SOFF - eventyrlig 2022, hvor går kursen i 2023. Nyttårsrally!?
SOFF hadde en eventyrlig kursvekst i 2022.
Noen som tørr å spå kursen til juni og til desember 2023?
Noen som tørr å spå kursen til juni og til desember 2023?
Redigert 02.01.2023 kl 16:07
Du må logge inn for å svare
danmark1
30.03.2023 kl 10:00
4396
SOFF står et helt andet sted nu. Mindre gæld, færre omkostninger og stigende indtjening på den resterende flåde. Jeg tror ikke, at gælden bliver noget problem.
Offshore OBS
29.03.2023 kl 23:40
4498
Trenger ikke bli noen glede å lese Q1 rapporten.
Pga gjeldsbetjeningsevne. Eller sagt på en annen måte. Er det nok inntjening til å betale gjeld?
Pga gjeldsbetjeningsevne. Eller sagt på en annen måte. Er det nok inntjening til å betale gjeld?
danmark1
29.03.2023 kl 15:52
4648
Det tog ikke mange minutter at få den sænkes yderligere. der må snart komme en modreaktion her :-)
danmark1
29.03.2023 kl 15:20
4674
danmark1
25.03.2023 kl 10:12
5343
Når jeg ser på flåden og markedet, så ser jeg ikke nogen problemer, det har nærmest aldrig set bedre ud. Vi ser som sædvanligt baisserne/shorterne myldre frem, så snart der er en mulighed for at presse kursen. Ledelsen kommer på et tidspunkt med en udmelding og så går det hurtigt den anden vej. De, der købte olieaktier i går har fået ekstremt billige aktier.
Dølle
24.03.2023 kl 18:18
5626
Renter og bankfrykt som slo ut i full blomst idag. Kommer med en påstand uten annet hold enn magasyra. De som kjøpte denne uka og spesielt idag fikk gode rabatter..
Skal sies at jeg er av de som blir kvalm av alle som kryper frem straks det byr seg en mulighet , til å pepre løs med dommedags teorier.
Skal sies at jeg er av de som blir kvalm av alle som kryper frem straks det byr seg en mulighet , til å pepre løs med dommedags teorier.
desirata
24.03.2023 kl 16:03
5747
Danmark, hold deg til Maersk.
Alltid noen som ikke ser skogen for bare trær. Samme skjedde i NAS, Archer, Havila, DOF, m.fl.
De er helt blendet av at NÅ er kursen fall så mye at det er røverkjøp. Det er ingen grense for hvor mye en aksje kan falle. Solstad var i 50kr for noen uker side. Kan gå under 20 likevel.
Så er det emisjons spøkelset da - skaper usikkerhet så lenge refinans forblir uløst.
Alltid noen som ikke ser skogen for bare trær. Samme skjedde i NAS, Archer, Havila, DOF, m.fl.
De er helt blendet av at NÅ er kursen fall så mye at det er røverkjøp. Det er ingen grense for hvor mye en aksje kan falle. Solstad var i 50kr for noen uker side. Kan gå under 20 likevel.
Så er det emisjons spøkelset da - skaper usikkerhet så lenge refinans forblir uløst.
danmark1
24.03.2023 kl 15:44
5730
Det er helt til grin i dag. Så mange gode købsmuligheder har vi ikke oplevet længe. Og der er faktisk ingen grund til dette udsalg :-)
danmark1
24.03.2023 kl 11:38
5820
Der bliver ikke solgt flere skibe. De kommer alle til at tjene gode penge. De kan selvfølgelig udstede obligationer, mere eller mindre, men jeg tror ikke det bliver nødvendig. Fantastisk købsmulighed i mine øjne.
desirata
24.03.2023 kl 11:35
5826
Det er ikke kun et spørsmål om å betjene gjelden.
Lån skal fornyes. Dersom ingen emisjon, vil ikke bankene fornye lån. Solstad kan heller ikke utstede obligasjon, da blir renta 13%, ref PGS.
Derfor må det en emisjon til, uansett om mere skip blir solgt eller ei. Aksjen vil falle ned til forventet emisjonskurs. Er man heldig blir det et 2-tall først.
Lån skal fornyes. Dersom ingen emisjon, vil ikke bankene fornye lån. Solstad kan heller ikke utstede obligasjon, da blir renta 13%, ref PGS.
