đ° FRO - KursmĂ„l 350,- đ°
Tror aksjen kan gÄ i 350 kroner
Clarksons Securities venter solide resultater fra Frontline og holder muligheten Äpen for at aksjekursen kan nÄ 350 kroner om et Är eller to.
Clarksons Securities venter solide resultater fra Frontline og holder muligheten Äpen for at aksjekursen kan nÄ 350 kroner om et Är eller to.
Redigert 15.03.2023 kl 09:05
Du mÄ logge inn for Ä svare
ibyx
02.02.2023 kl 11:13
91246
Hva er tidsperspektivet?
Regner med at "shorten" fÄr "samlet seg" og vi skal en tur under 140 igjen fÞr 150 brytes!
:-)
Regner med at "shorten" fÄr "samlet seg" og vi skal en tur under 140 igjen fÞr 150 brytes!
:-)
Redigert 02.02.2023 kl 11:13
Du mÄ logge inn for Ä svare
Rimdrim
02.02.2023 kl 12:39
90943
âŠog nĂ„r man hadde det sĂ„ trivelig sĂ„ komme DNB marked med anbefaling.. da blir man med engang litt klĂžen pĂ„ salgsknappfingernâŠ
ibyx
02.02.2023 kl 16:37
90595
Huffda.
Nesten enda mer sjokkerende er det at shorten ikke ble Þkt igÄr nÄr kursen brÞt opp!
Front Ugle!
Nesten enda mer sjokkerende er det at shorten ikke ble Þkt igÄr nÄr kursen brÞt opp!
Front Ugle!
Gulltider
03.02.2023 kl 14:06
89695
FRONTLINE:
DNB Þker kursmÄlet til NOK 200 (194), gjentar kjÞp.
HAFNIA:
DNB Þker kursmÄlet til NOK 74 (70), gjentar kjÞp.
DNB Þker kursmÄlet til NOK 200 (194), gjentar kjÞp.
HAFNIA:
DNB Þker kursmÄlet til NOK 74 (70), gjentar kjÞp.
Redigert 03.02.2023 kl 14:07
Du mÄ logge inn for Ä svare
Leotwin
03.02.2023 kl 14:28
89510
GĂ„r mot ny 1 y high, kanskje allerede i USA i kveld?
God helgđ
God helgđ
Leotwin
03.02.2023 kl 23:40
89126
Fro klarte faktisk ny 1y high i USA i kveld (14,865). Synd det ikke holdt helt inn til stengetidđ
Men tipper vi fĂ„r nye Ă„rsrekorder til uka, bĂ„de over dammen og her hjemmeđ
Leotwin
05.02.2023 kl 18:39
88341
«Chinaâs economy could be poised for a stronger-than-anticipated rebound thatâll deliver a demand boost for oil and natural gas, according to the head of the International Energy Agency.»
https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-02-05/there-are-signs-of-stronger-china-rebound-to-boost-oil-iea-says#xj4y7vzkg
https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-02-05/there-are-signs-of-stronger-china-rebound-to-boost-oil-iea-says#xj4y7vzkg
ibyx
06.02.2023 kl 10:20
87579
Tror shorten mÄ gjÞre noe her? Kan bli mulighet Ä fÄ kjÞpt til 140 ganske snart? Haster vel litt med dippen nÄ?
ibyx
06.02.2023 kl 10:45
87386
FĂ„r hĂ„pe ikke âąfor myeâą tiltro til gunstig utfall for Frontline er priset inn nĂ„!
Leotwin
06.02.2023 kl 12:01
87270
Schenk skrev I morgen 07.02 avgjĂžres vel tvisten med Euronav..
I morgen fÄr vi svar pÄ nÞdvoldgiftsbegjÊringen. Jeg har ikke mye tro pÄ at det er enden pÄ visa. Jeg tipper at beslutningen bare blir at tvisten mÄ lÞses gjennom ordinÊr voldgift (eller forhandlinger).
Redigert 06.02.2023 kl 23:48
Du mÄ logge inn for Ä svare
Leotwin
06.02.2023 kl 12:05
87223
Imens fortsetter bull-«nyhetene»:
Maritime consultancy McQuilling Services and shipbroker Poten & Partners highlight how the tanker market has benefitted from increased tonne miles and why the earnings outlook stays positive through to 2025
https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1143865/Tonne-mile-gains-and-rerouted-Russia-oil-said-to-underpin-inevitable-owners-tanker-market-to-2025
Maritime consultancy McQuilling Services and shipbroker Poten & Partners highlight how the tanker market has benefitted from increased tonne miles and why the earnings outlook stays positive through to 2025
https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1143865/Tonne-mile-gains-and-rerouted-Russia-oil-said-to-underpin-inevitable-owners-tanker-market-to-2025
Leotwin
06.02.2023 kl 22:06
86584
Ny multi year high bĂ„de pĂ„ ose og nyse. Har vi nĂ„dd toppen for denne gang? Tror ikke detđ
Leotwin
06.02.2023 kl 22:57
86423
Bedre rater for moderne skip med scrubber. Bull! Slowsteaming for «alle» andre tankskip; ogsÄ bull!
https://www.tradewindsnews.com/tankers/tanker-owners-could-opt-for-slow-steaming-for-years-to-deal-with-new-carbon-rules-brs-says/2-1-1399879
https://www.tradewindsnews.com/tankers/tanker-owners-could-opt-for-slow-steaming-for-years-to-deal-with-new-carbon-rules-brs-says/2-1-1399879
Anden
07.02.2023 kl 13:02
85840
BÞrsmelding. Frontline vant voldgiftssaken fullstendig. Euronav mÄ betale saksomkostninger og Frontlines advokatutgifter! bedre enn det blir det ikke!
ibyx
07.02.2023 kl 13:11
85785
The decision was issued today, and in addition to fully dismissing the claims,
orders Euronav to pay to Frontline all costs of the Emergency Arbitration
proceedings, including full compensation for legal costs incurred.
This decision strengthens Frontline's position that its decision to terminate
the combination agreement was entirely lawful.
De vil kanskje tenke seg godt om fÞr de tar en omkamp pÄ dette? Denne runden var vel "frivillig"? Kan den ogsÄ bli "tvungen"?
orders Euronav to pay to Frontline all costs of the Emergency Arbitration
proceedings, including full compensation for legal costs incurred.
This decision strengthens Frontline's position that its decision to terminate
the combination agreement was entirely lawful.
De vil kanskje tenke seg godt om fÞr de tar en omkamp pÄ dette? Denne runden var vel "frivillig"? Kan den ogsÄ bli "tvungen"?
Schenk
07.02.2023 kl 13:40
85687
Da er vi klar for et saftig oppsamlet q3+q4 utbytte som annonseres senest 28.02.
Leotwin
07.02.2023 kl 14:04
85592
Dette var som ventet. Men retten har bare tatt stilling til nÞdvolgiftsbegjÊringen. AltsÄ spÞrsmÄlet om man fÞr en realitetsavgjÞrelse i saken kunne tvinge Frontline til Ä ta nÞdvendige skritt for Ä fullfÞre sammenslÄingen. Selv om svaret pÄ det var nei, kan Frontline bli holdt Þkonomisk ansvarlig for Ä ha brutt sammenslÄingsavtalen. Det spÞrsmÄlet blir avgjort gjennom ordinÊr voldgift, eller ved at de to stÞrste eierne blir enig om en lÞsning som gagner dem begge. Personlig tror jeg mest pÄ det siste.
ibyx
07.02.2023 kl 14:15
85479
Takk for info der!
Det ser gjerne mindre attraktivt ut for shorten da?
Deres evt forsÞk pÄ Ä presse ned kursen, ihvertfall fra et 160-170 nivÄ vl vel bare bli snappet opp?
Men, de kan jo ha venner med store Þkonomiske muskler? Eller de har en "backupordning" pÄ Ä dekke seg inn?
Uansett ser dette ikke sÄ galt ut?
Det ser gjerne mindre attraktivt ut for shorten da?
Deres evt forsÞk pÄ Ä presse ned kursen, ihvertfall fra et 160-170 nivÄ vl vel bare bli snappet opp?
Men, de kan jo ha venner med store Þkonomiske muskler? Eller de har en "backupordning" pÄ Ä dekke seg inn?
Uansett ser dette ikke sÄ galt ut?
Leotwin
07.02.2023 kl 14:28
85421
HĂžye kursmĂ„l basert pĂ„ analyser om langvarig opptur. I Ăžyeblikket stigende rater, og utsikter til snarlig fett utbytte. Ja, jeg vil si det ser bra utđ risikoen ligger hovedsakelig pĂ„ generell makro. KrĂŠsjer bĂžrsene, sĂ„ faller ogsĂ„ Fro.
Shorten? Den kan vÊre sikret gjennom intrikate finansielle instrumenter. MEN de som satset arbitragehandel ved en eventuell sammenslÄing, har brent seg stygt.
RĂ„sjans; tipper vi er innom NOK 165,- fĂžr bĂžrsslutt i dagđ
Shorten? Den kan vÊre sikret gjennom intrikate finansielle instrumenter. MEN de som satset arbitragehandel ved en eventuell sammenslÄing, har brent seg stygt.
RĂ„sjans; tipper vi er innom NOK 165,- fĂžr bĂžrsslutt i dagđ
Redigert 07.02.2023 kl 14:46
Du mÄ logge inn for Ä svare
Leotwin
07.02.2023 kl 16:32
85202
Blandet visst sammen 156 og 165âŠ.sĂ„ mye var mine daytrader «tips» verdtđ
men tror seriĂžst det ikke er lenge til vi ser nok 165 pĂ„ oseđ
Anden
08.02.2023 kl 08:50
84439
Mine grundige analyser tilsier at du fÄr rett i dag! 165 and beyond!
Leotwin
08.02.2023 kl 13:06
84168
VLCC ratene tikker videre oppover. Fusjon/sammenslÄing med Euronav fullstendig parkert. NÊrmer seg q4 hvor inntjeningen var solid (og emm vil overraske positivt pÄ guiding q1). Der fÄr vi ogsÄ utbyttebeslutning som omfatter bÄde q3 og q4!
Bull? đ
Bull? đ
Redigert 08.02.2023 kl 13:13
Du mÄ logge inn for Ä svare
ibyx
08.02.2023 kl 13:20
84111
HvileskjÊr idag mens OSE gÄr bananas pÄ oljefyring!
Kanskje er det shorten som pusler og romsterer i kulissene?
đ€
Kanskje er det shorten som pusler og romsterer i kulissene?
đ€
Leotwin
08.02.2023 kl 13:35
84049
ibyx; du er veldig opphengt i den shorten - hvorfor det? Kursutviklingen styres nok mer av det fundamentale nÄ. Hvis dagen i dag blir et hvileskjÊr skyldes nok det mer at suez/afra-rater har sunket noe. Samtidig stiger VLCC-rater. Spent pÄ hvordan det slÄr ut pÄ NYSE - de har en tendens til Ä fokusere mest pÄ sistnevte. Kan fortsatt bli en god dag for tankaksjonÊrer:)
https://twitter.com/paretosec/status/1623275598159175680
https://twitter.com/paretosec/status/1623275598159175680
Redigert 08.02.2023 kl 13:56
Du mÄ logge inn for Ä svare
ibyx
08.02.2023 kl 14:22
83937
Ok. Takk for oppdatering. Synes ogsÄ det virker som VLCC fÄr mest fokus. Men er jo ganske novise i dette lett kryptiske systemet.
Short? Tja. Ser jo at de like fort gÄr pÄ en smell som det motsatte!
Short? Tja. Ser jo at de like fort gÄr pÄ en smell som det motsatte!
Alejandreuta
09.02.2023 kl 02:27
83253
FRO og andre Storeulvaksjer er ofte mer utsatt for short pga at Fredriksen lÄner ut aksjer selv. Men han har vel minst en gang tidligere kalt de tilbake pÄ det mest ugunstige tidspunktet for shorterne. Har knalltru pÄ stortank, men enda mer pÄ storbulk. Og Fredriksen er min mann...
Leotwin
09.02.2023 kl 08:17
82946
Hehe, ja jeg kjenner til det. Det forsterker opp- og nedturer. Men utenom spesielle hendelser, er det fortsatt det fundamentale og selskapsspesifikke som styrer kursutviklingen. Fint at du har knalltro pÄ stortank. Storbulk kan sikkert ogsÄ bli kanonbra. Lykke til uansett hvordan du har posisjonert deg.
Leotwin
09.02.2023 kl 13:51
82246
Hmm, lurer pĂ„ om noen har regnet pĂ„ direkteavkastningen (utbytte) man kan fĂ„ ved Ă„ kjĂžpe seg inn nĂ„, og sitte til medio juni (4,5-5 mnd). Da fĂ„r man med seg utbytte for q3/4 22 og q1 23). Tipper den prosenten er rimelig hĂžy! đ
Leotwin
09.02.2023 kl 14:05
82213
Nevner denne perioden fordi det meste av inntjening allerede er kjent. Har man tro pĂ„ stortank velger man selvsagt Ă„ sitte lengređ
Leotwin
09.02.2023 kl 14:15
82148
Fokus pÄ utbytte i stortank? Bull!
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/02/09/7984268/dht-sender-alt-til-eierne?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/02/09/7984268/dht-sender-alt-til-eierne?internal_source=sistenytt
Leotwin
09.02.2023 kl 14:24
82092
Mer bull: Meget gode vlcc rater (se spotprisen) for hele q4:
«In the fourth quarter of 2022, the Company achieved average combined time charter equivalent earnings of $56,900 per day, comprised of $36,100 per day for the Companyâs VLCCs on time-charter and $63,800 per day for the Companyâs VLCCs operating in the spot market.«
«In the fourth quarter of 2022, the Company achieved average combined time charter equivalent earnings of $56,900 per day, comprised of $36,100 per day for the Companyâs VLCCs on time-charter and $63,800 per day for the Companyâs VLCCs operating in the spot market.«
Leotwin
09.02.2023 kl 14:27
82039
Enda mer bull: Overraskende (for noen) gode spotrater for VLCC sÄ langt i Q1:
«Thus far in the first quarter of 2023, 66% of the available VLCC spot days have been booked at an average rate of $56,400 per day on a discharge-to-discharge basis.»
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/abaa4d60-a8ea-4fe5-9085-81f3d1ced842
«Thus far in the first quarter of 2023, 66% of the available VLCC spot days have been booked at an average rate of $56,400 per day on a discharge-to-discharge basis.»
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/abaa4d60-a8ea-4fe5-9085-81f3d1ced842
ibyx
09.02.2023 kl 15:28
81836
Global shipping leaders bemoan acute seafarer shortage
As if Covid and Ukraine were not bad enough for seafaring, a labour standards brawl may make things even worse
Too many vessels chasing too few seafarers is one of the biggest problems facing the industry today, the heads of four large shipping associations said at a Capital Link conference in Athens.
âToday weâre living with a big shortage of seafarers that needs to be addressed soon,â Emanuele Grimaldi, chairman of the International Chamber of Shipping (ICS), told Capital Linkâs 13th Annual Greek Shipping Forum in Athens.
https://www.tradewindsnews.com/ship-management/global-shipping-leaders-bemoan-acute-seafarer-shortage/2-1-1401776
As if Covid and Ukraine were not bad enough for seafaring, a labour standards brawl may make things even worse
Too many vessels chasing too few seafarers is one of the biggest problems facing the industry today, the heads of four large shipping associations said at a Capital Link conference in Athens.
âToday weâre living with a big shortage of seafarers that needs to be addressed soon,â Emanuele Grimaldi, chairman of the International Chamber of Shipping (ICS), told Capital Linkâs 13th Annual Greek Shipping Forum in Athens.
https://www.tradewindsnews.com/ship-management/global-shipping-leaders-bemoan-acute-seafarer-shortage/2-1-1401776
Leotwin
09.02.2023 kl 15:50
8447
Det betyr mindre effektiv drift av skip (pÄvirker altsÄ tilbudssiden) og kan skape store problemer for smÄ og useriÞse aktÞrer (altsÄ ikke FRO).
Bull!
Bull!
ibyx
09.02.2023 kl 16:35
8371
Det er aldri feil Ă„ ta gevinst heter det.
Det ble litt sikring, men det meste stÄr med videre..
Det ble litt sikring, men det meste stÄr med videre..
ibyx
09.02.2023 kl 17:59
8117
Leotwin
09.02.2023 kl 18:07
8094
hans skrev Kommer det gevinstsikring i morgen tro?
Sarte sjeler kan vurdere gevinstsikring i intervallet 165-180. Det er jo ikke sikkert FRO gÄr rett i 200, men det kan heller ikke utelukkes! FÞlg med pÄ rateutviklingen..
Leotwin
09.02.2023 kl 18:32
8047
Moderne VLCC med scrubber fÄr gode (og stigende) rater nÄ:
https://mobile.twitter.com/TankersInt/status/1623728317592481799?cxt=HHwWjsC93amT0ogtAAAA
https://mobile.twitter.com/TankersInt/status/1623728317592481799?cxt=HHwWjsC93amT0ogtAAAA
Leotwin
09.02.2023 kl 22:26
7690
Fin avslutning i USA (usd 16,49) tilsvarende nok 167,86. Bull! đ
Ibyx; pr 31.01 var det fortsatt over 15 mill short pÄ nyse. I den situasjonen vi er nÄ, er det ogsÄ Bull! (Gitt at ikke alt er sikret gjennom intrikate finansielle instrumenter).
https://fintel.io/ss/us/fro
Ibyx; pr 31.01 var det fortsatt over 15 mill short pÄ nyse. I den situasjonen vi er nÄ, er det ogsÄ Bull! (Gitt at ikke alt er sikret gjennom intrikate finansielle instrumenter).
https://fintel.io/ss/us/fro
ibyx
10.02.2023 kl 08:16
7226
aldri kjedelig med Fredriksen..
John Fredriksen vil inn i Euronav-styret
John Fredriksens investeringsselskap Famatown Finance Limited har til hensikt Ä utÞve sine aksjonÊrrettigheter og foreslÄ John Fredriksen og Cato H. Stonex som kandidater for Euronav-styret i forbindelse med den ekstraordinÊre generalforsamlingen, som er planlagt gjennomfÞrt 23. mars.
Det fremgÄr av en melding fra Famatown Finance torsdag kveld.
John Fredriksen vil inn i Euronav-styret
John Fredriksens investeringsselskap Famatown Finance Limited har til hensikt Ä utÞve sine aksjonÊrrettigheter og foreslÄ John Fredriksen og Cato H. Stonex som kandidater for Euronav-styret i forbindelse med den ekstraordinÊre generalforsamlingen, som er planlagt gjennomfÞrt 23. mars.
Det fremgÄr av en melding fra Famatown Finance torsdag kveld.
ibyx
10.02.2023 kl 08:54
7106
Only a new board can ârestore serenityâ at Euronav, Saverysâ CMB says
https://www.tradewindsnews.com/tankers/only-a-new-board-can-restore-serenity-at-euronav-saverys-cmb-says/2-1-1402041
https://www.tradewindsnews.com/tankers/only-a-new-board-can-restore-serenity-at-euronav-saverys-cmb-says/2-1-1402041
ibyx
10.02.2023 kl 09:11
7045
Spain warns ship-to-ship suppliers over Russian sanctions
VLCCs collect Russian crude in the Mediterranean from smaller tankers before heading to Asia
https://www.tradewindsnews.com/tankers/spain-warns-ship-to-ship-suppliers-over-russian-sanctions/2-1-1402032
VLCCs collect Russian crude in the Mediterranean from smaller tankers before heading to Asia
https://www.tradewindsnews.com/tankers/spain-warns-ship-to-ship-suppliers-over-russian-sanctions/2-1-1402032