flyr i ferd med å ta av..

Xedos 61
FLYR 20.12.2022 kl 09:41 30141

Ser ut som denne nå endelig har landet og er klar til og "ta av"..Oppturen blir nok litt ruglete pga trading men sannsynligvis er det bare og feste setebeltet og Fly(r) videre opp..!
OleR77
27.12.2022 kl 20:59 7732

Det er lov til å håpe. Kursen svinger ivertfall ganske hardt om dagene. Skal absolutt ingenting til for å pumpe den
Nikko
28.12.2022 kl 11:03 7506

Nå har nest største eier STADSSALG AS, øket sin post med 156 mill. aksjer:
STADSSALG AS 1 656 000 000,00 14,36 6,46 COMP NOR
https://www.dn.no/luftfart/flyr/stig-otto-nilsen/bodovaring-og-nest-storste-eier-i-flyr-lempet-ut-alle-aksjene-deretter-kjoper-han-nye/2-1-1353760
Nikko
28.12.2022 kl 14:54 7363

Vel,det kan kanskje gi FLYR en fordel...

Kan bli enda dyrere å fly
Den store mangelen på fly kan føre til at det blir enda dyrere å fly i tiden fremover
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2022/12/28/7972663/global-flymangel-kan-gjore-det-enda-dyrere-a-fly?internal_source=sistenytt
Redigert 28.12.2022 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
Nikko
28.12.2022 kl 15:03 7422

Dyrere billetter og alle fly i luften er vel gulloppskriften, eller hva..?

...svakere dollar og svakere oljepris er heller ikke på minussiden ;-))
Redigert 28.12.2022 kl 15:07 Du må logge inn for å svare
OleR77
28.12.2022 kl 16:41 7378

De er nok veldig interessert i å redusere snittet sitt fra 1 øre så dette var nok smart. Eller det vil vel si det er en del høyere enn 1 øre siden de var med siden aksjen var verdt i kroner.
Nikko
28.12.2022 kl 18:45 7267

Her er det bare å kaste seg på!

Hele verden mangler fly
Reisefeberen stiger blant verdens befolkning, men den store mangelen på fly presser prisene på flybilletter til værs.
https://borsen.dagbladet.no/nyheter/hele-verden-mangler-fly/78181148
Markuz
28.12.2022 kl 22:25 7328

Det er kult å se at en stor investor velger å gå inn i et selskap for andre gang, etter et så stort tap. Det viser at flere har sterk tro på dette. Men - vær oppmerksom på at den artikkelen ikke er fersk, og ble publisert 14. november 2022. -Aksjekursen den dagen var: 0.0560.

I det siste har det vært flere "gode" nyheter om satsning på utleie, utvidede reise-tilbud frem i tid og en noe triviell Netflix-fame. Jeg syntes det er overraskende hvor lite det ser ut til å ha påvirket kursen. Det kan virke som at flere investorer sitter på gjerdet nå - frem til avtaler faktisk er inngått og ting er håndfast. For den vågale vil jeg si at det er et større potensiale frem til den tid - eventuelt.
Redigert 28.12.2022 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Aldara
29.12.2022 kl 10:48 7087

Ja ja... Dauere marked enn dette går ikke an å oppdrive!
Jeg ønsker allerede alle et nytt og godt, inntektsbringende 2023 så slår jeg av laptopen for dette gidder jeg ikke følge mer med på i 2022!
Måtte trykket øke formidabelt utpå nyåret!
OleR77
29.12.2022 kl 16:19 6978

Jepp enig. Det har kommet mange positive nyheter om Flyr den siste tiden. Det var nok en del av disse Huser håpet skulle kjøre prisen opp mot 0.0085 og over, slik at de kan gjennomføre rep emisjon og den neste. Skjønner heller ikke hvorfor prisen ikke stiger, men det kan nok være det du sier, at de sitter og venter på noe konkret. Og fordi mange har solgt nå rett før nyttår for å kunne betale skatt. I tillegg har samtlige flyselskaper, NAS, SAS, NORSE, Flyr alle gått ned en del den siste tiden pga markedet generelt. Håper på en stor forandring oppover tidlig neste år. Sikker på at Huser sitter med noen jokere her som han ikke kan gjøre offisielt enda
Redigert 29.12.2022 kl 16:20 Du må logge inn for å svare
Xedos 61
29.12.2022 kl 18:13 6921

Ser at Flyr måtte sette opp flere avganger i jula pga økt etterspørsel..Dette må da gi en del økte inntekter for selskapet?(ikke noe som vises i aksjekursen om dagen da..)
Nikko
29.12.2022 kl 18:37 6883

Sammen med det at det er ekstrem stor mangel på fly, tenker jeg at ledelsen i FLYR ganske sikkert kommer med noen kursdrivene meldinger snart.
Jeg er overbevist om at kursen snart står i 1øre og at planene går som planlagt.
OleR77
29.12.2022 kl 18:51 6952

Tipper 1. Inntektene har økt. 2. De har fylt flyene. 3. De har brent mindre penger enn planlagt pga lavere drivstoff og oljepris. 4. De har brent mindre penger fordi USD er svakere.

Store sjanser for xxx% opp snart ja
Lucky -uke
29.12.2022 kl 19:43 7134

Moro å se at aksjonærene er like optimistiske som på slutten av året i 2021… 😂, 2022 har jo vært et veldig bra år for Flyr med en sommer som fylte opp kassa.. året som kommer blir nok nesten like bra, holder nok med 5-6 emisjoner.
Håper det er mange av dere som har fått noen fine ord til Jul med tanke på alle billettene og høye lønninger dere har sponset i 2022
Xedos 61
30.12.2022 kl 10:46 6935

Flyr i starten av 2023.Min spådom er at Flyr stiger krafig i januar 2023 for da skal alle som tapte mye på selskapet i år(og som tror på selskapet) inn igjen og være med på oppgangen tilbake til mer normale nivåer..
slipp
30.12.2022 kl 11:29 6888

Hva er normal nivå. 3 - 4 nok? Er det mulig at noen går inn her uten en plan?
elnomi
30.12.2022 kl 11:35 6932

Her får du nok rett. Siste mulighet for fradrag på skatten ved salg av aksjer med tap. Og en kraftig rekyl tilbake mot emisjonkursen på 0.01 kan forventes. Blir FLYR årets nyttårsrakett?
Lucky -uke
30.12.2022 kl 14:17 6919

Flyr hadde 153 mill i cash 30 September, så fikk dem 250 mill i en Sissner modifisert (lure småsparer) emisjon som dem fleste som var med angrer på i dag.

Totalt 403 mill
- 15 mill i megler honorar
- brenner minimum 60 mill pr.mnd
Da har maks ca 208 mill 1/1-2023 og i slutten av mars 28 mill og i tillegg skal CO2 avgiften betales i løpet av april på 120 mill.
Så har mange crew som har vært pernitert startet i nye jobber og ekstra kostnader til opplæring/kursing kommer på toppen hvis dem får tak i nytt personell.
I slutten av april når CO2 regningen er betalt vil dem ha negativ kapital på minimum 150 mill.
Så selv om dem henter 500 mill til vil ikke det være nok til å dra dem gjennom sommeren og ut mot høsten.
Ser ikke for meg at bjellesauene står denne gangen først i køen for å strø om seg med emnisjonspenger og kursen må opp 100% før det kan bli aktuelt med den planlagte emisjonen.
Skjønner ikke alle som satser sparepengene sine på at et mirakel må skje.. er bare helt ufattelig...
Les dere opp på flybransjen og alle faktorene som har innvirkning på bunnlinjen.
Redigert 30.12.2022 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
Nikko
30.12.2022 kl 14:51 6895

Din spesielle interesse for FLYR får meg til å undre over dine motiver med dine innlegg.
Kan virke som om du har brent deg tidligere..?
slipp
30.12.2022 kl 15:03 7005

Det er mange som har brendt seg på Flyr. Jeg også. Hva skal vi gjøre?
Lucky -uke
30.12.2022 kl 15:28 7088

Jeg har ikke brent meg på Flyr, men tapte litt penger for noen år siden da jeg var helt grønn på aksjer.. satset på hausing i forum uten å lese meg opp og stolte litt for mye på det...men lærer så lenge man lever.
Synes det er kjipt at mange har tapt veldig mye penger her.. hva er oddsen for et oppkjøp? ser bildet fremmover lysere nå enn det gjorde for et år siden da alle ventet på den gode sommeren?
Kan jo hende denne grunnet spekulanter går opp på nyåret... men prosentene varierer fort på 1/10 ører og fallhøyden er stor hvis det ikke kommer inn ny cash som dem snart MÅ ha.
Alle må gjøre sine egne vurderinger, men anbefaler å ikke sitte inne med mere enn du tåler å tape.
Savner diskusjoner i forumet hvor man vurderer selskaper ut ifra reelle tall og fremtidsutsikter (gjelder hele forumet)
Redigert 30.12.2022 kl 15:30 Du må logge inn for å svare
Nikko
30.12.2022 kl 16:35 7081

