FRONTLINE
Frontline vil ha flere tankskip.
Dette blir spennende.
Dette blir spennende.
Redigert 14.01.2024 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
08.01.2024 kl 11:12
5952
De "5 gamle baljene" (2009) går visstnok til Sinokor i Sør Korea iflg solide kilder!! Sinokor vil med dette kontrollere 37-39 VLCC's.
Ser vi $1 Usd eller mer i utbytte pr aksje fra Q4 og utover?
Ser vi $1 Usd eller mer i utbytte pr aksje fra Q4 og utover?
Redigert 08.01.2024 kl 11:14
Du må logge inn for å svare
102oktan
08.01.2024 kl 11:14
5978
Tipper at utbytte blir likt Q3 $0,3
Tipper også at FRO stiger til 260 i løpet av denne uken om skipsalgsryktene bekreftes. Da går jeg av skipet.
Tipper også at FRO stiger til 260 i løpet av denne uken om skipsalgsryktene bekreftes. Da går jeg av skipet.
Granly
08.01.2024 kl 11:35
5920
kilde: https://www.finansavisen.no/shipping/2024/01/08/8079790/frontline-rykter-om-kjempesalg
Det er nå rykter om salg av de eldste skipene som er med å hjelpe kursen oppover. 3 milliarder kroner er aldri feil å få inn.
Det er nå rykter om salg av de eldste skipene som er med å hjelpe kursen oppover. 3 milliarder kroner er aldri feil å få inn.
ibyx
08.01.2024 kl 11:58
5869
Disse salgene kom i "grevens tid". Vi får håpe det ikke blir noe kluss.
For Tankers vccl spot pr Day 31900 er for kleint for dagens kurs. FRO ligger jo en del over over dette selvsagt, men trenden er ikke god. Eller kanskje markedet priser inn bedre tider allerede? Tilskyndet av salgene? Potensielt bygges det opp et shortraid?
Men salgene kan jo ikke både gi økt utbytte og redusere faren for en eller annen form for emisjon/finansiering av "de 24"?
For Tankers vccl spot pr Day 31900 er for kleint for dagens kurs. FRO ligger jo en del over over dette selvsagt, men trenden er ikke god. Eller kanskje markedet priser inn bedre tider allerede? Tilskyndet av salgene? Potensielt bygges det opp et shortraid?
Men salgene kan jo ikke både gi økt utbytte og redusere faren for en eller annen form for emisjon/finansiering av "de 24"?
Sonatrach
08.01.2024 kl 13:00
5776
Husk at de som kan shipping gjerne ligger 6 måneder før resten av bærmen ("markedet") når det gjelder fremtidsutsikter, posisjonering og prising. Dette gjelder både opp og ned!
Redigert 08.01.2024 kl 13:01
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
08.01.2024 kl 14:31
5505
Fra TW akurat nå:
Sinokor ‘gambles big’ on VLCCs with first spot fixtures and talk of five-ship Frontline swoop
South Korean owner is stirring up sentiment in the large tanker sector
South Korea’s Sinokor Merchant Marine is making a big play in the VLCC sector chartering-in its first four spot vessels at high rates in the first week of 2024 while also being named as the buyer of five VLCCs from John Fredriksen’s Frontline.
The enigmatic owner, which already has at least 39 VLCCs under its control either as owned vessels or time-chartered tonnage, was seen chartering in the 320,000-dwt Oceanis (built 2011), 319,000-dwt Agitos Nikolas (built 2019), the 319,000-dwt Olympic Target (built 2011) and 321,000-dwt Agitos (built 2019).
Brokers said the first ships were fixed at levels that initially seemed high but now seem more realistic and have been taken on by Sinokor with no subjects, on speculation and without bank guarantees.
Tanker brokers told TradeWinds that with its existing time-chartered large tankers, Sinokor now controls 12 of the 28 VLCCs available in the Atlantic basin before 11 February or 43% of upcoming tonnage.
“We believe it is a strategic play on speculation because they believe the market is going up,” one VLCC tanker broker head said.
“They are taking a very big gamble but it looks like a gamble that is well placed,” he said, pointing out that the US Gulf to China spot market voyage has gone up over $2m in two weeks from around a lumpsum rate of $7.75m to $10m.
“It will be interesting to see how the market reacts,” he added.
Brokers are also reporting that Sinokor has privately confirmed to some that it has purchased the 297,000-dwt non-scrubber-fitted Front Signe and Front Cecile (both built 2010), along with the 297,000-dwt scrubber-fitted Front Queen, Front Kathrine and 321,000-dwt Front Endurance (all built-2009).
The vessels — the first four of which are Chinese-built with the Front Endurance constructed in South Korea — are rumoured priced at levels in the mid to high-$50m each.
Other talk priced the vessels at an average of just over $60m each.
The five VLCCs are Frontline tonnage and not among the 24 large tankers purchased by the company as part of the deal that the company struck with the Saverys family’s Compagnie Maritime Belge last year.
If confirmed, Frontline would appear to be offloading some of its older tonnage.
On manoeuvres
Sinokor and Frontline have been approached for confirmation and comment.
Frontline did not want to comment and referred to sales talk as “market speculation”.
Aside from the sale and purchase market reports, rumblings had already started emerging in the VLCC market late last week that Sinokor was on manoeuvres.
Shipbroker Braemar reported that several US Gulf-loading cargo stems remained unfixed from last week — around 11 firm US Gulf cargoes — and Sinokor did not appear to be offering its vessels for this business.
The broker said other shipowners appeared to following the South Korean owner’s lead and withholding their tonnage.
This led to market chatter that Sinokor was withholding its tonnage in an effort to force up rates before unleashing its own vessels for charter.
“It has certainly thrown a few plans out of kilter for quite a few,” one experienced VLCC hand told this publication. “It’s an interesting play that’s for sure.
Da prøver Luck Lykken igjen i Frontline. 🤑🤑🤑
Noen skal vel frakte all den billige olja🤣
Noen skal vel frakte all den billige olja🤣
Redigert 08.01.2024 kl 14:38
Du må logge inn for å svare
Anden
08.01.2024 kl 14:36
5953
golf`ern skrev Jøss, hva skjedde.....
Altfor mye lekestue for tradere og shortere som kjemper imot fornuftig oppgang og nivå på aksjen etter kjøp av 24 moderne tankskip!
NOELLE
08.01.2024 kl 14:38
6059
WOW
https://twitter.com/christankerfund/status/1744344161304928340
Chris Shipping 🚢🚢 @christankerfund · 22m Tanker FFAs, VLCC FFAs 🚀🚀🚀. Now up ~25% in 3 days: - VLCCs +10-14% - Suezmax +5% - Aframax -3% - LR1 +3-5%
https://twitter.com/christankerfund/status/1744344161304928340
Chris Shipping 🚢🚢 @christankerfund · 22m Tanker FFAs, VLCC FFAs 🚀🚀🚀. Now up ~25% in 3 days: - VLCCs +10-14% - Suezmax +5% - Aframax -3% - LR1 +3-5%
WOW dette var knallbra Noelle👍
Rykter meg her og der bryr jeg meg ikke om.Det som er viktig nå er om ratene får et løft.👍
Rykter meg her og der bryr jeg meg ikke om.Det som er viktig nå er om ratene får et løft.👍
Redigert 08.01.2024 kl 14:51
Du må logge inn for å svare
Ja hvordan har det egentlig gått med Nyttårsraketten til Luck?🤑🤑🤑
Ja hvordan har det egentlig gått med Nyttårsraketten til Luck?🤑🤑🤑
I dagens näringsliv så har thor chr. jenssen en fin reportasje om nesen.hehe
Så over til noe annet.Masse billig olje nå ,som må finne sine tank båter. Når oljeprrisen er hyggelig.så öker intressen for å kjöpe olje også
En hyggelig dag for shorterene også.hehe
Så over til noe annet.Masse billig olje nå ,som må finne sine tank båter. Når oljeprrisen er hyggelig.så öker intressen for å kjöpe olje også
En hyggelig dag for shorterene også.hehe
Redigert 08.01.2024 kl 15:33
Du må logge inn for å svare
Dere bör ta en titt på taners nå. Litt om rater,og litt om frontline.
