FRONTLINE
Frontline vil ha flere tankskip.
Dette blir spennende.
Dette blir spennende.
Redigert 14.01.2024 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
Headline
15.11.2023 kl 13:43
11628
Flipper skrev Stort volum 13.30 NOK 235 til 239 .....
Pre Market NYSE
22.010
+0.510
(+2.37%)
22.010
+0.510
(+2.37%)
Flipper
15.11.2023 kl 13:55
11573
Tidbits
Measures up for debate also include tighter checks on Russia-linked vessels passing through Danish waters, the newspaper reported on Wednesday, as well as closer scrutiny of registries that provide flag services for shadow fleet vessels.
Denmark would be given the task of checking tankers passing the Danish straits without Western insurance on environmental grounds, three people with knowledge of the latest EU talks told the newspaper. It said about 60% of Russia’s total seaborne exports cross the straits.
The price cap breaches have forced Western insurers out of Russian trades, sparking concerns that alternative providers could not cover damages in the event of a serious oil spill.
Although ships cannot be halted in international waters, shipbroker BRS highlighted in January how shadow tankers could come under closer scrutiny lifting barrels from Baltic and Black Sea ports as they would have to pass through territorial waters via the Danish or Bosphorus straits.
* * A 165-year convention has ruled that the straits allow for freedom of passage for all shipping. But maritime laws provide scope for action if there is a threat of coastal damage. * * *
Measures up for debate also include tighter checks on Russia-linked vessels passing through Danish waters, the newspaper reported on Wednesday, as well as closer scrutiny of registries that provide flag services for shadow fleet vessels.
Denmark would be given the task of checking tankers passing the Danish straits without Western insurance on environmental grounds, three people with knowledge of the latest EU talks told the newspaper. It said about 60% of Russia’s total seaborne exports cross the straits.
The price cap breaches have forced Western insurers out of Russian trades, sparking concerns that alternative providers could not cover damages in the event of a serious oil spill.
Although ships cannot be halted in international waters, shipbroker BRS highlighted in January how shadow tankers could come under closer scrutiny lifting barrels from Baltic and Black Sea ports as they would have to pass through territorial waters via the Danish or Bosphorus straits.
* * A 165-year convention has ruled that the straits allow for freedom of passage for all shipping. But maritime laws provide scope for action if there is a threat of coastal damage. * * *
ibyx
15.11.2023 kl 19:20
11261
Holder seg i pluss der borte, men når dollaren stuper...
233,75 NOK
OSE LOD 233,05
233,75 NOK
OSE LOD 233,05
ibyx
16.11.2023 kl 11:52
10679
Olympic Luna (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) WAfr/East ExxonMobil Onassis (TCE: RV USD 65K @ 62 days / Actual USD 56K @ 68 days)
På høyde med OETs siste?
https://app.tankersinternational.com/fixtures/ff29019b-8b46-4d0e-a27a-208f54668c99
På høyde med OETs siste?
https://app.tankersinternational.com/fixtures/ff29019b-8b46-4d0e-a27a-208f54668c99
Sonatrach
16.11.2023 kl 16:20
10486
Ratene har begynt å krype oppover igjen. Også Baltic indexen har vært i positivt landskap siste par dagene.
Ifølge Clarksons Securities oppnår suezmax-ene - råoljetankere på rundt 160.000 dødvekttonn - nå en timecharterrate på 52.500 dollar for nye oppdrag i spotmarkedet. Såkalte eco-skip bygd etter 2015 får noe bedre betalt; rundt 56.300 dollar.
For nyere VLCC-ere - råoljetankere på 300.000 dødvekttonn - ligger inntjeningen i øyeblikket på 66.700 dollar dagen, ifølge meglerhuset.
Ifølge Clarksons Securities oppnår suezmax-ene - råoljetankere på rundt 160.000 dødvekttonn - nå en timecharterrate på 52.500 dollar for nye oppdrag i spotmarkedet. Såkalte eco-skip bygd etter 2015 får noe bedre betalt; rundt 56.300 dollar.
For nyere VLCC-ere - råoljetankere på 300.000 dødvekttonn - ligger inntjeningen i øyeblikket på 66.700 dollar dagen, ifølge meglerhuset.
ibyx
16.11.2023 kl 17:31
10403
ai ai ai! 230,05 NOK
Vi skuer mot 220!
Hadde det ikke vært for denne hersens dollarkursen som stiger igjen nå...
