FRONTLINE
Frontline vil ha flere tankskip.
Dette blir spennende.
Dette blir spennende.
Redigert 14.01.2024 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
BillVonka
27.11.2023 kl 09:33
8312
Frontline meldte onsdag kveld at selskapet venter å få overlevert skipene det har kjøpt av Euronav i fjerde kvartal i år og delvis i første kvartal neste år.
Etter skipslevering vil Frontline være verdens største børsnoterte tankrederi
Etter skipslevering vil Frontline være verdens største børsnoterte tankrederi
ibyx
27.11.2023 kl 10:42
8147
Volumet indikerer at det er en attraktiv ukestart med muligheter?
VOLUME: 231.25K
65 DAY AVG: 1.25M
18% VS AVG
VOLUME: 231.25K
65 DAY AVG: 1.25M
18% VS AVG
ibyx
27.11.2023 kl 10:50
8121
Vi får håpe analytikerne har lagt listen høyt nok for "skuffelsessalg" eller en fin sell on news på torsdag?
Men burde ikke kursen litt høyere først?
"Alle" skjønner jo at det ikke står på det "underliggende", så her har vi atter en "lotto-opportunity"?
Men burde ikke kursen litt høyere først?
"Alle" skjønner jo at det ikke står på det "underliggende", så her har vi atter en "lotto-opportunity"?
ibyx
27.11.2023 kl 12:59
8039
Med blikket i kikkerten er det fortsatt liten eller ingen grunn til å legge om kurs!
https://twitter.com/ed_fin/status/1729077995497992700
https://twitter.com/ed_fin/status/1729077995497992700
Cutter
27.11.2023 kl 13:57
7924
Kan vel fort bli at de holder litt igjen på utbytte. Skal jo betale 24 VLCC'r nå. Men det ligner jo ikke Fredriksen
BillVonka
27.11.2023 kl 14:46
7878
Når de nye skipene til FRO begynner å tjene penger blir dette mega stort Verdens største tankrederi De kommer til å tjene sykt mye penger
Redigert 27.11.2023 kl 14:50
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.11.2023 kl 15:51
7748
Finansieringen er kanskje ikke helt offisiell ennå? Men det nylige salget av Euronavaksjene dekket vel opp halve kjøpesummen alene?
ibyx
28.11.2023 kl 12:23
7162
Dersom OPEC+ ikke blir enige om kutt vil vel det potensielt være en fordel for ratene? Lagre vil bli fylt opp raskere med billigere olje osv.
Og dersom de lykkes er det heller ingen stor ulykke, men kan gi en kortvarig dipp? 🤔
Og dersom de lykkes er det heller ingen stor ulykke, men kan gi en kortvarig dipp? 🤔
ibyx
28.11.2023 kl 16:45
6972
What???
Front Duchess (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) AG/BrazilviaCOGH Petrobras Frontline $FRO (TCE: RV USD 20K @ 62 days / Actual USD 32K @ 49 days)
Men to grønne piler får den..
https://app.tankersinternational.com/fixtures/6cf281c7-6d33-42d3-b113-0aa2152b7d4f
Ok. Gir opp å forstå litt nå.
Ein svale gjer ingen storm som dei si i soga...
Front Duchess (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) AG/BrazilviaCOGH Petrobras Frontline $FRO (TCE: RV USD 20K @ 62 days / Actual USD 32K @ 49 days)
Men to grønne piler får den..
https://app.tankersinternational.com/fixtures/6cf281c7-6d33-42d3-b113-0aa2152b7d4f
Ok. Gir opp å forstå litt nå.
Ein svale gjer ingen storm som dei si i soga...
Redigert 28.11.2023 kl 17:11
Du må logge inn for å svare
102oktan
28.11.2023 kl 22:11
6630
Hva slags tur er det? Først tom til Ghana?