Derfor må det en emisjon til, uansett om mere skip blir solgt eller ei. Aksjen vil falle ned til forventet emisjonskurs. Er man heldig blir det et 2-tall først.
danmark1
24.03.2023 kl 11:27
5835
Meget god købsmulighed. Nu skal den åbenbart presses helt ned. En reaktion jeg faktisk havde forventet på faldende oliepris :-)
danmark1
24.03.2023 kl 09:56
5904
Jeg tror, den bliver presset ned af mindre shortpositioner. God købsmulighed.
danmark1
24.03.2023 kl 09:53
5891
Jeg tror ikke på emission. Indtjeningen bliver høj nok til at betjene gælden. Aktien er vanvittig billig lige nu.
VIP001
24.03.2023 kl 09:32
5937
Er redd mange venter på en avklaring rundt den resterende gjelden. Frykt for utvanning/større emisjon holder nok kursen nede, og vi ser nok ikke en skikkelig opptur (eller nedtur) før dette er avklart.
danmark1
24.03.2023 kl 09:27
5944
danmark1 skrev Manglende opmærksomhed giver åbenbart billige aktier.
Kommer der snart nogle nyheder, der kan løfte aktien igen? Indtjeningen fejler ikke noget og omkostningerne er kommet under kontrol. Q1 må blive super godt.
danmark1
22.03.2023 kl 15:41
6144
Gull i pungen skrev NORMAND SAPPHIRE fikset på NOK 900 000
Manglende opmærksomhed giver åbenbart billige aktier.
danmark1
16.03.2023 kl 09:51
6563
Det har været en ren gavebod med de fald vi har set de seneste dage. Der er flere med en stor pengepung, der har benyttet sig af udsalget. Folk sælger i håb om billigere indgang, men det er de færreste, der lykkes med det. Man skal aldrig sælge i disse paniksituationer, men derimod købe, hvis man har muligheden. Det kræver is i maven, som man opnår efter nogle år i "branchen". :-)
Gull i pungen
16.03.2023 kl 08:36
6645
Oslo (Infront TDN Direkt): Pointillist Partners, et fond forvaltet av Herr Investment Group, har kjøpt 339.458 aksjer i Solstad Offshore, ifølge en flaggemelding torsdag.
Etter transaksjonen eier Pointillist Partners 4.097.395 aksjer i selskapet, tilsvarende 5,3 prosent av aksjer og stemmeretter.
Etter transaksjonen eier Pointillist Partners 4.097.395 aksjer i selskapet, tilsvarende 5,3 prosent av aksjer og stemmeretter.
Gull i pungen
15.03.2023 kl 11:04
2928
Pareto
SOFF – Sells stacked AHTS
Solstad Offshore sells AHTS Far Sabre (2008 built, 14 400bhps, stacked since 2019) to an undisclosed client
This is one of the six smaller and older AHTS Solstad Offshore has held for sale
Vessels Value had the unit at USD 11m, we had it in our NAV at NOK 110m (USD ~10.5m) and understand the sales price to be slightly above this
SOFF – Sells stacked AHTS
Solstad Offshore sells AHTS Far Sabre (2008 built, 14 400bhps, stacked since 2019) to an undisclosed client
This is one of the six smaller and older AHTS Solstad Offshore has held for sale
Vessels Value had the unit at USD 11m, we had it in our NAV at NOK 110m (USD ~10.5m) and understand the sales price to be slightly above this
Redigert 15.03.2023 kl 11:05
Sikker som banken denne ifølge riskokko. Store raketten.. skulle vært i 60kr allerede. Store penger på vei inn.
Og her er vi… solgt unna halve flåten og emisjonsbomben ikke sluppet en gang.
Men men du kan ikke ha rett hver gang… men du klarer jammen ha feil hver gang.
Selvmotsigende også mtp hva du hevder i andre olje relaterte aksjer…
Begynt å surre fullstendig. Har ikke kontroll lenger på hva du lirer av deg. Desperasjonen har tatt helt av etter et salg på 7,49kr i Pgs.
Og her er vi… solgt unna halve flåten og emisjonsbomben ikke sluppet en gang.
Men men du kan ikke ha rett hver gang… men du klarer jammen ha feil hver gang.
