$PGS$ 🦬"Oil Chief Bull Bullesen i Bulleveien 10"🦬
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
06.02.2023 kl 19:52
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
observer009
Opec chief bullish on global oil market outlook as China reopens
Opec sees potential for demand increase in oil markets led by the Chinese demand resurgence.
Al Ghais said he remains concerned about the lack of investments in the oil and gas sector and stressed that up to $12.1 trillion of global investments would be needed by 2045.
“Today we have a natural decline in global oil production and not investing enough for replacing the decline,” he said.
https://www.upstreamonline.com/production/opec-chief-bullish-on-global-oil-market-outlook-as-china-reopens/2-1-1399718
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Kontur
Her vil komme flere oppdaterte analyser. Tror Pareto er like rundt hjørnet. Snakket med en på bordet nå..
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
https://www.finansavisen.no/finans/2023/02/06/7983036/abg-sundal-collier-forventningene-er-fortsatt-for-lave
ABG Sundal Collier: Forventningene er fortsatt for lave
Analysesjef John Olaisen spår vedvarende høye olje- og gasspriser. Han liker både de største produsentene og seismikkleverandørene.
– Vi har også en kjøpsanbefaling på PGS, som skal refinansiere gjelden i løpet av de nærmeste månedene, uten å trenge ny egenkapital, fortsetter han.
– Et refinansiert PGS vil fremstå som veldig billig, med en aksjekurs tilsvarende bare rundt fire ganger årets estimerte inntjening, og i tillegg kan neste års utbytte bli hyggelig.
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
CAVERN
Jeg har stilt meg følgende spørsmål jeg da:
1. Aker BP skal investere over 200 milliarder de neste årene. Hva betyr det for PGS?
2. Hvor mye skal andre oljeselskap investere de neste årene ? Hva betyr det for PGS?
3. Trenger verden mer energi? Hva betyr i så fall det for PGS?
4. Går det grønne skiftet raskt nok? Påvirker det PGS?
5. Det finnes 15 skip som samler inn seismikk i verden i dag. PGS kontrollerer ½ av de. Er dette positivt for PGS?
6. PGS sjefen sier vi er tidlig i syklusen for oppgang. Hva betyr det for PGS på sikt?
7. Hva betyr svarene på ovennevte spørsmål for den kommende refinansieringen av PGS?
8. Hvilken innvirkning får det for kursen til PGS om refinansieringen går i orden?
Opec chief bullish on global oil market outlook as China reopens
Opec sees potential for demand increase in oil markets led by the Chinese demand resurgence.
Al Ghais said he remains concerned about the lack of investments in the oil and gas sector and stressed that up to $12.1 trillion of global investments would be needed by 2045.
“Today we have a natural decline in global oil production and not investing enough for replacing the decline,” he said.
https://www.upstreamonline.com/production/opec-chief-bullish-on-global-oil-market-outlook-as-china-reopens/2-1-1399718
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Kontur
Her vil komme flere oppdaterte analyser. Tror Pareto er like rundt hjørnet. Snakket med en på bordet nå..
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
https://www.finansavisen.no/finans/2023/02/06/7983036/abg-sundal-collier-forventningene-er-fortsatt-for-lave
ABG Sundal Collier: Forventningene er fortsatt for lave
Analysesjef John Olaisen spår vedvarende høye olje- og gasspriser. Han liker både de største produsentene og seismikkleverandørene.
– Vi har også en kjøpsanbefaling på PGS, som skal refinansiere gjelden i løpet av de nærmeste månedene, uten å trenge ny egenkapital, fortsetter han.
– Et refinansiert PGS vil fremstå som veldig billig, med en aksjekurs tilsvarende bare rundt fire ganger årets estimerte inntjening, og i tillegg kan neste års utbytte bli hyggelig.