FRO sluttet på 229 over there, ser vi nedgang i morra? Kanskje enda mer på torsdag...trist i så fall men får vel "fylle på med nye FRO-aksjer" om nedgangen fortsetter....få ned snittet...Q4 is the new Q3
FRO sluttet på 229 over there, ser vi nedgang i morra? Kanskje enda mer på torsdag...trist i så fall men får vel "fylle på med nye FRO-aksjer" om nedgangen fortsetter....få ned snittet...Q4 is the new Q3
ibyx
29.11.2023 kl 08:57
6263
Marhelm:
Despite a quiet tanker sale and purchase market, rumors suggest a 2019-built VLCC may sell for around $110 million, indicating the market's strength
Despite a quiet tanker sale and purchase market, rumors suggest a 2019-built VLCC may sell for around $110 million, indicating the market's strength
ibyx
29.11.2023 kl 09:14
6157
Her bufres Q3 i bøtta!
Kan jo tenkes de "skuffer" litt mindre enn OET?
12% korreksjon fra årsbeste nå.
Elendige utsikter?
Marhelm idag:
Frontline-update at Fearnley-webinar today: “VLCCs are earning the most right now. No new VLCCs coming in the next 6 months. The possibility of any significant change on the supply side could not happen before 2027.
Kan jo tenkes de "skuffer" litt mindre enn OET?
12% korreksjon fra årsbeste nå.
Elendige utsikter?
Marhelm idag:
Frontline-update at Fearnley-webinar today: “VLCCs are earning the most right now. No new VLCCs coming in the next 6 months. The possibility of any significant change on the supply side could not happen before 2027.
habbiten
29.11.2023 kl 09:18
6175
Dette viser hvor bra kjøp Frontline gjorde ved kjøp av 24 skip fra Euronav :)
ibyx
29.11.2023 kl 09:39
6036
Ja, hva var snittprisen igjen? 2,35MRD USD for alle 24? Snittalder er litt over 5 år mener jeg å huske.
Blir litt over 1,1MRD NOK pr skip med dagens dollarkurs.
Litt kvantumsrabatt der. Hadde jo heller ikke vært mulig å kjøpe noe i nærheten av dette en og en i dagens marked?
Blir litt over 1,1MRD NOK pr skip med dagens dollarkurs.
Litt kvantumsrabatt der. Hadde jo heller ikke vært mulig å kjøpe noe i nærheten av dette en og en i dagens marked?
Redigert 29.11.2023 kl 09:44
Du må logge inn for å svare
ibyx
29.11.2023 kl 10:47
5864
Ifølge 102oktan på OET-tråd så har EURN meldt svakere rateguiding for Q4 enn OET.
EURN $36,000 VLCC, $42,000 Suez
FRO aksjonærer er her selvsagt opptatt av VLCC-ene. Det er bare å håpe at flest mulig blir frigjort snarest mulig i og med at disse vel overtas med tilhørende kontrakter?
Eller har Euronav og FRO gjort en avtale som styrer disse overgangskontraktene? Vektet mot overtakingstidspunkt el?
EURN $36,000 VLCC, $42,000 Suez
FRO aksjonærer er her selvsagt opptatt av VLCC-ene. Det er bare å håpe at flest mulig blir frigjort snarest mulig i og med at disse vel overtas med tilhørende kontrakter?
Eller har Euronav og FRO gjort en avtale som styrer disse overgangskontraktene? Vektet mot overtakingstidspunkt el?
ibyx
29.11.2023 kl 13:26
5519
Leser du noen innlegg så får du kanskje en viss ide?
Er nok en cocktail av flere ting som antagelig forsterkes med en noe short. Økt ca 33% vs forrige måned på NYSE https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
Denne fra igår er kanskje en enkelt dårlig slenger, kanskje ikke... tvil.. osv.
Front Duchess (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) AG/BrazilviaCOGH Petrobras Frontline $FRO (TCE: RV USD 20K @ 62 days / Actual USD 32K @ 49 days)
Blir det ikke OPEC-kutt så kan jo det gi en boost på etterspørsel ganske umiddelbart?
Hvis ikke, så maler undertonnasjekverna langsiktig, mens kursen kanskje skal en tur nedom 210?
