Pho presenterte fantastisk nyhet, de kan få monopol i USA :-) ?

SomSa
PHO 16.11.2018 kl 10:55 23055


Folk har ikke undersøkt hva det ble sagt på 3Q presentasjonen. PHO har meldt et historisk gjennombrudd for Cysview i USA. Etter presentasjonen av 3Q spiller liten rolle om de tjener penger i 2Q 2019 eller 2Q 2020, om de selger 30 scope i 2019 eller 200. Innen 5-7 år kan PHO lett få minst 60%-70% av det totale markedet i USA.

PHO meldte følgende det historiske gjennombrudet i USA:

**BLC with Cysview – A New Standard of Care in 74% of NCCN Designated Cancer Centers**

NCCN har 27 medlemmer og disse spredd over hele USA, fra øst til vest fra nord til Sør. 74% av disse eller 20 medlemmer vil bruke BLC med Cysview som standard behandling, og vi venter på 7 andre. NCCN definerer retningslinjer og andre sykehus følger disse. NCCN skriver følgende:

****************************************************
" The core resources made available by NCCN are the NCCN Clinical Practice Guidelines in Oncology (NCCN Guidelines®). These guidelines are the recognized standard for clinical policy in cancer care and are the most detailed and most frequently updated clinical practice guidelines available in any area of medicine."

https://www.nccn.org/patients/clinical/default.aspx

****************************************************

Hva dette betyr:
Det er normalt at en standard behandling får monopol. Innen kort tid bruker 74% av NCCN medlemmer BLC + Cysview som standard behandling. NCCN mener at BLC + Cysview gir det beste resultatet. Når de gir retningslinje for undersøkelse av blærekreft og anbefaler bruk av Cysview bør de andre følge dette. PHO skulle i første omgang satse på topp 25% av TURBT and Surveillance markedet i USA. Dette tilsvarer en markedsverdi på US 670 mil i året. Det totale markedet i USA blir US$ 2,68 mrd. Etter hvert skal salget gå som turbofart og PHO kommer til å erobre resten av markedet på 75% med minimal ressursbruk. Innen 5-8 år kan PHO få 60%-70% det totale markedet i USA og det spiller liten rolle hvor mye tjener de i år, neste år eller i 2020.

Som SomSa sa tidligere skal PHO ta en Tomra. I 1990 tallet var Tomra´s hovedsatsings land Tyskland. Det tok litt lengre tid å etablere i Tyskland. Men etter etablering erobret de land etter land og nå aksjekursen er over 200. PHO´s hovedsatsings land er USA og etter mange år er de nær å få sitt gjennombrud. Når inntektene strømmer inn fra USA vil de kanslere kontrakten med Ipsen og satse selv i Europa og andre land....... I Tomra finnes ca. 148 aksjer og i PHO ca. 21,6 mil.

Dersom vi antar at markedet i resten av verden er like stor som i USA og man tar fram kalkulatoren blir aksjekursen langt over 5000. Jeg sier ikke nei takk til 500 og dette er helt realistisk innen noen få år.


NCCN medlemmer:
Fred & Pamela Buffett Cancer Center, Omaha, NE
Case Comprehensive Cancer Center/University Hospitals Seidman Cancer Center and Cleveland Clinic Taussig Cancer Institute, Cleveland, OH
City of Hope National Medical Center, Duarte, CA
Dana-Farber/Brigham and Women's Cancer Center | Massachusetts General Hospital Cancer Center, Boston, MA
Duke Cancer Institute, Durham, NC
Fox Chase Cancer Center, Philadelphia, PA
Huntsman Cancer Institute at the University of Utah, Salt Lake City, UT
Fred Hutchinson Cancer Research Center/Seattle Cancer Care Alliance, Seattle, WA
The Sidney Kimmel Comprehensive Cancer Center at Johns Hopkins, Baltimore, MD
Robert H. Lurie Comprehensive Cancer Center of Northwestern University, Chicago, IL
Mayo Clinic Cancer Center, Phoenix/Scottsdale, AZ; Jacksonville, FL; Rochester, MN
Memorial Sloan Kettering Cancer Center, New York, NY
Moffitt Cancer Center, Tampa, FL
The Ohio State University Comprehensive Cancer Center - James Cancer Hospital and Solove Research Institute, Columbus, OH
Roswell Park Comprehensive Cancer Center, Buffalo, NY
Siteman Cancer Center at Barnes-Jewish Hospital and Washington University School of Medicine, St. Louis, MO
St. Jude Children's Research Hospital/The University of Tennessee Health Science Center, Memphis, TN
Stanford Cancer Institute, Stanford, CA
University of Alabama at Birmingham Comprehensive Cancer Center, Birmingham, AL
UC San Diego Moores Cancer Center, La Jolla, CA
UCSF Helen Diller Family Comprehensive Cancer Center, San Francisco, CA
University of Colorado Cancer Center, Aurora, CO
University of Michigan Rogel Cancer Center, Ann Arbor, MI
The University of Texas MD Anderson Cancer Center, Houston, TX
University of Wisconsin Carbone Cancer Center, Madison, WI
Vanderbilt-Ingram Cancer Center, Nashville, TN
Yale Cancer Center/Smilow Cancer Hospital, New Haven, CT
Redigert 21.01.2021 kl 00:53 Du må logge inn for å svare
ITinvest
16.11.2018 kl 17:56 8961

