SCANA er som poteten, de kan brukes til alt.
BioKnut
13.04.2023 kl 11:45
5006
En melding om ny kontrakt kan komme nÄr som helst. Scana er akkurat nÄ et meget hot case pÄ Oslo BÞrs.
macland
13.04.2023 kl 11:29
5034
Omsatt 2,4 mill til nÄ i dag,og ennÄ ikke vÊrt nedom gÄrdagenes sluttkurs. Ei mld nÄ sÄ hadde 1,6 vÊrt blÄst.
FĂžre var
13.04.2023 kl 11:12
5055
SÄ hva er det han sier, att nÄ skal han inn igjen for nÄ har han fÄtt sagt det?
Redigert 13.04.2023 kl 11:13
Du mÄ logge inn for Ä svare
paali89
13.04.2023 kl 10:54
5092
Ikke Scana. Deep value driller.
Han venter dog pÄ respons fra HaukÞy ang Ä stille opp til et intervju :)
Han venter dog pÄ respons fra HaukÞy ang Ä stille opp til et intervju :)
macland
13.04.2023 kl 10:50
5073
Noen her som er medlem pÄ investornytt.no? Ikke sikkert det har noe med Scana Ä gjÞre,men sÞk pÄ scana gir blandt annet dette,sÄ lurer bare.. :
Espen Teigland
@Coolbreez016
·
15t
Jeg har skrevet om et en aksje jeg er rimelig sikker pÄ at timingen er rett nÄ. Noen store er pÄ kjÞperen her. Jeg mÄtte selge aksjen i dag for Ä kunne skrive om den.
Espen Teigland
@Coolbreez016
·
15t
Jeg har skrevet om et en aksje jeg er rimelig sikker pÄ at timingen er rett nÄ. Noen store er pÄ kjÞperen her. Jeg mÄtte selge aksjen i dag for Ä kunne skrive om den.
macland
13.04.2023 kl 10:21
5148
jeg vil tippe ca 2,25 etter 1,8,men kommer an pÄ Þyet som ser. GÄr man rett pÄ toppene sÄ er det 2,48 som utmerker seg.
FĂžre var
13.04.2023 kl 09:37
5252
Kan vi tro pÄ 1,70-1,80,- i dag, om sÄ, neste motstand kan man forvente hvor, hÞyt opp pÄ 2 tallet?
Sabi
09.04.2023 kl 18:00
5627
FÞre var skrev Gamechanger sa HaukÞy, jeg venter pÄ innsidekjÞp!
Pengene renner inn.
Sikkert som banken denne investering.
5kr hÄper jeg pÄ snart.
Sikkert som banken denne investering.
5kr hÄper jeg pÄ snart.
paali89
08.04.2023 kl 10:24
5992
Et nĂžkternt regnestykke sier ca 150 mill cash inn fra kontraktene i q1.
Da har jeg regnet kontraktene 10-50M som 30M og kontraktene over 50M som 50M med en forhÄndsbetaling pÄ 20% (styret uttalte at de vanligvis fikk 20-30% ved kontraktsinngÄelse)
Sikkert glemt flere kontrakter ogsÄ ;-)
Jeg kan ikke skjÞnne annet enn at Scana nÄr 2 milliarder omsetning i 2023. Kanskje nÊrmere 2,5.
Da blir det hyggelig om HaukÞy fÄr marginene opp pÄ 15-20%
Da har jeg regnet kontraktene 10-50M som 30M og kontraktene over 50M som 50M med en forhÄndsbetaling pÄ 20% (styret uttalte at de vanligvis fikk 20-30% ved kontraktsinngÄelse)
Sikkert glemt flere kontrakter ogsÄ ;-)
Jeg kan ikke skjÞnne annet enn at Scana nÄr 2 milliarder omsetning i 2023. Kanskje nÊrmere 2,5.
Da blir det hyggelig om HaukÞy fÄr marginene opp pÄ 15-20%
Redigert 08.04.2023 kl 12:14
Norbo
05.04.2023 kl 12:10
6271
Hjelper lite nÄr det jobbes fra morgen til kveld med Ä manipulere en hver antydning til oppgang i kursen⊠har det ikke travelt men synes dette lukter drit.
paali89
05.04.2023 kl 12:03
2486
Kom en liten en gitt:
https://newsweb.oslobors.no/message/587192
Bergen 5.april: Scana-eide Seasystems har signert en kontrakt for levering av forankringssystem til et FSO-prosjekt utenfor Vest-Afrika.
Dette er en betydelig (1) kontrakt for Scana, med kontraktsverdi nÊr NOK 50 millioner. Leveransen bestÄr av fortÞyningsutstyr som kjettingstoppere og jekker. For Seasystems starter prosjektet med en gang og vil bli levert i fÞrste kvartal i 2024.
https://newsweb.oslobors.no/message/587192
Bergen 5.april: Scana-eide Seasystems har signert en kontrakt for levering av forankringssystem til et FSO-prosjekt utenfor Vest-Afrika.
Dette er en betydelig (1) kontrakt for Scana, med kontraktsverdi nÊr NOK 50 millioner. Leveransen bestÄr av fortÞyningsutstyr som kjettingstoppere og jekker. For Seasystems starter prosjektet med en gang og vil bli levert i fÞrste kvartal i 2024.
paali89
05.04.2023 kl 09:17
2595
Ser dÄrlig ut med noe pÄskekontrakt, men da blir det en lÞnning til inn pÄ disse nivÄer ;-) god pÄske folkens. Den som venter pÄ noe godt, venter ikke forgjeves.
macland
05.04.2023 kl 08:40
2658
Ser det kom ny topp 20 liste pÄ mandag. Ingen endring bortsatt fra at Nordnett liv har tatt 500 k til. God pÄske.
macland
04.04.2023 kl 10:29
2924
Der har den vÊrt og stanga hodet i taket pÄ trendlinja pÄ 1,43 ser jeg. Skulle vÊrt godt Ä kommet gjennom den,og gjerne tatt 1,6 og..
Redigert 05.04.2023 kl 09:28
omac
03.04.2023 kl 13:20
3197
Driver Ändenes makt og holder kursen nede i denne akjsen og???? Det spÞker pÄ OSE det er det ingen tvil om.....
paali89
03.04.2023 kl 13:19
3197
NÄ syns jeg vi kan holde oss til Murpy fÄr fylt pÄ. Vil heller ha aksjene hos han enn hos disse Þretrillerne ;-)
macland
03.04.2023 kl 12:27
3122
Dette er bare sykt. Stemmer ikke i det hele tatt. Hva er vitsen? Eneste poeng med Ä holde den nede er at den som gjÞr det ligger klar til Ä ta mer,og da i et scenario som er dementert her flere ganger... Nemmelig at noen tror pÄ emisjon. Dess lavere pris pÄ kursen,dess lavere emisjonskurs. HÞyt spill vil jeg si om det gambles pÄ det.
murpy
03.04.2023 kl 11:53
3154
FÄr igjen 670K pÄ skatten, sÄ jeg hÄper den ikke stiger fÞr jeg fÄr det utbetalt.
Norbo
03.04.2023 kl 11:52
3117
HÄper den holder seg pÄ disse nivÄer 2 mnd til, men det skal nok hardt holde.
Furuen
03.04.2023 kl 11:44
2929
Hva fanden er poenget med Ă„ trykke kursen under 1,40?
Hvorfor ikke heller la kursen lĂžfte seg og selge hĂžyere oppe med stĂžrre forteneste?
Hvorfor ikke heller la kursen lĂžfte seg og selge hĂžyere oppe med stĂžrre forteneste?
paali89
03.04.2023 kl 08:19
3110
Da er det bare Ă„ glede seg til pĂ„skekontrakt, eller hva Murpy?đ„ł
Redigert 03.04.2023 kl 08:20
macland
02.04.2023 kl 11:20
3317
Fant ut hva jeg lurte pÄ,sÄ sletter spÞrsmÄl for ikke Ä forvirre.
Redigert 03.04.2023 kl 06:11
paali89
02.04.2023 kl 09:04
3370
Dette er uttalelser gjort av Styrk da han satt som CEO under Ă„rsrapporten for 2021..
At mÄlet i Scana er Ä videreselge datterselskaper nÄr det finnes andre med bedre forutsetninger for Ä fortsette veksten.
Murpy mener/hÄper at dette kan vÊre grunnen til at Styrk mÄtte gÄ. Noe jeg er enig i.
Derfor hadde det vÊrt fint om HaukÞy tok seg tid til et intervju, blant annet for Ä fÄ klarhet i dette. Om Teigland har spÞrsmÄlet pÄ blokka si er ikke sikkert ;-)
At mÄlet i Scana er Ä videreselge datterselskaper nÄr det finnes andre med bedre forutsetninger for Ä fortsette veksten.
Murpy mener/hÄper at dette kan vÊre grunnen til at Styrk mÄtte gÄ. Noe jeg er enig i.
Derfor hadde det vÊrt fint om HaukÞy tok seg tid til et intervju, blant annet for Ä fÄ klarhet i dette. Om Teigland har spÞrsmÄlet pÄ blokka si er ikke sikkert ;-)
siddis
02.04.2023 kl 08:06
3387
Er Teigland seriĂžs?
Hvem ser stopp i vekst, mÄ vÊre superpesimist da. ForstÄr ikke spÞrsmÄl, hvor kommer dette fra?
Ekspansjon er det i alle segmenter, spesielt gledelig innen klassifisering etc. alt gÄr sÄ det griner.
Det signeres ikke en jĂŠ...... kontrakt uten dekning min 30%
Er det Styrk og Teigland som forsĂžker Ă„ spille et spill her?
Hvem ser stopp i vekst, mÄ vÊre superpesimist da. ForstÄr ikke spÞrsmÄl, hvor kommer dette fra?
Ekspansjon er det i alle segmenter, spesielt gledelig innen klassifisering etc. alt gÄr sÄ det griner.
Det signeres ikke en jĂŠ...... kontrakt uten dekning min 30%
Er det Styrk og Teigland som forsĂžker Ă„ spille et spill her?
paali89
01.04.2023 kl 09:45
3613
Leser pÄ Twitter til Teigland at de har bedt HaukÞy om et intervju for en stÞrre artikkel i investornytt. HÄper han stiller opp her :)
Jeg vil spesielt fÄ avklart om Scana har gÄtt vekk fra ideene om Ä selge datterselskaper nÄr veksten stopper opp, og om Scana ser for seg Ä ekspandere ytterligere, isÄfall i hvilke segmenter.
Hadde ogsÄ vÊrt spennende Ä hÞre hvilke marginer HaukÞy jobber mot fÞr de er fornÞyd. Selv mener jeg vi bÞr opp pÄ minimum 18-20% ilÞpet av 2023..
Jeg vil spesielt fÄ avklart om Scana har gÄtt vekk fra ideene om Ä selge datterselskaper nÄr veksten stopper opp, og om Scana ser for seg Ä ekspandere ytterligere, isÄfall i hvilke segmenter.
Hadde ogsÄ vÊrt spennende Ä hÞre hvilke marginer HaukÞy jobber mot fÞr de er fornÞyd. Selv mener jeg vi bÞr opp pÄ minimum 18-20% ilÞpet av 2023..
MProd
01.04.2023 kl 08:32
3651
Takk Mithra đ
Hvis du kan bidra til at jeg fĂ„r kjĂžpt noen flere aksjer pĂ„ 1,36 pga truseskvettere som fĂ„r panikk, sĂ„ ja takk. Ănsker deg en flott pĂ„ske, Mithra!
Hvis du kan bidra til at jeg fĂ„r kjĂžpt noen flere aksjer pĂ„ 1,36 pga truseskvettere som fĂ„r panikk, sĂ„ ja takk. Ănsker deg en flott pĂ„ske, Mithra!
Bullfight
31.03.2023 kl 11:32
3867
Trading range ? Makan til tullprat, det er da fan ikke penger Ä tjene pÄ trading pÄ dette volumet, det holder max til en ekstra Þlboks i kveld (:
mithra
31.03.2023 kl 11:22
3864
Etter den siste kontrakten flytter jeg trading rangen opp til 1,36 - 1,42
murpy
31.03.2023 kl 09:44
3917
Neida, bare forsÞk pÄ nedpressing av tradere, de ligger lenger nede for Ä ta imot. Alltid noen nervÞse som blir psyket ut.
murpy
31.03.2023 kl 09:36
3910
Siste 11 mnd som Scana har hentet inn kontrakter for nĂŠrmere 3 MILLIARDER, 3 kvartaler med Ăžkende ordrereserve og resultater, allikevel er aksjekursen negativ med - 2% de siste 11 mnd.
SĂ„ her har absolutt ikke markedet fulgt med i timen.
Jeg mener aksjen er sprekkferdig for en kraftig rekyl innen kort tid.
SĂ„ her har absolutt ikke markedet fulgt med i timen.
Jeg mener aksjen er sprekkferdig for en kraftig rekyl innen kort tid.
macland
31.03.2023 kl 09:19
3911
Den nedadgÄende trend siden 25 januar ligger nÄ pÄ 1,45 kr. Kunne vi bare fÄ brutt den sÄ er iallefall noe gjort.
macland
31.03.2023 kl 08:35
3965
Vet ikke,men man kan jo snu pÄ flisa og.. Kan ikke Scana og vÊre attraktiv for oppkjÞp??
murpy
31.03.2023 kl 07:54
4003
Jeg tror at det var Ärsaken at Styrk mÄtte gÄ, tipper dagens ledelse IKKE Þnsker Ä selge noe som helst da det er all segmentene de er i, som det er forventet kraftig vekst pÄ fremover.
paali89
31.03.2023 kl 07:31
4029
Jeg leste i Ärsrapport for 2021 at Styrk uttalte at Scana sitt mÄl er Ä videreselge datterselskaper nÄr de fÞler det er noen andre som bedre forutsetninger for vekst enn de.
Hva tenker du om det Murph?
Hva tenker du om det Murph?
murpy
31.03.2023 kl 07:21
4051
Odfjell Drilling fikk en stor kontrakt i dag pÄ ca 3 Milliarder, Scana er leverandÞr og har kontrakter/ rammeavtale med Odfjell D. Avtalen ble forlenget rett fÞr ferien i fjor, som viser tilliten Odfjell har til Scana.
Her blir det mer jobb folkens !! đđđđ
Scana-eide PSW Technology har signert en 1-Ă„rs forlengelse av sin rammeavtale med Odfjell Drilling for vedlikehold og resertifisering av marint stigerĂžrs- og undervannsutstyr for alle boreenhetene i selskapet. Dette er en strategisk viktig kontrakt for selskapet. Avtalen innebĂŠrer inspeksjon, vedlikehold og reparasjon (IMR) av marine stigerĂžr og undervannsutstyr, og videre levering av offshoretjenester som mellombrĂžnn (IBW) for Odfjell Drilling-flĂ„ten i ett ekstra Ă„r. âAvtalen demonstrerer PSW Technologys solide og verdifulle samarbeid med Odfjell Drilling som gĂ„r tilbake til 2010. Med denne avtalen fortsetter vĂ„rt selskap Ă„ befeste sin posisjon som Norges ledende inspeksjons-, vedlikeholds- og reparasjonsselskap for tjenester knyttet til brĂžnnkontroll og boreutstyr, â sier OddbjĂžrn HaukĂžy, Chief Commercial Officer i Scana ASA. â Med kontinuerlig forbedring i riggmarkedet nasjonalt og internasjonalt er PSW Technology godt posisjonert og i stand til Ă„ hĂ„ndtere veksten som nĂ„ kommer, utdyper HaukĂžy. PSW Technology er i dag en stor aktĂžr innen resertifisering av stigerĂžr og brĂžnnkontrollutstyr i Norge. Selskapet holder til pĂ„ Mongstad, med ca. 150 000 kvadratmeter med anlegg for effektive og sikre inspeksjoner, vedlikehold og modifikasjoner av undervanns- og boreutstyr for nasjonale og internasjonale energiselskaper. Kort om PSW Technology PSW Technology tilbyr et bredt spekter av tjenester og lĂžsninger til den globale boreindustrien. VĂ„re toppmoderne fasiliteter, strategisk plassert i nĂŠrheten av Mongstad base, er spesialbygd for sikkerhet, kvalitet, levering og kostnadsoptimalisering. psw.no Kort om Scana Scana er et bĂžrsnotert industrielt eierselskap i havnĂŠringene som skaper verdier gjennom aktivt eierskap i markedsledende portefĂžljeselskaper. VĂ„r visjon er Ă„ akselerere dekarboniseringen av den maritime og offshoresektoren ved Ă„ vĂŠre en pĂ„driver innen elektrifisering og utslippsreduksjonslĂžsninger. Scanas portefĂžljeselskaper har en solid innovasjons- og kommersialiseringshistorie basert pĂ„ kjernekompetanse i utvalgte nisjer.
Her blir det mer jobb folkens !! đđđđ
Scana-eide PSW Technology har signert en 1-Ă„rs forlengelse av sin rammeavtale med Odfjell Drilling for vedlikehold og resertifisering av marint stigerĂžrs- og undervannsutstyr for alle boreenhetene i selskapet. Dette er en strategisk viktig kontrakt for selskapet. Avtalen innebĂŠrer inspeksjon, vedlikehold og reparasjon (IMR) av marine stigerĂžr og undervannsutstyr, og videre levering av offshoretjenester som mellombrĂžnn (IBW) for Odfjell Drilling-flĂ„ten i ett ekstra Ă„r. âAvtalen demonstrerer PSW Technologys solide og verdifulle samarbeid med Odfjell Drilling som gĂ„r tilbake til 2010. Med denne avtalen fortsetter vĂ„rt selskap Ă„ befeste sin posisjon som Norges ledende inspeksjons-, vedlikeholds- og reparasjonsselskap for tjenester knyttet til brĂžnnkontroll og boreutstyr, â sier OddbjĂžrn HaukĂžy, Chief Commercial Officer i Scana ASA. â Med kontinuerlig forbedring i riggmarkedet nasjonalt og internasjonalt er PSW Technology godt posisjonert og i stand til Ă„ hĂ„ndtere veksten som nĂ„ kommer, utdyper HaukĂžy. PSW Technology er i dag en stor aktĂžr innen resertifisering av stigerĂžr og brĂžnnkontrollutstyr i Norge. Selskapet holder til pĂ„ Mongstad, med ca. 150 000 kvadratmeter med anlegg for effektive og sikre inspeksjoner, vedlikehold og modifikasjoner av undervanns- og boreutstyr for nasjonale og internasjonale energiselskaper. Kort om PSW Technology PSW Technology tilbyr et bredt spekter av tjenester og lĂžsninger til den globale boreindustrien. VĂ„re toppmoderne fasiliteter, strategisk plassert i nĂŠrheten av Mongstad base, er spesialbygd for sikkerhet, kvalitet, levering og kostnadsoptimalisering. psw.no Kort om Scana Scana er et bĂžrsnotert industrielt eierselskap i havnĂŠringene som skaper verdier gjennom aktivt eierskap i markedsledende portefĂžljeselskaper. VĂ„r visjon er Ă„ akselerere dekarboniseringen av den maritime og offshoresektoren ved Ă„ vĂŠre en pĂ„driver innen elektrifisering og utslippsreduksjonslĂžsninger. Scanas portefĂžljeselskaper har en solid innovasjons- og kommersialiseringshistorie basert pĂ„ kjernekompetanse i utvalgte nisjer.
Redigert 31.03.2023 kl 07:25
siddis
31.03.2023 kl 06:33
4069
En til her innen energi, disse E Modulene er fine for energi og effektreduksjon.. Brukes ogsÄ som store UPS`er. Markedet Þker hver dag som fÞlge av energipriser, klimamÄl, utslipp, solkraft og vind
Selv startet jeg 10 Ă„r fĂžr Scana, det var for tidlig.
Peak shaving & Peak acumulation det Scanađ
Selv startet jeg 10 Ă„r fĂžr Scana, det var for tidlig.
Peak shaving & Peak acumulation det Scanađ
skadi
30.03.2023 kl 21:47
4226
AltsÄ, enten mangler det et ikke i innlegget ditt, eller sÄ vet du ikke hva du snakker om......