SCANA med kontrakt på 1,8 MILLIARDER !!!!!!!!!!!!!
Scana-selskap tildelt treårig vedlikeholdskontrakt med en estimert kontraktsverdi på 1,8 milliarder kroner inkludert opsjoner
Bergen, 25. januar 2023: Equinor har tildelt Scana-eide PSW Technology en treårig kontrakt for vedlikeholdstjenester til Mongstad-raffineriet. Den betydelige kontrakten har en årlig verdi på rundt 200 millioner kroner, eller totalt rundt 1,8 milliarder kroner dersom opsjonene innfris og PSW har oppdraget de neste ni årene.
PSW skal levere vedlikeholdspersonell og prefabrikasjon til raffineriet. Hovedomfanget av arbeidet vil bli utført av PSW Technology, med store bidrag fra søsterselskapene PSW Power & Automation og PSW Solutions. Sistnevnte har hatt ansvar for tankvedlikehold og slamtjenester på raffineriet de siste ti årene. Med seg på laget har PSW også lokale underleverandører som Mongstad Industrier og Østerbø Maskin. Arbeidet starter 1.februar med full effekt fra 1.mai, og drar nytte av PSWs kjernetjenester og nærhet til raffineriet.
– Vi anser kontrakten som en stor tillitserklæring fra Equinor og ser frem til et godt samarbeid i årene som kommer. For PSW er dette en game changer. Etter syv magre år i boreindustrien har PSW Technology sikret seg et viktig fundament for de kommende årene. Kontrakten dobler selskapets omsetning og gir bedriften et kjærkomment langsiktig perspektiv, sier Oddbjørn Haukøy, administrerende direktør i Scana og en av gründerne bak PSW.
For mer informasjon, kontakt:
Oddbjørn Haukøy, CEO, Scana ASA, +47 911 71 914
PSW i korte trekk
PSW er en leverandør av produkter, systemer og tjenester til energiselskaper og maritim industri. Gruppens multidisipline kompetanse, toppmoderne fasiliteter og strategiske partnerskap gjør oss i stand til å møte bransjekrav og kunders utfordringer med sikre, pålitelige og kostnadseffektive løsninger.
psw.no
Scana i korte trekk
Scana er en industriell eier innen havnæringene som skaper verdier gjennom aktivt eierskap i markedsledende porteføljeselskaper. Vår visjon er å akselerere avkarboniseringen av maritim- og offshoresektoren ved å være en pådriver for elektrifisering og utslippsreduserende løsninger. Scanas porteføljeselskaper har en solid innovasjons- og kommersialiseringshistorie basert på kjernekompetanse i utvalgte nisjer. Scana har hovedkontor i Bergen og rundt 350 ansatte.
www.scana.no
Bergen, 25. januar 2023: Equinor har tildelt Scana-eide PSW Technology en treårig kontrakt for vedlikeholdstjenester til Mongstad-raffineriet. Den betydelige kontrakten har en årlig verdi på rundt 200 millioner kroner, eller totalt rundt 1,8 milliarder kroner dersom opsjonene innfris og PSW har oppdraget de neste ni årene.
PSW skal levere vedlikeholdspersonell og prefabrikasjon til raffineriet. Hovedomfanget av arbeidet vil bli utført av PSW Technology, med store bidrag fra søsterselskapene PSW Power & Automation og PSW Solutions. Sistnevnte har hatt ansvar for tankvedlikehold og slamtjenester på raffineriet de siste ti årene. Med seg på laget har PSW også lokale underleverandører som Mongstad Industrier og Østerbø Maskin. Arbeidet starter 1.februar med full effekt fra 1.mai, og drar nytte av PSWs kjernetjenester og nærhet til raffineriet.
– Vi anser kontrakten som en stor tillitserklæring fra Equinor og ser frem til et godt samarbeid i årene som kommer. For PSW er dette en game changer. Etter syv magre år i boreindustrien har PSW Technology sikret seg et viktig fundament for de kommende årene. Kontrakten dobler selskapets omsetning og gir bedriften et kjærkomment langsiktig perspektiv, sier Oddbjørn Haukøy, administrerende direktør i Scana og en av gründerne bak PSW.
