💰 FRO - Kursmål 350,- 💰
Tror aksjen kan gå i 350 kroner
Clarksons Securities venter solide resultater fra Frontline og holder muligheten åpen for at aksjekursen kan nå 350 kroner om et år eller to.
Clarksons Securities venter solide resultater fra Frontline og holder muligheten åpen for at aksjekursen kan nå 350 kroner om et år eller to.
Redigert 15.03.2023 kl 09:05
Du må logge inn for å svare
ibyx
16.03.2023 kl 15:41
6490
Man får se på det som gode tilbud..
Trenden viser ikke tegn til å snu her. Nok en slutning nettopp. Gammel båt. God pris.
Kalliopi (2010 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: D 🟠) AG/Vietnam NSRP Dynacom (TCE: RV USD 100K @ 39 days / Actual USD 105K @ 38 days)
Trenden viser ikke tegn til å snu her. Nok en slutning nettopp. Gammel båt. God pris.
Kalliopi (2010 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: D 🟠) AG/Vietnam NSRP Dynacom (TCE: RV USD 100K @ 39 days / Actual USD 105K @ 38 days)
ibyx
16.03.2023 kl 17:18
6344
ibyx
16.03.2023 kl 18:08
6211
Bare hyggelig! Har jo litt tid til å "grave" :-)
Skulle gjerne visst hva kvartalsvise snitt var for fx Q4 for å sammeligne med FRO sitt oppgitte snitt. Men finner ikke noe lett tilgjengelig.
Med slike tall blir det lettere å predikere Q1.
Men med min begrensede kunnskap ser det slett ikke verst ut for Q1 dersom ikke raten kollapser de neste 2 ukene.
Der er gjerne Suez som er svakest nå. men i og med estimatene så ligger det kanskje inne at inngåtte avtaler er gode? 77% done ifb Q1 slik jeg oppfatter det.
Dem har de 28 stk av. (Suez altså)
Afra 20 og VLCC 22
Skulle gjerne visst hva kvartalsvise snitt var for fx Q4 for å sammeligne med FRO sitt oppgitte snitt. Men finner ikke noe lett tilgjengelig.
Med slike tall blir det lettere å predikere Q1.
Men med min begrensede kunnskap ser det slett ikke verst ut for Q1 dersom ikke raten kollapser de neste 2 ukene.
Der er gjerne Suez som er svakest nå. men i og med estimatene så ligger det kanskje inne at inngåtte avtaler er gode? 77% done ifb Q1 slik jeg oppfatter det.
Dem har de 28 stk av. (Suez altså)
Afra 20 og VLCC 22
Redigert 16.03.2023 kl 18:10
ibyx
16.03.2023 kl 18:43
6113
Det ble "selvsagt" kjørt et stunt ned mot OSE før stengetid...
Da kom dagens foreløpige LOD 15.63 (-3,2%). Så har den sjanglet mellom nesten -1% og -2%. Og har også vært nesten i pluss.
Siste tids makro/oljkjør har utløst "falske" TA signaler som stimulerer bamsene. Tror det er det vi ser nå.
Tenker det er greit å se en del til peers da. Det skal godt gjøres å kjøre et solonedsalg mot FRO herfra uten at også alle andre tilsvarende rateavhengige selskap faller.
Det kan meget vel være en fin liten bakevjetid å samle opp billige "TA-aksjer" kan det vise seg..
Teekay går ganske så parallellt idag. Euronav likedan. Men med litt høyere kurve.
Regn gjerne med at bamsene kommer til å smågnage og klore hele veien til Q1. Det er ikke dermed sagt at de kommer særlig dypere inn i honningtreet enn de er nå. Som vi vet er matprisene på vei opp.
Tror du forresten listingen på STOXX Europe 600 fra mandag vil kunne få noen betydning for kjøpsinteresse fra nye investorer? Fond kanskje? Det er jo spådd relativt langvarig oppgangstider særlig mtp underskudd av tonnasje et par års tid. Minst.