Hvorfor bruker du tid på dette når du ikke eier aksjer i selskapet? Du har nesten utelukkende bare skrevet negativt om Flyr i følge din logg. Hva er din agenda?
gw60
30.12.2022 kl 16:43 7188

Det er vel ikke så mye positivt å si om denne aksjen, eller...? Synes synd på alle som har tapt på dette eventyret.
Eneste trøst er at de som gikk inn i den rettede emisjonen gikk på en smell når det trodde de kunne ta en gigagevinst på småaksjonærenes regning.
Lucky -uke
30.12.2022 kl 17:42 7169

Jeg skrev at jeg ikke hadde tapt penger på flyr, man kan kjøpe å selge på samme dag når volumet er høyt på en dustete artikkel som slår possitivt inn.
Hvis du leser det jeg har skrevet tilbake i tid så er det vel ikke feil det som er skrevet selv om jeg ikke har vært overpossitiv å skrevet at kursen skulle til himmels.. skønner godt at det virker negativt når man sitter på mange aksjert å venter på en opptur... men kan jo være greit å få andre vinklinger enn,,, **Flyr er i ferd med å ta av** **nå er bunnen nådd** **nå går det bare en vei** **nå går toget** **Flyr vil gå kraftig på hver god nyhet fremover** osv
thief
30.12.2022 kl 21:22 7206

Hvorfor skal man selge aksjer med tap før nyttår??Prosentsatsen skal jo forandres fra dagens nivå til over 37% for 2023.Så er jo smartere å ta tapet i 2023,da får man mer igjen av tapet!Så ingen grunn til å hive ut tapsaksjer nå på slutten av året.
Winter is Here
31.12.2022 kl 12:32 7110

Er det lov å piske folk på jobb i Norge ? Hvor mange av dere tillater andre folk å piske dere ?

"Fant pisk på pulten"

https://e24.no/naeringsliv/i/wARRl4/var-vel-noen-som-mente-at-jeg-pisket-litt-hardt
Nikko
03.01.2023 kl 11:02 6840

Da smyger den seg oppover, om i sneglefart så langt. Tenker den skyter fart etterhvert. Tenke seg til hele selskapet prises til under 150 millioner!
ctrlaltdel
03.01.2023 kl 11:43 7030

Hvor finnes verdier for 150 mill i Flyr?
Redigert 03.01.2023 kl 11:44 Du må logge inn for å svare
Nikko
03.01.2023 kl 12:03 7067

De har mer enn det i cash...
Slettet bruker
04.01.2023 kl 15:57 10030

Blir vel bra med billigere drivstoff.
Nikko
06.01.2023 kl 10:56 9587

https://www.finansavisen.no/transport/2023/01/06/7974717/1-6-millioner-floy-med-flyr

-52.400 personer fløy med Flyr i desember 2022, og mer enn 1,6 millioner passasjerer fløy med Flyr i hele 2022, fremgår det av en børsmelding fredag morgen.

Flyr hadde et belegg (kabinfaktor) på 73 prosent i desember. Inntekten pr. betalende passasjer pr. flydde kilometer (yield) var 0,59 kroner. Inntekten pr. flydde setekilometer (PASK) var 0,45 kroner i desember, opp fra 0,24 kroner i desember 2021.
Redigert 06.01.2023 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2023 kl 12:58 9511

Det er ikke så ille det. Januar blir nok bedre, spesielt med synkende drivstoffpriser.

Skal ikke se bort i fra at denne kjøpes av børs i løpet av våren. Snus, og dukker opp til en høyere verdsettelse.
Nikko
06.01.2023 kl 15:40 9385

Jeg tror at den snart kjøres opp mot 1øre, slik at emiene gjennomføres. Deretter dobles den nok ila relativt kort tid, trur eg...
thief
06.01.2023 kl 17:18 9320

Ja,så du tror folk av veldedighet skal kjøpe aksjen opp til 1øre,slik at selskapet skal trykke mange milliarder nye aksjer 😂Og hvem skal eventuelt kjøpe disse aksjene i emisjonen?De har vel lært av forrige emi,som gikk forferdelig galt i forhold til hva traderene trodde."ALLE" gikk på en smell,neppe mange som tar sjansen igjen.Kassa er snart tom,og FLYR sitter i saksa!
Nikko
06.01.2023 kl 17:40 9425

