VOW - NĂŠrmer seg kanten av stupet, brudd under kr 16?
Dette ser virkelig ikke bra utâŠ.MACD utlĂžst salg, RSI prĂžvde Ă„ etablere seg over 50, uten Ă„ lykkes. RSI har fallende topper og stigende bunner, sĂ„ et brudd pĂ„ en av dem, vil signalisere videre trend. Aksjen har utlĂžst salg pĂ„ alle de glid indikatorene, som nĂ„ fungerer som motstand ved reaksjoner oppover. Kursen ligger 3,34% under 20 dagers, 6,28% under 50 dagers, 10,85% under 100 dagers og 17,99% under 200 dagers glidende gjennomsnitt.
Hvis aksjen bryter igjennom motstanden pÄ kr 16, vil et sterkt salgssignal bli utlÞst til kr 12 omrÄdet. Hvis stÞtten holder, kan det vÊre en fin inngang i aksjen
Er det resesjon som skal prises inn i aksjen?
Hvis aksjen bryter igjennom motstanden pÄ kr 16, vil et sterkt salgssignal bli utlÞst til kr 12 omrÄdet. Hvis stÞtten holder, kan det vÊre en fin inngang i aksjen
Er det resesjon som skal prises inn i aksjen?
Herman*
I dag kl 00:32
46
Jeg har ikke tapt en krone pĂ„ Vow da jeg aldri har eid en aksje, sĂ„ det trenger du ikke bekymre deg for forelĂžpig. Noen timer til aksjen gĂ„r eks tegningsrett. Tipper den Ă„pner godt over 1.50âŠ
Stepping
I dag kl 00:13
73
Var det ikke mest sannsynlig med 5 Þre 0,05 kr som emi kurs. Skal vi ta noen prosentvis regning pÄ den bommen og se om noen pÄ OB har bommet mer?
Stepping
I dag kl 00:09
79
Du er bra frekk i trynet som starter skrive igjen her! Du kan jo ha dine meninger men skal vi fÞrst fÄ fakta pÄ bordet at du er den i verden som har bommet mest pÄ denne aksjen og som sikkert har dratt mest folk med deg ned i gjelda. Du er den som pÄ den mest utspekulerte mÄten har promotert denne aksjen som altsÄ nÄ er en av Oslo bÞrs aller aller aller stÞrste tapere., Skam deg,
oivindl
I gÄr kl 23:59
108
Og du vil anbefale disse Ä ikke benytte tegningsrettene sine? Det betyr jo i sÄ fall at kursen mÄ falle til emisjonskurs og kanskje lavere.
Men da tjener jo heller ikke Spetalen og co penger.
Mange logiske brister i resonnementene dine.
Men da tjener jo heller ikke Spetalen og co penger.
Mange logiske brister i resonnementene dine.
Redigert i gÄr kl 23:59
Du mÄ logge inn for Ä svare
oivindl
I gÄr kl 23:45
143
"Som jeg har gjort rede for mange ganger, de kan bÞtte ut aksjene til langt lavere pris enn dere andre, siden de har lagt lavere kostpris, og fortsatt tjene penger pÄ aksjene."
Og som jeg har gjort rede for en lang rekke ganger, dette gjelder ikke om du allerede sitter pÄ aksjer.
Det gjelder heller ikke om du har tro pÄ en stigning i kursen pÄ sikt, og derfor Þnsker Ä sitte pÄ de "ordinÊre" aksjene over tid, selv om de kjÞpes nÄ.
Da kan du selge emisjonsaksjer til samme pris og gevinst som alle andre, sett bort i fra de 8% i bonus som deler av garantistene fÄr.
Om de ordinÊre aksjene gir gevinst over tid, er et Äpent spÞrsmÄl, men har dette tilfellet ikke betydning for gevinst pÄ emiaksjene.
Husk nÄ Ä presisere, Frodon, at din pÄstand kun er gjeldende i et ganske spesifikt tilfelle med et begrenset omfang.
Og som jeg har gjort rede for en lang rekke ganger, dette gjelder ikke om du allerede sitter pÄ aksjer.
Det gjelder heller ikke om du har tro pÄ en stigning i kursen pÄ sikt, og derfor Þnsker Ä sitte pÄ de "ordinÊre" aksjene over tid, selv om de kjÞpes nÄ.
