$$$PGS$$$ "2 store KONTRAKTER på 2 dager"
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
24.01.2023 kl 14:14
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Massen girer, begge veier. Godt det fundamentale er STÅLBULL 2 store kontrakter 2 dager på rad, ble FOR gode nyheter.
Da i det ultrakorte bildet. Bare husk hvorfor Storkapitalen så gjerne vil inn
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230126_1
Da i det ultrakorte bildet. Bare husk hvorfor Storkapitalen så gjerne vil inn
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230126_1
Redigert 24.01.2023 kl 13:16
Du må logge inn for å svare
FaeniHelvete
09.01.2023 kl 17:22
5047
Siden du er så kjepphøy så er det vel bare til å legge frem dokumentasjonen på det.
Det ble en flott dag i dag? Kanskje den blir like bra i morgen også, det var jo tross alt bare TGS sin dag i dag 😊 Det begynner å betale seg med tålmodigheten nu. Håper det blir en like flott eller mye bedre dag i morra. Takker til de som har delt seriøs. Og god info i Peggy tråden her over lengre tid, Hvalross, PU, Rå,Normalone, TonyB,Den langkokte Ris,en m.fl Det er en flott tråd og når innholdet også viser seg å stemme med virkeligheten da altså 😀 Vi ser et snev av at supersyklusen er på tur vår veg nu. Godt å ha troa på det en velger å investere i og at tro blir til virkelighet. Måtte det bli noen flotte år med god oppgang og utbytte fest i Peggy.
BIFFogBÆRNÉ
09.01.2023 kl 17:27
4985
Utrolig gøy hvis det er sant da. Lite overasker meg når det gjelder å tjene penger på pgs. Selv om akurat denne lukter bittelit skrytepave.
Følger deg videre i dine videre suksesser. Bra teft. Regner imed at så bra folk ikke bytter nick.
Følger deg videre i dine videre suksesser. Bra teft. Regner imed at så bra folk ikke bytter nick.
Thesistulling
09.01.2023 kl 17:31
4995
Han med pikk i 2'ern kan sikkert stille opp som emballasje ville jeg tro, kanskje han ser lyset?
Slettet brukerskrev Nu får du gasse på Bergsmofs🚢🚀😂, beltan på
Det går uttaskjærs i ei sabla fart med Sønnavinden i hekken og full peising Nordover nu 🚢🚢👍🏻🦅🦅😂 Blir ikkje bedre. Vi er i samme Båt, Peggy blue😍….. Eller e det Peggy Red Hot😍
Redigert 09.01.2023 kl 17:35
😂😂👍Loving Peggy in any shape or colour😍🥳
TonyB
09.01.2023 kl 17:41
4937
«Karmisk gått i null, først stjele så dele». 😂😂😂. Du får nå sagt det du 🤪
Redigert 09.01.2023 kl 17:42
FaeniHelvete
09.01.2023 kl 17:49
4880
Det var fingre, ikke pikk.
Hun sjekket prostata og hun sa hun elsker meg.
Hun sjekket prostata og hun sa hun elsker meg.
Redigert 09.01.2023 kl 17:51
Som han Robin, (forløbig) enda mer besunget enn a Peggy Sue
Thesistulling
09.01.2023 kl 18:05
4752
FaeniHelvete skrev Det var fingre, ikke pikk. Hun sjekket prostata og hun sa hun elsker meg.
Nei, jeg tenkte på han med nicket pikki2ern, noe slikt.
😄
Var ute for det samme selv, DEN lekre dama, skjønte ingenting før hun ba meg om å trekke ned buksa og legge meg på siden.
Hadde vel ikke lest så nøye om undersøkelsen, trodde det bare skulle prates........
Forøvrig, Snarøen er jo korrekt skrivemåte fra gammelt av ble man forklart når man bodde der.
(Leide 3-roms dritbillig, men jeg var 18 og ville til sentrum).
Skulle aldri sagt den opp, betalte hybelpris🤣
😄
Var ute for det samme selv, DEN lekre dama, skjønte ingenting før hun ba meg om å trekke ned buksa og legge meg på siden.
Hadde vel ikke lest så nøye om undersøkelsen, trodde det bare skulle prates........
Forøvrig, Snarøen er jo korrekt skrivemåte fra gammelt av ble man forklart når man bodde der.