ibyx
08.01.2024 kl 17:06
6665
Litt selling the news idag? Noen tenker det skyldes olja, men det er jo ikke tilfellet! 😅
https://twitter.com/ParetoSec/status/1744377226680754465
https://twitter.com/ParetoSec/status/1744377226680754465
Greie rater dette forelöpig. Jeg tror som er nevnt i et annet inlegg, at ratene kommer til å stige sakte men sikert.The only way is up.
Fjellbris
08.01.2024 kl 17:45
6538
Der kommer kursen til å gå
Ryktene går om at Frontline skal selge gamle skip for 3 milliarder kroner. Redaktør Trygve Hegnar kommenterer.
Hvis 2024 blir tredje år på rad med gode shippingrater, er Frontline åpenbart et selskap mange kommer til å satse på. Der kommer kursen til å gå, la redaktøren til.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/01/08/8080091/trygve-hegnar-om-frontline-rykter?internal_source=sistenytt
Ryktene går om at Frontline skal selge gamle skip for 3 milliarder kroner. Redaktør Trygve Hegnar kommenterer.
Hvis 2024 blir tredje år på rad med gode shippingrater, er Frontline åpenbart et selskap mange kommer til å satse på. Der kommer kursen til å gå, la redaktøren til.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/01/08/8080091/trygve-hegnar-om-frontline-rykter?internal_source=sistenytt
Redigert 08.01.2024 kl 17:48
Du må logge inn for å svare
Det tikker oppover i USA NÅ. 21.82 dollar kroner 226.70 og Stigende trend.
Redigert 08.01.2024 kl 19:56
Du må logge inn for å svare
ibyx
08.01.2024 kl 22:16
5932
Litt over 2% ned i US.
Poten viser bare svak oppgang. Så trenden for VLCC er ikke påfallende foreløpig.
VLCC 34.200
Suez og Afra er bedre da!
Mens LR2 faller.
Men FRO kommer neppe skikkelig i siget før den svære flåten av VLCC drar nordover?
Poten viser bare svak oppgang. Så trenden for VLCC er ikke påfallende foreløpig.
VLCC 34.200
Suez og Afra er bedre da!
Mens LR2 faller.
Men FRO kommer neppe skikkelig i siget før den svære flåten av VLCC drar nordover?
102oktan
08.01.2024 kl 22:56
5807
Blir sikkert shippingrally i morra. Var bare "fake news" fra Danmark som skapte turbulens i dag.
NOELLE
09.01.2024 kl 07:27
5401
Okeanis er de som er best posisjonert nå. KUN VLCC , og SUEZMAX i flåta :) Herrlig nå som også VLCC ratene stiger kraftig, Suezmax er i full fyr allerede ;)
NOELLE
09.01.2024 kl 08:21
5273
TANK: 8 VLCC-SLUTNINGER MANDAG, RATE AG/SØR-KOREA +13,1%
9.1.2024 06:22 • TDN Finans •
Oslo (Infront TDN Direkt): Det ble rapportert om 8 VLCC-slutninger mandag, ifølge en slutningsliste fra Fearnleys.
Fraktraten fra Midtøsten til Sør-Korea lå på 67,08 worldscalepoeng, opp 13,1 prosent fra forrige oppdatering. !!!
9.1.2024 06:22 • TDN Finans •
Oslo (Infront TDN Direkt): Det ble rapportert om 8 VLCC-slutninger mandag, ifølge en slutningsliste fra Fearnleys.