Billig olje er ok da. Tenker det får fart på bestillingene!
Vi skuer mot 220!
Hadde det ikke vært for denne hersens dollarkursen som stiger igjen nå...
Billig olje er ok da. Tenker det får fart på bestillingene!
Det har bygget seg opp en HS i Chart til FRO nu.
Kan dette gi ett nytt kutt i OPEC ? da blir det mindre olje å frakte.
Olje pris ned 4.35 % nu.
Kan dette gi ett nytt kutt i OPEC ? da blir det mindre olje å frakte.
Olje pris ned 4.35 % nu.
Redigert 16.11.2023 kl 18:00
Du må logge inn for å svare
Endre Mening
19.11.2023 kl 12:45
9887
Utsikter til et vedvarende stramt marked bidrar til at analytiker Axel Styrman har en kjøpsanbefaling på både Frontline og DHT.
– Vi ser fortsatt stor oppside innen tank de neste årene, spesielt stortank og primært som følge av lav flåtevekst, forteller shippinganalytiker Axel Styrman i Kepler Cheuvreux.
– Vi forventer en flåtevekst innen råoljesegmentet ned mot null i løpet av neste år og på omtrent en prosent i 2025.
Styrman påpeker at transportavstandene samtidig er på vei opp, først og fremst grunnet økt råoljeeksport fra Nord- og Sør-Amerika til Asia, hovedsaklig til Kina.
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/11/19/8060656/kepler-cheuvreux-tank-er-fortsatt-toppvalget
– Vi ser fortsatt stor oppside innen tank de neste årene, spesielt stortank og primært som følge av lav flåtevekst, forteller shippinganalytiker Axel Styrman i Kepler Cheuvreux.
– Vi forventer en flåtevekst innen råoljesegmentet ned mot null i løpet av neste år og på omtrent en prosent i 2025.
Styrman påpeker at transportavstandene samtidig er på vei opp, først og fremst grunnet økt råoljeeksport fra Nord- og Sør-Amerika til Asia, hovedsaklig til Kina.
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/11/19/8060656/kepler-cheuvreux-tank-er-fortsatt-toppvalget
Endre Mening
20.11.2023 kl 09:14
9302
Ikke spesifikt. Bare "stor oppside":
– Vi ser fortsatt stor oppside innen tank de neste årene, spesielt stortank og primært som følge av lav flåtevekst, forteller shippinganalytiker Axel Styrman i Kepler Cheuvreux.
– Vi forventer en flåtevekst innen råoljesegmentet ned mot null i løpet av neste år og på omtrent en prosent i 2025.
Styrman påpeker at transportavstandene samtidig er på vei opp, først og fremst grunnet økt råoljeeksport fra Nord- og Sør-Amerika til Asia, hovedsaklig til Kina.
– Nye transportmønstre som følge av Russlands angrepskrig mot Ukraina har også økt avstandene, og denne situasjonen vil sannsynligvis vil vedvare, tilføyer han.
– Det er videre sannsynlig at både Midtøsten-produsentene og Russland vil øke oljeproduksjonen i løpet av vinteren, hvilket betyr at eksportvolumene går ytterligere opp og styrker etterspørselen etter stortank.
Vi forventer en flåtevekst innen råoljesegmentet ned mot null i løpet av neste år
Axel Styrman, Kepler Cheuvreux
ANBEFALER FRONTLINE-AKSJEN: Analytiker Axel Styrman i Kepler Cheuvreux. FOTO: KEPLER CHEUVREUX
Frontline har oppside
Ifølge analytikeren er Frontline særlig godt posisjonert i tankmarkedet. Han viser til at rederiets flåteutvidelse i inneværende og neste kvartal vil gi langt større inntjeningskapasitet.
– Også DHT Holdings nyter godt av det sterke stortankmarkedet, har en aksjonærvennlig utbyttepolitikk og drar nytte av lave drivstoffutgifter, fortsetter Styrman.
– Vi ser fortsatt stor oppside innen tank de neste årene, spesielt stortank og primært som følge av lav flåtevekst, forteller shippinganalytiker Axel Styrman i Kepler Cheuvreux.
– Vi forventer en flåtevekst innen råoljesegmentet ned mot null i løpet av neste år og på omtrent en prosent i 2025.
Styrman påpeker at transportavstandene samtidig er på vei opp, først og fremst grunnet økt råoljeeksport fra Nord- og Sør-Amerika til Asia, hovedsaklig til Kina.
