VOW - Nærmer seg kanten av stupet, brudd under kr 16?
Dette ser virkelig ikke bra ut….MACD utløst salg, RSI prøvde å etablere seg over 50, uten å lykkes. RSI har fallende topper og stigende bunner, så et brudd på en av dem, vil signalisere videre trend. Aksjen har utløst salg på alle de glid indikatorene, som nå fungerer som motstand ved reaksjoner oppover. Kursen ligger 3,34% under 20 dagers, 6,28% under 50 dagers, 10,85% under 100 dagers og 17,99% under 200 dagers glidende gjennomsnitt.
Hvis aksjen bryter igjennom motstanden på kr 16, vil et sterkt salgssignal bli utløst til kr 12 området. Hvis støtten holder, kan det være en fin inngang i aksjen
Er det resesjon som skal prises inn i aksjen?
Hvis aksjen bryter igjennom motstanden på kr 16, vil et sterkt salgssignal bli utløst til kr 12 området. Hvis støtten holder, kan det være en fin inngang i aksjen
Er det resesjon som skal prises inn i aksjen?
Herman*
15.11.2024 kl 14:55
1187
Jeg har forsøkt å ha en ydmyk tilnærming til dette, men føler at jeg begynner å skjønne strukturen. Du snakker hele tiden om at garantistene skal dumpe aksjer i markedet, men jeg antar at emisjonen blir fulltegnet og garantistene bare får 8% av de 180 mill de garanterer for. Disse blir sikkert dumpet 25-30% over emisjonskurs.
Frodon
15.11.2024 kl 14:34
1202
Jeg er fullt klar over at dere ikke skjønner noe av dette. Jeg har forsøkt å forklare denne komplekse emisjonen i en langt enklere tekst. Slik jeg oppfatter dette, skjønner dere ikke at mange av de største aksjonærene vil bli tvangssolgt, hvis de ikke har fått frigjort midler i mellomtiden. Og det er ikke enkelt å bare frigjøre slike midler når tvangssalg allerede har begynt. Da hadde de vel frigjort midler tidligere. En annen ting jeg tror dere misforstår, er beløpet på denne emisjonen. Slik det ser ut pr dags dato , må eksisterende aksjonærer inn med relativt store beløp for å opprettholde sin eierandel i selskapet. Hvis de største aksjonærene/innsiderne hadde slike beløp de skulle inn i VoW med, hvorfor kunne de ikke bare reddet selskapet selv istedenfor å la Spetalen/Fredly skissere en emisjon, som de kommer svært heldig ut av? Hvis du betaler langt mer for dine aksjer enn dem, da kan de dumpe ut aksjene til langt lavere priser enn deg
Her kan du lese alt sammen
https://newsweb.oslobors.no/message/628666
Her kan du lese alt sammen
https://newsweb.oslobors.no/message/628666
Redigert 15.11.2024 kl 14:34
Du må logge inn for å svare
Herman*
15.11.2024 kl 14:20
1206
Svar meg på følgende: Er Spetalen garantert å få aksjer utover de 8% som han får i kompensasjon? Det høres ut som du antydet at den gjengen skal dumpe store mengder aksjer i markedet. For øvrig har du rett i at folk bør kontakte selskapet for å skyve all tvil til side. Det er dog lettere sagt enn gjort.
Frodon
15.11.2024 kl 12:27
1279
Informasjonen er børs meldt fra selskapet. Så da burde du kanskje kontakte selskapet og be dem rette opp børs meldingene?