dette med budsjetter kan slå begge veier. Ofte att en også har ubrukte midler igjen på slutten av året, som da brukes der det er behov.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2018 kl 19:25 8844

Jeg mener at PHO nå har kommet over de vesentligste hindrene til å bli en stor (kassa)suksess. De har et unikt produkt, som nå har fått de nødvendige godkjennelsene, og har fått tilgang til et enormt marked (særlig i USA). Hvorfor har ikke dette i større grad gjenspeilet seg i aksjekursen? Burde ikke, som thePower skriver, alle nye/eksisterende aksjonærer kaste seg over PHO på dagens kurs?

Det kan være flere grunner til det. Jeg personlig tror flere ønsker en større grad av sikkerhet - herunder venter på den nye guidingen. Det er en sammenheng mellom størrelsen på risikoen og fortjenestepotensialet - i aksjemarkedet, de som klarer å forutsi hva som vil komme i fremtiden (både av gode/dårlige nyheter) vil oppnå en høyere fortjeneste/unngå tap dersom en investerer/selger i forkant før risikoen er tatt ned/kjent. Skal en tjene på aksjemarkedet må en være i forkant. Kommer det en guiding som er veldig positiv, vil kursen øke mye på kort tid (og da er mye av fortjenestepotensialet også tatt ut). Min erfaring er ofte at det er i de "stille periodene" en bør investere/gjøre sine valg - gitt at ens vurderinger viser at fortjenestepotensialet (vurdert opp mot risikoen/sannsynligheten) tilsier det. Overført til PHO, guidingen som kommer senest i feb 2019 (fremleggelse av årsrapporten) vil ha stor betydning for kursutviklingen. Dersom den blir i nærheten av det flere på HO har gitt uttrykk for, vil kursen stige markant i løpet av kort tid. Kommer man inn for seint, vil derfor mye av kurspotensialet være tatt ut. Er det noe i markedet i dag som kan hjelpe oss til å forutsi/gi en pekepinn på hva som vil komme i gudingen ?

Det er flere faktorer som spiller inn. Jeg oppfatter at det ikke er uenighet om at BLC + Cysview er det beste produktet i markedet i dag - det som diskuteres er bl.a. størrelsen på markedet, hvor stor markedsandel det er realistisk at PHO får i USA (herunder tidshorisonten), om/når PHO klarer å få solgt inn produktet mv. Med så mange faktorer er det vanskelig å komme frem til et eksakt svar. Jeg legger stor vekt i mine vurderinger på at dette er et unikt produkt, og de som dessverre blir rammet av kreft ønsker selvfølgelig å få tilgang til den beste behandlingene. Jeg er også sikker på at sykehusene/legene holder seg godt oppdatert og ønsker å bruke metoder/produkter som er best. PHO har fortsatt en jobb å gjøre (markedsføring/salg) - og det er en nå i full gang med (brukt store ressurser på dette) - samtidig tror jeg at når en først har begynt å få innpass i USA vil produktet nesten "selge seg selv" etter hvert. Jeg mener også at risikoen, på dagens kursnivå, er relativt lav. Vurdert opp mot potensialet som ligger i PHO synes jeg selskapet er et attraktivt investeringsobjekt. Det at CEO også selv velger nå, i forkant av guidingen, å bruke nærmere 600 000 på aksjekjøp er et godt tegn.

