💰 FRO - Kursmål 350,- 💰

Gulltider
FRO 02.02.2023 kl 10:44 265749

Tror aksjen kan gå i 350 kroner
Clarksons Securities venter solide resultater fra Frontline og holder muligheten åpen for at aksjekursen kan nå 350 kroner om et år eller to.
Redigert 15.03.2023 kl 09:05 Du må logge inn for å svare
Gulltider
03.03.2023 kl 06:27 5275

Kanskje vi hopper opp til 210 kroner i dag etter det oppjusterte kursmålet til 350,- 💰👍
Alejandreuta
03.03.2023 kl 01:41 5377

Storeulv har gjort det før og kan gjøre det igjen... Supersyklus alt er på topp også kaller han tilbake aksjene sine. Marsipan...
ibyx
02.03.2023 kl 23:04 5556

Vi får se! Kanskje får du rett! Dato finner du greit rett over her tror jeg! :-)
Men hva tenker du om postene 15.50 og 15.51 idag?
"afra-ruter går helt bananas" og the 'big ones' are on the move
Når, hvordan og hvorfor skal dette ikke bety/bety noe for FRO (kursen)?

Teekay fortsatte oppgangen på NYSE idag og FRO endte et par kroner over din gevinstkurs.

Og dette skjønte jeg ikke helt:
CEO sa selv at kues 2023 vil ligge rundt 25.000.
Menes kurs? 250 NOK? Eller rater for noe?
👍

Og til slutt! Tenker du at den "åpne shorten" er parkert til supersyklusen det snakkes om er over? Om 1 eller kanskje 2 år?
Men kanskje tror du ikke på slik supersyklus? 🤔
Tenker særlig på den på 131 NOK selvsagt.
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=FRONTLINE&land=norway

Leste en gang at Fredriksen kunne finne på å kalle sine utlånte aksjer tilbake ganske plutselig? Kan det stemme? Hvordan ville det virke inn på kursen?
Det er vel en kjent sak at han låner ut aksjer til shorting mer eller mindre kontinuerlig?
Shipping er rare greier!
😀
Flipper
02.03.2023 kl 22:55 5527

skyggeflåten kn i hvert fall ikke brukes til eller fra Uniten- Kina og India, eller Midtøsten bryr seg ikke om den.

25 til 30 års skyggeflåten seiler uten forsikring og oppdatert klassifisering ( hvert 4de år ) men litt mer
fleksiibelgelt på dry docking, som også kan utføres med dykking, av personell fra klasse selskapet.

Det Norske Veritas er best, deretter U.S. ABS American Buereuau of Shipping. Germanisher Lloyd
måtte kaste inn håndkleet., det het etter hvert NV/Germanicher Lloyd.

Vi så at det ble solgt en haug av tankskip til 3 ganger over markett price verdien. Min teori er at disse skipene solg til
selskaper ingen hadde hørt om før til selskaper tl Østen, var strå selskaper eid av Iran. Vi får se....

Det kan ikke fortsette at gamle dunker som er 25 til 30 år seiler. Brukes sikkert som lagerskip, og
jeg tror nok inn US har full oversikt hvor disse ligger ......

Redigert 02.03.2023 kl 23:01 Du må logge inn for å svare
Flipper
02.03.2023 kl 22:04 5681

CEO sa selv at kursen i 2023 vil ligge rundt 25.000.

Jeg går ikke inn på en stund, men har fredløs behagelig gjennom average kurs, etter
å ha tatt av de 150.% jeg hadde. Behøver ikke å forsøke treffe topp eller bunn, så
lenge man følger bølgetoppen og ned...
Redigert 02.03.2023 kl 23:02 Du må logge inn for å svare
Flipper
02.03.2023 kl 21:55 5675

Hvilken dato er X-kurs - skal inn igjen, etter å ha tatt litt gevinst på 189 ! Kommer nok litt mer shorting nå på for høy kurs IMO
cheezy
02.03.2023 kl 20:33 5831

Blir det virkelig skvis så kan ratene komme opp nok til at transporten koster 10-20 USD/fat. Da snakker vi et par hundre tusen dollar dagen.Det er ikke sikkert at det vil skje nå, men det har hendt flere ganger før.
Redigert 02.03.2023 kl 20:34 Du må logge inn for å svare
Endre Mening
02.03.2023 kl 18:49 5612

Tror aksjen kan gå i 350 kroner
Clarksons Securities venter solide resultater fra Frontline og holder muligheten åpen for at aksjekursen kan nå 350 kroner om et år eller to.
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/03/02/7990397/clarksons-tror-frontline-aksjen-kan-ga-i-350-kroner
ibyx
02.03.2023 kl 15:56 5726

