NANOV - fugl Føniks opp av asken?

Slettet bruker
NANOV 28.01.2023 kl 19:25 35943

Hva skal til for at utbombede Nordic Nanovector skal løfte seg som fugl Føniks opp av asken....? Jeg har nedenfor samlet flere momenter fra andre fora, og med tillatelse til gjengivelse fra kilden.

Det at det er påfallende stille og heldigvis null haussing på aksjefora, fremstår for meg som signal om at bunnen trolig er inne i Nordic Nanovector.

Jeg var på en kvartalspresentasjon i Nordic Nanovector i 2016 da aksjekursen var på 13-14 kroner. Da var det bare jeg og en annen aksjonær til stede i tillegg til ledelsen og dem som styrte med webcast. Det var lite interesse. Aksjen var nesten ikke omtalt.

Noen kvartalspresentasjoner senere var kursen over 100 kroner og salen var så full at noen fikk ståplass. Da var det stor interesse, mye omtale og haussing på både Hegnar Online og Tekinvestor, det var nesten ingen begrensninger i forhold til hvor høyt aksjen kunne gå.

De siste dagers stillhet minner meg litt om da Nordic Nanovector var på 13-tallet, rett før aksjen gikk 8-gangeren. Sier ikke at det samme skjer nå, men helt usannsynlig er det ikke.

"Drukningsforsøkene" under én krone ser ut til å mislykkes og oppholdene der blir bare kortere og kortere, samtidig som det i intradagchartene dannes stadig høyere bunner. Dette kan tyde på at det endelig er i ferd med å danne seg et gulv, og det skal ikke så mye til for å få et markant løft herfra.

Asmyr har gjort det aller meste riktig, bortsett fra valget av Berglund som styremedlem (men i alt stresset før den ekstraordinære generalforsamlingen var det neppe tid til å ta en god bakgrunnssjekk av "the eagle"). Det at sistnevnte trakk seg er i grunnen positivt, da det åpner opp for at Nordic Nanovector nå kan få et mer robust styre.

Vil legge til at jeg synes det er glimrende at Asmyr/Aksjonærgruppen AGNV og North Energy sammen klarte å få stoppet tidligere ledelses forsøk på å fusjonere med APIM, og forstår at Asmyr i første runde ikke ville ha med et styremedlem fra North, da sistnevnte ønsket å kjøre et eget opplegg og prøvde å kuppe hele styret. Det skader dog ikke om de som største aksjonær nå får en styreplass.

Asmyr i egenskap av styreleder kan ikke legge ut informasjon til AGNV's Facebook-gruppe lenger, og det er nok derfor det er stille. Jeg har imidlertid full tillit til at han står på for aksjonærenes beste. Alle aksjonærer vil bli informert samtidig i form av børsmeldinger eller oppdatering ved kvartalspresentasjoner. Først må det "stakes ut" en retning eller strategi - og dette vil jeg anta skjer helt i tråd med det dokumentet som Asmyr og AGNV utarbeidet forut for den ekstraordinære generalforsamlingen der fusjonsforslaget ble forkastet.

I mellomtiden har aksjekursen falt. Det henger sammen med Folketrygdfondets, Healthcaps og Radforsks dumping av aksjer (selv om alle tre for lengst er ferdige med å selge), roboter og algoritmer som har bidratt til å forlenge og forsterke nedgangen, lite informasjon (men den kommer!) og nå sist unødvendig støy på grunn av at brumlebassen Berglund gikk ut av styret med umiddelbar virkning.

Magefølelsen sier meg at risk/reward er meget god nå. Viser til at de aksjene som nå dumpes for en drøy krone opprinnelig har kostet mellom kr. 14 og 114 per aksje da de ble emittert, det fremførbare underskuddet er verdt kr. 4,74 per aksje (ca. 550 millioner kroner dividert på antall aksjer, ca. 116 millioner stk) forutsatt at noen kan nyttiggjøre seg dette og som tidligere nevnt en mulig verdi på pipeline. Kontantbeholdningen som er igjen bør holde til å kunne ta en vurdering av hva som er igjen av mulige verdier her, eller i det minste hva det er lurt å prioritere. Avslutningsvis støtter jeg meg til at Asmyr selv har kjøpt 3.750.000 aksjer i Nordic Nanovector, hvorav de siste 750.000 rundt 1,20ish dagen før Asmyr ble valgt som styreleder og havnet i innsideposisjon.

Hvorfor patentene og forskningen til Nordic Nanovector fortsatt kan ha en viss verdi? Archer-studien såvel som Betalutin med den doseringen som var i tidlig fase har vist glimrende resultater.

https://www.nrk.no/innlandet/xl/tester-ny-kreftbehandling-1.12812228

Kvinnen omtalt i saken lever fortsatt i beste velgående, etter en injeksjon med Betalutin i 2012, altså for 11 år siden.

https://www.facebook.com/bente.kirkeby.5

Oppgitt av tradisjonell behandling. Betalutin har forlenget livet hennes med flere år...

Videre er det en kjensgjerning at big pharma går med gedigne overskudd og at det trolig bare er et tidsspørsmål før disse i større grad vil kjøpe opp skadeskutte biotech-selskap og/eller bli deleier/partner på spennende studier i disse (for å spare skatt, posisjonere seg innenfor satsinger de finner interessante etc.)

Det er ifølge dagens prising av Nordic Nanovector ikke tatt høyde for et fnugg av sannsynlighet for at noe slikt kan skje, men aldri si aldri...

Det er ganske ironisk at vanstyret og de dårlige veivalg som har vært i selskapet (helt siden Roy Hartvig Larsen forsvant ut av ledelsen) ikke bare har ført til denne latterlig lave prisingen, men også en negativ fokus og laber interesse som gjør at positive momenter og ny glød og innsatsvilje med støtte fra Roy Hartvig Larsen heller ikke blir verdsatt.

