$$$PGS$$$ "2 store KONTRAKTER på 2 dager"

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
24.01.2023 kl 14:14
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 09.01.2023 kl 14:30 350938

Massen girer, begge veier. Godt det fundamentale er STÅLBULL 2 store kontrakter 2 dager på rad, ble FOR gode nyheter.

Da i det ultrakorte bildet. Bare husk hvorfor Storkapitalen så gjerne vil inn

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230126_1

Redigert 24.01.2023 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
oppturen
21.01.2023 kl 14:14 4484

Når det gjelder refinansiering er jeg av den oppfatning at utsagnet om refinansiering iløpet av H1 2023 gjaldt å sikre låneforpliktelsene som forfaller i Q3 2023. Dette ble løst ved emisjonen i November og dermed godt innenfor tiden.
Så i utgangspunktet har PGS nå over 1 år til det siste store forfallet som trenger en refinansiering.
All tvil om at refinansiering ikke kommer i mål burde nå være borte, de tregeste av oss (DnB med flere ?) må nok se Q4 rapporten og CMD før det synker inn.
En løsning med bedre rentebetingelser og 5-6 år nedbetalingstid burde være enkelt for lånegiver å akseptere.
elnomi
21.01.2023 kl 14:18 4459

Det blir akkurat som med Investor Edvin Austbø.
Fin artikkel i finansavisen i dag (s 19) som skriver om at han hamstrer PGS aksjer med begge hendene (pt 8,1 millioner aksjer)
Slettet bruker
21.01.2023 kl 14:48 4277

👌

Altså, for en siste gang slik at alle får dette inn i den spekulatoren man måtte være utstyrt med én gang for alle. En refinansiering nå er på ingen måte - null, zip, nada - noe selskapet MÅ gjøre. Men noe de KAN, for å få bedre betingelser og slik havne i utbyttesituasjon enda noe raskere
Redigert 21.01.2023 kl 14:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2023 kl 14:57 4210

En liten, men viktig forskjell ;)
TonyB
21.01.2023 kl 15:11 4121

Jepp, dog noe de MÅ ha på plass til de store forfallene i 2024. Og arbeidet med dette har de selv uttalt de ønsker jobbe med tidlig 2023 (om det ikke allerede er bortimot i boks) Zero stress😊
Redigert 21.01.2023 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
Alby
21.01.2023 kl 15:27 4064

Skal vi satse på 10,- i løpet av uken ?
TonyB
21.01.2023 kl 15:41 3992

Det er «bare» opp ytterligere 21,7% fra dagens kurs. Det tør jeg ikke bette imot 😊
Redigert 21.01.2023 kl 16:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2023 kl 15:57 3898

Signatert!
Londonmannen
21.01.2023 kl 16:00 3899

Enig med deg i det. Samtidig så har gjeldsspøkelset lagt som en tung, våt klut over kursutviklingen siden våren 2022. Spekulasjonene har gått høyt og enkelte meglerhus har hardnakket hevdet at selskapet ikke vil evne å betjene gjeldsberget, og gjennom det båret ved til bålet og vedlikeholdt markedets skepsis og frykt for at PGS fortsatt kunne gå konkurs. Noe som igjen har gjort at aksjekursen har slitt med å komme over 8-tallet.

Derfor er det å håpe at Q4 presentasjonen, og da spesielt guidingen fra ledelsen, vil evne å ta knekken på dette gjeldsspøkelset en gang for alle. Nei, selskapet må ikke gjennomføre ReFi i denne omgang, den kan komme på plass på et senere tidspunkt. Men du verden for en effekt det ville fått dersom ReFi kom på plass tidlig i 2023. Nettopp derfor tror jeg ikke ledelsen vil drøye med å få på plass en ReFi. Jeg antar at dersom den ikke er på plass til Q4 presentasjonen, noe jeg ikke forventer, så vil ledelsen gi oss en løypemelding og oppdatering på hvilke intensjoner de har med ReFi. Bare det kan gi PGS et betydelig kursløft.