Vel. At jeg oppnådde å gjøre noen uerfarne usikre er din friske påstand. Jeg er selv uerfaren med shipping for den saks skyld!
Ikke kjøpte jeg på dippen heller viser det seg...
Litt kriseforståelse er kanskje også på sin plass?
Og oppfordringen til å sammenligne med peers står der fortsatt. Se gjerne bort ifra det dersom man mener det er uvesentlig, men for meg er det også en faktor.
Så får den enkelte gjøre som de vil.
Er jeg den eneste skinnhellige som ikke trader med deler av aksjene selv om jeg håper de skal stige pent fortsatt?
Er det et robotprivilegium?
:-)
(",)Aksjel
02.03.2023 kl 15:51 5739

Fra Twitter i dag :-)

Lars H. Barstad
@lh_barstad
This is quite amazing. #USA projected #Oil exports for Mar on VLCC. Destined for East Asia up ~56% from Feb or... 3 x '22 average...the 'big ones' are on the move. #OOTT $FRO #Kpler
Leotwin
02.03.2023 kl 15:50 5718

T.o. Vlcc rater videre opp i dag. Enkelte afra-ruter går helt bananas.
Leotwin
02.03.2023 kl 14:22 5544

Det tror ikke jeg heller. Var bare ment som en liten balansering av stemningen på tråden i dag😉
Sonatrach
02.03.2023 kl 14:17 5494

Vi som har vært med i noen tanksykler siden 1990 vet at 350,- going forward overhodet ikke er urealistisk.
Leotwin
02.03.2023 kl 14:09 5478

Flott å dele, fair å trade (for de som behersker det). Men synes ikke noe om antyde «krise» for så å fortelle at man kjøpte på dippen. Den dippen hadde kommet uansett, og du oppnådde bare å gjøre noen uerfarne usikker.

Men gjør hva du vil, jeg er ikke noe moralpoliti på forum. Mulig jeg også har misforstått deg. Uansett; alle bør ta egne valg! F.eks. da jeg ignorerte og argumenterte mot ditt råd om å selge på 140,- da vi garantert skulle ned til 130,- igjen…
ibyx
02.03.2023 kl 13:59 5511

Ja, det er da man nesten får litt "tech-angst"! :-)
Men hva tenker du i lys av hva aksjen har prestert tidligere i oppsykluser? Typisk sist i 2008?
Omregnet til dagens parametre, med dollarkurs, inflasjon og rater så er vi vel lenger på vei enn tallet 191 kroner gir uttrykk for idag i forhold?
Tilsvarende hadde kursen gjerne vært minst 3 ganger så høy. Altså tilsvarene minst 600 kroner i datidens oppsyklus? (dollaren var verdt halvparten osv)
ibyx
02.03.2023 kl 13:54 5388

Det der høres ut som en praktisk anvendelse av ting jeg delvis sier på en annen sikkert dårligere måte! :-)
Dette kjøret mot rask gevinstsikring, "sell on any news" good or bad, til "rette tid". slik er det jo nesten over det hele for tiden, samtid som vi ser en underliggende opptrent mange steder...
Altså. I pose og sekk. Det er dette robotene er innstilt på. If you can´t osv...
Eller ta sjansen på å sitte virkelig long. Hva med litt av begge deler? Og da mener jeg ikke short.. Men det er sikkert kjempesmart i aksjer som Akerbp, Vår osv som svinger som forutsigbare sinuskurver med en ditto ganske forutsigbar oljepris siste halvt års tid...
Leotwin
02.03.2023 kl 13:47 5371

Finnes fortsatt noen optimister:

«Clarksons Securities says Fredriksen company’s share price could jump from NOK 190 to NOK 350»

https://www.tradewindsnews.com/tankers/frontline-stock-to-soar-as-investors-wake-up-to-duration-of-tanker-boom/2-1-1412695

Ps: dette er ikke et offisielt kursmål
Redigert 02.03.2023 kl 14:01 Du må logge inn for å svare
ibyx
02.03.2023 kl 13:46 5374

Tja. Både og. Påpeker det pussige i det ensidige fallet i FRO vs peers nå. Synes det er litt påfallende. Samtidig er det jo noen krefter der som man bør være oppmerksom på. Som du selv sier, det kan svinge en del og fort i shipping.
Det får være opp til enhver å tolke tilgangen av data og vekte dem. Er ikke det mye av poenget med å snakke her?
Å frambringe og kommentere data, og selvsagt ha en bias. Ingen her er vel uten det?
Jeg tenker også at kanskje litt flere enn man skulle tro av de som snakker her trader noe mer enn de gir uttrykk for?
Men det er selvsagt ren gjetning fra min side!
:-)

fruentimmeret
02.03.2023 kl 13:46 5352

Helt vanlig at prisen først presses opp før tallslipp.
Min strategi i både FRO og EQNR har vært å kjøpe på forventninger til gode tall, for så å selge samme dag tallene er der eller senest morgenen etter. Deretter vente på det sedvanlige fallet frem mot siste ink-dag og kjøpe så billig som mulig. Til slutt ut på morgenen på ex utbyttedag.
Det funker ihvertfall for meg ;0)
Leotwin
02.03.2023 kl 12:45 5376

Så din intensjon med tidligere innlegg var kanskje ikke å advare andre?
ibyx
02.03.2023 kl 12:38 5288

Spennende å se hvor mange ganger utbyttet skal "vaskes inn og ut" før ex-dagen!
Det ble påfyll under 190 idag.
Redigert 02.03.2023 kl 12:39 Du må logge inn for å svare
Leotwin
02.03.2023 kl 12:26 5192

Ingenting på gang. Helt normale svingninger i en tankaksje som har gått mye på kort tid. Hvis man ikke tåler det bør man ikke eie tankaksjer.

For de som tåler det: sitt rolig i båten. Etter litt konsolidering, skal vi nok videre opp:)
ibyx
02.03.2023 kl 11:45 5325

Korreksjonen nærmer seg 5,5% 😱
Må være kraftig ratefall eller noe...
Euronav stuper også. Kun pluss 1,45% nå..
👍
ibyx
02.03.2023 kl 11:00 5240

Joda. Men nå er det gevinstsikring og "usikkerhet" som er i fokus!
Er det kanskje ikke blitt litt tørke i entusiastiske meldinger her også? :-)
Litt spennende å se om shorten utnytter muligheten!
For fallet blir uansett midlertidig uten at større deler av forutsetningene for oppgangen raskt endres.
Men er det noen som sitter tett på ratestatus som vet om det kanskje kan begrunne korreksjonen, som ikke har slått inn i Euronav og Teekay da...
ibyx
02.03.2023 kl 10:44 5045

Korreksjon nærmer seg 5%.
Men Euronav er fint i pluss hittil dag.
Inntekter for FRO der også!
👍
Leotwin
02.03.2023 kl 09:40 5187

Mitt råd; ikke kjøp aksjer i noen tankselskaper hvis korreksjoner på 2-3 prosent føles ubehagelig…😅
ibyx
02.03.2023 kl 09:34 4943

Glem ikke utbyttet!
"Ex kurs" er nå ca 180 kroner!
ibyx
02.03.2023 kl 09:21 4899

Euronav stiger 2%
ibyx
02.03.2023 kl 09:15 4913

Fine kjøpsmuligheter nå som det overdrives på nedsalg på OSE. I kjent stil i og for seg!
Slettet bruker
02.03.2023 kl 08:21 5019

Innenfor shipping,så er det mye å gå på for Golden Ocean🤑🤑
Redigert 02.03.2023 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Gulltider
02.03.2023 kl 07:39 5013

FRO skal opp mot 300,- 🥂🥂
NOELLE
02.03.2023 kl 07:34 5031

Nå skal man bytte fra FRO, som begynner å vise tegn til fullprising ( derav nedgang i går), bytte til OET, som har mye mer å gå på! Det tror jeg, så får alle plassere pengene der de selv mener.
Redigert 02.03.2023 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Leotwin
01.03.2023 kl 22:20 5425

Sunn konsolidering. Ingenting fundamentalt har endret seg. Ratene fortsatt stigende.

2024: tikk takk 😊
ibyx
01.03.2023 kl 22:17 5392

Sluttkurs: 192,39 NOK (-1,91%)

Som FRO aksjonær er det en "trøst" å ta med at Euronav steg 3,08%!

Euronav shareholders:
Famatown Finance Ltd 36,761,865 16.708 %
**Frontline plc 13,664,613 6.21 %**
Total 50,426,478 22.919 %

👍 😀
Redigert 01.03.2023 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
ibyx
01.03.2023 kl 21:33 5483

Tja. Ikke så mye "hjelp" å få der? :-)
https://tradingeconomics.com/commodity/steel
stål og jern litt høyere enn for 10 år siden.
Ifjor vår derimot...

Men hva med å se på peer Teekay Tankers? Den er opp nesten 5% idag mens Frontline er ned 1,5%.
Det er ikke fordi den har gått dårligere... tvert om!
Kanskje får de "doble rater"? Neppe.
So what to do?
Shorte Teekay eller kjøpe mer Frontline?
🤔
Flipper
01.03.2023 kl 21:10 5460

Stål trengs for storproduksjon av tank og andre våpen.

Ikke sett ståpriser i det siste, Pakistan / India, må jo være høye.

Noen som vet ?
ks1977
01.03.2023 kl 20:36 5557

Ja, skyggeflåten utgjør nok en vesentlig større miljøtrussel enn skip fra seriøse aktører.

Lurer på om Sverige&Danmark synes at det er ok at slike skip skal få seile gjennom Skagerak (jeg vet ikke om det jeg nå sier er sant, men innbiller meg at det ikke er noe internasjonalt farvann å komme seg gjennom Skagerak på) - spesielt dersom det blir et utslipp en eller annen plass.

Overraskende nok så ser det ut som at India er i ferd med å stramme inn (se lenke under).
Tviler på at Kina gjør det samme, i hvert fall ikke før utslipp har skjedd, men det hadde vært ganske heftig om så skjedde.
https://twitter.com/ed_fin/status/1630871076409409536?cxt=HHwWgIC8_c2mgqItAAAA

Jeg har sett noen store tall på estimat på hvor stor skyggeflåten er (uten at jeg husker dette i hodet), men ikke noe på effekten det vil ha å få de vekk (skjønt man kan jo gjøre noen grove gjettinger basert på % skip som går ut, skjønt ratene går jo gjerne eksponensielt når utnyttelsen blir veldig høy)
Leotwin
01.03.2023 kl 19:33 5645

Gode betraktninger ks1977. Har også tenkt på at skyggeflåten utgjør en stor miljøtrussel. Det virker som det er «tålt» under nåværende forhold, men hvis det skjer en ulykke….

Ps: har ikke sett noen forsøke seg på den sammenstillingen du refererer til. Men finnes vel tall på skip (alle klasser) over 20 år (og over 25 år).

Ps2: det finnes vel også (usikre) beregninger av hvor stor skyggeflåten er, inkludert nyere skip.
Redigert 01.03.2023 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
ks1977
01.03.2023 kl 18:41 6840

Jeg vet ikke om det er et premiss i det hele tatt. Som du er inne på så er det ikke gitt at sanksjonene oppheves, men selv om de gjør det (og vi da får færre tonnmil) så har jeg vondt for å tro at skyggeflåten tas inn i varmen igjen. Så da er spørsmålet hvordan balansen er mellom 1) redusert tonnmil pga fjernede sanksjoner, og 2) redusert verdensflåte som følge av at skyggeflåten skrotes (vel, reduseres til å gå tilbake med transport av iransk og venezuelansk olje)

Jeg har ikke sett noen forsøke å sammenstille/sammenligne effekten av disse to, så hvis noen har sett noe så skrik ut :)
Leotwin
01.03.2023 kl 18:30 6815

Enig, det også en viktig premiss. Men tror dessverre ikke krigen slutter med det første. Og hvis den gjør det, er det ikke gitt at sanksjonene oppheves, eller at petrolumshandelen returnerer til gamle mønstre. Europa har forhåpentligvis lært leksen nå i relasjon til energisikkerhet.
Redigert 01.03.2023 kl 18:31 Du må logge inn for å svare
ibyx
01.03.2023 kl 18:01 6808

Svinger litt over dammen nå. Helt nede i 191,59 NOK.
Gevinstsikring, stoplossraid, og hvem vet, kanskje litt frisk short?

Er Teekay en passelig peer?
Ser den stort sett har gått bedre i nesten alle intervaller siste år, med unntak YTD.
Også idag buller Teekay 3%+

Teekay/FRO:
5 Day 24.60% 10,14%
1 Month 41.83% 29,45%
3 Month 37.97% 35,54%
YTD 51.09% 54,41%
1 Year 219.49% 104,64%
cheezy
01.03.2023 kl 17:43 6839

Du glemte en premiss: At ikke krigen tar slutt og også sanksjonene mot Russland.
Hvis dette ikke skjer og Kina kommer for fullt, kan det fort bli slik at tankkapasiteten begrenser oljetilbudet før produksjonskapasitetet gjør det. Da blir dette fort å tenke på et tall, og vi kan fort se 200k rater.
Leotwin
01.03.2023 kl 16:55 6925

Hvis vi unngår hard landing i usa og Kinas gjenåpning går som planlagt, tror jeg vi kan oppleve vlcc rater overstige 200k usd i 2024.

Legger hodet på blokka nå😅 argumenter gjerne i mot