VOW - Nærmer seg kanten av stupet, brudd under kr 16?

Frodon
VOW 06.01.2023 kl 00:14 152026

Dette ser virkelig ikke bra ut….MACD utløst salg, RSI prøvde å etablere seg over 50, uten å lykkes. RSI har fallende topper og stigende bunner, så et brudd på en av dem, vil signalisere videre trend. Aksjen har utløst salg på alle de glid indikatorene, som nå fungerer som motstand ved reaksjoner oppover. Kursen ligger 3,34% under 20 dagers, 6,28% under 50 dagers, 10,85% under 100 dagers og 17,99% under 200 dagers glidende gjennomsnitt.

Hvis aksjen bryter igjennom motstanden på kr 16, vil et sterkt salgssignal bli utløst til kr 12 området. Hvis støtten holder, kan det være en fin inngang i aksjen

Er det resesjon som skal prises inn i aksjen?
Stepping
I dag kl 00:09 4

Du er bra frekk i trynet som starter skrive igjen her! Du kan jo ha dine meninger men skal vi først få fakta på bordet at du er den i verden som har bommet mest på denne aksjen og som sikkert har dratt mest folk med deg ned i gjelda. Du er den som på den mest utspekulerte måten har promotert denne aksjen som altså nå er en av Oslo børs aller aller aller største tapere., Skam deg,
oivindl
I går kl 23:59 34

Og du vil anbefale disse å ikke benytte tegningsrettene sine? Det betyr jo i så fall at kursen må falle til emisjonskurs og kanskje lavere.
Men da tjener jo heller ikke Spetalen og co penger.
Mange logiske brister i resonnementene dine.
Redigert i går kl 23:59 Du må logge inn for å svare
oivindl
I går kl 23:45 68

"Som jeg har gjort rede for mange ganger, de kan bøtte ut aksjene til langt lavere pris enn dere andre, siden de har lagt lavere kostpris, og fortsatt tjene penger på aksjene."

Og som jeg har gjort rede for en lang rekke ganger, dette gjelder ikke om du allerede sitter på aksjer.
Det gjelder heller ikke om du har tro på en stigning i kursen på sikt, og derfor ønsker å sitte på de "ordinære" aksjene over tid, selv om de kjøpes nå.
Da kan du selge emisjonsaksjer til samme pris og gevinst som alle andre, sett bort i fra de 8% i bonus som deler av garantistene får.
Om de ordinære aksjene gir gevinst over tid, er et åpent spørsmål, men har dette tilfellet ikke betydning for gevinst på emiaksjene.
Husk nå å presisere, Frodon, at din påstand kun er gjeldende i et ganske spesifikt tilfelle med et begrenset omfang.
Hammers
I går kl 23:39 80

Man bør være klar over at det meste Frodon skriver om VOW er rene HEVNINNLEGG etter at jeg på en saklig og korrekt måte har benyttet TA
i aksjer som AXA (nå ACR), QFUEL og BCS. Aksjer som han selv har vært involvert i (gjerne under andre nicks - jeg gidder ikke å ramse opp) og som har crashet fullstendig.

Til om med trådens overskrift er et tyveri (lån) fra noe jeg skrev om ODL i 2018.
https://www.finansavisen.no/forum/ticker/HAMMER?page=5

I hele kveld har han gravd seg ned i uvesentlige detaljer ang kapitalinnhentingen.
Det VESENTLIGE er selvsagt at pengene blir hentet og at livet nå kan gå videre.
Det gjelder både i VOW og i VGM (som VOW eier 25% av).

Hilsen Hammers
oivindl
I går kl 23:18 118

"Snart skal Dnb selge 25% av selskapet. Da kommer det mye aksjer til salgs i markedet"

Men, vent nå litt, Frodon. De må jo ha langt høyere pris for aksjene enn Spetalen, så hvordan skal det gå til?
Frodon
I går kl 23:08 151

Jeg har truffet innertier på VoW aksjen i ca 2 år nå

Ingen over, ingen ved siden av

Når aksjen sto i kr 7,6, spådde jeg emisjonskurs på 50 øre. Alle lo og mente den ble satt over kr 10. Etter hvert som kursen kollapset, mente «alle» at emisjonskursen ikke skulle under kr 4,5, utenom Frodon da

Du tviler på alt dette jeg skriver om, derfor du taper så mye på dette. Får håpe denne dyrkjøpte lærepengen hjelper deg til neste gang du kommer i et lignende case

Du kan jo kanskje takke alle de andre skribentene her, for de har vel hjulpet deg masse med riktig informasjon for at du skulle unngå disse tapene? Greit for deg å legge merke til nickene, slik at du kan unngå «tipsene» dems i fremtiden 😉
Herman*
I går kl 22:43 210

Du har antydet at Spetalen og Co ville ta store deler av emisjonen for så selvsagt å dumpe aksjene i markedet. Antagelig får de ingen aksjer utover de 8%. Hvor lavt ned spådde du emisjonskursen? Du har også mer enn antydet voldsomme tvangssalg fremover, noe jeg tviler på vil skje. Når det gjelder «alle dere», så kan jeg ikke huske at det er så mange som har spådd så mye de siste ukene. Du fikk rett ang kursutviklingen om vi går et stykke tilbake i tid. Nå får vi se hva som skjer fremover. Er ikke sikkert det blir så veldig store utslag korrigert for tegningsrettene før q3.
Frodon
I går kl 22:15 307

Dere kan lagte denne mld

Fra 21.11.2024 blir vow aksjen handles ex tegningsrett. Da skal»alle» begynne å realisere de enorme tapene sine innen ca midten av desember 2024, slik at de får utgiftsført tapet på skatteoppgjøret for 2024

Hvor vil svalestupet stoppe? 😉

#Kunnskapsrik
Frodon
I går kl 22:10 325

Flau? Er jo eneste som har truffet her. Er det ikke flaut at alle dere andre bommet…?
Stepping
I går kl 22:06 337

Var vel litt lettere når SS var medløper i denne manipuleringen.
elnomi
I går kl 21:42 398

Vi får fokusere på aksjekursen fremover som med stor sannsynlig kommer ned mot emisjonskursen på kr 1,50 (eller lavere). VOW bør inn på listen over «nyttårsraketter» med minus foran.
Herman*
I går kl 21:38 413

Er du litt flau over alle dine baissemeldinger den siste tiden?
Frodon
I går kl 21:32 249

Det er helt riktig 😉
Karbon
I går kl 21:14 315

Frodon, resultatet ble at det utstedes 166 666 666 nye aksjer til tegningskurs 1,50. Det gir kr 250 000 000 tilsammen i emisjonen, slik intensjonen også var. Tror du fortsatt garantistene skal ha 158 998 924 aksjer? 😆
TheGame
I går kl 21:11 325

Står helt riktig og er kun en bred fullmakt mtp endelig kurs gitt til styret.
Frodon
I går kl 20:59 366

Aksjekapitalen forhøyes med minimum NOK 2
337 500 og maksimum NOK 249 999 999,678 ved
utstedelse av minimum 25 000 000 og maksimum
2 673 796 788 nye aksjer, hver pålydende NOK
0,0935 ("Fortrinnsrettsemisjonen").
Karbon
I går kl 20:35 459

OK, du forstår det faktisk ikke. Skremmende.
TheGame
I går kl 20:35 461

Nei, det står slik i GF protokollen også. Du blander minimumskurs i innkallingen og tegningskurs det faktisk endte opp med.
Karbon
I går kl 20:35 464

Men hvorfor skriver du om denne teoretiske minimums tegningskursen, når du vet at resultatet ble et helt annet? Bør du ikke heller skrive om hvilket antall aksjer garantistene får, nå som tegningskursen ble 1,50, og ikke om hvilket antall aksjer de ville fått tildelt ved en teoretisk tegningskurs på 0,0935?

Forstår du ikke hva du klipper og limer inn, eller prøver du å late som om du ikke forstår det?
Frodon
I går kl 20:33 474

Hvor leser du det?

Mener du at børs meldingen til selskapet er feil?
Frodon
I går kl 20:26 493

Det står på side 9 under punkt 5 til innkallingen til ekstraordinær GF i kveld

Jeg gikk til og med inn og klipte/limte det ordrett til dere og la ved linken

Da regner jeg med at du ikke har lest børs meldingen fra vow?

Her er linken 1 gang til: (dere finner den selv på vow sin hjemside)

https://firebasestorage.googleapis.com/v0/b/vow-asa.appspot.com/o/2024%2FVow%20ASA%20-%20Notice%20EGM%202024.pdf?alt=media&token=1150d1c9-e475-4ee4-86c5-92fa0cdda1e7
Redigert i går kl 20:30 Du må logge inn for å svare
Karbon
I går kl 20:21 511

Frodon, hvorfor skriver du om resultatet utifra minimums tegningskurs på kr 0,0935 når resultatet ble tegningskurs på 1,50? Et det et bevisst forsøk på å skremme folk? Et bevisst forsøk på å late som om garantistene får et helt hinsides annet antall aksjer enn hva de faktisk får?
Frodon
I går kl 20:06 555

Jeg har gjort veldig godt rede for dette i lang tid, kursen kommer med høy sannsynlighet til å kollapse når Spetalen/Fredly skal bøtte ut aksjene sine. At noen tørr å kjøpe aksjer her nå, klarer jeg verken å fatte eller begripe
Redigert i går kl 20:07 Du må logge inn for å svare
Frodon
I går kl 19:48 626

Jeg oppdaterte nettopp tallene. Står omtalt på side 9 under punkt 5

"For å kunne gjøre opp garantihonoraret i nye aksjer, foreslås det at generalforsamlingen tildeler styret en fullmakt til å forhøye aksjekapitalen. Fullmaktens størrelse vil være på inntil NOK 14 866 399,394, beregnet basert på minimum Tegningskurs i Fortrinnsrettsemisjonen på NOK 0,0935, hvoretter 158 998 924 nye aksjer skal utstedes til Garantistene. Fullmaktens eksakte størrelse fastsettes av den ekstraordinære generalforsamlingen basert på endelig Tegningskurs i Fortrinnsrettsemisjonen. Stemmer som avgis på generalforsamlingen, og stemmeinstrukser til fullmektiger som avgis forut for generalforsamlingen, vil således gjelde det endelige forslaget til vedtak"

«Aksjekapitalen forhøyes med minimum NOK 2
0,0935 ("Fortrinnsrettsemisjonen")

Redigert i går kl 21:03 Du må logge inn for å svare
TheGame
I går kl 19:46 648

Ja, det stemmer så lenge du får kjøpt tegningsretten for under 0,6 kroner dersom kursen står i 2,1.

Ble 15m i aksjer til garantistene så 3,5% dilution.

Frodon
I går kl 19:43 654

25-30 millioner av pengene vow får inn via emisjonen, går til å betale for emisjonen. Dvs av emisjonsbeløpet på kr 250 mill, vil vow få ca kr 220-225 mill inn på kontoen

Står omtalt på side 9 under punkt 5

"For å kunne gjøre opp garantihonoraret i nye aksjer, foreslås det at generalforsamlingen tildeler styret en fullmakt til å forhøye aksjekapitalen. Fullmaktens størrelse vil være på inntil NOK 14 866 399,394, beregnet basert på minimum Tegningskurs i Fortrinnsrettsemisjonen på NOK 0,0935, hvoretter 158 998 924 nye aksjer skal utstedes til Garantistene. Fullmaktens eksakte størrelse fastsettes av den ekstraordinære generalforsamlingen basert på endelig Tegningskurs i Fortrinnsrettsemisjonen. Stemmer som avgis på generalforsamlingen, og stemmeinstrukser til fullmektiger som avgis forut for generalforsamlingen, vil således gjelde det endelige forslaget til vedtak"

Aksjekapitalen forhøyes med minimum NOK 2
0,0935 ("Fortrinnsrettsemisjonen").
Redigert i går kl 21:04 Du må logge inn for å svare
upsidedown
I går kl 19:39 666

Hvis man ikke er storgambler av natur bør man sitte stødig på gjerdet inntil videre i VOW. En aktør på topp ti (Exproco LTD) reduserte med 2,6 millioner aksjer 6. oktober viser historikken og omsetningen over børs fredag 4. oktober var mindre enn en halv million. Så disse aksjene kan være lånt ut til short. Det har også sivet litt ut fra DNB de siste oppdateringene, men det er peanuts.
Frodon
I går kl 19:36 681

Det er ikke riktig. På kr 3,15 fikk du med en tegningsrett for å kjøpe en aksje på kr 1,50, det får du ikke ved å kjøpe aksjen på kr 2,1. Dvs det vil være mer attraktivt å kjøpe tegningsretter enn aksjen, hvis de er priset likt

Snart skal Dnb selge 25% av selskapet. Da kommer det mye aksjer til salgs i markedet 🤣🤣

Frodon
I går kl 19:31 703

På side 5 står det omtalt at garantistene vil bli tildelt aksjer i emisjonen uten tegningsretter. Som jeg har gjort rede for mange ganger, de kan bøtte ut aksjene til langt lavere pris enn dere andre, siden de har lagt lavere kostpris, og fortsatt tjene penger på aksjene. De kan også shorte aksjen og dekke inn short med aksjene de får i emisjonen

https://firebasestorage.googleapis.com/v0/b/vow-asa.appspot.com/o/2024%2FVow%20ASA%20-%20Notice%20EGM%202024.pdf?alt=media&token=1150d1c9-e475-4ee4-86c5-92fa0cdda1e7
TheGame
I går kl 19:30 706

Hvis du likte den på 3,15 inkl. tegningsrett så liker du den på 2,1 eks tegningsrett - samme implisitte MCAP.

Garantistene får 1m i aksjer (mao ca ingenting) og evt hva enn som ikke blir tegnet. Personlig tror jeg det tallet blir forsvinnnende lavt, men hvem vet

Redigert i går kl 19:30 Du må logge inn for å svare
Karbon
I går kl 19:29 711

Javel, da sier vi det slik Frodon, hvis det gir deg litt ekstra selvtillit.
Frodon
I går kl 19:21 746

Og da kommer jo 1000 dollar spørsmålet, hvorfor skal noen gidde å kjøpe vow aksjer til kr 2,1 uten tegningsrett?
Frodon
I går kl 19:18 759

Det var ikke det du skrev 😉 Men jeg hjalp deg, slik at det ble riktig 👊

«Karbon
I dag kl 17:58
Omtrent som forventet, eller litt lavere enn forventet. Siste dag til å sikre seg rett til å kjøpe aksjer til 1,50 er i morgen»
Karbon
I går kl 19:05 788

Jada Frodon, det vet vi vel alle. Det er like fullt korrekt som jeg skriver, at i morgen er siste dag man kan kjøpe aksjer som gir tegningsretter for å kunne kjøpe aksjer til 1,50 (kom kanskje ikke klart nok fram i innlegget mitt). Et alternativ er selvsagt å kjøpe tegningsretter direkte når de blir tilgjengelige for kjøp/salg.

Hva som er smartest å gjøre vet ingen enda, og personlig avstår jeg fra å mene noe om det.
Redigert i går kl 19:06 Du må logge inn for å svare
TheGame
I går kl 18:55 817

Alt ellers likt bør aksjen åpne på 2,1 eks tegningsrett og hver tegningsrett per aksje være verdt 0,9. Da la jeg inn fulle 15m (3,5% dilution) i garanti fee i aksjer, men kan se ut til at det ble redusert til 1m i aksjer i børsmeldingen.

Blir spennende å følge arbitrasje muligheter for de som allerede sitter på aksjer.