Så må jeg samtidig si at jeg tror ikke det kommer noen emisjon i den nærmeste fremtid. Selskapet har fått en betydelig kapitalinnsprøytning i løpet av Q4 22 og inntektene er på full fart oppover. Det ville være merkelig dersom ledelsen skulle gå for nok en utvanning av eksisterende aksjonærer når den finansielle situasjonen slett ikke krever det. Det kan ikke være noe mål å gjøre selskapet gjeldfritt. Men bør heller streve etter å komme raskest mulig i en utbytteposisjon. Jeg vil tro at når ReFi er på plass, så kan selskapet om et års tid kombinere nedbetaling av gjeld med utbytteutbetalinger uten nevneverdige problemer.

2023 vil bli et strålende år for PGS. Året har såvidt startet og det samme gjelder kursstigningen i PGS. Mandag fortsetter ferden nordover. I den grad man ikke er proff trader så råder jeg dere til å sitte stille i båten og la de proffe, erfarne traderne ta seg av den biten. Bommer man på PGS under de rådende forhold kan man meget fort befinne seg i en situasjon der det byr en imot å kjøpe seg inn igjen i PGS til en høyere pris enn det man solgte seg ut for. Bare ta en prat med dem som opplevde det i uken som gikk.
Redigert 21.01.2023 kl 22:43 Du må logge inn for å svare
rischioso
21.01.2023 kl 16:13 3819

Det har nok noe å gjøre med informasjonskapslene som allerede lå i PC 'en din fø du søkte ...;)
Slettet bruker
21.01.2023 kl 16:24 3765

"kan man meget fort befinne seg i en situasjon der det byr en imot å kjøpe seg inn igjen i PGS til en høyere pris enn det man solgte seg ut for. Bare ta en prat med dem som opplevde det i uken som gikk."

- PGSD er ikke til å spøke med. Eneste kur er eksponeringsterapi. Man må simpelthen "se sin indre møring" i hvitøye og nedkjempe gjerrigheten. Kjøpe selv om det er litt dyrere. For ellers blir det bare verre!
rischioso
21.01.2023 kl 16:34 3693

De fleste og du av alle vet at selskapet ikke venter til de må - altså de timer emisjoner og andre kapitalinnhentinger i god tid og når kursen nå har lagt på seg mellom 40-50% i løpet av kort tid og ikke på annet håndfast enn forventninger så bør man ikke utelukke at de benytter denne anledningen.

Det var gode forventninger til Q2, men som vi kjenner til så ble det så som så. Da var man sikker på at Q3 ville bli knallsterkt - det ble sterkere, men igjen ikke sterkt nok. Nå forventes det at Q4 vil bli det Q som virkelig rydder vei for all tvil; MEN hvor risken av samme grunn er høyere enn noen gang for at Q4 ender opp med å bli det Q som bekrefter all tvilen - heller ikke sterkt nok til kunne betjene en nærstående refi uten at det igjen må settes en betydelig utvannende emisjon.

Ser vi på historikken så er det jo nettopp det som har gått igjen som en rød tråd fordi inntektsøkninger aldri ble store nok raskt nok - om knappe 3 børsdager har vi fasit ...

Fortsatt god helg!
Slettet bruker
21.01.2023 kl 16:44 3623

https://norcap.no/innsikt/markedskommentar/2023-hvor-hopper-haren-10-ting-som-vil-prege-investeringsmarkedene-i-2023/

"2022 – tigerens år ble ille

Kina åpner opp

Høye energipriser

Risk-on» i aksjemarkedet i løpet av 2023?

Økt investeringslyst til tross for svak økonomi

La oss håpe at harens år blir et vennlig år for tålmodige investorer."
Komodo
21.01.2023 kl 16:46 3631

"Man må simpelthen "se sin indre møring" i hvitøye og nedkjempe gjerrigheten."

