Hva kan forventes av aksjen i år
Det nte året har begynt veldig bra for tesla og det var ikke dumt å redusere prisen på Mod, Y og 3
-
«
- 1
- 2 »
Dubois
23.01.2023 kl 18:08
5307
Markedsverdien er ingenting annet en en ponzi scheme, så den skal åpenbart langt ned på sikt.
Blue2
08.02.2023 kl 23:33
4808
Hvor? Tar gjerne imot tips...
Redigert 08.02.2023 kl 23:38
Du må logge inn for å svare
Dubois
09.02.2023 kl 18:55
4671
Blue2 skrev Hvor? Tar gjerne imot tips...
Bokstavelig talt alle andre steder med lavere marginer
Jeg er ikke en fan av Tesla og dets eier, men hadde ikke ventet at Tesla selger flere EL biler i Tyskland enn de tyske merker gjør. Prising av aksjen er hinsides spør du meg, men flere skribenter mener at de vil dominere markedet i mange år ( og at prisen er forsvarlig).
Jeg har ingen formening om Tesla; Jeg håper at europeiske produsenter overlever i et marked med aggressive amerikanske og kinesiske merker.
Jeg har ingen formening om Tesla; Jeg håper at europeiske produsenter overlever i et marked med aggressive amerikanske og kinesiske merker.
Redigert 09.07.2023 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
Kvisla
05.12.2024 kl 19:01
2994
Ny all time i en aksje som ikke har inntjening, men markedet bestemmer.
372.50 dollar nå. Er det virkelig så stor medgangsbølge bare fordi han støttet Trump ? Er ikke aksjonærer interessert i om selskapet tjener penger ?
Det er nok Trump og MUSK tospannet som gjør dette mulig. Personlig tviler jeg på det blir lønnsomt de nærmeste 5 årene.
https://www.investopedia.com/analysts-backing-tesla-stock-shares-are-rising-elon-musk-8753937
372.50 dollar nå. Er det virkelig så stor medgangsbølge bare fordi han støttet Trump ? Er ikke aksjonærer interessert i om selskapet tjener penger ?
Det er nok Trump og MUSK tospannet som gjør dette mulig. Personlig tviler jeg på det blir lønnsomt de nærmeste 5 årene.
https://www.investopedia.com/analysts-backing-tesla-stock-shares-are-rising-elon-musk-8753937
Redigert 05.12.2024 kl 19:05
Du må logge inn for å svare
trek
05.12.2024 kl 20:36
2949
Aksjonærene er litt mer som en sekt, enn normale investorer. Det er nok også det analytikerne tar hensyn til når de lager sine Tesla-estimater, eventuelt kan man kalle det for kynisk manipulasjon.
Når det er sagt så er vel Tesla og kinesiske BYD de eneste som tjener penger på EL-biler, selv om salget har stagnert i år. (Det norske markedet er noe for seg selv).
Full Self Drive har de lovet i mange år nå, og de er fortsatt langt unna. Hvis man plutselig om 1-2 år slipper en masse selvkjørende biler ut i trafikken er det høy risiko for at mye går galt. Normalt sett så skulle den risikoen vært priset inn i aksjen, og det blir det nok også etterhvert
Når det er sagt så er vel Tesla og kinesiske BYD de eneste som tjener penger på EL-biler, selv om salget har stagnert i år. (Det norske markedet er noe for seg selv).
Full Self Drive har de lovet i mange år nå, og de er fortsatt langt unna. Hvis man plutselig om 1-2 år slipper en masse selvkjørende biler ut i trafikken er det høy risiko for at mye går galt. Normalt sett så skulle den risikoen vært priset inn i aksjen, og det blir det nok også etterhvert
Candelstick
17.01.2025 kl 20:06
2692
Har sett analyser på opptil $800 pga taxibilen til Tesla.