Da kom dagens foreløpige LOD 15.63 (-3,2%). Så har den sjanglet mellom nesten -1% og -2%. Og har også vært nesten i pluss.
Siste tids makro/oljkjør har utløst "falske" TA signaler som stimulerer bamsene. Tror det er det vi ser nå.
Tenker det er greit å se en del til peers da. Det skal godt gjøres å kjøre et solonedsalg mot FRO herfra uten at også alle andre tilsvarende rateavhengige selskap faller.
Det kan meget vel være en fin liten bakevjetid å samle opp billige "TA-aksjer" kan det vise seg..
Teekay går ganske så parallellt idag. Euronav likedan. Men med litt høyere kurve.
Regn gjerne med at bamsene kommer til å smågnage og klore hele veien til Q1. Det er ikke dermed sagt at de kommer særlig dypere inn i honningtreet enn de er nå. Som vi vet er matprisene på vei opp.
Tror du forresten listingen på STOXX Europe 600 fra mandag vil kunne få noen betydning for kjøpsinteresse fra nye investorer? Fond kanskje? Det er jo spådd relativt langvarig oppgangstider særlig mtp underskudd av tonnasje et par års tid. Minst.
ibyx
16.03.2023 kl 23:55
5756
Lars H. Barstad, CEO of Frontline Management AS, has today entered in to a TRS (Total Return Swap) agreement with underlying exposure to 80,000 shares in Frontline plc with expiry date 16th June 2023 and TRS price NOK 173.2232 per underlying share. Please see the attached form for notification and public disclosure of transaction attached.
Greit kjøpssignal det vel?
👍
https://newsweb.oslobors.no/message/585505
Greit kjøpssignal det vel?
👍
https://newsweb.oslobors.no/message/585505
ibyx
16.03.2023 kl 23:57
5747
China and India switch away from Russian oil may have prompted VLCC rally
Lorentzen & Co and International Energy Agency suggest the two countries could be uncomfortable with their levels of Russian imports
https://www.tradewindsnews.com/tankers/china-and-india-switch-away-from-russian-oil-may-have-prompted-vlcc-rally/2-1-1421096
Lorentzen & Co and International Energy Agency suggest the two countries could be uncomfortable with their levels of Russian imports
https://www.tradewindsnews.com/tankers/china-and-india-switch-away-from-russian-oil-may-have-prompted-vlcc-rally/2-1-1421096
ibyx
17.03.2023 kl 09:38
5251
Går bra så langt. Men er jo generell recoverydag på OSE.
Kanskje er oppgangen nok til å snu de automatiske TA salgsanbefalingene som nå er der?
Vel. Det er ikke ratene det står på!
Kanskje er oppgangen nok til å snu de automatiske TA salgsanbefalingene som nå er der?
Vel. Det er ikke ratene det står på!
Moll1
17.03.2023 kl 10:12
5177
Selloffen etter ex.dag er vel for det meste ferdig nå vil jeg tro og innsideposisjonen som Barstad har tatt kan ikke tolkes annet enn positivt og gir vel en viss effekt i dag vil jeg tro…
ibyx
17.03.2023 kl 10:36
5116
I den grad det er noen vits i det hele tatt å prøve å forstå inntektsgrunnlag og utsikter for et selskap mtp prising så er det ikke så mye annet å gjøre enn å vente...
Dersom "noen" med nok kapital absolutt *må og vil* presse kursen ned, så klarer de det. I det minste en stund. Utslag blir ofte større "enn du trodde". Begge veier..
Dersom "noen" med nok kapital absolutt *må og vil* presse kursen ned, så klarer de det. I det minste en stund. Utslag blir ofte større "enn du trodde". Begge veier..
ibyx
17.03.2023 kl 11:10
5020
OET tenderer mot å gå lenger enn "rekyl etter gårsdagens generelle kræsj"?
