VOW - Nærmer seg kanten av stupet, brudd under kr 16?

Frodon
VOW 06.01.2023 kl 00:14 160873

Dette ser virkelig ikke bra ut….MACD utløst salg, RSI prøvde å etablere seg over 50, uten å lykkes. RSI har fallende topper og stigende bunner, så et brudd på en av dem, vil signalisere videre trend. Aksjen har utløst salg på alle de glid indikatorene, som nå fungerer som motstand ved reaksjoner oppover. Kursen ligger 3,34% under 20 dagers, 6,28% under 50 dagers, 10,85% under 100 dagers og 17,99% under 200 dagers glidende gjennomsnitt.

Hvis aksjen bryter igjennom motstanden på kr 16, vil et sterkt salgssignal bli utløst til kr 12 området. Hvis støtten holder, kan det være en fin inngang i aksjen

Er det resesjon som skal prises inn i aksjen?
Frodon
I går kl 16:43 1577

Lukter grønn nedgang til uken 🥳

«Stor frustrasjon over vedtaket om klimafinansiering på Cop 29 i Aserbajdsjan

Opprørt og sinte
Mange andre land fra det globale sør var både opprørt og sinte over vedtaket. Nigerias delegasjonsleder kalte målet om 300 milliarder en vits og en fornærmelse, og De afrikanske forhandlerne kalte enigheten «for lite og for sent».

https://www.dn.no/stor-frustrasjon-over-vedtaket-om-klimafinansiering-pa-cop-29-i-aserbajdsjan/2-1-1743643
Redigert i går kl 16:43 Du må logge inn for å svare
Herman*
I går kl 17:12 1545

Du lar ikke en mulighet gå fra deg ser jeg. 300 milliarder dollar per år til klimatiltak i fattige utviklingsland som ikke kan eller vil betale selv, er ekstremt mye. På toppen av dette har du de klimatiltakene som de faktisk betaler selv, samt enda større beløp som antagelig brukes i industrialiserte land. Hva havner vi på da? 7-8000 milliarder kroner årlig? Det som er relevant for Vow nå er : Hvor raskt de klarer å øke marginene, samt hvor raskt de klarer å lande store industrikontrakter som de har ventet på i lang tid. De har mye å bevise, det kan vi være enige om.
Frodon
I går kl 18:00 1504

Ekstremt mye?

Fra artikkelen

«En ekspertgruppe, nedsatt av ledelsen på tidligere klimatoppmøter, har anslått at det trengs 1300 milliarder dollar hvert år fra 2035 for å motvirke klimaendringer og kutte utslippene»

Og som du selv kan lese, er fortsatt det samme problemet nå, som de tidligere årene

«Hvor skal pengene komme fra?
Ifølge beslutningen fra et vidt mangfold av kilder: Offentlig og privat kapital, bilateral og multilateral, inkludert «alternative kilder». Sammensetningen av de ulike typene midler spesifiseres ikke nærmere. Utviklingsland hadde ønsket seg en så høy andel direkte offentlig støtte som mulig»
oivindl
I går kl 20:00 1421

At 300 milliarder dollar per år er mindre enn ønsket, er en ting.
Om det er for lite til å skape muligheter for grønne selskaper, er noe helt annet.
Det må du nesten redegjøre for.
Er det nedgang i forhold til tidligere, er det mindre enn tilskudd til andre bransjer.
Hva bygger du konklusjonen på?
Herman*
I går kl 20:01 1416

Jeg tror ikke du skrev ditt innlegg fordi du er livredd for økte temperaturer. Summene som skal brukes på klimatiltak de neste årene er astronomiske, men ikke astronomiske nok til å stagge utviklingen-ref ditt poeng. Nå må det bemerkes at nesten alt handler om Co2 som helt feilaktig karakteriseres som forurensning. Andre miljøproblem får alt for lite oppmerksomhet etter min mening, f eks plast i havet, mikroplast i maten osv. Sier ikke at Vow er den beste investeringen når det gjelder å slå kloa i noen av disse fantasilionene som skal brukes på å kutte Co2, til det har jeg for dårlig oversikt til å mene noe.
Redigert i går kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Frodon
I går kl 22:01 1324

For de som har fulgt med, vet at Kina dominerer det grønne skiftet.

https://www.finansavisen.no/forum/thread/150235/view

Jeg kjenner ikke markedet til VoW godt nok, men jeg vet at de ikke ville solgt produktene sine så billig, hvis de kunne fått langt mer for dem
Frodon
I går kl 22:08 1317

Livredd? Tror jeg er blant de roligste rundt sine investeringer på HO 🤣 Den gangen penger betydde noe, var jeg mer nervøs rundt aksjehandler

Jeg vet ikke hvor mye du har fulgt med, men det ble signert en Paris avtale. Alle jublet, men så kom ikke pengene til å backe avtalen. Nå vet vi at Norge ikke klarer å holde Paris avtalen de signerte. Får det noen konsekvenser? Jeg tenker jo at brudd i slike avtaler burde straffes med enorme bøter, og at de pengene gikk til det grønne skiftet.