Men det er nok bare et tidsspørsmål - vil tro det kommer nyheter fra selskapet så snart viktige brikker faller på plass.

https://medwatch.no/nyheter/legemidler_biotek/article14903010.ece

Sakset fra gårsdagens artikkel i MedWatch:

I januar ble det klart at grunnleggerne av Nordic Nanovector, Roy Larsen og Øyvind Bruland, støtter aksjonær-opprørerne i selskapet. MedWatch har spurt duoen bak Algeta-suksessen om hva de mener må til for at Nordic Nanovector skal ta seg ut av uføret. […]

–Var Aksjonærgruppens tanker om å fortsette bioteksatsingen eneste grunn til at de fikk støtte fra dere?

– En del av aksjonærgruppen støttet oss i en tidligfase, helt tilbake til Algeta-tiden, så vi har en viss lojalitet til dem, sier Larsen.

– Samtidig håper vi jo at det skal gå an å gjøre mer ut av CD37-plattformen. Det er mye patenter og investert mye penger. Så om man kan bygge videre på noe av det som ligger der, så tror vi at det er en vei fremover for selskapet. Men man må tenke helt nytt, og prøve å forestille seg hvordan markedet ser ut om fem til ti år - innen de sykdomsgruppene hvor man har CD37-reseptorene som kan benyttes som et mål for en målsøkende behandling, sier Larsen.

[Mye interessant lesning i artikkelen, man kan tegne 21 dagers gratis prøveperiode uten å gi fra seg kortinfo.]
Redigert 28.01.2023 kl 20:42 Du må logge inn for å svare
mimer
01.03.2023 kl 14:33 7393

Bra de fikk lempet ut denne Berglund fra styret i det minste, no value add der.
Slettet bruker
01.03.2023 kl 14:48 7344

Helt enig mimer. Bra de fikk kasta Berglund ut. Null verdi.

Nå går kursen. 12% opp. Det er bare å laste opp, mimer. Hiv deg på. Det er bare 1 av 2 ting som skjer :) Det blir grisete. Eller var det taste feil. Nei, det var nok Arrvik som forsøkte å dra opp kursen før han skal ut, og det var et dårlig forsøk. Du får bla opp mer kontanter.

Det var neppe short inndekning, men et usannsynlig dårlig forsøk på å utløse tilbakekjøp av en short og dermed dra opp kursen før det skal selges 1,7 millioner aksjer. Stop-lossen er sannsynligvis heller ikke så romslig som 25% denne gangen, men det er samme handlemønster som forrige gang. Det finnes ingen andre kjøpere som går inn på den måte. Enten en pølse finger eller Aavik på dumpern
Tipper sistnevnte. Sluttkurs 67 øre idag. Da har Aarvik gjort en god jobb som alltid.

Men det er mer spennende å se hvor tålmodig NE er. De har vel en bratt læringskurve her, men noe må de foreta seg. Tipper de venter til årsrapporten er godkjent med å gjøre noe om de ikke fikk helt lættis av den forestillingen til Ludde i går.
Redigert 01.03.2023 kl 15:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2023 kl 15:28 7305

LOL @ Curbstone,

Så du har begynt å slenge dritt om deg selv som avledningsmanøver også nå? Ja, stort lavere er det ikke mulig å synke. 🤣

Som vanlig er du veldig bastant i dine uttalelser; pølsefingre på kjøpsknappen eller storstilt "pump and dump"-forsøk fra Aavik. Har du ikke noe bedre å komme opp med?

Du avfeier short-inndekking. Hva om dagens "blaff" var nettopp det? Volumet som ble kjøpt stemte bra med shorten, og de innkasserte i så fall en kjempegevinst.
Redigert 01.03.2023 kl 15:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2023 kl 16:08 7373

Jeg slenger da aldri ut noe dritt og driver helt sikkert ikke med noe konspiratoriske teorier som enkelte andre, Ravn. Var det ikke du som spådde kursen rett opp og over 80 øre både i går og forrige uke, ravn ?

Nei, det var ikke short inndekning. Det var sannsynligvis Aarvik som ville forsøke å dra opp kursen og utløse en short skvis. Trenger ikke å være det, men det er my best guess. AARVIK har en proff tilnærming. Du burde kanskej se på handelsmønsteret til Arrvik før du slenger ut disse teoriene dine. Aarvik lå lenge med en beholdning på 2 031 260 aksjer. Den 12 februar kjøpte han 1 249 276 aksjer og to dager senere solgte han 924 522 aksjer. Det er ikke så usannsynlig at Aavik vil forsøke seg på samme finte en gang til. Det er jo mange i menigheten som deg og som drar på seg luftige ideer når aksjen flyr opp 20%. Aavik ler nok hele veien til banken når du kaster deg på Ravn. Jeg tipper Aavik selger i løpet av de neste 5 dagene.

NORDIC NANOVECT -924 522 -74% 324 754 0,2799% 16/02/2023
NORDIC NANOVECT +1 249 276 +100% 1 249 276 1,0766% 14/02/2023
NORDIC NANOVECT +2 031 260 +100% 2 031 260 1,7506% 09/02/2023

Arrvik har bommet I nanov. Respekt allikvel. Gud fortalte meg det. Da må det nesten være riktig. Det er sikkert vanskelig for deg og en del av menigheten å forstå, men gulvet på 70 øre ryker i dag eller i morgen. Når det skjer vil du aldri se 80 øre igjen, men kan du ikke bare laste opp for å hindre det? Kjøp for alt du eier og har. Du kommer til å tjene millioner ikke sant :) Du fikk et minne for livet idag, og mens sola skinner vil du aldri se80 øre igjen

Ludde kaster glør i øynene dine med en drømme deal. Den dealen eksisterer ikke med en som har vært med på å kjøre både kredittkassen og Storebrand i grøfta, og sammen med en opprører som har Dof og Sevan drilling bak seg. Felles for disse er at alle selskapene de har vært involvert i eksisterer ikke i den drakten det var eller er konkurs. Jeg spår at det samme skjer i Nanovector dersom North Energy ikke kommer på banen.