Ingen kjøper aksjer av veldedighet 🤣
De som har kjøpt aksjer i siste emisjonen har opsjoner som kan bli lønnsomme dersom kursen går over 1øre. Tror ikke investorer som gikk inn med 250mill. til 1øre bare lar denne gå i dass med den lave omsetningen. Det vil ikke være særlig dyrt å kjøre opp kursen. Må bare riste så mye i treet at alle råtne eplene faller ned først.
Redigert 06.01.2023 kl 17:41 Du må logge inn for å svare
Nikko
06.01.2023 kl 20:27 9314

https://e24.no/boers-og-finans/i/JQ6dnP/norwegian-sjef-geir-karlsen-veldig-sannsynlig-at-selskapet-skaffer-30-nye-fly?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

– I 2022 fløy vi rundt 70 fly - inn i 2023 kommer vi til å ha rundt 80 fly. Så vi har en ok vekst - vi vokste 40 prosent fra 2021 til 2022. Så det er ikke snakk om at vi ikke vokser, men nå vokser vi på mange måter i takt med markedet, sier Norwegian-sjefen.

Norwegian har bestilt 50 nye fly etter forlik med Boeing. Avtalen inkluderer også kjøp av ytterliggere 30 fly.

– Vi har to år på oss til å bestemme oss for om vi skal erklære de opsjonene. Det håper jeg virkelig vi gjør det. Og da blir de levert fra 2028 og i løpet av 2,5 år.
thief
07.01.2023 kl 11:16 9040

Nei,får investorer har jo aldri tatt feil på børs før🙂Mange som må ta store tap,det blir tilfelle i FLYR også.Aldri verden om kursen kjøres opp til 1øre,og at "idiotene" går på nok en smell.Forrig emisjon tiltrakk seg bare tradere,ingen seriøse investorer.Mange som bare skulle flippe,det gikk galt. Så Flyr må nok finne en ny måte å hente kapital, blir ikke aksjer på ett øre.Blir nok hakket verre,om de i det hele tatt får hentet mer penger til sluket
Nikko
07.01.2023 kl 11:46 9003

Besserwisser...
Stokk Dum
07.01.2023 kl 13:59 8921

Sunn fornuft.

mvh
ctrlaltdel
07.01.2023 kl 15:19 8865

Det er ingen verdi i den cash. For å sette det noe på spissen; hvis selskapet legger opp nå så er der ingen verdi.
Nikko
07.01.2023 kl 19:41 8713

Stokk Dum skrev Sunn fornuft. mvh
Sjelden passer et nick bedre...
Nikko
08.01.2023 kl 00:13 8562

Gud bedre..
Hvor kommer de fra alle disse ekspertene ?
Redigert 08.01.2023 kl 00:13 Du må logge inn for å svare
hill
08.01.2023 kl 00:17 8551

Flyr Records 1.6 Million Guests in First Full Year of Operations
01/06/2023 | 02:57am EST

Flyr (FLYR.OL) said Friday its passenger traffic reached 1.6 million guests and the load factor was 74% in 2022,
its first full calendar year with operations.

In December 2022 alone, the budget airline group's traffic totaled 52,400 guests, with a load factor of 73%.
Looking forward, Flyr expects an average annual load factor of 80% to 90%. (MT Newswires)

https://newsweb.oslobors.no/message/579727
Redigert 08.01.2023 kl 00:19 Du må logge inn for å svare
Nikko
09.01.2023 kl 09:16 8083

Inngår strategisk partnerskap med FLYR Labs
6 minutter siden · Infront TDN Direkt
Flyr og FLYR Labs inngår et strategisk partnerskap som tar sikte på å øke flyselskapets inntekter og optimalisere kostnadene.
Det opplyses i en melding mandag.
FLYR Labs er et AI-selskap som forener kommersielle data og støttes av store investorer. Som en del av partnerskapet vil FLYR Labs bygge på Flyrs sine proprietære regnskaps-, oppgjørs- og faktureringsteknologier. Partnerskapet vil også gjøre det mulig for Flyr å utvide sin plattform med teknologiene på tvers av virksomheten og gi kundene sine bedre brukeropplevelser gjennom mer skreddersydde tilbud, opplyses det.
Stokk Dum
09.01.2023 kl 12:00 7930

Krabbe først, så gå.

mvh