Vel, skader ikke ha ha noen aksjer i portisen 👍
Vel, skader ikke ha ha noen aksjer i portisen 👍
Nexa
18.01.2025 kl 00:21
2637
De som lager analyser sier det er umulig, det finnes ikke noen som vet hva robotaxi vil gi i volum og profit. Heller ikke er det noen som vet hva roboten vil gi i volum og profit. Robottaxi må ha store volum for å gå i pluss i likhet med alle andre biler. Det er altså slik at ingen kan regne seg fram til dagens kurs. En aksje analytiker som bruker best practise hadde kommet til en kurs på ca.50. med 15 ganger EPS. Nå er denne faktoren 117. Mer enn dobbelt så mye som nvidia. Det er fakta. Hvis en bruker regresjonsanalyse, og sier at aksjen vil forsette å stige i samme temp som siste 6 måneder, kommer en til et kursmål på 580. Men det er ikke en analyse.
57 analytikere har median 278 på tov måneders sikt. Høyeste er 528 laveste 116 tatt fra cnn markets i kveld.
Men de gjetter. Dog må det sies at en del av disse analysene er lagd før Trump effekten.
Trump effekten var på hele 73%, tallet fra en artikkel, vet ikke om det er helt up to date. Aksjen steg så enormt mye selv om det ikke var en eneste positiv nyhet fra Tesla i denne perioden.
Det var selvsagt ingen analytiker som kunne regne seg fram til det hoppet i kursen. Dettte illustrerer problemet med å verdsette tesla.
Jeg vurderer å akkumulere short i intervaller 440 465 490... Hvor stor er risikoen?
57 analytikere har median 278 på tov måneders sikt. Høyeste er 528 laveste 116 tatt fra cnn markets i kveld.
Men de gjetter. Dog må det sies at en del av disse analysene er lagd før Trump effekten.
Trump effekten var på hele 73%, tallet fra en artikkel, vet ikke om det er helt up to date. Aksjen steg så enormt mye selv om det ikke var en eneste positiv nyhet fra Tesla i denne perioden.
Det var selvsagt ingen analytiker som kunne regne seg fram til det hoppet i kursen. Dettte illustrerer problemet med å verdsette tesla.
Jeg vurderer å akkumulere short i intervaller 440 465 490... Hvor stor er risikoen?
Redigert 18.01.2025 kl 01:43
Du må logge inn for å svare
Candelstick
18.01.2025 kl 11:24
2532
Med ny utsettelse av taxi så er short en absolutt.
Tok ikke mange aksjene men ser for meg samme overgang som skjedde med Über.
Tok ikke mange aksjene men ser for meg samme overgang som skjedde med Über.
danmark1
18.01.2025 kl 11:41
2510
Som jeg tidligere har skrevet, er markedsværdien af Tesla vildt overdrevet. Selvkørende taxier i almindelig bytrafik er ikke mulig i mange år frem, og salget af Tesla er på vej ned. Der er kinesiske selskaber, der er langt fremme med selvkørende taxier, men det er på veje uden anden trafik. I kan finde link til underbygning af mine udtalelser i mit indlæg om fejlvurderingen af Tesla. USA er ikke populær med Trumps og Musks udtalelser, og nordmænd burde overveje ikke at købe Tesla og aktien. Miljøet er de jo også fuldstændig ligeglade med.
Det her gør ikke sagen bedre.
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/skraldemysterium-ved-den-norske-kyst-mist%C3%A6nker-krigsskibe/ar-AA1xps3d?ocid=msedgdhp&pc=ASTS&cvid=8f590e4f6c78435889a1d69003235389&ei=26
Det her gør ikke sagen bedre.
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/skraldemysterium-ved-den-norske-kyst-mist%C3%A6nker-krigsskibe/ar-AA1xps3d?ocid=msedgdhp&pc=ASTS&cvid=8f590e4f6c78435889a1d69003235389&ei=26
Redigert 18.01.2025 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
Candelstick
18.01.2025 kl 12:19
2489
Grunn Nummer 2 for å kjøpe Tesla for min del er at Musk samarbeider med Trump som vil kjøpe Greenland. På mandag skal jeg doble Tesla beholdningen min, og feire Trump.
