💰 FRO - Kursmål 350,- 💰
Tror aksjen kan gå i 350 kroner
Clarksons Securities venter solide resultater fra Frontline og holder muligheten åpen for at aksjekursen kan nå 350 kroner om et år eller to.
Clarksons Securities venter solide resultater fra Frontline og holder muligheten åpen for at aksjekursen kan nå 350 kroner om et år eller to.
Redigert 15.03.2023 kl 09:05
Du må logge inn for å svare
Leotwin
03.03.2023 kl 07:37
10028
Det er i alle fall bull i media, nå også DN:
https://www.dn.no/shipping/dn-investor/shipping/tankmarkedet/ekspertene-spar-to-knallar-for-tankrederiene/2-1-1409850
https://www.dn.no/shipping/dn-investor/shipping/tankmarkedet/ekspertene-spar-to-knallar-for-tankrederiene/2-1-1409850
Leotwin
03.03.2023 kl 07:46
10073
NOELLE skrev Da skal OET til 500 :)
Godt mulig det, men innsidere selger OET:
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/03/03/7990547/stort-innsidesalg-i-tankrakett?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/03/03/7990547/stort-innsidesalg-i-tankrakett?internal_source=sistenytt
Mora di
03.03.2023 kl 09:17
9906
Morsomt å følge med på ordrebildet i FRO. Nydelig de gangene salgssiden er helt tom (med unntak av disse micro-algo-postene).
Shorterne sliter nå : )
Super.syklus : )
Shorterne sliter nå : )
Super.syklus : )
ibyx
03.03.2023 kl 10:52
9834
Innlegget mitt er en måned gammelt. Og flere shortere fikk åpenbart ikke samlet seg.
Framtiden var vel heller ikke like "supersyklus" på det tidspunktet?
Men her vi altså. Og de.
Framtiden var vel heller ikke like "supersyklus" på det tidspunktet?
Men her vi altså. Og de.
ibyx
03.03.2023 kl 12:14
9741
Kan se ut som den siste lille korreksjonen er over. Neste evt forsøk før vi passerer 200 blir da enda vanskeligere å gjennomføre med suksess for "shortere".
Men man vet jo aldri hva som dukker opp av dårlige "parametere". Det skal vel noe til å "slå ut" flere gode slike samtidig da.
Vel. Jeg sitter tryggere med mine aksjer idag enn igår og ser fram mot utbytte osv.
Det sies her at Euronav har fått et boost. Det tenkes ikke på kursen tydeligvis, eller kanskje jeg misforstår. Det er del "stammespråk" her har jeg merket meg! :-)
Fearnley rapportene er utmerkede eksempler! (https://fearnpulse.com)
https://www.tradewindsnews.com/tankers/boost-for-euronav-as-shareholder-advisor-iss-backs-its-board-candidates/2-1-1413127
https://www.marketwatch.com/investing/stock/eurn?countrycode=be
Men man vet jo aldri hva som dukker opp av dårlige "parametere". Det skal vel noe til å "slå ut" flere gode slike samtidig da.
Vel. Jeg sitter tryggere med mine aksjer idag enn igår og ser fram mot utbytte osv.
Det sies her at Euronav har fått et boost. Det tenkes ikke på kursen tydeligvis, eller kanskje jeg misforstår. Det er del "stammespråk" her har jeg merket meg! :-)
Fearnley rapportene er utmerkede eksempler! (https://fearnpulse.com)
https://www.tradewindsnews.com/tankers/boost-for-euronav-as-shareholder-advisor-iss-backs-its-board-candidates/2-1-1413127
https://www.marketwatch.com/investing/stock/eurn?countrycode=be
ibyx
03.03.2023 kl 12:25
9759
Splash har et oppslag på denne idag. Henger den på her. Håper det er greit. :-)
https://splash247.com/big-ones-on-the-move-vlcc-armada-takes-record-volumes-of-us-crude-exports/
https://splash247.com/big-ones-on-the-move-vlcc-armada-takes-record-volumes-of-us-crude-exports/
Leotwin
03.03.2023 kl 18:04
9473
Vlcc videre opp. Grønn børs. Mer problemer for skyggeflåten. Tror mandag morgen kan bli riktig så hyggelig😉
God helg!
God helg!
Kaisovski
03.03.2023 kl 18:58
9392
Fuhrmeister skrev Hva er skyggeflåte ?
Damer som frakter sanksjonert olje, typisk gamle damer uten forsikring i orden osv.
Russisk, Iransk og Venezueleansk olje osv.