– Nye transportmønstre som følge av Russlands angrepskrig mot Ukraina har også økt avstandene, og denne situasjonen vil sannsynligvis vil vedvare, tilføyer han.
– Det er videre sannsynlig at både Midtøsten-produsentene og Russland vil øke oljeproduksjonen i løpet av vinteren, hvilket betyr at eksportvolumene går ytterligere opp og styrker etterspørselen etter stortank.
Vi forventer en flåtevekst innen råoljesegmentet ned mot null i løpet av neste år
Axel Styrman, Kepler Cheuvreux
ANBEFALER FRONTLINE-AKSJEN: Analytiker Axel Styrman i Kepler Cheuvreux. FOTO: KEPLER CHEUVREUX
Frontline har oppside
Ifølge analytikeren er Frontline særlig godt posisjonert i tankmarkedet. Han viser til at rederiets flåteutvidelse i inneværende og neste kvartal vil gi langt større inntjeningskapasitet.
– Også DHT Holdings nyter godt av det sterke stortankmarkedet, har en aksjonærvennlig utbyttepolitikk og drar nytte av lave drivstoffutgifter, fortsetter Styrman.
Hardly
20.11.2023 kl 09:18
9320
Mollen skrev Er det nevnt noe kursmål på Frontline ?
Carnegie starter dekning av Frontline med kjøpsanbefaling og kursmål på 300 kroner pr aksje, ifølge en analyse i dag.
Arctic Securities høyner kursmålet på Frontline til 279 kroner pr aksje, fra 251 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling.
Clarksons Securities høyner kursmålet på Frontline til 350 kroner pr aksje, fra 250 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling.
Arctic Securities høyner kursmålet på Frontline til 279 kroner pr aksje, fra 251 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling.
Clarksons Securities høyner kursmålet på Frontline til 350 kroner pr aksje, fra 250 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling.
Kappa3278
20.11.2023 kl 13:28
9032
Spår en ny pengemaskin – John Fredriksen-style
Carnegie har ikke sett bedre utsikter for inntjeningen innen stortank på 15 år.
Carnegie har tatt opp dekning av det John Fredriksen-kontrollerte tankrederiet Frontline.
«A new Golden Age,» er tittelen på analysen ifølge TDN Direkt som siterer fra analysen mandag
Carnegie har ikke sett bedre utsikter for inntjeningen innen stortank på 15 år.
Carnegie har tatt opp dekning av det John Fredriksen-kontrollerte tankrederiet Frontline.
«A new Golden Age,» er tittelen på analysen ifølge TDN Direkt som siterer fra analysen mandag
Hardly
20.11.2023 kl 18:31
8758
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/11/20/8061189/vlcc-ratene-kan-na-100.000-dollar-dagen
Arctic-analytiker Ole-Rikard Hammer mener at det er gode muligheter for at VLCC-ratene når 100.000 dollar dagen før jul.
Arctic-analytiker Ole-Rikard Hammer mener at det er gode muligheter for at VLCC-ratene når 100.000 dollar dagen før jul.
Redigert 20.11.2023 kl 18:32
Du må logge inn for å svare
Hvis OPEC kutter enda flere fat kanskje 1 mill dagen hva vil det ha og si for FRO?
https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Oil-Prices-Extend-Gains-Further-on-OPEC-Cut-Predictions.html
According to Bloomberg, hedge funds have reduced the oil bets to the point that they are more bearish than they have been in 20 weeks. All of this is leading to predictions that OPEC+ will attempt in the least to maintain existing cuts, if not broaden those cuts.
https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/OPEC-Said-To-Consider-Additional-1-Million-Bpd-Output-Cut.html
Jeg venter til OPEC møte 26 November før jeg går inn i FRO
https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Oil-Prices-Extend-Gains-Further-on-OPEC-Cut-Predictions.html
According to Bloomberg, hedge funds have reduced the oil bets to the point that they are more bearish than they have been in 20 weeks. All of this is leading to predictions that OPEC+ will attempt in the least to maintain existing cuts, if not broaden those cuts.
https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/OPEC-Said-To-Consider-Additional-1-Million-Bpd-Output-Cut.html
Jeg venter til OPEC møte 26 November før jeg går inn i FRO
Redigert 20.11.2023 kl 18:56
Du må logge inn for å svare
102oktan
20.11.2023 kl 20:09
8731
Det er også en ting jeg savner ifra Analytiker Axel Styrman i Kepler Cheuvreux.