Frodon
15.11.2024 kl 12:25
1279
Det er 100% riktig fortsatt. Tror du er snart den eneste som ikke forstår. Dvs sannsynligheten for at du bommer mest, er også høyest
Frodon
15.11.2024 kl 12:25
1280
Anbefaler deg å lese børs meldingene til selskapet og kanskje få hjelp av en som jobber med dette, til å forklare deg inneholdet
Frodon
15.11.2024 kl 12:23
1273
Bare fordi du ikke skjønner informasjonen selskapet har sendt ut i børs melding, er ikke min info feil. Det er du som prøver å manipulere folk til å tro at informasjonen fra børs mld er feil
Herman*
14.11.2024 kl 21:48
1428
Det er et godt eksempel. Hans kritikk mot selskapet er nok berettiget, men ingen grunn til å manipulere info rundt emisjonen.
oivindl
14.11.2024 kl 19:33
1493
Her har du et godt eksempel:
"de får emisjonsaksjer LANGT billigere enn alle andre. Da kan garantistene dumpe ut aksjer på langt lavere nivå enn alle andre og fortsatt tjene penger.”
-Frodon
"de får emisjonsaksjer LANGT billigere enn alle andre. Da kan garantistene dumpe ut aksjer på langt lavere nivå enn alle andre og fortsatt tjene penger.”
-Frodon
oivindl
14.11.2024 kl 19:27
1427
"Dette skjer på bekostning av dagens aksjonærer, for med en så lav kurs, blir dagens aksjonærer veldig utvannet”
DNB har garantert for sine 25% av aksjene.
Blir de da utvannet?
DNB har garantert for sine 25% av aksjene.
Blir de da utvannet?
Frodon
14.11.2024 kl 19:19
1384
Men, har selskapet fikset marginene da? Hvis ikke de selger produktene sine dyrere, vil de vel fortsatt tape penger?
Etterpåklok? Det var jo børsmeldt at de rapporterte feil i regnskap i veldig lang tid. Det er også børsmeldt at selskapet taper penger. Og alle visste at selskapet måtte hente inn ny kapital. Er vel ikke uflaks at de fikk aksjene sine tvangssolgt? Måtte han kjøpe hytte til 20 mill? Hvorfor solgte han ikke den for lenge siden, for å unngå tvangssalg?
Og enda viktigere, etter selskapet børsmeldte at de må kjøre emisjon, men at de ikke har funnet kjøpere, så begynner innsidere å kjøpe aksjer via børs. Tenk det. VoW trenger penger via emisjon, men innsidere kjøpte aksjer via børs. Helt vanvittig. Slike handlinger alene kunne ført til at selskapet kunne gå konkurs
#Uflaks
Etterpåklok? Det var jo børsmeldt at de rapporterte feil i regnskap i veldig lang tid. Det er også børsmeldt at selskapet taper penger. Og alle visste at selskapet måtte hente inn ny kapital. Er vel ikke uflaks at de fikk aksjene sine tvangssolgt? Måtte han kjøpe hytte til 20 mill? Hvorfor solgte han ikke den for lenge siden, for å unngå tvangssalg?
Og enda viktigere, etter selskapet børsmeldte at de må kjøre emisjon, men at de ikke har funnet kjøpere, så begynner innsidere å kjøpe aksjer via børs. Tenk det. VoW trenger penger via emisjon, men innsidere kjøpte aksjer via børs. Helt vanvittig. Slike handlinger alene kunne ført til at selskapet kunne gå konkurs
#Uflaks
Frodon
14.11.2024 kl 19:11
1316
Mener du at fakta er manipulering? Hva er da alle beviste/ubeviste fakta feil og beviste usannheter fra veldig mange her da?
@UtroligSpentPåSvaret
@UtroligSpentPåSvaret
Frodon
14.11.2024 kl 19:09
1294
Du skriver som vanlig veldig mye rart. Jeg har skrevet nøyaktig hva planen min er her, så har du et voldsomt behov for å spre usannheter om mine intensjoner etterpå. Du om det
Frodon
14.11.2024 kl 19:08
546
Fredly/Spetalen har «reddet» VoW, for hvis de ikke hadde fått penger inn via emisjon, hadde selskapet vært konkurs.