Da kan du selge emisjonsaksjer til samme pris og gevinst som alle andre, sett bort i fra de 8% i bonus som deler av garantistene fÄr.
Om de ordinÊre aksjene gir gevinst over tid, er et Äpent spÞrsmÄl, men har dette tilfellet ikke betydning for gevinst pÄ emiaksjene.
Husk nÄ Ä presisere, Frodon, at din pÄstand kun er gjeldende i et ganske spesifikt tilfelle med et begrenset omfang.
Hammers
I gÄr kl 23:39
155
Man bÞr vÊre klar over at det meste Frodon skriver om VOW er rene HEVNINNLEGG etter at jeg pÄ en saklig og korrekt mÄte har benyttet TA
i aksjer som AXA (nÄ ACR), QFUEL og BCS. Aksjer som han selv har vÊrt involvert i (gjerne under andre nicks - jeg gidder ikke Ä ramse opp) og som har crashet fullstendig.
Til om med trÄdens overskrift er et tyveri (lÄn) fra noe jeg skrev om ODL i 2018.
https://www.finansavisen.no/forum/ticker/HAMMER?page=5
I hele kveld har han gravd seg ned i uvesentlige detaljer ang kapitalinnhentingen.
Det VESENTLIGE er selvsagt at pengene blir hentet og at livet nÄ kan gÄ videre.
Det gjelder bÄde i VOW og i VGM (som VOW eier 25% av).
Hilsen Hammers
i aksjer som AXA (nÄ ACR), QFUEL og BCS. Aksjer som han selv har vÊrt involvert i (gjerne under andre nicks - jeg gidder ikke Ä ramse opp) og som har crashet fullstendig.
Til om med trÄdens overskrift er et tyveri (lÄn) fra noe jeg skrev om ODL i 2018.
https://www.finansavisen.no/forum/ticker/HAMMER?page=5
I hele kveld har han gravd seg ned i uvesentlige detaljer ang kapitalinnhentingen.
Det VESENTLIGE er selvsagt at pengene blir hentet og at livet nÄ kan gÄ videre.
Det gjelder bÄde i VOW og i VGM (som VOW eier 25% av).
Hilsen Hammers
oivindl
I gÄr kl 23:18
193
"Snart skal Dnb selge 25% av selskapet. Da kommer det mye aksjer til salgs i markedet"
Men, vent nÄ litt, Frodon. De mÄ jo ha langt hÞyere pris for aksjene enn Spetalen, sÄ hvordan skal det gÄ til?
Men, vent nÄ litt, Frodon. De mÄ jo ha langt hÞyere pris for aksjene enn Spetalen, sÄ hvordan skal det gÄ til?
Frodon
I gÄr kl 23:08
226
Jeg har truffet innertier pÄ VoW aksjen i ca 2 Är nÄ
Ingen over, ingen ved siden av
NÄr aksjen sto i kr 7,6, spÄdde jeg emisjonskurs pÄ 50 Þre. Alle lo og mente den ble satt over kr 10. Etter hvert som kursen kollapset, mente «alle» at emisjonskursen ikke skulle under kr 4,5, utenom Frodon da
Du tviler pÄ alt dette jeg skriver om, derfor du taper sÄ mye pÄ dette. FÄr hÄpe denne dyrkjÞpte lÊrepengen hjelper deg til neste gang du kommer i et lignende case
Du kan jo kanskje takke alle de andre skribentene her, for de har vel hjulpet deg masse med riktig informasjon for at du skulle unngĂ„ disse tapene? Greit for deg Ă„ legge merke til nickene, slik at du kan unngĂ„ «tipsene» dems i fremtiden đ
Ingen over, ingen ved siden av
NÄr aksjen sto i kr 7,6, spÄdde jeg emisjonskurs pÄ 50 Þre. Alle lo og mente den ble satt over kr 10. Etter hvert som kursen kollapset, mente «alle» at emisjonskursen ikke skulle under kr 4,5, utenom Frodon da
Du tviler pÄ alt dette jeg skriver om, derfor du taper sÄ mye pÄ dette. FÄr hÄpe denne dyrkjÞpte lÊrepengen hjelper deg til neste gang du kommer i et lignende case
Du kan jo kanskje takke alle de andre skribentene her, for de har vel hjulpet deg masse med riktig informasjon for at du skulle unngĂ„ disse tapene? Greit for deg Ă„ legge merke til nickene, slik at du kan unngĂ„ «tipsene» dems i fremtiden đ
Herman*
I gÄr kl 22:43
285
Du har antydet at Spetalen og Co ville ta store deler av emisjonen for sÄ selvsagt Ä dumpe aksjene i markedet. Antagelig fÄr de ingen aksjer utover de 8%. Hvor lavt ned spÄdde du emisjonskursen? Du har ogsÄ mer enn antydet voldsomme tvangssalg fremover, noe jeg tviler pÄ vil skje. NÄr det gjelder «alle dere», sÄ kan jeg ikke huske at det er sÄ mange som har spÄdd sÄ mye de siste ukene. Du fikk rett ang kursutviklingen om vi gÄr et stykke tilbake i tid. NÄ fÄr vi se hva som skjer fremover. Er ikke sikkert det blir sÄ veldig store utslag korrigert for tegningsrettene fÞr q3.
