VOW - Nærmer seg kanten av stupet, brudd under kr 16?

Frodon
VOW 06.01.2023 kl 00:14 175383

Dette ser virkelig ikke bra ut….MACD utløst salg, RSI prøvde å etablere seg over 50, uten å lykkes. RSI har fallende topper og stigende bunner, så et brudd på en av dem, vil signalisere videre trend. Aksjen har utløst salg på alle de glid indikatorene, som nå fungerer som motstand ved reaksjoner oppover. Kursen ligger 3,34% under 20 dagers, 6,28% under 50 dagers, 10,85% under 100 dagers og 17,99% under 200 dagers glidende gjennomsnitt.

Hvis aksjen bryter igjennom motstanden på kr 16, vil et sterkt salgssignal bli utløst til kr 12 området. Hvis støtten holder, kan det være en fin inngang i aksjen

Er det resesjon som skal prises inn i aksjen?
Herman*
01.12.2024 kl 15:11 1703

«I en analyse fra Clarksons Securities skriver analytiker Eva Viken Christensen at kursmålet for Vow er nedjustert til 3 kroner pr. aksje fra tidligere 3,30 kroner, samtidig som kjøpsanbefalingen opprettholdes.»

Men hun er vel som en hobbyinvestor å regne når det gjelder kompetanse?
oivindl
01.12.2024 kl 15:19 1709

Ikke tegningsblanketten, nei.
Langt enklere digitalt.

"Etter du har sendt inn skjema for å bruke dem, vil du få regning for å betale for de nye aksjene”
-frodon

Neida, trekkes direkte fra kontoen du har oppgitt.
Redigert 01.12.2024 kl 15:31 Du må logge inn for å svare
nolast
01.12.2024 kl 16:54 1615

Hvis vi ser på historikken til DNB når de tok over Kid i 2009. De hadde KID i 3 år før de solgte det videre. Og selv ikke i min villeste fantasi så tror jeg ikke at DnB solgte med tap. De tjente nok mange 10 talls millioner. Gjelsten puttet i 2012 inn 114 mill og innkasserete godt over 2000 mill i fortjeneste. Vi har med oss en slik luring blandt garantistene. Sveås. Jo, Det ser ikke veldig bra ut nå, når Frodon spyr ut alle sine negativiteter, som han dessverre har truffet bra på. Litt kred skal han ha.
Men dette blir et veddemål på når og om de lander en stor kontrakt med Murfits Ind om resirkulering av dekk. Da spretter kursen litt mer en 2-3%. Jeg er så naiv at jeg tror de lykkes og ikke minst hvis det klaffer i Japan med Sewage anlegg. Tenk på hvor mye dritt som kan pyroliseres i store byer i Asia osv.
Tenk litt lenger en nyttår og gjør som Gjelsten. Nå har vi sjansen!
Felixcat
01.12.2024 kl 19:16 1548

Isolert sett er det ingen tvil om at all tvangssalg som har vært, har kjørt kurs på Vow med TR rett ned. Klart Frodon med sin egeninteresse, som nevnt har kommet med nettopp "alle sine negativiteter", utfra ønske om nettopp å få ned kursen. Vow kan få en kraftig økning av kurs og kanskje en rask dobling, og tap med utgangspunkt i kr 1,5 i forhold til short har antagelig Frodon sikret seg mot med nettopp TR som kjøpsopsjon, og det er i tilfelle ett smart trekk. Men antagelig at det og slik at her pøses ut kun "negativiteter" ettersom det for ham er mest lønnsomt ,med kurs lavere enn kr 1,5. Det må Frodon selv svare for.
elnomi
01.12.2024 kl 19:51 1520

Jeg har gjort min analyse av caset og tar en inngang på kurs kr 1.10 om den kommer dit.
Redigert 01.12.2024 kl 19:52 Du må logge inn for å svare
gxa40L
01.12.2024 kl 20:16 1499

Jeg trodde det bare var politiet som kunne t så feil. Men denne Cklarkson -dama er omtrent på samme nivå
Redigert 01.12.2024 kl 21:29 Du må logge inn for å svare
Frodon
01.12.2024 kl 21:28 1447

Eva eier vel 0 aksjer i selskapet og får like mye betalt om hun treffer eller bommer? Hun har i hvert fall bommet stygt vs meg, derfor er det også bra at jeg har tjent langt mer enn henne på caset 👊😉
Frodon
01.12.2024 kl 21:31 1456