Dette skjer på bekostning av dagens aksjonærer, for med en så lav kurs, blir dagens aksjonærer veldig utvannet
Dette skjer på bekostning av dagens aksjonærer, for med en så lav kurs, blir dagens aksjonærer veldig utvannet
Herman*
14.11.2024 kl 18:02
619
Det vil jo tiden vise, mener det er viktigere å se fremover enn bakover. Har tro på selskapets forretningsplan, men synes det er utrolig rart at de har klart å sette seg i denne situasjonen. Det er dog lett å være etterpåklok og jeg synes synd på CEO som har måttet betale svært dyrt for denne tabben.
upsidedown
14.11.2024 kl 17:19
663
Tror du tar en klok beslutning. Prøvde å få ut informasjon da jeg fikk mistanke om at VOW sponset VGM vinteren 2023 da det ikke forelå finansiering for det som ble levert.
Fikk ikke svar, noe som styrket min mistanke om at ståa var verre enn man fryktet.
Fikk ikke svar, noe som styrket min mistanke om at ståa var verre enn man fryktet.
Herman*
14.11.2024 kl 16:36
711
Jeg kunne ha lastet opp på ca. 2.50-2.70, men med all bevisst manipulasjon fra Frodon ville jeg bare dobbeltsjekke en del ting med selskapet og DNB først. CFO er direkte aksjonærfiendtlig, noe som overrasker meg når vi har å gjøre med en person som er delvis ansvarlig for en total kollaps i aksjekursen. DNB er heller ikke de som er lettest å få i tale. Så nå får en vel la Vow seile sin egen sjø. Betaler ikke 3 kroner for aksjene. Nå kan det jo hende at det blir shorting de tre tellende dagene, så da får en vurdere det på nytt.
Redigert 14.11.2024 kl 17:58
oivindl
14.11.2024 kl 16:16
735
Om du klarer å manipulere kursen, er vanskelig å si, men at du gjør et iherdig forsøk, er ikke vanskelig å se.
Du ønsker åpenbart flest mulig aksjer til Spetalen og co.
Det får de ikke om alle bruker tegningsrettene sine.
Så da passer det jo fint å feilinformere og snakke ned emiaksjene for ordinære aksjonærer.
Du ønsker åpenbart flest mulig aksjer til Spetalen og co.
Det får de ikke om alle bruker tegningsrettene sine.
Så da passer det jo fint å feilinformere og snakke ned emiaksjene for ordinære aksjonærer.
Herman*
14.11.2024 kl 15:48
748
Det snakkes mye om at Fredly/Spetalen skal skyte penger inn i Vow, men skal de det? Hvis emisjonen blir fulltegnet blir det vel ikke behov for deres "help"?
Stepping
14.11.2024 kl 07:04
936
Det var det du fikk ut av innlegget? Hvorfor vaser du rundt i denne aksjen når ting dobler seg i andre aksjer?
Frodon
14.11.2024 kl 06:55
952
Det sier jo alt, når du tror dyktige investorer pantsetter huset for å investere i aksjer 🙈
Jeg kjøper/selger/shorter i aksjen etter prising og trender
Det er jeg helt enig i, ledelsen i VoW må byttes ut for å få skuta på riktig vei igjen
Jeg kjøper/selger/shorter i aksjen etter prising og trender
Det er jeg helt enig i, ledelsen i VoW må byttes ut for å få skuta på riktig vei igjen
Frodon
14.11.2024 kl 06:51
952
Det er en ting, en annen ting er jo om de klarer å få solgt produktene sine med høy nok margin, slik at de kan gå med overskudd. Hvis ikke, er det bare snakk om tid før neste emisjon
Frodon
14.11.2024 kl 06:50
947
Det kommer vel an på om VoW vil trenge enda en emisjon i 2025? Har du regnet på dette?
