FRONTLINE
Frontline vil ha flere tankskip.
Dette blir spennende.
Dette blir spennende.
Redigert 14.01.2024 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
ibyx
19.10.2023 kl 10:51
4471
OET er omtrent der jeg solgte sist. FRO skal nok også litt lenger ned nå.
Straks korrigert 4% fra 235.8
Skal gjerne dobles? For "sånn er det bare"? Ikke sant? 🤔
Med nye høynede offentlige kursmål (gode og betalende kunder fikk gjerne nyss først?) blir gevinstsikring uunngåelig! 😅
Straks korrigert 4% fra 235.8
Skal gjerne dobles? For "sånn er det bare"? Ikke sant? 🤔
Med nye høynede offentlige kursmål (gode og betalende kunder fikk gjerne nyss først?) blir gevinstsikring uunngåelig! 😅
102oktan
19.10.2023 kl 11:19
4381
Får gjerne synke til 200 igjen? Er negativ til aksjer og har ingen for tilfelle mye frykt der ute nå
canarias
19.10.2023 kl 12:01
4289
Frontline er råsterk, bra forøvrig at en del er negative og tror på kursfall.
I det lange bildet et segmentet bunnsolid.
I det lange bildet et segmentet bunnsolid.
Mr Jinx
19.10.2023 kl 13:51
4121
Ikke unaturlig med korreksjon. Så mye uro i verden gjør at ratene vil holde seg. Er min spådom.
piff
19.10.2023 kl 15:34
4141
Har liten tro for det. skal nok vidre nedover for og hente fart til vidre oppgang. om ikke markede svikter. Er mye uroligheter nå.
ibyx
19.10.2023 kl 15:40
4287
YNWA250505
19.10.2023 kl 15:41
4375
Ja la oss håpe det. Selv har jeg i dag kjøpt 2500 aksjer her og satser på at de siste kursmålene på kr 350 inntreffer i løpet av 2024. Og i mellomtiden så regner det sikkert noen deilige utbytter også. Sist var vel $ 0,8 som tilsvarer ca 9 kroner og for Q4 tror jeg vi runder $1 i utbytte. Frontline skuffer inn cash og er i ferd med å bli gigantiske. Så langt ser det dårlig ut over dammen, men det an snu fort.
ibyx
19.10.2023 kl 15:46
5104
Clarkson's: "VLCC eco rates fell 9.2% to $56,600/day [yesterday], reflecting slower chartering activity. ...
https://twitter.com/ed_fin/status/1714978326303891562
https://twitter.com/ed_fin/status/1714978326303891562
YNWA250505
19.10.2023 kl 15:46
5159
Its total fleet size will increase to 89 vessels from 65, and is expected to be highly accretive to Frontline earnings and free cash flow per share, boosting its dividend capacity, it said.
YNWA250505
19.10.2023 kl 15:48
5284
ibyx vet du hvor break even ratene til Frontline går? Jeg mener å ha lest at de tjener svært gode penger selv med rater langt ned på $40K-tallet?
ibyx
19.10.2023 kl 15:51
5322
FRO tjener i bøtter og spann. Det blir neppe noen stor "korreksjon" dette lille tilbakefallet. men markedet generelt er ekstremt på gevinstsikring for tiden og robotene står Max-skvis! Se bare på selloffen i DNB idag.
DHT kryper oppover man startet ganske rødt idag. Dette vil smitte over på FRO i en viss grad. Kan bli en typisk dump like etter OSE Close dersom ikke de to nærmer seg mer på NYSE?
DHT kryper oppover man startet ganske rødt idag. Dette vil smitte over på FRO i en viss grad. Kan bli en typisk dump like etter OSE Close dersom ikke de to nærmer seg mer på NYSE?
YNWA250505
19.10.2023 kl 16:01
5511
- Det er mye som taler for at vi nå har startet på den sykliske oppgangen markedet forventer på grunn av lav flåtevekst, sier Lars Barstad.
Han mener at volatilitet er et tegn på stramme markeder, der små endringer i fraktetterspørsel får store utslag.