(Leide 3-roms dritbillig, men jeg var 18 og ville til sentrum).
Skulle aldri sagt den opp, betalte hybelpris🤣
Redigert 09.01.2023 kl 18:08
Husk bare å la pengene stå der de gjør best nytte for seg, så får dere fikle etter egen smak på fritida 😅
https://youtube.com/shorts/no2th4CXKUg?feature=share
https://youtube.com/shorts/no2th4CXKUg?feature=share
Highflow
09.01.2023 kl 18:30
4508
Glad for at jeg enda holder PGS :D jeg skjønner fortsatt ikke helt hvordan markedet priser PGS siden marked capen er vel ikke engang det de har av verdier i biblioteket, de burde vel ivertfall ha verdi tilsvarende TGS minus gjelden ? de tjener jo det samme eller tilogmed mer en TGS, skjønn det den som kan :P
FaeniHelvete
09.01.2023 kl 18:31
4497
Aaah
Har vært så mye i toern i det siste, lett å blingse.
Min opplevelse var mye av det samme, fikk plutselig beskjed om at siden jeg først var der så kunne hun vel så gjerne sjekke prostata. Var ikke helt slik jeg så for meg å starte dagen, men klagde ikke.
Har vært så mye i toern i det siste, lett å blingse.
Min opplevelse var mye av det samme, fikk plutselig beskjed om at siden jeg først var der så kunne hun vel så gjerne sjekke prostata. Var ikke helt slik jeg så for meg å starte dagen, men klagde ikke.
rischioso
09.01.2023 kl 18:47
4360
Ja, da endte vi der jeg trodde uten at jeg behøver å si hva var det jeg sa (mid 7) ...;)
Herifra (7,61) til 8,35 hvor ting for alvor vil kunne ta av er knappe 10% unna og såpass burde den gå i morgen ... ;)
Herifra (7,61) til 8,35 hvor ting for alvor vil kunne ta av er knappe 10% unna og såpass burde den gå i morgen ... ;)
Ddx87
09.01.2023 kl 18:50
4306
Hei, hva er det egentlig som skal «skje « i morgen? 😄 siden mange er så giret på morgendagen 😃 Ser Kvartalsrapport - Q4 og Kapitalmarkedsdag ikke er før 26.01.23
Redigert 09.01.2023 kl 18:51
rischioso
09.01.2023 kl 18:56
4238
Maxx
I dag kl 09:27
1849
Bsci skrev
Hva er det som skjer i morgen ? Kan ikke se annet enn Q4 skal fremlegges 26/1-23
Ny da eller :)
PGS (Som så mange andre selskap) kommer med forhånds-informasjon om hvordan de ser for seg at resultatene blir noen uker før de endelig tallene foreligger. Dette skjer hvert kvartall. Forhåndsinformasjon 11/01-2023 og de faktiske tallene 26.01- 2023
I morgen kan det fort si pang å gå fra bare 8% ( i tillegg til de 5 - 6% som vi får i dag) til kanskje 12 - 15 % i morgen. Så kan det være 1 - 2 % til +++ i uka fremover opp til minst 8,50 - 9 kr
Mens de som er long ser frem mot 12 - 13 - 15 kr
I dag kl 09:27
1849
Bsci skrev
Hva er det som skjer i morgen ? Kan ikke se annet enn Q4 skal fremlegges 26/1-23
Ny da eller :)
PGS (Som så mange andre selskap) kommer med forhånds-informasjon om hvordan de ser for seg at resultatene blir noen uker før de endelig tallene foreligger. Dette skjer hvert kvartall. Forhåndsinformasjon 11/01-2023 og de faktiske tallene 26.01- 2023
I morgen kan det fort si pang å gå fra bare 8% ( i tillegg til de 5 - 6% som vi får i dag) til kanskje 12 - 15 % i morgen. Så kan det være 1 - 2 % til +++ i uka fremover opp til minst 8,50 - 9 kr
Mens de som er long ser frem mot 12 - 13 - 15 kr
Nidaros-andy
09.01.2023 kl 19:08
4097
Bekreftelsen dag 1 unnagjort🤩 Krysser alle fingre for dag 2 i morgen. Og i mellomtiden er jeg faktisk mest glad for han som økte hele egenkapitalen til huset med 9.5% i dag. 😁
Bondeinvestor
09.01.2023 kl 19:14
4036
Takk for det! Har ikke en så stor beholdning som de andre forumskribentene her, men har 65k aksjer som har gjort at EK’en økte med ca 45k idag. Et par sånne dager til, så kan jeg avsløre ovenfor kjærringa at jeg har satset EK’en vår på en aksje. Forhåpentligvis er det lettere med tilgivelse enn tillatelse. Spesielt hvis pengene har vokst noe de ser ut til å gjøre i dette tilfellet!
