$PGS$ 🦬"Oil Chief Bull Bullesen i Bulleveien 10"🦬
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
06.02.2023 kl 19:52
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
observer009
Opec chief bullish on global oil market outlook as China reopens
Opec sees potential for demand increase in oil markets led by the Chinese demand resurgence.
Al Ghais said he remains concerned about the lack of investments in the oil and gas sector and stressed that up to $12.1 trillion of global investments would be needed by 2045.
“Today we have a natural decline in global oil production and not investing enough for replacing the decline,” he said.
https://www.upstreamonline.com/production/opec-chief-bullish-on-global-oil-market-outlook-as-china-reopens/2-1-1399718
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Kontur
Her vil komme flere oppdaterte analyser. Tror Pareto er like rundt hjørnet. Snakket med en på bordet nå..
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
https://www.finansavisen.no/finans/2023/02/06/7983036/abg-sundal-collier-forventningene-er-fortsatt-for-lave
ABG Sundal Collier: Forventningene er fortsatt for lave
Analysesjef John Olaisen spår vedvarende høye olje- og gasspriser. Han liker både de største produsentene og seismikkleverandørene.
– Vi har også en kjøpsanbefaling på PGS, som skal refinansiere gjelden i løpet av de nærmeste månedene, uten å trenge ny egenkapital, fortsetter han.
– Et refinansiert PGS vil fremstå som veldig billig, med en aksjekurs tilsvarende bare rundt fire ganger årets estimerte inntjening, og i tillegg kan neste års utbytte bli hyggelig.
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
CAVERN
Jeg har stilt meg følgende spørsmål jeg da:
1. Aker BP skal investere over 200 milliarder de neste årene. Hva betyr det for PGS?
2. Hvor mye skal andre oljeselskap investere de neste årene ? Hva betyr det for PGS?
3. Trenger verden mer energi? Hva betyr i så fall det for PGS?
4. Går det grønne skiftet raskt nok? Påvirker det PGS?
5. Det finnes 15 skip som samler inn seismikk i verden i dag. PGS kontrollerer ½ av de. Er dette positivt for PGS?
6. PGS sjefen sier vi er tidlig i syklusen for oppgang. Hva betyr det for PGS på sikt?
7. Hva betyr svarene på ovennevte spørsmål for den kommende refinansieringen av PGS?
8. Hvilken innvirkning får det for kursen til PGS om refinansieringen går i orden?
Opec chief bullish on global oil market outlook as China reopens
Opec sees potential for demand increase in oil markets led by the Chinese demand resurgence.
Al Ghais said he remains concerned about the lack of investments in the oil and gas sector and stressed that up to $12.1 trillion of global investments would be needed by 2045.
“Today we have a natural decline in global oil production and not investing enough for replacing the decline,” he said.
https://www.upstreamonline.com/production/opec-chief-bullish-on-global-oil-market-outlook-as-china-reopens/2-1-1399718
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Kontur
Her vil komme flere oppdaterte analyser. Tror Pareto er like rundt hjørnet. Snakket med en på bordet nå..
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
https://www.finansavisen.no/finans/2023/02/06/7983036/abg-sundal-collier-forventningene-er-fortsatt-for-lave
ABG Sundal Collier: Forventningene er fortsatt for lave
Analysesjef John Olaisen spår vedvarende høye olje- og gasspriser. Han liker både de største produsentene og seismikkleverandørene.
– Vi har også en kjøpsanbefaling på PGS, som skal refinansiere gjelden i løpet av de nærmeste månedene, uten å trenge ny egenkapital, fortsetter han.
– Et refinansiert PGS vil fremstå som veldig billig, med en aksjekurs tilsvarende bare rundt fire ganger årets estimerte inntjening, og i tillegg kan neste års utbytte bli hyggelig.
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
CAVERN
Jeg har stilt meg følgende spørsmål jeg da:
1. Aker BP skal investere over 200 milliarder de neste årene. Hva betyr det for PGS?
2. Hvor mye skal andre oljeselskap investere de neste årene ? Hva betyr det for PGS?
3. Trenger verden mer energi? Hva betyr i så fall det for PGS?
4. Går det grønne skiftet raskt nok? Påvirker det PGS?
5. Det finnes 15 skip som samler inn seismikk i verden i dag. PGS kontrollerer ½ av de. Er dette positivt for PGS?
6. PGS sjefen sier vi er tidlig i syklusen for oppgang. Hva betyr det for PGS på sikt?
7. Hva betyr svarene på ovennevte spørsmål for den kommende refinansieringen av PGS?
8. Hvilken innvirkning får det for kursen til PGS om refinansieringen går i orden?
Redigert 06.02.2023 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
elnomi
27.01.2023 kl 10:15
2860
Sweetspot skrev Hva tror du? Bryte 9 eller ikke? Jeg tror dagens tall er 9,21
Hvis kursen holder seg over 8,80 når klokken er passert 12 så tror jeg 9 tallet brytes. Om kursen snur ned til lunsj så kan slutt bli i intervallet 8.60-8.80
Skal mye til for at de store nå klarer å presse kursen ned under kr 8.50 med den enorme omsetningen og all informasjon fra gårsdagen.
Skal mye til for at de store nå klarer å presse kursen ned under kr 8.50 med den enorme omsetningen og all informasjon fra gårsdagen.
Tradinator
27.01.2023 kl 10:14
2851
Tok mine første på 8,77. Det lukter vel litt reprising her snart.
Bennyfyfasan
27.01.2023 kl 10:10
2912
Om det ikke ligger helt klar til signatur har de nok allerede rammeverket klart. De har garantert en "enighet" om det med minst en finansinstitusjon, og venter bare på å sluttføre når de mener forutsetningene er rett.
Akkurat nå jobber tiden for ett selskap som er i en god stim som PGS. Litt is i magen kan bety mye for hvor gunstig avtalen blir til slutt.
Ellers er jeg meget fornøyd med utviklinga i dag. At man fortsatt ligger med en liten pluss midt på dagen er jo storartet etter oppgangen i går. Med en sterk slutt...som det ofte er....kan det bli en fin dag i dag :-)
Akkurat nå jobber tiden for ett selskap som er i en god stim som PGS. Litt is i magen kan bety mye for hvor gunstig avtalen blir til slutt.
Ellers er jeg meget fornøyd med utviklinga i dag. At man fortsatt ligger med en liten pluss midt på dagen er jo storartet etter oppgangen i går. Med en sterk slutt...som det ofte er....kan det bli en fin dag i dag :-)
Redigert 27.01.2023 kl 10:11
Obxserver
27.01.2023 kl 10:05
2996
Noen som stussa over at Rune nevnte 5 års nedbetalingsplan i forbindelse med refinansierings spørsmålet? Mitt bet er at dette allerede ligger på bordet og mangler kun signatur:)!
🤑🤑🤑
Torine
27.01.2023 kl 10:02
3013
Ref. Kapital -John Olaisen, analysesjef i ABG Sundal Collier
"Med et refinansiert PGS og en sterk fri kontantstrøm tror vi markedet i annen halvdel av 2023 kan begynne å snakke om utbytte i PGS. Hvem hadde trodd det for et år siden? Når balansen er fikset, kan man igjen fokusere på mer konvensjonelle multipler. På våre estimater handles PGS med en 2023 P/E på ca. 4x. For 2024 ser vi ikke bort fra at det kan bli to kroner pr. aksje i utbytte. Våre estimater ligger godt over konsensus. Alt i alt tror vi det positive sentimentet i aksjen kommer til å fortsette. En billig aksje med positivt sentiment tror vi betyr at aksjekursen skal kraftig opp i 2023.
Vi har en soleklar kjøpsanbefaling med et kursmål på 13 kroner pr. aksje."
"Med et refinansiert PGS og en sterk fri kontantstrøm tror vi markedet i annen halvdel av 2023 kan begynne å snakke om utbytte i PGS. Hvem hadde trodd det for et år siden? Når balansen er fikset, kan man igjen fokusere på mer konvensjonelle multipler. På våre estimater handles PGS med en 2023 P/E på ca. 4x. For 2024 ser vi ikke bort fra at det kan bli to kroner pr. aksje i utbytte. Våre estimater ligger godt over konsensus. Alt i alt tror vi det positive sentimentet i aksjen kommer til å fortsette. En billig aksje med positivt sentiment tror vi betyr at aksjekursen skal kraftig opp i 2023.
Vi har en soleklar kjøpsanbefaling med et kursmål på 13 kroner pr. aksje."
Maxx
27.01.2023 kl 10:02
3008
Ja ja ..ikke at jeg får påvirket det...