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
CAVERN
Jeg har stilt meg følgende spørsmål jeg da:
1. Aker BP skal investere over 200 milliarder de neste årene. Hva betyr det for PGS?
2. Hvor mye skal andre oljeselskap investere de neste årene ? Hva betyr det for PGS?
3. Trenger verden mer energi? Hva betyr i så fall det for PGS?
4. Går det grønne skiftet raskt nok? Påvirker det PGS?
5. Det finnes 15 skip som samler inn seismikk i verden i dag. PGS kontrollerer ½ av de. Er dette positivt for PGS?
6. PGS sjefen sier vi er tidlig i syklusen for oppgang. Hva betyr det for PGS på sikt?
7. Hva betyr svarene på ovennevte spørsmål for den kommende refinansieringen av PGS?
8. Hvilken innvirkning får det for kursen til PGS om refinansieringen går i orden?
Redigert 06.02.2023 kl 18:47
Du må logge inn for å svare
kongsberg1
02.02.2023 kl 16:31
4834
Var ikke dette bull info så vet jeg nå ikke. Var ikke en eneste negativ nyhet, kun monopol tilstander for et selskap som er vant med konkuranse. Hmm, ingen nye konkurrenter i uoverskuelig fremtid. 🏖🏖🌋🌋🚀🚀🚀
VantageVolante
02.02.2023 kl 16:32
4808
BIFFogBÆRNÉ skrev Lander på 9tallet idag også. Det er meeeget bra! 😊👍
Ja, men den oljeprisen må ikke under 80 imorgen, da er jeg stygt redd PGS ender på 8-tallet. Samtidig skal det sies at på 2 dager har PGS gått merkbart opp, samtidig som olja har gått merkbart ned.
rischioso
02.02.2023 kl 16:32
4912
Er det bare meg som synes kursen begynner å bli baktung ... ?...
Uansett, grei støtte både på 8 blank og 7,7 ... ;)
Uansett, grei støtte både på 8 blank og 7,7 ... ;)
Den såkalte "Fløteskummingsfasen". De Gode Årene
Thesistulling
02.02.2023 kl 16:41
4821
Slik jeg ser det, så er den litt baktung fordi noen er på kjøper'n.
Noen er ihvertfall veldig aktiv med store poster......
Men, jeg er nå bare en tulling.
Noen er ihvertfall veldig aktiv med store poster......
Men, jeg er nå bare en tulling.
kongsberg1
02.02.2023 kl 16:42
4845
Slettet brukerskrev Den såkalte "Fløteskummingsfasen". De Gode Årene
Jepp, helt korrekt. På med longsen, bare å nyte oppturen.
maximer
02.02.2023 kl 16:43
4832
Hvorfor i h.....e får jeg dette opp igjen, jeg har blokkert tufsen!?
Du er litt av en skøyer, liker det! Opp nesten 10% i går og ned 2,5% i dag på halve volumet. Skikkelig tungt 😂
verdensmester
02.02.2023 kl 16:44
4815
Anbefaler alle å høre intervjuet med SJEFEN på FA, så skjønner man at salg av aksjen PGS er en svært dårlig ide
Artige
02.02.2023 kl 16:58
4604
Var jo nada nytt. Markedet ble heller ikke veldig imponert. Tvert imot.
Tingmåskje
02.02.2023 kl 17:01
4564
Olja satte det som blir bunn for februar akkurat ved børsens stengetid i dag. 😄 At Pgs har steget mens olja har gått fra 87 til 81 denne uka sier det meste, bullsignaler overalt og over 9 til slutt i dag var sterkt!
Redigert 02.02.2023 kl 17:08
Maxx
02.02.2023 kl 17:05
4524
Tror du det kan komme noe nytt hver uke eller ??
Nettopp levert tall og hatt kapital dag. Kursen brøt endelig bopp gjennom 9
Så sier du markedet ble ikke imponert, tvert i mot. Hva legger du i det da? ( Solgte seg vel ut på 8.97-9.10😊).
Kan det heller ha noe med at:
2 ganske svake børs dager på rad
Oljen er ned fra 88-89 til 82.22
At noen da gevinst sikrer
At rentene i eu og USA gikk opp, og at dem europeiske sentralbanken sa at vi er ikke ferdig enda.
