$$$PGS$$$ "2 store KONTRAKTER på 2 dager"
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
24.01.2023 kl 14:14
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Massen girer, begge veier. Godt det fundamentale er STÅLBULL 2 store kontrakter 2 dager på rad, ble FOR gode nyheter.
Da i det ultrakorte bildet. Bare husk hvorfor Storkapitalen så gjerne vil inn
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230126_1
Da i det ultrakorte bildet. Bare husk hvorfor Storkapitalen så gjerne vil inn
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230126_1
Redigert 24.01.2023 kl 13:16
Du må logge inn for å svare
Trade på.. eneste som gjelder tydeligvis.. 50/50 sjangse på om du er inne når det taes tak i denne...
protagoras skrev Hvalross maner til ro - den så jeg ikke komme... :-D
Se det Hvalross hadde godt av en liten skitur 👍🏻😇 Enig med Hvalross, ta det helt med ro 🛳🛳🦅🦅
Selger du PGS aksjene dine i dag så har jeg ett råd: Finn noe annet å gjøre på🤷🏻♂️🫣
Du har det jo med å treffe ...
Beklager Hvalross men jeg har ikke tjent noen penger på å sitte i ro her. Kan ikke si at jeg har latt meg stresse noe nevneverdig heller. Har sittet dønn i ro gjennom flere kursras som oppgangen fortsatt ikke har tatt igjen. Valget står i å selge papiret eller begynne som alle andre her, å trade aktivt.
oddone
10.01.2023 kl 11:22
3306
DNB Markets oppjusterer kursmålet på TGS til 150 kroner per aksje fra tidligere 130 kroner..
Forvent at DnB oppjusterer for PGS ila de neste dagene, i sona 6.50-7.50?
Forvent at DnB oppjusterer for PGS ila de neste dagene, i sona 6.50-7.50?
He he. De få som gjennom å ta på seg ulike papphatter kan være så mange, har seg et lite kor. Flott det at man kan tjene penger i PGS også slik. Personlig syns jeg det er spennende med kraftige svingninger i dette papiret, selv om jeg for egen del er fornøyd med å få meg meg kun HOVEDTRENDEN og ikke handler hyppig, (selv om man kanskje etterhvert mener å se noen mønstre).
Legg en linjal over tidsrom større enn kun noen timer, og det er umulig å ikke se DEN STORE RETNINGEN - OPP OPP OPP.
Husk at grunnen til at det forsøkes spres usikkerhet er at de har lyst på aksjene dine, fordi de vet at de meget snart kan selge de litt dyrere.
Men gjør som du vil, PGS fordrer i mitt syn RO, og lar du deg stresse lett ville jeg så absolutt vurdert å selge
Legg en linjal over tidsrom større enn kun noen timer, og det er umulig å ikke se DEN STORE RETNINGEN - OPP OPP OPP.
Husk at grunnen til at det forsøkes spres usikkerhet er at de har lyst på aksjene dine, fordi de vet at de meget snart kan selge de litt dyrere.
Men gjør som du vil, PGS fordrer i mitt syn RO, og lar du deg stresse lett ville jeg så absolutt vurdert å selge
Redigert 10.01.2023 kl 11:20
Okå
Seriøst begynner jeg å vurdere en exit. Dette synes å ta lang tid og ønsker ikke å sitte ut dette året også når kursen i januar kun har karret seg til 8,- Vi er faktisk ikke kommet noe lengre kursmessig siden Q3.
👍👌
Jada. Men jeg hadde trodd at institusjoner ville hoppet om bord, men det er vel sirup som vanlig. Så da fikk ola og kari ristet litt i PGS.Jeg er jo glad for å få inn mer billig, dog klarte jo ikke jeg noe på6 tallet idag, enda..
Travis-Bickle
10.01.2023 kl 11:01
3567
Selvsagt styrer tradere i dette papiret. Bjellesauene uteblir, og snart skal forumsguder informere om at dette gapet og dette gapet skal lukkes.
Blir vel i morgen det. Tipper de er forsiktige og "sniker den inn Trond Giske style" litt etter litt, og øker til bare 6 i morgen.
Men etter 26, kommer nok tosifrede kursmål også fra de, og de første over 20 fra andre som har skjønt mer av caset.
(Og så kommer de første virkelig høye kursmålene siden Aleksander Helgø i Arctic Securities sitt kursmål 42kr i 2019 litt senere i år)
Men etter 26, kommer nok tosifrede kursmål også fra de, og de første over 20 fra andre som har skjønt mer av caset.