«Jo, Det ser ikke veldig bra ut nå, når Frodon spyr ut alle sine negativiteter, som han dessverre har truffet bra på. Litt kred skal han ha»

De største og enkleste pengene tjener man når alle andre tar feil 😉 I VoW har 100vis av nick på denne tråden bommet….og en har truffet

#DenKunnskapsrike
Frodon
01.12.2024 kl 21:34 1451

Har du lyst å dele analysen med oss? Er det kursen du kom frem til iht regnskapet til VoW?
Frodon
01.12.2024 kl 21:35 1447

Vanvittig at analytikere kan bomme så kraftig og beholde jobben som om ingenting har skjedd. En annen analytiker mente emisjonen kom til å komme på kr 4,50. Helt vanvittig å bomme så sykt når dette er jobben de har

Hammers ble stille igjen etter å ha prøvd seg på litt skriverier 👀
Redigert 01.12.2024 kl 21:36 Du må logge inn for å svare
Frodon
01.12.2024 kl 22:41 1371

Får håpe de Dnb folkene som kjøpte 25% i VoW vet hva de drev med. Til nå har de tapt ca 40% av investeringen. Hadde de heller gått short, ville de tjent mye mer vs prøve å redde selskapet 🤣

«Blodrøde tall og meglerflukt for DNB Eiendom

Meglerkjeden tapte 85 millioner kroner i 2023. Samtidig er nesten alle de mest innbringende meglerne i ferd med å rømme skuta»

https://www.finansavisen.no/bolig/2024/12/01/8211573/blodrode-tall-og-toppmeglerflukt-for-dnb-eiendom
oivindl
01.12.2024 kl 23:03 1337

Hva mener du jeg har bommet på?
Ikke bli gretten fordi jeg må korrigere deg av og til.
Trodde dette var så elementært at det ikke skulle være nødvendig med en rettelse.
nolast
I går kl 08:10 1174

Innlegg på E24 om Europa og Tyskland sin konkurranse evne mot bla Kina. Her har vi masse muligheter for Vow.

Han mener at selskapene trenger støtte for å kunne lykkes med grønn omstilling og digitalisering.

– For eksempel står stålindustrien i Europa for store utslipp. Den vil kutte CO2-utslipp, men grønt stål er dyrere enn tradisjonelt stål, sier han.

– Selvfølgelig trenger du incentiver til å investere i både produksjon og innkjøp av grønt stål, inkludert offentlig sektor som er en stor kunde.

https://e24.no/boers-og-finans/i/W0aPPQ/tysk-sjefoekonom-om-europa-en-varslet-ulykke?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
gxa40L
I går kl 09:38 1091

VOW ASA kan virke billig, men hva skjerr når det kommer mill. på mill. av aksjer til 1,5 på markedet. Og selskapet fortsatt går med dundrende underskudd?
Jeg spørger kun, mitt kall er ei at svare;)
Redigert i går kl 09:39 Du må logge inn for å svare
GreenInvest
I går kl 09:46 1078

Det kan gå begge veier, spent på hva som skjer når tegningsrettene ikke lenger kan selges.

Krev ikke,ven, al jeg skal gåten klare. Jeg spørger helst, mitt kald er ej at svare
Frodon
I går kl 11:01 1007

Korrigere fakta så det blir feil? Da er det bra jobbet av deg 😉

At du har total mangel på innsikt kommer ikke jeg til å bruke noe tid på, da jeg ikke ser tegn til læringsevne. Du trodde eks at garantistene betalte det samme som alle andre og det ser ut som du fortsatt tror det
oivindl
I går kl 11:03 1000

Tja, hva betaler DnB for emiaksjene og hva betaler øvrige eksisterende aksjonærer?
Kom gjerne med noen konkrete tall.
Frodon
I går kl 11:04 993

Det eneste som er sikkert, er at VoW aksjonærene har tapt enorme summer. Det er nok mange som realiserer tap nå, slik at de får igjen skattefradrag i 2025 😉
Frodon
I går kl 11:05 991

Les innlegget mitt over til du skjønner det, eventuelt spør en venn 😉
oivindl
I går kl 11:09 983

"Korrigere fakta så det blir feil?”
-frodon

Enda har du ikke klart å påvise en eneste feil.
Frodon
I går kl 11:23 961

Ja, spent på om enda flere tvangssalg blir utløst når tegningsrettene blir verdt kr 0
oivindl
I går kl 11:40 937

Hvilke tap aksjonærene allerede sitter på, er irrelevant for hva de betaler for emiaksjene.
Svært enkel logikk.