Hadde ikke noe negativ innvirkning det intervjuet 😊
Nettopp levert tall og hatt kapital dag. Kursen brøt endelig bopp gjennom 9
Så sier du markedet ble ikke imponert, tvert i mot. Hva legger du i det da? ( Solgte seg vel ut på 8.97-9.10😊).
Kan det heller ha noe med at:
2 ganske svake børs dager på rad
Oljen er ned fra 88-89 til 82.22
At noen da gevinst sikrer
At rentene i eu og USA gikk opp, og at dem europeiske sentralbanken sa at vi er ikke ferdig enda.
Hadde ikke noe negativ innvirkning det intervjuet 😊
maximer
02.02.2023 kl 17:06
4514
Innslaget med Rune OP var meeget godt og troverdig framført. Det eneste jeg ser at noen evt kan kikke på er om han smilte for mye eller alt for mye. Se selv!
Det er da man kan begynne å snakke om "Den Vaksinerte Aksje".
Det er liksom ingen ting av det negative som biter skikkelig på. Men hver lille BULL-fyrstikk blir til en flammekaster🤩
Mvh All In og meeeget komfyrtabel♨️
Det er liksom ingen ting av det negative som biter skikkelig på. Men hver lille BULL-fyrstikk blir til en flammekaster🤩
Mvh All In og meeeget komfyrtabel♨️
BIFFogBÆRNÉ
02.02.2023 kl 17:07
4533
For deg og meg var det ikke mye nytt.
Men det er mange mennesker der ute! som først nå begynner å få dette med seg.
De nye kursmålene vil og gi bensin på bålet.
At det dupper litt idag etter en hef 10 dag igår. Er ikke noe rart.
Men det er mange mennesker der ute! som først nå begynner å få dette med seg.
De nye kursmålene vil og gi bensin på bålet.
At det dupper litt idag etter en hef 10 dag igår. Er ikke noe rart.
Tigerberget
02.02.2023 kl 17:13
4471
Ja det er bare deg.
Kanskje du får med deg den siamesiske tvillingen Bmwx1 og rakettforskeren Gullhaugen også med i koret.
Kanskje du får med deg den siamesiske tvillingen Bmwx1 og rakettforskeren Gullhaugen også med i koret.
En til ut og en til spiker …. Resten ? Det er det som er et lite trumfkort. Det vil bli god etterspørsel etter båtene. Det er bare to selskap med bpter og utstyr. Mangelvare. Så en etter en blir de nok tatt ut i drift 🚢 Lar sjefen Sitting Bull Rune tale for behovet:
Fra dagens FA nyheter: « Vi er tidlig i syklusen, sier PGS-sjef Rune Olav Pedersen om oppturen i seismikk. Han kommer til studio for å fortelle hvor mye fart det er i oljeselskapene som ikke er børsnotert, hvor stort havvind og karbonfangst kan bli, og om han tror PGS og Shearwater får ha seismikkflåten for seg selv for evig.»
Fra dagens FA nyheter: « Vi er tidlig i syklusen, sier PGS-sjef Rune Olav Pedersen om oppturen i seismikk. Han kommer til studio for å fortelle hvor mye fart det er i oljeselskapene som ikke er børsnotert, hvor stort havvind og karbonfangst kan bli, og om han tror PGS og Shearwater får ha seismikkflåten for seg selv for evig.»
Redigert 02.02.2023 kl 17:21
BIFFogBÆRNÉ
02.02.2023 kl 17:15
4699
Voooooff voooooff vooooooff! Er det RISenschnauser'n som bjeffer i det fjerne?
Nei det er bare Pedersen som står å kaster bensin på bålet!!
Vooooooooooooooooooooff!!!
Nei det er bare Pedersen som står å kaster bensin på bålet!!
Vooooooooooooooooooooff!!!
Redigert 02.02.2023 kl 17:21
maximer
02.02.2023 kl 17:25
4589
Artig kar du, vet mammaen din at du skriver på pc hennes? Når du skriver at "Markedet ble heller ikke veldig imponert. Tvert om." Altså blei dei imponert ! Artig kar du fryken.