Dere får selv vurdere om det er gode nok "tegn i tiden" til at vi kan ha en velbegrunnet oppfatning om fremtiden til PHO (herunder innholdet i guidingen). Det er jeg sikker på at andre også regner på nå etter Q3 (og frem til guidingen) - noen er allerede ferdig og kommet med kjøpsanbefaling. Klarer en å gjøre det tidlig nok - og handler deretter - kan fortjenesten bli stor//ev. unngår store tap. Jeg tror det sitter flere på gjerdet (og som er i gang med disse vurderingene) - hvilket kan være en grunn til at omsetningen nå etter kursfallet er så lavt.

Synspunkter/tanker?

Ønsker dere alle sammen lykke til og en riktig fin helg!
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Daniel
16.11.2018 kl 20:40 8722

Du har mange av de samme tankene som jeg. Det største problemet mitt når det gjelder å investere i Photocure er min egen utålmodighet. Og at jeg ikke har mer penger å investere.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
nikkers
16.11.2018 kl 20:54 8691

Kurspotensialet er vel ikke tatt ut når ny guiding kommer??? Skjønner jeg lite av. man går glipp av noen prosenter opp, men slipper ørkenvandringen med påfølgende kursfall. Her er det bare å vente å se om PHO får sving på sakene sine i USA. Viser de til sterk vekst kan man slenge seg på. God helg!
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2018 kl 21:45 8596

Nikkers - du har et poeng i at det nok er flere som tenker det samme, at det vil ta tid før det kommer en kursmessig trigger. Men det kan ikke utelukkes at guidingen kommer før fremleggelsen av Q4 - ref at guiding kommer SENEST i feb 2019. Ellers var det nok noe upresist når jeg skrev at kurspotensial er tatt - dersom det kan oppfattes som at kursen ikke vil kunne stige ytterligere (overhode). Poenget mitt er at i det korte bildet, vil mye av kurspotensialet av en nyhet være tatt ut når den kommer. Vil det f.eks komme en meget positiv guiding før børsen åpner - vil kursen starte mye høyere enn ved børsslutt dagen før. Den økningen vil en ev. gå glipp av. Som Elvo skrev over - de som taper i aksjemarkedet selger ofte nær bunn, og kommet løpende etter og kjøper nær topp. Basert på dagens børskurs (verdi noe over 800 mill) er det ikke store forventninger til den nye guidingen - hvor mye tror du kursen vil stige dersom den nye guidingen ligger f.eks 100 % over dagens?
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
nikkers
16.11.2018 kl 23:03 8484

Kursen vil unektelig stige mye. Men dersom ny guiding kommer rett før nyttår og kursen har falt til f.eks rundt kr 30 har man jo endel å gå på. Hva ny guiding vil være er jo fremdeles et spørsmål også. Det er jo en sjanse for at denne kan skuffe også. Dersom den er svært god tar jeg det som et sikkert tegn på at PHO er i ferd med å lykkes. Så ja man går nok glipp av endel prosenter opp, men til gjengjeld investerer man i et sikrere case. Dette er nå min holdning foreløpig. Uansett Lykke til med PHO. Spennende aksje med et stort potensiale. Jeg følger med fra sidelinja. ( foreløpig).
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Nikko
17.11.2018 kl 13:45 8042

M73102,
Jeg lurer litt på hvor mye salg eller hvor stor ordre selskapet må ha før det bør/skal børsmeldes?
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2018 kl 14:16 7984

The Power- det er riktig at kursen i dag er kr 38, det er prisen noen er villig til å kjøpe/selge for nå. På lik linje som når kursen var kr 63 for en liten stund siden. Er ikke hele hensikten når en investerer å finne ut hva aksjen vil være verdt i morgen, 1 år, 3 år avhengig av tidsperspektivet enn setter? De som klarere å forutse kursen fremover, er best egnet til å tjene penger/unngå tap. Her må en selvfølgelig ta med i betraktningen risikoen/sannsynligheten for at noe vil inntreffe. Det er vanskelig å treffe bunnene/toppene - men dersom en har et lengre perspektiv og ikke driver med daytrading, er det ikke like prekært om en treffer bunnen - dersom en har stor tro på at kursen vil være mye høyere en gang i fremtiden.

