$$$PGS$$$ "2 store KONTRAKTER på 2 dager"

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
24.01.2023 kl 14:14
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 09.01.2023 kl 14:30 351244

Massen girer, begge veier. Godt det fundamentale er STÅLBULL 2 store kontrakter 2 dager på rad, ble FOR gode nyheter.

Da i det ultrakorte bildet. Bare husk hvorfor Storkapitalen så gjerne vil inn

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230126_1

Redigert 24.01.2023 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
Bertelli
19.01.2023 kl 18:25 4190

Nå får man være litt snille med elgen. Salget ga sikkert en fortjeneste. Så det er jo mulig å gjøre mer kostbare feil.
Max-Investor
19.01.2023 kl 18:34 4083

Elgen er en fin fyr, så vi får bare ønske han velkommen tilbake når han får lyst.
TonyB
19.01.2023 kl 18:38 4060

Kudos for et innlegg jeg tror et fåtall hadde gjort 👍

«Børsen får overskudd fra aktivitet. Investoren får dem fra inaktivitet», W. Buffet

Kom deg inn igjen du, Elgen. W. Buffet sier også:

«Ikke se deg tilbake. Du kan bare leve fremover. Det er så mye fremover at det ikke gir mening å tenke på hva vi kunne ha gjort»

😊
Redigert 19.01.2023 kl 18:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2023 kl 18:52 3919

https://images.app.goo.gl/VNm33zfBXefFci6A7
La Liberté guidant le peuple
Peggy -Étt sterkt Vestligeid Seismikkselskap, en forutsetning for fortsatt Fred og Velstand i Aftenlandet
BIFFogBÆRNÉ
19.01.2023 kl 19:00 3854

Morro å se urealisert gevinst ha vokst seg stor og feit!

Men det kunne ikke falt meg inn å trykke på selg nå!

Dere som gjør det, er noen ordentlige spreke tøffinger.
Denne skal opp opp opp.
Thesistulling
19.01.2023 kl 19:01 3854

Høøøøøneeeee.......🧟‍♂️
🙄
Redigert 19.01.2023 kl 19:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2023 kl 19:11 3733

Check, Check og Check!

Fremdeles ikke inne med kuk og kake og lån på topp?

You better check yourself before you wreck yourself
https://youtu.be/bueFTrwHFEs
(Cause big D's in your mouth is bad for your health)
Slettet bruker
19.01.2023 kl 19:15 3728

Its like a jungel sometimes it makes me wonder how I keep from going under 🐯
Obxserver
19.01.2023 kl 19:21 3656

Ble greit penetrert på en KKKKKn*lletorsdag. I morgen er det FFFomofreddan
elnomi
19.01.2023 kl 19:32 4725

Den som ikke har kjøpt PGS til nå, den må stå!
Ser vi 9 tallet alt innen denne helgen runges inn kl 16.25?
Londonmannen
19.01.2023 kl 19:41 4628

Elgen_1
Min salige fysikklærer sa en gang: «Det er menneskelig å falle, men umenneskelig å bli liggende». Vi gjør alle større og mindre feil, også i aksjemarkedet. Du var slett ikke alene om å vurdere utviklingen til at PGS ville ta en dipp etter flere dagers oppgang. Og mange av dem som solgte seg ned/ut av PGS i går, vil aldri vedgå at de muligens gjorde en tabbe. Sier muligens, for det kan jo hende dere er heldige og at dippen kommer i morgen. Men det får dere eventuelt ta som en bonus.

Jeg antar at du realiserte en pen gevinst og sant og si er PGS fortsatt svært rimelig priset, så du har all mulighet til å kjøpe deg inn igjen til en meget fordelaktig pris.

