«BIL24» - Enorm interesse for «norsk-navnet» lastebil
Publisert:16.11.2018
«Begrunnelsen er ganske så enkel, for en av de aller viktigste partnerne til Nikola er NEL Hydrogen. Det norske selskapet signerte tidligere i år en gigantkontrakt med Nikola om å bygge 448 hydrogenanlegg rundt om i USA, og kontrakten er verd flerfoldige milliarder kroner. Totalt er planen til Nikola å sette opp rundt 700 stasjoner i Nord-Amerika innen 2028»
Nikola Tre får en rekkevidde mellom 500 og 1.000 hestekrefter avhengig av størrelsen kundene velger, og rekkevidden strekker seg fra 500 til 1.200 kilometer.
http://bil24.no/enorm-interesse-for-norsk-navnet-lastebil/
«Begrunnelsen er ganske så enkel, for en av de aller viktigste partnerne til Nikola er NEL Hydrogen. Det norske selskapet signerte tidligere i år en gigantkontrakt med Nikola om å bygge 448 hydrogenanlegg rundt om i USA, og kontrakten er verd flerfoldige milliarder kroner. Totalt er planen til Nikola å sette opp rundt 700 stasjoner i Nord-Amerika innen 2028»
Nikola Tre får en rekkevidde mellom 500 og 1.000 hestekrefter avhengig av størrelsen kundene velger, og rekkevidden strekker seg fra 500 til 1.200 kilometer.
http://bil24.no/enorm-interesse-for-norsk-navnet-lastebil/
Redigert 17.11.2018 kl 18:15
Du må logge inn for å svare
Det Nikola gjør og utvikler er bemerkelsesverdig! Utrolig dyktige, og for Nel sin del er dette gull verdt. De som investerer i Nel i dag, og sitter på disse frem til 2023-> kommer til å tjene noe hinsides med penger. At hydrogen kommer for å bli er null tvil når man ser hvordan landene rundt om satser på en mer miljøvennlig verden. Det handler om å få opp øya og se potensialet her, det er penger på gaten.
Jeg mener oppriktig per nå er Nel den absolutt beste investeringen på Oslo Børs.
- n
Jeg mener oppriktig per nå er Nel den absolutt beste investeringen på Oslo Børs.
- n
Tusen takk for gode innlegg. Dette lover meget godt for alle Nel aksjonærer. Jeg sa til dama mi at selg de svenske aksjefondene dine som ga 4 % avkastning pr år. Hun gjorde det for 6 mnd siden og kjøpte Nel. Nå har hennes lille Nel post steget med kr 55.000 på 6 mnd. Det blir mange flotte prosenter opp. Og det er først nå H2 festen for alvor starter.
Redigert 16.11.2018 kl 15:09
Du må logge inn for å svare
Framtia
17.11.2018 kl 13:03
2707
Vet ikke hva som er best, men jeg har satset 95% på NEL...Har kjøpt dyrt og billig fra desember 2015 og vært med på det som er av opp og nedturer. Jeg har aldri vært i tvil om fortreffeligheten til Hydrogen. Det største anke punktet har hele tiden vært pris! Dette blir jeg mer og mer overbevist om er uvesentlig og flere vil se dette i tiden som kommer. Batterier er bra til sitt bruk og nødvendig for å optimalisere FCEV'er. Derimot er batterier helt ubrukelige til flere aktuelle områder. To vesentlige området er eksport av energi. Et annet er der det er lang avstand fra der energien produseres, til der den forbrukes. I Kina er utnyttelsesgraden på enorme vindparker på ca 35%, da ledningsnettet ikke er dimensjonert og tapet blir enormt. Da hjelper det lite å lagre kraften på batterier nært kraftkilden. Hydrogen derimot, kan produseres konstant ved kraftkilden og transporteres og omgjøres til strøm der behovet(... og forurensingen!) er størst. Batterier egner seg heller dårlig til energilagring, med mindre det er i umiddelbar nærhet til forbrukerne...
Lykke til med de neste 5 årene! Håper bare vi unngår oppkjøp og slakting av enda et norsk eventyr...
Lykke til med de neste 5 årene! Håper bare vi unngår oppkjøp og slakting av enda et norsk eventyr...
Ved hjelp av elektrlyserør/Elektrolyse produserer nå Nel - Hydrogen lokalt på H2 pumpestasjoner. Nikola pumpene blir de nye pumpene med verdens største kapasitet og Nel\Nikola utvikler eget Nikola design på de nye enorme pumpene. Ett cluster gir et tonn H2 hver dag. Et anlegg kan bestå av opptill 32 cluster. Ingen i verden kan levere H2 pumpe anlegg som leverer 32 tonn H2 hver dag. Dette er helt rått. Nikola leaser bort sine H2 trucks inkl alt forbruk av H2 gass i 3 år. Nikola eier pumpene og tjener penger pr kg H2 de selger wordwide. Alle H2 kunder med bil, buss eller truck kan fylle H2 på Nikola sine H2 pumper. Det skulle ikke overraske meg om vi snart ser Warren Buffet på eiersiden i Nikola. Nikola og Buffet eide Pilot Flying J kan bli en sannhet. PFJ eier 750 pumpestasjoner/truckstop samt 750 PFJ restauranter i USA. Her er det vinn vinn ved å gå hånd i hånd i USA. Buffet eier nå endel av PFJ og han har børsmeldt at han skal kjøpe seg opp til 60-70% i PFJ. Spennende tider for oss nå.
Redigert 17.11.2018 kl 18:52
Du må logge inn for å svare
meocon
17.11.2018 kl 19:07
2258
Avhenget av hvor mye investeringskapital hver enkel har i marked og hvordan man vil ha dem plassert, nytter det sjeldent å legge "alle egg i en kurv".
Denne læren passer ikke til NEL. ALL-IN
Løkke venter å si dette høyt. Det gjør jeg ikke!
Slik hydrogensmarked er per idag, ... klarer man ikke å bestemme dette nå, klare man aldri !
Denne læren passer ikke til NEL. ALL-IN
Løkke venter å si dette høyt. Det gjør jeg ikke!
Slik hydrogensmarked er per idag, ... klarer man ikke å bestemme dette nå, klare man aldri !
Redigert 17.11.2018 kl 19:11
Du må logge inn for å svare
De som vil tjene penger går all inn Nel :-) H2 fremtiden til dette vinnende norske industriselskapet Nel ser meget lys ut! Jeg solgte alt og alle aksjer i olje og la alt inn i Nel. Det var et smart trekk.
Redigert 17.11.2018 kl 22:09
Du må logge inn for å svare