Normalone
09.01.2023 kl 19:22
3946
Highflow - det er et veldig legitimt spørsmål du her tar opp. PGS har en betraktelig høyere inntjenning enn TGS - og i dagens marked, med veldig få skip tilgjengelig, er det en stor fordel å eie skipene selv. Det er ingen tvil om at skipsverdiene til PGS er høyere enn dagens gjeld - og da kan en ikke helt forstår hvorfor PGS har en MCAP 1/3 av TGS. Nå PGS har full kontroll på gjelden - og en refinansiering er rett rundt - vil potensialet være mye høyere i PGS og i første omgang bør PGS snart ta igjen MCAP til TGS, dvs. nærme seg kr 20.
BIFFogBÆRNÉ
09.01.2023 kl 19:22
3940
Tenkte jeg egentlig var fullastet men Sitter å regner så blekket spruter. Mulig jeg går inn med noe mer på morrakvisten imorgen.
På ett eller annet punkt vil man jo realisere. Må jo innrømme det. men ikke for tidlig! . Hvor går grensa for ikke å være idiot? 20? 30 40? Eller mer?
På ett eller annet punkt vil man jo realisere. Må jo innrømme det. men ikke for tidlig! . Hvor går grensa for ikke å være idiot? 20? 30 40? Eller mer?
Redigert 09.01.2023 kl 19:49
FaeniHelvete
09.01.2023 kl 19:25
3929
Det holder du kjeft om, definitivt ikke en dør du vil åpne. Veien er kort fra «oi fantastisk» til «men hva kunne egentlig gått galt her».
Jeg løftet døra på gløtt ang hvordan alle barene i Okpo egentlig er horehus, og den neste jobbturen min dit ble ikke akkurat møtt med optimisme.
Jeg løftet døra på gløtt ang hvordan alle barene i Okpo egentlig er horehus, og den neste jobbturen min dit ble ikke akkurat møtt med optimisme.
Ddx87
09.01.2023 kl 19:28
3885
FaeniHelvete skrev Q4 2022 revenue update Jan 10, 2023
Tusen takk for svar👏😀
😂
Tigerberget
09.01.2023 kl 19:33
3852
Husker nicket «Stubben» som tapte millionbeløp i Polarcus.
Det var en tragedie. Han tapte alle sparepengene sine.
Vær forsiktig med å spille for høyt. Selv i PGS eller noen andre aksjer.
Fort gjort å bli revet med.
Det var en tragedie. Han tapte alle sparepengene sine.
Vær forsiktig med å spille for høyt. Selv i PGS eller noen andre aksjer.
Fort gjort å bli revet med.
FaeniHelvete er i storform om dagen.
Kjerringa lurer på hva jeg sitter og humrer av.
Ser for meg avskjed med dama di når du skal på jobbreise til Okpo😂😂
Kjerringa lurer på hva jeg sitter og humrer av.
Ser for meg avskjed med dama di når du skal på jobbreise til Okpo😂😂
Men høres jo ut som et interessant sted da FIH😳
cheezy
09.01.2023 kl 20:00
4816
Nå er det bare timer igjen til trading update. TGS sin trading update var mildt sagt j...lig bra. Her er mine kommentarer om TGS late sales i forhold til PGS late sales:
PGS har gjort det mye bedre enn TGS på late sales i det siste. Det er fordi PGS er mer eksponert med høykvalitets 3D mot modne og delvis modne områder. TGS har mer 2D og enklere 3D, særlig mot "frontier". Så langt har oljeselskapene hatt mest fokus mot modne områder, da det på grunn av det grønne skiftet er mer risikabelt å foreta investeringer som ikke betaler seg tilbake før etter ti år eller mer. Jeg har ikke inntrykk av dette har forandret seg så mye ennå. Så utfra det kan vi glede oss til i morgen.