For mer informasjon, kontakt:
Oddbjørn Haukøy, CEO, Scana ASA, +47 911 71 914
PSW i korte trekk
PSW er en leverandør av produkter, systemer og tjenester til energiselskaper og maritim industri. Gruppens multidisipline kompetanse, toppmoderne fasiliteter og strategiske partnerskap gjør oss i stand til å møte bransjekrav og kunders utfordringer med sikre, pålitelige og kostnadseffektive løsninger.
psw.no
Scana i korte trekk
Scana er en industriell eier innen havnæringene som skaper verdier gjennom aktivt eierskap i markedsledende porteføljeselskaper. Vår visjon er å akselerere avkarboniseringen av maritim- og offshoresektoren ved å være en pådriver for elektrifisering og utslippsreduserende løsninger. Scanas porteføljeselskaper har en solid innovasjons- og kommersialiseringshistorie basert på kjernekompetanse i utvalgte nisjer. Scana har hovedkontor i Bergen og rundt 350 ansatte.
www.scana.no
Det kan også hende!👍
moneymachine
06.03.2023 kl 17:47
3296
Slettet brukerskrev Hva hvis de synes aksjekursen er for høy?
Skal prøve å beherske meg, men det var faktisk et av de underligste innleggene jeg noensinne har lest. Selv verre enn når du skrev; "Nå starter raketten" i ULTI, når den sto i kr 133,- for litt siden.
Redigert 06.03.2023 kl 17:50
Du må logge inn for å svare
moneymachine
06.03.2023 kl 17:49
3364
Burde være en selvfølge, og det kommer nok. Men det må sikkert god timing til i dette kontraktsrushet.
Så ledelsen i et selskap kan ikke mene at prisingen er for høy? Noterer meg at du enda ikke er konfirmert og debatterer som en barnslig unge.
paali89
06.03.2023 kl 18:47
3178
CEO har kjøpt for 30 mill.. tror du han synes selskapet er for høyt priset?
Edit: han kjøpte dog på 1,-
Edit: han kjøpte dog på 1,-
Redigert 06.03.2023 kl 18:57
Stor forskjell mellom 1kr og 1,5kr! Det dere driver med er syting! Dere syter over at ledelsen ikke kjøper aksjer, dere syter over tradere som «ødelegger for aksjekursen». Samtidig renner det inn kontrakter og selskapet går riktig vei. Jeg har tidligere vist eksempler på hvordan aksjekursen er «riktig» priset pdd, og det burde jo være betryggende i seg selv, men har blitt sablet ned med useriøs argumentasjonsteknikk. Kan dere ikke bare roe ned litt? La tiden gjøre jobben, og la innsidere kjøpe når de har lyst/penger/mulighet ihht lovverk. La traderne holde på og kjøpe mer når pendelen svinger i favør «billig».
PipedPiper
06.03.2023 kl 19:47
3134
Jaggu klarte robotene å få ned kursen idag også. Gratulerer til robotene og euronext👌🏻
Oslo Børs skulle aldri blitt solgt ut😓
Oslo Børs skulle aldri blitt solgt ut😓
Redigert 06.03.2023 kl 19:49
moneymachine
06.03.2023 kl 20:46
3084
Det er jo du som furter fordi vi kommenterer dine banale trader-utspill! At en ledelse i et børsnotert selskap med 350 ansatte, med en mcap på skarve $60 mill, med en ekstrem kontraktsflyt, med nyvunnet game changer-kontrakt, med ny ledelse, med ben i 3 næringer som står foran en supersyklus og er en vesentlig aktør i det grønne skiftet, skulle synes at sitt eget selskap er for høyt priset er latterlig. Anbefaler andre her inne til å ta dine utspill som en trigger, da det grenser til panikk.
Støtter alt du nevner om selskapet, og jeg er enig i at fremtiden ser lys ut. Men dere kan ikke «kreve» at ledelsen skal kjøpe aksjer. Jeg sitter som sagt med en langsiktig posisjon og kjøpte mer i dag. Så nå må du slutte med det fjaset ditt!
moneymachine
06.03.2023 kl 21:54
2948
At man skriver det på et forum er ikke ensbetydende med at de MÅ! Du fremstår som livredd for all slags positive skriver, og til å eie denne aksjen, i motsetning til flere andre aksjer du skriver om og tydeligvis eier, så er det visst vanskelig fir deg å håndtere, eller skrive positivt om, denne aksjen. Her angriper du positive kommentarer, og etter beste evne, forsøker å snakke de ned.
Tenker det er du som skal roe ned skuespillet ditt…du er gjennomskuet.
Tenker det er du som skal roe ned skuespillet ditt…du er gjennomskuet.
Interessert
06.03.2023 kl 22:07
2940
Det strømmer på med kontrakter. Det er bra. Men det er vanskelig å regne på kasuset, for vi vet ikke hvilke marginer avtalene gir. Med andre ord hvor gode avtalene er. Noen som har «lekt» med noen tall?
Og du angriper kommentarer som er kritiske. Jeg er veldig nyskjerrig nå. Hva mener du er min agenda?
moneymachine
06.03.2023 kl 23:13
2836
Personer som sier de eier aksjer de ikke evner å bidra med et fordelaktig innlegg om, eier ikke aksjen. Du er bare en sutrete trader som er vonbråten for at den patetiske agendaen din er avslørt. Innsidekjøp, kontrakter, positiv avtale osv. kommenterer du ikke, men angriper alle som ønsker det velkomment.
Aksjer du eier derimot hausses ukritisk i øst og vest, men ikke sant…de eier du jo, så da gjelder ikke det du proklamerer overfor andre. Makan..
Aksjer du eier derimot hausses ukritisk i øst og vest, men ikke sant…de eier du jo, så da gjelder ikke det du proklamerer overfor andre. Makan..
Harde ord fra deg! Allikavel klarer du ikke å svare på spørsmålet mitt (det har du aldri klart). Hva er min agenda tror du?
Jeg har som den eneste her i tråden (!) lagt frem et regnestykke som viser at aksjen er priset relativt korrekt. Jeg har skissert at fremtiden til Scana ser lys ut, og basert på utregningene vil fremtidige kontrakter fremover treffe på oppsiden. Jeg har redegjort for hvordan marginene i selskapet må opp (noe de vil gjøre). Jeg har fortalt hvordan jeg savnet en webcast (Q4) for å kunne stille spørsmål om equinor kontrakten. Jeg skulle ønske jeg visste marginene på den kontrakten slik at verdsettelsen kunne blitt mer nøyaktig. Når disse tingene kommer på bordet blir verdsettelsen enda mer riktig, og ja; jeg tror det er på oppsiden. Jeg kan komme med mange gode argumenter for at Scana er et godt kjøp, men jeg kan også komme med gode argumenter for at det finnes bedre kjøp. Et stort problem med Scana trådene er at hvis man byr opp til en saklig og god debatt, så kommer du og noen andre med forsvarsmekanismer av en helt annen verden! Det er «robotene sin feil, ledelsen som ikke kjøper aksjer, øretrillere som ødelegger for oppgangen, du er bare en som shorter». Skjønner du ikke hvor dumt det høres ut? Jeg tror uansett hva jeg skriver så vil du finne noe å forsvare med. Kanskje fordi du ikke er konfirmert enda?
Jeg har som den eneste her i tråden (!) lagt frem et regnestykke som viser at aksjen er priset relativt korrekt. Jeg har skissert at fremtiden til Scana ser lys ut, og basert på utregningene vil fremtidige kontrakter fremover treffe på oppsiden. Jeg har redegjort for hvordan marginene i selskapet må opp (noe de vil gjøre). Jeg har fortalt hvordan jeg savnet en webcast (Q4) for å kunne stille spørsmål om equinor kontrakten. Jeg skulle ønske jeg visste marginene på den kontrakten slik at verdsettelsen kunne blitt mer nøyaktig. Når disse tingene kommer på bordet blir verdsettelsen enda mer riktig, og ja; jeg tror det er på oppsiden. Jeg kan komme med mange gode argumenter for at Scana er et godt kjøp, men jeg kan også komme med gode argumenter for at det finnes bedre kjøp. Et stort problem med Scana trådene er at hvis man byr opp til en saklig og god debatt, så kommer du og noen andre med forsvarsmekanismer av en helt annen verden! Det er «robotene sin feil, ledelsen som ikke kjøper aksjer, øretrillere som ødelegger for oppgangen, du er bare en som shorter». Skjønner du ikke hvor dumt det høres ut? Jeg tror uansett hva jeg skriver så vil du finne noe å forsvare med. Kanskje fordi du ikke er konfirmert enda?
Aramis
07.03.2023 kl 03:02
2767
Bare for å gjenta meg selv. Denne aksjen kan IKKE shortes!!
De som dumper aksjer nå har ingenting å tjene på det.
Det sagt, mener jeg at robothandler skulle betale samme kurtasje pr handel som oss andre. Da ville vi kanskje få redusert uvesenet med miniposter for å manipulere kursen.
murpy
07.03.2023 kl 06:05
2770
Equinor vil bygge opp til 14,5 GW havvind med Petrobas
8 timer siden · Jonas Hagmansen
På CERA-konferansen har Petrobras og Equinor inngått en intensjonsavtale som utvider samarbeidet mellom de to selskapene til å omfatte utredning av den tekniske, økonomiske, og miljømessige gjennomførbarheten av syv havvindprosjekter utenfor kysten av Brasil med potensial til å produsere opp til 14,5 gigawatt, skriver Equinor i en melding.
Til sammenligning har den norske regjeringen som mål å utlyse områder for 30 gigawatt havvind innen 2040.
– Equinor og Petrobras har hatt et vellykket samarbeid gjennom flere år. Vi er glade for å utvide samarbeidet vårt til fornybar, og å tilrettelegge for et bredt energitilbud i Brasil, sier konsernsjef i Equinor, Anders Opedal.
8 timer siden · Jonas Hagmansen
På CERA-konferansen har Petrobras og Equinor inngått en intensjonsavtale som utvider samarbeidet mellom de to selskapene til å omfatte utredning av den tekniske, økonomiske, og miljømessige gjennomførbarheten av syv havvindprosjekter utenfor kysten av Brasil med potensial til å produsere opp til 14,5 gigawatt, skriver Equinor i en melding.
Til sammenligning har den norske regjeringen som mål å utlyse områder for 30 gigawatt havvind innen 2040.
– Equinor og Petrobras har hatt et vellykket samarbeid gjennom flere år. Vi er glade for å utvide samarbeidet vårt til fornybar, og å tilrettelegge for et bredt energitilbud i Brasil, sier konsernsjef i Equinor, Anders Opedal.
moneymachine
07.03.2023 kl 07:07
2721
Hvorfor har du kjøpt aksjen da, og flere igår? Du snakker mot deg selv. Er det mulig 🤣
Jeg gjentar; Aksjer må ikke prises nøyaktig etter et regnestykke! Er du virkelig der!? Du fremstår ikke slik når du kommenterer andre aksjer. Kunne denne det må argumenteres nøyaktig og grundig for å kunne hevde noe som helst. Og som du så svært sier selv; "Det er jeg som den eneste…"
Finn deg en annen aksje da fjols!!
Jeg gjentar; Aksjer må ikke prises nøyaktig etter et regnestykke! Er du virkelig der!? Du fremstår ikke slik når du kommenterer andre aksjer. Kunne denne det må argumenteres nøyaktig og grundig for å kunne hevde noe som helst. Og som du så svært sier selv; "Det er jeg som den eneste…"
Finn deg en annen aksje da fjols!!
Redigert 07.03.2023 kl 07:12
murpy
07.03.2023 kl 07:15
2802
Nå får dere slutte da, er det ikke bare å sitte i aksjer dere tror på og være fornøyd med det. Dette blir jo bare useriøs hakking.
TapOgVinn13
07.03.2023 kl 07:41
2757
Helt enig. Dette blir bare useriøst. Forsøk hold det fritt for karakteristikker og navnkalling.
Skal gi kred til Cpt MC for faktisk vise et regnestykke. Så kan man heller plukke i fra hverandre dette eller lage eget med annen input.
Så er det også en kjensgjerning at mennesker kommuniserer og bearbeider informasjon forskjellig. Noen liker tall andre liker prosa, visjoner etc. det ene utelukker ikke det andre. Men er man i et aksjemarked bør man kunne også forholde seg til tall. Så takk for regnestykker og nyanserte diskusjoner - men vært voksne mennesker.
Skal gi kred til Cpt MC for faktisk vise et regnestykke. Så kan man heller plukke i fra hverandre dette eller lage eget med annen input.
Så er det også en kjensgjerning at mennesker kommuniserer og bearbeider informasjon forskjellig. Noen liker tall andre liker prosa, visjoner etc. det ene utelukker ikke det andre. Men er man i et aksjemarked bør man kunne også forholde seg til tall. Så takk for regnestykker og nyanserte diskusjoner - men vært voksne mennesker.
murpy
07.03.2023 kl 08:07
2754
Jeg har investert ganske greit i Scana av forskjellige grunner. Jeg gidder rett og slett ikke sitte i selskaper som har behov for kapital til drift og er gjeldstynget. og som ikke tjener penger ennå.
Jeg mener personlig at Scana er et av de beste selskapene ( av de mindre på OSE ) man trygt kan sitte i fremover og som jeg tror vil vokse kraftig de neste årene.
Jeg kjenner Scana meget godt da jeg har sittet i og fulgt selskapet gjennom flere år og sett utviklingen siden selskapet hette Inc.
1. Scana er et vekstselskap, hvor segmentene de er inne i ventes å øke betraktelig fremover. ( ref analytikere og eksperter på området )
2. Scana er så og si gjelds fritt, med god kontantstrøm og penger på bok, dette eliminerer emisjon for videre drift.
3. Markedet har fortsatt ikke tatt inn over seg vekstsyklusen Scana er inne i nå.
4. Solid ledelse med sans for utvikling og kan drift.
5. Voldsomt med kontraktstrøm.
6. Kontrakter med solide selskaper med liten risiko.
6. Selskapet viser gode forbedringer kvartal etter kvartal.
Jeg mener personlig at Scana er et av de beste selskapene ( av de mindre på OSE ) man trygt kan sitte i fremover og som jeg tror vil vokse kraftig de neste årene.
Jeg kjenner Scana meget godt da jeg har sittet i og fulgt selskapet gjennom flere år og sett utviklingen siden selskapet hette Inc.
1. Scana er et vekstselskap, hvor segmentene de er inne i ventes å øke betraktelig fremover. ( ref analytikere og eksperter på området )
2. Scana er så og si gjelds fritt, med god kontantstrøm og penger på bok, dette eliminerer emisjon for videre drift.
3. Markedet har fortsatt ikke tatt inn over seg vekstsyklusen Scana er inne i nå.
4. Solid ledelse med sans for utvikling og kan drift.
5. Voldsomt med kontraktstrøm.
6. Kontrakter med solide selskaper med liten risiko.
6. Selskapet viser gode forbedringer kvartal etter kvartal.
murpy
07.03.2023 kl 08:33
4849
Som vi nå ser i markedet så gis det gigantrabatter i emisjoner 70-80% rabatt, konkurser eks. i selskaper som trenger kapital til videre drift.
Så jeg mener jeg har valgt riktig med Scana og Endur i min portefølje.
Så jeg mener jeg har valgt riktig med Scana og Endur i min portefølje.
mithra
07.03.2023 kl 08:47
4810
Hvorfor hevder du at Scana er : " så å si gjeldsfritt ----- " ?
De har ca 565 mill i gjeld , hvorav 96 forfaller i 2023. De har dårlig likviditet - det var nesten ikke kontanter igjen ved slutten av året.
De har store ordreinntak. Det legger press på kapasiteten og likviditeten.
Jeg blir ikke forundret om de kommer med en emisjon allerede i 1halvår 2023 for å utvide kapasitet og forbedre arbeidskapitalsituasjonen.
Det behøver ikke være negativt, kanskje snarere tvert om,
De har ca 565 mill i gjeld , hvorav 96 forfaller i 2023. De har dårlig likviditet - det var nesten ikke kontanter igjen ved slutten av året.
De har store ordreinntak. Det legger press på kapasiteten og likviditeten.
Jeg blir ikke forundret om de kommer med en emisjon allerede i 1halvår 2023 for å utvide kapasitet og forbedre arbeidskapitalsituasjonen.
Det behøver ikke være negativt, kanskje snarere tvert om,
murpy
07.03.2023 kl 09:07
4778
FINANSIELL POSISJON
Scana hadde en tilgjengelig likviditetsreserve ved utgangen av kvartalet på 113 millioner kroner, bestående av
kontanter og ubenyttede kredittfasiliteter. Bankfinansieringen består av 150 millioner kroner med 5 millioner kroner inn
kvartalsvise avdrag.
Scana gjorde i november en endring i selgerkreditten på 47 millioner kroner der Herkules hadde en
forpliktelse til å konvertere selgerkreditten inkluderte renter til egenkapital, med forbehold om visse utløsende hendelser. De
konvertering av selgerkredittene ble godkjent og utført på generalforsamlingen i desember 2022.
Egenkapitalen var på 493 millioner kroner ved utgangen av kvartalet, noe som gir Scana en egenkapitalandel på 36 prosent.
Scana hadde en tilgjengelig likviditetsreserve ved utgangen av kvartalet på 113 millioner kroner, bestående av
kontanter og ubenyttede kredittfasiliteter. Bankfinansieringen består av 150 millioner kroner med 5 millioner kroner inn
kvartalsvise avdrag.
Scana gjorde i november en endring i selgerkreditten på 47 millioner kroner der Herkules hadde en
forpliktelse til å konvertere selgerkreditten inkluderte renter til egenkapital, med forbehold om visse utløsende hendelser. De
konvertering av selgerkredittene ble godkjent og utført på generalforsamlingen i desember 2022.
Egenkapitalen var på 493 millioner kroner ved utgangen av kvartalet, noe som gir Scana en egenkapitalandel på 36 prosent.
Dr_Eval
07.03.2023 kl 10:17
4680
Hvis Eqnr trenger forankring er Scana leverandør.
https://www.finansavisen.no/energi/2023/03/07/7991426/equinor-og-petrobras-utvider-havvind-samarbeid?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/energi/2023/03/06/7991393/equinor-med-pa-brasiliansk-vindkraftprosjekt?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/energi/2023/03/07/7991426/equinor-og-petrobras-utvider-havvind-samarbeid?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/energi/2023/03/06/7991393/equinor-med-pa-brasiliansk-vindkraftprosjekt?internal_source=sistenytt
Redigert 07.03.2023 kl 10:28
Absolutt ikke, det er bare du som ikke er voksen nok til å skjønne min moderate holdning til selskapet. Jeg er der at aksjer skal prises etter regnestykker. Jeg har derfor hoveddelen av porteføljen min i verdi-aksjer. Kall meg gjerne konservativ, men jeg må da vitterlig få lov til å investere slik jeg ønsker? Hvis noen ønsker å trade må de også få lov til det? Eller bryter det mot moneymachines reglement for aksjer på Oslo børs? Ellers noterer jeg at du ønsker flere investorer til aksjen, men samtidig prøver å skremme vekk investorer som stiller kritiske spørsmål.
Dette er ikke helt riktig. Du har inkludert leasing som en del av gjeld. Uten leasing er gjelda på 151,9MNOK👍
Furuen
07.03.2023 kl 10:48
4600
Her foregår det mye ørestrading nå; det er i alle fall helt sikkert!
moneymachine
07.03.2023 kl 11:06
4567
Da er det i så fall den eneste aksjen du fremstår konservativ i. I andre så fremkommer hausseinnlegg uten tallgrunnlag. Vi andre må da vitterlig få lov til å kommentere og investere slik vi ønsker vi også. Vi må ikke tallfeste, fordi om du av en eller annen grunn stiller krav til det for å kunne ha lov til å kjøpe Scana.
Det er helt feil. Jeg har nesten uten unntak tallfestet de første innleggene mine etter jeg har gjort en entry. Du kan kommentere så mye du vil, men når det hausses om oppkjøp så må man tåle å få noen harde tall på bordet som viser at sannsynligheten for det er lav. Jeg har da ikke argumentert mot dine gode grunner til at Scana er et bra selskap? Jeg har bare sagt at vi er uenige hva gjelder innsidekjøp, trading, oppkjøp og prising av aksjen.
mithra
07.03.2023 kl 12:48
4499
Leasing er bare en annen måte å låne penger på.
Hovedstolen skal tilbakebetales med renter.
Normalt er leasing LITT dyrere enn vanlige lån med pant.
Må ikke la dere lure til å tro at det ikke er gjeld .
jeg fastholder alt i mitt tidligere innlegg - også at de har veldig svak likviditet.
Hovedstolen skal tilbakebetales med renter.
Normalt er leasing LITT dyrere enn vanlige lån med pant.
Må ikke la dere lure til å tro at det ikke er gjeld .
jeg fastholder alt i mitt tidligere innlegg - også at de har veldig svak likviditet.
PSI- Investor
07.03.2023 kl 13:08
4506
55 millioner i positiv cashflow på ett kvartal gjenspeiler likviditet? For meg virker det meget sterkt, og sett opp mot kursen er det fantastisk!
murpy
07.03.2023 kl 13:18
4500
mithra, da er det kanskje greit at du holder deg unna da og heller kjøper noe annet, så kan vi andre idioter være i Scana. 😁
murpy
07.03.2023 kl 13:26
4474
Han som dumpet, gikk på en smell, da han lå på 1,45 for å prøve å ta det igjen 😂😂
Interessert
07.03.2023 kl 13:55
4424
Likviditet: current assets (388) - current liabilities (416) = -28mil. Selskapet kan trekke på 150 mil for å dekke slik ting, som ofte oppstår i selskaper som lever av kontrakter, med ujevne inntekter og utgifter. Jeg kan ikke se at likviditeten er viktig i verdsettelsen av selskapet.
mithra
07.03.2023 kl 16:33
4195
Dårlig likviditet er alltid dyrt.
Det skaper usikkerhet og nervøsitet både i administrasjonen og hos långiverne og kan derfor få betydning for de disposisjoner som gjøres .
Det skaper usikkerhet og nervøsitet både i administrasjonen og hos långiverne og kan derfor få betydning for de disposisjoner som gjøres .
mithra
07.03.2023 kl 16:37
4175
Ja,kanskje det.