(Og så kommer de første virkelig høye kursmålene siden Aleksander Helgø i Arctic Securities sitt kursmål 42kr i 2019 litt senere i år)
Redigert 10.01.2023 kl 11:03
Dieseldahl
10.01.2023 kl 10:59
3536
Ja! tallene er knallbra, og utsiktene enda bedre, ikke rart det ristes for og få ut truseskvettere.
Kommer til å gå som en kule fremover.
Kommer til å gå som en kule fremover.
For min del er to ting viktige:
1. Ratene blir rapportert å være på det høyeste siden 2014 .. Fra melding i dag «Toppsjef Rune Olav Pedersen er fornøyd. Han påpeker at kontraktsratene i fjerde kvartal er på sitt høyeste nivå siden fjerde kvartal 2014.»
2. Gjeld. Når PGS tjener 800 - 900 mill dollar i året, hvordan kan 800 mill dollar i gjeld være noe problem?
Kjære longere, vi har klart det! Tre år med berg og dalbane, shorting og DNB og FA baissing er over. Nå begynner festen som vi har trodd på og fremsnakket😊👌🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
1. Ratene blir rapportert å være på det høyeste siden 2014 .. Fra melding i dag «Toppsjef Rune Olav Pedersen er fornøyd. Han påpeker at kontraktsratene i fjerde kvartal er på sitt høyeste nivå siden fjerde kvartal 2014.»
2. Gjeld. Når PGS tjener 800 - 900 mill dollar i året, hvordan kan 800 mill dollar i gjeld være noe problem?
Kjære longere, vi har klart det! Tre år med berg og dalbane, shorting og DNB og FA baissing er over. Nå begynner festen som vi har trodd på og fremsnakket😊👌🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Redigert 10.01.2023 kl 10:53
Litt skuffende at det var såpass kortsiktighet blant investorene, men tydelig at traderne styrer. Dog er det laaaagt igjen til 16.25
Oljepris bidrar snart ...
Oljepris bidrar snart ...
Redigert 10.01.2023 kl 10:48
Må si dagen ble en skuffelse. Ikke tallene men reaksjonen.. Ja det er faktisk kurs oppgang vi lever av. Ikke forventninger. Hittil har jeg tjent nada på lang sikt. Så hva skjer nå? Ny short settes og robotene tunes inn på nytt?
👍🏻 En skikkelig shake off på morrakvisten.🥵 Håper ikke alt for mange fikk skjelven nu 😄 Noen kunder var ikke ferdiglastet enda.
Resultatet Det lover godt. Biblioteksalget var nok under forventet men det kommer nok litt utpå i år og da får pgs betalt mer for biblioteket. Økte rater og inntjening. Refinans plutselig. Q4 og tilknyttede overraskelser, hvem vet ! Se fremover nå 🛳🛳🦅🦅
Resultatet Det lover godt. Biblioteksalget var nok under forventet men det kommer nok litt utpå i år og da får pgs betalt mer for biblioteket. Økte rater og inntjening. Refinans plutselig. Q4 og tilknyttede overraskelser, hvem vet ! Se fremover nå 🛳🛳🦅🦅
Redigert 10.01.2023 kl 10:42
TonyB
10.01.2023 kl 10:36
3833
Fint Normalone!
Som sagt flere steder, hva markedet gjør med tallene i det korte bildet er ikke så nøye for meg, det er hva selskapet faktisk leverer som betyr noe. Jeg synes dette viser hvor selskapet skal🤩
Som sagt flere steder, hva markedet gjør med tallene i det korte bildet er ikke så nøye for meg, det er hva selskapet faktisk leverer som betyr noe. Jeg synes dette viser hvor selskapet skal🤩
oppturen
10.01.2023 kl 10:27
3981
Tipper mange ikke ser den regnskaps effekten med IFRS.
PGS bruker endel av oppdateringen til å forklare dette, men det glir vel ikke inn 😅
Tallene er gode og lover svært godt for fremtiden.
PGS bruker endel av oppdateringen til å forklare dette, men det glir vel ikke inn 😅
Tallene er gode og lover svært godt for fremtiden.
Hvor blir det av den med jentebilen?? De 2siffrede tapene idag?? HAHAHAHA..bunnet ut i 10 tiden, bygger seg opp igjen.. Nice try !
Kontur
10.01.2023 kl 10:22
4008
Har sjekket litt.
Dette er en typisk "shake of"
Små uerfarne aksjonærer ristes av og proffene kjøper billig.
Tipper vi snur opp igjen øyeblikkelig.
Dette er en typisk "shake of"
Små uerfarne aksjonærer ristes av og proffene kjøper billig.
Tipper vi snur opp igjen øyeblikkelig.