På den andre siden er det slik at det ofte kan være at et par store dealer slår kraftig ut på late sales. Det betyr at det ikke alltid vil være så stor samvariasjon mellom PGS og TGS latesales som man skulle tro.
Vi skal ikke se helt bort fra en ny emisjon. For ledelse og styre kan ønske å ta ned risikoen og få bedre rente på resten av gjelden. Men de vil ikke være nødt, så det blir eventuelt ingen kriseemisjon. Jeg har ikke studert kvartalsresultatene i det siste, så jeg har ikke sett på dette i detalj.
Det er per i dag en håndfull moderne streamerbåter som ikke er kontrollerte av enten PGS eller SW. Ratene skal vesentlig opp før det er mulig å starte opp konkurrerende selskap, ta ut noen av disse, og kjøpe fullt sett med kabelutstyr. Ratene må gå enda mye mer før noen finner på å bygge nye båter. Det har vært kraftig inflasjon både på utstyrssiden og på kosten ved å bygge nytt. Akkurat nå er MC vesentlig bedre butikk en stål. Men dette vil skifte litt etter hvert som markedet tar seg opp. PGS er eneste selskapet med både fartøy og MC.
Det blir gradvis mer konkurranse fra noder. Men dette gjelder først og fremst nær eksisterende felt og der det er spesielle geologiske utfordringer. Jeg tror mer at totalmarkedet kommer til å øke enn at streamer blir utkonkurrert. I hvertfall i løpet av de neste 4-5 årene.
PGS har gjort det mye bedre enn TGS på late sales i det siste. Det er fordi PGS er mer eksponert med høykvalitets 3D mot modne og delvis modne områder. TGS har mer 2D og enklere 3D, særlig mot "frontier". Så langt har oljeselskapene hatt mest fokus mot modne områder, da det på grunn av det grønne skiftet er mer risikabelt å foreta investeringer som ikke betaler seg tilbake før etter ti år eller mer. Jeg har ikke inntrykk av dette har forandret seg så mye ennå. Så utfra det kan vi glede oss til i morgen.
På den andre siden er det slik at det ofte kan være at et par store dealer slår kraftig ut på late sales. Det betyr at det ikke alltid vil være så stor samvariasjon mellom PGS og TGS latesales som man skulle tro.
Vi skal ikke se helt bort fra en ny emisjon. For ledelse og styre kan ønske å ta ned risikoen og få bedre rente på resten av gjelden. Men de vil ikke være nødt, så det blir eventuelt ingen kriseemisjon. Jeg har ikke studert kvartalsresultatene i det siste, så jeg har ikke sett på dette i detalj.
Det er per i dag en håndfull moderne streamerbåter som ikke er kontrollerte av enten PGS eller SW. Ratene skal vesentlig opp før det er mulig å starte opp konkurrerende selskap, ta ut noen av disse, og kjøpe fullt sett med kabelutstyr. Ratene må gå enda mye mer før noen finner på å bygge nye båter. Det har vært kraftig inflasjon både på utstyrssiden og på kosten ved å bygge nytt. Akkurat nå er MC vesentlig bedre butikk en stål. Men dette vil skifte litt etter hvert som markedet tar seg opp. PGS er eneste selskapet med både fartøy og MC.
Det blir gradvis mer konkurranse fra noder. Men dette gjelder først og fremst nær eksisterende felt og der det er spesielle geologiske utfordringer. Jeg tror mer at totalmarkedet kommer til å øke enn at streamer blir utkonkurrert. I hvertfall i løpet av de neste 4-5 årene.
Redigert 09.01.2023 kl 20:01
Bondeinvestor
09.01.2023 kl 20:00
4822
Slettet brukerskrev Men høres jo ut som et interessant sted da FIH😳
Må innrømme at bo den måtte søke opp det stedet på Google! Skal vissnok være i Sør korea…
Maxx
09.01.2023 kl 20:07
4752
Tror vi alle må ta en dag og ei uke av gangen her :) Første mål er å komme over 8,20 og det håper jeg vi er i morgen både klokken 09:20 og 16:30.
Så er det neste mål å komme seg opp på 9 og holde seg der, uten at for mange begynner å gevinst sikre og skaper panikk blant de som har kjøpt seg 25000 - 40000 - 65000 - 100000 akjser f. eks i dag!
Så er neste mål og utfordring å passere 10.00......................Kommer PGS over 10 så kan fort 11 og 12 komme, men å snakke om 13 - 17 - 20 - 30 og 40 kr som det er rundt neste sving! Det tror jeg dessverre ikke vil skje over natta
Men det blir spennende i morgen :)
Så er det neste mål å komme seg opp på 9 og holde seg der, uten at for mange begynner å gevinst sikre og skaper panikk blant de som har kjøpt seg 25000 - 40000 - 65000 - 100000 akjser f. eks i dag!
Så er neste mål og utfordring å passere 10.00......................Kommer PGS over 10 så kan fort 11 og 12 komme, men å snakke om 13 - 17 - 20 - 30 og 40 kr som det er rundt neste sving! Det tror jeg dessverre ikke vil skje over natta
Men det blir spennende i morgen :)
Kontur
09.01.2023 kl 20:14
4677
Første av mnd flertrinns rakett er tent..
Klar for videre oppgang i morgen
Pass på å ikke bli løpende etter, kom dere ombord🤩🤩🤑
Klar for videre oppgang i morgen
Pass på å ikke bli løpende etter, kom dere ombord🤩🤩🤑
Geiren
09.01.2023 kl 20:18
4646
Kursen er straks tilbake til det den var sist Juni. Har skjedd mye positivt siden den gang og vi bør gå i tosifret. Satser på Q4 over snittestimat og fullbooket Q1 og Q2.
Men tror ikke det kommer nytt om refinansiering eller flåteoppskrivning allerede nå
Men tror ikke det kommer nytt om refinansiering eller flåteoppskrivning allerede nå
Psychodad
09.01.2023 kl 20:27
4537
Haha, ja det er jeg og. Det kaller jeg baller!!! Ikke nødvendigvis smart gjort, men fy faen for noen baller!!!
gutteklubben
09.01.2023 kl 20:37
4420
Hvilke tanker har dere om morgen dagen - hvilke tall får vi se?
Nature Loves Courage. At hver enkelt av oss i det hele tatt lever, er på bakgrunn av en vanvittig ubrutt lenke av forfedre over svimlende tidsspenn, som hver og en tok store avgjørende sjanser, og lykkedes. Vi må alle stirre jævelen i hvitøyet i blant
Derfor klapper jeg for Bondeinvestor.
Det vil helst gå godt.
(Og bra er det, for er i en ikke helt ulik situasjon 😅 Men sover like godt om natta)
Derfor klapper jeg for Bondeinvestor.
Det vil helst gå godt.
(Og bra er det, for er i en ikke helt ulik situasjon 😅 Men sover like godt om natta)
Redigert 09.01.2023 kl 20:56
Normalone
09.01.2023 kl 21:21
3992
https://www.finansavisen.no/energi/2023/01/09/7975330/39-millioner-i-gevinst-pa-en-dag
Det blir ikke mindre morro med PGS fremover.
Det blir ikke mindre morro med PGS fremover.
Som TGS, men med større kursutslag. Ålbings det i KRAFTIG OPPTREND 🤩
Sweetspot
09.01.2023 kl 21:39
3727
– Det var en kanonsterk oppdatering fra TGS i dag, som bør få alle tvilere til å forstå at seismikkmarkedet er i kraftig underliggende bedring (...). Jeg vet ikke om andre segmenter innen oljeservice som har vist en slik kraftig forbedring gjennom fjoråret. Mye moro i vente her. Vi er kun helt i starten av noe som ser ut til å bli en lang og kraftig oppgangsykel, sier Tveitereid.
Travis-Bickle
09.01.2023 kl 21:47
3777
39 millioner i gevinst på én dag
Investorkameratene Aasulv Tveitereid og Egil Dahl er de største private aksjonærene i TGS. Mandag var aksjen på sitt meste opp 15 prosent. – Det er mye moro i vente her, sier Aasulv Tveitereid.
Publisert 9. jan. 2023 kl. 21.00 , ALTSÅ MYE MORO I VENTE HER😉💯😁
Investorkameratene Aasulv Tveitereid og Egil Dahl er de største private aksjonærene i TGS. Mandag var aksjen på sitt meste opp 15 prosent. – Det er mye moro i vente her, sier Aasulv Tveitereid.