USA holder på å mildne sanksjonene i Venezuela og det vil komme mere olje derifra etterhvert.
Hvordan vil det spille inn? og hva skjer der? er det under radaren?
Harelabb ifra Axel kan en vel kalle den analysen.
USA holder på å mildne sanksjonene i Venezuela og det vil komme mere olje derifra etterhvert.
Hvordan vil det spille inn? og hva skjer der? er det under radaren?
Harelabb ifra Axel kan en vel kalle den analysen.
Redigert 20.11.2023 kl 22:06
Du må logge inn for å svare
msmekk
20.11.2023 kl 21:36
8602
Tror Frontline vil få en kraftig knekk på Mandag. Den er altfor høyt priset i utgangspunktet iht Svelland, bestemmer OPEC
Et kraftig kutt på Søndag vil det bli ille for Frontline
Et kraftig kutt på Søndag vil det bli ille for Frontline
En ting til mens jeg holder på å skrive.
Den oljeproduserende Arabiske verden er ganske "pissed off" for tiden, og det skulle ikke forundre meg om de vil straffe USA/ Israel med ytterligere oljekutt.
Og at USA og Venezuela blir kompiser igjen.
Den oljeproduserende Arabiske verden er ganske "pissed off" for tiden, og det skulle ikke forundre meg om de vil straffe USA/ Israel med ytterligere oljekutt.
Og at USA og Venezuela blir kompiser igjen.
canarias
21.11.2023 kl 06:44
8151
Det går som regel motsatt av hva en tror
, risk/reward er meget attraktiv i årevis.
, risk/reward er meget attraktiv i årevis.
ibyx
21.11.2023 kl 09:50
7855
Ikke alle agerer som om Ole-Rikard har fasit...
https://twitter.com/EvningStarr/status/1726638332330098834
https://twitter.com/EvningStarr/status/1726638332330098834
ibyx
21.11.2023 kl 12:01
7821
Men hvordan vil det påvirke FRO at OET nå er vei for å teste "støtten" på 240? 😅
Flipper
21.11.2023 kl 15:03
7627
Euronav Special Shareholder Meeting results
EURONAV SPECIAL SHAREHOLDER MEETING RESULTS
ANTWERP, Belgium, 21 November, 2023 – Euronav NV (“EURN”, “Euronav” or “the Company”) (NYSE: EURN & Euronext: EURN) is pleased to announce the formal approval of all the resolutions at the Special General Meeting today.
Resolution 1: Approval of conditions precedent in accordance with article 7:151 of the Belgian Code of Companies and Associations
Resolution 1 A: Approval of conditions precedent in relation to the sale of vessels to Frontline in accordance with article 7:151 of the Belgian Code of Companies and Associations.
Resolution 1 B: Approval of conditions precedent in relation to the termination of the arbitration proceedings in accordance with article 7:151 of the Belgian Code of Companies and Associations.
All other resolutions were also approved at the meeting.
EURONAV SPECIAL SHAREHOLDER MEETING RESULTS
ANTWERP, Belgium, 21 November, 2023 – Euronav NV (“EURN”, “Euronav” or “the Company”) (NYSE: EURN & Euronext: EURN) is pleased to announce the formal approval of all the resolutions at the Special General Meeting today.
Resolution 1: Approval of conditions precedent in accordance with article 7:151 of the Belgian Code of Companies and Associations
Resolution 1 A: Approval of conditions precedent in relation to the sale of vessels to Frontline in accordance with article 7:151 of the Belgian Code of Companies and Associations.
Resolution 1 B: Approval of conditions precedent in relation to the termination of the arbitration proceedings in accordance with article 7:151 of the Belgian Code of Companies and Associations.
All other resolutions were also approved at the meeting.
Granly
22.11.2023 kl 10:20
7394
Da er eg tilbake i FRO med en liten andel.
Har troen på at vi får en øke til 250-260 før q3 talla blir levert 30 november. Ser også at 8 meglerhus fortsatt har kjøpsanbefaling samt noen har Hold.
Flere opererer med et kursmål mellom 267 kroner til rundt 300 kroner.
Har troen på at vi får en øke til 250-260 før q3 talla blir levert 30 november. Ser også at 8 meglerhus fortsatt har kjøpsanbefaling samt noen har Hold.