Rater meg her og rater meg der...
👍
Rater meg her og rater meg der...
👍
ibyx
17.03.2023 kl 11:14
5006
Ingen norske medier har kommentert TRSen.
Men disse har:
https://www.marketscreener.com/quote/stock/FRONTLINE-PLC-26123460/news/FRO-Notification-of-trade-43266336/
MS er kanskje av de mer edruelige på "spådommer"? Vel. De sier nå neutral på short term, bullish på med og long.
Hvor lange er short term og er ikke TRS en short term "oppdriver"?
Men disse har:
https://www.marketscreener.com/quote/stock/FRONTLINE-PLC-26123460/news/FRO-Notification-of-trade-43266336/
MS er kanskje av de mer edruelige på "spådommer"? Vel. De sier nå neutral på short term, bullish på med og long.
Hvor lange er short term og er ikke TRS en short term "oppdriver"?
ErlendSorbo
17.03.2023 kl 13:17
4833
Front Tyne (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) USG/WCIndia Equinor Frontline $FRO (TCE: RV USD 96K @ 93 days / Actual USD 130K @ 71 days)
WOW
WOW
ibyx
17.03.2023 kl 14:59
4624
Voldsomt kjør opp og ned med olja. Roligere i peers. Teekay begynte lavt men kryper nå oppover.
Begynner markedet snart å innse at disse selskapene ikke selger olje men transport av olje og oljeprodukter?
Begynner markedet snart å innse at disse selskapene ikke selger olje men transport av olje og oljeprodukter?
ibyx
17.03.2023 kl 15:00
4616
Older suezmax values hit highest level since 2008 as Greek shipowners sell
VesselsValue analyst Rebecca Galanopoulos Jones says 10-year-old VLCCs are also much in demand
VesselsValue analyst Rebecca Galanopoulos Jones says 10-year-old VLCCs are also much in demand
ibyx
17.03.2023 kl 15:06
4646
Makan til robotkjør som det er i FRO nå har jeg sjelden sett!
Bare å holde seg unna og la de bli ferdig med "fighten". Tipper shortrobotene må gi tapt etterhvert...
Peers... underliggende trend... kamp mot vindmøller..
Bare å holde seg unna og la de bli ferdig med "fighten". Tipper shortrobotene må gi tapt etterhvert...
Peers... underliggende trend... kamp mot vindmøller..
ibyx
17.03.2023 kl 16:07
4599
Oljepresset gir for mye drahjelp til "shorten" idag. Relativt lett match nå. Fredag også.
Kommer nok sterkere igjen.
Dagens peer: OET fortsatt 2,66% i pluss.
Kommer nok sterkere igjen.
Dagens peer: OET fortsatt 2,66% i pluss.
Redigert 17.03.2023 kl 16:07
ibyx
17.03.2023 kl 16:14
4651
Ja. Det var WOW. Men markedet hører ikke på det øret idag. Ikke i FRO ihvertfall.
Men OET viser styrke som forteller at aksjonærene der vet at inntektene fra Q1 ikke kommer fra salg av olje!
Det er åpenbart shortens siste mulighet/krampetrekninger vi ser nå i FRO. Nesten alle indikatorer peker oppover når det gjelder et stramt marked framover.
Om olje går 5USD opp eller ned betyr ingenting i den sammenheng.
Men OET viser styrke som forteller at aksjonærene der vet at inntektene fra Q1 ikke kommer fra salg av olje!
Det er åpenbart shortens siste mulighet/krampetrekninger vi ser nå i FRO. Nesten alle indikatorer peker oppover når det gjelder et stramt marked framover.
Om olje går 5USD opp eller ned betyr ingenting i den sammenheng.
Redigert 17.03.2023 kl 16:20
ErlendSorbo
17.03.2023 kl 16:26
4704
Planlegger å ha tank i 2-3 år, så lar meg ikke frustrere av dette. Men, det er rart at FRO ender litt ned når ratene, som på nåværende tidspunkt er fantastiske, peker videre oppover. Det er godt å ha litt OET da.
Inntjeningen er uansett fabelaktig nå.
Inntjeningen er uansett fabelaktig nå.
ibyx
17.03.2023 kl 17:39
4758
Da har det snudd opp igjen
VLCC Spot $/day (avg. 2023)
6.3 63,900 (39,200)
7.3 64.900
8.3 69.700
9.3 90.900
10.3 98.800
13,3 102.500
14.3 95.300
15.3 96.400 (45,700)
16.3 96.200 (46.700)
17.3 101.800 (47.700)
Det ligger gjerne an til at estimatet til selskapet på 58.300 for Q1 blir slått i og med at de har en relativt ny flåte i forhold til gjennomsnittstallene vi ser her?
VLCC Spot $/day (avg. 2023)
6.3 63,900 (39,200)
7.3 64.900
8.3 69.700
9.3 90.900
10.3 98.800
13,3 102.500
14.3 95.300
15.3 96.400 (45,700)
16.3 96.200 (46.700)
17.3 101.800 (47.700)
Det ligger gjerne an til at estimatet til selskapet på 58.300 for Q1 blir slått i og med at de har en relativt ny flåte i forhold til gjennomsnittstallene vi ser her?
Hellboy
17.03.2023 kl 17:53
4727
Tank er gull for tiden. Vurderer til og med å kjøpe FRO inn på topp ti av posisjonene mine. Men mildt sagt komfortabel med at OET er størst av postene mine med ca 1/3 og Hafnia nummer to ;)
Fro er jeg ny i, men den eneste grunnen til at jeg kjøper litt FRO og ikke bare OET og Hafnia er at FRO kan handles på ASK etter at de flyttet til kypros
Fro er jeg ny i, men den eneste grunnen til at jeg kjøper litt FRO og ikke bare OET og Hafnia er at FRO kan handles på ASK etter at de flyttet til kypros
ErlendSorbo
17.03.2023 kl 18:02
4766
OET har litt av en flåte, så er heller ikke bekymret med en stor posisjon der!
Flipper
17.03.2023 kl 18:17
4730
Dessverre har Biden nettop sagt at US ikke vil forhaste seg med å bygge opp lagrene.
Mer interessen; India, med umiddelbar effekt, laget et forbud at skip som 25/30 år
gamle ikke får anløpe sine havner. India er landet med mest havner.
La oss håpe på mer skraping fremover og at andre land gjør det samme...
Minner meg om KRAV hva som skjedde etter Exxon Valdez katastrofe på kysten av Alaska, ble det
et krav om Dobbelt skrog, og det fikk en formidabel effekt
Mer interessen; India, med umiddelbar effekt, laget et forbud at skip som 25/30 år
gamle ikke får anløpe sine havner. India er landet med mest havner.
La oss håpe på mer skraping fremover og at andre land gjør det samme...
Minner meg om KRAV hva som skjedde etter Exxon Valdez katastrofe på kysten av Alaska, ble det
et krav om Dobbelt skrog, og det fikk en formidabel effekt
ibyx
17.03.2023 kl 18:39
4697
Hva Biden sier er ikke nødvendigvis det han gjør... Nesten som "shortanalytikere"!
apropos short.
Sitter med denne fornemmelsen av at FRO er relativt underpriset nå som følge av "overkorrigering" pga short.
Er vel få andre i sektoren hvor short nærmest er en del av "strukturen"? Det lånes villig ut her!
Men utbyttet fikk de jo ikke nå. så dette er gjerne "hevnen"? :-)
apropos short.
Sitter med denne fornemmelsen av at FRO er relativt underpriset nå som følge av "overkorrigering" pga short.
Er vel få andre i sektoren hvor short nærmest er en del av "strukturen"? Det lånes villig ut her!