Publisert 9. jan. 2023 kl. 21.00 , ALTSÅ MYE MORO I VENTE HER😉💯😁
oppturen
09.01.2023 kl 21:55
3647
Jeg for min del er ikke det minste i tvil om at jo lenger ut i oppgangssyklusen en kommer jo sterkere vil PGS stå sammenlignet med alle de andre. (TGS, Shearwater )
Når man har full kontroll på hele verdikjeden i et stramt marked så stiller man sterkt både på maksimering av fortjeneste og effektiv drift.
Tenk på hvor høye ratene må bli før noen atter engang tenker på nybygg ! Innen utgangen av året vil gjelden til PGS være helt nede på nivået en må regne med viss en skulle kontrahert 1 ny Ramform Titan class ( og PGS vil da ha 10 opereative skip !!)
$100 mill i fortjeneste er litt i overkant av 1 NOK i fortjeneste pr aksje. Restlevetiden på skipene skulle tilsi at PE på 10 burde være fult forsvarlig. Når refinansieringen er i boks kan vi nok regne med fortjeneste pr aksje mellom $300-$600 mill pr år i snitt neste 4-5 år.
Skal vi si $450 mill = 4,5NOK xPE10 = kurs 45
Tenker det er en grei kurs å strekke seg etter første 1-2 år.
Når man har full kontroll på hele verdikjeden i et stramt marked så stiller man sterkt både på maksimering av fortjeneste og effektiv drift.
Tenk på hvor høye ratene må bli før noen atter engang tenker på nybygg ! Innen utgangen av året vil gjelden til PGS være helt nede på nivået en må regne med viss en skulle kontrahert 1 ny Ramform Titan class ( og PGS vil da ha 10 opereative skip !!)
$100 mill i fortjeneste er litt i overkant av 1 NOK i fortjeneste pr aksje. Restlevetiden på skipene skulle tilsi at PE på 10 burde være fult forsvarlig. Når refinansieringen er i boks kan vi nok regne med fortjeneste pr aksje mellom $300-$600 mill pr år i snitt neste 4-5 år.
Skal vi si $450 mill = 4,5NOK xPE10 = kurs 45
Tenker det er en grei kurs å strekke seg etter første 1-2 år.
Redigert 09.01.2023 kl 22:06
BIFFogBÆRNÉ
09.01.2023 kl 22:04
3621
Blir vel at jeg sitter lenge. Å kaste inn håndkledet for tidlig her. Blir som å Hoppe av i svingen. Det er kjipe greier. 😂 alt tyder på en jevn og laaang oppgang.
Ledelsen i pgs fikk nok ufortjent mye tyn her inne for en tid tilbake. Men ikke så rart folk blir litt frustrert. Slik vi har blitt herjet med. Kursmål 3kr?? Har jeg drømt?? Eller skjedde det i virkeligheten??
Ledelsen i pgs fikk nok ufortjent mye tyn her inne for en tid tilbake. Men ikke så rart folk blir litt frustrert. Slik vi har blitt herjet med. Kursmål 3kr?? Har jeg drømt?? Eller skjedde det i virkeligheten??
Londonmannen
09.01.2023 kl 22:11
3534
Ja, her bør man være forsiktig så man ikke blir lurt til å forlate festen under forretten. Her blir det syv retter med egen utsøkt vinpakke som tilbehør. Å selge seg ut av denne før man skriver 2024 vil man "tape" stort på. Samtidig bør man være oppmerksom på at oppturen ikke blir uten nedturer og korreksjoner. Det er mange slue aktører der ute som mer enn gjerne ønsker å overta småaksjonærene soine aksjer til en billig penge. DnB har allerde gjort sitt for å riste småaksjonærene ned fre "treet" før tallene i morgen blir offentlig godkjente.
Lykke til i morgen! Men ikke glem; dette er kun starten på noe stort som vil vare utover 2023. I løpet av 2024 kommer trolig utbyttene også.
Lykke til i morgen! Men ikke glem; dette er kun starten på noe stort som vil vare utover 2023. I løpet av 2024 kommer trolig utbyttene også.