nå er.
Men bunnen er ikke 0,89, den er snarere 0,85!
Og for hver dag nå uten melding så svekkes denne støtten.
Alt annet hadde nærmest vært "suspekt"! :-)
Aksjen har faktisk gått sidelengs i 3 uker!
Klokka er nok litt viktigere her enn ellers?
Lista har jo blitt solid lagt av selskapet selv?
Kursmål i IDEX er også litt funny på en måte?
PS. Som jeg har ment er det en etter min mening midlertidig støtte her kursen nå er.
Men bunnen er ikke 0,89, den er snarere 0,85!
Og for hver dag nå uten melding så svekkes denne støtten.
Alt annet hadde nærmest vært "suspekt"! :-)
Aksjen har faktisk gått sidelengs i 3 uker!
Redigert 24.01.2023 kl 12:21
Beinvest1
23.01.2023 kl 23:24
30934
Ja ser ut som det lages e solid gulv på 0.89kr. Har virkelig troa på at 2023 blir bra, men spørsmålet er om man klarer å være tålmodig nok når man ser andre sektorer som blomstrer. Vi får satse på noen gode børsmeldinger og oppjustert kursmål etterhvert.
kroif
23.01.2023 kl 14:15
31342
Her kan du få en fin reise, alt tyder på at IDEX står forran et økonomisk gjennombrudd, og når det kommer frem i form av tilsvarende orre som du beskriver her, så beveger IDEX seg hurtig kronestykker oppover.
En aldri så lite shortposisjon skal også dekkes inn.
En aldri så lite shortposisjon skal også dekkes inn.
YNWA250505
23.01.2023 kl 13:36
31443
Jeg ser at Artic har kr 3 på sitt kursmål fra 21 nov 2022 og en kjøpsanbefaling. "Til tross for at noen prosjekter er forskjøvet 2-3 kvartaler og vi har inkludert ytterligere en egenkapitalinnhenting på 10 millioner dollar, som reflektert i våre oppdaterte 2023-estimater og kursmål, har 2022 vært en milepæl for Idex ettersom vi ser at kommersielle lanseringer og produksjonsordrer for BPCer og digital tilgang tikker inn", skriver meglerhuset.
Og denne meldingen her fra 16 november 2022 er ikke akkurat dårlig heller:
IDEX Biometrics har mottatt en produksjonsordre fra partneren IDEMIA, som tilsvarer selskapets største ordre hittil for IDEX TrustedBio-sensorer.
Det fremgår av en melding onsdag.
Ordren representerer mer enn 2 millioner dollar i inntekter for IDEX og vil begynne å sendes i første kvartal 2023.
Har kjøpt 100k her i dag og satser på en fin ferd fremover. 10% under siste emikurs bør være ok.
Og denne meldingen her fra 16 november 2022 er ikke akkurat dårlig heller:
IDEX Biometrics har mottatt en produksjonsordre fra partneren IDEMIA, som tilsvarer selskapets største ordre hittil for IDEX TrustedBio-sensorer.
Det fremgår av en melding onsdag.
Ordren representerer mer enn 2 millioner dollar i inntekter for IDEX og vil begynne å sendes i første kvartal 2023.
Har kjøpt 100k her i dag og satser på en fin ferd fremover. 10% under siste emikurs bør være ok.
kroif
23.01.2023 kl 13:18
31500
IDEX trenger en gladmelding , eller 3 for å sette fart oppover, ser ut den har bunnet ut ihvertfall.
Det går som regel fort opp, når det løsner i IDEX.
Det går som regel fort opp, når det løsner i IDEX.
ibyx
20.01.2023 kl 14:44
31971
Vurderer ny lyttepost!
Overraskende god støtte på 90 øre minus!
Tydelig at man venter på *melding*!
Og vi vet jo hva som skjer når den kommer. Det blir opp!
Kanskje 10 øre på en "ikke-melding"-melding?
Og en *virkelig* melding...
👍
Overraskende god støtte på 90 øre minus!
Tydelig at man venter på *melding*!
Og vi vet jo hva som skjer når den kommer. Det blir opp!
Kanskje 10 øre på en "ikke-melding"-melding?
Og en *virkelig* melding...
👍
ibyx
19.01.2023 kl 14:03
32292
Vi får se. Modningstiden har jo vært svært lang i IDEX. Så produktene deres er vel godt kjent "i markedet"?
Men her har vi kanskje liten "anti-app"-nisje for IDEX++
Det står jo ikke noe krav til biometriske varianter da selvsagt..?
https://dinside.dagbladet.no/motor/na-far-alle-dette/78283306
Men her har vi kanskje liten "anti-app"-nisje for IDEX++
Det står jo ikke noe krav til biometriske varianter da selvsagt..?
https://dinside.dagbladet.no/motor/na-far-alle-dette/78283306
kroif
19.01.2023 kl 10:20
32472
Jeg kan godt se for meg at IDEX er et selskap som kan bli kjøpt opp, når som helst, av f.eks IDEMIA, som har større forståelse og forutsetninger for å se hvor utviklingen for fingerbiometri er på vei, de er avhengig av IDEX, eller en eventuell konkurrent, og vil ha et stort markedsfortrinn, ved å sitte på hele kjeden selv.
Hele teknologi bransjen har jo slagside for tiden, og det er nok mange investeringselskaper, i tillegg til f.eks IDEMIA, som saumfarer etter scoop.
Se selv hva som skjer med Meltwater, som blir kuppet for en billig penge, og som der, skjer ting utenfor åpningstiden for børsen, og da nytter det ikke å sitte på utsiden og vente på at stigningen skal starte før man slenger seg på.
Uansett scenario, så virker IDEX utrolig lavt priset nå, slik PGS også gjorde ned mot 1 kr, uten sammenligning forøvrig.
Hele teknologi bransjen har jo slagside for tiden, og det er nok mange investeringselskaper, i tillegg til f.eks IDEMIA, som saumfarer etter scoop.
Se selv hva som skjer med Meltwater, som blir kuppet for en billig penge, og som der, skjer ting utenfor åpningstiden for børsen, og da nytter det ikke å sitte på utsiden og vente på at stigningen skal starte før man slenger seg på.
Uansett scenario, så virker IDEX utrolig lavt priset nå, slik PGS også gjorde ned mot 1 kr, uten sammenligning forøvrig.
4300dk
18.01.2023 kl 12:28
32773
Jeg og min søn har købt 630.000 styk idag 😅 Tænker ikke at den skal ned i 70 øre 🤷🏼♂️
Føre var
18.01.2023 kl 11:48
32812
Jeg venter på rekyl anyday, den kommer, kanskje i dag?
Håper og tror
Håper og tror