Selg NANOV? Kjøp TRVX?

Slettet bruker
NANOV 29.12.2022 kl 09:29 2219

Sakset fra et annet forum:

Jeg holder en knapp på Asmyr & Aksjonærgruppen AGNV vs. Norse Energy. Om sistnevnte hadde hatt en “vanntett” plan for å realisere det fremførbare underskuddet hadde jeg støttet dem, da jeg hadde vurdert det som sikrere (og raskere) realisering av optimal restverdi enn å fokusere på NANOV som farmasiselskap videre.

Noe jeg ikke skjønner er hvorfor Asmyr hevder at Norse kan forfordele seg selv i en mulig emisjon. De trenger da ingen emisjon for å realisere et skall? Emisjonsfaren er derimot mye større ved AGNV ved roret.

Uansett hvem av disse grupperingene som får kontroll med styret etter den ekstraordinære generalforsamlingen blir det interessant å se hvor mye penger som er tilbake etter vanstyret til tidligere ledelse/styre. Jeg tror begge grupperinger vil bli skuffet over kontantsituasjonen.

---------------

Min oppfatning:

Det er igjen kanskje 30 øre per aksje i NANOV etter at den gamle ledelsen har tatt sist, sluttpakker etc.

Nå er kursen kunstig høy, fordi ingen av grupperingene selger aksjer. Kursen har steget fordi mange fra aksjonærgruppen har kjøpt for å få fullmakter til GF-en.

I skrivende stund går TRVX på 1,12, mens NANOV går på 1,19. Ingen tvil om hvilken av de aksjene jeg hadde kjøpt nå, om jeg i det hele tatt skulle ha satset på norsk biotech.

Produktporteføljen til NANOV har vist dårlige resultater, og Paradigme ble avsluttet.

TRVX har en meget spennende pipeline, der det fortsatt er håp om å få til noe, men vil kanskje også trenge emisjoner på sin ferd videre?
Redigert 29.12.2022 kl 16:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2022 kl 09:42 2186

Hva skjer etter at det er for sent å kjøpe aksjer for å kunne stemme på GF'en? (Siste frist er i morgen.)

Hva skjer etter at North får flertall på GF-en?

Jo, sekta begynner å selge sine NANOV-aksjer og kursen faller.
Slettet bruker
29.12.2022 kl 10:12 2108

Amerikanske banker er på full vei inn i Nordic Nanovector. I går kom J.P. Morgan, Bank of America og Merrill Lynch inn på topp 50, for øvrig økte Morgan Stanley.

Når skattefradrag-selgerne er ferdig solgt, noe de bør være nå, vil det komme en kraftig rekyl her.



SomSa
29.12.2022 kl 10:57 2041


Ikke bruk det andre forumet, de fortelle mye eventyr, til slutt tror de på det de sier, havner i en fantasiverden og taper mye. Kan du fortelle oss hvordan TRVX skal finansiere fase 2 hudkreft studien (tidskrevende studie med ca. 149 pasienter) + videre driften når TRVX har levert fiasko etter fiasko. I noen tilfeller har de ikke sendt børsmelding men fjernet fra pipeline. Vi har diskutert dette før..........:

Pancreas cancer:
TG01 + chemotherapy
Studien avsluttet

Kombinasjon av TG + CPI
Preklinisk fase
Studien avsluttet

Colorectum cancer:
TG02 + Checkpoint Inhibitors (klinisk fase):
Studien avsluttet

Malignant melanoma (Føflekkreft):
TG03 (prekliniske/oppdagelses fase)
Studien avsluttet

Prostata cancer:
ONCOS-102 + dendritic cell (kliniske fase)
studien avsluttet

Mesothelioma cancer:
ONCOS-102 + chemotherapy (klinisk fase, hadde orphan drug designation)
Konkurrenten med litt dårligere fase 3 resultater fikk standard og care status. Dette gjør at fase 3 studien blir mer komplisert og kostbart.
Selskapet sa ikke hele sannheten med en gang, og holdt investorer og aksjonærene for narr for å fylle kassen.