Selvmotsigende også mtp hva du hevder i andre olje relaterte aksjer…
Begynt å surre fullstendig. Har ikke kontroll lenger på hva du lirer av deg. Desperasjonen har tatt helt av etter et salg på 7,49kr i Pgs.
Redigert 11.03.2023 kl 12:04
danmark1
09.03.2023 kl 15:18
4121
Det må på grund af for stor investering kun i PGS. Jeg har også begge og er godt tilfreds med at have købt SOFF de sidste 2 dage.
PoLfareren
09.03.2023 kl 12:08
4294
Hva er dette for noe tullball å komme med her? Har selv PGS, men begrunn advarselen din nærmere .
Obxserver
09.03.2023 kl 11:44
4342
Har en advarsel til dere som sitter i SOFF, nå er det bare å selge alt dere har og gå all inn i PGS. Det er i PGS det gjelder fremover!
unikum
09.03.2023 kl 10:47
4318
Til dere som ikke har sett denne så er det bare å kaste seg rundt i fra Investtech :
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 3. mar 2023
Solstad Offshore har brutt den stigende trendkanalen på mellomlang sikt, noe som i første omgang indikerer svakere stigningstakt. Aksjen ga kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 33.03 kroner. Videre oppgang til 69.95 kroner eller mer er signalisert. Aksjen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved cirka 46.50 kroner. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 3. mar 2023
Solstad Offshore har brutt den stigende trendkanalen på mellomlang sikt, noe som i første omgang indikerer svakere stigningstakt. Aksjen ga kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 33.03 kroner. Videre oppgang til 69.95 kroner eller mer er signalisert. Aksjen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved cirka 46.50 kroner. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp
danmark1
09.03.2023 kl 09:27
4437
Renteomkostningerne må vi heller ikke glemme, de bliver selvfølgelig mindre.
danmark1
09.03.2023 kl 09:23
4446
De skibe, de har tilbage kommer til at tjene mange penge, formodentlig hele året rundt. Flåden er mindre, men det er omkostningerne også. Indtjeningen og bundlinien bliver bedre.
Ikke noe spesielt galt med Normand Energy (som jeg vet om), som jeg sa var der flere jeg vurderte å ta med, kunne egentlig droppet den og.
Prøver bare å tenke i ett litt lengre perspektiv (5 år).
Gamle skip er dyre å drifte, mye drivstoff forbruk, teknisk feil som må utbedres, og klassingene blir betydelig strengere og mer omfattende. En 20års klassing av et skip er så pass omfattende at norske rederi har ofte solgt unna skipene før dette. (Subsea skip har blitt utnyttet litt lenger i noen tilfeller frem imot 25 års klassing).
I et market som er så tight som dette, og som kommer til å bli bedre, vil nok de fleste subsea skipene både 20 år kanskje til og med 25 år klasses, og kjøres frem til de er 30 år gamle. Men på det tidspunkt er vil skipene være så utslitte, at de komme til å bli skrapet.
Solstad har mange gode skip, men visst de vil fortsette å være topp of the line burde det komme nybygg på tegnebrettet om ikke så alt for mange år. Men jeg ser det litt mørkt foreløbig med så pass mye gjeld enda og en betydelig andel skip som er begynt å drage på årene. Men det kan fort snu seg alt etter ratene utvikler seg og hvordan gjeldsforhandlingene går.
Prøver bare å tenke i ett litt lengre perspektiv (5 år).
Gamle skip er dyre å drifte, mye drivstoff forbruk, teknisk feil som må utbedres, og klassingene blir betydelig strengere og mer omfattende. En 20års klassing av et skip er så pass omfattende at norske rederi har ofte solgt unna skipene før dette. (Subsea skip har blitt utnyttet litt lenger i noen tilfeller frem imot 25 års klassing).
I et market som er så tight som dette, og som kommer til å bli bedre, vil nok de fleste subsea skipene både 20 år kanskje til og med 25 år klasses, og kjøres frem til de er 30 år gamle. Men på det tidspunkt er vil skipene være så utslitte, at de komme til å bli skrapet.
Solstad har mange gode skip, men visst de vil fortsette å være topp of the line burde det komme nybygg på tegnebrettet om ikke så alt for mange år. Men jeg ser det litt mørkt foreløbig med så pass mye gjeld enda og en betydelig andel skip som er begynt å drage på årene. Men det kan fort snu seg alt etter ratene utvikler seg og hvordan gjeldsforhandlingene går.
Redigert 08.03.2023 kl 23:04
polakk
08.03.2023 kl 20:55
4937
Forstod det slik at dei hadde planer om å behalde 16 stk av AHTSen regner med at 4-5 stk av dei du nevner skal selges.
Når det gjelder Subsea ser du ut til at også dei eldre skipene ser ut til å få gode rater nå. Det er allerede lite ledig og jeg tror derfor ikke at disse vil bli utfaset med det første. Der først når markedet har vært bra en stund og rederne igjen har nok penger mellom hendene til å bygge nytt (for 1 millard og oppover for slike skip) at vi kan forvente at disse skipene må ut av markedet. Er nokså sikker på at vi her snakker om minst 5 år frem i tid.
Jeg er ikke noen ekspert på skip, men ser du nevner Normand Energy som blei bygd på Ulstein i 2007, hva er det som er gale med den ?
Når det gjelder Subsea ser du ut til at også dei eldre skipene ser ut til å få gode rater nå. Det er allerede lite ledig og jeg tror derfor ikke at disse vil bli utfaset med det første. Der først når markedet har vært bra en stund og rederne igjen har nok penger mellom hendene til å bygge nytt (for 1 millard og oppover for slike skip) at vi kan forvente at disse skipene må ut av markedet. Er nokså sikker på at vi her snakker om minst 5 år frem i tid.
Jeg er ikke noen ekspert på skip, men ser du nevner Normand Energy som blei bygd på Ulstein i 2007, hva er det som er gale med den ?
Redigert 08.03.2023 kl 22:02
skadi
08.03.2023 kl 20:25
4954
Dette her blir så og si helt sikkert en av de neste emisjons bombene på OB. Og folk er like lite åpen for faremomenter her enn i de andre skrekk eksempler som har vært. Håpløs.....
Offshore OBS
08.03.2023 kl 19:19
5099
Støtter dette synet, men tror man trenger 3 milliard minst. Helst 5 milliard. Kursen blir nok pumpa opp før emisjonen.
AHTS: Elang Laut 1, Far Sound, Far Scimitar, Far Sabre, Normand Titan, Nor Spring, Normand Turmalina, Normand Turquesa, Normand Topazio. Alt dette er søppelbåter, greit nok noen av dem går i brasil og kravene der ikke er så store, men er alikevel søppelbåter som på et tidspunkt må fases ut.
Subsea: Normand Cutter, Normand Energy, Normand Clipper, Normand Flower, Normand Pioneer, Normand Australis, Normand Valiant, Normand Mermaid. Mesteparten generelt begynt å bli gamle, noen dårlige fabrikat. Hadde lyst å inkludere flere, men prøvde å skulle begrense meg litt.
Subsea: Normand Cutter, Normand Energy, Normand Clipper, Normand Flower, Normand Pioneer, Normand Australis, Normand Valiant, Normand Mermaid. Mesteparten generelt begynt å bli gamle, noen dårlige fabrikat. Hadde lyst å inkludere flere, men prøvde å skulle begrense meg litt.
jacob22
08.03.2023 kl 18:45
5115
hei.
Fredriksen har kjøpt gjeld i soff.
Eg har solgt soff. kjøpr dolphin + standard supply = Begge skal gi kvartallsutbytte
Fredriksen har kjøpt gjeld i soff.
Eg har solgt soff. kjøpr dolphin + standard supply = Begge skal gi kvartallsutbytte
unikum
08.03.2023 kl 18:38
5139
Emisjon tror jeg ikke på. Om det blir det så blir ikke det før om ett tre kvart år når lånet skal refinansiereres. Inntil den tiden vil hele flåten ha arbeid langt opp til øra. Her er det en aktør som har dumpet en haug av aksjer og fått med seg en del av dere med harehjerter.
Namnam
08.03.2023 kl 17:26
5224
Nei takk. Ser for meg en emisjonpris med gode rabatter. Tenker det blir ca 20,-. Men tar ikke sjansen……
unikum
08.03.2023 kl 16:14
5401
Kom dere inn igjen, imorgen er vi over 40 igjen. Fort dere før det stenger. Usa kommer til å gå i grønt i dag