ABG antyder vel at PGS har en P/E på 4 framover. Det tilsier i så fall at selskapet tjener inn selskapets markedsverdi på 4 år. Det er ganske billig.
Det er nok en del oppside, i form av mulig økte rater, mer late sales, transfer fees, flere skip i drift. Det gjør PGS enda billigere.
Det er nedside, men først og fremst knyttet til om oljeprisen går langt ned. Men det skal en del til.
Det er imidlertid en ting jeg ikke skjønner. Når PGS vil refinansiere gjelda, hvorfor skriver de ikke opp verdien av skipene først? Det bør gi økt sikkerhet for gjelda og bedre vilkår. Særlig Victory bør skrives opp, da den går fra å ligge i bøya til å generere cash.
Det er nok en del oppside, i form av mulig økte rater, mer late sales, transfer fees, flere skip i drift. Det gjør PGS enda billigere.
Det er nedside, men først og fremst knyttet til om oljeprisen går langt ned. Men det skal en del til.
Det er imidlertid en ting jeg ikke skjønner. Når PGS vil refinansiere gjelda, hvorfor skriver de ikke opp verdien av skipene først? Det bør gi økt sikkerhet for gjelda og bedre vilkår. Særlig Victory bør skrives opp, da den går fra å ligge i bøya til å generere cash.
Kontur
02.02.2023 kl 17:47
4363
Enkel oppskrift på å tjene usannsynlig mye penger:
Sitt på PGS aksjer, slapp av.
Sitt på PGS aksjer, slapp av.
TonyB
02.02.2023 kl 19:30
3711
Nettopp 👍. Om jeg husker riktig i farten er verdiene av skip og utstyr bokørt til en verdi av ca 7,4 mrd (multibiblioteket 3 mrd). Kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at ikke skipene skal være betydelig mer verdt nå. Det ble vel foretatt store nedskrivinger når krisen sto på. Likefullt mener jeg en skal reversere nedskrivingen når eiendelene igjen representerer f eks samme verdi som før nedskriving (altså reversering når eiendelene gir betydelig endret fremtidig kontantstrøm). Dette vil i såfall ha direkte regnskapsmessig resultateffekt (reversering nedskriving blir en «inntekt»). F eks 1 mrd reversert nedskriving gir 1 mrd forbedret bunnlinje (Endring uts skatt holdes utenfor. Vet ikke konkret hvilke regler PGS er under). I tillegg vil balansen vise en helt annen soliditet og styrket EK. Mulig dette evt må igjennom en revisorgodkjenning først
Redigert 02.02.2023 kl 20:22
Da er det surt du har kastet kortene på 7,49. Eller var det 3,75% etter utvanning. Går helt i surr med all den gode kunnskapen du besitter
Redigert 02.02.2023 kl 19:47
TonyB
02.02.2023 kl 19:58
3488
Geiren skrev P/E på 4 tilsvarer en kurs på 30-35kr
Mcap på ca 27,2 mrd da ved kurs ekesmpelvis 30
Hehe -- kaste perler før svin
Hva du synes rischioso er ikke så veldig interessant altså. Du er best når du holder kjeft. Hva er det nå da, skal vi lukke noen gap’s på 5, 6 tallet?
;-)
;-)
VantageVolante
02.02.2023 kl 21:02
5189
Du kan like gjerne slå opp svaret på Investtech. Du vet, det er jo derfra han henter infoen.
Og hva sier så de?
Jo, de sier kjøp på alle 3 tidshorisonter. Men Ris skal ut å trylle.
Og hva sier så de?
Jo, de sier kjøp på alle 3 tidshorisonter. Men Ris skal ut å trylle.