PHO har utviklet et unikt produkt som i dag har fått de nødvendige godkjennelsene - har relativt nylig kommet ut på markedet, PHO har invester mye for å klargjøre produktet for salg i USA, det er et stort marked (dessverre er det mange som får blærekreft og som ønsker å ha tilgang til de beste produktene), de har fått på plass en CEO veldig nylig som er veldig godt kjent med hvordan en skal videreutvikle et selskap som er i den situasjonen PHO er i dag, CEO har brukt kr 600 000 på å kjøpe seg inn i PHO. Q3 var etter mitt syn som forventet, PHO er i vekst og vil fortsette og vokse, og jeg mener at PHO er i en bedre posisjon i dag enn ved Q2. Det er riktig at PHO har falt med nesten 40 % - og dersom jeg hadde ment at det var fundamentale årsaker til kursfallet, at PHO så mørkere på fremtidsutsikter (gitt en dårligere guiding) og innsiderne hadde begynt å selge - ville jeg vært mer skeptisk. Jeg kan ikke se at det er tilfellet - og mener at mye av kursfallet skyldes misforståelsen med guidingen i børsmeldingen, shortingen fra MV, stop loss/tvangssalg. I en aksje som PHO med relativt få aksjer, liten omsetning er det relativt enkelt å få til store kursutslag.

Basert på ovennevnte mener jeg kursfallet gir en enda større kjøpsmulighet. Det underbygges av innsidekjøpene og det som fremheves i kjøpsanbefalingene som har kommet etter Q3 - ref også uttalelsene fra Einarson i podkasten.

På dagens kurs anser jeg risikoen for å være minimal - selv om guidingen fra Q3 2017 skulle opprettholdes (hvilket for meg er helt usannsynlig), dvs at PHO vil totalt for alle markedene ha en omsetning i 2020 på ca kr 300 mill og gå med overskudd, forsvare dagens verdi på ca kr 850 mill (inkl 95 mill i kontanter) og være en kjøpskandidat. Men hva vil kursen være dersom den nye guidingen økes med f.eks. 50%, 100 % eller 200 %? Her må en selv gjøre sine vurderinger ift fremtiden til PHO - tenke over hva kursen vil være fremover hvis ulike scenarioer inntreffer (vurdere risikoen/sannsynligheten). Det blir i alle fall feil å si at en ikke skal investere kun fordi kursen i dag er 38 og har hatt et kursfall på 40 %. Spørsmålet er hva kursen vil være fremover, f.eks etter den nye guidingen? Mener du at den vil være lavere - hold deg unna. Tror du kursen vil være mye høyere - og anser risikoen for å være liten - bør du investere. Men for å tjene penger i aksjemarkedet må du være i forkant og treffe oftere enn du bommer:) Det hjelper ikke alltid å følge trenden, dvs. kjøpe når aksjene skyter fart og foreta panikksalg når kursen faller. Da vil en på sikt tape (kjøpe på topp/selge på bunn). Her må selvfølgelig som nevnt ta med i betraktning risiko/sannsynlighet. Det vil ofte være en tålmodighetsprøvelse - og det er viktig at en holder borte mye av forstyrrelsene som kommer her på HO (gjelder både haussing/baissing). Stol på deg selv - følg strategien/planen (gjør nødvendige korrigeringer underveis når forutsetningene endrer seg).

Som dere sikkert skjønner mener jeg, dersom en har et litt lenger perspektiv enn morgendagen, at PHO på dagens kurs er et meget attraktivt kjøp og at risikoen er minimal. Lykkes PHO fullt ut, tør jeg ikke tenke hva kursen til slutt vil kunne havne på, og det vil derfor ikke ha noen betydning om en har kjøpt på kr 38, 48 eller kr 33. Selv om jeg har gjort mine egne objektive vurderinger før jeg gjorde mitt valg om å investere - så må dere husk at jeg nå er aksjonær i PHO. Dere må derfor ta det med i betraktning når dere leser dette - og skal gjøre opp deres egen beslutning om det er verdt å investere i PHO.

Lykke til!
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2018 kl 14:57 7921

Nikko - dette er ikke et område jeg har særskilt ekspertise på... Det er ikke enkelt å gi et eksakt svar på spørsmålet ditt - må vurderes konkret opp mot reglene i Verdipapirhandelloven (vphl) 5-2, jfr vphl 3-2. Tenkte du på noe spesielt?
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
jb10000
17.11.2018 kl 15:14 7910

" The core resources made available by NCCN are the NCCN Clinical Practice Guidelines in Oncology (NCCN Guidelines®). These guidelines are the recognized standard for clinical policy in cancer care and are the most detailed and most frequently updated clinical practice guidelines available in any area of medicine."

https://www.nccn.org/patients/clinical/default.aspx

Hvor ser du cysview noget som helst på disse sider?
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
SomSa
17.11.2018 kl 15:50 6234


jb10000
Smarte investorer forstår før andre:

1- PHO sier: BLC with Cysview – A New Standard of Care in 74% of NCCN Designated Cancer Centers
2- NCCN sier: The core resources made available by NCCN are the NCCN Clinical Practice Guidelines in Oncology (NCCN Guidelines®). These guidelines are the recognized standard for clinical policy in cancer care and are the most detailed and most frequently updated clinical practice guidelines available in any area of medicine

1+2 = ?????????????? Vær tålmodig, dette kommer snart på deres hjemmeside

----------------------
Noen tenker alt for mye på salgstall og resultater i kommende kvartaler og har hatt litt fantasifulle forventinger, det samme feilen gjorde mange Tomra aksjonærer.
Det tar tid å bygge opp slagkraftig salg- og distribusjonsapparat i USA, dette er snart på plass nå.
Det tar tid å overbevise sykehusene om at Cysview er suveren. Dette gjelder om liv og dø. Få har hørt om PHO fra lille Norge opp i Nordpolen. 74% av NCCN medlemmer vil bruke Cysview som standart og NCCN skriver retningslinjer for kreftbehandling i USA. En offentlig retningslinjen er på plass snart
Usikkerheten om refusjonen er borte siden en permanent refusjonsordningen med en permanent kode er på plass nå
Kjetil Hestad var en geni som satset på NCCN og 25% av markedet, NCCN med sin retningslinje vil fikse resten av markedet på 75% for PHO.

----------------------For utålmodige
Enkleste er å anta at man har plassert sine sparepenger i høyrentekonto med fastrente og 5 års binding.
Hvis man tar ut sine sparepenger før 5 år har gått må betale en gebyr som tilsvarer fastrenten på 2%-3%.
Hvis man selger sine PHO aksjer før 5 har gått blir gebyret 95% av den fremtidige avkastningen.

Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Nikko
17.11.2018 kl 15:55 6219

Jeg bare lurte på om det i det hele tatt meldes om salg, eller om det kun er oppdateringer fra selskapet man kan forvente? Det ville jo vært fint om det kunne forventes kursdrivende nyheter, eller om vi skal på ørkenvandring fram til februar.
Med den lave omsetningen i aksjen på OSE, så er det som det skrives, enkelt å kjøre aksjen ned eller opp, hvis man ønsker og har litt ressurser. Slik det er nå, så er det i MW sin interesse å kjøre aksjen så langt ned som mulig, for å tjene mest mulig på shorten. Tenker hvis den kommer ned mot 33, så vil nok kanskje det utløse flere stop loss / tvangssalg. Hos oss aksjonærer som har investert på lang sikt, vil det uansett utløse frustrasjon.
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Nikko
17.11.2018 kl 15:57 6210

Og for tigeren vil det være mat...
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Predator
17.11.2018 kl 17:09 6129

Dette betyr ~ gratis markedsføring/promotering og anbefaling av BLC Cysview fra en av de største Kreftforeningene i USA.

NCCS' mission is to advocate for quality cancer care for all people touched by cancer. Founded by and for cancer survivors, NCCS created the widely accepted definition of survivorship and defines someone as a cancer survivor from the time of diagnosis and for the balance of life.

PHO vil bli det råeste selskapet på OB.
Det eneste hinderet/problemet med og oppnå det noen påstår er fantasikurser er et evt. oppkjøp.
Der står jeg.
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Computum
18.11.2018 kl 01:20 5914

Der er vi uenige. Men noen bevis er vanskelig å fremvise. Hverken for eller mot. Men hva førte f.eks. til den kraftige oppgangen etter Q2 hvis det ikke var haussingen på fora? Londonmannen m. flere hausset døgnkontinuerlig i dagene og ukene etter presentasjonen. Det var lett å la seg rive med og tro at nå gikk toget.
Jeg så den samme presentasjonen som andre her, men kunne ikke forstå hvorfor kursen skulle nesten dobble seg på det som framkom der. Det ga jeg også uttrykk for, men ingen tok selvfølgelig notis av det. Og jeg unnlot å ta konsekvensen av den tydelige bearishe toppformasjonen jeg så utvikle seg da også jeg ble påvirket av skriveriene. Og det viste seg jo at kursen hadde gått på tynn luft. De smarteste tok gevinst og andre satte inn shortangrep.
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
nikkers
18.11.2018 kl 01:58 5894

Spør London om hvordan det gikk med NAUR. Skulle jo redde pensjonen hans den også..

