$PGS$ 🦬"Oil Chief Bull Bullesen i Bulleveien 10"🦬
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
06.02.2023 kl 19:52
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
observer009
Opec chief bullish on global oil market outlook as China reopens
Opec sees potential for demand increase in oil markets led by the Chinese demand resurgence.
Al Ghais said he remains concerned about the lack of investments in the oil and gas sector and stressed that up to $12.1 trillion of global investments would be needed by 2045.
“Today we have a natural decline in global oil production and not investing enough for replacing the decline,” he said.
https://www.upstreamonline.com/production/opec-chief-bullish-on-global-oil-market-outlook-as-china-reopens/2-1-1399718
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Kontur
Her vil komme flere oppdaterte analyser. Tror Pareto er like rundt hjørnet. Snakket med en på bordet nå..
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
https://www.finansavisen.no/finans/2023/02/06/7983036/abg-sundal-collier-forventningene-er-fortsatt-for-lave
ABG Sundal Collier: Forventningene er fortsatt for lave
Analysesjef John Olaisen spår vedvarende høye olje- og gasspriser. Han liker både de største produsentene og seismikkleverandørene.
– Vi har også en kjøpsanbefaling på PGS, som skal refinansiere gjelden i løpet av de nærmeste månedene, uten å trenge ny egenkapital, fortsetter han.
– Et refinansiert PGS vil fremstå som veldig billig, med en aksjekurs tilsvarende bare rundt fire ganger årets estimerte inntjening, og i tillegg kan neste års utbytte bli hyggelig.
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
CAVERN
Jeg har stilt meg følgende spørsmål jeg da:
1. Aker BP skal investere over 200 milliarder de neste årene. Hva betyr det for PGS?
2. Hvor mye skal andre oljeselskap investere de neste årene ? Hva betyr det for PGS?
3. Trenger verden mer energi? Hva betyr i så fall det for PGS?
4. Går det grønne skiftet raskt nok? Påvirker det PGS?
5. Det finnes 15 skip som samler inn seismikk i verden i dag. PGS kontrollerer ½ av de. Er dette positivt for PGS?
6. PGS sjefen sier vi er tidlig i syklusen for oppgang. Hva betyr det for PGS på sikt?
7. Hva betyr svarene på ovennevte spørsmål for den kommende refinansieringen av PGS?
8. Hvilken innvirkning får det for kursen til PGS om refinansieringen går i orden?
Opec chief bullish on global oil market outlook as China reopens
Opec sees potential for demand increase in oil markets led by the Chinese demand resurgence.
Al Ghais said he remains concerned about the lack of investments in the oil and gas sector and stressed that up to $12.1 trillion of global investments would be needed by 2045.
“Today we have a natural decline in global oil production and not investing enough for replacing the decline,” he said.
https://www.upstreamonline.com/production/opec-chief-bullish-on-global-oil-market-outlook-as-china-reopens/2-1-1399718
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Kontur
Her vil komme flere oppdaterte analyser. Tror Pareto er like rundt hjørnet. Snakket med en på bordet nå..
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
https://www.finansavisen.no/finans/2023/02/06/7983036/abg-sundal-collier-forventningene-er-fortsatt-for-lave
ABG Sundal Collier: Forventningene er fortsatt for lave
Analysesjef John Olaisen spår vedvarende høye olje- og gasspriser. Han liker både de største produsentene og seismikkleverandørene.
– Vi har også en kjøpsanbefaling på PGS, som skal refinansiere gjelden i løpet av de nærmeste månedene, uten å trenge ny egenkapital, fortsetter han.
– Et refinansiert PGS vil fremstå som veldig billig, med en aksjekurs tilsvarende bare rundt fire ganger årets estimerte inntjening, og i tillegg kan neste års utbytte bli hyggelig.