Selskapet har steget nesten 40% hittil i år, så en midlertidig exit er muligens ikke så dumt,.
Selskapet har steget nesten 40% hittil i år, så en midlertidig exit er muligens ikke så dumt,.
murpy
07.03.2023 kl 20:17
3944
Tja, nå er det vel omsatt litt over 7-8 ganger antall aksjer fra 1,05 og opp til 1,50 enn hva den har falt ned på fra 1,70,- til 1,05
Da har jeg ikke med de 30mill aksjene som sjefen kjøpte.
Kursen er nesten 30% lavere en det den var i Juni i fjor. Så jeg mener din vurdering er helt feil. Det er ingen som sitter igjen med 35% avkastning nå, de som ville ut er ute for lenge siden. Når vi ser aksjonærlistene, så er det heller ingen der som selger av topp 20, så her er det kun mindre aksjonærer som trader.
Dette med likviditet er jo bare rør, Scana hadde en tilgjengelig likviditetsreserve ved utgangen av 4Q på 113 millioner kroner.
Skjønner agendaen din, men håper andre ikke går på bløffen du driver med.
Da har jeg ikke med de 30mill aksjene som sjefen kjøpte.
Kursen er nesten 30% lavere en det den var i Juni i fjor. Så jeg mener din vurdering er helt feil. Det er ingen som sitter igjen med 35% avkastning nå, de som ville ut er ute for lenge siden. Når vi ser aksjonærlistene, så er det heller ingen der som selger av topp 20, så her er det kun mindre aksjonærer som trader.
Dette med likviditet er jo bare rør, Scana hadde en tilgjengelig likviditetsreserve ved utgangen av 4Q på 113 millioner kroner.
Skjønner agendaen din, men håper andre ikke går på bløffen du driver med.
Redigert 07.03.2023 kl 20:28
Bighornsteak
07.03.2023 kl 20:46
4050
Enig med deg her. Kjenner jeg begynner å bli lei all den usaklige diskusjonene blant enkelte her🙄 alle som er her inne på forumet vet vel hvorfor de er inne i scana eller ikke og klarer vel å bygge seg en mening selv. Visst ikke så anbefaler jeg dere og ta litt av hvert med en klype salt. For er så mye tull snakk både negativt om selskapet, men også positivt. Men heldigvis klarer man å bygge sine egne meninger av å lese seg selv opp. Bør komme et lys til folk om at det er positivt når topp 20 holder, så kan jo alle spørre seg selv hvorfor🤔 så ber jeg alle her om å vær så snill hver saklig, visst ikke bare la vær å kommenter😁
mithra
07.03.2023 kl 23:43
3848
Jeg har ingen annen agenda enn å tjene penger på de aksjene jeg kjøper og selger.
Jeg har kjøpt alle mine Scana aksjer i perioden 5.12-22 til 15. 1 -23, og har nå en gevinst på vel 35% på posisjonen.
Som støtte for mine kjøp leser jeg meg godt opp på regnskapene som leveres.
Scana har levert veldig bra de tre siste månedene og er belønnet med en rekke kontrakter og med økt inntjening.
Jeg er bare litt bekymret for selskapets finansielle situasjon i øyeblikket . Derfor er jeg åpen for at det kan være nødvendig med en emisjon for å konsolidere grunnlaget for videre vekst.
Derfor selger jeg mine aksjer rundt 1,50 og avventer utviklingen.
Det kan godt være at jeg tar feil og at kursen bare fortsetter oppover og at emisjon er unødvendig.
Men - man blir jo ikke fattig av å ta gevinst- så det lever jeg godt med.
Lykke til til alle dere som velger å sitte videre .
Jeg har kjøpt alle mine Scana aksjer i perioden 5.12-22 til 15. 1 -23, og har nå en gevinst på vel 35% på posisjonen.
Som støtte for mine kjøp leser jeg meg godt opp på regnskapene som leveres.
Scana har levert veldig bra de tre siste månedene og er belønnet med en rekke kontrakter og med økt inntjening.
Jeg er bare litt bekymret for selskapets finansielle situasjon i øyeblikket . Derfor er jeg åpen for at det kan være nødvendig med en emisjon for å konsolidere grunnlaget for videre vekst.
Derfor selger jeg mine aksjer rundt 1,50 og avventer utviklingen.
Det kan godt være at jeg tar feil og at kursen bare fortsetter oppover og at emisjon er unødvendig.
Men - man blir jo ikke fattig av å ta gevinst- så det lever jeg godt med.
Lykke til til alle dere som velger å sitte videre .
Norbo
08.03.2023 kl 00:12
3806
Jo takk, lykke til du og. Er du ferdig på denne tråden nå da eller? Eller skal du inn igjen? Etter at du tror du har prata kursen ned til krona igjen? Bare lurer..??
macland
08.03.2023 kl 08:35
3590
Synes du har tilført noe. Gratulerer med gevinsten. Man vet aldri hvor haren hopper,men vi får bruke de hjelpemidler vi evner til å gjette.
Jeg bruker mye chart da jeg ikke er flink med regnskap. Tar det du skriver tll etteretning. Man skal aldri avskrive emisjoner i vekstselskap,men på sikt vil de gagne aksjonærene i dette selskapet tror jeg.
Så til chartet. Etter den raske stigningen fra ca 1,14 til 1,8 i januar,kom en naturlig korreksjon for å finne støtte.Den støtta lå på 1,3,men aksjen gikk litt under (1,26) før den snudde opp til 1,6 . Nå er vi på tur ned igjen for å finne støtte. Den er på 1,4 , den neste på 1,3 Holder disse så ser jeg det som et ledd i oppgang. Jokeren er nye meldinger som flytter kursen opp/ned. I tillegg er det børsklimaet generellt som innvirker på alt.Vil be om at det er plass til alle her. Det mithra skrev var etter mitt syn en helt ærlig sak,og begrunnet.
Jeg bruker mye chart da jeg ikke er flink med regnskap. Tar det du skriver tll etteretning. Man skal aldri avskrive emisjoner i vekstselskap,men på sikt vil de gagne aksjonærene i dette selskapet tror jeg.
Så til chartet. Etter den raske stigningen fra ca 1,14 til 1,8 i januar,kom en naturlig korreksjon for å finne støtte.Den støtta lå på 1,3,men aksjen gikk litt under (1,26) før den snudde opp til 1,6 . Nå er vi på tur ned igjen for å finne støtte. Den er på 1,4 , den neste på 1,3 Holder disse så ser jeg det som et ledd i oppgang. Jokeren er nye meldinger som flytter kursen opp/ned. I tillegg er det børsklimaet generellt som innvirker på alt.Vil be om at det er plass til alle her. Det mithra skrev var etter mitt syn en helt ærlig sak,og begrunnet.
Redigert 08.03.2023 kl 08:47
Føre var
08.03.2023 kl 08:50
3552
Kommer vel en ny ordre eller to snart:)
Kanskje en storordre også?
Mange utålmodige sjeler her, eller ikke så mange kanskje.
Med en gang noen har solgt seg ut, ser det ut for att de angrer.
Jeg ble mer tålmodig med equinor kontrakten, den vil ligge i bunnen her i mange år.
Venter tålmodig på 2 tallet og oppover.
Kanskje en storordre også?
Mange utålmodige sjeler her, eller ikke så mange kanskje.
Med en gang noen har solgt seg ut, ser det ut for att de angrer.
Jeg ble mer tålmodig med equinor kontrakten, den vil ligge i bunnen her i mange år.
Venter tålmodig på 2 tallet og oppover.
Redigert 08.03.2023 kl 08:58
murpy
08.03.2023 kl 09:02
3514
Nå er det vel slik at Scana er etablert i alle segmentene de er i, de trenger ikke midler for å utvikle selskapet i de de driver med .
De har heller ingen planer om ny etableringer som trenger store investeringer i en oppstartsfase, så jeg er rimelig trygg på at de ikke trenger kapital utover det de har.
Kontraktene til Scana er også fortløpende, så de har en god kontantstrøm med lite forskuttering på kontraktene. Tipper dette går meget bra fremover.
Scana hadde likvide midler på 113 mill pr 31.12. Kontantstrømmen pr 4Q var på 55 mill. Egenkapitalen i selskapet var 36%
i forhold til børsverdi er dette meget bra.
De har heller ingen planer om ny etableringer som trenger store investeringer i en oppstartsfase, så jeg er rimelig trygg på at de ikke trenger kapital utover det de har.
Kontraktene til Scana er også fortløpende, så de har en god kontantstrøm med lite forskuttering på kontraktene. Tipper dette går meget bra fremover.
Scana hadde likvide midler på 113 mill pr 31.12. Kontantstrømmen pr 4Q var på 55 mill. Egenkapitalen i selskapet var 36%
i forhold til børsverdi er dette meget bra.
Redigert 08.03.2023 kl 09:07