VOW - Nærmer seg kanten av stupet, brudd under kr 16?

Frodon
VOW 06.01.2023 kl 00:14 177006

Dette ser virkelig ikke bra ut….MACD utløst salg, RSI prøvde å etablere seg over 50, uten å lykkes. RSI har fallende topper og stigende bunner, så et brudd på en av dem, vil signalisere videre trend. Aksjen har utløst salg på alle de glid indikatorene, som nå fungerer som motstand ved reaksjoner oppover. Kursen ligger 3,34% under 20 dagers, 6,28% under 50 dagers, 10,85% under 100 dagers og 17,99% under 200 dagers glidende gjennomsnitt.

Hvis aksjen bryter igjennom motstanden på kr 16, vil et sterkt salgssignal bli utløst til kr 12 området. Hvis støtten holder, kan det være en fin inngang i aksjen

Er det resesjon som skal prises inn i aksjen?
Redigert i går kl 20:31 Du må logge inn for å svare
Herman*
I går kl 11:48 1192

Hvilken ebidta margin har du lagt til grunn i din «analyse»?

Ellers må jeg innrømme at du hadde du rett i at tegningsrettene ville presse aksjekursen ned fordi det er mange som ble tvunget til å selge siden de ikke har råd til å benytte seg av dem. Når de nå forsvinner fra markedet, tror jeg kursen kjapt vil stige til ca 1.70, men det er tipping fra min side. For øvrig er Vow 2.0 nå en attraktiv oppkjøpskandidat. Ved å legge inn et bud på f eks 2.50-2.75 i aller nærmeste fremtid, ville en kjøper kunne få den landbaserte virksomheten som en billig opsjon. Alternativt kan de selge denne og sitte igjen med en lønnsom cruisevirksomhet som de da netto plukker opp svært billig.
Redigert i går kl 12:04 Du må logge inn for å svare
Frodon
I går kl 12:26 1130

Nytt innsidesalg, akkurat som forventet

03.12.2024 11:58:24: Vow ASA: Notification of trade primary insider/close associate

https://newsweb.oslobors.no/message/633716
Redigert i går kl 12:26 Du må logge inn for å svare
skadi
I går kl 12:29 1121

Holder han sikkert med cash til over helgen. 😁
TheGame
I går kl 12:31 1114

Legger en til grunn ~100m EBITDA for 2025 er selskapet priset på ca 12x EV/(EBITDA-Capex). Da har jeg lagt inn 0 verdi på VGM aksjene og 0 kroner i frigjøring av arbeidskapital. Run-rate EBITDA per Q3 24 er c. 75m, så man må tro på litt omsetningsvekst og / eller marginekspansjon på cruise biten.

Hvis man legger inn en økning i marginen på landbasert fra 5% -> 10% og 50m verdi på VGM aksjene og 50m i frigjøring av arbeidskapital er selskapet priset på c. 7,5x 2025 EBITDA-Capex.

I de to scenarioene som jeg anser som relativt sannsynlig er selskapet priset ganske attraktivt IMO, men kan jo selvsagt gå både bedre og dårligere.
gxa40L
I går kl 12:39 1098

Med litt flaks kan dette gå bra;) De skal få en (ny)sjanse ;)
Exproco valgte å gruse VGM, men i VOW har han litt annen målsetting. Kanskje dette prosjektet er verd et forsøk
Redigert i går kl 14:50 Du må logge inn for å svare
Herman*
I går kl 12:43 1076

Guidingen er jo 15% på hele virksomheten, det forutsetter at de får noen nye landbaserte kontrakter. Registrerte at analytikeren la til grunn en prising på Ebidta x 11. Hvis de lander de mye omtalte kontraktene, vil jeg tro at omsetningen i 2025 ender på 1.4-1.5, men litt usikkert å vite når leveransene finner sted og inntektene inntektsføres. Legger vi til grunn 1.4 milliarder, forsvarer det en prising på vel 2.3 milliarder eller ca 5.75 per aksje med den «multiple».
Felixcat
I går kl 13:03 1039

Ingen tvil om at kursen kan gå rett opp, godt mulig i løpet året. Tegningsrettene derimot er bortimot "verdiløse", presset ned til et "kunstig nivå" i forhold til aksjekurs. Og som det fremgår av melding i dag "NÆRSTÅENDE TIL DIREKTØR SOLGT 10,6M TEGNINGSRETTER, KURS 0,0202", siste salg er på 0,0180. Klart det har presset kursen på Vow ned til og ett "kunstig nivå". Vel, om hva som skjer videre, vi får se.
TheGame
I går kl 13:29 1005

Klarer de dette så vil kursen kunne gå 3-5x herfra. Tror det vil ta mer tid enn 2025, men at oppsiden er betydelig er jeg enig i.
TheGame
I går kl 14:08 934