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
CAVERN
Jeg har stilt meg følgende spørsmål jeg da:
1. Aker BP skal investere over 200 milliarder de neste årene. Hva betyr det for PGS?
2. Hvor mye skal andre oljeselskap investere de neste årene ? Hva betyr det for PGS?
3. Trenger verden mer energi? Hva betyr i så fall det for PGS?
4. Går det grønne skiftet raskt nok? Påvirker det PGS?
5. Det finnes 15 skip som samler inn seismikk i verden i dag. PGS kontrollerer ½ av de. Er dette positivt for PGS?
6. PGS sjefen sier vi er tidlig i syklusen for oppgang. Hva betyr det for PGS på sikt?
7. Hva betyr svarene på ovennevte spørsmål for den kommende refinansieringen av PGS?
8. Hvilken innvirkning får det for kursen til PGS om refinansieringen går i orden?
Redigert 06.02.2023 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
china
02.02.2023 kl 07:32
4880
Rart og administrere aksjegrupper på face og til de grader gå til hat på enkeltaksjer !!Per Morten Schou
BIFFogBÆRNÉ skrev REFIKNAPPEN❤
2 viktige nivåer: 8% (til kurs over 1 dollar) og 16% opp (til mcap over 10 milliarder) - og så hamres trolig REFI-KNAPPEN✅️ med påfølgende kursHOPP. Rune og storeierne vil ikke hvile før disse nivåene er nådd. Tror dette vil gå fort
VantageVolante
02.02.2023 kl 07:44
4691
Såvidt jeg har forstått, er han ikke lenger moderator for noen av disse 2 aksjegruppene. Admin fikk vel nok.
oppturen
02.02.2023 kl 07:46
4722
Blir litt som bil med lystgass, man må opp i litt fart før man trykker på knappen og etter det går det stygg fort. 😀🥳
Normalone
02.02.2023 kl 07:46
4719
Bra oppsummering Tony - anbefaler dere alle å høre på Q&A med Berntsen.
Seismikk og PGS er på vei inn I supersyklus, trenden er klar og som det følger av Q&A, er en er bare i startfasen. Pedersen var tydelig på at det er nå og fremover det virkelig vil lønne seg å eie skip - der han igjen poengterte at 3D skip er redusert fra 60 til 15 (så en kan selv tenke seg hvordan ratene vil utvikle seg når etterspørselen øker). Dette sammen med at han også var klinkende klar på at refinansieringen kommer, gjør at potensialet er enormt - og det er enkel matte at når PGS sitter på skip som har verdi langt over gjelden, i tillegg har en høyere inntjenning enn TGS, skal PGS verdi i første omgang høyere enn TGS. Det er fortsatt langt opp dit...
Seismikk og PGS er på vei inn I supersyklus, trenden er klar og som det følger av Q&A, er en er bare i startfasen. Pedersen var tydelig på at det er nå og fremover det virkelig vil lønne seg å eie skip - der han igjen poengterte at 3D skip er redusert fra 60 til 15 (så en kan selv tenke seg hvordan ratene vil utvikle seg når etterspørselen øker). Dette sammen med at han også var klinkende klar på at refinansieringen kommer, gjør at potensialet er enormt - og det er enkel matte at når PGS sitter på skip som har verdi langt over gjelden, i tillegg har en høyere inntjenning enn TGS, skal PGS verdi i første omgang høyere enn TGS. Det er fortsatt langt opp dit...
Når man føler seg forbigått og det er andre nettfora som koker, kan det bli mye for noen med litt stusselige menneskelige egenskaper.
En ting som er sterkere enn kjønnsdriften, det er sjalusi.
Sånne folk møter seg sjøl i døra og stegvis graver sin egen undergang.
Who the fuck cares😂
Back to business: ROP ON FA-TV
En ting som er sterkere enn kjønnsdriften, det er sjalusi.
Sånne folk møter seg sjøl i døra og stegvis graver sin egen undergang.
Who the fuck cares😂
Back to business: ROP ON FA-TV
Normalone
02.02.2023 kl 08:07
4459
En ting til - vi er så heldig at Broker legger ut oversikt over omsetning pr time, og en ser også nå en kraftig endring i handelsmønsteret med betydelig økning i omsetning, der trenden også er klar; Stiger på økt volum, synker på lavt.
Oppsummert; fundamentale, TA og handelsmønsteret tilsier videre stigning - og basert på fundamentale/TA er vi helt i startfasen.
Oppsummert; fundamentale, TA og handelsmønsteret tilsier videre stigning - og basert på fundamentale/TA er vi helt i startfasen.