- Akkurat nå er vi i den sesongmessige svakeste delen av året. Det er derfor ikke utenkelig at vi ser sekssifrede rater når oljeetterspørselen tar seg opp mot vinteren. Det kommer ikke noen nevneverdig flåtevekst før tidligst 2026, og koreanske verft er utsolgt til 2027. Dette kan med andre ord bli noen solide to-tre år fremover.
Tankoptimist
Analytiker Petter Haugen i ABG Sundal Collier er en minst like stor tankoptimist som Lars Barstad.
– Vi forventer VLCC-rater på om lag 40.000 dollar dagen i sommer, men vi tror at de vil stige til rundt 100.000 til 120.000 dollar mot slutten av året.
Haugen mener at det er flere faktorer som vil trekke inntjeningene i været utover høsten.
- Viktigst er det at det igjen blir vinter. Om lag 90 prosent av verdens innbyggere lever på den nordlige halvkule og med lavere temperaturer stiger energi- og oljeetterspørsel.
I tillegg mener han at det fremdeles er sannsynlig at vi vil få se en gjeninnhenting fra covid i underliggende oljeetterspørsel, og da særlig fra Kina.
- På marginen vil dette antagelig være olje som hentes i Atlanterhavsbassenget, som da impliserer lengre distanser og følgelig behov for flere skip enn om samme eksportvekst kom fra Midtøsten.
Han mener at volatilitet er et tegn på stramme markeder, der små endringer i fraktetterspørsel får store utslag.
- Akkurat nå er vi i den sesongmessige svakeste delen av året. Det er derfor ikke utenkelig at vi ser sekssifrede rater når oljeetterspørselen tar seg opp mot vinteren. Det kommer ikke noen nevneverdig flåtevekst før tidligst 2026, og koreanske verft er utsolgt til 2027. Dette kan med andre ord bli noen solide to-tre år fremover.
Tankoptimist
Analytiker Petter Haugen i ABG Sundal Collier er en minst like stor tankoptimist som Lars Barstad.
– Vi forventer VLCC-rater på om lag 40.000 dollar dagen i sommer, men vi tror at de vil stige til rundt 100.000 til 120.000 dollar mot slutten av året.
Haugen mener at det er flere faktorer som vil trekke inntjeningene i været utover høsten.
- Viktigst er det at det igjen blir vinter. Om lag 90 prosent av verdens innbyggere lever på den nordlige halvkule og med lavere temperaturer stiger energi- og oljeetterspørsel.
I tillegg mener han at det fremdeles er sannsynlig at vi vil få se en gjeninnhenting fra covid i underliggende oljeetterspørsel, og da særlig fra Kina.
- På marginen vil dette antagelig være olje som hentes i Atlanterhavsbassenget, som da impliserer lengre distanser og følgelig behov for flere skip enn om samme eksportvekst kom fra Midtøsten.
ibyx
19.10.2023 kl 16:15
5471
At FRO faller mindre enn Hafnia nå viser styrke, men betyr ikke nødvendigvis at FRO er det bedre kjøpet akkurat nå...
Man bør ha begge! :-)
Man bør ha begge! :-)
Redigert 19.10.2023 kl 16:17
Du må logge inn for å svare
102oktan
19.10.2023 kl 18:40
5306
Gratulerer med kjøpet! Blir sikkert bra med utbytter senere i 2024. Men det er ikke sikkert at det blir noen utbytte for Q3, kanskje litt for Q4 men aldrig $1. Q3 var svak og Pareto skrev vel to uker siden at Q4 ser ut til å skuffe. Den siste uken har det vart lite fart på ratene men det ser ut til å snu igjen. De 24 baljer fra EURN overtas i slutet av Q4, disse genererer altså ikke penger for FRO per i dag. Og....de må først betales! Derfor tror jeg på $ 0 i utbytte for Q3 og $ 0;4 for Q4. Etter det....kan bli riktig bra!
