Kjøp HLNG før Q3

BullogBear
16.11.2018 kl 10:15 1557

Mye positivt som skjer i LNG om dagen, men festen uteblir for HLNG. Aksjen har falt mye - men er det kanskje litt for mye og ufortjent?

Jeg har kjøpt aksjer her under 40 og tror at dette kan bli en vinner i de kommende måneder. Q3 kommer 29/10.

Artikkel i Tradewinds ( se under) indikerer to ting: 1. HLNG kan seile FRSU'ene i spot eller kortsiktig TC rater med stor fortjeneste. 2. Prispresset for FSRU kontrakter er borte. Nå er prisene på vei opp.
Avenir LNG kom opp på den unoterte listen og har steget 40% siden plasseringen. HLNG eier 22,5 %.
Alle nybyggene er fully funded og on track.

Utdrag fra Tradewinds:
According to Tradewinds, CNOOC in China is in need of additional regasification capacity this winter – and have been in talks of another Höegh unit to cater for this
However, CEO Sveinung Støhle said "we really don't do deals for only a few months, because we have alternative employment opportunities". HLNG takes delivery of its next newbuild (Ganett) next month, with a LNGC-contract lined up. He did however say that ‘we are in discussions with several importers for additional FSRUs’.
Höegh now has Esperanza on its seasonal FSRU contract in China
Meanwhile, some preliminary data for October imports showed that Japan volumes were basically flat y/y at 6.6m tons, Korea was up 30% to 3.6m, Taiwan up 8% to 1.6m, China up 32% to 4.7m and India up 15% to 2m. YTD China, India and Korea have now posted growth of 45%, 19% and 18% respectively
Redigert 20.01.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
rammern
16.11.2018 kl 11:13 1522

Ut fra meldt i dag er korte kontrakter ikke aktuelt på tross av gode rater .De ser seg godt posisjonert i markedet for bedre avtaler .Greit ut fra utbytte videre :)
bernes
16.11.2018 kl 16:56 1429

All time low 35.
Neste uke?
Surik
16.11.2018 kl 17:32 1410

Min verste investering noensinne slår til igjen med ny bunn når jeg ikke trodde det kunne gå lavere.
Har realisasjons salgene allerede startet?
Har de kjøpt så dyre skip og taper så mye på driften at aksje kapitalen snart er utradert?
Lng er jo i vinden også, nesten godt gjort at det går så dårlig.
aktivfinans
16.11.2018 kl 19:53 1350

Innlegget er slettet
Denne har kommet ned pga. for høy P/E. Mens nå er dette inngangsverdier, bare usa og kina blir enige så får den en boost...