Men rimelig " lame " om du selger aksjene dine i PGS i dag. Dette er bare begynnelsen. Kursen er i skrivende stund på 8.77 og var i dag og forrige fredag på 8.97
Alt det positive i går burde ta den over 11.... Dere ut som den allikevel trenger enda litt mer hjelp. Men her kan det komme en kontrakt raskt. Da fyker vi over 9 før de fleste rekker å blunke
Dette blir uansett veldig, veldig bra på litt sikt 😊🚢🚢🚢🫀🫀
Men rimelig " lame " om du selger aksjene dine i PGS i dag. Dette er bare begynnelsen. Kursen er i skrivende stund på 8.77 og var i dag og forrige fredag på 8.97
Alt det positive i går burde ta den over 11.... Dere ut som den allikevel trenger enda litt mer hjelp. Men her kan det komme en kontrakt raskt. Da fyker vi over 9 før de fleste rekker å blunke
Dette blir uansett veldig, veldig bra på litt sikt 😊🚢🚢🚢🫀🫀
verdensmester
27.01.2023 kl 10:01
3025
Slettet brukerskrev 10 mill aksjer omsatt første time. Populær aksje må jeg si. I sær blant Rike
Den var fin Hvalross
Broker74
27.01.2023 kl 10:00
3011
Omsetningshastighet totalt pr min igår ca 890k.
Omsetningshastighet i dag etter 60 min handel: 1,4mill i min.
Omsetningshastighet i dag etter 60 min handel: 1,4mill i min.
Carnegie sier det bla etter å ha sett presentasjonen:
Dividend could be back on the table in 2024–25
We expect PGS to refinance its term loan shortly, which should lead to a re-pricing of the stock
During the presentation, the company was confident that seismic spending would continue to increase in 2023, leading to improving dayrates and margins throughout the year.
Activity and margins set to improve further in 2023
Dividend could be back on the table in 2024–25
We expect PGS to refinance its term loan shortly, which should lead to a re-pricing of the stock
During the presentation, the company was confident that seismic spending would continue to increase in 2023, leading to improving dayrates and margins throughout the year.
Activity and margins set to improve further in 2023
MaxMekker
27.01.2023 kl 09:55
3090
Hvorfor dette utbytte pratet ? Er det noe som er blitt sagt klart ifra ledelsen vil komme ?
10 mill aksjer omsatt første time.
Populær aksje må jeg si.
I sær blant Rike
Populær aksje må jeg si.
I sær blant Rike
Broker74
27.01.2023 kl 09:54
3074
Slettet brukerskrev Transportteknologisk Institutt melder: Vi skal ut og fly igjen! 🌈🦄🛸 (Pre-boarding)
Ja, holder vi over 880k i min, så er det så og si lik som i går :-), følger opp med oppdatering hver time
Slettet brukerskrev Sa det i går. Sier det i dag: handle i vinduet før kursen flyr tosifret igjen!!!
Nøyaktig den samme utviklingen som i går. Hmm hvordan endte det igjen?
Husk at Storkapitalen har 2 Agendaer, og de er like vanskelige å få til samtidig som å slanke seg og bygge muskler, så de alternerer:
1 sikre seg en størst mulig bit av kaka (ongoing i formiddagstimene)
2 sørge for at kaka blir mest mulig verdt (gjenopptas i ettermiddagstimene)
Mao akkurat samme som i går. (Lite tips. Se når aksjen var rimeligst i går, og time inngang ca da ...)
Husk at Storkapitalen har 2 Agendaer, og de er like vanskelige å få til samtidig som å slanke seg og bygge muskler, så de alternerer:
1 sikre seg en størst mulig bit av kaka (ongoing i formiddagstimene)
2 sørge for at kaka blir mest mulig verdt (gjenopptas i ettermiddagstimene)
Mao akkurat samme som i går. (Lite tips. Se når aksjen var rimeligst i går, og time inngang ca da ...)
Obxserver
27.01.2023 kl 09:50
3076
Carnegie sitt kursmål 14 kr har 20-40% rabatt, når refinansieringen kommer på plass er det første mann til mølla med kursmål 20 +++! Skjønner jeg godt når divident blir på 2-3kr aksje.
verdensmester
27.01.2023 kl 09:46
3123
Jeg bruker følgende: Jeg spør meg selv er det noe bedre selskap å investere i pr dags dato. Det kan godt hende at det er men ikke som jeg har fanget opp, Deretter spør jeg meg selv hvorfor jeg investerte i PGS, jo på grunn av alt som er i ferd med å skje nå. Er dette reflektert i kursen, det er et soleklart nei.
ergo enkelt valg, jeg blir sittende
ergo enkelt valg, jeg blir sittende
Slettet brukerskrev Sa det i går. Sier det i dag: handle i vinduet før kursen flyr tosifret igjen!!!