VantageVolante
02.02.2023 kl 21:05
5209
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 2. feb 2023
PGS har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledningen av en mer horisontal utvikling. Aksjen ga kjøpssignal fra en rektangelformasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 7.49 kroner. Videre oppgang til 10.37 kroner eller mer er signalisert. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 8.00 kroner. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Dette styrker aksjen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp (Score: 95)
PGS har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledningen av en mer horisontal utvikling. Aksjen ga kjøpssignal fra en rektangelformasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 7.49 kroner. Videre oppgang til 10.37 kroner eller mer er signalisert. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 8.00 kroner. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Dette styrker aksjen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp (Score: 95)
VantageVolante
02.02.2023 kl 21:07
5188
Automatisk teknisk analyse. Kort sikt, 2. feb 2023
Investorene har over tid betalt stadig høyere priser for å kjøpe seg opp i PGS og aksjen ligger i en stigende trendkanal på kort sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Aksjen ga kjøpssignal fra en rektangelformasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 7.81 kroner. Videre oppgang til 11.19 kroner eller mer er signalisert. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 7.70 kroner. RSI over 70 viser at momentumet i aksjen er sterkt positivt på kort sikt. Investorer har stadig gått opp i pris for å få kjøpt aksjen, noe som indikerer økende optimisme og at kursen skal fortsette opp. Spesielt i store aksjer kan imidlertid høy RSI være tegn på at aksjen er overkjøpt, og at det er fare for en reaksjon ned. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp (Score: 98)
Investorene har over tid betalt stadig høyere priser for å kjøpe seg opp i PGS og aksjen ligger i en stigende trendkanal på kort sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Aksjen ga kjøpssignal fra en rektangelformasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 7.81 kroner. Videre oppgang til 11.19 kroner eller mer er signalisert. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 7.70 kroner. RSI over 70 viser at momentumet i aksjen er sterkt positivt på kort sikt. Investorer har stadig gått opp i pris for å få kjøpt aksjen, noe som indikerer økende optimisme og at kursen skal fortsette opp. Spesielt i store aksjer kan imidlertid høy RSI være tegn på at aksjen er overkjøpt, og at det er fare for en reaksjon ned. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp (Score: 98)
VantageVolante
02.02.2023 kl 21:08
5176
Automatisk teknisk analyse. Lang sikt, 2. feb 2023
Investorene har over tid godtatt stadig lavere priser for å komme seg ut av PGS og aksjen ligger i en fallende trendkanal på lang sikt. Fallende trender indikerer at bedriften er inne i en negativ utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er avtagende. Aksjen ga kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 8.77 kroner. Videre oppgang til 45.09 kroner eller mer er signalisert. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 7.80 kroner og videre oppgang er dermed signalisert. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på lang sikt.
Anbefaling en til seks kvartalers sikt: Kjøp (Score: 91)
Investorene har over tid godtatt stadig lavere priser for å komme seg ut av PGS og aksjen ligger i en fallende trendkanal på lang sikt. Fallende trender indikerer at bedriften er inne i en negativ utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er avtagende. Aksjen ga kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 8.77 kroner. Videre oppgang til 45.09 kroner eller mer er signalisert. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 7.80 kroner og videre oppgang er dermed signalisert. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på lang sikt.
Anbefaling en til seks kvartalers sikt: Kjøp (Score: 91)
VantageVolante
02.02.2023 kl 21:12
5167
Man kjenner jo lett igjen språket som risen bruker, og presenterer det som egne utsagn
Enhver fjott klarer vel å lese, inkl ris
Enhver fjott klarer vel å lese, inkl ris
oppturen
02.02.2023 kl 21:15
5145
Der ja, endelig et realistisk kursmål som vi kan strekke oss etter.
« Videre oppgang til 45.09 kroner eller mer er signalisert»
« Videre oppgang til 45.09 kroner eller mer er signalisert»
50 summer 2023 av rischioso's bro Longsitinbulk!
Bertelli
02.02.2023 kl 21:25
5018
Jeg har prøvd å trade pgs. Tjent gode penger, men hadde tjent mer ved bare være langsiktig. Tror den faller litt i morgen pga lav oljepris. Kjøper meg inn i morgen regner jeg med på høy 8 tallet, hvis jeg er så heldig.
Kontur
02.02.2023 kl 21:28
5012
Dere
Alle lamper lyser kjøp kjøp kjøp.
At noen forsøker å trade må vi bare akseptere, men synes det ser latterlig ut at samme person skifter grunnleggende argument «annenhver dag» men toskeskap finnes jo overalt så..