Er nok en cocktail av flere ting som antagelig forsterkes med en noe short. Økt ca 33% vs forrige måned på NYSE https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
Denne fra igår er kanskje en enkelt dårlig slenger, kanskje ikke... tvil.. osv.
Front Duchess (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) AG/BrazilviaCOGH Petrobras Frontline $FRO (TCE: RV USD 20K @ 62 days / Actual USD 32K @ 49 days)
Blir det ikke OPEC-kutt så kan jo det gi en boost på etterspørsel ganske umiddelbart?
Hvis ikke, så maler undertonnasjekverna langsiktig, mens kursen kanskje skal en tur nedom 210?
Leotwin
29.11.2023 kl 14:00
5411
Mollen skrev Hvorfor faller Front sånn i dsg ?
Frykt for svakere enn forventet guiding q4? Frykt for lavere utbytte pga av vlcc-kjøp? Frykt for ytterligere opec-kutt? Senkede forventninger til verdensøkonomien 2024? Økende konkurranse fra skip som tidligere var opptatt med å frakte russisk olje? Mye å frykte, men tror Fro blir knallbra 2024-27.
Redigert 29.11.2023 kl 14:00
Du må logge inn for å svare
ibyx
29.11.2023 kl 14:01
5410
Volumløftene sannsynligvis fra store og i hovedsak langsiktige aktører som nok ville ta posisjon pga Euronavdealen, lå rundt ca 205 kroner.
Dette nivået bør danne en ganske solid støtte, helt uavhengig av hva TA måtte mene.
Det er gjerne i dette "handlingsrommet" på ca 7-8% ned nå at bearopportunistene opererer?
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
Som en konsekvens har jeg vektet meg ned både her og i Hafnia (pga antatt smitteeffekt)
Det er litt for aggressiv vilje nedsalg her nå.
Mine små poster bidrar slik sett også litt til fall. Men noen kjøper de jo da! Så får vi se.. 😅
Kfr dagens volum og at kursen nærmer seg 5% ned..
VOLUME: 1.13M
65 DAY AVG: 1.24M
91% VS AVG
Dette nivået bør danne en ganske solid støtte, helt uavhengig av hva TA måtte mene.
Det er gjerne i dette "handlingsrommet" på ca 7-8% ned nå at bearopportunistene opererer?
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
Som en konsekvens har jeg vektet meg ned både her og i Hafnia (pga antatt smitteeffekt)
Det er litt for aggressiv vilje nedsalg her nå.
Mine små poster bidrar slik sett også litt til fall. Men noen kjøper de jo da! Så får vi se.. 😅
Kfr dagens volum og at kursen nærmer seg 5% ned..
VOLUME: 1.13M
65 DAY AVG: 1.24M
91% VS AVG
Redigert 29.11.2023 kl 14:10
Du må logge inn for å svare
ibyx
29.11.2023 kl 14:29
5314
Whatever..
Ser ingen umiddelbar kraftig rekylfare. Da måtte Q3 virkelig overraske!
Kan bli en mindre dagsrekyl imorgen da fordi det går litt for raskt ned idag. Kanskje.
Ser ingen umiddelbar kraftig rekylfare. Da måtte Q3 virkelig overraske!
Kan bli en mindre dagsrekyl imorgen da fordi det går litt for raskt ned idag. Kanskje.
ibyx
29.11.2023 kl 17:07
4907
Hard medfart på høyt volum. Høyeste siden 9. oktober faktisk.
Det var siste dagen av "storløftet" og endte da på 209,45NOK
VOLUME: 2.02M
65 DAY AVG: 1.24M
162% VS AVG
Men NYSE er litt positiv idag så det ble en klassisk post-16:25-rekyl.
Så får vi se hvor lenge den holder...
Det var siste dagen av "storløftet" og endte da på 209,45NOK
VOLUME: 2.02M
65 DAY AVG: 1.24M
162% VS AVG
Men NYSE er litt positiv idag så det ble en klassisk post-16:25-rekyl.