Om de får igjen noe på skatten er også et åpent spørsmål. De får redusert skatt, men ikke nødvendigvis noe utbetalt.
oivindl
I går kl 11:41 932

Dette spørsmålet har jeg stilt deg flere ganger, men du har vridd deg unna hver gang. Svært svak argumentasjon.
Frodon
I går kl 12:12 882

Når du vrir det jeg skriver over til hva du tenker istedenfor hva jeg skriver, blir det jo feil. Men det har ingenting med hva jeg skriver å gjøre 😉
Frodon
I går kl 14:20 790

Tegningsrettene ned 61% idag. Dette begynner å bli gøy 🤣 Jeg har kjøpt noen tegningsretter til idag på kr 0,023 for å potensielt dekke inn short 🤙
Redigert i går kl 14:21 Du må logge inn for å svare
Felixcat
I går kl 14:48 753

Wow er tydelig kraftig ned preget av TR, og man kan kjøpe masse TR til under 3 øre stykket for retten til en Vow aksje til kurs kr 1,5. Og om det blir aksjekurs under kr 1,5 trenger man med TR ikke ta tapet ved tegningsperiodens slutt 9. desember. Kurs TR er usannsynlig lav i forhold til aksjekurs, som utfra aksje-kurs burde vært nærmere 20 øre. Her er rett og slett handel mellom "nærstående" som det burde vært reagert på og stoppet. Dette er "nærstående" som har hatt millionantall TR på både kjøp og salg og ikke bare tett inntil, men tidvis og holdt kursen nede med lavere salgskurs enn kjøpers kurs, og stort sett i dag under 4 øre. Antagelig får vi i dag en ny melding noenlunde lik den forrige meldingen som lød som følgende "Nærstående til konsernsjef Henrik Badin i Vow, Badin Invest Ltd, har solgt 4.061.647 tegningsretter i selskapet". Anbefaling er å utnytte en ekstrem lav kurs på TR til under 4 øre, med mulighet for mange ganger det beløpet i gevinst.
Frodon
I går kl 15:02 731

Spent på om det kommer med tvangssalg og innsidesalg her ja. Eks hvis kursen faller til kr 1,20 når emisjonsaksjene kommer, blir flere tvangssolgt da?
oivindl
I går kl 15:14 709

Og hva er det som er vridd på?

Når du ikke kan argumentere for ditt syn, forholder jeg meg til argumenter du har fremmet tidligere.
Om du har endret syn, er jo det bra.
Redigert i går kl 15:18 Du må logge inn for å svare
Felixcat
I går kl 15:21 696

Det er nok kunstige lave kursen på TR det er snakk om nå, uansett er det ren gjetning hva som skjer videre. At du har pøst på med innlegg kun av negativ art utfra din egeninteresse påvirker ikke det. Antagelig vil det hele roe seg etter tegningsperioden. Når det gjelder tvangssalg vil det i all hovedsak være relatert til aksjer som allerede er solgt, og tilhørende TR med en rest som vil bli solgt og av ny kjøper brukt til emisjonsaksjer. Det vi kan oppleve er at presset på Vow og tilhørende TR som i tegningsperioden har vært, i ettertid raskt og mest sannsynlig vil medføre en sterk økning i aksjekurs.
Herman*
I går kl 16:14 634

Enig, det blir ganske patetisk å være så ubalansert i tilnærmingen til selskapet. Noterer meg at ovennevnte analytiker mener at cruise delen av virksomheten er verdt 2.3 kroner i dag, og da fungerer den industrielle virksomheten som en gullkantet opsjon. Kommer de forventede kontraktene i løpet av f eks Q125, tror jeg fort vi ser at kursmålet fra nevnte analytiker løftes fra 3 til rundt 5+. Når det gjelder DNB, klarer jeg ikke å se noen grunn til at de skal dumpe sine aksjer i nærmeste fremtid. De har ikke akkurat dårlig likviditet, og skulle de ønske å selge av mer prinsippielle årsaker, velger de nok å vente til de finner en kjøper for hele posten. Når det gjelder garantistene, tror jeg nok de muligens ønsker å selge, men de venter nok til første kurstrigger for å en grei avkastning på aksjene. Dette gjelder også om de ikke blir tildelt aksjer utover kompensasjonen på 8%. På grunn av tillitsbruddet som har skjedd, er det ingen grunn til å tro at aksjen skal til himmels med det første, men at den etterhvert stabiliserer seg rundt 2 kroner etter emisjonen tror jeg er realistisk. Så vi jo kontrakter og kvartalsrapporter bestemme videre utvikling.
Frodon
I går kl 16:38 589