Spiller uansett liten rolle for PGS kursen. Den kursen er allerede satt, det ser stort sett absolutt alle veldig tydelig nå.
Vi som sitter Long kan sette stolen på bikk, slappe av og nyte oppgangen uke for uke for uke
Alle lamper lyser kjøp kjøp kjøp.
At noen forsøker å trade må vi bare akseptere, men synes det ser latterlig ut at samme person skifter grunnleggende argument «annenhver dag» men toskeskap finnes jo overalt så..
Spiller uansett liten rolle for PGS kursen. Den kursen er allerede satt, det ser stort sett absolutt alle veldig tydelig nå.
Vi som sitter Long kan sette stolen på bikk, slappe av og nyte oppgangen uke for uke for uke
VantageVolante
02.02.2023 kl 21:37
4936
Mitt bet etter grønn USA og nok en positiv artikkel i FA nå nettopp, er oppgang imorgen hvis olje ligger i området 82-83 imorgen.
https://www.finansavisen.no/energi/2023/02/02/7982447/pgs-sjefen-tror-vi-bare-har-sett-starten-vi-er-tidlig-i-syklusen
https://www.finansavisen.no/energi/2023/02/02/7982447/pgs-sjefen-tror-vi-bare-har-sett-starten-vi-er-tidlig-i-syklusen
Redigert 02.02.2023 kl 21:38
Travis-Bickle
02.02.2023 kl 21:44
4891
Du tar da ikke hensyn til at oljen kan finne støtte rundt $78 og at OSX er ned 5%.
Litt kynisk spill i morgentimene og en fin uke er vasket vekk i en folkeaksje som PGS.
Litt kynisk spill i morgentimene og en fin uke er vasket vekk i en folkeaksje som PGS.
Solgte noe i dag og satt inn i TGS på dagens dipp. Har tro på begge seismikk selskap og har 60/40 favør PGS nå.
Kontur
02.02.2023 kl 22:13
4667
Vi skal opp.
1 uke til usa starter fylling nå.
Kina importerer mer. Russland export bremses. Saudi slipper ikke oljen særlig lavere.
Fundamentalt spiller det egentlig liten rolle for PGS de lever av leting og der er ikke mange å velge i mellom for oljeselskapene.
PGS har nesten dette i sin hule hånd og prisen på seismikk stiger bratt
Kjøp PGS nå og vær lur
1 uke til usa starter fylling nå.
Kina importerer mer. Russland export bremses. Saudi slipper ikke oljen særlig lavere.
Fundamentalt spiller det egentlig liten rolle for PGS de lever av leting og der er ikke mange å velge i mellom for oljeselskapene.
PGS har nesten dette i sin hule hånd og prisen på seismikk stiger bratt
Kjøp PGS nå og vær lur
Travis-Bickle
02.02.2023 kl 22:21
4621
Nå trakk Alphabet(google) of Amazon ut proppen på Nasdaq etter stengetid. Så morgendagen blir en lek for traderne, hvis da ikke Pedersen trekker en kanin opp av foret.
Imorgen vet vi mer…;)
GullHårAllOve
02.02.2023 kl 22:40
4500
Du mener seriøst at 4 og 5 % ned i etterhandlen for to aksjer i USA som før det gikk opp over 7% gir tradere i Norge fritt spill dagen derpå? Det henger jo overhode ikke på grep.......
VantageVolante
02.02.2023 kl 22:44
4476
Selv skjønte jeg så lite av den setningen hans at jeg ikke klarte å formulere et spørsmål engang, annet enn et "so what" i mitt stille sinn
Bertelli
02.02.2023 kl 22:45
4479
Pgs er ikke upåvirket av børsklimaet, eller fallet av oljerelaterte aksjer i USA.
Travis-Bickle
02.02.2023 kl 22:45
4544
Skulle i utgangspunktet ikke bety noe.....ehhh
Nå leverte Apple "dårligere" enn forventet og er ned ca 5%.
Nå leverte Apple "dårligere" enn forventet og er ned ca 5%.