APCL - Innlegg fra XI

FkL
APCL 15.11.2018 kl 11:58 2862

Interessant innlegg fra Lars B på Xtrainvestor:

https://www.xtrainvestor.com/channel/apcl
Redigert 19.01.2021 kl 10:10 Du må logge inn for å svare
FkL
15.11.2018 kl 12:12 2811

En kan nå i tillegg begynne å lure på hva som foregår i Senegal. Etter ICSID's standard regelverk så skal deres sakfører utnevnes senest 90 dager etter at saken er registrert. Dette har jo ikke skjedd. Da vil ICSID selv kunne utpeke deres representant og dette må jo være en svært så dårlig løsning for Senegal. Hvorfor har de ikke gjort dette? Vår ble utnevnt innen fristen og senere byttet ut, men allikevel innen den opprinnelige fristen.

Article 38

If the Tribunal shall not have been constituted within 90 days after notice of registration of the request has been dispatched by the Secretary-General in accordance with paragraph (3) of Article 36, or such other period as the parties may agree, the Chairman shall, at the request of either party and after consulting both parties as far as possible, appoint the arbitrator or arbitrators not yet appointed. Arbitrators appointed by the Chairman pursuant to this Article shall not be nationals of the Contracting State party to the dispute or of the Contracting State whose national is a party to the dispute.

http://icsidfiles.worldbank.org/icsid/icsid/staticfiles/basicdoc/parta-chap04.htm#s02
Redigert 15.11.2018 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
tuja
15.11.2018 kl 12:18 2773

Meget bra innlegg.
Det nærmer seg en børsmelding relatert til 41(5), og SOSP henger i luften.

:)
Slettet bruker
15.11.2018 kl 12:23 2748

Innlegget er slettet
Lars
hadde vært interessant å vite hvilke aktører er det du har snakket med.
Hvis det er folk knyttet til ledelsen/styret, bør man ikke ta det for seriøst. Husker jeg gjorde en tabbe 2 ganger å spørre ledelsen i selskap jeg hadde aksjer i. Fikk bare optimistiske tilbakemeldinger, det ene firmaet gikk konk - toppsjefen var veldig optimistisk men selskapet var 5 år for tidlig ute. , jeg hadde heldigvis solgt meg ut, I det andre selskapet snakket jeg med økonomidirektøren og han han ga helt feil signaler. Aksjen stupte ca 20 % før jeg kom meg ut...
Når det gjelder din fortolkning punkt 3,er den vel litt iht husleieloven at dersom en et husleieforhold er gått en viss tid ut over leiekontraktens utløp, uten at leietaker har fått beskjed om at forholdet skal opphøre, , kan det bli ansett som en automatisk forlengelse. Men jeg vil tro det ikke gjelder dersom kontrakten er misligholdt. Uansett er et spennende å følge aksjen og underholdende å lese innlegg.
FkL
15.11.2018 kl 12:59 2651

Det er også mulig at det kan avtales å utsette oppnevnelsen, men da må AP godkjenne dette i samråd med de øvrige parter. Jeg kan vanskelig se for meg at vi skulle ønske dette i en ren sakssammenheng. Da er i så tilfelle min teori at det må være snakk om noe annet i tillegg, altså en grunn til at de ønsker å vente og som vi mener det er ok å vente på.
Q10ps
15.11.2018 kl 13:17 2608

Synes vi skal respektere at Lars ikke ønsker at det han skriver på XI kopieres over hit, og dermed også rette eventuelle spørsmål man har til ham ved å kommunisere via XI.

Kanskje redigere TS også? Og heller legge ved link slik som har ber om?
Slettet bruker
15.11.2018 kl 13:18 2604

Bra innlegg, kvaliteten er mer enn god nok til at det holder hegnar online standard.
Bare en liten antydning til positivt nytt om et eller annet og APCL drar seg oppover med russiske prosenter.
Er APCL det mest spennende caset med det største potensialet i % på 1-3 mnd.?
Jeg mener det.
Slettet bruker
15.11.2018 kl 13:42 2524

Men Lars reklamerer for XI på hegnar online :) fin fyr norges beste hausser, hands down ;-)
Redigert 15.11.2018 kl 13:44 Du må logge inn for å svare
rischioso
15.11.2018 kl 15:20 2380

FkL skrev Innlegget er slettet
Fra tolkning av andres synsing i alskens artikler til tolkning av synsingen til afrikanske bloggere så er det nå andres synseposter fra andre fora som skal ihjeltolkes - hva blir så det neste...??...

Desperasjonen lenge leve...:)
FkL
15.11.2018 kl 16:11 2294

Vet ikke helt hvem du rettet dette til, for den eneste som har gjort en tolking av Lars' research i akkurat denne tråden er Brumle og dere er jo på godfot. Mitt innlegg derimot , som ikke er knyttet mot denne researchen, er fakta.

Bør vel også rette deg når det gjelder afrikanske bloggere, i og med at vi skal holde oss til fakta, for Barry Morgan er ikke afrikaner og han skriver for en norsk publikasjon. Når jeg tenker meg om så kjenner jeg ikke til noen afrikanske bloggere i det hele tatt, men da vet vi hvor du har informasjonen din fra.
Redigert 15.11.2018 kl 16:22 Du må logge inn for å svare
FkL
16.11.2018 kl 11:19 2035

Litt mer snacks fra XI for de som ikke benytter tjenesten. Takk til Petter. Regner med at mange var med selv eller har hørt på møtet før, men absolutt verdt en liten recap og ikke minst nyttig informasjon for nye. Møtet ble holdt 6/7/17 og starter ca. 3 minutter inn i lydfilen. Det forklares også at forholdet nærmest endret seg over natten da landene plutselig gikk fra å være glade for at noen i det hele tatt var der, til at det gikk litt over stokk og stein i søken på oljepengene. Anbefales.

https://www.tapeacall.com/e8dfp69cqr