Vi får følge godt med på hva Ludde foreslår å bruke 20 % til. Det er rimelig sannsynlig at han forsøker å få de aksjene utstedet, og hvor aksjene ender opp i vennekretsen hans. Hovedargumentet for å få det til er allerede dyrket med å fortelle at Kapitalmarkedet angivelig er stengt. Dette må de få gjort før GF i 26 april så de beholder makten, eller så kommer NE til å overta styreposisjonene. Alle vil ha de 40.
Redigert 01.03.2023 kl 16:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2023 kl 19:07 7438

Bare fortsett å lyve til du tror det selv, Curbstone. Du har sagt at Nordic Nanovector er konkurs, og at Roy H. Larsen bare er en bruktbilselger i hvit frakk m.m. Dette definerer jeg som å slenge dritt.

Nå har du snart malt deg inn i et hjørne omringet av din egen dritt, og kommer ingen vei uten å stå til knærne i denne møkka.

Videre konstateres at du har en våt fantasi om at Aavik skal bli skremt ut på sin slaviske stop loss, som han gjorde forrige gang. Han skrev forrige gang at han hadde strukket den lenger enn han pleier, med fall på 25 prosent før han iverksatte. En normal stop loss er på cirka 10 prosent. La oss si at han har et snitt på cirka 75 øre på den siste inngangen og at skremselspropagandaen og manipulasjonen din mot formodning lykkes, slik at aksjen går i ny bunn, men det skal altså enda litt til før Aaviks stop loss blir utløst. Det hjelper ikke å slenge ut noen titalls eller hundretalls aksjer på bidet når spreaden er stor og kjøpersiden er syltynn, slik robotene og kanskje også du gjør en gang i blant. For å få oppfylt din drøm trengs det VOLUM. Hvor i all verden skal alle disse aksjene komme fra, tror du?

For øvrig fikk jeg rett i at kursen skulle over 80 øre både i forrige og denne uken.

Du spådde aksjen under 70 øre igjen i dag eller senest i morgen, og kommer nok som vanlig til å ta skammelig feil.
Redigert 01.03.2023 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2023 kl 19:33 7592

Aksjekursen var på 67 øre forrige dagen og har beveget seg sidelengs rundt 75 øre siden da. Aksjekursen har aldri sluttet over 80 øre i den perioden vi har snakket om dette den siste uken.

Ledelsen har selv sagt at de ikke finner penger til videre finansiering, og neppe kan overleve på egenhånd, og med uten salgsinntekter så er selskapet konk på et eller annet tidspunkt. Allinvel mener du at selskapet har en fremtid. Jaja...Roy Larsen fremstår som en super selger og lite annet, og at han har fått helte status pga Algeta er uforståelig.Det går ikke an å leve på gamle bragder. Nå har Nanovector med betalutin gått feil. Dvs. Han har gjort en god sak og en dårlig sak. Og så driver han å sysler med oncoinvent nå. Det er da virkelig ingenting å rope hurra for når han stakk av fra Nanovector og lot alle andre blø. Måten menigheten har gjort Larsen til en guru er bemerkelsesverdig, og særlig når han bare er ute etter de resterende pengene som ligger i Nanovector. Det er jeg helt overbevist om ravn. Men kjempe fint om jeg tar feil. Da skal jeg kjøpe en kasse øl og god flaske vin til deg.

At du klarer å konkludere med at aksjen er opp er fasinerende. Aksjen er ned i all den tid etter Apim dealen og styrevalg, og etter Q4. Vi ser på fredag hva som skjedde idag. Men en short inndekning var det neppe for de har all verdens av tid til å lukke posisjonen. Vi ser på det da.

Den eneste som driver med manipulasjon er de som driver med en ustanselig haussing slik som deg, ravn. Dere ser ting som ikke er en realitet og trekker slutninger for å skape spekulasjoner uten rot i virkeligheten. Det er akkurat det samme som skjedde i Dof. Jeg tror sekten kun er ute etter 20%, men vi håper North energy stopper dette og overtar 26 april.
Redigert 01.03.2023 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.03.2023 kl 09:55 7445

Famous quote from Curbstone yesterday:

"Det er sikkert vanskelig for deg og en del av menigheten å forstå, men gulvet på 70 øre ryker i dag eller i morgen. Når det skjer vil du aldri se 80 øre igjen, " 🤮

Ser i spenning frem til at profetien din blir oppfylt i løpet av dagen. 🤣

Den blir rett og slett ikke oppfylt. Når det er sagt tviler jeg på omsetning over 80 øre i dag. Det pleier vanligvis å dukke opp noen selgere senere på dagen, så tilbakefall fra dagens topp på 80 øre kommer nok. Det beste du kan håpe på er tetting av dagens up-gap, men omsetning under 70 øre i løpet av dagen....? Neppe.
Redigert 02.03.2023 kl 10:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.03.2023 kl 10:18 7422

Hei Ravn, håper du har en fin dag. ja, jeg er spent også, men jeg gir deg gjerne et poeng idag.
Jeg bomma med 2-3 dager før aksjen falt igjennom 80 øre. Det kan forsåvidt skje igjen. Jeg holder en knapp på Aarvik teorien, men jeg ser på kontoen til JP Morgen at de kjøper og selger med ca 3 dagers mellomrom. Da skal det i så fall ut rundt 600 000 aksjer i løpet av de neste dagene. Det er neppe nok kjøpere til å ta imot i disse på mandag til uken. Men uansett så stopper fallet på 50 tallet for en stund.