Colorectal cancer (Tykktarmkreft):
ONCOS-102 + CPI
Stidien avsluttet

Ovarian cancer
ONCOS-102 + CPI
Studien avsluttet

TG-01 avtale med kinesere
De skulle starte kliniske studie og TRVX skulle få utbetalt USD 3 mil.
Myndigheter krevde pre-kliniske studie og dokumentasjon før en klinisk studie.
Det ble ikke sendt børsmelding om dette
-----------

Når det gjelder hudkreftstudien som skal startes. Deres konkurrent med tilnærmet samme resultat startet fase 2 for lenge siden. TRVX skal prøve å kombinere Oncos-102 med en annen CPI som aldri er prøvd før og ingen vet hva resultatet blir. VI ønsker TRVX lykke til med å finansiere denne studien:

Side 7, 2Q 2022 presentasjon
Første delen
ONCOS-102 monotherapy high dose1: 10 pasienter
ONCOS-102 + balstilimablow2 → high dose: 10 pasienter
Extend selected dose: 18 pasienter

Andre delen
ONCOS-102 + balstilimab high dose3: 37 pasienter
ONCOS-102 + botensilimab: 37 pasienter
ONCOS-102 + balstilimab + botensilimab: 37 pasienter

--------
"19.8.2022 06:11 • TDN Finans •
Oslo (Infront TDN Direkt): PCI Biotech har ikke klart å hente finansiering under dagens markedsforhold til en planlagt Ph 2-studie i hode- og nakkekreft, ifølge en melding."
Redigert 29.12.2022 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2022 kl 11:50 1964

Ravn skriver "Noe jeg ikke skjønner er hvorfor Asmyr hevder at Norse kan forfordele seg selv i en mulig emisjon. De trenger da ingen emisjon for å realisere et skall? Emisjonsfaren er derimot mye større ved AGNV ved roret."

Det var mange antagelser på en gang. Vi bør kanskje begynne bakfra om at emisjonsfaren er mye større med AGNV ved roret? Emisjonsfaren verken større eller mindre verken ved den ene eller andre ved roret. Det burde du vite frøken Ravn. Det er derimot en overhengende sannsynlighet at NE vil være villig til å gjøre en emisjon på en langt lavere pris på aksjene enn småaksjonærene. Den vesentlig forskjellen er at NE har forpliktet i kraft å være et børsnotert investeringsselskap å velge den veien som gir høyest avkastning på raskest og kortest mulig sikt. Det er ren grådighet. Slitne pengelense og belånte småaksjonærer er derimot tvunget til å vente lengst mulig i håp om at det kommer en reddende engel rekende over grefsenåsen som skal kjøpe opp et verdiløst selskap - kun notering igjen. Dette er hva verken småaksjonærene eller NE har klart å ta innover seg. Når dette går opp for NE vil de røde flaggene lyse og de vil gjøre de grepene som redder deres ansiktet for aksjonærene i NE. Det betyr at de overtar NE til en vanvittig lav kurs og ruller inn en prosjekt de skal pynte før de selger seg ut. NANOV er ikke lenger ett pharma selskap når NE tar grep.

Småaksjonærene derimot kan muligens samle noen tråder og kanskje tenne et halmstrå NE aldri vil engang vil klare å gripe rundt. Selskapet trenger uansett penger til å kjøre igang et nytt prosjekt eller bli slettet fra oslo børs. På denne måten har Asmyr rett i at NE er farligere enn småaksjonærene. Resulatet vil i prinsippet være det samme.
Jæims Bånn
29.12.2022 kl 12:11 1920

Curbstone: Du bringer en god del friske tanker og meninger til torgs. Det kan jeg like;)
Det som forundrer meg litt er hvorfor ingen av dere som er så kritiske til North har sjekket litt rundt hva de driver med, foruten å se på cashbeholdningen.
Selskapet eier sine kontorer og de betjener sine kostnader med utbytte fra Reach. Reach har de vært med å bygge opp fra bunn til idag å betale utbytter samtidig som de har vært i tet på produktutvikling innen subsea.

Den andre industrielle investeringen er Windcatching. Et nytt konsept innen havvind, der bla. GE, Ferd og Aibel er sentrale.
Windcatching er ikke børsnotert, bare for å ha nevnt det..

