VOW - Nærmer seg kanten av stupet, brudd under kr 16?

Frodon
VOW 06.01.2023 kl 00:14 155705

Dette ser virkelig ikke bra ut….MACD utløst salg, RSI prøvde å etablere seg over 50, uten å lykkes. RSI har fallende topper og stigende bunner, så et brudd på en av dem, vil signalisere videre trend. Aksjen har utløst salg på alle de glid indikatorene, som nå fungerer som motstand ved reaksjoner oppover. Kursen ligger 3,34% under 20 dagers, 6,28% under 50 dagers, 10,85% under 100 dagers og 17,99% under 200 dagers glidende gjennomsnitt.

Hvis aksjen bryter igjennom motstanden på kr 16, vil et sterkt salgssignal bli utløst til kr 12 området. Hvis støtten holder, kan det være en fin inngang i aksjen

Er det resesjon som skal prises inn i aksjen?
Frodon
I dag kl 22:41 2

Husk at dere må realisere tapene deres før nyttår, for å få trukket av tapet på skatten for 2024, og få pengene utbetalt i 2025.

Dvs kjøpte du VoW aksjer for kr 200.000 på kr 23 og selger aksjene for kr 2,15 pr aksje nå, så får du tilbake kr 68.605 på skatten. Da får du frisk kapital du kan sette inn i tryggere investeringer neste år
Frodon
I dag kl 18:20 126

Veldig lett å bli blind på dette, det er helt riktig. Spm er hva som skjer med hovedaksjen hvis tegningsrettene faller i verdi og omvendt
Frodon
I dag kl 18:19 130

Selvfølgelig kan jeg det OG jeg gjør det 😉 Tenk om jeg ikke hadde truffet og sittet ned sammen med aksjen fra kr 16 og nedover, slik veldig mange på denne tråden har gjort. Leser du tilbake, ser du at det var marginene og prisingen på P/E jeg hang meg opp i. Var like få som var enige den gangen, som nå. Det er der de store pengene kan tjenes 👊
gxa40L
I dag kl 17:47 180

Den slumpen en får som gammel aksjonær pr. gammel aksje (1,46 tegn. retter) koster vel da 2.19
Det er lett å se se blind på dette. ;)
Redigert i dag kl 17:50 Du må logge inn for å svare
Herman*
I dag kl 17:14 236

Du bommer stadig med dine spådommer. Begynne på 1.90 og falle gjennom dagen på en så aggressiv måte at handelen må stoppes flere ganger? :-) Vet at du har truffet før, men en kan ikke sole seg i glansen av gamle triumfer.) Spetalen og Co skal nok selge noen få millioner aksjer, ellers ser jeg ikke for meg det helt store salgsrushet. Tipper fortsatt at den faller til 2.0 i det korte bildet, men det er jo langt over emisjonskurs.
Redigert i dag kl 17:15 Du må logge inn for å svare
Frodon
I dag kl 15:05 367

Taycon skrev Eam - 10 øre
Nå skal mange investorer selge vow aksjene sine for å ha penger til å kjøpe emisjonsaksjer via tegningsrett 🥳
Frodon
I dag kl 15:03 372

Innsiderne som kjøper igjen? 🤣🤣🤣🤣

«Oy, aksjen er ned, må kjøpe mer» 👻
oivindl
I dag kl 14:43 414

Kan det tenkes at de som får emiaksjer til 1,50 mener de bør ha 30 til 35 prosent gevinst før de selger.
Liten vits å selge til kostpris. Kanskje ser de til og med mulighet for høyere pris på sikt?
ArntEgil
I dag kl 14:29 453

Legger meg på 10 øre
elnomi
I dag kl 14:24 471

Hvorfor betaler overpris +30%-35% over børs nå når det snart kommet et lass med aksjer til kun kr 1.50 på konto?
Noen som drister seg til å forklare det rasjonelle bak det?
Frodon
I dag kl 13:13 547

Da har meglerhusene kommet etter, selvfølgelig i lang tid etter Frodon advarte mot dette 🤣

«Oslo (Infront TDN Direkt): Clarksons Securities nedjusterer sitt kursmål på Vow til 3,3 kroner, fra tidligere 8,0 kroner»
oivindl
I dag kl 13:09 561

"Og da kommer jo 1000 dollar spørsmålet, hvorfor skal noen gidde å kjøpe vow aksjer til kr 2,1 uten tegningsrett?"
-Frodon