Lenge Leve Greenland 👍
Lenge Leve Greenland 👍
danmark1
18.01.2025 kl 15:23
2430
Jeg vil anbefale, at du får dit hoved undersøgt, inden du gør noget😂 og får den nødvendige medicinering.
Nexa
18.01.2025 kl 15:48
2412
Først greenland, så Canada. Who is next?
Ryktes at samiædnan står for tur.
Ryktes at samiædnan står for tur.
Redigert 18.01.2025 kl 16:03
Du må logge inn for å svare
Candelstick
18.01.2025 kl 16:21
2387
Hadde vært deilig med robotaxi i Nuuk og Sisimiut. Masse turister og bigtech hand i hand.
trek
18.01.2025 kl 17:30
2353
De største fanboysene av Musk vil alltid justere opp sine kursmål på Tesla så lenge kursen stiger. Analysene må ses på som keiserens nye klær. Alle skjønner vel at robotaxi ikke kommer til å være veldig lønnsomt på mange år, om noen gang. Selv Trump som president kan ikke endre på det. Da skal også kursen med 90 % san nsynlighet også være lavere om 1 år enn nå.
Problemet med shorting er at kursen i mellomtiden kan også stige til ny ath. Om man må vente i månedsvis på at kursen faller så taper man penger, uansett hvilken metode for shorting man velger. Det er sånn disse produktene er bygd opp. Det finnes derfor lettere måter å bli rik på.
Problemet med shorting er at kursen i mellomtiden kan også stige til ny ath. Om man må vente i månedsvis på at kursen faller så taper man penger, uansett hvilken metode for shorting man velger. Det er sånn disse produktene er bygd opp. Det finnes derfor lettere måter å bli rik på.
Nexa
18.01.2025 kl 18:10
2332
Ser at dette er en risikabel aksje. Volatilitet en intradag er ca 5,5 prosent. Allikevel har jeg problemer med å tjene på daytrading. For å lykkes må en ha ett intervall som en kan justere etter hvert. Ser ut til at dette intervallet nå er 400 til 440. Så da kan en veksle mellom short og long. Hvis trenden er nedadgående trader jeg bare short.
Hadde vært fint om du kunne gi meg ett tips slik at jeg tjener penger!
Hadde vært fint om du kunne gi meg ett tips slik at jeg tjener penger!
Candelstick
18.01.2025 kl 18:23
2324
Spørsmålet er heller ;hvor mye er de store powerplayers villig til å betale for å få en bit av kaka?
True
18.01.2025 kl 19:05
2298
Jepp. Kunne jeg gått tilbake i tid, hadde jeg plassert alle pengene jeg var dum nok til å plassere i ENSU i et rimelig trygt og lønnsomt firma som TESLA isteden. Det er rett og slett en no-brainer.
Det enkleste er som oftest det beste og TESLA er så enkelt som det kan få blitt.
Det enkleste er som oftest det beste og TESLA er så enkelt som det kan få blitt.
True
18.01.2025 kl 19:17
2289
Må allerede sitte med store summer dersom du skal ha en sjans for å tjene fett på daytrading. Hvis ikke, er det bare rent tap 9 av 10 ganger. Det beste er som alltid langsiktig investering i sikre og lønnsomme fond, aksjer, krypto etc. med god diversifisering og risikostyring. Basis av porteføljen bør bestå av lav/medium risiko verdipapirer før du diversifiserer i verdipapirer med større risiko. Da kan du raskt oppnå det beste fra begge verdener.
Årsaken til at du bør satse på lav og medium risiko verdipapirer først, er at uansett hvor godt og seriøst noe kan virke, så er det alltid eksterne faktorer som kan spille en negativ og avgjørende rolle for resultat og avkastning som verken du eller et selskap har noen som helst kontroll over. Dette er hvorfor spesielt fond er det beste å ha i porteføljen først og fremst fordi de allerede er god diversifisert og fungerer veldig bra som buffere i krisetider. DNB USA Index er et godt eksempel.
Årsaken til at du bør satse på lav og medium risiko verdipapirer først, er at uansett hvor godt og seriøst noe kan virke, så er det alltid eksterne faktorer som kan spille en negativ og avgjørende rolle for resultat og avkastning som verken du eller et selskap har noen som helst kontroll over. Dette er hvorfor spesielt fond er det beste å ha i porteføljen først og fremst fordi de allerede er god diversifisert og fungerer veldig bra som buffere i krisetider. DNB USA Index er et godt eksempel.
Lamatoren
18.01.2025 kl 19:23
2276
Burde egentlig laget en pin på det innlegget her. Altfor mange tror det er lett å tjene penger på volatile aktivaer. Har lært meg en dyr lekse selv fra tidligere og holder nå særlig giringen nede til det minimale.
True
18.01.2025 kl 19:45
2253
Sant, det er få ting som slår langsiktig investering med renters rente. Var jo tross alt slik Warren Buffet ble rik som alltid har hatt en veldig enkel, men samtidig overlegen investeringsfilosofi. Problemet, spesielt i dag, er at folk er alt for utålmodige og vil bli rik over natten når det generelt tar mange år i investeringsverden.
Du KAN være veldig heldig å bli rik på en Memecoin på noen få måneder som for eksempel PNUT eller NEIRO, men da MÅ du være ekstremt tidlig ute med å kjøpe og du MÅ selge før coinen evt. stuper ned, da 90% av dem ikke har noe langsiktig potensial. Det er også skyhøy risiko og MYE pump and dump scams der ute.
Men det er de beste lottokupongene du kan kjøpe dersom resten av porteføljen din er i orden, så jeg vil ikke utelukke det heller og har per dags dato et par Memecoins jeg er godt fornøyd med. Jeg har sett alt for mange gå i taket etter bare et par måneder til å ikke delta i det spillet.
Kan forresten anbefale disse tre bøkene for bedre finansiell- og investeringsforståelse:
Rich Dad Poor Dad av Robert Kiyosaki (Ja, jeg vet at denne har fått mye kritikk, men den er faktisk en øyenåpner som er verdt å lese)
The Psychology of Money av Morgan Housel
The Algebra of Wealth - A Simple Formula For Succes av Scott Galloway
Du KAN være veldig heldig å bli rik på en Memecoin på noen få måneder som for eksempel PNUT eller NEIRO, men da MÅ du være ekstremt tidlig ute med å kjøpe og du MÅ selge før coinen evt. stuper ned, da 90% av dem ikke har noe langsiktig potensial. Det er også skyhøy risiko og MYE pump and dump scams der ute.
Men det er de beste lottokupongene du kan kjøpe dersom resten av porteføljen din er i orden, så jeg vil ikke utelukke det heller og har per dags dato et par Memecoins jeg er godt fornøyd med. Jeg har sett alt for mange gå i taket etter bare et par måneder til å ikke delta i det spillet.
Kan forresten anbefale disse tre bøkene for bedre finansiell- og investeringsforståelse:
Rich Dad Poor Dad av Robert Kiyosaki (Ja, jeg vet at denne har fått mye kritikk, men den er faktisk en øyenåpner som er verdt å lese)
The Psychology of Money av Morgan Housel
The Algebra of Wealth - A Simple Formula For Succes av Scott Galloway
Redigert 18.01.2025 kl 19:49
Du må logge inn for å svare
danmark1
19.01.2025 kl 17:05
2113
Jeg har aldrig shortet en aktie, men skulle det være nu, måtte det blive amerikanske tech-aktier med Tesla i spidsen. Jeg tror simpelthen ikke USA med Trump i spidsen formår at få overskud i "husholdningsregnskabet". Den almindelige amerikaner kommer til at betale "gildet", mens de rige løber med pengene. Tilliden til Trump og USA vil falde til et lavpunkt, hvor amerikanerne vender Trump ryggen og resten af verden vender USA ryggen.
Candelstick
19.01.2025 kl 17:38
2070
Lol, ja du kjøpte vel ikke Trumpcoin heller 🤣
På Tirsdag stenger Federation ned, ifølge Treasury Jellen, så Department Of Government Efficientsy (DOGE) trenger bare å ikke ta opp mer obligations/forpliktelser. 👍
På Tirsdag stenger Federation ned, ifølge Treasury Jellen, så Department Of Government Efficientsy (DOGE) trenger bare å ikke ta opp mer obligations/forpliktelser. 👍
Redigert 19.01.2025 kl 17:59
Du må logge inn for å svare
danmark1
20.01.2025 kl 17:49
1848
Tesla og Musk er færdige, efter samarbejdet med Trump. Tesla har altid være vildt overvurderet og det tror jeg slutter nu.
Nexa
20.01.2025 kl 19:04
1811
Breaking news, Tump i talen nå: Presidential order. Slutt på elbilsubsidiene!
Ikke bra for Tesla dette.
Ikke bra for Tesla dette.
Redigert 20.01.2025 kl 19:06
Du må logge inn for å svare
Solid State
20.01.2025 kl 20:47
1736
Tesla har aldri mottatt et øre i subsidier. Trump mener bare at folk får kjøpe den bilen som passer dem best. det være seg Elbil eller fossilbil.
Nexa
20.01.2025 kl 21:06
1701
Subsidier har gått til kjøper av elbil.
Og det er Tesla som selger 90 prosent av bilene som har fått subsidier.
Hele 7500 usd pr bil.
Det er 20 prosent rabatt på en Tesla Y modell og ingen avgifter i tillegg.
Nå er det slutt på subsidiene.
Og det er Tesla som selger 90 prosent av bilene som har fått subsidier.
Hele 7500 usd pr bil.
Det er 20 prosent rabatt på en Tesla Y modell og ingen avgifter i tillegg.
Nå er det slutt på subsidiene.
Redigert 20.01.2025 kl 21:11
Du må logge inn for å svare
danmark1
21.01.2025 kl 09:48
1569
Teslas salg faldt med ca. 40% i Europa i 2024, til trods for flere prisreduktioner og gratis el. Det samme billede i USA trods subsidier og i Kina og resten af verden faldt salget også. Musk gjorde en kæmpe fejl, da han valgte at gå med Trump, og den amerikanske befolkning gjorde en kæmpe fejl ved at vælge Trump, hvis de tror, han kan løse deres problemer med den politik han ligger for dagen.
Redigert 21.01.2025 kl 09:49
Du må logge inn for å svare
Tradinator
21.01.2025 kl 12:59
1489
Skulle vært lite biler på markedet om jeg skulle vurdert en Tesla i 2025. En klovn av en toppleder hjelper nok ikke stort. Starten på slutten.
danmark1
21.01.2025 kl 16:10
1420
Jeg tror salgstallene for jan. 2025 blive endnu en tilbagegang, der bare vil fortsætte, efter Musk helt har mistet jordforbindelsen (han er sikkert på vej til Mars🤣).
Candelstick
23.01.2025 kl 19:35
1149
Trump prater høyt om AI og Crypto.
Kommer det en supraisesuprise fra Musk?
Kommer det en supraisesuprise fra Musk?
danmark1
25.01.2025 kl 09:47
935
Han steg af AI toget og jeg tvivler på, at han kommer med noget, der kan formildne investorerne, når det kommer til Tesla. Han taber markedsandel og overskud, samtidig med, at han har lovet for meget gennem tiden, som ikke er blevet til noget. Musk er på vej ned af brættet.
Redigert 25.01.2025 kl 11:21
Du må logge inn for å svare
danmark1
25.01.2025 kl 11:17
889
Med en investering på over 100 milliarder kroner og et team på 1.300 ingeniører lover BYD nu at levere intelligente kørselsfunktioner, der kan måle sig med Teslas Full Self-Driving. Det skriver Mobilsiden.
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/byd-satser-alt-p%C3%A5-selvk%C3%B8rende-teknologi-i-2025/ar-AA1xsmYj?ocid=msedgdhp&pc=ASTS&cvid=ee9df257de13401195ab523d172e49b7&ei=44
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/byd-satser-alt-p%C3%A5-selvk%C3%B8rende-teknologi-i-2025/ar-AA1xsmYj?ocid=msedgdhp&pc=ASTS&cvid=ee9df257de13401195ab523d172e49b7&ei=44
Redigert 25.01.2025 kl 11:19
Du må logge inn for å svare
True
25.01.2025 kl 12:56
857
Fuselmannen skrevInnlegget er slettet
Er dette en bot? I såfall bør Admin steppe in.
True
25.01.2025 kl 13:01
848
Du har null peil. Trump signerte nettopp en executive ordre vedr. AI og krypto for å bli ledende innenfor områdene. Trump har vært utelukkende bra for økonomien og finansmarkedene nok en gang siden han ble valgt og jeg tviler sterkt på at Tesla kommer til å synke i verdi fremover nå som Elon er en av Trump sine sterkeste allierte.
Men for all del, bare short i vei du. Ingen som kommer til å hindre deg her.
Men for all del, bare short i vei du. Ingen som kommer til å hindre deg her.
danmark1
26.01.2025 kl 10:10
697
Jeg har aldrig shortet en aktie, og kommer heller ikke til det. Musk står på sidelinien, når det gælder AI. Musk og Trump er på kollisionskurs og det du skriver er forkert.
https://www.finansavisen.no/teknologi/2025/01/25/8234345/musk-og-altman-i-strupen-pa-hverandre
https://www.finansavisen.no/teknologi/2025/01/25/8234345/musk-og-altman-i-strupen-pa-hverandre
Redigert 26.01.2025 kl 10:53
Du må logge inn for å svare
danmark1
26.01.2025 kl 10:15
689
Når det handler om udvikling af elbiler er Tesla gået i stå. Europa og Kina bliver førende på elbiler og Tesla bliver en parentes i bilhistorien. Her er et godt eksempel på, hvad kineserne kan.
https://www.autobild.de/videos/hyptec-ssr-erste-fahrt-im-elektro-supersportler-27830341.html
https://www.autobild.de/videos/hyptec-ssr-erste-fahrt-im-elektro-supersportler-27830341.html
danmark1
26.01.2025 kl 10:25
674
Når det kommer til bilers computersystemer, er det ikke uden risiko. Så spørgsmålet er, hvor langt man skal gå. Kør bil, når du kører bil. Tesla er et godt eksempel på, hvad der sker, når det hele skal foregå på en skærm. Tesla har større ulykkestal end andre biler.
https://www.bing.com/search?q=ulykkestal+tesla&form=ANNTH1&refig=313573654D3E46C0A5AD32C43A904FFC&pc=ASTS
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/bekymrende-nyhed-om-elbiler-der-er-intet-at-g%C3%B8re/ar-AA1xQPAl?ocid=msedgdhp&pc=ASTS&cvid=1bbad4865f4248f5aab8127354017702&ei=6
https://www.bing.com/search?q=ulykkestal+tesla&form=ANNTH1&refig=313573654D3E46C0A5AD32C43A904FFC&pc=ASTS
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/bekymrende-nyhed-om-elbiler-der-er-intet-at-g%C3%B8re/ar-AA1xQPAl?ocid=msedgdhp&pc=ASTS&cvid=1bbad4865f4248f5aab8127354017702&ei=6
Redigert 26.01.2025 kl 13:15
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »