SCANA er som poteten, de kan brukes til alt.
Badboyb
28.04.2023 kl 07:41
3728
Tenker at man selger når selskapet (og markedsforholdene rundt selskapet) er hot eller på vei til å bli hot og nå benytter de den muligheten. Nettopp på grunn av markedsutsiktene har de funnet en større aktør som har vært villig til å betale en god pris. Og de følger strategien sin.
Redigert 28.04.2023 kl 07:44
Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
28.04.2023 kl 07:30
3779
Kanskje så enkelt som at de har tjent penger på denne investeringen og ønsker å satse på annet beite… (De følger sine strategier)
TapOgVinn13
28.04.2023 kl 07:17
3802
Har da også redusert på oppgangen nå ja. Vært med lenge.
Jeg er enig i at man kan se det som en sier vil man det a Rieber er en seriøs eier og har nok en plan bak det.
Men spørsmålene; hvorfor er prisen skult, hvorfor velger et PE fond selge om dette er «penger på gaten» - dette skal være noen av de skarpeste folkene i gamet, og hvem plukket resterende andeler. Det skjer mye som ikke alle vet i kulissene her og det i seg selv er uryddig overfor alle andre aksjonærer.
Jeg er enig i at man kan se det som en sier vil man det a Rieber er en seriøs eier og har nok en plan bak det.
Men spørsmålene; hvorfor er prisen skult, hvorfor velger et PE fond selge om dette er «penger på gaten» - dette skal være noen av de skarpeste folkene i gamet, og hvem plukket resterende andeler. Det skjer mye som ikke alle vet i kulissene her og det i seg selv er uryddig overfor alle andre aksjonærer.
siddis
28.04.2023 kl 06:35
3863
Tror du får skammelig rett her👍 Det vil ikke komme en Haug med nye aksjer ut i det frie markedet. Min strategi er veldig enkel: sitt musestille!
Har du midler, kjøp alt under 2 kroner frem til Q1.
Bergen har 100% kontroll på Scana, det er min teori.
Har du midler, kjøp alt under 2 kroner frem til Q1.
Bergen har 100% kontroll på Scana, det er min teori.
BioKnut
28.04.2023 kl 00:49
3959
Med god børsoppgang i USA og Scana sitt sterke momentum, tror jeg mange blir løpende etter toget når Oslo Børs åpner om noen timer. Jeg tipper aksjekursen skal opp minimum 50 % innen utgangen av mai. Med gode 1Q tall er en dobling ikke umulig.
Redigert 28.04.2023 kl 00:50
JeanPaul
27.04.2023 kl 23:51
3996
Skalleknarp skrev De handler vel ikke på impuls med slike beløp skulle en tro🤠
Eller den resterende posten fra Herkules var forbeholdt noen andre. Mye skjer i kulissene ….
Redigert 27.04.2023 kl 23:52
Skalleknarp
27.04.2023 kl 23:24
3986
Eirikh01 skrev Tror Rieber sitter på mer informasjon enn det du gjør ;)
De handler vel ikke på impuls med slike beløp skulle en tro🤠
Eirikh01
27.04.2023 kl 23:15
4020
Blir å plukke nye i morgen, tror vi går rett opp fra start, så håper egt på en liten korreksjon utover mot formiddagen. En ting er sikkert, i morgen skal det handles!
murpy
27.04.2023 kl 22:23
4031
Da syntes jeg faktisk du skal holde deg unna Scana og finne noe annet, når du er skeptisk til at Herkules har solgt og riber kjøpt.
Du kan umulig ha fulgt med i timen. Herkules har varslet over lengre tid at de skal ut av Scana.
Hercules er et oppkjøpsfond, de har vel fått klar beskjed om at scana ikke er til salgs på nåværende tidspunkt og gått ut for å omdisponere.
jeg ser det som en stor seier for aksjonærene at Hercules er ute og riber inn som er et reelt investeringsselskap.
Du kan umulig ha fulgt med i timen. Herkules har varslet over lengre tid at de skal ut av Scana.
Hercules er et oppkjøpsfond, de har vel fått klar beskjed om at scana ikke er til salgs på nåværende tidspunkt og gått ut for å omdisponere.
jeg ser det som en stor seier for aksjonærene at Hercules er ute og riber inn som er et reelt investeringsselskap.
skadi
27.04.2023 kl 22:20
4016
Litt rart at Rieber & Sønn ikke like greit tok hele Herkules potten som ble solgt, all den tid du vet at de skal høyere eierandel enn den de sitter med nå......
BioKnut
27.04.2023 kl 20:53
4173
Rieber & Søn har nok garantert planer om å kjøpe seg videre opp (de har som hovedstrategi å ha en eierandel på minst 50 prosent i selskapene de går inn i, og har ingen fast tidsbegrensing for sine investeringer). Veldig bra for Scana å få en stor, langsiktig og seriøs aktør som Rieber inn på eiersiden.
Redigert 27.04.2023 kl 21:01
swansea
27.04.2023 kl 20:35
4178
Det høres flott ut, men hvordan har du funnet denne dagen før den skal ligges frem !! Om det er tilfelle så blir kanskje sakt noe om i Q4 -23.
Badboyb
27.04.2023 kl 20:29
4160
Det høres ut som Rieber eier 100% på måten legger frem ting. De eier under 10%. Jeg skjønner hva du mener ifht tidspunkt for salg, men det kan jo være så enkelt som at de fikk en god pris og var fornøyd med gevinsten. Og i tillegg har planer om å bruke kapitalen en annen plass…just a thought.
JeanPaul
27.04.2023 kl 20:29
4086
Herkules har hatt et ønske om å selge PSW i lengre tid. De ønsket selskapet på børs for å få en lukrativ pris. Scana var en måte å få PSW på børs og det ble således gjort en spesiell transaksjon for å oppnå dette. At Herkules nå selger er ingen drama
TapOgVinn13
27.04.2023 kl 20:08
4089
Jeg ble mer skeptisk etter salget til Herkules enn jeg var før til Scana. Hvorfor selger de nå om inntektene er rett forut? hvorfor er ikke prisen oppgitt? Rieber er nok god eier, men som sagt av andre - de bruker lang tid. Hva bra har de gjort i QFR f.eks.
Jeg tror Herkules fikk en pris de var fornøyd med, ser inntektene er ganske langt frem og valgte da å bruke pengen sine andre steder.
Det er nær garantert at prisen ikke slippes pga hva det hadde gjort med aksjen. Den er ganske sikkert vesentlig under dagens nivå. I det den prisen kommer ut vil denne sige ned mot det nivået, I bet.
Litt redd faktisk for hva Rieber vil gjøre her fremover, redd ting tar tid og at endel drive fra PE-eierskapet mistes. PE hadde alle insentiv til å pleie markedskommunikasjon, Riber har f.eks. I QFR vist det helt motsatte og ser seg tjent med en kurs som siger og siger. Skulle de også finne på å ta en emisjon senere tar de nok også gjerne det på lavest mulig kurs.
Jeg tror Herkules fikk en pris de var fornøyd med, ser inntektene er ganske langt frem og valgte da å bruke pengen sine andre steder.
Det er nær garantert at prisen ikke slippes pga hva det hadde gjort med aksjen. Den er ganske sikkert vesentlig under dagens nivå. I det den prisen kommer ut vil denne sige ned mot det nivået, I bet.
Litt redd faktisk for hva Rieber vil gjøre her fremover, redd ting tar tid og at endel drive fra PE-eierskapet mistes. PE hadde alle insentiv til å pleie markedskommunikasjon, Riber har f.eks. I QFR vist det helt motsatte og ser seg tjent med en kurs som siger og siger. Skulle de også finne på å ta en emisjon senere tar de nok også gjerne det på lavest mulig kurs.
BioKnut
27.04.2023 kl 18:03
4293
PipedPiper skrev Tydeligvis noen som har troa på årsraporten imorgen😊
Årsrapporten inneholder nok ikke mye nytt utover det som kom frem i rapporten for 4Q, men guidingen for 2023 blir spennende.,
murpy
27.04.2023 kl 16:58
4339
Utdrag fra årsrapporten!
Dette liker vi vel ?
UTBYTTE Scana ASAs aksjonærpolitikk er å gi aksjonærene en konkurransedyktig avkastning i form av utbytte og kursstigning. Over tid bør en tilfredsstillende vekst og resultatutvikling kunne gi aksjonærene en god samlet verdiutvikling. Utbyttepolitikken må ta hensyn til behovet for finansiell beredskap og muligheter for verdiskaping gjennom nye investeringer. Med bakgrunn i dette, anser styret det naturlig at utbyttet over tid utgjør EN TREDJEDEL AV ÅRSRESULTATET. Den resterende andelen av årsresultatet, skal sikre videre vekst og en tilfredsstillende egenkapital. Generalforsamlingen fastsetter det årlige utbyttet etter forslag fra styret
Dette liker vi vel ?
UTBYTTE Scana ASAs aksjonærpolitikk er å gi aksjonærene en konkurransedyktig avkastning i form av utbytte og kursstigning. Over tid bør en tilfredsstillende vekst og resultatutvikling kunne gi aksjonærene en god samlet verdiutvikling. Utbyttepolitikken må ta hensyn til behovet for finansiell beredskap og muligheter for verdiskaping gjennom nye investeringer. Med bakgrunn i dette, anser styret det naturlig at utbyttet over tid utgjør EN TREDJEDEL AV ÅRSRESULTATET. Den resterende andelen av årsresultatet, skal sikre videre vekst og en tilfredsstillende egenkapital. Generalforsamlingen fastsetter det årlige utbyttet etter forslag fra styret
Badboyb
27.04.2023 kl 16:48
4385
PipedPiper skrev Tydeligvis noen som har troa på årsraporten imorgen😊
Ikke rart det. Utsiktene for leverandørindustrien er meget gode i mange år fremover. Dette betyr mange flere kontrakter og omsetning, med bedre marginer. Ser det spekuleres i det ene og det andre her inne, men i det store bilde (med litt mer tidsmargin en fra dag til dag) så er dette en no brainer i mine øyne.
murpy
27.04.2023 kl 16:44
4387
Det er jo ikke noe i den rapporten som vi ikke kjenner til. Det eneste er hva de gaider fremtiden og inneværende år som blir spennende for dere.
Tror ikke dere blir skuffet,.😎😁
Tror ikke dere blir skuffet,.😎😁
BioKnut
27.04.2023 kl 16:25
4424
Scana er i ferd med å utløse sterke tekniske kjøpssignaler, og aksjen kan fort gå mye når den først stikker. Aksjen minner mye om utviklingen vi har sett i Endur.
Eid og solgt og lastet siste året. Men da den gikk ned på 1,3 for siste gang bestemte jeg meg for alvor å ta imot årets børsgave.
Det kan godt være 2 kommer til synet. Kjappe 20%💪🏽👏🏼
Det kan godt være 2 kommer til synet. Kjappe 20%💪🏽👏🏼
BioKnut
27.04.2023 kl 15:30
4559
Ja, helt klart og dette har ligget i kortene ganske lenge. Tror vi allerede i morgen vil se 2-tallet👌😊
Aldri vært sikrere aldri eid mer aksjer! Imorgen ryker lønnen til.
God sommer, nu kjører vi!
God sommer, nu kjører vi!
macland
27.04.2023 kl 13:43
4809
Når 1,63 ryker ,så er det ikke motstand før over 1,75. Og den er ikke stor.
Rassen
27.04.2023 kl 13:29
4842
Fortsetter de som de har gjort så langt i år, kan jeg ikke se for meg en kurs under 4,- mot slutten av året…. Det renner jo penger inn i selskapet! 🚀
murpy
27.04.2023 kl 12:47
2887
Jeg vet såpass at det er flere som konsekvent følger Rieber i deres investeringer, så her kommer det inn flere nye aksjonærer etter hvert.
Skulle forundre meg mye om vi ikke lå godt over 2,- ved 1Q
Skulle forundre meg mye om vi ikke lå godt over 2,- ved 1Q
Redigert 27.04.2023 kl 12:51
Eirikh01
27.04.2023 kl 11:58
2957
Yes, skulle ak til å skrive om det. Virker som få vil selge nå, heller plukke
macland
27.04.2023 kl 11:54
2953
Ikke haussing,men ser ordredybdene begynner å tynnes oppover,iallefall de synlige. Chartet ser og mer spennende ut. Foreløbig virker det som få er villig til å gå under best selger,og lavt volum. Kan vi begynne å håpe på 1,63 ,og gjerne litt mer allerede i dag tro?
macland
27.04.2023 kl 11:32
2907
Eirikh01 skrev Yes, min feil, beklager, denne skulle være rettet mot mithra
Takk for svar.Da var det ute av verden :)
macland
27.04.2023 kl 10:45
3003
Du og andre som er mer erfarne her, husker det er spekulert i at kanskje Rieber vil ha mer kontroll,husker ikke innleggets forfatter. Kan det tenkes de vil forsvare rundt kursen de kjøpte på ved et eventuellt fall? De resterende 30 tror jeg kan ha blitt fordelt mellom andre på lista,men ser ikke bort fra at noe er gått over børs. Var bra omsetning et par tre dager.
macland
27.04.2023 kl 09:53
3108
heisannn. Du dro min integritet i tvil mht haussing/baissing. Prøvd å svart deg så godt jeg kunne,ut fra tynne beskyldninger. Forventer et svar tilbake .
Føre var
27.04.2023 kl 09:34
3161
Rieber har nok ikke tenkt å selge selv om kursen skulle doble seg noen ganger. Trenger ikke frykte att de skal selge seg ut på på 1,65,-)
Og nye rekordresultater venter vi på.
Motstanden rundt 1,60,- kanskje den er mer eller mindre borte, vi får se. Ikke mange dagene siden vi var over 1,80,-
Vi får vel snart vite hvem som har tatt de resterende 30 millioner aksjer. Det var vel ingen her inne:)
Og nye rekordresultater venter vi på.
Motstanden rundt 1,60,- kanskje den er mer eller mindre borte, vi får se. Ikke mange dagene siden vi var over 1,80,-
Vi får vel snart vite hvem som har tatt de resterende 30 millioner aksjer. Det var vel ingen her inne:)
Redigert 27.04.2023 kl 09:47
siddis
27.04.2023 kl 09:32
3144
Ser du har dine meninger, jeg har mine😊 slik skal det være
La oss snakke etter Q1
La oss snakke etter Q1
Eirikh01
27.04.2023 kl 09:30
3118
Helt vilt denne jævla kursmanipulasjonen, jeg har sendt inn noe til Finanstilsynet, fordi denne skulle vært langt over 2 tallet. Håper algoritmene gir seg litt nå
JeanPaul
27.04.2023 kl 09:01
3223
Det var PSW, Hercules og andre krefter som gjennomførte dette, ikke Scana/Styrk e.l
R1234
27.04.2023 kl 08:25
3365
Du Siddis,
Alle nye kontrakter har DB på 30% - Kanskje de må utføre disse kontraktene FØR en ser hva DB er? En kan regne jobber, å ØNSKE 30% DB, men gutta må levere for å oppnå dette, selv i bransjen, ikke noe er så vanskelig som å få cash ut av prosjektene idag.
Nye kontrakter upfront - Ved signering har de vel ikke mer enn maks 15% av kontraksum vel?? Helt stadard
Herkules & styrk - Her hører jeg bytte av askjer med rabat 15% ? ingen tar over 45 mill aksjer uten rabatt
Mongstad - Ja, stor kontrakt men blir ikke rik av denne, men god å ha til sikkerhet.
Alle nye kontrakter har DB på 30% - Kanskje de må utføre disse kontraktene FØR en ser hva DB er? En kan regne jobber, å ØNSKE 30% DB, men gutta må levere for å oppnå dette, selv i bransjen, ikke noe er så vanskelig som å få cash ut av prosjektene idag.
Nye kontrakter upfront - Ved signering har de vel ikke mer enn maks 15% av kontraksum vel?? Helt stadard
Herkules & styrk - Her hører jeg bytte av askjer med rabat 15% ? ingen tar over 45 mill aksjer uten rabatt
Mongstad - Ja, stor kontrakt men blir ikke rik av denne, men god å ha til sikkerhet.
Rassen
27.04.2023 kl 08:20
3384
DET KOMMER IKKE TIL Å BLI EMISJON!!! Dere som fortsatt skriver at det kanskje kommer er jo laaaangt bak mål! 🤡🤡🤡🤡🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻
PipedPiper
27.04.2023 kl 08:20
3360
Man kan mene mye om Styrk men husk at det var under hans ledelse PSW ble kjøpt opp. Det hadde ikke skjedd stort i Scana uten PSW.