Redigert 19.10.2023 kl 18:43
Du må logge inn for å svare
YNWA250505
19.10.2023 kl 18:45
5486
Takker 102oktan. Disse baljene mener jeg betales i helhet gjennom salg av et eller annet jeg ikke finner akkurat nå.
ibyx
19.10.2023 kl 20:28
5562
Har liten *tro* på null utbytte for i Q3. Ville ha generert et vakkert skuffelsessalg som hadde gått under de store posisjonene som er tatt i forbindelse med gamechangerdealen. Men ok, tro og håp! 🏃🏃🏃 🥇
Front Queen (2009 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) Brazil/China Petrobras Frontline $FRO (TCE: RV USD 51K @ 84 days / Actual USD 54K @ 82 days)
Eldste VLCC til FRO igår
Selv denne ligger godt over Poten idag. (også som et lite apropos om hvor "dårlig" Q3 egentlig blir)
https://1975593.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/1975593/PDB/2023%20PDB/OCT%202023/October%2019%2c%202023.pdf
Front Queen (2009 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) Brazil/China Petrobras Frontline $FRO (TCE: RV USD 51K @ 84 days / Actual USD 54K @ 82 days)
Eldste VLCC til FRO igår
Selv denne ligger godt over Poten idag. (også som et lite apropos om hvor "dårlig" Q3 egentlig blir)
https://1975593.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/1975593/PDB/2023%20PDB/OCT%202023/October%2019%2c%202023.pdf
Redigert 19.10.2023 kl 20:48
Du må logge inn for å svare
102oktan
19.10.2023 kl 21:12
5809
Hmm Ibyx, jeg som trodde at Q3 gikk til siste Sept.:-) Q4 is the new Q3 ??? Mener ha lest det før ? Kanskje han Ed på Twitter som sa det? Tja, prøver bare å være hyggelig informativ, har ingen aksjer selv og kjøper først etter Wall St. har krasjet.
YNWA250505
19.10.2023 kl 21:16
5833
Flere nye kursmål på kr 350 betyr ikke alt, men det sender noen klare signaler. Da hører ikke Frontline hjemme rundt kr 200
ibyx
20.10.2023 kl 01:12
5552
Q3 er over, men vi har ikke fasiten (for FRO). Er det jeg mener med Q3 der. Det så en tid ut som Q4 skulle bli et nytt Q3, men det ser jo mindre sannsynlig ut nå.
Kursmessig har FRO dessuten fått et løft på minst 10% som følge av dealen med Euronav. Kanskje mer, og mer kan det bli. Ny info > nye strategier? Virker ikke det logisk da?
Jeg visste ikke at du var en "ordinær" krakknisse? Men har jo sett noen tegn, det er så. Jeg er selv tvisynt, men prøver å unngå å gå i "krakkfella". Equinor kan sikkert gå i dass med olja i 120? Joda.. :-)
Men godeste 102oktan, siden du virker å være opptatt av "de større linjer", som Wallstreetkrakk og sånt, hvorfor skriver du ikke om det på slike tråder? De finnes!
Hva er det med FRO for deg? Du skriver jo ikke noe om andre selskap? Merkelig ensidighet tenker jeg, men for all del! Vi har alle våre agendaer antar jeg! Alt vel! :-)
Kursmessig har FRO dessuten fått et løft på minst 10% som følge av dealen med Euronav. Kanskje mer, og mer kan det bli. Ny info > nye strategier? Virker ikke det logisk da?
Jeg visste ikke at du var en "ordinær" krakknisse? Men har jo sett noen tegn, det er så. Jeg er selv tvisynt, men prøver å unngå å gå i "krakkfella". Equinor kan sikkert gå i dass med olja i 120? Joda.. :-)
Men godeste 102oktan, siden du virker å være opptatt av "de større linjer", som Wallstreetkrakk og sånt, hvorfor skriver du ikke om det på slike tråder? De finnes!