Er du noe nærmere svaret i dag?
oivindl
I dag kl 13:04 570

Vel, påstanden din henger i løse luften uten dokumentasjon.
Du har ikke på ett punkt klart å vise hvor mine innvendinger er feil.
Frodon
I dag kl 11:57 623

Nå skal alle få satt ferdig shortene. Det kjempes i ordreboken 😉 Omsetningen er høyere enn på lenge og dagen er ikke halvveis enda

Fint hvis du forholder deg til det jeg skriver og ikke det alle andre mener og tror at jeg kanskje har skrevet

Kjøpt ACC idag
Redigert i dag kl 11:59 Du må logge inn for å svare
Herman*
I dag kl 11:37 648

Skulle ikke kursen ha falt ned mot 1.50 må? Kursen er faktisk opp i dag, korrigert for tegningsretter. Ingen tegn til dramatiske tvangssalg heller, men de kommer vel kanskje litt senere på dagen? :-)
Frodon
I dag kl 11:03 706

Tror jeg har svart deg på dette ca 20 ganger (ja, du kommer sikkert til å gå å telle over, så du får komme med et nøyaktig estimat, helst ta med grunnlaget også).

Tror du er den eneste som fortsatt ikke skjønner det de aller fleste skjønte for lenge siden.

Anbefaler deg fortsatt å ta dette med megleren din
oivindl
I dag kl 10:19 433

For ordens skyld, her er utgangspunktet for mine kommentarer.

"Husk at garantistene av emisjonen ikke trenger tegningsretter for å kjøpe emisjonsaksjer. Dvs de får emisjonsaksjer LANGT billigere enn alle andre.”

Garantistene er ingen ensartet gruppe og har heller ikke samme betingelser.
Alle andre er heller ikke noen ensartet gruppe.

Det er ingen forbehold, ingen nyansering i denne bombastiske uttalelsen.
Du presiserte også på direkte spørsmål at honoraret på 8 prosent kom i tillegg.
Frodon
I dag kl 09:58 484

Stepping skrev Finn dere ett rom!
Jeg er på et finansforum for å drøfte aksjer. Og her skriver du på tråden jeg har startet. Hvis du ikke vil diskutere vow eller på min tråd, er du selvfølgelig velkommen til å finne deg et annet rom 😉
Frodon
I dag kl 09:56 488

Terp = (VWAP_Pris - 0,93167) mao tegningskurs = (VWAP_Pris - 0,93167)*0,7.

Ligningen har innbakt ett konstant kapitalbehov 250.000.000. Dvs jo høyere vwap - jo mindre blir antallet nye emisjonsaksjer. Denne sammenhengen kan kanskje bli en konstant. Konstanten gjør jo at den relative differansen mellom TERP og VWAP endres i takt med vwap blir høyere eller mondre. Så det finnes jo faktisk en relativ proposjonal endring mellom de to
oivindl
I dag kl 09:48 505

Stepping skrev Finn dere ett rom!
Dette dreier seg om hvordan emisjonen slår ut for ordinære aksjonærer. Mange spørsmål knyttet til det, så dette burde være interessant for flere.

Det er også viktig å tilbakevise de høyst misvisende innleggene fra Frodon.
Redigert i dag kl 09:50 Du må logge inn for å svare
oivindl
I dag kl 09:46 516

Den tolkningen gjaldt om man bør bruke tegningsrettene eller ikke.
Litt tidlig å ha tapt noe på det før tegningsfristen er ute.
gxa40L
I dag kl 09:41 528

---Dersom vwap kurs for egf er 3,27 - vil antall tegningsretter per aksje være 1.3281
Jeg har vel en peiling , men legg gjerne ut en formel eller forklaring på hvordan en kommer fram til 1,381
oivindl
I dag kl 09:34 557

"Nei, det er du som skriver at jeg har skrevet det.”

Hva tenker du på da?
Frodon
I dag kl 09:33 560

Kun du som tolker mine innlegg som noe annet enn det som står der

Hvor mye har du tapt på VoW til nå ved å tolke dette feil?
Redigert i dag kl 09:34 Du må logge inn for å svare
oivindl
I dag kl 09:30 576

"Eks plutselig begynte du å skrive at jeg mente folk ikke skulle benytte seg av tegningsrettene sine"

Det var vanskelig å tolke innleggene dine på en annen måte.
Frodon
I dag kl 09:26 590

Nei, det er du som skriver at jeg har skrevet det. Brukte vanvittig mange innlegg på å prøve å forklare deg enkle ting, men du valgte å ikke forstå det som sto i børs meldingen og begynte å skrive at jeg har sagt ting jeg ikke har skrevet

Har du kontaktet megler som kan forklare deg dette?