Fraktraten fra Midtøsten til Sør-Korea lå på 67,08 worldscalepoeng, opp 13,1 prosent fra forrige oppdatering. !!!
Dette er Meget bra Noelle.Nå stiger ratene fortere enn litt sakte pr. Dag.👍
Frontline er virkelig en Nyttårsrakett og er på boka til de fleste investorer 🤣🤣
Hmmm?
SPOT på tankers 34200 er ikke mye å juble for,men som nevnt tidligere dette er ikke akkurat Frontline sine rater.🤣
Hellboy
09.01.2024 kl 14:56
5426
Ehm. Hvor har du det fra DF?
Godt over 60k iflg PAS shipping daily, og scrubberbonus. Enkelte områder nærmer seg seks-siffer.
Det er jo pent.
Godt over 60k iflg PAS shipping daily, og scrubberbonus. Enkelte områder nærmer seg seks-siffer.
Det er jo pent.
Jeg ser det på tankers.Det er det samme som jeg så igår,men det er ve idag. oppdatert senere. 60 k er meget bra forelöpig hellboy.
Redigert 09.01.2024 kl 15:14
Du må logge inn for å svare
Hellboy
09.01.2024 kl 15:23
5629
Nå ser jeg aldri på tankers, men ifht PAS shipping daily var vlcc-raten for et eco-skip 62100, og en scrubberbonus på 6800. Så roughly 70k. Og det stiger.... I noen bassenger nærmer det seg alt 7 siffer ;)
Tydelig at man ikke bør bruke tankers som referansepunkt
Tydelig at man ikke bør bruke tankers som referansepunkt
ibyx
09.01.2024 kl 15:48
5573
Ser ut som NYSE vil gevinstsikre på DB oppgraderingen?
Ihvertfall fram til kl 16.25! 😅
Ihvertfall fram til kl 16.25! 😅
desirata
09.01.2024 kl 15:58
5541
Ser ut som samme gjentar seg hver dag i det siste.
Shipping åpner opp bra i Oslo, stiger et par prosent helt til en time før NY åpner, deretter går de minus, for så å stenge flatt.
Gjerne en skulle begynne daytrade heller, kjøpe kl. 15 og selge neste formiddag ?
Shipping åpner opp bra i Oslo, stiger et par prosent helt til en time før NY åpner, deretter går de minus, for så å stenge flatt.
Gjerne en skulle begynne daytrade heller, kjøpe kl. 15 og selge neste formiddag ?
ibyx
09.01.2024 kl 16:03
5539
"Sinusteorien". Det altenative marked.
Etterhvert kommer kanskje tyngden av bedre rater til å bryte bølgekurven?
Om et par uker som ifjor? Da shorten måtte slippe taket etterhvert.
Etterhvert kommer kanskje tyngden av bedre rater til å bryte bølgekurven?
Om et par uker som ifjor? Da shorten måtte slippe taket etterhvert.
ibyx
09.01.2024 kl 16:16
5548
Ibux? 😅
Blir bare litt lei av de vanlige begrepene. Jeg tror du skjønner godt hva jeg mener med sinusteori. Hvilke andre teorier tenkte du på? 😅
Blir bare litt lei av de vanlige begrepene. Jeg tror du skjønner godt hva jeg mener med sinusteori. Hvilke andre teorier tenkte du på? 😅
Hellboy
09.01.2024 kl 16:26
5563
Staver nicket ditt bevisst feil når jeg syns du er litt bak mål. Beklager men da vet du det.
Der har du helt rett desirata.Selv hadde jeg kroner 133 som topp i bakhodet för börsen åpnet idag.Aksjen har gått bra i det nye året,så nå blir det en del sving trade i aksjen,för videre opp mot kroner 254. Det er vel rundt der kursen toppet ifjor.
Redigert 09.01.2024 kl 17:01
Du må logge inn for å svare