Lykke til hva enn du gjør!
TonyB
19.01.2023 kl 19:41 4669

Mens vi venter på 26.01. Minner om takeaways fra Q3. Nå skal dette solid overgås in my humble opinion

Takeaways Q3 2022
Improving Utilization and Contract Rates
Strong Cash Flow Generation
• Revenues and Other Income of $198.5 million, compared to $141.7 million in Q3 2021
• EBITDA of $98.1 million, compared to $65.6 million in Q3 2021
• EBIT (ex. impairments and other charges, net) of $33.8 million, compared to a loss of $28.9
million in Q3 2021
• Cash flow from operations of $177.9 million, compared to $114.5 million in Q3 2021
• Cash and cash equivalents of $179.1 million, compared to $193.0 million in Q3 2021
• Signed a multi-year MultiClient library access agreement with Shell
• Awarded two significant contracts in Asia-Pacific constituting an acquisition campaign of
close to five months
• Secured solid industry pre-funding for a Q4 MultiClient survey in West Africa
• Fully booked for 2022 and building good visibility into 2023
• Successfully completed the subsequent offering securing ~$14 million of new equity in
addition to the ~$85 million private placement completed in Q2
• Converted the remaining outstanding amount of the convertible bond to shares, NOK
75.7 million (~$7.7 million)
• Paid the scheduled $135 million Term Loan B amortization
“The positive momentum in the seismic market further strengthened in Q3. We achieved strong vessel utilization and recorded contract revenues of more than $100 million with an increasing EBIT margin.
Our MultiClient activity increased sequentially, driven by the South Bank MultiClient project offshore Canada and a large survey on the Northwest shelf of the Norwegian Sea. Our reported pre-funding revenues according to IFRS, however, were modest due to a low volume of projects completed and delivered to clients in the quarter.
MultiClient late sales in the quarter were close to three times Q3 2021 late sales and were positively impacted by revenue recognition of a large part of the Shell multi-year MultiClient access agreement and transfer fees. We have a geographically diverse, modern and attractive MultiClient library that continues to deliver strong revenues.
Our liquidity reserve ended at $179.1 million, after repaying $135 million of the Term Loan B and $9 million of the ECF loans in the quarter. Due to the strong liquidity position we postponed drawing of the $50 million new senior secured debt to October. Q3 cash flow before financing activities was strong and came in at $129 million, substantially higher than Q3 2021. We expect continued strong cash flow going forward into 2023. Together with the recovering seismic market this makes us well positioned to refinance in the first half of 2023.
Our order book remains at healthy levels, and we have been able to transition well from the seasonally stronger summer season to the normally weaker winter season. We are now fully booked for 2022 and have secured 11 vessel months for Q1 2023 with activity and pricing continuing a positive trend.”
Rune Olav Pedersen,
President and Chief Executive Officer
Outlook
PGS expects global energy consumption to continue to increase longer term with oil and gas remaining an important part of the energy mix, as the global energy transition evolves. Offshore reserves will be vital for future energy supply and support demand for marine seismic services. With high oil and gas prices, the seismic market has entered a recovery phase. Russia’s invasion of Ukraine has significantly increased the general focus on energy security and, combined with several years of low investment in new oil and gas supplies, has further increased oil and gas prices and investment pressures on energy companies.
The seismic acquisition market is likely to benefit from a significant reduction of operated vessel supply over several years. In 2022 we see an increasing demand for seismic acquisition services related to carbon capture and storage projects and we expect to generate revenues of approximately $30 million relating to our New Energy business for the full year.
PGS expects full year 2022 gross cash costs to be approximately $500 million.
2022 MultiClient cash investments are expected to be approximately $110 million, down from $125 million earlier guided.
Approximately 70% of 2022 active 3D vessel time is expected to be allocated to contract work, up from approximately 65% earlier guided. Capital expenditures for 2022 is expected to be approximately $60 million.
The order book totaled $320 million on September 30, 2022. On June 30, 2022, and September 30, 2021, the order book was $359 million and $386 million, respectively. The Company’s order book is now disclosed on a basis consistent with IFRS 15. This is a change compared to the order book disclosed in financial reports before 2022. Reference is made to Note 1 and the Appendix.
grandfather
19.01.2023 kl 19:43 4647

Det ser ut til å bli en fin dag i morgen.
Olja videre opp og Oil Service er nå i pluss.
Highflow
19.01.2023 kl 19:46 4671

Når jeg våknet idag og så olje utviklingen og hvor rød børsen var idag så trodde jeg faktisk PGS skulle falle langt ned så var ikke inne på Nordnet å sjekket før slutten idag og jammen hadde konton økt ! Etter 2 år i aksjen så syns jeg dette er en ny utvikling :)
Slettet bruker
19.01.2023 kl 19:57 4612

Takk, min gode kollega, og forøvrig: Flinke Faen! Snart er vi rike og frie, og kan finne på sprell 😁
Redigert 19.01.2023 kl 20:00 Du må logge inn for å svare
rischioso
19.01.2023 kl 19:58 4609

Slettet bruker skrev Solgt meg ut..
Godt å se at det er flere som har magemål da det aldri er feil å gevinstsikre fra tid til annen selv om man risikerer å bli behandlet som en utstøtt Jehova ... ;)

Det vil nok kunne vise seg å være lurt om ikke alt for lenge for med nærme 50% stigning de siste 4 uker så sier det seg selv at det meste av forventninger til Q4 allerede er innbakt i dagens kurs og sikkert mer til så det er en høy reell risk for at det vil ende opp med Sell on News den 26.01 as usual - kanskje før for usikkerheten knyttet til den kommende refinansieringen vil legge en demper på kursutviklingen fremover.

Har selv tatt penger av bordet for å se an utviklingen fremover, men heier allikevel på de som tror at ting vokser rett inn i himmelen uten tekniske pauser, uten en ikke utvannende refinansiering på plass og uten annet triggende nytt av betydning ... ;)
Redigert 19.01.2023 kl 20:04 Du må logge inn for å svare
Maxx
19.01.2023 kl 20:00 4601

Moderat belåning 🤔🤓😁😁😁😆😉😉😉
Inside kjøp.... Kunne vært bedre

Ellers 🔥🔥🔥🔥🤓🤓🤓👍👍👍👍👏👏👏👏👏

Blir gull dette
jaroas50
19.01.2023 kl 20:15 4490

Olja back on track igjen. Tipper gapene på 7-tallet ble lukket for godt idag.
Slettet bruker
19.01.2023 kl 20:19 4453

"Innvannende". Smak heller på det ordet. Særs læskende.

Kommer til en artikkel nær deg ;)

Ps husk å sende inn spørsmål til Espen Teiglands nærtstående intervju med CEO. Se PGS Investor for detaljer
Redigert 19.01.2023 kl 20:22 Du må logge inn for å svare
Maxx
19.01.2023 kl 20:20 4451

He he he...nå lo jeg godt 🤣🤣🤣

Slapp av, vi har alle gjort den feilen flere ganger

Å grave seg litt i høna - er aldri feil 🙊😉🤣🤣🤣👏👏👏👏
HAS
19.01.2023 kl 20:22 4424

Kursoppgangen henger sjølsagt sammen med den positive oppdateringen 10. jan. Det knytter seg likevel en del usikkerhet til refinansieringen, og dette legger en kraftig demper på kursutviklingen. Mange større aktører er fortsatt avventende, og en positiv avklaring på finansierigen den 26. eller før vil utløse en formidabel kursoppgang.
Slettet bruker
19.01.2023 kl 20:34 4326

"Ho ho Asbjørnsen!"

"Fo Fo Moe!"
VantageVolante
19.01.2023 kl 20:57 4078

Ser det kommenteres PGS på Aksjeforum facebook om noen vil komme med gode opplysninger. 60000 medlemmer der, så sikkert ikke dumt.
Slettet bruker
19.01.2023 kl 21:00 4062

Rischioso, du har hatt rett mange ganger, og har tydeligvis god peiling på TA. Men jeg tror du tar feil denne gangen. Det fundamentale er kursdrivende, og man skal ikke underdrive jungeltelegrafen heller. Jeg ser at ett innlegg her på forumet er lest +1000 ganger etter 1 time i arbeidstiden; slik var det ikke for 6 måneder siden.

Noen ganger må en bite i det sure eple🤷🏻‍♂️🤓

Mulig det var shorten som ble løst ut i dag, men jeg tror større penger enn medlemmene i forumet i HO ser på PGS med friske og nye øyne👌
Redigert 19.01.2023 kl 21:01 Du må logge inn for å svare
rischioso
19.01.2023 kl 21:12 3935

For de som fortsatt tror at en avklaring på finansieringen kommer den 26 sammen med Q4 presentasjonen vil bli skuffet, for det gjør den ikke. Det er kun tallslipp og guiding som kommer den 26-de - ingenting annet. En refinansiering skal meldes gjennom dedikerte kanaler slik at alle får den samme informasjonen på likt, ei heller kan vi forskuttere en formidabel oppgang på noe vi ikke kjenner betingelsene på. Det er svært dyre betingelser i dag sammenlignet med tidligere og dette må sees i sammenheng med den faktiske inntjeningen noe som for øvrig var bedre i Q3 sammenlignet med Q3 året før, men allikevel for svakt sett opp i mot gjelden og av samme grunn ble det gjennomført en emisjon rett i etterkant som sendte kursen ned nærmere 30%. Mao, det ligger an til en gjentagelse av dette med et noe bedre Q4, noe mindre gjeld, men en kostbar refinansiering toppet med en emisjon.

Vi ligger i dag rundt det samme kursnivået som ved Q3/siste emisjon så fallhøyden er kommet tilbake og historien kan gjenta seg - som så mange ganger før og av samme grunn er det aldri feil å gevinstsire undervegs for ingenting vokser inn i himmelen - selv om man skulle ønske det så aldri lurt å skulle forskuttere formidable oppganger om noe man ikke kjenner detaljene på og i alle fall ikke når kursen allerede har lagt på seg 50% de siste 4 uker på forventninger om det samme.

Det er aldri dumt fra tid til annen å ta steg tilbake slik aksjekursen alltid gjør og gjerne litt før den gjør det - dette er ikke baiss, men et edruelig råd etter en betydelig oppgang på forventninger om noe vi ikke kjenner fasiten på ... ;)
Redigert 19.01.2023 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
19.01.2023 kl 21:29 3725

Her må jeg si du generaliserer noe voldsomt. Jeg klandrer deg ikke for å ha fulgt din overbevisning, ei heller behandler jegdeg som en utstøtt jehova. Jeg tror heller ikke at ting vokser rett inn i himmelen uten korreksjoner. Har for mange år i markedet til å være så naiv. Derimot har jeg vedkjent at jeg ikke behersker tradingens kunst og derfor velger å satse på aksjer jeg har tro på at vil gjøre det godt over tid. Men jeg erkjenner samtidig at ingen aksje stiger langs en rett linje og at det vil komme korreksjoner underveis. Mulig den korreksjonen du venter på kommer i morgen. Samtidig så ser jeg at interessen for PGS aksjer er stigende og jeg ser ikke bort fra at det kan skyldes forventninger til selskapets guiding neste torsdag. I så måte kan man ikke utelukke at en korreksjon ikke kommer før etter guidingen er levert, men i den grad den er bull, kan det være at den kommer fra et annet og høyere kursnivå. Anyway, jeg kommer ikke til å utnytte den, men jeg vil ikke klandre dem som gjør det. Så lykke til Rischioso! PS. En skitur kan anbefales!
Slettet bruker
19.01.2023 kl 21:32 3687

Utrolig! Vel, jeg vet du er smart rischoso, så dette skriver du kun for å kjøpe deg inn billig. Som så mange ganger før. Vi som har vært her inne en stund vet jo dette, nye medlemmer du skriver til nå. Lykke til med dette. Det er andre og større penger som beveger på seg nå, og det vet jo du også. Omsetning på 150 - 200 mill for dagen. Neppe bare Ulven og Hvalrossen som kjøper…

Sweetspot
19.01.2023 kl 21:34 3659

Investorflukt i DnB..

Assa, hvis du fucker med Peggy
TonyB
19.01.2023 kl 21:35 3644

🤩
rischioso
19.01.2023 kl 21:37 3604

Hos meg er det ski inn/ski ut så det har ikke manglet på verken snø eller skiturer, men nå er det sol, sommer og palmer i horisonten og det helt frem våren ...;)
rischioso
19.01.2023 kl 21:43 3541

Du er i din fulle rett til tolke ting slik du vil og evner - fra mitt ståsted var det bare en input på slik jeg ser det i det korte til mellomlange bildet - verken mer eller mindre og uten noen form for skjult agenda.
Slettet bruker
19.01.2023 kl 21:46 3561

lysaker
09.09.2022 kl 19:14
4473
fra en såkalt ekspertinvestor på OSE om PGS - LES

rischioso
25.06.2022 kl 15:02
6246

"Når vi nå befinner oss i en historisk triggende situasjon etter et 10 år med underinvesteringer og økt avhengighet til Russland for olje og gass hvor den avhengigheten nå skal fjernes for enhver pris så må russisk olje og gass erstattes og det så raskt som mulig. Da er det i hovedsak 2 ting som vil måtte skje:

(1) Eldre felt hvor det fortsatt finnes reserver gjenåpnes
(2) Leting etter nye felt igangsettes

Mao, det vil bli en historisk seismikk bonanza som aldri før hvor usikkerheten knyttet til den russiske avhengigheten relatert til tilgangen på olje og gass har kjørt prisene på olje og gass i taket som igjen finansierer gjenåpning av nedstengte brønner for å hente ut siste rest i kombinasjon med leting etter nye felt. Og det burde da ikke være vanskelig å skjønne hva som vil skje fremover når det kommer til aktiviteten og ikke minst rateutviklingen for oljesektoren og seismikk spesielt - begge vil gå i taket for i denne settingen finnes det ingen rasjonell planlegging og kost kontroll - nå er det den russiske avhengigheten som skal bort for en hver pris - koste hva det koste vil - for alternativet, altså å forbli avhengige av russisk olje og gass med trusselen om stengte kraner hengende over seg vil utgjøre en langt høyere pris og er således ikke noe alternativ.

Med denne kunnskapen for hånden så er sannsynligheten langt høyere for at de fleste emiaksjene forblir usolgte frem til vi ser en langt høyere aksjekurs for er det noe som er sikkert så er det at PGS vil tjene massivt i lange tider fremover og da er det kun snakk om litt tid før kursen forlater 1-sifret og begynner klatringen på 2-sifret. Det faller derfor på sin egen urimelighet at man skal tro at alle ønsker å gi bort emiaksjene her nede når man med største sannsynlighet kan få så veldig mye mer for aksjene i tiden fremover

Mao, det er lov å tenke selv og ikke minst det er lov å ha 2 tanker i hodet samtidig spesielt i disse tider hvor krigen i Ukraina har spredt seg til resten av verden i form av et historisk gass og oljekappløp for å frigjøre seg fra russisk avhengighet hvor tiden er den største fienden - så ja, veldig mye triggende vil tvinge seg frem i tiden fremover og ikke minst så vil det vare over tid - valget burde derfor være enkelt - kjøp og hold - My2Cents ... ;)

Fortsatt god helg!"

https://www.finansavisen.no/forum/post/4653145
Redigert 09.09.2022 kl 20:47
Slettet bruker
19.01.2023 kl 21:47 3520

Topp synlighet på samtlige platformer må være målet.

Ja risp det tilmed inn på Kjerkebenken!
Redigert 19.01.2023 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2023 kl 21:55 3427

Takk Normalone for at «faktasjekker» skribentene, og belyser kredibiliteten til innleggene. Det trengs, dessverre…
Slettet bruker
19.01.2023 kl 21:58 3405

Fikk meg tatovering på et sted som tåler både sollys og ruskevær
Tigerberget
19.01.2023 kl 22:02 3357

Jeg leser innlegget ditt sånn:

«Jeg solgte på 7,50 og dreit meg ut. Nå prøver jeg å så tvil om at finansieringen blir så bra siden renten er så høy. Da håper jeg noen leser dette og selger meg aksjer i morra på 7 tallet»

Bullfight
19.01.2023 kl 22:10 3275

Det er jo fan bare idioter som strømmer på denne tråden. Legg dere, det er skole i morgen.
Slettet bruker
19.01.2023 kl 22:11 3258

Takk Lysaker, neida, ingen skjult agenda fra Rischoso! Tipper Elg1 angrer på at han hørte på råd.

Slettet bruker
19.01.2023 kl 22:12 3246

Rischoso, hva er din kommentar nå?
Slettet bruker
19.01.2023 kl 22:18 3149

Men da f.eks fingertattoveringer frårades for de blir så fort slipt bort, tenker jeg at det bildet jeg var ved å plante i hodet gjør best i å få slippe. Men der har vi problemet: ikke tenk på en hvit isbjørn.

Ps selv tenker jeg på PGS støtt, det har satt seg så å si under (for)huden. Nei æsj nå blir jeg kvalm av meg selv.
Og sånn som jeg raller og tyter dagen lang blir jeg litt sliten av meg selv også 😅 Men går dette som jeg mener det er grunn til å tro, med SPINNVILL ALGO OG FORUMDREVET SPEKULASJONSBOBLE gjør jeg som ris, men på langt kortere tid. Det blir ski in/ski out slash langtidsferie i solen🌞 når de få hundretusenene som ble til en million og like mange hundretusener fort, skal få kjørt seg gjennom hele den lille gangetabellen starting 2. jan 2023.
Harens år blir nok helt allright. Ja, jeg tror på mange nyhetsløse, sågår røde dager, men likevel 30-40% hopp i PGS nå snart bare få uker inn i SPEKULASJONSBOBLEN🤩

Men først skal altså PGS prises som en normal aksje 12-20kr til ca månedskiftet. Så får vi bare se, akkurat hvor SPINNVILL den varslede SPEKULASJONSBOBLEN blir. Regner med 🏖 og 🍻 jamnt livet ut, kanskje allerede fra påske
Redigert 19.01.2023 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.01.2023 kl 22:23 3095

🐇🐇🐇
BIFFogBÆRNÉ
19.01.2023 kl 22:24 3083

Bare idioter? Ta til deg det du ønsker. Og sil ut det andre. Ta egne valg. Og kansje kan man tjene mye penger på det.

Men enig. Sikkert lurt å få seg litt søvn. Koble av. Å la pgs vokse i bakgrunnen
Slettet bruker
19.01.2023 kl 22:29 3010

Du tok nå «Shortsen» på å dro sørover og du skulle dit sammen med Peggy sa du 😊 Fordi ho skulle sørover ho også ! Ja,ja alle kan bli sviktet innimellom. Peggy e på tur Nordover. Ho svikta dæ i dag😊 Men det kommer sikkert nye sjanser fremover. Men ho får dyrere å dyrere vaner mot Nord. Så da e ho meire kostbar 😍🛳🛳🦅🦅 Ha nu en fin ferie eller opphold sørafor uansett. Alle kan vi gjøre bommerter innimellom på denne børsen 😅 Keep up smiling 😃
Slettet bruker
19.01.2023 kl 22:32 2985

Det er noe med folks nicks ass! Det har jeg nevnt før og! Bekledelig også denne gangen ! Too good day to pick a fight for ever chilled Rå🥳😎👻, and soon to be too rich🤑🤑.. God natt til toppers kollegiet minus deg🦮🤪
rischioso
19.01.2023 kl 22:32 2986

Skjønner ikke helt hva du vil med å komme drassende med et 7mdr gammelt innlegg for ting har jo skjedd etter det:

(1) Kursen stod i 6,44 - altså kursen har lagt på seg 30% siden den gang.
(2) Og i mellomtiden har vi hatt Q3 og siste emisjon hvor kursen falt nærmere 30% og etter det har vært nede i 4,9 og det for bare kort tid siden (14 des intradag)
(3) Nå nærmer vi oss Q4 presentasjonen, refinansiering og emisjon så historien virker å gjenta seg.

Så viktig å ikke være statisk for er det noe verken det enkelte case eller aksjemarkedet ikke er så er det nettopp det og det er jo nettopp det min seneste input handler om - verken mer eller mindre. Forumet handler vel om å gjøre hverandre bedre og da må man også kunne dele det man ikke ønsker å høre om risken er der og det gjør man jo ikke med stolleken ... ;)

https://www.nordnet.no/market/stocks/16105675-pgs
Redigert 19.01.2023 kl 22:35 Du må logge inn for å svare
Normalone
19.01.2023 kl 22:38 2902

Dette innlegget står det respekt av - og jeg vil ønske deg en fin kveld og lykke til med dine investeringer, Elgen.
Slettet bruker
19.01.2023 kl 22:39 2892

Men rischioso. Om jeg kan få spørre et ærlig og likefrem spørsmål helt uten fordom eller agenda: (fundamentale forbedringer som evnt dukker opp holdt utenfor): Er det kryssing av noen tekniske indikatorer som vil kunne få deg til å kjøpe deg inn igjen på en dyrere kurs?