SCANA med ny vesentlig kontrakt !!
Scana-selskap tildelt kontrakt for stigerørsystem til dypt vann
Bergen, 19. desember 2022: Scana-eide PSW Technology har signert en viktig avtale med Northern Ocean Operations Ltd. («Northern Ocean») for et stigerørsystem til dypvannsrigg.
Avtalen inkluderer et komplett marint stigerørsystem til Northern Ocean for ultra dypvannsoperasjoner. Arbeidet omfatter også prosjektledelse, inspeksjon, reparasjon og logistikk av stigerørssystemet. Arbeidet starter umiddelbart og drar nytte av selskapets kjernetjenester innen logistikk, resertifisering, klargjøring og vedlikehold. Utstyr og tjenester vil bli levert fra PSWs moderne fasiliteter på Mongstad. Dette er en vesentlig (2) kontrakt for selskapet.
- Avtalen viser den unike ekspertisen PSW har knyttet til brønnkontroll og boreutstyr for riggmarkedet. PSW har samarbeidet med internasjonale boreentreprenører siden 2010 om vedlikehold av undervanns- og boreutstyr. PSW er takknemlig for tilliten, som den valgte leverandøren for dette viktige prosjektet, sier administrerende direktør i Scana, Styrk Bekkenes.
- Riggmarkedet er i bedring globalt, og PSW Technology er godt posisjonert for å betjene det økende aktivitetsnivået. Det er en stor anerkjennelse at Northern Ocean har tildelt denne kontrakten til PSW Technology, fortsetter PSW Technologys administrerende direktør Tommy Johnsen.
- Sammen med PSW vil Northern Ocean kunne levere en av verdens mest avanserte boreenheter i et gryende marked for ultradypvannsboring. Vi fortsetter å dra nytte av vårt sterke forhold til selskaper som er løsningsorienterte og lar oss levere trygg ytelse på riggene våre, sier Scott McReaken, administrerende direktør i Northern Ocean-gruppen.
(1) Betydelig kontrakt for Scana er definert mellom 10 millioner og 50 millioner kroner.
(2) En vesentlig kontrakt er over 50 millioner kroner.
Bergen, 19. desember 2022: Scana-eide PSW Technology har signert en viktig avtale med Northern Ocean Operations Ltd. («Northern Ocean») for et stigerørsystem til dypvannsrigg.
Avtalen inkluderer et komplett marint stigerørsystem til Northern Ocean for ultra dypvannsoperasjoner. Arbeidet omfatter også prosjektledelse, inspeksjon, reparasjon og logistikk av stigerørssystemet. Arbeidet starter umiddelbart og drar nytte av selskapets kjernetjenester innen logistikk, resertifisering, klargjøring og vedlikehold. Utstyr og tjenester vil bli levert fra PSWs moderne fasiliteter på Mongstad. Dette er en vesentlig (2) kontrakt for selskapet.
- Avtalen viser den unike ekspertisen PSW har knyttet til brønnkontroll og boreutstyr for riggmarkedet. PSW har samarbeidet med internasjonale boreentreprenører siden 2010 om vedlikehold av undervanns- og boreutstyr. PSW er takknemlig for tilliten, som den valgte leverandøren for dette viktige prosjektet, sier administrerende direktør i Scana, Styrk Bekkenes.
- Riggmarkedet er i bedring globalt, og PSW Technology er godt posisjonert for å betjene det økende aktivitetsnivået. Det er en stor anerkjennelse at Northern Ocean har tildelt denne kontrakten til PSW Technology, fortsetter PSW Technologys administrerende direktør Tommy Johnsen.
- Sammen med PSW vil Northern Ocean kunne levere en av verdens mest avanserte boreenheter i et gryende marked for ultradypvannsboring. Vi fortsetter å dra nytte av vårt sterke forhold til selskaper som er løsningsorienterte og lar oss levere trygg ytelse på riggene våre, sier Scott McReaken, administrerende direktør i Northern Ocean-gruppen.
(1) Betydelig kontrakt for Scana er definert mellom 10 millioner og 50 millioner kroner.
(2) En vesentlig kontrakt er over 50 millioner kroner.
Furuen
29.06.2023 kl 11:14
5276
nopetter
29.06.2023 kl 11:21
5264
3-4 gang ble alt av kjøpere over kr 2 dumpet ned, så det er null problemer å få tak i aksjer på dette nivået, faktisk flere hundre tusen, det er dette de tjener penger på å dumpe aksjer til seg selv. noen må da begynne å våkne der ute snart
Redigert 29.06.2023 kl 11:53
Du må logge inn for å svare
Aramis
29.06.2023 kl 12:03
5197
De som dumper aksjer selger til seg selv, mener du? Hva skulle poenget være med det?