Frodon
I gÄr kl 22:15
382
Dere kan lagte denne mld
Fra 21.11.2024 blir vow aksjen handles ex tegningsrett. Da skal»alle» begynne Ä realisere de enorme tapene sine innen ca midten av desember 2024, slik at de fÄr utgiftsfÞrt tapet pÄ skatteoppgjÞret for 2024
Hvor vil svalestupet stoppe? đ
#Kunnskapsrik
Fra 21.11.2024 blir vow aksjen handles ex tegningsrett. Da skal»alle» begynne Ä realisere de enorme tapene sine innen ca midten av desember 2024, slik at de fÄr utgiftsfÞrt tapet pÄ skatteoppgjÞret for 2024
Hvor vil svalestupet stoppe? đ
#Kunnskapsrik
Frodon
I gÄr kl 22:10
400
Flau? Er jo eneste som har truffet her. Er det ikke flaut at alle dere andre bommet�
elnomi
I gÄr kl 21:42
473
Vi fÄr fokusere pÄ aksjekursen fremover som med stor sannsynlig kommer ned mot emisjonskursen pÄ kr 1,50 (eller lavere). VOW bÞr inn pÄ listen over «nyttÄrsraketter» med minus foran.
Herman*
I gÄr kl 21:38
488
Frodon skrev Det er helt riktig đ
Er du litt flau over alle dine baissemeldinger den siste tiden?
Karbon
I gÄr kl 21:14
346
Frodon, resultatet ble at det utstedes 166 666 666 nye aksjer til tegningskurs 1,50. Det gir kr 250 000 000 tilsammen i emisjonen, slik intensjonen ogsĂ„ var. Tror du fortsatt garantistene skal ha 158 998 924 aksjer? đ
TheGame
I gÄr kl 21:11
356
StÄr helt riktig og er kun en bred fullmakt mtp endelig kurs gitt til styret.
Frodon
I gÄr kl 20:59
397
Aksjekapitalen forhĂžyes med minimum NOK 2
337 500 og maksimum NOK 249 999 999,678 ved
utstedelse av minimum 25 000 000 og maksimum
2 673 796 788 nye aksjer, hver pÄlydende NOK
0,0935 ("Fortrinnsrettsemisjonen").
TheGame
I gÄr kl 20:35
492
Nei, det stÄr slik i GF protokollen ogsÄ. Du blander minimumskurs i innkallingen og tegningskurs det faktisk endte opp med.
Karbon
I gÄr kl 20:35
495
Men hvorfor skriver du om denne teoretiske minimums tegningskursen, nÄr du vet at resultatet ble et helt annet? BÞr du ikke heller skrive om hvilket antall aksjer garantistene fÄr, nÄ som tegningskursen ble 1,50, og ikke om hvilket antall aksjer de ville fÄtt tildelt ved en teoretisk tegningskurs pÄ 0,0935?
ForstÄr du ikke hva du klipper og limer inn, eller prÞver du Ä late som om du ikke forstÄr det?
ForstÄr du ikke hva du klipper og limer inn, eller prÞver du Ä late som om du ikke forstÄr det?
Frodon
I gÄr kl 20:33
505
TheGame skrev De fÄr c. 10m aksjer (15,000,000 / 1,5).
Hvor leser du det?