Det skal ingenting for å dra opp aksjen 20%, men sånn er det på nedsiden også. Tror neppe du er så uenig som du skal ha det til, og det er forsåvidt riktig det du skrev idag. Aksjen skal allikvel ned. Det eneste som kan få aksjen til å gå opp er om North Energy vil kjøpe 6 mill aksjer for å stramme grepet rundt retningen på selskapet allerede nå. De kaster vel ikke bort penger så de må vurdere risikoen om å sitte på gjerdet opp mot bruk av 20% som vanner de ut. Men sannsynligvis tør ingen å ta den 20% for det må kombineres komme med en fortrinnrettet emisjon som birdar med mye kontanter. North må nødvendigvis blokkere for det for å komme i førersete, og da kan NE bare sitte og vente til støttegruppen er utslitt. Det kommer andre aksjonærer inn på 50 øre som støtter North og for øvrig tror jeg neppe North Energy vil signere på balanse for 2022.

Antagelsen om at ingen vil signere på balansen for 2022 er overveiende sannsynlig på NE sin side. Da burde de kjøpt seg makt tidligere. Det er tross alt småpenger i den store sammenhengen. En innkalling til GF idag er derfor helt usannsynlig for det skader selskapet og forholdet til Oslo Børs. Det betyr at det blir en stillstandskrig frem til 26 april og selskapet vil være desperate for å få til en deal. Den 26 April vil North Energy overta førersete. Det kan det neppe være noen tvil om og siden North Energy ikke har tatt ansvar tidligere så vet de godt at selskapet kan bruke 20%, men det bidrar ikke med noe særlig penger og da har de kontroll ved at de stemmer ned alle forslag som krever 2/3 på GF. Ludde klarer derfor ikke å levere en deal. Dette blir en ny Storebrand og kredittkassen i så fall fra hans side

De som går inn i aksjen i dag kjøper seg inn for å bidra med kontanter og for å være med på en rabatert deal som north energy tilrettelegger. Alle andre alterntiver blir grisete og mye støy. Det er min spådom. Vi får se Ravn, men siden North Energy tydeligvis har så mye tålmodighet så har de nok baller til å sitte stille frem til 26 april. Da får du nok se hva "Interim" i ordets rette forstand betyr.

Dette er handlene til JP Morgen og da ser du jo når de selger:

NORDIC NANOVECT +531 314 +342,08% 686 631 0,5917% 01/03/2023
NORDIC NANOVECT -696 872 -81,77% 155 317 0,1339% 28/02/2023
NORDIC NANOVECT +571 672 +203,79% 852 189 0,7344% 23/02/2023
NORDIC NANOVECT -406 114 -59,15% 280 517 0,2418% 22/02/2023
NORDIC NANOVECT -125 200 -15,42% 686 631 0,5917% 20/02/2023
NORDIC NANOVECT +460 977 +131,39% 811 831 0,6996% 17/02/2023
NORDIC NANOVECT -373 512 -51,56% 350 854 0,3024% 16/02/2023
NORDIC NANOVECT +103 179 +16,61% 724 366 0,6243% 14/02/2023
NORDIC NANOVECT +321 870 +107,53% 621 187 0,5353% 13/02/2023
NORDIC NANOVECT -404 925 -57,5% 299 317 0,258% 10/02/2023
NORDIC NANOVECT +495 737 +237,76% 704 242 0,6069% 09/02/2023
NORDIC NANOVECT -360 156 -63,33% 208 505 0,1797% 08/02/2023
NORDIC NANOVECT -200 000 -26,02% 568 661 0,4901% 07/02/2023
NORDIC NANOVECT +583 948 +316,14% 768 661 0,6624% 06/02/2023
NORDIC NANOVECT -447 317 -70,77% 184 713 0,1592% 03/02/2023
NORDIC NANOVECT +188 773 +42,59% 632 030 0,5447% 01/02/2023
Redigert 02.03.2023 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.03.2023 kl 11:46 7414

Følg med nå Ravn...nå ser det ut som om aksjen går opp igjennom 80 øre snart. Håper du blir glad :)

gikk omtrent 200 000 aksjer i et jafs på 0,795. Det er godt for deg. Kan hende du får rett idag da, men du har jo helgardert deg. Nå skal vel de samme aksjene ut igjen også da :) Blir spennende å se lista i morgen om hvem som får rett

XOSE
105 682
0,7950
11:39:13
XOSE
1 900
0,7945
11:39:13
XOSE
92 418
0,7945

men ingen kastet seg på i denne runden ....ravn. Du kan få 531 000 aksjer på 80 øre nå. Det virker rimelig formålsløst gitt
Redigert 02.03.2023 kl 12:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.03.2023 kl 15:15 7299

Ravn,
Ryktene skal ha det til å at Roy Larsen kjøper seg opp i Nanovector med 1,4 millioner aksjer ref. Tekinvestor. Da blir det dans på bordet for deg, og vi får et kortsiktig blaff opp. Da går du nok av med seieren denne uken, og gulvet på 70 øre holder seg forløpig om det stemmer.
De lekker tydeligvis som en sil eller setter ut hausse rykter. Det er ikke særlig vanlig å flagge et kjøp på noen hundretusen kroner før det kommer opp på aksjonærlistene. Vi får se det i morgen eller på mandag da for dette er de siste oppdaterte kjøpene

# Aksjonær Endring i % Aksjer Eierandel Utvikling
1. J.P. MORGAN SE - KONTO #1BK +531 314 +342,08% 686 631 0,5917%
2. VERDIPAPIRFONDET STOREBRAND INDEKS - KONTO #3 +189 645 +104,37% 371 341 0,32%
3. THIAGARAJAN PITCHAIKARAN (f. 1962) +55 976 +72,89% 132 776 0,1144%
4. EIVIND KJELLMAN OPEDAL (f. 1960) +49 000 +6,99% 750 000 0,6464%
5. J.P. MORGAN SECURITIES PLC +20 804 +24,13% 107 030 0,0922%
6. ØYSTEIN TEIGEN (f. 1943) +20 000 +159,81% 32 515 0,028%
7. ANNE LISE HOLTAN FLATHUS (f. 1967) +15 000 +500% 18 000 0,0155%
8. NORDNET LIVSFORSIKRING AS +1 256 +0,06% 1 965 774 1,69%
9. CLEARSTREAM BANKING S.A. - KONTO #10A +454 +0,14% 328 023 0,28%
28/06/2021
306 501 aksjer

Hvilken verdi skal det ha når superselgeren ikke deltatt i selskapet siden 2015 egentlig? Men det alltid noen som lar seg lure. Det blir spennende å se hva slags spekulasjoner som kommer i kjølevannet av dette om det stemmer. Han får bla opp mye spenn og redde skinnet på pølsa iallefall. Det blir morro ravni, men ryker 70 øre til uken så er det ikke mye tillitt igjen.