At denne emisjonen måtte komme, var vel ikke uklart? Det som fremstår som uforståelig, er at ikke VoW hentet penger tidligere og satte en emisjonskurs eks 30% under kursen. Da kunne de kjørt emisjon på kr 7-10 et sted. Med måten ledelsen gjorde dette på, fikk mange av innsiderne sine egne aksjer tvangssolgt. I mine øyne er ledelsen helt handlingslammet og det virker ikke som om de forstår noe av det som skjer her
At denne emisjonen måtte komme, var vel ikke uklart? Det som fremstår som uforståelig, er at ikke VoW hentet penger tidligere og satte en emisjonskurs eks 30% under kursen. Da kunne de kjørt emisjon på kr 7-10 et sted. Med måten ledelsen gjorde dette på, fikk mange av innsiderne sine egne aksjer tvangssolgt. I mine øyne er ledelsen helt handlingslammet og det virker ikke som om de forstår noe av det som skjer her
Stepping
14.11.2024 kl 01:04
1020
Tenker denne figuren bak dette nicket ikke bruker så mye tid her uten noen agenda. Om personen virkelig hadde vært god hadde han vel pantsatt huset i Juli og satt alt i DOGE coin og TESLA. Er målet å shorte eller skal han kjøpe på bunn? Men hvorfor i all verden kjøpe på bunn i dette skakk kjørte vraket. Selv med noen millioner inn etter emisjon er det jo samme folka som sitter der og skal fjolle pengene vekk. Hva har endret seg? Har noen i ledelsen tatt noen nye studiepoeng i bedøk? Tror ikke det! Kan sikkert kaste nye emisjoner etter dette selskapet men det endrer jo ikke total mangel på kontroll.
skadi
13.11.2024 kl 23:44
1052
Det forutsetter at selskapet for engangs skyld regner riktig på sine anbud. Spørsmålet er: Er de god til det?
uværet
13.11.2024 kl 23:16
1078
VOW har investert store summer på å øke produksjonskapasiteten, men så kom ikke ordrene så tidligt som selskapet forventet, Nå sitter selskapet heldigvis klar til å produsere når ordrene kommer .Deretter kom meldingen om at VOW måtte hente inn penger. Dette skapte panikk blant eierne, vi har sett en del emisjoner hvor eierne satt igjen med peanøtter. Med tvangssalg og en pengeinnhenting som lenge var veldig uklar, falt aksjekursen ned i kjelleren og der har den blitt. Nå vet vi at eierne vil få kjøpe til rabatt, Vi ser også konturene av et par store ordre på industrisiden ikke så langt inn i fremtiden. Tror de som fulltegner seg i emisjonen vil være veldig fornøyd om et år.
Frodon
13.11.2024 kl 23:10
1086
Jeg manipulerer da ikke kursen. Jeg har advart mot et fall i aksjen siden den sto i kr 16. Den faller ikke pga mine skriverier, den faller pga prisingen den hadde. Regnskap vinner alltid på børs etter hvert. Hvis du fulgte med på mine skriverier når selskapet måtte hente penger, advarte jeg igjen mot aksjen på kr 7,60. Nok en gang faller ikke aksjen pga mine skriverier. Men jeg gjorde rede for hvorfor aksjen kom til å falle mye, mot 50 øre advarte jeg mot. Fordi selskapet skulle gjøre emisjon uten å sette en emisjonskurs. Og nå er vi ca der, med en emisjonskurs under kr 1, hvis ikke kursen plutselig får seg et løft innen kort tid
Og ja, jeg advarte mot aksjen enda en gang, når det var Spetalen/Fredly som skulle «redde» selskapet. De ble spurt i et intervju hvorfor de skulle redde selskapet og Spetalen sto bare å lo. Et mer tydelig salgssignal skal du leite lenge etter, når de proffe gutta selv har diktert hvordan emisjonen skal se ut. Alle som har fulgt de gutta i 20-30 år, slik jeg har, vet hva som kommer til å skje
Og ja, jeg advarte mot aksjen enda en gang, når det var Spetalen/Fredly som skulle «redde» selskapet. De ble spurt i et intervju hvorfor de skulle redde selskapet og Spetalen sto bare å lo. Et mer tydelig salgssignal skal du leite lenge etter, når de proffe gutta selv har diktert hvordan emisjonen skal se ut. Alle som har fulgt de gutta i 20-30 år, slik jeg har, vet hva som kommer til å skje
Frodon
13.11.2024 kl 23:00
1089
Selvfølgelig er ikke det usannsynlig. Aksjen vil starte der verdien på tegningsrett er tatt ut, også kommer det et massivt salgspress på både aksjen og tegningsretten. Bare vent og se 😉 Den verste dumpen kommer når Spetalen/Fredly tømmer ut de siste aksjene
Herman*
13.11.2024 kl 19:07
1208
Jeg tipper du er en ganske kunnskapsrik og dreven trader Mr. Frodon, så jeg skal ikke forsøke å ta deg på verken kunnskap eller teft. Jeg lukter dog en manipulator lang vei, og det virker som du bare er ute etter å manipulere kursen ned for å kunne sikre deg billigst mulig aksjer. Når det er sagt har jeg på ingen måte antydet at jeg mener at kursen vil holde seg på dette nivået frem til den går eks tegningsrett, ei hvordan prisen på tegningsrettene vil utvikle seg. Denne emisjonen er strukturert på en litt uvanlig måte, og selskapet er midt i en turnaround. Bunnen er derfor vanskelig å treffe: En vil ikke ta i mot en fallende kniv samtidig som en ikke vil gå glipp av oppgangen som antagelig kommer.