Jeg ser ingen grunn til å kommunisere med deg når du ikke forholder deg til det jeg skriver

Eks plutselig begynte du å skrive at jeg mente folk ikke skulle benytte seg av tegningsrettene sine
oivindl
I dag kl 09:20 617

"Å få bonus er vel ikke det samme som å betale det samme som alle andre?"
-Frodon

Bonusaksjene er gratis, de får de uansett. 6 prosent av det totale antallet emiaksjer.

Resten betaler de samme pris for som alle andre.
Husk at utgangspunktet ditt var at emiaksjene var LANGT billigere for garantistene uavhengig av bonusen.
Den kom i tillegg.

Så er vi vel etter hvert enige om at for alle som allerede sitter på aksjer, betyr ikke prisen på disse aksjene noe som helst i denne sammenhengen. De betaler ingenting for rettighetene og samme pris for emiaksjene som garantistene.

For de av garantistene som må kjøpe uten tegningsretter, vil snittet på aksjene blir høyere jo flere aksjer de må kjøpe.
Størst prosentvis avkastning får de om de slipper å kjøpe noen emiaksjer i det hele tatt.
Så har også en av disse aksjer fra tidligere.
Så her er to enkle spørsmål,Frodon.
Tror du han vil benytte seg av tegningsrettene?
Ville du anbefalt ham å gjøre det?
Frodon
I dag kl 09:08 651

Fylt på enda mer short aksjer
Frodon
I dag kl 09:00 678

Da er short satt igjen
Redigert i dag kl 09:01 Du må logge inn for å svare
Frodon
I dag kl 08:48 705

Minnet meg på…?! Tror du ikke jeg vet hva som skjer her, som er den eneste som har truffet på dette…?!

🤣🤣🤣🤣
Herman*
I går kl 23:56 912

Det er ikke meningen å kverulere for å kverulere, men de får bare kjøpe aksjer til 1.50 om emisjonen ikke blir fulltegnet, det har mange av oss minnet deg på tidligere. Når det gjelder morgendagen, tror du den åpner på 1.90 og faller gjennom dagen? Jeg tror den åpner på 2.1 og slutter på 2.0, men det er ren gjetting fra min side.
Frodon
I går kl 23:42 924

Å få bonus er vel ikke det samme som å betale det samme som alle andre? Bonusen får de gratis. I tillegg kan de kjøpe emisjonsaksjer til kr 1,5 uten at de trenger tegningsrett

Hammers har forøvrig skrevet mange ganger at vi to er en person 🤣🤣🤣

Er alle klar for svalestupet imorgen? Skal vi gjette på hvor mange ganger handelen i aksjen blir stoppet fordi aksjen faller for mye?
Redigert i går kl 23:43 Du må logge inn for å svare
Frodon
I går kl 23:37 935

Beklager hvis jeg ikke gjorde dette tydelig nok, men har lagt ut formelen veldig mange ganger. Mye støy fra andre her, slik at den viktige gode info ofte blir borte

Dersom vwap kurs for egf er 3,27 - vil antall tegningsretter per aksje være 1.3281. Så da får vi en SNITTPRIS, eller TERP om du vil, på 2,3383. 70% av den verdien er 1,6368.
Frodon
I går kl 23:35 939

Det er bra, beklager feilen 😇

Mulig aksjen åpner ved kr 1,90 imorgen, men salgspresset utover dagen blir enormt 🙈
Frodon
I går kl 23:33 944

Er det ikke greit å forholde seg til det jeg har skrevet og ikke det du mener jeg har skrevet…?

Prosentvis har jeg bommet minst av absolutt alle på vow. Du kan jo finne et innlegg som har truffet bedre 😉

Denne la jeg ut rett etter emisjonen med Spetalen ble kjent.

Dersom vwap kurs for egf er 3,27 - vil antall tegningsretter per aksje være 1.3281. Så da får vi en SNITTPRIS, eller TERP om du vil, på 2,3383. 70% av den verdien er 1,6368.