Make up your own mind... forblir det viktigste. Alltid.
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2018 kl 03:17 5881

Photocure er noe helt annet. Jeg husker Clavis Pharma var rost opp i skyene av mer eller mindre samtlige, spesielt av DNB. Sammenlignet med Pho hadde de ikke noe FDA godkjent produkt som kunne selges til markedet, som var verdensledende. De hadde lovende tester, det så veldig bra ut, aksjen fløy opp, helt til hele selskapet krasjet. De hadde ikke noe produkt likevel, på tross av årevis med forskning. Photocure har altså det beste produktet for å oppdage blærekreft, det er fakta. De er kommet forbi det punktet alle farmasi selskap vil forbi. Det er en forskjell, som for min del, er så enorm at det ikke kan understrekes nok. Dette har med risiko å gjøre.

Jeg hadde uansett ikke solgt før Q3, jeg hadde uansett ikke solgt etter Q3 så sant bud eller noe annet hadde dukket opp. Om selskapet står i 30, 40, 50 eller høyere så hadde jeg ikke solgt på dette tidspunktet. Et farmasiselskap som er kommet så langt skal man beholde, kursen idag er et vente stadiet. De som ikke forstår det burde ikke hatt aksjer her. Dette selskapet vil tjene penger for aksjonærene, NANO er nesten 5 ganger mer verdsatt og er vel i en liknende situasjon Clavis Pharma var. Jeg var ikke i Clavis og jeg er ikke i Nano. Pensjonen ligger i Pho. Ikke tenk på kurs fra dag til dag,da blir du sprø for kurs i dag er ikke det den burde være. Jeg vurderer kvartal for kvartal og selger når jeg tenker det er riktig. Det er ikke på dagens nivå, mcap på 809 mill for et selskap med FDA og A refusjon på blærekreft?? Det er lov å tenke selv hvor kursen kommer til å bevege seg, ha tålmodighet til å vente minimum 4-8 kvartal så skal vi nok se at markedet har forstått Photo litt bedre.
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
riskypick
18.11.2018 kl 08:27 5800

Det er noen negative momenter fra q3-rapport. Det ene er nedgang i in market unit salg i nordisk region. Dette er bare en 1%nedgang yoy og 3% nedgang ytd. Dette er ikke mye,men jeg reagerer på forklaringen. Dette blir nemlig forklart med store leveranser til sykehus i q4-17. In market unit sales har vel ikke noe å gjøre med store leveranser tidligere?
Det andre moment er mer negativt og går på brukshyppighet i USA. Vi har en YOY vekst på 43% i installerte cystoskop,mens in market unit sales bare er 35% høyere YOY.
Dette er rimelig negativt og absolutt nok til å være på vakt med Pho. Det er ikke rart vi har hatt kraftig kursfall. Dette skjer til tross for refusjon nå mot ikke refusjon i 2017. Det blir avgjørende å følge brukshyppighet. Denne trenden må snues. Det er meget mulig det viser at de mest lukrative områder har vært opperative en stund.
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
18.11.2018 kl 09:47 5714

Nikkers
Som jeg sa i et annet innlegg så har jeg ikke vært like heldig med alle investeringer. Spesielt gruveselskap har jeg dårlig erfaring med. Der graves det store hull der pengene slukes i rasende fart. Så i slike selskaper vil jeg nok aldri satse penger på. Jeg har også svidd fingrene innen farmasi. Men det er også innen farmasi jeg har gjort det best, ved siden av shipping.

Men jeg kan støtte Nikkers fullt og helt i at man gjør sine egne vurderinger. Jeg står til ansvar for mine investeringer og kun de. Hva andre finner på må de nesten ta ansvar for selv. Og man bør uansett ikke basere sine investeringer på innlegg på HO eller andre diskusjonsforum. Det kan koste deg dyrt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
18.11.2018 kl 09:52 5703

Jeg tror nok vi må innse at salg av Cysview vil gå i rykk og napp. Sykehusene kjøper neppe inn en og en dose for hver behandling, men kjøper inn en viss mengde og avventer med nye innkjøp inntil lageret er nådd en viss nedre grense. Men kjøpene vil bli hyppigere, eventuelt større etterhvert som kapasiteten på det enkelte scope når maks kapasitet.
Men som følge av en slik innkjøpspolitikk så vil vi måtte innse at antall doser solgt PR kvartal kan variere betydelig fra kvartal til kvartal. Men det vil nødvendigvis ikke bety noe for veksten i bruk av BLCC teknologien generelt sett.
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2018 kl 11:03 5624