Kontur
10.01.2023 kl 10:16
4112
https://aksjelive.e24.no/article/KnP3g5
DNB øker kursmål på TGS. Så får vi se om de tar en titt på PGS også...
DNB øker kursmål på TGS. Så får vi se om de tar en titt på PGS også...
Redigert 10.01.2023 kl 10:17
La også merke til den!
oppturen
10.01.2023 kl 10:14
4168
Jeg er ihvertfall overbevist om at disse tallene vil vise at det ikke er behov for noen ny emisjon. 😀
Ser SB1 bruker $250 mill revenu (inkludert produsert ikke regnskapsført pre-founding)
Ser man på Pre-founding så ligger jeg et heng i rapporteringen på ca $60 mill disse vil komme i regnskapet i fremtiden
Ser SB1 bruker $250 mill revenu (inkludert produsert ikke regnskapsført pre-founding)
Ser man på Pre-founding så ligger jeg et heng i rapporteringen på ca $60 mill disse vil komme i regnskapet i fremtiden
HAHAHAA je dauer litt her nå!!
Tigerberget
10.01.2023 kl 10:11
4205
Kontur
10.01.2023 kl 10:08
4280
PGS – Reports Q4 sales
• PGS reported Q4 sales of USD 217m
• Late sales were at USD 92m, up 14% year-over-year, but 4% behind consensus
• Contract revenues were strong at USD 111m, 9%/17% ahead of PAS/Consensus
• Total utilization was 75% and contract allocation was 85%, compared to PAS's 70% and 80% respectively
• Overall, a solid quarter for PGS, confirming the belief in an unfolding upcycle
• Expect the share price to trade down today despite the increase yesterday due to high consensus late sales expectations
• We have a buy recommendation with a target price of NOK 12.
Pareto 10.01.23
• PGS reported Q4 sales of USD 217m
• Late sales were at USD 92m, up 14% year-over-year, but 4% behind consensus
• Contract revenues were strong at USD 111m, 9%/17% ahead of PAS/Consensus
• Total utilization was 75% and contract allocation was 85%, compared to PAS's 70% and 80% respectively
• Overall, a solid quarter for PGS, confirming the belief in an unfolding upcycle
• Expect the share price to trade down today despite the increase yesterday due to high consensus late sales expectations
• We have a buy recommendation with a target price of NOK 12.
Pareto 10.01.23
unikum
10.01.2023 kl 10:07
4253
Hva er det markedet og investorer forventer? At båtene skulle fått vinger og penger reiner ned fra himmelen.. faktisk det gjør det for pgs og kommer til å gjøre. Spent på guidingen 26.01 der vi får høre om kontrakter og resten 23 . Rater og refinansiering. Stay cool og hold fingrene borte fra den røde knappen. Dette blir bra !!
👍👌
Bennyfyfasan
10.01.2023 kl 10:06
4209
Noen tjener på svingningene - så dette er gull for store tradere.
Det som er synd er at TGS var i går og PGS i dag. Hadde det vært omvendt ville det sett annerledes ut.
Jeg håper det ikke blir en periode frem mot Q4 med nedgang over flere dager. Så hamstrer de store på bunn, så blir det en kjapp "spike" opp igjen. Samme mønsteret som feks GOGL og FRO har hatt i perioder når markedet var iferd med å snu i pandemien.
Det som er synd er at TGS var i går og PGS i dag. Hadde det vært omvendt ville det sett annerledes ut.
Jeg håper det ikke blir en periode frem mot Q4 med nedgang over flere dager. Så hamstrer de store på bunn, så blir det en kjapp "spike" opp igjen. Samme mønsteret som feks GOGL og FRO har hatt i perioder når markedet var iferd med å snu i pandemien.
Thesistulling
10.01.2023 kl 10:05
4227
Eh, hva med MEG da?
Prater ikke JEG tull kanskje?
😡
+70% pisspreik og du nevner meg ikke en gang!
🖕 deg og hele Strømstangvegen!
Prater ikke JEG tull kanskje?
😡
+70% pisspreik og du nevner meg ikke en gang!
🖕 deg og hele Strømstangvegen!
Kontur
10.01.2023 kl 10:03
4250
Mange som lar seg lure til å selge her ser jeg.
Nå kjøper de store seg kraftig opp.
Nå kjøper de store seg kraftig opp.
BIFFogBÆRNÉ
10.01.2023 kl 09:57
4384
Er en tur på snarøya i dag. Har ikke sett en eneste bmw x1 foreløpbig. Nærmeste jeg har sett er en bmw 320i 1997modell. Blodsenka med laksetrapp og 200 wonderbaum i speilet. Stod v avkjørselen på e18 med varseltrekant på taket