Redigert 02.02.2023 kl 08:09
Broker74
02.02.2023 kl 08:19
4320
Omsetning 26.01: 444.096.785 Omsetningshastighet snitt pr min ca 986k.
Omsetning 27.01: 237.277.439 Omsetningshastighet snitt pr min ca 527k.
Omsetning 30.01: 168.339.460 Omsetningshastighet snitt pr min ca 374k.
Omsetning 31.01: 119.463.971 Omsetningshastighet snitt pr min ca 326k.
Omsetning 31.01: 168.339.460 Omsetningshastighet snitt pr min ca 326k
I dag:
Omsetningshastighet pr min kl 10:00: xxxk i min.
Omsetningshastighet pr min kl 11:00: xxxk i min
Omsetningshastighet pr min kl 12:00: xxxk i min
Omsetningshastighet pr min kl 13:00: xxxk i min
Omsetningshastighet pr min kl 14:00: xxxk i min
Omsetningshastighet pr min kl 15:00: xxxk i min
Omsetningshastighet pr min kl 16:00: xxxk i min
Omsetning totalt 01.02: xxx.xxx.xxx Omsetningshastighet snitt pr min i dag ca xxxk.
Omsetning 31.01: 168.339.460 Omsetningshastighet snitt pr min ca 326k
I dag:
Omsetningshastighet pr min kl 10:00: xxxk i min.
Omsetning totalt 01.02: xxx.xxx.xxx Omsetningshastighet snitt pr min i dag ca xxxk.
🎯
Ser denne Per M.S er fjernet som moderator på Aksjeforum. Godt noen ser hvordan han holder på, begriper ikke denne intense nedsnakkingen av PGS.
FaeniHelvete
02.02.2023 kl 09:00
3782
Hehe, jeg har fortsatt null og niks tro på spådommene om at refinansieringen er knyttet til spesifikke datoer og/eller kursen.
Det er vel ikke mer komplisert enn at man ser bedring i rentenivået i horisonten. Så lenge ingenting uventet skjer som tilsier at refinansieringen må inngås før rentenivået blir verre, så vil ledelsen drøye det.
Det er vel ikke mer komplisert enn at man ser bedring i rentenivået i horisonten. Så lenge ingenting uventet skjer som tilsier at refinansieringen må inngås før rentenivået blir verre, så vil ledelsen drøye det.
oppturen
02.02.2023 kl 09:04
3712
Innskuddsrenten er ikke allverdens, en refinansiering nå ville ført til en ekstra nedbetaling på lån med ca $100mill Ca 2,5-3 mnd før «dagens avtale» blir noen lapper i rente av det og 😉
Tingmåskje
02.02.2023 kl 09:20
3484
Stanges mot 9.3 som i går men sterk start etter gårsdagenz fest og oljedipp
Om PGS var notert i USA ville det vært en Pennystock. Se f.eks på børsutviklingen i borr etter de utførte reverse split for å komme over 1 dollarsgrensen des '21... Ekslopsivt ja? ... at PGS vil regnes som et tryggere selskap som da skal ha bedre vilkår om de trades over 1$ enn en pennystock, bør være ukontroversielt. Om de også faller inn i mer gunstig klasse med mcap 10 milliarder pluss vites ikke, men et vel ikke usannsynlig, trappetrinnene ligger jo gjerne på slike runde tall. Hvis det stemmer som vi hører og som Pedersen selv sier: at "han er klar til å trykke på knappen", er det jo ikke rart han venter de ekstra dagene (de henholdsvis ca 7 og 15%) for å få de bedre vilkårene. Som i en grad vil gagne selskapet at han er villig til å tre ut av den trauste Industribyggerrollen og hausse inn de viktige siste prosentene før Refi ved å
✅️benytte utrykket i FA: "KLAR TIL Å TRYKKE PÅ KNAPPEN!" https://www.finansavisen.no/energi/2023/01/26/7980433/klar-til-a-trykke-pa-knappen. Altså et intensjonelt kursdrivende uttrykk som først oppsto her på tråden (noen dager før)
✅️CMD for første gang på mange år, hurtig sammentrommet etter en bestemt førjulstur for CEO og CFO
✅️for Pedersen meget utypiske frierier til småsparere som presentasjon og Q&A med Bull-Berntsen i nordnet i går
✅️Full Hauss i FA-TV 14.30.
