VOW - Nærmer seg kanten av stupet, brudd under kr 16?
Dette ser virkelig ikke bra ut….MACD utløst salg, RSI prøvde å etablere seg over 50, uten å lykkes. RSI har fallende topper og stigende bunner, så et brudd på en av dem, vil signalisere videre trend. Aksjen har utløst salg på alle de glid indikatorene, som nå fungerer som motstand ved reaksjoner oppover. Kursen ligger 3,34% under 20 dagers, 6,28% under 50 dagers, 10,85% under 100 dagers og 17,99% under 200 dagers glidende gjennomsnitt.
Hvis aksjen bryter igjennom motstanden på kr 16, vil et sterkt salgssignal bli utløst til kr 12 området. Hvis støtten holder, kan det være en fin inngang i aksjen
Er det resesjon som skal prises inn i aksjen?
Hvis aksjen bryter igjennom motstanden på kr 16, vil et sterkt salgssignal bli utløst til kr 12 området. Hvis støtten holder, kan det være en fin inngang i aksjen
Er det resesjon som skal prises inn i aksjen?
Herman*
19.11.2024 kl 21:38
1960
Frodon skrev Det er helt riktig 😉
Er du litt flau over alle dine baissemeldinger den siste tiden?
elnomi
19.11.2024 kl 21:42
1961
Vi får fokusere på aksjekursen fremover som med stor sannsynlig kommer ned mot emisjonskursen på kr 1,50 (eller lavere). VOW bør inn på listen over «nyttårsraketter» med minus foran.
Frodon
19.11.2024 kl 22:10
1914
Flau? Er jo eneste som har truffet her. Er det ikke flaut at alle dere andre bommet…?
Frodon
19.11.2024 kl 22:15
1898
Dere kan lagte denne mld
Fra 21.11.2024 blir vow aksjen handles ex tegningsrett. Da skal»alle» begynne å realisere de enorme tapene sine innen ca midten av desember 2024, slik at de får utgiftsført tapet på skatteoppgjøret for 2024
Hvor vil svalestupet stoppe? 😉
#Kunnskapsrik
Fra 21.11.2024 blir vow aksjen handles ex tegningsrett. Da skal»alle» begynne å realisere de enorme tapene sine innen ca midten av desember 2024, slik at de får utgiftsført tapet på skatteoppgjøret for 2024
Hvor vil svalestupet stoppe? 😉
#Kunnskapsrik
Herman*
19.11.2024 kl 22:43
1804
Du har antydet at Spetalen og Co ville ta store deler av emisjonen for så selvsagt å dumpe aksjene i markedet. Antagelig får de ingen aksjer utover de 8%. Hvor lavt ned spådde du emisjonskursen? Du har også mer enn antydet voldsomme tvangssalg fremover, noe jeg tviler på vil skje. Når det gjelder «alle dere», så kan jeg ikke huske at det er så mange som har spådd så mye de siste ukene. Du fikk rett ang kursutviklingen om vi går et stykke tilbake i tid. Nå får vi se hva som skjer fremover. Er ikke sikkert det blir så veldig store utslag korrigert for tegningsrettene før q3.
Frodon
19.11.2024 kl 23:08
1770
Jeg har truffet innertier på VoW aksjen i ca 2 år nå
Ingen over, ingen ved siden av
Når aksjen sto i kr 7,6, spådde jeg emisjonskurs på 50 øre. Alle lo og mente den ble satt over kr 10. Etter hvert som kursen kollapset, mente «alle» at emisjonskursen ikke skulle under kr 4,5, utenom Frodon da
Du tviler på alt dette jeg skriver om, derfor du taper så mye på dette. Får håpe denne dyrkjøpte lærepengen hjelper deg til neste gang du kommer i et lignende case
Du kan jo kanskje takke alle de andre skribentene her, for de har vel hjulpet deg masse med riktig informasjon for at du skulle unngå disse tapene? Greit for deg å legge merke til nickene, slik at du kan unngå «tipsene» dems i fremtiden 😉
Ingen over, ingen ved siden av
Når aksjen sto i kr 7,6, spådde jeg emisjonskurs på 50 øre. Alle lo og mente den ble satt over kr 10. Etter hvert som kursen kollapset, mente «alle» at emisjonskursen ikke skulle under kr 4,5, utenom Frodon da
Du tviler på alt dette jeg skriver om, derfor du taper så mye på dette. Får håpe denne dyrkjøpte lærepengen hjelper deg til neste gang du kommer i et lignende case
Du kan jo kanskje takke alle de andre skribentene her, for de har vel hjulpet deg masse med riktig informasjon for at du skulle unngå disse tapene? Greit for deg å legge merke til nickene, slik at du kan unngå «tipsene» dems i fremtiden 😉
oivindl
19.11.2024 kl 23:18
1739
"Snart skal Dnb selge 25% av selskapet. Da kommer det mye aksjer til salgs i markedet"
Men, vent nå litt, Frodon. De må jo ha langt høyere pris for aksjene enn Spetalen, så hvordan skal det gå til?