Saken er heller at dette er folk som på død og liv skal ut. Man tjener ikke penger på å dumpe aksjer. Man taper.
Jeg er redd at vi har en masse aksjonærer som er mer opptatt av å komme seg ut enn å tjene penger. Hvorfor, er det bare de selv som vet. Men det er jo ikke noe nytt - det skjer i mange aksjer.
Det er bare å sitter i ro, for med alle disse gode nyhetene er SCANA bare nødt til å stige.
Saken er heller at dette er folk som på død og liv skal ut. Man tjener ikke penger på å dumpe aksjer. Man taper.
Jeg er redd at vi har en masse aksjonærer som er mer opptatt av å komme seg ut enn å tjene penger. Hvorfor, er det bare de selv som vet. Men det er jo ikke noe nytt - det skjer i mange aksjer.
Det er bare å sitter i ro, for med alle disse gode nyhetene er SCANA bare nødt til å stige.
nopetter
29.06.2023 kl 12:08
5173
hvis du kjøper aksjer på høyrere nivåer og dumper disse til deg selv på lavere nivåer påstår du da at man ikke tjener penger på denne formen for trading? så kan man lure på hvorfor alle tradene ikke er synlig for andre enn de som jobber hos meglerhusene
Redigert 29.06.2023 kl 12:10
Rassen
29.06.2023 kl 12:32
5165
Enig med mange her. Kursen skal betydelig opp framover. Nobrainer. Skulle ønske jeg hadde mer penger å kjøpe for nå!
Aramis
29.06.2023 kl 12:49
5139
Kjøper du en aksje for 100 kroner og selger - enten til deg selv eller andre - for 80 kroner, så taper du 20 kroner. Hvordan får du det til å bli fortjeneste?
murpy
29.06.2023 kl 12:59
5119
Poenget må jo være at du har en kompis som ligger lenger ned og du dumper ned til noen øre over der kompisen ligger, med dette og håpe at noen kaster kortene etter deg og kompisen tar imot. Du legger deg så lenger ned og kompisen din legger ut posten på samme øret som han tok imot ( større poster ) for så å håpe at ennå flere selger nedover. Slik kan man holde på til man ser at bunnen antageligvis er nådd, for så å ligge på vent, eller gi gass for å få et større volum en det dere hadde i utgangspunktet til noe lavere pris eller samme pris ca. Ikke så vanskelig om man spiller riktig.
nopetter
29.06.2023 kl 13:04
5103
Jeg skrev feil
Hvis du har flere konti og kjøper aksjer fra disse kontoer på høyere nivå og dumper disse aksjene på lavere nivå til de samme kontoer så påstår du at man ikke tjener penger på dette. Da kan du heller ikke forstå hvordan ordinær shorting fungerer.
Det er min påstand at det er gjennom denne metoden disse robotene opererer ikke bare i denne aksjen men i så og si alle på OSEBX i større eller mindre grad. Følg med Equinor aksjen dere foregår slik trading i flere hundre millioner klassen hver dag
Jeg bøttet ut alt idag og har nå kjøpt meg inn igjen fordi det er slik denne aksjen fungerer
Hvis du har flere konti og kjøper aksjer fra disse kontoer på høyere nivå og dumper disse aksjene på lavere nivå til de samme kontoer så påstår du at man ikke tjener penger på dette. Da kan du heller ikke forstå hvordan ordinær shorting fungerer.
Det er min påstand at det er gjennom denne metoden disse robotene opererer ikke bare i denne aksjen men i så og si alle på OSEBX i større eller mindre grad. Følg med Equinor aksjen dere foregår slik trading i flere hundre millioner klassen hver dag
Jeg bøttet ut alt idag og har nå kjøpt meg inn igjen fordi det er slik denne aksjen fungerer
Redigert 29.06.2023 kl 13:09
Rassen
29.06.2023 kl 13:46
5044
Det er jo litt finurlig at kursen går ned etter melding om to kontrakter av vesentlig verdi på en ellers grønn børs
suspekt
29.06.2023 kl 14:00
5031
De er dyktig de som manipulerer kursen, de kan få til hva se ønsker, men det er begrenset hvor lenge de kan holde trykket nede på en vulkan. Denne er over 2,50 utpå høsten!!
Hogwild
29.06.2023 kl 14:00
5039
Ja, her er noe muffens!!
Skjønner ikke en dritt av denna Scana snart assa🤷🏽♂️
Er vel noen krefter som vil at den typiske småsparer skal bli utålmodig kanskje ?