Gunlove,
Tiltredes.
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
riskypick
18.11.2018 kl 11:04 5618

Ja,det er greit nok londonmannen,men sier ikke in market sales noe om selve sluttbruk ut til pasient? Altså ikke noe om salget fra Pho til sykehus.
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
SomSa
18.11.2018 kl 13:07 5513



Noen er ennå fanget i sine egne mørke fortid som sammenlikner PHO med Clavis. Clavis mislyktes i fase 2. Man kan sammenlikne Nano og PCIB med Clavis som har startet og skal starte fase 2 og prises langt høyere enn PHO.
PHO er ferdig med fase 3 med fantastiske resultater.
Refusjonsordningen er på plass.
Det er innvilget en permanent refusjonskode og usikkerhet i investeringer i den nye teknologien er fjernet.
Sykehusene kan enten bruke den gamle teknologien med dårlige resultater eller den nye teknologien med gode resultater. Uansett skal amerikanske myndigheter dekke utgiftene.
NCCN sykehusene som har begynt å bruke Cysview vil bruke dette som standardbehandling..............
De 27 NCCN medlemmene er spredd over hele USA og for at andre sykehus skal konkurrere med dem om kunder er de nødt til å bruke Cysview . Som sa dekker myndighetene behandlingsutgiftene.
Konkurrenter ønsker ikke å få dårlig overlevelses statistikk og renomme og færre kunder. I USA kalles kunde og ikke pasient og hver kunde betyr inntekt.
Jeg velger å sammenlikne PHO med Toma. Tomra hadde også trangfødsel i sitt hovedsatsingsland Tyskland men plutselig sa pang. Artig å lese tidligere Tomra tråder fra gamle tider.

Predator
" Dette betyr ~ gratis markedsføring/promotering og anbefaling av BLC Cysview fra en av de største Kreftforeningene i USA. "

Mange har ennå ikke forstått hva dette betyr og hvor fantastisk er dette, når de NCCN sykehusene som har prøvd Cysview vil bruke dette som standardbehandling. Andre sykehus følger deres retningslinjer. PHO er topp oppkjøpskandidat nå.
Dette kartet viser spreding av de 27 NCCN sykehusene i USA og en fantastisk markedsførings aktør for PHO:

https://www.nccn.org/members/network.aspx


Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2018 kl 15:35 5419

PHO er topp oppkjøpskandidat nå.

ja, vi får håpe noen prøver seg, og får nei...
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
SomSa
18.11.2018 kl 17:14 5340



Dette er fantastisk lesestoff fra NCCN:
.
.
.
The NCCN Guidelines® are a comprehensive set of guidelines detailing the sequential management decisions and interventions that currently apply to ???97 percent of cancers affecting patients in the United States????. In addition, separate guidelines provide recommendations for some of the key cancer prevention and screening topics as well as supportive care considerations. The NCCN Guidelines provide recommendations based on the best evidence available at the time they are derived. Because new data are published continuously, it is essential that the NCCN Guidelines also be continuously updated and revised to reflect new data and clinical information that may add to or alter current clinical practice standards. NCCN Guidelines are the recognized standard for clinical policy in cancer care and are the most thorough and frequently updated clinical practice guidelines available in any area of medicine. The intent of the NCCN Guidelines is to assist in the decision-making process of individuals involved in cancer care—including physicians, nurses, pharmacists, payers, patients and their families—with the ultimate goal of improving patient care and outcomes.
.
.
.

https://www.nccn.org/professionals/
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2018 kl 21:17 5169

Nikko - jeg tror ikke de enkelte salgene til sykehusene
skal børsmeldes.
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
ITinvest
19.11.2018 kl 09:36 4969

t.o
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
19.11.2018 kl 10:08 4916

Endelig ser det ut som om nedturen er over og kursen snudd nordover igjen. Det er mye som tyder på at dem som ble tvangssolgt pga lånefinansiering og stop loss er ferdige. Da er nok antall aksjer til slags blitt betydelig mindre. Dette vil også gi shorterne noen ekle utfordringer. Antall aksjer fremme til salgs er blitt betydelig mindre, samtidig som flere og flere selgere vil dra seg unna når kursen nå kommer nordover.
Shorterne kan selvfølgelig forsøke å presse kursen ned igjen ved ytterligere salg. Men jeg tror ikke de vil oppnå samme effekten lenger.