Folkens: vi er forbi motstand. Så er det de få prosentene opp til REFI-KNAPPEN behørig behamres! Dette er den største diille siden halve Norge besovdes av Tordenskiold!🚀🚀🚀
Og når REFI kommer ... HOHO! (psst, husket å øve på riik latter?😁)
✅️benytte utrykket i FA: "KLAR TIL Å TRYKKE PÅ KNAPPEN!" https://www.finansavisen.no/energi/2023/01/26/7980433/klar-til-a-trykke-pa-knappen. Altså et intensjonelt kursdrivende uttrykk som først oppsto her på tråden (noen dager før)
✅️CMD for første gang på mange år, hurtig sammentrommet etter en bestemt førjulstur for CEO og CFO
✅️for Pedersen meget utypiske frierier til småsparere som presentasjon og Q&A med Bull-Berntsen i nordnet i går
✅️Full Hauss i FA-TV 14.30.
Folkens: vi er forbi motstand. Så er det de få prosentene opp til REFI-KNAPPEN behørig behamres! Dette er den største diille siden halve Norge besovdes av Tordenskiold!🚀🚀🚀
Og når REFI kommer ... HOHO! (psst, husket å øve på riik latter?😁)
Redigert 02.02.2023 kl 09:38
Slettet brukerskrev Obs: husk RuneTV i FA 14.30
Klare hint og FULL HAUSS av Big Bo$$ Pedersen forventes.
Rune: du er vår leder 🫡
https://youtu.be/CBPZ65uPmfA
🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Rune: du er vår leder 🫡
https://youtu.be/CBPZ65uPmfA
🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Med Rune Rakett til $tjernene!✨️🎇🎆
FaeniHelvete
02.02.2023 kl 09:29
3475
Hvorfor ville en refinansiering nå føre til en ekstra nedbetaling på ca $100mill?
VantageVolante
02.02.2023 kl 09:37
3373
Er ingen ekspert på området, men at et selskaps markedsverdi kan ha betyding ifm vilkårene i en refinasieringssituasjon tenker jeg man ikke kan se bort ifra.
Synes det virker litt VEL tilfeldig med tidspunkt for alle børsmeldinger i det siste. Egyptkontrakten ble meldt ETTER at jobben var startet, beviselig sett om man fulgte med på Marine Traffic.
For meg så er ledelsen så bull og fremoverlent som jeg aldri har sett før, og seansen på Nordnet igår var også en opptreden Pedersen (såvidt meg bekjent) aldri tidligere har vært i nærheten av.
CMD kom, for første gang på flere år.
Mitt inntrykk er ihvertfall at PGS som selskap nærmest kjører en kampanje for tiden, så kan man selv spørre seg om hvorfor.
I tillegg kom igår Barclays med direkte bullanalyse. Og hvem er det som har innhentet oljeselskapenes E&P-tall for fremtiden som PGS bruker i sin guiding (du ser det på nordnetpresentasjonen igår)? Jo, det var da vitterlig Barclays.
Jeg trur ikke nedsalget fra Coltrane var helt beregnet, så dessverre fikk vi "sell on news" på alle børsmeldinger for Q4. Vi fikk "sell on news" på Q4 også, men så kom det frem at refinansiering IKKE krevde ny emisjon, og etter den uttalelsen har det gått kun en vei.
Jeg støtter selen i dette, at mcap HAR en betydning for betingelsene. Jeg påstår det ikke, men bruker ordet "plausibelt".
Andre med mer peiling enn meg på dette, kan sikkert grave videre. Hadde ikke største eier kjørt ut "emiaksjene" sine dagene før Q4, måtte da kursen stått på 2-sifret allerede forrige uke.
Eller er det noe fundamentalt jeg overser her?
Synes det virker litt VEL tilfeldig med tidspunkt for alle børsmeldinger i det siste. Egyptkontrakten ble meldt ETTER at jobben var startet, beviselig sett om man fulgte med på Marine Traffic.