Russisk, Iransk og Venezueleansk olje osv.
Leotwin
05.03.2023 kl 17:53
8614
TA tilsier visst nok at tank skal korrigere ned til uka:
https://mobile.twitter.com/GekkoNor/status/1632334893450403842
Signaler fra SA tilsier det motsatte:
https://www.finansavisen.no/energi/2023/03/05/7990962/saudi-arabia-setter-opp-oljeprisen?internal_source=sistenytt
https://mobile.twitter.com/GekkoNor/status/1632334893450403842
Signaler fra SA tilsier det motsatte:
https://www.finansavisen.no/energi/2023/03/05/7990962/saudi-arabia-setter-opp-oljeprisen?internal_source=sistenytt
Leotwin
05.03.2023 kl 22:42
8222
Sjekk kommentar på Kinas demand outlook 2023:
https://mobile.twitter.com/ed_fin/status/1632469143189422083/photo/1
https://mobile.twitter.com/ed_fin/status/1632469143189422083/photo/1
Redigert 05.03.2023 kl 22:44
Du må logge inn for å svare
ibyx
05.03.2023 kl 23:36
8241
Frontline inn i STOXX Europe 600
STOXX Changes composition of Size Indices effective on March 20, 2023
Dear Sir and Madam,
STOXX Ltd., the operator of Qontigo’s index business and a global provider of innovative and tradable index concepts, today announced the new composition of STOXX Size Indices as part of the regular quarterly review effective on March 20, 2023
https://www.stoxx.com/document/News/2023/March/STOXX_Components_Changes_Size_20230301.pdf
STOXX Changes composition of Size Indices effective on March 20, 2023
Dear Sir and Madam,
STOXX Ltd., the operator of Qontigo’s index business and a global provider of innovative and tradable index concepts, today announced the new composition of STOXX Size Indices as part of the regular quarterly review effective on March 20, 2023
https://www.stoxx.com/document/News/2023/March/STOXX_Components_Changes_Size_20230301.pdf
ibyx
06.03.2023 kl 11:53
7580
Men det trer jo ikke i kraft før 20.3 så før det skal det være mulig å fylle på billige aksjer! :-)
Det er fort gjort å "glemme" de positive triggerne, rater, mangel skip og den slags småtteri.
Det er fort gjort å "glemme" de positive triggerne, rater, mangel skip og den slags småtteri.
ibyx
06.03.2023 kl 13:09
7367
Front Signe (2010 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) WAfr/China Petroineos Frontline $FRO [Coiled - Require Heating] (TCE: RV USD 64K @ 82 days / Actual USD 63K @ 84 days)
Hun er ikke en skrubber ifølge Frontline.
https://www.frontlineplc.cy/fleetlist/vlcc/
Så dette er vel ok rate da?
Denne litt eldre balja, men med scrubber kom nettopp inn med noe dårligere rate. Kan jo skyldes ulike ruter eller annet da.
DHT China (2007 - +15 Years Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) AG/Vietnam NSRP DHT Management $DHT [+15 years old vessel] (TCE: RV USD 70K @ 42 days / Actual USD 61K @ 47 days)
Hun er ikke en skrubber ifølge Frontline.
https://www.frontlineplc.cy/fleetlist/vlcc/
Så dette er vel ok rate da?
Denne litt eldre balja, men med scrubber kom nettopp inn med noe dårligere rate. Kan jo skyldes ulike ruter eller annet da.
DHT China (2007 - +15 Years Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) AG/Vietnam NSRP DHT Management $DHT [+15 years old vessel] (TCE: RV USD 70K @ 42 days / Actual USD 61K @ 47 days)
Redigert 06.03.2023 kl 13:54
Du må logge inn for å svare
Flipper
06.03.2023 kl 15:40
7117
Som jeg ga utrykk for forrige uke, liker ikke hva .. sa in Q&A
I don't like their forward looking statement for 2023:
Oslo (Infront TDN Direkt):
Frontline estimates the breakeven rate for the company's VLCCs at around USD 27,000 per day in 2023.
Unning cost for FRO er ca. $ 3,500 / 4,000 per dag. det der IKKE VLCC som har dratt lasset men LR2/ Afrramax; men NÅR hele flåten truer,
ja da kan man snakke om Bonanza, men lenge til 2024 ( og så har vi igjen terningen i det Hvis Hus )
Dette er skummelt, ikke rart at folk kjøper Gulll, Spesielt Tyrkia, hvilken valuta er so i Weimarrepublikken som, sammen med vestmaktene
resultat ble Hitlers grep i et misserabebelt Tyskland. Les Historie gutta, gjentar seg, aå etter år, med forskjellige tidsrom. Synd at verden STYRES av ekstremister, som '' bruker og tolker sin religion '' som de HAR NYTTE AV
NOK BELÆRING fra en nå gammal gubbe, men som kunne sine ting i hine dager..
ex skipsmegler i nå ex 40 år, stå på, det er INGEN GRENSER for hva man ønsker å få til.
Tips: Får du ikke hva du ønsker, gå til tops i motsatt konkurrent og si '' det vil smerte meg meget '' om du gjorde ........
Personlig har jeg jeg kjøpt litt guld der går man aldri feil.
Althouh CEO say: Freight demand in the crude oil tanker market continues to be positively impacted by increasing sailing distances caused by Russian sanctions and the price cap on product exports that began on 5 February.
I don't like their forward looking statement for 2023:
Oslo (Infront TDN Direkt):
Frontline estimates the breakeven rate for the company's VLCCs at around USD 27,000 per day in 2023.
Unning cost for FRO er ca. $ 3,500 / 4,000 per dag. det der IKKE VLCC som har dratt lasset men LR2/ Afrramax; men NÅR hele flåten truer,
ja da kan man snakke om Bonanza, men lenge til 2024 ( og så har vi igjen terningen i det Hvis Hus )
Dette er skummelt, ikke rart at folk kjøper Gulll, Spesielt Tyrkia, hvilken valuta er so i Weimarrepublikken som, sammen med vestmaktene
resultat ble Hitlers grep i et misserabebelt Tyskland. Les Historie gutta, gjentar seg, aå etter år, med forskjellige tidsrom. Synd at verden STYRES av ekstremister, som '' bruker og tolker sin religion '' som de HAR NYTTE AV
NOK BELÆRING fra en nå gammal gubbe, men som kunne sine ting i hine dager..
ex skipsmegler i nå ex 40 år, stå på, det er INGEN GRENSER for hva man ønsker å få til.
Tips: Får du ikke hva du ønsker, gå til tops i motsatt konkurrent og si '' det vil smerte meg meget '' om du gjorde ........
Personlig har jeg jeg kjøpt litt guld der går man aldri feil.
Althouh CEO say: Freight demand in the crude oil tanker market continues to be positively impacted by increasing sailing distances caused by Russian sanctions and the price cap on product exports that began on 5 February.
Hellboy
06.03.2023 kl 15:52
7447
Ehh. Ja mulig du begynner å bli en gammel gubbe. Det gjør forsåvidt jeg og.
Normalt sett syns jeg du har bra innlegg Flipper. Men dette skjønte jeg ingenting av. Beklager. Gullinvesteringer, Tyrkia som godt eksempel /som takket være autokraten har en inflasjon som nærmer seg Zimbabwe på "sitt beste"), weimarrepublikken etc. Kan du utdype hva du mener?
Normalt sett syns jeg du har bra innlegg Flipper. Men dette skjønte jeg ingenting av. Beklager. Gullinvesteringer, Tyrkia som godt eksempel /som takket være autokraten har en inflasjon som nærmer seg Zimbabwe på "sitt beste"), weimarrepublikken etc. Kan du utdype hva du mener?
ibyx
06.03.2023 kl 15:58
7662
Ja. Her var det mye fanden og oldemor og verdens evige undergang på gang. Kan ikke spise guld heller vettu :-)
Peer Teekay stiger fra dagens foreløpige bunn. Minus 2,56% nå.
FRO minus 3,53%
Peer Teekay stiger fra dagens foreløpige bunn. Minus 2,56% nå.
FRO minus 3,53%
Redigert 06.03.2023 kl 16:01
Du må logge inn for å svare
ibyx
06.03.2023 kl 16:23
7620
Deutsche Bank analyst Amit Mehrotra maintains Frontline with a Hold and raises the price target from $16.5 to $19
Drewry Financial analyst Nikesh Shukla reiterated a Buy rating on Frontline (FRO – Research Report) on March 3 and set a price target of $22.00.
Drewry Financial analyst Nikesh Shukla reiterated a Buy rating on Frontline (FRO – Research Report) on March 3 and set a price target of $22.00.
Redigert 06.03.2023 kl 16:31
Du må logge inn for å svare
Flipper
06.03.2023 kl 18:23
7350
EMBRACER: TAR PLATS I STOXX 600
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Embracer kommer att ta plats i indexet Stoxx 600 från och med den 20 mars.
Det framgår av ett pressmeddelande från indexleverantören Qontigo.
Andra nordiska aktier som kommer att ingå i indexet är danska Sydbank och norska Frontline. Samtidigt som danska Netcompany åker ut.
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Embracer kommer att ta plats i indexet Stoxx 600 från och med den 20 mars.
Det framgår av ett pressmeddelande från indexleverantören Qontigo.
Andra nordiska aktier som kommer att ingå i indexet är danska Sydbank och norska Frontline. Samtidigt som danska Netcompany åker ut.
Flipper
06.03.2023 kl 18:25
7388
botten hamnade marinfraktsbolagen Golden Ocean och Frontline, som backade 3,7 respektive 2,7 procent, efter att Kinas tillväxtmål överraskat på nedsidan.
Det lägre än väntade tillväxtmålet på "omkring 5 procent" satte även press på priserna för råvaror som aluminium, vilket tyngde aluminiumproducenten Norsk Hydro som klev ned 2 procent.
Det lägre än väntade tillväxtmålet på "omkring 5 procent" satte även press på priserna för råvaror som aluminium, vilket tyngde aluminiumproducenten Norsk Hydro som klev ned 2 procent.
Leotwin
06.03.2023 kl 18:44
7306
Rater litt ned i dag, TA taler visst for korreksjon (har ikke peiling selv). Ellers lite nytt under solen.
2024: tikk takk 😉
2024: tikk takk 😉
ibyx
06.03.2023 kl 19:25
7264
Deutsche Bank downgraded Euronav from Buy to Hold and set a new price target of $20.00 from $19.00 previously
Deutsche Bank Maintains Hold on Frontline, Raises Price Target to $19
FRO
Mean consensus OUTPERFORM
Number of Analysts 5
Last Close Price 18,98 $
Average target price 18,50 $
Spread / Average Target -2,53%
High Price Target 23,00 $
Spread / Highest target 21,2%
Low Price Target 12,50 $
Spread / Lowest Target -34,1%
"Shortanalytikeren" trekker ned gjennomsnittet relativt mye her.
12,5 USD = 130,28 NOK.
"shortanalytiker" er litt flåsete selvsagt. Men Kursmålet matcher veldig godt med inngangsprisen til siste short over 0,5% nå. Magnetar sin med startkurs 130,54 NOK.
https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Frontline&land=norway
eller 131 her
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=FRONTLINE&land=norway
Finurligheter?
Deutsche Bank Maintains Hold on Frontline, Raises Price Target to $19
FRO
Mean consensus OUTPERFORM
Number of Analysts 5
Last Close Price 18,98 $
Average target price 18,50 $
Spread / Average Target -2,53%
High Price Target 23,00 $
Spread / Highest target 21,2%
Low Price Target 12,50 $
Spread / Lowest Target -34,1%
"Shortanalytikeren" trekker ned gjennomsnittet relativt mye her.
12,5 USD = 130,28 NOK.
"shortanalytiker" er litt flåsete selvsagt. Men Kursmålet matcher veldig godt med inngangsprisen til siste short over 0,5% nå. Magnetar sin med startkurs 130,54 NOK.
https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Frontline&land=norway
eller 131 her
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=FRONTLINE&land=norway
Finurligheter?
Redigert 06.03.2023 kl 20:24
Du må logge inn for å svare
ibyx
07.03.2023 kl 09:08
6512
Clarksons Securities argues ‘super-profits’ needed to drive tanker owners back to shipyards
Companies are paying out earnings as dividends or reducing debt as newbuild prices remain high
Companies are paying out earnings as dividends or reducing debt as newbuild prices remain high
Leotwin
07.03.2023 kl 09:38
6453
Nøkkelen er å følge med på dette. Bestiller noen et skip i dag, får de det ikke levert før i 2026. I mellomtiden….😉
ibyx
07.03.2023 kl 09:47
6424
Member states of the International Maritime Organization (IMO) will debate a proposal to clamp down on ship-to-ship transfers at the next meeting of the United Nations body’s legal committee this spring.
In the wake of sanctions against Russia, the volume of ship-to-ship transfers has soared with Russia taking cargoes from its coast on smaller tankers and then moving them onto larger ships before heading to the likes of India and China, a trend that has alarmed many governments at the potential environmental risks posed.
Australia, Canada and United States have sent the IMO a joint submission raising concerns for the global liability and compensation regime relating to the increase in ship-to-ship transfers in the open ocean.
https://splash247.com/imo-to-debate-threats-posed-by-increasing-ship-to-ship-transfers/
In the wake of sanctions against Russia, the volume of ship-to-ship transfers has soared with Russia taking cargoes from its coast on smaller tankers and then moving them onto larger ships before heading to the likes of India and China, a trend that has alarmed many governments at the potential environmental risks posed.
Australia, Canada and United States have sent the IMO a joint submission raising concerns for the global liability and compensation regime relating to the increase in ship-to-ship transfers in the open ocean.
https://splash247.com/imo-to-debate-threats-posed-by-increasing-ship-to-ship-transfers/
Leotwin
07.03.2023 kl 18:06
5830
Fortsatt sterke rater i alle dirty-segmenter. Neste opptur når investorer skjønner at dette ikke bare er et blaff, men en syklus med lange legger😅
ibyx
07.03.2023 kl 20:30
5625
Teekay viser vei!
OSE:FRO + vedheng NYSE:FRO skal suges litt til?
Tipper den "flipper" 200 snart! :-)
https://www.marketwatch.com/investing/stock/tnk
OSE:FRO + vedheng NYSE:FRO skal suges litt til?
Tipper den "flipper" 200 snart! :-)
https://www.marketwatch.com/investing/stock/tnk
ibyx
08.03.2023 kl 08:16
5062
Return of China driving VLCC cargoes upwards in 2023
Tankers International analysis reports increased in cargoes for the largest tankers heading east in 2023
https://www.tradewindsnews.com/tankers/return-of-china-driving-vlcc-cargoes-upwards-in-2023/2-1-1415442
Tankers International analysis reports increased in cargoes for the largest tankers heading east in 2023
https://www.tradewindsnews.com/tankers/return-of-china-driving-vlcc-cargoes-upwards-in-2023/2-1-1415442
ibyx
08.03.2023 kl 08:55
4978
Mer fra samme rapport uten "mur".
Looking back at historical data, we find an almost perfect correlation between both Chinese oil demand and VLCC liftings and refinery runs and VLCC liftings. It is, therefore, reasonable to expect this trend to continue. We can look at projections for oil demand and refinery runs in China to understand what we may expect going forward regarding VLCC activity bound for the country.
We already count 120 global VLCC liftings destined for China in January and February, with approximately 60% emanating from the Arabian Gulf and the remaining from the Atlantic basin. While it is difficult to predict the exact number of liftings we will see in the VLCC space, the correlation theory indicates we can expect numbers to rise by around 5 cargoes per month compared to 2022 actuals. The great benefit to the VLCC market will come from the continuous pull of crude from the Atlantic basin, which comes with extralong tonne miles.
https://splash247.com/the-year-of-the-rabbit-brings-good-tidings-for-vlccs/
Looking back at historical data, we find an almost perfect correlation between both Chinese oil demand and VLCC liftings and refinery runs and VLCC liftings. It is, therefore, reasonable to expect this trend to continue. We can look at projections for oil demand and refinery runs in China to understand what we may expect going forward regarding VLCC activity bound for the country.
We already count 120 global VLCC liftings destined for China in January and February, with approximately 60% emanating from the Arabian Gulf and the remaining from the Atlantic basin. While it is difficult to predict the exact number of liftings we will see in the VLCC space, the correlation theory indicates we can expect numbers to rise by around 5 cargoes per month compared to 2022 actuals. The great benefit to the VLCC market will come from the continuous pull of crude from the Atlantic basin, which comes with extralong tonne miles.
https://splash247.com/the-year-of-the-rabbit-brings-good-tidings-for-vlccs/
Leotwin
08.03.2023 kl 09:28
4906
Mange som løper etter nå, og det er fortsatt flere dager igjen til ex utbytte dag…😉
Flipper
08.03.2023 kl 10:48
4771
Noen som vet når utbetaling av divisjon er, og trader ex deretter ?
Flipper
08.03.2023 kl 11:08
4702
https://seekingalpha.com/article/4584541-frontline-stock-sell-2022-golden-year-tankers
A Golden year for. Frontline
A Golden year for. Frontline
ibyx
08.03.2023 kl 11:27
4643
Spennende å se om "furtebaissingen" på begge sider av dammen er over!
Kan være klart for å ta ut 200 allerede idag da!
Premarket følger selvsagt OSE. Blir sikkert litt humpete start på NYSE som det pleier.
Men "alle" vet jo nå at det er nordover som gjelder...
Kan være klart for å ta ut 200 allerede idag da!
Premarket følger selvsagt OSE. Blir sikkert litt humpete start på NYSE som det pleier.
Men "alle" vet jo nå at det er nordover som gjelder...