Jeg tar av meg hatten for dine skriveferdigheter Hvalross! Du kommer med det ene gullkornet etter det andre, må bare glise :))

Ps: Ble det noen skitur?
Slettet bruker
21.01.2023 kl 16:48 3637

😁 Ja det ble skitur, litt kortere enn tenkt. Fantastiske forhold!
TonyB
21.01.2023 kl 16:58 3568

Akkurat denne linja lot jeg meg også «ekstra» imponere av. Helt vilt hva Hvalrossen kan koke opp av formuleringer etter formuleringer med snert på sekunder. Det digges! (både skriveferdighetene og personen, Hvalross)😊
Redigert 21.01.2023 kl 17:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2023 kl 17:12 3501

Veldig hyggelig altså. Dette lærerike og trivelige kollektivet, og tanken på den snarlige Store Friheten som økonomisk uavhengighet gir, inspirerer. Ja jeg lar meg gjerne ri av soon to come lassevis "Fuck-you-money" personifisert av ideen "Peggy", og er klar som egget Kjell til å gjøre mer av det jeg liker best og jobbe mindre.
- Hvis annenhver japaner er forelsket i en tegneseriefigur, er det kanskje bare for en tander kunstnersjel å akseptere at ens muse denne gang ble Peggy, et petro-geologisk børsforetak 😅 (minnes frukten som ble kastet etter en da man gjøglet seg ved Dronningens hoff, same same but different🍑)
Redigert 21.01.2023 kl 17:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2023 kl 17:47 3270

D er flere som spør om hvor victory er...er d noen som vet.?
Max-Investor
21.01.2023 kl 17:53 3239

Hehe. Godt skrevet. Nå er jo jeg Møring da. Vil ikke si jeg er gjerrig, men jeg lar ikke aksjene mine selges til lavpris.😄 Spennende uke som kommer.
Komodo
21.01.2023 kl 18:40 4237

Ingen skal holde det mot deg Max-investor. Det går jo fint an å være grisk uten å være gjerrig ;))
Alby
21.01.2023 kl 18:46 4127

I Egypt , les på tråden
BIFFogBÆRNÉ
21.01.2023 kl 19:13 4025

Nå er jeg ingen stor spåmann. Men jeg prøver meg alikevell.

Pliiiiiis ikke finn på å selge pgs nå. Hold.... Og evt kjøp mer.

Står i 13.30kr den 31/1.

Ser meg selv sitte på gamlehjemmet å humre. Når jeg mimrer tilbake til det Herrens år 2023. Da pgs gikk bananas.
Sitter der i gyngestolen å angrer på
1. Kjøpte for lite pgs.
Slettet bruker
21.01.2023 kl 19:16 4049

Halvt møredegos her, forøvrig skjært motvillig ut som Cæsar. Mon tro det er derfra en usedvanlig sterk lengsel etter også den andre dillen enn "gullhungeren" stammer? En følelse av å ha blitt snytt "for the ride"? Får oppsøke Tony ved anledning for å bli psykologisert kring dette og meget annet😅
#jegvilsemappamibegravd

Det var godt, sa munken han var akkurat ferdig med [insert]
Da var det å tenke på peseta$en igjen. Blir vel fort noen prosenter å fiske inn til uka 🤩
Redigert 21.01.2023 kl 19:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2023 kl 19:21 4190

2. Valgte ikke moderat belåning på topp etter ALL IN
BIFFogBÆRNÉ
21.01.2023 kl 19:27 4162

Hahaha😊👍
Max-Investor
21.01.2023 kl 19:34 4129

Hehe. Det kan jo fort lønne seg å være litt grisk. Det blir penger av slikt. 🤣
grandfather
21.01.2023 kl 20:05 3987

Det er Hyperion som er i Egypt.
Alby
21.01.2023 kl 20:25 3958

Beklager forvekslet 🙁🙁
Alby
21.01.2023 kl 20:30 3982

Beklager en forveksling . Victory vet vi ikke mer om, enn at den ligger for utrustning. Noen mente den skulle slepes til Odense, DK
Får kanskje vite noe d. 26.
Redigert 21.01.2023 kl 20:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2023 kl 20:56 3871

Da har Hyperion lagt ut kabel (streamer ) nr 6 ifølge marine traffic.
(Den kan vel trekke 24 som max)

Står oppført som "Hyperion cable" på marine traffic.