Men, vent nå litt, Frodon. De må jo ha langt høyere pris for aksjene enn Spetalen, så hvordan skal det gå til?
oivindl
19.11.2024 kl 23:45
1693
"Som jeg har gjort rede for mange ganger, de kan bøtte ut aksjene til langt lavere pris enn dere andre, siden de har lagt lavere kostpris, og fortsatt tjene penger på aksjene."
Og som jeg har gjort rede for en lang rekke ganger, dette gjelder ikke om du allerede sitter på aksjer.
Det gjelder heller ikke om du har tro på en stigning i kursen på sikt, og derfor ønsker å sitte på de "ordinære" aksjene over tid, selv om de kjøpes nå.
Da kan du selge emisjonsaksjer til samme pris og gevinst som alle andre, sett bort i fra de 8% i bonus som deler av garantistene får.
Om de ordinære aksjene gir gevinst over tid, er et åpent spørsmål, men har i dette tilfellet ikke betydning for gevinst på emiaksjene.
Husk nå å presisere, Frodon, at din påstand kun er gjeldende i et ganske spesifikt tilfelle med et begrenset omfang.
Og som jeg har gjort rede for en lang rekke ganger, dette gjelder ikke om du allerede sitter på aksjer.
Det gjelder heller ikke om du har tro på en stigning i kursen på sikt, og derfor ønsker å sitte på de "ordinære" aksjene over tid, selv om de kjøpes nå.
Da kan du selge emisjonsaksjer til samme pris og gevinst som alle andre, sett bort i fra de 8% i bonus som deler av garantistene får.
Om de ordinære aksjene gir gevinst over tid, er et åpent spørsmål, men har i dette tilfellet ikke betydning for gevinst på emiaksjene.
Husk nå å presisere, Frodon, at din påstand kun er gjeldende i et ganske spesifikt tilfelle med et begrenset omfang.
Redigert i går kl 07:47
Du må logge inn for å svare
oivindl
19.11.2024 kl 23:59
1661
Og du vil anbefale disse å ikke benytte tegningsrettene sine? Det betyr jo i så fall at kursen må falle til emisjonskurs og kanskje lavere.
Men da tjener jo heller ikke Spetalen og co penger.
Mange logiske brister i resonnementene dine.
Men da tjener jo heller ikke Spetalen og co penger.
Mange logiske brister i resonnementene dine.
Redigert 19.11.2024 kl 23:59
Stepping
I går kl 00:13
1634
Var det ikke mest sannsynlig med 5 øre 0,05 kr som emi kurs. Skal vi ta noen prosentvis regning på den bommen og se om noen på OB har bommet mer?
Herman*
I går kl 00:32
1605
Jeg har ikke tapt en krone på Vow da jeg aldri har eid en aksje, så det trenger du ikke bekymre deg for foreløpig. Snart går aksjen eks tegningsrett. Tipper den åpner godt over 1.50 når det er et faktum.
Redigert i går kl 07:34
Karbon
I går kl 07:21
1453
Jeg vet ikke om Frodon har skjønt hvor mange aksjer garantistene blir tildelt enda, etter at jeg og flere andre prøvde å forklare han dette i går:
https://www.finansavisen.no/forum/thread/156677/view/6241557?legacy=0
Han har iallefall ikke gitt uttrykk for at han skjønner det enda. Mulig han faktisk skjønner det, men at det var et forsøk på å skremme folk med uriktig informasjon, isåfall en alvorlig sak - uvitenhet er tross alt unnskyldelig.