Det er helt riktig, mine innlegg har ingenting med dagens kurs å gjøre. Det er bare snakk om erfaring som gjør det enklere å foreta sannsynlighetsberegning på hva som vil skje. Når jeg luftet det på HO, var ingen enig. Og da vet jeg at det som regel er enkelt å tjene penger på caset med relativt lav risiko.

TR er ikke kunstig lav. Dette er matematikk på at det var høy sannsynlighet for at mange måtte selge TR rettighetene sine, som jeg har gjort grundig rede for i ca 1 mnd nå
Frodon
I går kl 16:52 561

Dnb skal da ikke være eiere i børs selskap. Da burde i det minste aksjene bli solgt til et Dnb fond. Men fond har sjelden mandat til å være så store eiere i et børs selskap. Dnb skal analysere børs selskap og låne ut penger. At de nå har et stort urealisert tap i aksjen sier kanskje sitt om hvor flinke de er på det de holder på med nå?

Så lenge Dnb skal selge, vil det være et press på aksjen. Og hvis Dnb ikke får solgt før eventuelt neste emisjon om ca 1 år, vil det meste av dagens investering være tapt.

Hvorfor skal garantistene vente med å selge? Aksjene de får nå er gratis. De vil også prøve å bli kvitt disse aksjene mens de fortsatt får noen penger for dem, ref mulig ny emisjon om ca 1 år.

Så det er masse store selgere her 😳 Til nå har jeg ikke sett noen større kjøpere. Mye hobby investorer…med tro, håp og kjærlighet

«Ikke naturlig for DNB å være langsiktig eier, sier DNB-direktør»

https://e24.no/boers-og-finans/i/bmXVyv/dnb-blir-storeier-etter-tvangssalg-i-vow
Felixcat
I går kl 18:05 509

Vi er tydeligvis ikke enig, Og når du ikke kan si noe utfyllende utfra og om det som presenteres av andre og er ganske fastlåst med det du selv har gjettet riktig i både nåtid og flere år bakover, fremstår dine innlegg i stor grad som mangelfulle. Du vil i dine budskap ha fram ditt naturlig nok. Men du kommer med ett utallige innlegg om hvor mye mer rett du har enn andre og at så er det, og at du har hatt rett ikke bare i en måneds tid, men faktisk over flere år blant annet i forhold til en "Hammers" som du har nevnt flere ganger. Ja tror du at du virker mer saklig og rett-troende i forhold til andre?
Herman*
I går kl 18:10 500

Du maser om emisjon om ett år, men da forutsetter du to ting: At de ikke får ebidta marginen opp til 15% på cruisevirksomheten, og at de ikke får noen større industrielle kontrakter. Hvis vi starter med cruisevirksomheten: Her har de rimelig god visiblitet i forhold til marginer på eksisterende og nye kontrakter. Når det gjelder landbaserte leveranser er visibliteten vesentlig lavere, men da flere av kundene betaler 20-30 mill for FEED studier, vil en jo tro at de er rimelig seriøse med tanke på å stå løpet ut. Worst case scenario er at de må kvitte seg med denne virksomheten, da ødelegger de mye av oppsiden men slipper en ny utvannende emisjon om markedet svikter. Ang DNB: Ja, de sitter nok ikke i årevis, men ingen grunn til at de skal lempe ut aksjer i markedet med det første. Garantistene er heller ikke dumme. De ønsker selvsagt mest mulig for sine aksjer, og da velger de nok et tidspunkt med volum og kjøpsinteresse.
Frodon
I går kl 18:34 478

Usikker på hva du mener med mangelfulle? At aksjekursen skulle ned var matematikk. Går du tilbake og leser deg opp, ser du at jeg har gjort grundig rede for at p/e var altfor høy og marginene for lave. Så for meg er dette uvitenhet fra deg, som ikke har noe med meg å gjøre
oivindl
I dag kl 07:11 252

"Hvorfor skal garantistene vente med å selge? Aksjene de får nå er gratis.”

Hvor får DnB sine gratis aksjer fra?