Den siste store investeringen er Touchstone Exploration, Der har de kjøpt hoveddelen av aksjene på ca 10 pence. Idag er kursen noe over 50 pence.

Jeg vet ikke hva planen er, men jeg har fulgt North såpass lenge at jeg skjønner når det ligger en gjennomtenkt plan bak.
Ledelsen er fullt klar over at North har hovedfokus på investeringer innen energi, men det er åpning i vedtektene for "other industries".
Det vil overraske meg stort om de satser på å videreføre medisinske studier.
Jeg blir enda mer overrasket om småaksjonærer klarer å lykkes med en videreføring, drift og utvikling av Nanovector.

Det blir spennende å se hva som skjer.
Men det er ganske naivt å tro at North har gått inn såpass tungt uten en plan.
Slettet bruker
29.12.2022 kl 13:20 1844

Jæims Bånn: NE hadde ingen plan fra begynnelen. NE skulle bare tjene litt småpenger på en trade som gikk feil. Deretter har de hamret ut en plan som innebærer som som står på side 1 i finans for Dummis 101, og send regningen til småaksjonærene. Dette må de gjøre for å ha noe å fortelle sine egne aksjonærer. Om NE kommer i posisjon blir dette mye tårer og svette for småaksjonærene. Men NE har ingen god historie og det er ingen grunn til å henge seg på de hengerumpene der. Dette minner meg mer om en dårlig exit wannebe kopi fra den siden med Leivang og Rashid i spissen. Det finnes ingen spor av suksess historier fra de gutta. det er langt flere mislykkede prosjekter enn suksess historier. Selskapet er priset til ca. 250 mill og de har hentet inn milliarder. E24 anslo i august 2017 at selskapet har mottatt mellom 2,5 og 3 milliarder kroner i leterefusjon fra staten i løpet av sin levetid. Det er helt vilt at de har endt opp med en prising på 250 mill.
Dette er bilselgere som selger bulka brukbiler til gamle koner og enker. De har verken peiling på olje, gass, finans eller pharma. Dårlig julekake.

Du skriver "et er ganske naivt å tro at North har gått inn såpass tungt uten en plan". Er det en tung investering for NE?? hjelp....NANO trenger flere hundre millioner kroner for å fortsette. ...hjelpe meg.

Det er derimot mye mer morsomt å se at espen askeladden lykkes. i dette tilfelle er det denne berømte AGNV gruppen. Men som nevnt, ingen kan trylle så dette er krangelen om de 20 ørene pr. aksje som står igjen står igjen på kontoen til NANO. Men det finnes alltid en joker og det er alltid noe som er oversett i kampens hete.
Slettet bruker
29.12.2022 kl 13:24 1833

Oljeskattekontoret mente at North Energy muligens urettmessig har fått refusjon for kostnader på 146 millioner kroner i løpet av disse årene, hvilket betyr at selskapet risikerer å betale tilbake 115 millioner kroner til staten.https://no.wikipedia.org/wiki/North_Energy

Når selskapet er priset til 250 mill så tyder vel dette på at North Energy er rimelig fucked??? hva skal Nanovector med en slik aksjonær som har skattekontoret etter seg? eller er det blitt ordnet??

Dette er sorgens kapitel.
https://northenergy.no/wp-content/uploads/2022/08/NE-Interim-report-Q2-2022.pdf

Rart NE i det hele tatt er på børs.
Redigert 29.12.2022 kl 13:33 Du må logge inn for å svare
SomSa
29.12.2022 kl 13:52 1794


North Energi har en plan som likner mye på Karlson på taket. De vil ikke at Nano skal fortsette med forsking. Da de kjøpte Nano måtte de forstå at Nano drev med forskning.

Jeg antar at de som mange andre trodde at Nano hadde verdifulle forskingsresultater og data, og big pharma skulle kase seg over selskapet og kjøpe opp Nano og de skulle mange doble sin investering. Det er blitt lurt som mange andre....