For meg så er ledelsen så bull og fremoverlent som jeg aldri har sett før, og seansen på Nordnet igår var også en opptreden Pedersen (såvidt meg bekjent) aldri tidligere har vært i nærheten av.
CMD kom, for første gang på flere år.
Mitt inntrykk er ihvertfall at PGS som selskap nærmest kjører en kampanje for tiden, så kan man selv spørre seg om hvorfor.
I tillegg kom igår Barclays med direkte bullanalyse. Og hvem er det som har innhentet oljeselskapenes E&P-tall for fremtiden som PGS bruker i sin guiding (du ser det på nordnetpresentasjonen igår)? Jo, det var da vitterlig Barclays.
Jeg trur ikke nedsalget fra Coltrane var helt beregnet, så dessverre fikk vi "sell on news" på alle børsmeldinger for Q4. Vi fikk "sell on news" på Q4 også, men så kom det frem at refinansiering IKKE krevde ny emisjon, og etter den uttalelsen har det gått kun en vei.
Jeg støtter selen i dette, at mcap HAR en betydning for betingelsene. Jeg påstår det ikke, men bruker ordet "plausibelt".
Andre med mer peiling enn meg på dette, kan sikkert grave videre. Hadde ikke største eier kjørt ut "emiaksjene" sine dagene før Q4, måtte da kursen stått på 2-sifret allerede forrige uke.
Eller er det noe fundamentalt jeg overser her?
Redigert 02.02.2023 kl 09:39
FaeniHelvete
02.02.2023 kl 09:37
3381
Jeg tar bare utgangspunkt i Q4 presentasjonen, hvor de var særdeles tydelig på at dagens rentenivå ikke er noe de ønsker å hoppe på, da har jeg svært liten tro på at man to uker senere inngår en avtale. Jeg tror vi fint passerer mars uten at noe er på plass. Blokkene på britisk sektor kommer vel i spill ifbm Q1?
Men det kan godt hende jeg tar feil der, gjerne det.
De har jo uansett fjernet en rekke usikkerhetsmomenter. Fremtiden ser veldig spennende ut og refinansieringen kommer uten emisjon og i teorien kan den komme når som helst. Refinansiering vil jo i aller høyeste grad trigge en reprising så det er jo liten grunn til ikke å ta plass på dette toget.
Men det kan godt hende jeg tar feil der, gjerne det.
De har jo uansett fjernet en rekke usikkerhetsmomenter. Fremtiden ser veldig spennende ut og refinansieringen kommer uten emisjon og i teorien kan den komme når som helst. Refinansiering vil jo i aller høyeste grad trigge en reprising så det er jo liten grunn til ikke å ta plass på dette toget.
oppturen
02.02.2023 kl 09:39
3366
Fordi PGS anser $150 mill som tilstrekkelig likviditet mens de har over $250 mill på konto. Se Q4
Kleptomanen
02.02.2023 kl 09:39
3369
Ikke funnet retning for dagen.. OPP eller NED..? BORTOVER skal den ikke…
VantageVolante
02.02.2023 kl 09:47
3387
Og legg spesiellt merke til setningen fra Pedersen igår, som omhandlet refi. Han sa noe sånt som at han håper de slipper å lese kommentarer om at gjeldssituasjonen er et problem.
Og ikke nok med det, han stiller opp på Finansavisen TV senere idag.
Det formerlig oser agenda lang vei. Jeg trur planen er å nå en viss markedsverdi, og at grunnen er bedrede lånevilkår. Pedersen sa under Q4 at refi er klart, og kommer "soon". Deretter sa han "kan ta tid, men kan altså skje "soon"".
Hvilken variabel er det de venter på, som enten innen kort tid, eller lengre tid, skal være avgjørende for når han trykker på knappen?????? Rentenivå er vel rimelig kjent og forutsigbart. Renta har en stigende tendens, og det vil gjerne lønne seg å få gjort avtalen før den stiger ytterligere.
Det er i mitt hode endret rating de venter på, det må være eneste variabelen som kan inntreffe både på kort og lengre tid. Og hva kan påvirke ratingen på enten kort eller lengre tid????