Hva er det med FRO for deg? Du skriver jo ikke noe om andre selskap? Merkelig ensidighet tenker jeg, men for all del! Vi har alle våre agendaer antar jeg! Alt vel! :-)
Kappa3278
20.10.2023 kl 02:59
5507
Kommer vel rimelig greit frem i denne artikkelen hvordan "baljene" fra euronav skal finansieres
https://e24.no/boers-og-finans/i/3E0MOP/analytikere-etter-frontlines-storkjoep-venter-kraftig-utbyttehopp
Frontline varsler at salget av Euronav-aksjene sammen med låneopptak finansiere kjøpet av tankskipene.
https://e24.no/boers-og-finans/i/3E0MOP/analytikere-etter-frontlines-storkjoep-venter-kraftig-utbyttehopp
Frontline varsler at salget av Euronav-aksjene sammen med låneopptak finansiere kjøpet av tankskipene.
Redigert 20.10.2023 kl 03:56
Du må logge inn for å svare
Vampyren
20.10.2023 kl 08:03
5296
Oslo (Infront TDN Direkt): Det ble rapportert om 9 VLCC-slutninger torsdag, ifølge en slutningsliste fra Fearnleys.
Fraktraten fra Midtøsten til Sør-Korea lå forgående handelsdag på 55,54 worldscalepoeng, ned 10,6 prosent fra forrige oppdatering.
Fraktraten fra Midtøsten til Sør-Korea lå forgående handelsdag på 55,54 worldscalepoeng, ned 10,6 prosent fra forrige oppdatering.
ibyx
20.10.2023 kl 08:43
5164
Joda
Det kan selvsagt bli for mye av det gode. Samtidig er det vel litt begrenset hvor mye "sell on news" det ligger i for mye "haussing"? :-)
https://www.dn.no/shipping/frontline/tankmarkedet/dn-aksjer/spar-fest-i-tankaksje-det-har-vi-aldri-sett-for/2-1-1537370
Det kan selvsagt bli for mye av det gode. Samtidig er det vel litt begrenset hvor mye "sell on news" det ligger i for mye "haussing"? :-)
https://www.dn.no/shipping/frontline/tankmarkedet/dn-aksjer/spar-fest-i-tankaksje-det-har-vi-aldri-sett-for/2-1-1537370
102oktan
20.10.2023 kl 09:13
5162
Krakknisse 😀. Alle blir det før eller senere, man må bare gå på en bra smell først. Jeg mistet vel 700k under finanskrisen i 2008. Satt fullastet med GOGL med giring. Tapte 100% av pengene på ITCL. Også en JF tankaksje. Så jeg har lært noe om shipping og mye om JF. Jeg har også lært at man må følge med makro når det skal investeres. Kjøper å selger kun FRO . Det fungerer bra og har gitt en bra avkastning.
Redigert 20.10.2023 kl 09:49
Du må logge inn for å svare
YNWA250505
20.10.2023 kl 09:57
5187
Åja det forklarer jo en hel del. Du er ute av Frontline og baisser for å tro du kan lure noen småløker til å selge til deg. Du er da uenig i at samtlige som følger FRO har kjøpsanbefaling og med kursmål på kr 350.
cheezy
20.10.2023 kl 10:09
5170
Kjøper du aksjer i Frontline og blir sittende, blir du krakknisse før eller senere. Men kjøper du i dag, tror jeg at du får mye mer i utbytte enn inngangsprisen din før aksjen krakker neste gang. Med dagens ordrebok i verftene ser det ut til å bli lenge til neste krakk.
Akkurat nå er "skyggeflåten" det eneste som hindrer ratene å gå i været. Denne "skyggeflåten" som delvis går utenfor IMO reglementet er bare ett alvorlig oljesøl fra å bli utestengt fra viktige streder og kanaler.
Akkurat nå er "skyggeflåten" det eneste som hindrer ratene å gå i været. Denne "skyggeflåten" som delvis går utenfor IMO reglementet er bare ett alvorlig oljesøl fra å bli utestengt fra viktige streder og kanaler.
ibyx
20.10.2023 kl 10:13
5174
Mollen skrev Hva står dt i artikkelen ??
Beklager. Ser dessverre bare clickbait overskrift.. i DN artikkelen
Men den sier jo en del om hvor landet ligger.