Så nå kan vi lene oss tilbake og beste et av to scenario; enten vil kursen sakte men sikkert klatre til mer normale nivå fremover mot nyttår mens shorterne avventer situasjonen, eller så vil shorterne etterhvert få kalde føtter og begynner tilbakekjøpet. Det siste vil gi kursen et betydelig hopp oppover.

For meg betyr det ikke noe hva som skjer. For meg er det utviklingen i 2019 som virkelig blir interessant.
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2018 kl 10:10 4915

Computum
I dag kl 10:01
30
Ingen forandringer siste uke? Det er lite sannsynlig. Listen er trolig ikke oppdatert selvom den har ny datering.

der ligger ny liste på pho hjemmeside.
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Andralerv
19.11.2018 kl 10:12 4928

Sto mellom nano og PHO, de lå vel likt på rundt 54-55.
Skulle valgt nano...
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
19.11.2018 kl 10:16 4923

Det var da jeg skrev at ettersom de nå ligger på samme kurs så vil det være svært enkelt å følge med hvem som hadde den sterkeste utviklingen derfra. Fikk rett i hvem som ville være vinneren, men utfallet ble langt mer dramatisk enn jeg hadde tenkt meg. Og jeg byttet aldri aksjer frem og tilbake, så spådommene har ikke vært til noen hjelp.
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Computum
19.11.2018 kl 10:35 4893

Jeg vet det. Men der er ingen forandring fra forrige uke. Noe som virker lite sannsynlig. Der er også utsettelse fra andre kilder der det opplyses at ny oppdatering kommer etter kl 17.00 i ettermiddag.
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Computum
19.11.2018 kl 10:39 4913

Du skriver:
"For meg betyr det ikke noe hva som skjer. For meg er det utviklingen i 2019 som virkelig blir interessant."

Det er vanskelig å tro deg på det, Londonmannen. I såfall ville det være naturlig å glemme både Hegnar og TekInvestor og brukt tiden til noe bedre resten av 2018. :-)
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2018 kl 10:40 4914

på pho side så ligger ikke din liste .
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2018 kl 10:43 4901

Listen på hjemmesiden ble oppdatert i 10 - tiden etter at jeg purret på oppdatering, fikk da dette svaret fra selskapet:

Hei,



Vi har hatt litt teknisk problemer med oppdateringen på vår webside, men i dag er den oppdatert.



Mvh.



Tolv Hillestad
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
19.11.2018 kl 11:00 4867

"Det er vanskelig å tro deg på det, Londonmannen. I såfall ville det være naturlig å glemme både Hegnar og TekInvestor og brukt tiden til noe bedre resten av 2018. :-)"

He, he, du er nok inne på noe der. I NANO var det 2021 som gjaldt, inntil det plutselig ikke gjaldt lenger. Men det er lov å finne nye forelsker og å satse på disse. Jeg husker flere ganger jeg hadde truffet "den eneste rette". Men så fant jeg uansett den riktige til slutt, og håper det faller seg slik med aksjene også.
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Computum
19.11.2018 kl 11:08 4866

Så vidt jeg ser er det ingen forandring?

Total 20 largest shareholders 9.982.166 46,23%
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
19.11.2018 kl 11:18 4878

He, he men her husker den godeste Dr.S feil. I NANO hadde jeg fokus på 2019/20, ikke 2021. Men da det viste seg at LC hadde holdt oss for narr og prosessen ble utsatt med minimum et år, følte jeg en økende usikkerhet og forutså at her kunne der bli ørkenvandring lenger enn hva godt er.

Det er slik med kvinner også. Er man ikke nøye nok med grovsorteringen i ungdommen så ryker det etter noen år. Men jeg har gjort en solid grovsortering og har vært gift i over en mannsalder med samme dama. Har absolutt ikke behov for å skifte henne ut. Men i motsetning til LC så har hun heller aldri skiftet meg.

I PHo har jeg så langt ikke blitt skuffet. At markedet hittil ikke har skjønt hva som skjer kan jeg ikke skylde på ledelsen. Men jeg føler meg rimelig sikker på at mye vil bli klarere for markedsaktørene utover i 2019.
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2018 kl 11:19 4871

Strange. I thought we would have seen some movement in the top 20 either up or down.

So all that volume was smånisser?
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2018 kl 11:21 4868

Christmas is just around the corner, a lot of nisser are crawling out of their hibernation.
Redigert 20.01.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare