VOW - Nærmer seg kanten av stupet, brudd under kr 16?

Frodon
VOW 06.01.2023 kl 00:14 146248

Dette ser virkelig ikke bra ut….MACD utløst salg, RSI prøvde å etablere seg over 50, uten å lykkes. RSI har fallende topper og stigende bunner, så et brudd på en av dem, vil signalisere videre trend. Aksjen har utløst salg på alle de glid indikatorene, som nå fungerer som motstand ved reaksjoner oppover. Kursen ligger 3,34% under 20 dagers, 6,28% under 50 dagers, 10,85% under 100 dagers og 17,99% under 200 dagers glidende gjennomsnitt.

Hvis aksjen bryter igjennom motstanden på kr 16, vil et sterkt salgssignal bli utløst til kr 12 området. Hvis støtten holder, kan det være en fin inngang i aksjen

Er det resesjon som skal prises inn i aksjen?
Herman*
10.11.2024 kl 18:21 1487

Som sagt før, så tror jeg ikke de garantistene som ikke er aksjonærer får tegne en eneste aksje i emisjonen. Dagens aksjonærer sier ikke nei til å tegne på f eks 0.75 øre hvis det blir tegningskursen.
elnomi
10.11.2024 kl 18:30 1477

En bør ihverfall vente med å kjøpe VOW inntill kursen når emisjonskursen.
Frodon
10.11.2024 kl 18:38 1468

EGM 19 November
Subscription Period: 25 November - 9 December
Rights Tradeable: 25 November - 4 December
Oversubscription Not allowed
TERP price -30%
Frodon
10.11.2024 kl 18:40 1461

Er du klar over at mange av dagens aksjonærer ble tvangssolgt rundt dagens kurs og at de har mange flere aksjer i selskapet? Hva tror du skjer med de aksjene hvis emisjonskurs blir kr 0,75?
Frodon
10.11.2024 kl 18:42 1460

Eller under emisjonskursen 😉 Når Spetalen/Fredly sitter å dumper ut siste rest av emisjonsaksjene, da kan vi sitter klare å plukke aksjer 70-80% under det de fleste her har betalt 🤣
upsidedown
10.11.2024 kl 18:47 1457

Tror det er best å vente med inngang til Q4 er fordøyd. Har ikke fulgt så nøye med VOW det siste året, men frykter backloggen er betydelig redusert ut fra det som er meldt. Økt toll i USA vil også være negativt.
oivindl
11.11.2024 kl 06:50 1257

Det gir jo ikke garantistene flere emisjonsaksjer.
Er det god butikk å kjøpe aksjer til emisjonskurs, er det god butikk å benytte seg av tegningsrettene også.
oivindl
11.11.2024 kl 06:53 1256

Den muligheten har alle.
Ikke noe spesielt for de som ikke sitter på aksjer fra før.
Frodon
11.11.2024 kl 21:35 988

Solan-(1) skrev Takk.
Bare hyggelig. Har du lagt en plan for hvordan du skal tjene penger på dette? Short med en gang ex tegningsrett er satt?
Solan-(1)
11.11.2024 kl 22:39 931

Nei, jeg sitter med et litt for høyt snitt i Saga, og er interessert i hva selskapet nå skal involvere seg i.
Frodon
12.11.2024 kl 21:58 743

Håper Spetalen/Saga er short i VoW allerede, men viktigst at short blir satt når aksjen går ex tegningsretter. Det blir en fin førjulsgave når tvangssalgene starter opp igjen 👻
Redigert 12.11.2024 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
elnomi
12.11.2024 kl 22:46 688

Litt av en hengemyr VOW har klart å havne i.
Fallhøyde er etablert nå.
Frodon
I går kl 11:47 543

Jeg lurer på hva innsiderne som fylte opp på over kr 3 tenker nå? Som sagt mange ganger, det virker ikke som om innsiderne skjønner noe av dette 🙈
uværet
I går kl 12:29 508

Du får ikke kjøpt mange aksjene til disse prisene.
Frodon
I går kl 13:24 458

Nå skjønte jeg ikke hva du mente. Med dagens kurs blir emisjonskursen satt under kr 1. tenkte du at det er vanskelig psykisk å kjøpe så mye dyre aksjer i markedet nå?

Jeg antar at alle som må tvangsselge sine VoW aksjer når aksjen går ex tegningsrett, kommer til å bøtte ut alt de kan av tegningsretter, som da kan kjøpes veldig billig
Herman*
I går kl 13:31 440

Bankene vil jo se aksjer og tegningsretter under ett, så det i seg selv trenger ikke bety så mye.
Frodon
I går kl 14:42 366

Tenkte du på tvangssalg? Det er ikke bare banker som tvangsselger aksjer. Når verdien på aksjen går under kr 1, vil det ikke hjelpe mye på verdien til tegningsretten. Og jeg er relativt sikker på at verdien på tegningsrett også vil stupe
Herman*
I går kl 14:46 360

Poenget er at verdien av aksjen og tegningsretten bør sees under ett. Når aksjen går eks tegningsrett faller den som en stein, men så har de jo fått tegningsrettene. En kreditor vil da ha sikkerhet i både aksjer og tegningsretter.
Frodon
I går kl 16:46 295

Hva hjelper det, når aksjen kommer til å falle langt mer enn verdien på tegningsretten?

Ser ut som gutta krutt er inne å leker i aksjen nå ja 😅😅😅 Aksjen ble dratt langt opp på små volum i aksjonen. Kjent stil dette 🤩
uværet
I går kl 17:47 249

At den skal falle mere enn verdien av tegningsretten er veldig usannsynlig.
Herman*
I går kl 19:07 191

Jeg tipper du er en ganske kunnskapsrik og dreven trader Mr. Frodon, så jeg skal ikke forsøke å ta deg på verken kunnskap eller teft. Jeg lukter dog en manipulator lang vei, og det virker som du bare er ute etter å manipulere kursen ned for å kunne sikre deg billigst mulig aksjer. Når det er sagt har jeg på ingen måte antydet at jeg mener at kursen vil holde seg på dette nivået frem til den går eks tegningsrett, ei hvordan prisen på tegningsrettene vil utvikle seg. Denne emisjonen er strukturert på en litt uvanlig måte, og selskapet er midt i en turnaround. Bunnen er derfor vanskelig å treffe: En vil ikke ta i mot en fallende kniv samtidig som en ikke vil gå glipp av oppgangen som antagelig kommer.

For øvrig litt interessant at de legger Q3 til etter at emisjonskursen er fastlagt. En ville jo tro at hvis de hadde gode tall så ville de ha kommet med dem tidligere for å oppnå høyest mulig emisjonskurs…?
Redigert i går kl 22:58 Du må logge inn for å svare
Frodon
I går kl 23:00 70

Selvfølgelig er ikke det usannsynlig. Aksjen vil starte der verdien på tegningsrett er tatt ut, også kommer det et massivt salgspress på både aksjen og tegningsretten. Bare vent og se 😉 Den verste dumpen kommer når Spetalen/Fredly tømmer ut de siste aksjene
Frodon
I går kl 23:01 68

michelangelo skrev 🤡
🤣🤣🤣
Frodon
I går kl 23:10 51

Jeg manipulerer da ikke kursen. Jeg har advart mot et fall i aksjen siden den sto i kr 16. Den faller ikke pga mine skriverier, den faller pga prisingen den hadde. Regnskap vinner alltid på børs etter hvert. Hvis du fulgte med på mine skriverier når selskapet måtte hente penger, advarte jeg igjen mot aksjen på kr 7,60. Nok en gang faller ikke aksjen pga mine skriverier. Men jeg gjorde rede for hvorfor aksjen kom til å falle mye, mot 50 øre advarte jeg mot. Fordi selskapet skulle gjøre emisjon uten å sette en emisjonskurs. Og nå er vi ca der, med en emisjonskurs under kr 1, hvis ikke kursen plutselig får seg et løft innen kort tid

Og ja, jeg advarte mot aksjen enda en gang, når det var Spetalen/Fredly som skulle «redde» selskapet. De ble spurt i et intervju hvorfor de skulle redde selskapet og Spetalen sto bare å lo. Et mer tydelig salgssignal skal du leite lenge etter, når de proffe gutta selv har diktert hvordan emisjonen skal se ut. Alle som har fulgt de gutta i 20-30 år, slik jeg har, vet hva som kommer til å skje
uværet
I går kl 23:16 41

VOW har investert store summer på å øke produksjonskapasiteten, men så kom ikke ordrene så tidligt som selskapet forventet, Nå sitter selskapet heldigvis klar til å produsere når ordrene kommer .Deretter kom meldingen om at VOW måtte hente inn penger. Dette skapte panikk blant eierne, vi har sett en del emisjoner hvor eierne satt igjen med peanøtter. Med tvangssalg og en pengeinnhenting som lenge var veldig uklar, falt aksjekursen ned i kjelleren og der har den blitt. Nå vet vi at eierne vil få kjøpe til rabatt, Vi ser også konturene av et par store ordre på industrisiden ikke så langt inn i fremtiden. Tror de som fulltegner seg i emisjonen vil være veldig fornøyd om et år.
skadi
I går kl 23:44 12

Det forutsetter at selskapet for engangs skyld regner riktig på sine anbud. Spørsmålet er: Er de god til det?