De skal jo ikke legge frem nye tall på kort tidhorisont, så det er det ikke. Hva er det så som kan slå inn? Mcap!
Spør deg selv om et stort selskap gjerne får bedre rating enn et lite selskap, der størrelse reflekteres gjennom mcap.
I mitt enkle sinn så synes jeg det høres logisk ut.
Forøvrig setter jeg pris på dine kritiske kommentarer, da slike innlegg du kommer med ofte fører til konstruktive meningsutvekslinger. Dette i kontrast til f.eks Rischioso sine innlegg som mest er kun hauss eller baiss. Dvs støy
Og ikke nok med det, han stiller opp på Finansavisen TV senere idag.
Det formerlig oser agenda lang vei. Jeg trur planen er å nå en viss markedsverdi, og at grunnen er bedrede lånevilkår. Pedersen sa under Q4 at refi er klart, og kommer "soon". Deretter sa han "kan ta tid, men kan altså skje "soon"".
Hvilken variabel er det de venter på, som enten innen kort tid, eller lengre tid, skal være avgjørende for når han trykker på knappen?????? Rentenivå er vel rimelig kjent og forutsigbart. Renta har en stigende tendens, og det vil gjerne lønne seg å få gjort avtalen før den stiger ytterligere.
Det er i mitt hode endret rating de venter på, det må være eneste variabelen som kan inntreffe både på kort og lengre tid. Og hva kan påvirke ratingen på enten kort eller lengre tid????
De skal jo ikke legge frem nye tall på kort tidhorisont, så det er det ikke. Hva er det så som kan slå inn? Mcap!
Spør deg selv om et stort selskap gjerne får bedre rating enn et lite selskap, der størrelse reflekteres gjennom mcap.
I mitt enkle sinn så synes jeg det høres logisk ut.
Forøvrig setter jeg pris på dine kritiske kommentarer, da slike innlegg du kommer med ofte fører til konstruktive meningsutvekslinger. Dette i kontrast til f.eks Rischioso sine innlegg som mest er kun hauss eller baiss. Dvs støy
Redigert 02.02.2023 kl 10:00
Anbefaler finlesing av dagens VantageVolante
Kontur
02.02.2023 kl 09:59
3285
Platinum365 skrev 3.7, 6.7, 9.7?
Spiller i tilfelle ingen rolle for enkelte av oss, vil være på plass på et blunk.
Men tror vi skal en god del høyere før det eventuelt blir.
Men tror vi skal en god del høyere før det eventuelt blir.
Broker74
02.02.2023 kl 10:00
3296
Omsetning 26.01: 444.096.785 Omsetningshastighet snitt pr min ca 986k.
Omsetning 01.02: 168.339.460 Omsetningshastighet snitt pr min ca 326k
I dag:
Omsetningshastighet pr min kl 10:00: 836k i min.
Omsetning totalt 02.02: xxx.xxx.xxx Omsetningshastighet snitt pr min i dag ca xxxk.
Omsetning 01.02: 168.339.460 Omsetningshastighet snitt pr min ca 326k
I dag:
Omsetningshastighet pr min kl 10:00: 836k i min.
Omsetning totalt 02.02: xxx.xxx.xxx Omsetningshastighet snitt pr min i dag ca xxxk.
Redigert 02.02.2023 kl 10:37
Til dere våghalser som tar sjansen på å trade i PGS. Sørg i det minste for å være inne 14.30. Lukting på 10ern kan inntreffe ved flere scenarier
Helt usannsynlig på denne siden av Refi. Mitt tip et at neste emisjon, om det i det hele tatt blir noe sånt igjen, er vekstemisjon i forbindelse med New Energy Spin-off. Noe vi i såfall bør håpe inderlig på. Kanskje til påske
Redigert 02.02.2023 kl 10:05
skadi
02.02.2023 kl 10:05
3396
Sånn sett litt rart at ledelsen ikke har bestemt seg for å skrive opp verdier på båter og bibliotek i forbindelse med årspresentasjon forrige torsdag. Det hadde vel vært fullt ut forsvarlig med betydelig oppskrivning og på denne måten styrking av balansen.
Ja hva venter de med her? Er det dette som er å spare på kruttet?