Skjønner ikke en dritt av denna Scana snart assa🤷🏽♂️
Er vel noen krefter som vil at den typiske småsparer skal bli utålmodig kanskje ?
Skalleknarp
29.06.2023 kl 14:19
5003
Hva hadde skjedd om de meldte om at de mistet en to tre kontrakter da...?
Hardly
29.06.2023 kl 14:26
5019
Da skjer vel det samme som skjedde i PGS for noe uker siden. Kursen faller med 20%.
nopetter
29.06.2023 kl 14:48
5034
sitt bestandig med reserver å kjøpe for hvis de gjør som tidligere da de moste kursen til 1,81 for når de virkelig starter å kjøpe kursen opp da er det nesten ikke mulighet å følge med i svingene
Redigert 29.06.2023 kl 14:54
Rassen
29.06.2023 kl 15:00
4993
Mitt anslag er at den er vesentlig høyere enn 2,50 til høsten. Vi VET jo med 100% sikkerhet at tallene som blir presentert framover (Q2 og i hvert fall Q3) er sykt bra! Både resultat og guiding videre. Tipper 4-5 kroner i oktober.
Aramis
29.06.2023 kl 15:05
4988
1. Denne aksjen kan ikke shortes.
2. Du må altså eie aksjene du selger billigere enn du kjøpte dem for, og har dermed et tap å ta igjen før du kan tjene noe som helst, og da ikke ved at aksjen faller enda mer, men ved at den stiger! Ytterligere fall tjener man ingen penger på, og denne kompishandlingen du skisserer, virker på meg som en bedriten måte å trade aksjer på.
Dessuten baserer du alt på håp om at noen skremmes til å selge, og gir meg dermed rett i at det er overnervøse selgere som sender aksjen ned.
Men se på dagens omsetning - hvordan kan du få til at den som i dag kjøpte /solgte 227000 aksjer til 2.03 i dag, har tjent noe som helst på at aksjen har falt?
2. Du må altså eie aksjene du selger billigere enn du kjøpte dem for, og har dermed et tap å ta igjen før du kan tjene noe som helst, og da ikke ved at aksjen faller enda mer, men ved at den stiger! Ytterligere fall tjener man ingen penger på, og denne kompishandlingen du skisserer, virker på meg som en bedriten måte å trade aksjer på.
Dessuten baserer du alt på håp om at noen skremmes til å selge, og gir meg dermed rett i at det er overnervøse selgere som sender aksjen ned.
Men se på dagens omsetning - hvordan kan du få til at den som i dag kjøpte /solgte 227000 aksjer til 2.03 i dag, har tjent noe som helst på at aksjen har falt?
Redigert 29.06.2023 kl 15:13
nopetter
30.06.2023 kl 10:41
4673
Hvis tradene hadde vært synlig så er dette gamet som å spille poker kunsten er å kunne vite hvor mange aksjer de har igjen å dumpe til seg selv før de må begynne kjøpene. Desto mer aksjer de mister til andre kjøpere jo høyere opp må de for å hente det samme antall tilbake. akkurat nå og hele denne uken er det bare dumping den er programmert til å utføre
Redigert 30.06.2023 kl 12:08
Hogwild
30.06.2023 kl 15:05
4506
Merkelig utvikling i denne aksjen asså!;(
Er folk redde for emisjon el hva er det mon tro??
Er folk redde for emisjon el hva er det mon tro??
Rassen
30.06.2023 kl 15:07
4520
Kan jeg ikke tenke meg. Ingen grunn til det slik jeg ser det. De har mer enn nok cash og det strømmer penger inn på kontoen framover.
Eirikh01
30.06.2023 kl 15:22
4495
Nei, kommer ikke noe emisjon. Om et parr år kan vi kanskje snakke om det for videre utvikling. Ikke noe å tenke på
murpy
30.06.2023 kl 15:44
4455
De øker cash flow kvartal etter kvartal, det bør man bite seg merke i. Neste kvartal blir ennå bedre.
Dr_Eval
30.06.2023 kl 15:49
4476
Jeg trengte litt penger til ferien, så jeg solgte litt for 2.25 og litt til for 2.17, bare små beløp da, men jeg måtte bare kjøpe tilbake en del da kursen sank under 2kr. Hvis hundre småsparere har tenkt som meg, blir det jo fort noen millioner kr.
Winter
30.06.2023 kl 18:09
4395
"(3) En stor kontrakt er definert til over NOK 150 millioner
Dette tror jeg er et signal om at det er noe større på gang folkens !!😁
Alle kontrakter under 20 mill blir ikke nå børsmeldt !! økning på 100% "
Det kan også være at det er Mongstad kontrakten i seg selv som har gjort at de har satt en ny kategori "3" kontrakt ved melding, men jeg håper som deg at det er noe på gang. Ville vært litt rart å legge til den kategorien dersom man ikke tror noe annet kommer i samme kategori fremtiden :-)
I tillegg er det jo grobunn for litt positive overraskelser når kontrakter under 20 millioner ikke blir meldt. I tillegg til det som aksjonærene vet så kommer det jo endel mer på toppen for hvert kvartal.
Dette tror jeg er et signal om at det er noe større på gang folkens !!😁
Alle kontrakter under 20 mill blir ikke nå børsmeldt !! økning på 100% "
Det kan også være at det er Mongstad kontrakten i seg selv som har gjort at de har satt en ny kategori "3" kontrakt ved melding, men jeg håper som deg at det er noe på gang. Ville vært litt rart å legge til den kategorien dersom man ikke tror noe annet kommer i samme kategori fremtiden :-)
I tillegg er det jo grobunn for litt positive overraskelser når kontrakter under 20 millioner ikke blir meldt. I tillegg til det som aksjonærene vet så kommer det jo endel mer på toppen for hvert kvartal.
siddis
30.06.2023 kl 21:02
4329
Riktig!
Nå begynner jeg å tenke utbytte, eller tilbakekjøpet egne aksjer. 100 mil bør enkelt kunne disponeres her?
Nå begynner jeg å tenke utbytte, eller tilbakekjøpet egne aksjer. 100 mil bør enkelt kunne disponeres her?
swansea
30.06.2023 kl 21:25
4301
Håper ikke de tenker utbytte enda ! Det som er viktig nå er å bygge volum og vise at de tjener penger. Jeg håper på gode oppkjøp fremfor utbytte. Veeeldig positivt med ny «list» på ordre størrelse 😊 Dette tyder på at de har stor tro på det de holder på med. Har man penger så kjøp, men vær langsiktig.
Furuen
03.07.2023 kl 09:22
3928
Hva fanden skjer? Av mine 6 aksjer er det kun Scana som er i minus i dag.
Quick
03.07.2023 kl 09:39
4015
Den kommer til å gå når som helst. Den har en lav RSI og dupper litt før den tar av ila juli og utover høsten. Det er siste mulighet til å få kjøpt så billig - til under kr. 2,-
nopetter
03.07.2023 kl 11:28
4100
det skjer ingenting annet enn det som har skjedd i hele forrige uke og tiden før det, pump og dump det er det som skjer
Rassen
04.07.2023 kl 09:54
3783
Jaja…. Hvor langt ned skal vi i dag tro? Fort under 1,90 ser det ut som. 🤷🏽♂️🤷🏽♂️🤷🏽♂️
siddis
04.07.2023 kl 11:21
3974
Hva er mest spennende for tiden? Se på malingen tørker eller Scana?
Kjefting skal ut med 20 mil aksjer. Det tar noe tid. Noen som har fersk aksjonær oversikt, del gjerne.
Har fremdeles stor tro, både på 3 kroner og utbytte. En aksje for den tolmodige😊
Kjefting skal ut med 20 mil aksjer. Det tar noe tid. Noen som har fersk aksjonær oversikt, del gjerne.
Har fremdeles stor tro, både på 3 kroner og utbytte. En aksje for den tolmodige😊
murpy
04.07.2023 kl 12:35
3874
Den ferske sier at de ikke har solgt noe siden de solgte 3 mill aksjer på 2,09 Så jeg er ikke sikker på at de skal ut.
Blygen
05.07.2023 kl 00:20
3532
Stadig muligheter for billig inngang...men blir nok færre av de utover året....:)
Redigert 05.07.2023 kl 00:26
siddis
05.07.2023 kl 07:15
3397
Dette er siste måned Scana kan kjøpes under 200 øre.
Med q1 på 50 mil, Q2 kruttsterkt, 80- 150 mil så tenker jeg motstand mot 300 øre er borte. Er det bare jeg som tror på råsterk q2, noen andre som har tanker for q2?
Med q1 på 50 mil, Q2 kruttsterkt, 80- 150 mil så tenker jeg motstand mot 300 øre er borte. Er det bare jeg som tror på råsterk q2, noen andre som har tanker for q2?
R1234
05.07.2023 kl 07:27
3388
Q2 blir veldig bra, la oss ts kursmålet før 3kr tenker jeg.
Selskapet er i god vekst, leverer multi kontrakter, det selskapet mangler nå er kanskje ett oppkjøp som styrker deres bemanning.
Selskapet er i god vekst, leverer multi kontrakter, det selskapet mangler nå er kanskje ett oppkjøp som styrker deres bemanning.