Så får vi se hvor lenge den holder...
bjartmar
29.11.2023 kl 21:41
4469
FA 30.11 : ABG- analytiker Petter Haugen nedjusterer FRO fra 354 til 348 så det er bare å fylle på nå .
ibyx
29.11.2023 kl 22:19
4502
Det var jo et heftig trendy signal... 😅
Er det dette som skal utfordre volumløftet rundt 205?
Forventer egentlig at NYSE skal trende mer ned. Det er jo tross alt der shorten er noe oppadgående (som vi vet da)
Men det er vel fullt mulig å shorte NYSE og dekke seg inn på OSE?
Sluttkurs 225,72 var jo vedlig "in line" med OSE da.
Så får vi se om ikke OPEC kan få svingt pisken imorgen!
Kanskje blir utslagen i FRO/shipping mest psykologiske?
Dersom olja stuper blir det selvsagt rødt over det meste osv.
Er det dette som skal utfordre volumløftet rundt 205?
Forventer egentlig at NYSE skal trende mer ned. Det er jo tross alt der shorten er noe oppadgående (som vi vet da)
Men det er vel fullt mulig å shorte NYSE og dekke seg inn på OSE?
Sluttkurs 225,72 var jo vedlig "in line" med OSE da.
Så får vi se om ikke OPEC kan få svingt pisken imorgen!
Kanskje blir utslagen i FRO/shipping mest psykologiske?
Dersom olja stuper blir det selvsagt rødt over det meste osv.
Redigert 29.11.2023 kl 22:24
Du må logge inn for å svare
Vampyren
30.11.2023 kl 08:15
3994
Oslo (Infront TDN Direkt): Frontline fikk et driftsresultat på 115 millioner dollar i tredje kvartal 2023, mot et driftsresultat på 112 millioner dollar i samme periode året før.
Det opplyses i selskapets kvartalsrapport torsdag.
Det var ventet et driftsresultat på 139 millioner dollar i kvartalet, ifølge Infront-konsensus.
Frontline fikk et resultat før skatt på 108 millioner dollar i kvartalet (156), mot ventet 109 millioner dollar. Totale driftsinntekter ble 377 millioner dollar (384).
Selskapet har besluttet et utbytte på 0,30 dollar pr aksje for tredje kvartal 2023, mot konsensus på 0,39 dollar.
Det opplyses i selskapets kvartalsrapport torsdag.
Det var ventet et driftsresultat på 139 millioner dollar i kvartalet, ifølge Infront-konsensus.
Frontline fikk et resultat før skatt på 108 millioner dollar i kvartalet (156), mot ventet 109 millioner dollar. Totale driftsinntekter ble 377 millioner dollar (384).
Selskapet har besluttet et utbytte på 0,30 dollar pr aksje for tredje kvartal 2023, mot konsensus på 0,39 dollar.
ibyx
30.11.2023 kl 08:18
4019
3,19NOK ja. Det dobbelte av Q3 22, men nesten bare en tredel av Q2 23.
Estimat for VLCC Q4 er bedre enn for fx OET og EURN med 48.1K (78%).
Men: We expect the spot TCEs for the full fourth quarter of 2023 to be lower than the TCEs currently contracted, due to
the impact of ballast days at the end of the third quarter
Dette gjelder ogs Suez og LR2 som kom inn på linje med Q3 22 og betydelig lavere enn Q2 23.
Q4 estimatene er heldigvis høyere da, men de kommer også lavere inn enn Q2.
Det mest bekymringsfulle er kanskje forskjellen mellom fjorårets Q4 og årets estimater, Q4 22 i parentes:
VLCC 48,1 (63,2)
Suez 50,3 (57,9)
LR2 51,3 (58,8)
Da står vi kanskje litt igjen med at det på kort og mellomlang sikt er ekspansjonen som skal legitimere at kursen ikke faller så mye mer?
Så spørs det hvordan markedet vil "premiere" kostnader ved akkvisisjonen... Det er gjerne litt avhengig av intensjonene til aktørene? Om Bear eller bull-fokus får overtak?