Se selv! (På marine traffic eller bilder delt på PGS Investor

Melding i kjømda ;)
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Redigert 21.01.2023 kl 20:56 Du må logge inn for å svare
jaroas50
21.01.2023 kl 21:12 3789

Peggy går jo ikke opp over 5 kroner på ei uke, det tror vel ingen. Kan jo håpe på 8.5-9
Redigert 21.01.2023 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
VantageVolante
21.01.2023 kl 21:14 3809

Det er mye som tyder på snarlig børsmelding da, dette beviser jo at de er igang med klargjøring. Går nok fortsatt noen dager før de er klar.

Dette forutsetter selvsagt at jobben er på over 10mill USD
En ting er ihvertfall sikkert, og det er at jeg ikke tar sjansen på salg av mine aksjer med såpass potente triggere potensielt ute og går.

Redigert 21.01.2023 kl 21:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2023 kl 21:25 3785

Hyperion blir i Egypt til høsten sa Blutus, allerede i gang, og mer kryptisk "får kanskje besøk" 🤞. Indikerte 50 MILL DOLLARS! Vi får vel koste på oss en rakett per tiende mill 🚀🚀🚀🚀🚀
Redigert 21.01.2023 kl 21:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2023 kl 21:32 3849

https://youtu.be/EQBcUvfSVxA
Blir jo helt funky av sånne GO-NYHETER 🤩
🤸‍♂️🤸‍♀️🤸🕺💃🕴👯‍♂️👯‍♀️👯🏄‍♀️
Slettet bruker
21.01.2023 kl 21:39 3832

PGSD er ikke til å spøke med

https://youtu.be/YcTvUlkHmoc

Kender de det, når man ser sig i spejlet, og man sy's, der mangler noget?
Var det øjne eller ører eller næse eller mund? Næ, det var hele hovedet

Men, kender de det, når man går ind til bageren for at købe sig et stykke med surt
Men man finder ud af, at man er gået forkert, for det er jo normalt inde hos slagteren, man plejer at købe sådan et stykke med surt
Så man skynder sig ud af bageren og helt ned i bagerst i Amagercenteret, ned til slagter Karl Johan for at finde det der omtalte stykke med surt
Men i mellemtiden er der blevet udsolgt, og det er sgu da surt

Kender de det, når man har fået sig en ny mountainbike og gerne vil ud og prøvekøre den, så man køre en tur ned af Strøget for at finde en shawarma-grillbar, der har åbent, og det regner lidt. men solen skinner alligevel
Og man kan ikke finde en shawarma-grillbar, der har åbent

Nej, det kender vi ikke, og nu synes jeg kraftedeme, du skal finde en anden til at spille klaver for dig, du!
Slettet bruker
21.01.2023 kl 21:57 3785

Kan vi få noen av våre kvinnelige lesere til å bla fram vestlandslefsa? Avsløre at Dan Børge egentlig bruker tupé? Litt om de seksualiserte gavene Røkke og RimiHagen sender hverandre ved jubilieer?

Vi trenger en KIOSKVELTER! I dette tempoet når vi ikke 200.000 visninger på den nyeste $$$PPPGGGSSS$$$ PARTYTIME-tråden før nærmere midnatt! En skam for NORDENS I SÆRKLASSE MEST POPULÆRE FINANSTRÅD
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Redigert 21.01.2023 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Tingmåskje
21.01.2023 kl 22:02 3847

Hvalross for president! 👌
Helt konge jo.. 👌💥🍾
Londonmannen
21.01.2023 kl 22:58 3541

Apropos vestlandslefsa. Her inne i Hardanger budde det for nokre år siden eit ektepar, Anna og han Olav. Ho Anna var svært god til å baka og i henhold til Olav var det ingen som kunne bake vestlandslefser som ho Anna.
Då Olav var blitt èin eldre kar sleit han èin del med helsa og èin dag han låg oppe på lemen, sjuk og elendig, so tykte han so tydeleg at han lukta nybakte vestlandelefser. So han kraup ut av senga og kom seg etterkvart fram mot trappa. Og jau, det bar tydeleg at ho Anna var i ferd med å baka lefser nede på kjøkkenet. Han aka seg forsiktig ned trappa og sleit seg fra mot kjøkkendøra, og rett nok; inne på kjøkkenet stod Anna i kvitt bakarforkle og det låg haugar med vestlandslefser på kjøkkenbenkene. Han Olav aka seg fram mot den næraste lefse-stabelen og strakte handa opp mot det nybakte lefsene. Han hadde akkurat fått handa på ei, då Anna rappa til han over handa mens ho skreik til han; «Nei, Olav! Desse skal me ha til begravelsen din!»

Mitt råd er; vær nøyende grovsorteringen av damer i ungdomen! Ellers kan det gå deg ille alderdommen! Kanskje ho Anna var Sunnmøring? Men ho Peggy kan anbefales!
Redigert 21.01.2023 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
VantageVolante
21.01.2023 kl 23:00 3537

Ska siru er i draget ikveld, hr Hv. Erre noe du veit kanskje, som du ikke kan si?😬

Sier som risen, "til uken vet vi mer".

Ja, det skal være snickers og twist, for å sitere minsten.

Fytti katta, glad jeg ikke hørte på schizofreni-svadaen og solgte på 7,5.

Hånda i været den som trur Oslo Børs og PGS går på rød på mandagen, med fredagens USA og oljepris friskt i minnet.

8,5 åpning mandag. Enten kryper den ned til 8,3, eller opp til 8,6.

Det er min wild qualified guess for mandagen, UTEN nyheter klokka 08:00.

Og så.......kommer resten av uken.

Står fortsatt inne for mitt kursmål 11 den 31. januar. -i tippetråden.
Redigert 21.01.2023 kl 23:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2023 kl 23:19 3390

🤫🤐😉 snart åpen newsweb 🤑🤑🤑
🦄🌈🛸
Slettet bruker
21.01.2023 kl 23:22 3387

Er det noen som kan tenke seg til noen logiske grunner til at vi ikke har fått børsmelding av kontrakten ennå? Indikasjonene er jo rimelig solide på at den er stor nok til å måtte børsmeldes; samtidig antar jeg at de ikke begynner på noe av arbeidet dersom kontrakten ikke er signert; og hvis kontrakten er signert, må det vel meldes uten unødvendig opphold?

Jeg antar den kommer når alt er klart, og for alt jeg vet, kan den plutselig poppe opp allerede på mandag kl. 8 – syns bare det er litt pussig ut fra hva jeg selv kan resonnere meg frem til.
rischioso
21.01.2023 kl 23:49 3252

Stor sannsynlighet for at vi ikke får det oljepris løftet vi trodde - legger vi den faktiske situasjonen i Kina til grunn så virker sannsynligheten heller langt høyere for at oljeprisen vil komme ned på 60-70 tallet i 2023 enn over 100 og når etterspørselen faller i fra så vil det heller ikke bli noe lete bonanza ... .

Så er det bare å håpe at ikke covid spredningen i Kina trigger nye covid bølger med tilhørende restriksjoner og nedstengninger utenfor Kina, men det ser dårlig ut basert på Kinesernes reise boom som nettopp har startet ...

Mao, viktig til tider å trekke hodet ut av tunellen for tunnelsynet vil aldri få med seg det store bildet og det er det store bildet som bestemmer retningen for det meste fremover - PGS inkludert ...

------------------------------

Kinas økonomi står overfor stor uro blant ubetalte lønninger, masseoppsigelser

Kina kan møte stor uro hvis problemer knyttet til ubetalte lønn og jobber ikke løses umiddelbart. Hvis det forblir uløst, kan konsekvensene bli høye for det regjerende kommunistpartiet, som gjør alle anstrengelser for å opprettholde stabilitet midt i høy ungdomsarbeidsledighet, en avtagende økonomi og en eksplosjon av Covid over hele landet, rapporterte The Geneva Daily.

Den brå slutten på null-covid-politikken i Kina har ikke kommet med glade nyheter for millioner av kinesiske arbeidere som hjalp regjeringen med å håndheve strenge nedstengningstiltak.

Mens private selskaper som ansatt dem har permittert dem uten å betale noen kompensasjon, har deres månedlige lønn fra november i fjor heller ikke blitt betalt, noe som tvang dem til å ty til agitasjon i flere byer i landet, rapporterte The Geneva Daily.

I Kinas sørvestlige by Chongqing, ifølge New York Times, kom hundrevis av sinte pandemikontrollarbeidere i en lønnstvist med et selskap som leide dem inn for å håndheve regjeringens null covid-tiltak, sammen med politiet som krevde lønn og jobber.

Den samme kinesiske byen var også vitne til et grotesk opptog av kampen mellom rettshåndhevelsesbyråets speidere og hundrevis av arbeidere i Covid-testsettet som produserer selskapet om en lønnstvist.

Disse arbeiderne som ikke har betalt lønn de siste månedene, knuste maskiner og kastet gjenstander mot politipersonell, mens de sparket og kastet esker med raske antigentester på bakken, og sølte dem på overflaten, rapporterte The Geneva Daily.

Det er fryktet at flere og flere kinesiske byer vil være vitne til lønn og jobbrelaterte agitasjoner og vold i de kommende dagene, ettersom de enorme kostnadene ved verdens strengeste viruskontroll har tømt kassen til mange lokale myndigheter. De er ikke i stand til å betale kontingent til arbeidskraftselskapene som plasserte sine menn og utstyr for implementering av null Covid-politikken.

I mellomtiden, på grunn av omfattende nedstengninger, den enestående nedgangen i eiendomsmarkedet og alvorlige hetebølger, så Kina økonomien vokse med bare 3 prosent i 2022 – den dårligste ytelsen på nesten et halvt århundre.

Landets bruttonasjonalprodukt vokste 2,9 prosent i fjerde kvartal, viser Kinas nasjonale statistikkbyrå i sin rapport. Industriproduksjonen avtok til 1,3 prosent i desember, mens detaljomsetningen i hele 2022 falt 0,2 prosent.

Dessuten falt vareeksporten med 9,9 prosent på grunn av svekket global etterspørsel etter kinesiske varer, samt forstyrrelser i logistikknettverk og mangel på arbeidskraft på grunn av Covid-induserte nedstengninger, rapporterte The Geneva Daily.

Midt i dette har store selskaper inkludert Apple, Amazon, Google, Samsung og Volvo besluttet å flytte sin virksomhet utenfor Kina, delvis på grunn av mulig konflikt om Taiwan og delvis på grunn av bremsen i landets økonomi og lavt forbruk.

Dette har kastet en dårlig trolldom på Kinas generelle økonomiske helse. Analytikere fra Capital Economics, en London-basert finansinstitusjon, har spådd Kinas økonomi til å trekke seg sammen med 0,8 prosent i første kvartal 2023.

Det betyr at arbeidsmarkedet vil fortsette å møte varme i Kina, hvor rundt 20 millioner mennesker i alderen 16 til 24 er uten arbeid i byene og tettstedene, ifølge CNN-beregninger basert på offisiell statistikk. (ANI)

https://www.businessworld.in/article/China-s-Economy-Faces-Major-Turmoil-Amid-Unpaid-Wages-Mass-Layoffs/21-01-2023-462806/

---------------------------

Smitteboom i Kina

Om lag 80 prosent av den kinesiske befolkningen skal være smittet av coronaviruset. Det slår beina under muligheten for en innhenting av økonomien de neste to-tre månedene.

https://www.finansavisen.no/finans/2023/01/21/7978958/80-prosent-av-kinas-befolkning-smittet
Redigert 21.01.2023 kl 23:57 Du må logge inn for å svare