- Big pharma har ikke vist interesse for selskapet, og de vet hva Nano driver med etter alle år med presentasjon her og der i ulike land
- Ingen pharma selskap har vist sin interesse for å kjøpe Nano og bruke deres fremførbart underskudd.
- Ved starten av 4Q hadde North Energy rundt 3 mil, de har penger hver kvartal, antar at de har kjøp flere Nano aksjer med lånte penger og de trenger selv penger nå etter å ha driti seg ut
- Det finnes ikke en plan bortsett fra å legge ned selskapet og aksjonærene kan få 30-45 øre per aksje nå. Med tiden blir dette mindre og mindre. He he, North Energi kan øke sitt fremførbare underskuddet.


North Energy stiller også spørsmål ved om aksjonærene er best tjent med å fortsette en strategi utelukkende fokusert på onkologisk forskning og utvikling i en tidlig fase.
https://www.dn.no/bors/nest-storste-aksjonar-i-nordic-nanovector-gar-ut-mot-sammenslaingen-med-apim-therapeutics/2-1-1351877
Goldsmith
29.12.2022 kl 14:54 1706

«Det finnes ingen spor av suksess historier fra de gutta. det er langt flere mislykkede prosjekter enn suksess historier.»

Som en gest til oss som ikke kjenner så godt til de nevnte herrer, kunne du liste opp de mislykkede prosjektene slik at vi kan gjør oss opp en mening om deres track record?
Slettet bruker
29.12.2022 kl 15:00 1694

Alle gjør lurt i å lytte til Curbstone, vedkommende registrerte seg for en uke siden og har bare shitpostet om NANOV siden da. Han har helt sikkert ingen agenda...
Jæims Bånn
29.12.2022 kl 15:22 1657

Til opplysning:
North vant saken i kjølvannet av Skeie energys dom i Høyesterett
Slettet bruker
29.12.2022 kl 15:38 1622

jeg husker Skeie saken. Det var jo flaks da. Flinke gutter altså...eller det var kanskje Bjarne som gjorde jobben for de da :)
Jæims Bånn
29.12.2022 kl 16:18 1589

Resonnementet ditt forutsetter at administrasjonen+styret i North ikke gjorde research før de gikk inn.
Deretter har altså 5-6 personer som lever av + og - doblet innsatsen ETTER at de er informert om at det ikke er verdier i selskapet, ved kjøp av folketrygdsfondets aksjepost?

Hvis du har rett, så har North brutt alle vanlige mønster.
Som sagt; det blir spennende.
Slettet bruker
29.12.2022 kl 16:31 1562

Disse amerikanske robothandlerne går inn og ut av NANOV hele tiden. Skattefradrag-selgere i NANOV vil trolig heller vente med å ta tapet til neste år, da er det nemlig verdt mye mer enn i år. Som kjent skjerpes skatt for aksjegevinster i 2023 og verdien på realiserte aksjetap øker tilsvarende.
Slettet bruker
29.12.2022 kl 16:39 1548

Curbstone skriver:

"Det var mange antagelser på en gang. Vi bør kanskje begynne bakfra om at emisjonsfaren er mye større med AGNV ved roret? Emisjonsfaren verken større eller mindre verken ved den ene eller andre ved roret. Det burde du vite frøken Ravn. Det er derimot en overhengende sannsynlighet at NE vil være villig til å gjøre en emisjon på en langt lavere pris på aksjene enn småaksjonærene. (…....)"

Du tok ikke poenget. Skal North selge NANOV som et skall behøves ingen emisjon. Skal Asmyr & co forsøke å finne verdier i en havarert produktportefølje trengs emisjon for å finne eventuelle gullkorn i en svær grushaug.
Slettet bruker
29.12.2022 kl 17:29 1493

Frøken Ravn: jeg vet ikke hvem av oss som ikke tok poenget her. Nå skrev jeg da virkelig hvilket halmstrå .....her må det velges mellom pest eller kolera.
Goldsmith
30.12.2022 kl 15:01 1277

Vi venter fremdeles på listen av mislykkede prosjekter.

Synes du bør ta deg tid til å formidle den i dag, ellers tro jeg troverdigheten din kan få seg en knekk (til)!