Liten observasjon: Dersom Must også kjøper DNB sin post får de en eierrandel som akkuratt er under nivå for pliktig bud.
oivindl
I går kl 14:22 894

"Hvorfor skal garantistene vente med å selge? Aksjene de får nå er gratis.”
-frodon

Meldingen fra Must forteller en helt annen historie.
Herman*
I går kl 14:41 841

Dette er et ekstremt sterkt kjøpssignal, men tror ikke vi havner noe særlig over 2 kroner før selskapet følger opp med gode nyheter.
gxa40L
I går kl 14:53 800

At Must blir med sammen med Exproco er selvsagt positivt . Selv om ikke selskapet blir en stor suksess så kan kursen fort stige
Blir det fred i Ukraina derimot åpner det for kraftig reprising
Redigert i går kl 14:59 Du må logge inn for å svare
Felixcat
I går kl 15:00 777

Ett rimelig anslag utfra nettopp ett sterkt kjøpssignal. Det går ofte saktere opp enn ned, så ha litt tålmodighet. Antagelig ligger vi rundt kr 2 ved årskifte, og i dag rundt 1,68. TR lever sitt eget liv med også i dag tilfelle med lagt inn salg-kurs under kjøp-kurs under 3 øre. Når omsetning av TR er over vil vi få en positiv effekt på Vow kursen, selvsagt en antagelse.
gxa40L
I går kl 15:17 729

Jeg er rimelig sikker på at hvis en kan se en løsning i Ukraina så vil denne aksjen ta av. Et slags succers rally. Zelensky er på gli, så da kan en håpe at Putin tar til vettet
Selskapet har en meget oppegående teknologi, og en kan gjerne sette en pris på ett par mrd under rimelig normale omstendigheter
Redigert i går kl 15:18 Du må logge inn for å svare
Herman*
I går kl 15:56 663

Her må jeg melde litt pass: Hvorfor tror du fred i Ukraina umiddelbart vil påvirke kursen i Vow?
gxa40L
I går kl 17:54 542

Jeg er rimelig sikker på at fokus på Co2 og Grønn industri ville blitt mye større, i motsetning til nå
Stepping
I går kl 18:03 525

Hvorfor sliter Tyske stålprodusenter mitt i en eller 2eller 3 kriger? Alt etter som mann regner. Hvordan er intr for grønt` stål`?
Herman*
I går kl 18:15 502

Jeg ser ikke helt den, men jeg tror at fred i Ukraina vil redusere den globale inflasjonen og bidra til lavere renter. Lavere finanskostnader er positivt for alle prosjekter/investeringer , enten de er grønne eller ikke.
gxa40L
I går kl 19:45 399

Du kan vel ikke ha unngått å merke at det nå snakkes midre om global forurensning enn før krigen. Og når myndighetene bruke rmer penger på våpen til Ukraina så går dette ut over andre ting som grønn industri. Men du er sikkert ikke så engasjert i denne krigen som jeg

Det er klart at selskaper som VOW, som fokuserer på miljøteknologi og grønne løsninger, kan møte ekstra utfordringer i tider med internasjonal krise og krig. Ressurser og oppmerksomhet kan bli omfordelt til akutte behov, som humanitær hjelp og militær støtte, noe som kan påvirke investeringene i grønne prosjekter og industrier.
Redigert i går kl 19:55 Du må logge inn for å svare
nolast
I går kl 20:00 374

Men dagens melding om at Must har økt sin eierandel betydelig er gladmelding for oss langsiktige. Must har gang på gang vist langsiktig
eierskap hvor han har bidratt aktivt i verdiskapningen. Kongsberg Gr og Arendal F. er gode eksempler. Gleder meg til årene som kommer.
La oss håpe på at dette var en av flere gode meldinger som jeg forventer vil komme i de kommende måneder.
Fjellbris
I går kl 20:12 338

Vow varsler mulig kontrakt på en halv milliard
Vow melder tirsdag kveld at det sammen med et europeisk verft er blitt enige om kommersielle vilkår for levering av utstyr til flere cruiseskip under bestilling.

Ifølge meldingen skal partene sluttføre kjøpsordren som tilsvarer en ordreverdi på en halv milliard kroner for Vow. Kontrakten ventes å bli sluttført innen utgangen av 2024, men det understrekes imidlertid at det ikke kan gis noen garantier.

Vow leverer avfallshåndteringssystemer og vannrensesystemer til shippingbransjen og til landbasert industri.
Frodon
I går kl 20:33 285

Da har jeg kjøpt enda mer tegningsrettene idag for å få aksjer i emisjonen til å dekke inn short. I tillegg har jeg kjøpt mange flere tegningsretter idag, slik at jeg får masse aksjer i VoW i tillegg til å dekke inn short
Redigert i går kl 20:34 Du må logge inn for å svare