Men utbyttet fikk de jo ikke nå. så dette er gjerne "hevnen"? :-)
ibyx
17.03.2023 kl 18:50
4694
ibyx
17.03.2023 kl 21:13
4529
"De" lot den få ende 0,5% i pluss der borte 🤣
Mandag er første dag på STOXX Europe 600.
Rates Rising...
👍
Mandag er første dag på STOXX Europe 600.
Rates Rising...
👍
Flipper
19.03.2023 kl 08:30
3823
WSJ sier bla.
Kina
Energibehovet har økt etter at verdens nest største økonomi haltet pga. Covid-19
Kinas, verdens største oljeimportør behov fraktes på tankskip kalt Very Large Crude Carriers som hver
frakter 2 millioner fat.
Kostnadene for å leie den mest ettertraktede typen av disse tankskipene, med moderne eksossystemer, har skutt i været
til nesten $100 000 per dag, sier skipsmeglere. Det er dobbelt så mye som for en måned siden.
Bak økningen ligger etterspørsel etter olje fra Kinas oljeraffinerier, hvor amerikansk olje er spesielt verdsatt akkurat nå. Kinas
økonomi er stigende etter at president Xi Jinping avsluttet Covid-19-restriksjonene sent i fjor. Men nyere data tyder på
at aktiviteten øker, og meglere sier at etterspørselen etter olje har begynt å øke.
Kinesisk råoljeimport er på vei til å matche eller overgå rekordnivået fra juni 2020, ifølge råvaresporingsfirmaet Kpler. Det er en velsignelse for tankredere som leier ut skip, inkludert New York-noterte Frontline PLC, Euronav NV og Teekay Tankers Ltd.
"The giant is back," said Hugo De Stoop, chief executive of Euronav, which owns more than 40 VLCCs
"Tankers are traveling longer distances and ship availability is very tight. I think rates will stay strong for the next two years,"
Frontline Chief Executive Lars Barstad said.
Ses på mandag ......
Kina
Energibehovet har økt etter at verdens nest største økonomi haltet pga. Covid-19
Kinas, verdens største oljeimportør behov fraktes på tankskip kalt Very Large Crude Carriers som hver
frakter 2 millioner fat.
Kostnadene for å leie den mest ettertraktede typen av disse tankskipene, med moderne eksossystemer, har skutt i været
til nesten $100 000 per dag, sier skipsmeglere. Det er dobbelt så mye som for en måned siden.
Bak økningen ligger etterspørsel etter olje fra Kinas oljeraffinerier, hvor amerikansk olje er spesielt verdsatt akkurat nå. Kinas
økonomi er stigende etter at president Xi Jinping avsluttet Covid-19-restriksjonene sent i fjor. Men nyere data tyder på
at aktiviteten øker, og meglere sier at etterspørselen etter olje har begynt å øke.
Kinesisk råoljeimport er på vei til å matche eller overgå rekordnivået fra juni 2020, ifølge råvaresporingsfirmaet Kpler. Det er en velsignelse for tankredere som leier ut skip, inkludert New York-noterte Frontline PLC, Euronav NV og Teekay Tankers Ltd.
"The giant is back," said Hugo De Stoop, chief executive of Euronav, which owns more than 40 VLCCs
"Tankers are traveling longer distances and ship availability is very tight. I think rates will stay strong for the next two years,"
Frontline Chief Executive Lars Barstad said.
Ses på mandag ......
Redigert 19.03.2023 kl 08:47
ibyx
19.03.2023 kl 10:03
3688
Suezmax rates jump as activity trickles down to the Atlantic
VLCC rates have firmed, helping boost suezmax rates this week
https://www.tradewindsnews.com/tankers/suezmax-rates-jump-as-activity-trickles-down-to-the-atlantic/2-1-1421988
VLCC rates have firmed, helping boost suezmax rates this week
https://www.tradewindsnews.com/tankers/suezmax-rates-jump-as-activity-trickles-down-to-the-atlantic/2-1-1421988
ibyx
20.03.2023 kl 09:30
2912
Holder seg av det bedre i shipping idag. selv med strong Sell på TA. Kanskje nettopp derfor? Overreaksjon. Vi vet jo at denne og resten skal opp igjen snart..
Treffe bunnen, treffe bunnen..
Treffe bunnen, treffe bunnen..
Hellboy
20.03.2023 kl 10:12
2871
Hehe. Bare å¨bli vant til det Tennis. Man treffer aldri bunn. Jeg har i alle fall gitt opp for mange år siden :D
Og personlig har jeg trykt på den der kjøpsknappen alt i dag, så fått FRO opp på en 13 plass`ish i portisen min
Og personlig har jeg trykt på den der kjøpsknappen alt i dag, så fått FRO opp på en 13 plass`ish i portisen min
tennis
20.03.2023 kl 10:35
2852
Ser foreløpig ut som du gjorde rett i det! Jeg avventer fortsatt for å se om jeg treffer dagens topp istedenfor🙈
Hellboy
20.03.2023 kl 10:44
2903
Hehe...
Har fått hanket inn OET, Hafnia, CLCO, FRO, Elkem, ALNG i dag på det jeg anser som billigsalg sett opp mot utbyttene ;)
Bunnen treffer jeg aldri siden jeg er investor og ikke trader, men når jeg kjøper så er aksjene borte fra markedet i ganske mange år :D Og da blir det alltid bra også på kjøpsprisen til slutt. Og så kommer utbyttene på toppen
Har fått hanket inn OET, Hafnia, CLCO, FRO, Elkem, ALNG i dag på det jeg anser som billigsalg sett opp mot utbyttene ;)
Bunnen treffer jeg aldri siden jeg er investor og ikke trader, men når jeg kjøper så er aksjene borte fra markedet i ganske mange år :D Og da blir det alltid bra også på kjøpsprisen til slutt. Og så kommer utbyttene på toppen
Krelva
20.03.2023 kl 10:54
2871
Hei folkens ,,,hvet Dere nøyaktig når pengene fra utbytte kommer på konti? Har kjøpt meg en Mercedes og butikken vil gjerne ha pengene? Vennlig hilsen fra Thailand.
tennis
20.03.2023 kl 11:14
2822
Fin strategi det! Jeg ser også lang horisont. Når denne stormen er over tenker jeg vi vil angre på vi ikke kjøpte mer:))
Hellboy
20.03.2023 kl 11:19
2897
Gjorde et stunt nå ifm bank-runet tilsvarende det jeg gjorde når Coronaen smalt. For å få likviditet til å gå på salg, og har ikke angret et sekund på hverken forrige stunt eller nåværende :D
Førtidspensjoneringen nærmer seg veldig. Nå er vel jobben som konsulent mer en hobby enn det som gir meg "mest penger til livsopphold" :D
Førtidspensjoneringen nærmer seg veldig. Nå er vel jobben som konsulent mer en hobby enn det som gir meg "mest penger til livsopphold" :D
ibyx
20.03.2023 kl 11:44
2835
Den litt overraskende oppgangen til FRO er kanskje nok til justere strong Sell tilbake til hold/akkumuler?
Uansett er det midlertidig ned. Spørs om ikke dette er den større shortens siste mulighet på ganske lenge?
Å dekke inn denne med fortjeneste fremstår som utopisk på mellomlang sikt...
131 kroner startkurs!
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=FRONTLINE&land=norway
Uansett er det midlertidig ned. Spørs om ikke dette er den større shortens siste mulighet på ganske lenge?
Å dekke inn denne med fortjeneste fremstår som utopisk på mellomlang sikt...
131 kroner startkurs!
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=FRONTLINE&land=norway
Da var fuglen inne I Frontline igjen.Det ble en hyggelig comeback på 167.40. Det hadde jeg ikke trodd.🤣