Men, her er problemet som har vært i lang tid. Det lages årlig nye avtaler på klima møtet, men det blir aldri skrevet ned hvem som skal betale og da kommer ikke pengene som er avtalt. Så det er vel et fett om de avtaler usd 10 milliarder eller 1000 milliarder, når pengene ikke kommer? Det er mye billigere å handle det meste fra Kina enn å ta de riktige valgene, dessverre.
Frodon
I dag kl 09:02 1107

Husk at dere som ikke skal bruke tegningsrettene i emisjonen, må selge de. Etter perioden de kan selges, blir de verdiløse, dvs de blir da verdt kr 0

Det ligger ingen kjøpere i boka. Jeg kan kjøpe de for kr 0,10, hvis dere ikke blir kvitt dem?

La inn 50.000 på kjøp på kr 0,1 nå
Redigert i dag kl 09:04 Du må logge inn for å svare
Frodon
I dag kl 09:26 1058

Ingen som vil selge der? Jeg kan godt legge kjøpsordre på 0,05 også 😊 Alltid godt å hjelpe til, hvis det er noen som ikke har penger til å benytte tegningsrettene.

Dere som eier VoW aksjer, er det ikke mer lønnsomt å selge VoW aksjen og kjøpe tegningsretten?
Frodon
I dag kl 10:09 959

Strauss skrev Innlegget er slettet
Det er riktig, tegningsrettene kan kun handles på VPS konto og ikke ASK konto. Ta kontakt med meglerhuset du har tegningsrettene på, så hjelper de deg. Du har sannsynligvis VoW aksjen på ASK og har da fått tegningsrettene også på ASK

Hvis du går inn på investorsiden din, kan du som regel benytte deg av tegningsrettene der. Hør med meglerhuset 😊
Frodon
I dag kl 10:14 943

Da er tegningsrettene ned 50% i verdi. Spent på om tvangssalg begynner igjen. Hvis de får beskjed om brudd i vilkårene idag, må de sannsynligvis dekke inn tap i løpet av dagen. Hvis ikke, skal tvangssalg starte imorgen igjen
Frodon
I dag kl 10:45 888

Da er tegningsrettene ned 67%. Alle synes fortsatt at det var en god ide å kjøpe over kr 3 ink tr?

Det tilsvarer en kurs i VoW aksjen på kr 1,72
Redigert i dag kl 10:47 Du må logge inn for å svare
Marve
I dag kl 11:31 820

Hei Frodon. Hvilken kurs tror du kan være en god inngang? Tror du kursen vil gå ned til 1.50, emisjonskurs?
Frodon
I dag kl 11:56 766

Ikke godt å vite helt nøyaktig, det kommer an på de største aksjonærene i VoW gjør. Når flere av dem ble tvangssolgt fra kr 3 og ned, så antar jeg at tvangssalgene vil fortsette. Det er høyest sannsynlighet for at kursen går ned ved emisjonskurs på et tidspunkt, får en rekyl opp derfra, for så å falle ned til emisjonskurs igjen. Om aksjen klarer å holde seg over emisjonskurs etter det, kommer an på selskapet og regnskapet. Husk at med de nye aksjene, var plutselig selskapet priset til nesten kr 600 mill. Er resultatene til selskapet gode nok til å forsvare den prising?

I tillegg eier Dnb 25% av selskapet, og den posten kommer til å tynge på aksjekursen til den er solgt
Redigert i dag kl 11:57 Du må logge inn for å svare
Felixcat
I dag kl 12:16 721

En tydelig manipulasjon av VOW tegningsretter. Anbefaler at du kjøper tegningsrettighetene utfra dagens kunstige lave kurs, og bruke de til å kjøpe aksjer til lavere kurs en kursen er nå. Vow er en aksje som kan øke mye i verdi, og samme verdiøkning vil du få uansett om aksjen er kjøpt fra tegningsrett eller ikke. Vow kan selvsagt og falle i verdi. I dag har du kunnet kjøpt en tegningsrettighet til under 30 øre, og om aksjen for eksempel skulle falle til kr 1, taper du ikke verdifallet fra 1,5 når du ikke benytter opsjonen. Du taper da kun 30 øre. Kjøper du aksjen må du betale nær dobbelt utover kr 1,5 og du vil med aksjekurs kr 1 i tilllegg tape de 50 ørene. Ja ingen tvil om at kursen er manipulert på rettighetene, har sett det flere ganger i dag at salgskurs etter salg, i nåtid er lagt inn langt under kjøpskurs i nåtid, med kraftig falls om resultat. Så anbefaler, benytt anledningen oog kjøp kunstige lave prisede tegningsretter.
Frodon
I dag kl 12:48 663

Hva mener du med manipulasjon? Som sagt, når mange av de største aksjonærene ikke hadde cash til å bli med i emisjon og har blitt tvangssolgt, så antar jeg at de ikke har så mange millioner for å bruke tegningsrettene sine. Dvs hvis de ikke har cash til å bruke tegningsretter, er det selvfølgelig best å selge de.