Flere opererer med et kursmål mellom 267 kroner til rundt 300 kroner.
vulkan
22.11.2023 kl 15:54
7376
Anyone:
Nå som tankratene stiger og er høye, hvorfor synker alle tankselskap i aksjeverdi?
Hva er de mørke skyene i horisonten, eventuelt hva var de som ikke ble innfridd av forventninger?
Nå som tankratene stiger og er høye, hvorfor synker alle tankselskap i aksjeverdi?
Hva er de mørke skyene i horisonten, eventuelt hva var de som ikke ble innfridd av forventninger?
Redigert 22.11.2023 kl 16:21
Du må logge inn for å svare
heilo888
22.11.2023 kl 20:58
7211
Kan være litt kortsiktig frykt for hva OPE beslutter kommende helg.
Leotwin
22.11.2023 kl 22:01
7136
Møtet er utsatt til 30. november (fire dager).
https://www.cnbc.com/2023/11/22/oil-group-opec-and-its-allies-delay-policy-setting-meeting.html
https://www.cnbc.com/2023/11/22/oil-group-opec-and-its-allies-delay-policy-setting-meeting.html
Leotwin
22.11.2023 kl 22:13
7158
102oktan
23.11.2023 kl 20:27
6602
Aha, den "hvite" flåten vokser med ca 100 skip? Er vel mest Afra/Suez ?
Trendline
23.11.2023 kl 23:09
6323
Nå er operasjon Euronav fullført og Frontline fikk 24 moderne VLCC . Dette ble en spennende reise for begge rederiene. Frontline fikk flere tankskip og blir dermed en sterkere konkurrent til Internasjonal Seaways.
Der er det ingen vilje til samarbeid med Frontline,
bare giftpiller..
Hva kan gjøres med dette?
Der er det ingen vilje til samarbeid med Frontline,
bare giftpiller..
Hva kan gjøres med dette?
ibyx
24.11.2023 kl 15:19
5738
Her er gjerne et eksempel på hva kapteinen skuer i horisonten for sine nyanskaffede VLCCer?
Eagle Vellore (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) NSea/East Trafigura Stasco (TCE: RV USD 70K @ 91 days / Actual USD 127K @ 56 days)
Eagle Vellore (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) NSea/East Trafigura Stasco (TCE: RV USD 70K @ 91 days / Actual USD 127K @ 56 days)
ibyx
24.11.2023 kl 15:48
5654
Tja. Blir vel mye av de samme destinasjoner, men fra nye utskipningshavner da?
Brasil-China osv 😅
Brasil-China osv 😅
Flipper
24.11.2023 kl 17:00
5508
Eagle Vellore (2023 duel liqifeid LNG engines), gir vel litt bonus...lastet i nordsjøen, naive grønne - Eqinor ?
Får ikke lov til å klippe/lime
Link
https://www.aet-tankers.com/media-centre/aet-delivers-lng-dual-fuel-vlcc-eagle-vellore-on-long-term-charter-to-shell/
Får ikke lov til å klippe/lime
Link
https://www.aet-tankers.com/media-centre/aet-delivers-lng-dual-fuel-vlcc-eagle-vellore-on-long-term-charter-to-shell/
Redigert 24.11.2023 kl 18:27
Du må logge inn for å svare
ibyx
24.11.2023 kl 18:29
5374
Hmm. "gir vel litt bonus". Litt understatement der? Eller tenker du den lever helt sitt eget liv? Ikke noe å strekke seg etter selv for OET som jeg hittil trodde var (var) best i klassen? Men "Stæsjco" er visst det nye fyrtårn? 🚀😅
ibyx
24.11.2023 kl 18:36
5377
Fersk og frisk oppjekking av Nordea som vel "løper litt etter" virkeligheten her? 222 til 295
Når Frontline får levert skipene det har kjøpt av Euronav, vil selskapet bli verdens største børsnoterte tankrederi, skriver Nordea Markets, som tror kursen skal videre opp.
https://www.dn.no/bors/meglerhus-jekker-opp-kursmalet-pa-frontline/2-1-1559884
Når Frontline får levert skipene det har kjøpt av Euronav, vil selskapet bli verdens største børsnoterte tankrederi, skriver Nordea Markets, som tror kursen skal videre opp.
https://www.dn.no/bors/meglerhus-jekker-opp-kursmalet-pa-frontline/2-1-1559884
Redigert 24.11.2023 kl 18:37
Du må logge inn for å svare