Redigert 02.03.2023 kl 15:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.03.2023 kl 15:58 7281

Roy larsen sitt selskap Sciencons AS solgte 54 000 aksjer den 02/1/22 og solgte 100 000 aksjer 25/6/22. Det siste salget på de 100 000 aksjene var den dagen aksjen sluttet på 11,15 kroner. 6 juli ble aksjen notert på 1,54. Det var da et usedvanlig godt timet salg av Roy Larsen. Skulle nesten tro han var aksjetrader og ikke forsker i hvit frakk. Trodde de stod på labben og tittet i microskoper og brukte forstørrelsesglass, og ikke hadde tid til å følge med på aksjekurser.

NORDIC NANOVECT -100 000 -13,79% 625 000 0,5386% 27/06/2022
NORDIC NANOVECT +150 000 +26,09% 725 000 0,6253% 27/01/2022
NORDIC NANOVECT -54 000 -8,59% 575 000 0,59% 04/01/2022
Redigert 02.03.2023 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.03.2023 kl 16:42 7368

1-0 til deg, Ravn! Gratulerer. Sluttkurs 0,7955

Om Roy Larsen ikke har vektet seg opp med eller til 1,4 mill aksjer noe jeg tviler sterkt på så er dette bare et ondsinnet rykte for å lure folk inn på høyere kurser da eller :) Nedturen blir bare større om det ikke stemmer, men om det stemmer blir vel aksjen bare gående sideveise en uke til. Det er tross alt verdens enkleste rykte å spre, og det er helt merkelig hvor god dialog Roy larsen har med de som handler aksjen i så fall. Du får glede deg mens du kan, Ravn.
Slettet bruker
03.03.2023 kl 06:41 7108

"Hvor gunstig er det egentlig at gründer og genial forsker Roy Larsen kjøper aksjer? Mange hadde håpet på en merge med Oncoinvent, men dette fremstår nå som mindre sannsynlig da Larsen dermed kunne blitt kritisert for å ha handlet på innsideinformasjon. Et par innlegg fra konkurrerende fora omhandlende dette:

The Observer:

"Dette er ganske spesielt, men også forfriskende positivt.

Bør markedet skjønne at det kommer en merge mellom NNV og Onco, ergo er ikke en slik deal innsidebasert informasjon?

Eller skal man tolke det som at det IKKE vil komme en merge mellom NNV og Onco?

Det går fint å «gjemme» og ikke minst begrunne en økning i beholdning basert på det Sandes sa om mulig deal før AGM.
Det er ingenting som forbyr Roy eller noen andre å ta en posisjon i påvente av noe interim CEO så tydelig lanserer er på vei.

Ut fra det lille jeg har hørt om Roy er det liten grunn til å betvile hans integritet og ryddighet, så det blir far fetched å mene at han handler på innside. Vi får bare se på det som en positiv motivasjon for å bli sittende frem til vi har fasiten på pågående prosess.

Det kan jo heller ikke utelukkes at Roy bare tar en «North»; kaster gode penger etter dårlige. Time will tell"

Highlander:

"Dersom ingen kan anvende det fremførbare underskuddet, er verdien på Nordic Nanovector lavere enn nåværende kapitalisering av selskapet. Biotek-selskap som fortsatt ikke er ferdig med studiene prises ikke stort høyere enn kontantbeholdningen, og de trenger stadig nye påfyll. Ludvig Sandnes sa under fjerdekvartalspresentasjonen, se webcast, at det for tiden er helt tørke globalt når det gjelder funding til sektoren. Investorene liker ikke biotekselskap lenger. Flere selskap har ikke klart å få ny egenkapital i form av emisjoner på vanlige vilkår, men har vært nødt til å ta opp konvertible obligasjonslån, også kjent som dødsspirallån, en løsning som også Targovax-ledelsen har valgt for å komme videre med sine studier.

Nok om det. Poenget mitt er at så lenge det betales en premie i forhold til kontantbeholdningen per aksje, så er det antakelig fordi noen (også jeg) har et visst håp om en løsning der noen kan anvende det fremførbare underskuddet. Den forholdsvis lille premien som betales for dette vs. teoretisk verdi på skattefordelen, taler imidlertid for at en slik løsning er lite sannsynlig.

Selv om Paradigme-studien er skrevet inn i historien som en fiasko, er det et visst håp for Betalutin i form av kombinasjonsbehandling med Rituximab (tidligere kjent som Archer-studien som ble pauset), men det kan fort koste en del hundre millioner å komme videre med dette. Med mindre det skulle komme en partner som er villig til dette er det stor risiko for at denne studien ikke blir gjenopptatt.

Det kom torsdag info/rykte her på Tekinvestor om at Roy Larsen skal ha kjøpt nærmere 1,4 millioner aksjer. Det kan i så fall stemme med det volumet som gikk onsdag (og som jeg trodde var inndekking av short). Om dette medfører riktighet, vil jeg tippe at hans selskap SCIENCONS AS har økt fra 625.000 til 2 millioner aksjer, noe som i så fall vil vises på oppdateringen av aksjonærlistene fredag kveld.

Det er i så fall bra i det korte bildet at gründer Roy Larsen har fornyet tro på Nordic Nanovector, men det er ikke entydig positivt.

Det betyr imidlertid redusert sannsynlighet for en merge med Oncoinvent, for han kunne ikke handlet på innsideinformasjon om det er på blokka.

For det andre betyr dette økt sannsynlighet for fortsatt satsing på biotek = større sannsynlighet for ny emisjon (og lavere pris på aksjen)

For det tredje betyr fortsatt satsing på biotek mindre sannsynlighet for at noen andre kan anvende det fremførbare underskuddet. Etter hvert som pengene renner ut, sakte men sikkert, blir selskapet mindre interessant for selskap innen andre bransjer som eventuelt kunne være interessert i “skallet”.

For det fjerde sammenfaller ikke fokus og pengebruk med det som North Energy hadde planer om, og man risikerer dermed at største aksjonær selger seg ut. Det å sponse videre biotek-løp har vel aldri vært Norths intensjon.

Jeg la for øvrig merke til at det på slutten av handledagen torsdag, før sluttmatchen, lå totalt cirka 700.000 aksjer til salgs mellom 0,796 og 0,8 som ingen hadde lyst til å kjøpe, enda ryktene da for lengst var kjent. Dermed er det ikke sikkert at det blir halleluja-stemning, selv om det skulle vise seg å stemme at Larsen har kjøpt aksjer igjen…?"

Redigert 03.03.2023 kl 06:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.03.2023 kl 09:32 6969

Ravn, hva har skjedd med deg da?
Sprer du negative nyheter fra andre fora? Det kan se ut som om det har gått opp et lys for Highlander. Skal du ikke beskylde Berglund, Eriksen og gud vet hvem andre for å manipulere aksjekursen eller ka skje du burde ta litt selvkritikk. Det tar bare litt tid for et par andre ....

Roy Larsen har neppe kjøpt aksjer i Nanovector denne uken. Det har jeg liten tro på. I så fall, viser det en ekstremt dårlig dømmekraft og ekskluderer at det er samtaler mellom Nanov og Oncoinvent, og forsåvidt alle andre samtaler som skulle føre til en aksjetransaksjon mot Roy Larsen. Det var iallefall et godt forsøk på å sette ut et ondsinnet rykte for spre frykt for at enkelte ikke får være med på oppgangen og at folk kjøper i panikk, dekker inn shorten og for å lure folk til å kjøpe på høyere kurser. Om så skulle være har NE et ord med i laget og det er bare å vente dette ut mens menigheten har malt seg inn i et hjørne. Bruddet ned igjennom 70 øre ble bare utsatt ravn. Jeg applauderer for forsøket med å hausse opp aksjen, men fallet blir bare enda større når dette går innover folk. HIGHLANDER har blitt en klok mann. Han har sikkert snakket med noen nå.....

Men "oppgangen" på tirsdag synes å være igangsatt av Hans Christian Karlsen f.1991, Svein Martin Johansen og ketil sunde med de største kjøpene på tirsdag med hhv 125 000, 100 000 og 100 000 aksjer, og Arne oddvin med 85 000 aksjer.

Det ble forsøkt å sette ut et rykte i forrige uke om det var vindprosjektet til NE som skulle fusjonerer inn. Det var ingen som bet på. I GÅR ble det hausset opp at Roy Larsen kjøpte seg opp på onsdag. Det tror jeg er veldig lite sannsynlig for det betyr at Nanov ikke er i samtaler om den våte drømmen om å fusjonere med Oncoinvent. Det kommer aldri til å skje, og det var vel også slik at Roy Larsen støttet AG Nanov , og skulle hjelpe selskapet med å komme i mål. Det må nødvendigvis kreve konfidensielle samtaler som hindrer Roy Larsen å kjøpe aksjer. Dette hausse stuntet vil backfire big time.

Det virker helt usannsynlig at Roy Larsen kjøpte aksjer på onsdag denne uken iallefall. Det endelig svaret får vi i så fall i kveld på nye oppdaterte lister.
Redigert 03.03.2023 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.03.2023 kl 09:51 6940

3 største aksjonær som er Nordnet Livsforsikring med 1,9 millioner aksjer solgte aksjer på tirsdag. Se liste idag.

De største salgene har Andreas Langfeldt hatt og han står igjen med ca 440 000 aksjer og så kommer Sosite Generale 545 000 aksjer.

Tilsammen skal det nok selges 2,8 millioner aksjer rundt 80 øre ravn. Da kommer nok småguttene til kort. Vi må følge med på Aavik også. Han kjøpte også aksjer på tirsdag på den dagen du ble så opphisset av. Det var et mindre kjøp på 230 aksjer. Tenker det står aksjer i kø for å komme ut før helgen.

Ravn...det kommer ingen nye penger inn i aksjen idag. Dette hausse stuntet som åpenbart er markedsmanipulasjon for å få aksjen opp burde blitt slått hardt ned på. Roy Larsen og hans selskap Sciencons as står fortsatt oppført med 625 000 idag.altså, ingen kjøp på onsdag fra Roy Larsen tipper jeg.
Redigert 03.03.2023 kl 11:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.03.2023 kl 10:13 6898

Ravn,

Netto short posisjon hos GSA har heller ikke endret seg siden onsdag.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

Oppgangen på onsdag kan altså være basert på to falske spekulasjoner om shortinndekning fra GSA og at Roy Larsen kjøper seg opp.

Mistanken min om at det var en liten gutt på gutterommet som forsøkte å hausse opp aksjen på et eller to falske premisser, og sikkert sammen med noen venner utkrystalliserer seg som veldig plausibelt.

Gulvet på 70 øre holdt frem til i går, men det tar bare tre til 5 dager så kommer det til å rase ut med aksjer fra disse amatørene. Fallet blir tiltagende .

det kan gå bra for Nanovector, men da må noteringsprisen komme seg fort ned på 35 øre. Det hjelper ingenting med kunstig åndedrett.
Redigert 03.03.2023 kl 11:06 Du må logge inn for å svare
leinad
03.03.2023 kl 10:20 6870

Nordnet Livsforsikring er småsparere som bruker Investeringskonto Zero, ikke en aksjonær.

Du vet ingenting om hva folk gjorde på onsdag, ettersom det er T+2. Noe du bør vite, herregud.
De kjøpene og salgene du nevner er altså handlene gjort på tirsdag...

Ellers, god helg senior Curbmeister.
Slettet bruker
03.03.2023 kl 10:31 6835

Handler på mandag vises på onsdag.
Handler på onsdag vises på fredag.
T + 2 betyr ..transaksjon pluss to dager.

Faktum er at Det er som regel én hel børsdag mellom dagen handelen skjer og at handelen vises i listene (T+2), men noen ganger kan det skje raskere og noen ganger tregere. Men fullt mulig de oppdatere listene først i kveld. Hvorfor skal Roy Larsen fortelle antall aksjer han kjøper, men satser på raskere oppdatere lister nå uansett. Det er mulig det må kjøres en kjøring til leinad, men noen ganger kommer det raskere og noen ganger senere.

Nordnet Livsforsikring AS mottok i oktober 2014 konsesjon fra Finanstilsynet til å drive forsikringsvirksomhet, og inngikk 27. juni 2014 en avtale med sitt morselskap om overdragelse av Nordnet Pensionsforsikring NUF sin virksomhet.
Og så overtok de netfonds sin virksomhet etter at Rolf døde.

På aksjonærlisten er zero kontoen hos nordnet 3 største aksjonær. Det er solgt aksjer fra denne aksjonæren. Sier ikke noe annet.

God helg, leinad.
Redigert 03.03.2023 kl 11:08 Du må logge inn for å svare
leinad
03.03.2023 kl 10:58 6794

Bror Curbstone, det er helt riktig at handlene vil vises i dag. Men listene du referer til kom i går kveld og viser handlene på tirsdag, handlene på onsdag vil vises på listene som offentliggjøres i kveld. Og først da får vi fasiten på hvem som solgte og kjøpte på onsdag.

Slettet bruker
03.03.2023 kl 11:12 6760

Det har du i utgangspunktet rett i Leinad, men ser du forklaringen til oppdateringen av listene så kan det både komme raskere og senere enn i kveld.

Det er veldig merkelig at Roy Larsen skal flagge antall aksjer han kjøper. Det må i så fall være en megler som sprer dette eller Roy selv, men hvorfor skal man lekke antall aksjer man kjøper. Er det Roy som gjør det viser det bare hvor uproff han er.

Om Roy allikvel skulle ha kjøpt aksjer så pågår det uansett ikke samtaler mellom Oncoinvent og Nanovector slik det spekuleres i. Dette 212 bly prosjektet som også har tidligere blity spekulert i på tekinvestor vil nødvendigvis være lagt på is også. Med et kjøp fra Lsrsen vil jo det bekrefte at den veien er stengt før GF i april eller at det ikke er noen løsning i nær fremtid iallefall. Kommer vi til september/ oktober så inntreffer handleplikten.

Om selskapet derimot har inngått en form for lisensieringsavtale vil pengene renne ut av selskapet og da smeller det iallefall.

Men om aksjen faller etter at Roy har kjøpt og at ludde har befestet sin stilling er det svarte natta. Da har de ingen tillitt og da kommer NE til å få vann på mølla.
Redigert 03.03.2023 kl 11:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.03.2023 kl 16:29 6583

Sluttkurs 84,45 øre.

Stillingen Ravn - Curbstone er nå 2-0 😄
Slettet bruker
03.03.2023 kl 16:44 6543

Sluttkurs 0,8445. Gratulerer ravn.
Du hadde flaks med ryktene om at bilselgeren i hvitfrakk kjøper seg inn. Like fullt så endte aksjen over 80 øre for første gang på 3 uker. Gratulerer ravn. Du fortjener en kald. Det kommer oppdaterte lister i kveld så da får vi et endelig svar på det.

Gulvet på 70 øre holdt denne uken. Da blir det bare enda være i ukene som kommer. Det værste gjenstår. Det er bare spørsmål om tid og selv
DOF hoppet opp på luft og kjærlighet. Bomme på en uke eller to kan jeg leve med og jeg gleder meg over at du fikk en noteringsdsg over 80 øre.

God helg, ravn. Du får det vondt neste uke når pump og dump blir en realitet. Det blir ikke mer verdier eller penger i kassa av at Roy hjelper dere med å trille noen ører. Nå blir fallet bare enda større og det blir enda vanskeligere å få gjort noe.
leinad
03.03.2023 kl 22:58 6401

Listene med onsdagens handler er ute og Sciencons AS(Roy Hartvig Larsen) kjøpte 1.375 mill aksjer…
Slettet bruker
04.03.2023 kl 01:46 6322

"Om Roy Larsen ikke har vektet seg opp med eller til 1,4 mill aksjer noe jeg tviler sterkt på så er dette bare et ondsinnet rykte for å lure folk inn på høyere kurser da eller "

Siden du tvilte så sterkt på dette og Roy Larsens kjøp nå er bekreftet, scoret du et selvmål.

Stillingen Ravn - Curbstone er dermed 3-0 😄
Slettet bruker
04.03.2023 kl 02:01 6307

Det forteller bare hvor uprofesjonell Roy Larsen er, hvilken kontakt og hvilke rykter han har satt ut tidligere. Det er altså en bekreftelse på at dette kommer til å gå galt.

Det blir ikke mer penger i kassa eller mer verdi ut av cd37 ved at en bilselger kjøper noen få aksjer. Det er derimot langt mer bekymringsverdig at en som Roy Larsen lekker og setter ut de ryktene han gjør. Det er neppe første gangen. Hovmod står for fall ravn. :) det værste står foran oss. Det får du tidsnok vite.

Det er spekulert i et prosjekt på tekinvestor med 212 bly så nå kommer det nok flere rykter og aksjen blir pumpa opp, ravn. Så dette er da bare sminken for å forberede bruken av 20%. De har dårlig tid for de må rekke dette før NE vil overta den 26 april.
Redigert 04.03.2023 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.03.2023 kl 13:51 5881

Stillingen Ravn - Curbstone er 3-0 om ikke 4-0 nå.

Det gikk mange aksjer over krona både på torsdag og fredag.

Nå er aksjen nede og henter fart for neste opptur = kjøpsmulighet.
Slettet bruker
14.03.2023 kl 11:47 5586

Følg med i timen nå. Børsene har roet seg ned og stiger litt igjen.

I NANOV er det noen få aksjer å få kjøpt på 0,8-tallet. Aksjen kan fort sprette over krona igjen.

Jeg forventer en opptur til over 1,20 før generalforsamlingen.
Slettet bruker
15.03.2023 kl 06:06 5484

Litt "input" fra et annet fora siden det er litt stille her:

D:
"Nesten ingen selgere under krona, og antakeligvis ikke så altfor mye over heller. De som ville ut, har solgt for lengst og nå sitter de som venter på noe godt(forhåpentligvis) igjen."

F:
"[...]Hvordan det skal gå med Nanov er det ingen som vett.

Vi er vel alle misfornøyd med tidligere styre og ledelse,
Men også innerforstått med at dagens styre, og ledelse kun prøver å hjelpe oss aksjonærer med å finne potensielle rest verdier. Så all respekt til dem.

Om de klarer å trylle frem noen verdier i Brann tomten som kan gi en gevinst iforhold til dagens kurs blir jeg evig takknemlig."

Hy:
"Med de løkhuene som entret tråden ETTER dårlig avlesning av PARADIGME så er det vel ikke en flust av kunnskap ute å går okke som… [...]"

Hi:
"Karakteristikken “løkhuene” får stå for din regning.

Selv om Paradigme-studien sviktet og det dermed ble satt punktum for Betalutin, er noen av oss opptatt av hva som kan bringes til torgs av restverdier, og nåværende ledelse står på for å få til en bedre deal enn det forkastede APIM-forslaget.

Også Carnegie jobber med dette, og vil ikke få betalt medmindre de kommer opp med et forslag som det nødvendige flertall av Nordic Nanovector-aksjonærene aksepterer.

Videre har vi hatt fokus på at gründer Roy Hartvig Larsen - som også var med og startet Algeta-suksessen og Oncoinvent - nylig har kjøpt seg opp til tredje største aksjonær, noe som er spennende - og vi har drøftet positive og negative aspekter relatert til dette. I et intervju med MedWatch i januar sa Larsen at det er investert mye i CD37-plattformen, der han ser store muligheter for selskapet. I lys av dette fremstår hans kjøp som interessant.

Ellers går selskapet på sparebluss og har cirka 60 øre per aksje i kontanter og et fremførbart underskudd på anslagsvis kr. 22 per aksje med en teoretisk verdi på kr. 4,74 per aksje om noen kan nyttiggjøre seg dette med riktige forutsetninger. Mulig at største aksjonær North Energy kan sitte på en nøkkel her; de bør i så fall komme på banen og tilkjennegi sine planer før den ordinære generalforsamlingen der valg av styre er et av punktene på agendaen. Det kan bli kamp om aksjer og stemmer - og dermed kursoppgang - før generalforsamlingen den 26. april, slik vi så før den ekstraordinære generalforsamlingen i begynnelsen av januar.

Nåværende styreleder Jon Magne Asmyr har et snitt på drøyt kr. 1,5 per aksje og North Energy et snitt på rundt kr. 1,25. Begge er interessert i å få til en løsning som vil gi positiv avkastning.

Aksjekursen har vært under press, men vi ser nå konturene av en mulig bunn-formasjon med nytt støttenivå på cirka kr. 0,8 per aksje. Nå har jeg repetert mye jeg har sagt tidligere, men dette er etter min oppfatning essensen i fokus og beslutningsgrunnlag - både fundamentalt og teknisk - etter Paradigme-avlesningen."
Slettet bruker
22.03.2023 kl 09:53 5295

Skal fugl Føniks snart reise seg opp av asken?
Redigert 22.03.2023 kl 11:04 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
12.06.2023 kl 19:25 4733

Ja den kommer nå endelig.
X-43 scramjet
12.06.2023 kl 19:54 4621

Får håpe 3 kr brytes, snart svever vi høyt igjen
Gullhaugen
12.06.2023 kl 20:28 4517

3,2 er goldenkross ---------->7 ++. Det kommer ganske fort da det er 12.mnd lock up på de nye aksjene. Det er mye spennende i vente fremover.
X-43 scramjet
12.06.2023 kl 21:27 4358

Blir spennende å se hvor høyt Nanovector går neste gang. Casinoet er åpent
Gullhaugen
13.06.2023 kl 07:55 3993

Skal få ut oppdatert TOP 50 liste snart.
75 mill aksjer er omsatt på 4 børsdager
https://finance.yahoo.com/quote/NANOV.OL/history?p=NANOV.OL

teknisk sier kjøpssignal : https://se.tradingview.com/symbols/OSL-NANOV/technicals/
Redigert 13.06.2023 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
X-43 scramjet
25.06.2023 kl 13:13 3490

Kommer sikkert til å se en kurs reaksjon slutten av juni. Spennende å se om Nanovector bryter 2 kr igjen
thypoon
25.06.2023 kl 18:22 3218

Da har GSA Capital startet inndekningen av shorten, tegn på at nedsiden er tatt ut for denne gang. Utrolig som det selskapet har tapt på sine shortposisjoner den siste tiden. Små gevinster og store tap
Fljo
25.06.2023 kl 18:47 3172

Nanov har blitt en skikkelig volatil aksje som det er umulig å spå utviklingen til. Risikabel aksje, og det har den vel egentlig alltid vært.