12,5 på onsdag. Fett nok det?
Sa det i går. Sier det i dag: handle i vinduet før kursen flyr tosifret igjen!!!
elnomi
27.01.2023 kl 09:42
3178
Det er en måte å tolke det på, en annen er at når kursen ikke bryter opp over 9 på et slikt enormt volum på kjøp, da kan kursen igjen snu ned og falle rundt lunsjtider når omsetningen faller. Det blir interessant om PGS klarer å bryte 9 tallet innen helgen.
En del småsparere med høydeskrekk som skal ut før vi fyker over 9 tallet.
Transportteknologisk Institutt melder:
Vi skal ut og fly igjen!
🌈🦄🛸
(Pre-boarding)
Vi skal ut og fly igjen!
🌈🦄🛸
(Pre-boarding)
Eller sid roligt i båden og lad PGS gøre arbejdet for dig. For mig lyder det som en "farlig sport" at sælge på modstand nu for så at drømme om at købe nogle 10 ører billigere. Det kræver i hvertfald skills og stressende overvågning af kursen. Spørg dig selv, hvor du ser kursen om 1 uge el. 2 og vurder om det er arbejdet/risikoen værd med mindre din strategi er gevinstsikring.
Det vet vi hva betyr ...
Slettet brukerskrev 9,4 akkurat som ris sa tipper jeg 🫡
En av disse timene passerer vi 9, og det er nok da vi ser ett aksellererende RYKK oppover ...
Broker74
27.01.2023 kl 09:31
3284
Ny hobby å se på oms i min for dagens handel, gårsdagen lå opp mot 900k i min, i løpet av dagen (09-1630)
Så langt 30 min handel oms i min 2,1mill
Så langt 30 min handel oms i min 2,1mill
Redigert 27.01.2023 kl 09:32
unikum
27.01.2023 kl 09:25
3413
Tigerberget skrev Spørs om du fortjener en takk med dette rådet.
Ingen motstand mot 9 tallet ,kun psykisk. Vil garantert dra seg lett over 9. Neste motstand er 9,5 og det avgjør kun volumet. Omsetningen tror jeg ender på 250-300 mill i dag. Da er vi tett på 9,5
Sweetspot
3370
Omsatt like mye hittil i dag som på en ok dag for et par uker siden.. Smeller nok snart
Platinum365
3320
Skal se webcast i helgen i edru tilstand. Feiret fremtidig 4-dobling i går, men kan ha vært noe prematurt.
Elgen og andre deltakere live, hvilken feeling fikk dere live der nede på konferansen? Var det halleluja-stemning?
Elgen og andre deltakere live, hvilken feeling fikk dere live der nede på konferansen? Var det halleluja-stemning?
oppturen
27.01.2023 kl 09:24
3328
20 burde være null stress, når vi får melding om restrukturert gjeld tenker jeg kursmålene kommer opp i det nivået.
Det snakkes om et «vindu» for å refinansiere, jeg tipper det har med ferske regnskapstall å gjøre og før neste «silent» periode. Vi får også et hint ifra CEO at de ønsker å ha gjeld avklart 12-18 mnd før forfall. Den gjelden de må avklare har forfall sent i Q1 2024 altså om ca 14 mnd.
Jeg tipper de ønsker sterkt å få dette landet iløpet av Februar og senest før Mai.
Det snakkes om et «vindu» for å refinansiere, jeg tipper det har med ferske regnskapstall å gjøre og før neste «silent» periode. Vi får også et hint ifra CEO at de ønsker å ha gjeld avklart 12-18 mnd før forfall. Den gjelden de må avklare har forfall sent i Q1 2024 altså om ca 14 mnd.
Jeg tipper de ønsker sterkt å få dette landet iløpet av Februar og senest før Mai.
strak_motbakke
27.01.2023 kl 09:24
3254
Slettet brukerskrev Det vil jo med sikkerhet bety PGSATH. X3?
Ser vi en olje- og gass opptur på 5+ år, samt at CCS prognosene blir korrekte (som er et must for å nå klimamålene), så tror jeg vi kan få en større etterspørsel enn noen gang innen seismikk og da vil vi nok se en PGSATH (MCAP)
Obxserver
27.01.2023 kl 09:23
3262
Skjønner ikke dere ordet CASHMASKIN? Kaaachiiing jackpot triple 7!