Mener du at bĂžrs meldingen til selskapet er feil?
Mener du at bĂžrs meldingen til selskapet er feil?
Frodon
I gÄr kl 20:26
524
Det stÄr pÄ side 9 under punkt 5 til innkallingen til ekstraordinÊr GF i kveld
Jeg gikk til og med inn og klipte/limte det ordrett til dere og la ved linken
Da regner jeg med at du ikke har lest bĂžrs meldingen fra vow?
Her er linken 1 gang til: (dere finner den selv pÄ vow sin hjemside)
https://firebasestorage.googleapis.com/v0/b/vow-asa.appspot.com/o/2024%2FVow%20ASA%20-%20Notice%20EGM%202024.pdf?alt=media&token=1150d1c9-e475-4ee4-86c5-92fa0cdda1e7
Jeg gikk til og med inn og klipte/limte det ordrett til dere og la ved linken
Da regner jeg med at du ikke har lest bĂžrs meldingen fra vow?
Her er linken 1 gang til: (dere finner den selv pÄ vow sin hjemside)
https://firebasestorage.googleapis.com/v0/b/vow-asa.appspot.com/o/2024%2FVow%20ASA%20-%20Notice%20EGM%202024.pdf?alt=media&token=1150d1c9-e475-4ee4-86c5-92fa0cdda1e7
Redigert i gÄr kl 20:30
Karbon
I gÄr kl 20:21
542
Frodon, hvorfor skriver du om resultatet utifra minimums tegningskurs pÄ kr 0,0935 nÄr resultatet ble tegningskurs pÄ 1,50? Et det et bevisst forsÞk pÄ Ä skremme folk? Et bevisst forsÞk pÄ Ä late som om garantistene fÄr et helt hinsides annet antall aksjer enn hva de faktisk fÄr?
Frodon
I gÄr kl 20:06
586
Jeg har gjort veldig godt rede for dette i lang tid, kursen kommer med hÞy sannsynlighet til Ä kollapse nÄr Spetalen/Fredly skal bÞtte ut aksjene sine. At noen tÞrr Ä kjÞpe aksjer her nÄ, klarer jeg verken Ä fatte eller begripe
Redigert i gÄr kl 20:07
Frodon
I gÄr kl 19:48
657
elnomi skrev VOW - utrolig! Finansgribben Spetalen vinner alltid.
Jeg oppdaterte nettopp tallene. StÄr omtalt pÄ side 9 under punkt 5
"For Ä kunne gjÞre opp garantihonoraret i nye aksjer, foreslÄs det at generalforsamlingen tildeler styret en fullmakt til Ä forhÞye aksjekapitalen. Fullmaktens stÞrrelse vil vÊre pÄ inntil NOK 14 866 399,394, beregnet basert pÄ minimum Tegningskurs i Fortrinnsrettsemisjonen pÄ NOK 0,0935, hvoretter 158 998 924 nye aksjer skal utstedes til Garantistene. Fullmaktens eksakte stÞrrelse fastsettes av den ekstraordinÊre generalforsamlingen basert pÄ endelig Tegningskurs i Fortrinnsrettsemisjonen. Stemmer som avgis pÄ generalforsamlingen, og stemmeinstrukser til fullmektiger som avgis forut for generalforsamlingen, vil sÄledes gjelde det endelige forslaget til vedtak"
«Aksjekapitalen forhÞyes med minimum NOK 2
0,0935 ("Fortrinnsrettsemisjonen")
"For Ä kunne gjÞre opp garantihonoraret i nye aksjer, foreslÄs det at generalforsamlingen tildeler styret en fullmakt til Ä forhÞye aksjekapitalen. Fullmaktens stÞrrelse vil vÊre pÄ inntil NOK 14 866 399,394, beregnet basert pÄ minimum Tegningskurs i Fortrinnsrettsemisjonen pÄ NOK 0,0935, hvoretter 158 998 924 nye aksjer skal utstedes til Garantistene. Fullmaktens eksakte stÞrrelse fastsettes av den ekstraordinÊre generalforsamlingen basert pÄ endelig Tegningskurs i Fortrinnsrettsemisjonen. Stemmer som avgis pÄ generalforsamlingen, og stemmeinstrukser til fullmektiger som avgis forut for generalforsamlingen, vil sÄledes gjelde det endelige forslaget til vedtak"
«Aksjekapitalen forhÞyes med minimum NOK 2
0,0935 ("Fortrinnsrettsemisjonen")
Redigert i gÄr kl 21:03
TheGame
I gÄr kl 19:46
679
Ja, det stemmer sÄ lenge du fÄr kjÞpt tegningsretten for under 0,6 kroner dersom kursen stÄr i 2,1.
Ble 15m i aksjer til garantistene sÄ 3,5% dilution.
Ble 15m i aksjer til garantistene sÄ 3,5% dilution.
Frodon
I gÄr kl 19:43
685
25-30 millioner av pengene vow fÄr inn via emisjonen, gÄr til Ä betale for emisjonen. Dvs av emisjonsbelÞpet pÄ kr 250 mill, vil vow fÄ ca kr 220-225 mill inn pÄ kontoen
StÄr omtalt pÄ side 9 under punkt 5
StÄr omtalt pÄ side 9 under punkt 5
Redigert i gÄr kl 21:04
upsidedown
I gÄr kl 19:39
697
Hvis man ikke er storgambler av natur bÞr man sitte stÞdig pÄ gjerdet inntil videre i VOW. En aktÞr pÄ topp ti (Exproco LTD) reduserte med 2,6 millioner aksjer 6. oktober viser historikken og omsetningen over bÞrs fredag 4. oktober var mindre enn en halv million. SÄ disse aksjene kan vÊre lÄnt ut til short. Det har ogsÄ sivet litt ut fra DNB de siste oppdateringene, men det er peanuts.
Frodon
I gÄr kl 19:36
712
Det er ikke riktig. PÄ kr 3,15 fikk du med en tegningsrett for Ä kjÞpe en aksje pÄ kr 1,50, det fÄr du ikke ved Ä kjÞpe aksjen pÄ kr 2,1. Dvs det vil vÊre mer attraktivt Ä kjÞpe tegningsretter enn aksjen, hvis de er priset likt
Snart skal Dnb selge 25% av selskapet. Da kommer det mye aksjer til salgs i markedet đ€Łđ€Ł
Snart skal Dnb selge 25% av selskapet. Da kommer det mye aksjer til salgs i markedet đ€Łđ€Ł
Frodon
I gÄr kl 19:31
734
PÄ side 5 stÄr det omtalt at garantistene vil bli tildelt aksjer i emisjonen uten tegningsretter. Som jeg har gjort rede for mange ganger, de kan bÞtte ut aksjene til langt lavere pris enn dere andre, siden de har lagt lavere kostpris, og fortsatt tjene penger pÄ aksjene. De kan ogsÄ shorte aksjen og dekke inn short med aksjene de fÄr i emisjonen
TheGame
I gÄr kl 19:30
737
Hvis du likte den pÄ 3,15 inkl. tegningsrett sÄ liker du den pÄ 2,1 eks tegningsrett - samme implisitte MCAP.
Garantistene fÄr 1m i aksjer (mao ca ingenting) og evt hva enn som ikke blir tegnet. Personlig tror jeg det tallet blir forsvinnnende lavt, men hvem vet
Garantistene fÄr 1m i aksjer (mao ca ingenting) og evt hva enn som ikke blir tegnet. Personlig tror jeg det tallet blir forsvinnnende lavt, men hvem vet
Redigert i gÄr kl 19:30
Karbon
I gÄr kl 19:29
742
Javel, da sier vi det slik Frodon, hvis det gir deg litt ekstra selvtillit.
elnomi
I gÄr kl 19:26
763
Frodon
I gÄr kl 19:21
777
Og da kommer jo 1000 dollar spÞrsmÄlet, hvorfor skal noen gidde Ä kjÞpe vow aksjer til kr 2,1 uten tegningsrett?
Frodon
I gÄr kl 19:18
790
Det var ikke det du skrev đ Men jeg hjalp deg, slik at det ble riktig đ
«Karbon
I dag kl 17:58
Omtrent som forventet, eller litt lavere enn forventet. Siste dag til Ä sikre seg rett til Ä kjÞpe aksjer til 1,50 er i morgen»
«Karbon
I dag kl 17:58
Omtrent som forventet, eller litt lavere enn forventet. Siste dag til Ä sikre seg rett til Ä kjÞpe aksjer til 1,50 er i morgen»