Men, som du skriver, faller VoW aksjen under kr 1,5, er egentlig tegningsrettene verdiløse
Felixcat
I dag kl 13:24 612

Her kan man kalle en spade for en spade, tydelig manipulasjon og jeg har sett kurs i dag i nå. Flere ganger har salgskursen vært lagt inn med langt lavere kurs under det selger hadde satt, og med det gått rett ned. Og ellers at ny salgskurs er satt like under siste kurs og så kraftig ned. Kurs nylig sett i nåtid er kr 0,25 og vil gi samme verdiøkning som dagens aksje. Med dagen aksje må du betale langt utover de 25 ørene, og i tillegg vil du tape differansen fra kr 1,50 med tap i aksjeverdi. En opsjon som tegning-rettighet skal ha langt større verdi utfra begrensning av tap til kr 0,25. Forslaget er klart, kjøp tegningsrettene til dagens manipulerte og kunstige lave kurs.
Frodon
I dag kl 14:04 524

Jeg har gjort rede for dette i lang tid. Synd hvis du ikke har fått med deg dette pga støy fra andre uvitende.

Det ser forøvrig ut som de uvitende holder seg unna HO idag, det er nok et godt valg
Felixcat
I dag kl 15:01 447

Så de andre har bare vært uvitende og støyende mener du, men at de i dag holder seg unna HO. Men hvorfor har da kommer med dine utredninger, som ensidig bare har overflømt denne tråden? Ønske om å påvirke antar jeg, men hva tror du om VOW når emisjonen er unnagjort?
Frodon
I dag kl 15:03 439

Hvis du ser bakover, fikk du fasiten før det skjedde. Når alle andre tar feil, er det enklest å tjene de store pengene
upsidedown
I dag kl 16:27 336

Du får et klarere bilde når Q4 kommer. Q3 er bare en oppdatering og det har skjedd før at Badin har sminket budskapet. VOW var klar over at marginene var i skvis vinteren 2023, men holdt det skjult på oppdateringen ved Q1 og lot mange leve i uvisshet til tallene forelå på Q2.
Redigert i dag kl 20:09 Du må logge inn for å svare
oivindl
I dag kl 16:28 335

"Så de andre har bare vært uvitende og støyende mener du,"

Frodon rotet det godt til i starten, men har prøvd å redde seg inn, delvis ved å gå bort fra tidlige uttalelser og delvis ved å endre diskusjonen.
gxa40L
I dag kl 17:32 257

Kan aldri tenke meg at VOW ASA klarer et anstendig resultat. Bare denne emisjonen har kostet mange mill .Men den elendigheten kommer på neste Q. Og det gir ikke lystelige utsikter. VGM vil også lide av dette , og jeg ser ingen vits i å sitte med det selskapet heller. Begge selskapene har nå ett par hundre mill aksjer. og er blytunge
Hvis det skulle bli slutt på krigen så kan det sikkert gi en positiv effekt
Frodon
I dag kl 18:28 181

VoW har nettopp sendt ut et prospekt iht emisjonen. Der fremkommer jo alt, dvs Q3 rapporten er et non event 😉

Det store spørsmålet er fortsatt «klarer de å selge produktene med høyere margin?». Jeg antar at de aller fleste ordre i pipeline allerede er solgt inn med den lave marginen, slik at det kan ta lang tid å snu den synkende skuta
Herman*
I dag kl 18:41 164

Har du lest prospektet? Den inneholder svært lite av det som vil fremkomme i morgendagens rapport. I motsetning til deg skal jeg ikke ta sorgene på forskudd, men å si at Vow nå er en synkende skute er direkte latterlig. Med 250 mill i frisk kapital og utsikter til vekst og høyere marginer, er dette VOW 2.0. Så kan det godt hende at de trenger 12 mnd på å gå fra 5 til 15% ebidta margin, det vil jo tiden vise.
Frodon
I dag kl 18:42 161

Bare å vente til VoW faller under kr 1,50, for da er det mange som skal raskt ut 🤣🤣
Frodon
I dag kl 18:44 154

Seff har jeg lest det. Alle som har lest det, vet at VoW ikke har fått kr 250 mill i frisk kapital. Hvilken side fant du det på?

Tenker du at alle ordre de har fått tidligere, har betydelige høyere marginer enn det som er rapportert til nå?
Redigert i dag kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Herman*
I dag kl 19:07 105

De henter nå 250 mill i emisjonen. Så vil du sikkert påpeke at meglerhusene skal ha betalt osv, og det vet jo alle. Når det gjelder ebidta marginen, er vel siste guiding at den skal gradvis opp til 15%. Om de klarer det er jo selvsagt en annen sak.
Frodon
I dag kl 20:00 37

Hvis du viste det, hvorfor skriver du at VoW får kr 250 mill i frisk kapital?

Når selskapet guider bedre margin, er det på fremtidige kontrakter eller avtaler som allerede er inngått?