Ellers har visst Kepler hevet fra 290 til 360
En skikkelig salgstrigger der også altså... 😅
Men den sier jo en del om hvor landet ligger.
Ellers har visst Kepler hevet fra 290 til 360
En skikkelig salgstrigger der også altså... 😅
Lanfear
20.10.2023 kl 10:24
5155
Hei,
Gjennomsnittlig for 2023 break-even rater.
VLCC: 27 000$
Suezmax: 23 400$
Aframax: 16 600$
Kilde: Kvartalsrapport andre kvartal 23
Gjennomsnittlig for 2023 break-even rater.
VLCC: 27 000$
Suezmax: 23 400$
Aframax: 16 600$
Kilde: Kvartalsrapport andre kvartal 23
ibyx
20.10.2023 kl 10:32
5319
Nå har vi som sagt ikke fasit for Q3 23 ennå, men den Aframax/LR2 breakeven der gir det jo pen avkastning med de ratene vi har sett i det siste!
Q4 blir visst ikke helt Q3 likevel.
Q4 blir visst ikke helt Q3 likevel.
YNWA250505
20.10.2023 kl 10:47
5282
Takker Lanfear, det er jo brutalt lave break even rater. Klarer ikke å se så mange år fremover hvor de ikke vil tjene penger. De break-even ratene tror jeg vi ikke får se for i 2030. Her skal de skuffes inn cash som igjen skal ut til oss aksjonærer.
Lanfear
20.10.2023 kl 11:24
5333
Ikke link, men copy/paste fra shipping daily fra Pareto. Disse tallene kom idag morges.
VLCC USD/day Eco $47,300 - non-eco $41,000 - Scrubber premium $8,800
Suezmax " $55,700 - $52,300 - $5,800
Aframax " $62,400 - $54,100 - $5,600
VLCC USD/day Eco $47,300 - non-eco $41,000 - Scrubber premium $8,800
Suezmax " $55,700 - $52,300 - $5,800
Aframax " $62,400 - $54,100 - $5,600
ibyx
20.10.2023 kl 11:31
5286
Den Aframaxen er jo sprek. LR2 (clean) varianten ligger gjerne noe lavere i følge Poten. Igår 41.300.
Hvor mange av FRO sine som går clean til enhver tid er en av faktorene de fleste av oss først får svar på i Q3 rapport...*
Hafnia har fx også 14 LR2, men disse må vi anta kun går clean?
* rettere sagt får vi aldri svar på det? Vi ser bare det totale resultat?
Hvor mange av FRO sine som går clean til enhver tid er en av faktorene de fleste av oss først får svar på i Q3 rapport...*
Hafnia har fx også 14 LR2, men disse må vi anta kun går clean?
* rettere sagt får vi aldri svar på det? Vi ser bare det totale resultat?
Redigert 20.10.2023 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
Lanfear
20.10.2023 kl 11:52
5237
Jeg mener det. Prøvd å finne ut tidligere hva som er LR2(produkt) og hva som er Aframax(råolje) i Frontlines flåte, men fått motsigende svar.
Lanfear
20.10.2023 kl 11:55
5264
Front Duke ble nettopp fiksert til 56.335$/dag, ifølge TI. Subs kom på mandag og fiksert idag. Tenkte det er greit å vite da veldig mange subs virker å ha feilet de siste dagene.
ibyx
20.10.2023 kl 12:04
5327
Noen har svart bra på dette før. Prosessen med svitsje og slikt. Lettest og billigst fra clean til crude ganske åpenbart. Men hvor mange de til enhver tid har på det ene eller andre får du neppe svar på. Til tider kan jo rategapet være betydelig virker det som?
Redigert 20.10.2023 kl 12:05
Du må logge inn for å svare
ibyx
20.10.2023 kl 12:08
5386
Får håpe denne gamle skrubben blir fixet også!
https://app.tankersinternational.com/fixtures/4b18019a-96bf-4ea6-99a1-6a71a6b1c6d4
https://app.tankersinternational.com/fixtures/4b18019a-96bf-4ea6-99a1-6a71a6b1c6d4