Forvent fortsatt og mer uro?
Estimat for VLCC Q4 er bedre enn for fx OET og EURN med 48.1K (78%).
Men: We expect the spot TCEs for the full fourth quarter of 2023 to be lower than the TCEs currently contracted, due to
the impact of ballast days at the end of the third quarter
Dette gjelder ogs Suez og LR2 som kom inn på linje med Q3 22 og betydelig lavere enn Q2 23.
Q4 estimatene er heldigvis høyere da, men de kommer også lavere inn enn Q2.
Det mest bekymringsfulle er kanskje forskjellen mellom fjorårets Q4 og årets estimater, Q4 22 i parentes:
VLCC 48,1 (63,2)
Suez 50,3 (57,9)
LR2 51,3 (58,8)
Da står vi kanskje litt igjen med at det på kort og mellomlang sikt er ekspansjonen som skal legitimere at kursen ikke faller så mye mer?
Så spørs det hvordan markedet vil "premiere" kostnader ved akkvisisjonen... Det er gjerne litt avhengig av intensjonene til aktørene? Om Bear eller bull-fokus får overtak?
Forvent fortsatt og mer uro?
Redigert 30.11.2023 kl 08:22
Du må logge inn for å svare
Leotwin
30.11.2023 kl 08:28
3925
Blir alltid litt bevegelse rundt q-resultat. Problemet denne gangen er nok at forventningene har vært litt vel høye.
ibyx
30.11.2023 kl 08:50
3709
"Høye forventninger" er tidvis et varsel/mulighet for å kjøre "skuffelsesrally" på res. Det har vi vel sett utallige ganger?
Men kanskje har "de" vært så sultne på nedside denne gang at mye er tatt ut på forhånd?
Så for at ting ikke skal bli for åpenbart kan vi også se for oss en kontrær reaksjon med oppgang idag?
PS. Utbytte med ex-dato 14.12 blir ihvertfall ingen stor traderdriver denne gang. Til det er utbyttet for lavt...
Men kanskje har "de" vært så sultne på nedside denne gang at mye er tatt ut på forhånd?
Så for at ting ikke skal bli for åpenbart kan vi også se for oss en kontrær reaksjon med oppgang idag?
PS. Utbytte med ex-dato 14.12 blir ihvertfall ingen stor traderdriver denne gang. Til det er utbyttet for lavt...
Redigert 30.11.2023 kl 08:52
Du må logge inn for å svare
Ling
30.11.2023 kl 08:53
3855
Utbyttet blir 0,1 dollar for q3 2023 etter som jeg kan lese resultatet for q3. Hvor dere andre får 0,3 forstår jeg ikke.
Kaisovski
30.11.2023 kl 08:59
3903
Bare les de siste børsmeldingene fra selskapet, så forstår du det nok:)
ibyx
30.11.2023 kl 09:04
3961
Mest spent på "forsvarsviljen" til storinvestorene som tok Euronavløftet rundt 200+
Tøff
30.11.2023 kl 09:09
3917
For oss som ikke har FRO, vil det vel etterhvert oppstå en kjøpsanledning?
ibyx
30.11.2023 kl 09:12
3872
Det *kan* være nå?
Jeg ville ikke undervurdere potensialet hos dem som retter blikket lenger en 1-2 måneder fram tid...
Noe som åpenbart er tilfelle med mange av dem som kjøpte tungt på at euronavdealen gikk i boks...
Jeg ville ikke undervurdere potensialet hos dem som retter blikket lenger en 1-2 måneder fram tid...
Noe som åpenbart er tilfelle med mange av dem som kjøpte tungt på at euronavdealen gikk i boks...
Leotwin
30.11.2023 kl 09:17
3819
Absolutt, men ville nok sett det litt an. Hvis opec kommer med nye kutt i dag, kan dette gå fra vondt til verre…
Granly
30.11.2023 kl 09:31
3747
sukk, gjekk vist inn på feil tidspunkt her ja...... , med en inngang på mellom 241 og 242 kroner forsvinner kronene fort.....