For øvrig litt interessant at de legger Q3 til etter at emisjonskursen er fastlagt. En ville jo tro at hvis de hadde gode tall så ville de ha kommet med dem tidligere for å oppnå høyest mulig emisjonskurs…?
For øvrig litt interessant at de legger Q3 til etter at emisjonskursen er fastlagt. En ville jo tro at hvis de hadde gode tall så ville de ha kommet med dem tidligere for å oppnå høyest mulig emisjonskurs…?
Redigert 13.11.2024 kl 22:58
uværet
13.11.2024 kl 17:47
1265
At den skal falle mere enn verdien av tegningsretten er veldig usannsynlig.
Frodon
13.11.2024 kl 16:46
1308
Hva hjelper det, når aksjen kommer til å falle langt mer enn verdien på tegningsretten?
Ser ut som gutta krutt er inne å leker i aksjen nå ja 😅😅😅 Aksjen ble dratt langt opp på små volum i aksjonen. Kjent stil dette 🤩
Ser ut som gutta krutt er inne å leker i aksjen nå ja 😅😅😅 Aksjen ble dratt langt opp på små volum i aksjonen. Kjent stil dette 🤩
Herman*
13.11.2024 kl 14:46
1371
Poenget er at verdien av aksjen og tegningsretten bør sees under ett. Når aksjen går eks tegningsrett faller den som en stein, men så har de jo fått tegningsrettene. En kreditor vil da ha sikkerhet i både aksjer og tegningsretter.
Frodon
13.11.2024 kl 14:42
1370
Tenkte du på tvangssalg? Det er ikke bare banker som tvangsselger aksjer. Når verdien på aksjen går under kr 1, vil det ikke hjelpe mye på verdien til tegningsretten. Og jeg er relativt sikker på at verdien på tegningsrett også vil stupe
Herman*
13.11.2024 kl 13:31
1443
Bankene vil jo se aksjer og tegningsretter under ett, så det i seg selv trenger ikke bety så mye.
Frodon
13.11.2024 kl 13:24
1460
uværet skrev Du får ikke kjøpt mange aksjene til disse prisene.
Nå skjønte jeg ikke hva du mente. Med dagens kurs blir emisjonskursen satt under kr 1. tenkte du at det er vanskelig psykisk å kjøpe så mye dyre aksjer i markedet nå?
Jeg antar at alle som må tvangsselge sine VoW aksjer når aksjen går ex tegningsrett, kommer til å bøtte ut alt de kan av tegningsretter, som da kan kjøpes veldig billig
Jeg antar at alle som må tvangsselge sine VoW aksjer når aksjen går ex tegningsrett, kommer til å bøtte ut alt de kan av tegningsretter, som da kan kjøpes veldig billig
Frodon
13.11.2024 kl 11:47
1543
Jeg lurer på hva innsiderne som fylte opp på over kr 3 tenker nå? Som sagt mange ganger, det virker ikke som om innsiderne skjønner noe av dette 🙈