Ellers så gjentar jeg at dagen i dag er siste dag man kan kjøpe aksjen får å få tildelt tegningsretter til emisjonen. Tegningsretter du enten kan selge senere, eller benytte til å kjøpe aksjer til 1,50. I morgen, 21. november går aksjen ex tegningsretter, og da er det for sent å kjøpe aksjen dersom du vil delta i emisjonen. Da må du alternativt kjøpe tegningsretter over børs.
https://www.finansavisen.no/forum/thread/156677/view/6241557?legacy=0
Han har iallefall ikke gitt uttrykk for at han skjønner det enda. Mulig han faktisk skjønner det, men at det var et forsøk på å skremme folk med uriktig informasjon, isåfall en alvorlig sak - uvitenhet er tross alt unnskyldelig.
Ellers så gjentar jeg at dagen i dag er siste dag man kan kjøpe aksjen får å få tildelt tegningsretter til emisjonen. Tegningsretter du enten kan selge senere, eller benytte til å kjøpe aksjer til 1,50. I morgen, 21. november går aksjen ex tegningsretter, og da er det for sent å kjøpe aksjen dersom du vil delta i emisjonen. Da må du alternativt kjøpe tegningsretter over børs.
oivindl
I går kl 07:58
1399
Så vidt jeg kan se, vil garantistene, ikke inkludert DnB, som en bonus motta 6% av det antall aksjer som kan handles via tegningsretter. Om de får flere aksjer gjenstår å se.
Disse emiaksjene betaler de i så fall samme pris for som alle andre.
Disse emiaksjene betaler de i så fall samme pris for som alle andre.
Redigert i går kl 08:00
gxa40L
I går kl 08:38
1315
Har ikke studert dette så nøye, men hvordan kunne tegningskursen bli 1,50 når den egentlig skulle vært ca 2,10 ?
Har de rett og slett bare halvert den gj.snittlige kursen siden en får en tegnrett for hver aksje?
Har de rett og slett bare halvert den gj.snittlige kursen siden en får en tegnrett for hver aksje?
Redigert i går kl 08:45
Karbon
I går kl 08:57
1270
Gxa40L:
Fordi emisjonskursen skulle fastsettes til volumvektet snittkurs siste 3 dager minus verdien av tegningsrettene. 30 % rabatt på det igjen. Når du tar utgangspunkt i kr 2,10 så har du ikke korrigert for verdien av tegningsrettene.
Fordi emisjonskursen skulle fastsettes til volumvektet snittkurs siste 3 dager minus verdien av tegningsrettene. 30 % rabatt på det igjen. Når du tar utgangspunkt i kr 2,10 så har du ikke korrigert for verdien av tegningsrettene.
gxa40L
I går kl 09:11
1234
Jeg tror jeg har funnet ut hvordan dette er gjort. Det ble en del forvirring fordi antall nye aksjer er omtrent samme som tegn.kurs
Og at det er snakk om en kompensasjon for de som har gamle aksjer
Men de burde ha klart å formulere dette på en skikkelig måte i meldingen
Og at det er snakk om en kompensasjon for de som har gamle aksjer
Men de burde ha klart å formulere dette på en skikkelig måte i meldingen
Redigert i går kl 15:12
Stepping
I går kl 16:58
1016
Det riktige her er vel at du får nesten 1,5 tegningsrett pr kjøpte aksje frem til i dag?
Frodon
I går kl 23:33
799
Er det ikke greit å forholde seg til det jeg har skrevet og ikke det du mener jeg har skrevet…?
Prosentvis har jeg bommet minst av absolutt alle på vow. Du kan jo finne et innlegg som har truffet bedre 😉
Denne la jeg ut rett etter emisjonen med Spetalen ble kjent.
Dersom vwap kurs for egf er 3,27 - vil antall tegningsretter per aksje være 1.3281. Så da får vi en SNITTPRIS, eller TERP om du vil, på 2,3383. 70% av den verdien er 1,6368.
Prosentvis har jeg bommet minst av absolutt alle på vow. Du kan jo finne et innlegg som har truffet bedre 😉
Denne la jeg ut rett etter emisjonen med Spetalen ble kjent.
Dersom vwap kurs for egf er 3,27 - vil antall tegningsretter per aksje være 1.3281. Så da får vi en SNITTPRIS, eller TERP om du vil, på 2,3383. 70% av den verdien er 1,6368.
Frodon
I går kl 23:35
794
Det er bra, beklager feilen 😇
Mulig aksjen åpner ved kr 1,90 imorgen, men salgspresset utover dagen blir enormt 🙈
Mulig aksjen åpner ved kr 1,90 imorgen, men salgspresset utover dagen blir enormt 🙈
Frodon
I går kl 23:37
790
Beklager hvis jeg ikke gjorde dette tydelig nok, men har lagt ut formelen veldig mange ganger. Mye støy fra andre her, slik at den viktige gode info ofte blir borte
Frodon
I går kl 23:42
779
Å få bonus er vel ikke det samme som å betale det samme som alle andre? Bonusen får de gratis. I tillegg kan de kjøpe emisjonsaksjer til kr 1,5 uten at de trenger tegningsrett
Hammers har forøvrig skrevet mange ganger at vi to er en person 🤣🤣🤣
Er alle klar for svalestupet imorgen? Skal vi gjette på hvor mange ganger handelen i aksjen blir stoppet fordi aksjen faller for mye?
Hammers har forøvrig skrevet mange ganger at vi to er en person 🤣🤣🤣
Er alle klar for svalestupet imorgen? Skal vi gjette på hvor mange ganger handelen i aksjen blir stoppet fordi aksjen faller for mye?
Redigert i går kl 23:43
Herman*
I går kl 23:56
767
Det er ikke meningen å kverulere for å kverulere, men de får bare kjøpe aksjer til 1.50 om emisjonen ikke blir fulltegnet, det har mange av oss minnet deg på tidligere. Når det gjelder morgendagen, tror du den åpner på 1.90 og faller gjennom dagen? Jeg tror den åpner på 2.1 og slutter på 2.0, men det er ren gjetting fra min side.
Frodon
I dag kl 08:48
560
Minnet meg på…?! Tror du ikke jeg vet hva som skjer her, som er den eneste som har truffet på dette…?!
🤣🤣🤣🤣
🤣🤣🤣🤣
Frodon
I dag kl 09:00
533
Da er short satt igjen
Redigert i dag kl 09:01
oivindl
I dag kl 09:20
472
"Å få bonus er vel ikke det samme som å betale det samme som alle andre?"
-Frodon
Bonusaksjene er gratis, de får de uansett. 6 prosent av det totale antallet emiaksjer.
Resten betaler de samme pris for som alle andre.
Husk at utgangspunktet ditt var at emiaksjene var LANGT billigere for garantistene uavhengig av bonusen.
Den kom i tillegg.
Så er vi vel etter hvert enige om at for alle som allerede sitter på aksjer, betyr ikke prisen på disse aksjene noe som helst i denne sammenhengen. De betaler ingenting for rettighetene og samme pris for emiaksjene som garantistene.
For de av garantistene som må kjøpe uten tegningsretter, vil snittet på aksjene blir høyere jo flere aksjer de må kjøpe.
Størst prosentvis avkastning får de om de slipper å kjøpe noen emiaksjer i det hele tatt.
Så har også en av disse aksjer fra tidligere.
Så her er to enkle spørsmål,Frodon.
Tror du han vil benytte seg av tegningsrettene?
Ville du anbefalt ham å gjøre det?
-Frodon
Bonusaksjene er gratis, de får de uansett. 6 prosent av det totale antallet emiaksjer.
Resten betaler de samme pris for som alle andre.
Husk at utgangspunktet ditt var at emiaksjene var LANGT billigere for garantistene uavhengig av bonusen.
Den kom i tillegg.
Så er vi vel etter hvert enige om at for alle som allerede sitter på aksjer, betyr ikke prisen på disse aksjene noe som helst i denne sammenhengen. De betaler ingenting for rettighetene og samme pris for emiaksjene som garantistene.
For de av garantistene som må kjøpe uten tegningsretter, vil snittet på aksjene blir høyere jo flere aksjer de må kjøpe.
Størst prosentvis avkastning får de om de slipper å kjøpe noen emiaksjer i det hele tatt.
Så har også en av disse aksjer fra tidligere.
Så her er to enkle spørsmål,Frodon.
Tror du han vil benytte seg av tegningsrettene?
Ville du anbefalt ham å gjøre det?
Frodon
I dag kl 09:26
445
Nei, det er du som skriver at jeg har skrevet det. Brukte vanvittig mange innlegg på å prøve å forklare deg enkle ting, men du valgte å ikke forstå det som sto i børs meldingen og begynte å skrive at jeg har sagt ting jeg ikke har skrevet
Har du kontaktet megler som kan forklare deg dette?
Jeg ser ingen grunn til å kommunisere med deg når du ikke forholder deg til det jeg skriver
Eks plutselig begynte du å skrive at jeg mente folk ikke skulle benytte seg av tegningsrettene sine
Har du kontaktet megler som kan forklare deg dette?
Jeg ser ingen grunn til å kommunisere med deg når du ikke forholder deg til det jeg skriver
Eks plutselig begynte du å skrive at jeg mente folk ikke skulle benytte seg av tegningsrettene sine
oivindl
I dag kl 09:30
431
"Eks plutselig begynte du å skrive at jeg mente folk ikke skulle benytte seg av tegningsrettene sine"
Det var vanskelig å tolke innleggene dine på en annen måte.
Det var vanskelig å tolke innleggene dine på en annen måte.
Frodon
I dag kl 09:33
415
Kun du som tolker mine innlegg som noe annet enn det som står der
Hvor mye har du tapt på VoW til nå ved å tolke dette feil?
Hvor mye har du tapt på VoW til nå ved å tolke dette feil?
Redigert i dag kl 09:34
oivindl
I dag kl 09:34
412
"Nei, det er du som skriver at jeg har skrevet det.”
Hva tenker du på da?
Hva tenker du på da?
gxa40L
I dag kl 09:41
383
---Dersom vwap kurs for egf er 3,27 - vil antall tegningsretter per aksje være 1.3281
Jeg har vel en peiling , men legg gjerne ut en formel eller forklaring på hvordan en kommer fram til 1,381
Jeg har vel en peiling , men legg gjerne ut en formel eller forklaring på hvordan en kommer fram til 1,381
oivindl
I dag kl 09:46
371
Den tolkningen gjaldt om man bør bruke tegningsrettene eller ikke.
Litt tidlig å ha tapt noe på det før tegningsfristen er ute.
Litt tidlig å ha tapt noe på det før tegningsfristen er ute.
oivindl
I dag kl 09:48
360
Stepping skrev Finn dere ett rom!
Dette dreier seg om hvordan emisjonen slår ut for ordinære aksjonærer. Mange spørsmål knyttet til det, så dette burde være interessant for flere.
Det er også viktig å tilbakevise de høyst misvisende innleggene fra Frodon.
Det er også viktig å tilbakevise de høyst misvisende innleggene fra Frodon.
Redigert i dag kl 09:50
Frodon
I dag kl 09:56
343
Terp = (VWAP_Pris - 0,93167) mao tegningskurs = (VWAP_Pris - 0,93167)*0,7.
Ligningen har innbakt ett konstant kapitalbehov 250.000.000. Dvs jo høyere vwap - jo mindre blir antallet nye emisjonsaksjer. Denne sammenhengen kan kanskje bli en konstant. Konstanten gjør jo at den relative differansen mellom TERP og VWAP endres i takt med vwap blir høyere eller mondre. Så det finnes jo faktisk en relativ proposjonal endring mellom de to
Ligningen har innbakt ett konstant kapitalbehov 250.000.000. Dvs jo høyere vwap - jo mindre blir antallet nye emisjonsaksjer. Denne sammenhengen kan kanskje bli en konstant. Konstanten gjør jo at den relative differansen mellom TERP og VWAP endres i takt med vwap blir høyere eller mondre. Så det finnes jo faktisk en relativ proposjonal endring mellom de to
Frodon
I dag kl 09:58
339
Stepping skrev Finn dere ett rom!
Jeg er på et finansforum for å drøfte aksjer. Og her skriver du på tråden jeg har startet. Hvis du ikke vil diskutere vow eller på min tråd, er du selvfølgelig velkommen til å finne deg et annet rom 😉
oivindl
I dag kl 10:19
289
For ordens skyld, her er utgangspunktet for mine kommentarer.
"Husk at garantistene av emisjonen ikke trenger tegningsretter for å kjøpe emisjonsaksjer. Dvs de får emisjonsaksjer LANGT billigere enn alle andre.”
Garantistene er ingen ensartet gruppe og har heller ikke samme betingelser.
Alle andre er heller ikke noen ensartet gruppe.
Det er ingen forbehold, ingen nyansering i denne bombastiske uttalelsen.
Du presiserte også på direkte spørsmål at honoraret på 8 prosent kom i tillegg.
"Husk at garantistene av emisjonen ikke trenger tegningsretter for å kjøpe emisjonsaksjer. Dvs de får emisjonsaksjer LANGT billigere enn alle andre.”
Garantistene er ingen ensartet gruppe og har heller ikke samme betingelser.
Alle andre er heller ikke noen ensartet gruppe.
Det er ingen forbehold, ingen nyansering i denne bombastiske uttalelsen.
Du presiserte også på direkte spørsmål at honoraret på 8 prosent kom i tillegg.