💰 FRO - Kursmål 350,- 💰

Gulltider
FRO 02.02.2023 kl 10:44 258610

Tror aksjen kan gå i 350 kroner
Clarksons Securities venter solide resultater fra Frontline og holder muligheten åpen for at aksjekursen kan nå 350 kroner om et år eller to.
Redigert 15.03.2023 kl 09:05 Du må logge inn for å svare
ibyx
03.04.2023 kl 10:25 6633

Ved forrige OPEC kutt 5. oktober lå FRO på 102 kroner. 9 dager senere var kursen 127 kroner... pluss 25%.
Så mye for konsekvensen av strammere oljemarked. Og dette var før Kina skulle åpne igjen.
Traderèn
03.04.2023 kl 10:27 6627

Q1 2023 er over til svært gode rater og ratene for Q2 blir nok meget bra, så får vi se hva markedet priser inn.
Uansett hva kursene er i dag, så er den lange trenden positiv for tanker segmentet

Les denne
https://www.frontlineplc.cy/presentation-q4-2022/
Redigert 03.04.2023 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
ibyx
03.04.2023 kl 10:57 6495

Ratene har falt ca 20% de siste par ukene sies det i kommentaren der. Mens kursen på aksjene har vært flattish. Det stemmer jo ikke. Ihvertfall ikke for FRO som i samme periode har korrigert 20% også når utbytte er hensyntatt! Faktum er at FRO har falt like mye som snittratene det formodentligvis siktes til! Hva FRO sine rater har vært i mars vet vi ikke ennå..
Og produktpriser er i snitt opp i denne perioden. Hvor mange skip har FRO på LR2 clean?

Merker meg også at US blogspots "pøser på" med TA selg selg fra de kommersielle TA aktørene. Ta gevinst nå! osv. men det skulle de ha sagt for 2 uker siden da for å være til hjelp...
TA følger alltid litt bakpå trenden og nærmest søker å forsterke den. Derfor blir de også bakpå når trenden snur...
:-)
Redigert 03.04.2023 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
ibyx
03.04.2023 kl 11:23 6362

Det har ikke vært rapportert så mange VLCC slutninger hos TakersInternational i det siste kanskje. Og som vi jo har skjønt har ratene falt noe tilbake selv om noe også stiger.
Siste slutning her fra lørdag er faktisk opp og må vel sier å være bra for en relativt gammel båt?
https://app.tankersinternational.com/fixtures/41849c94-1d3e-4a95-b6e9-b03fb6747434
Redigert 03.04.2023 kl 11:23 Du må logge inn for å svare
ibyx
03.04.2023 kl 11:50 6262

Er vel til å "leve med" disse ratene? Særlig hvis det stabiliserer seg her før stiger igjen?

Nettopp nå:
Baghdad (2020 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) AG/China Unipec (Bei) AISSOT (TCE: RV USD 82K @ 47 days / Actual USD 77K @ 49 days)
Redigert 03.04.2023 kl 11:50 Du må logge inn for å svare
Nexa
03.04.2023 kl 12:07 6205

Eier ikke aksjer ikke FRO men vurderer å kjøpe nå fordi:
1.
Tidligere CEO Mcleod viste at det ikke er en negativ korrelasjon mellom tankrater og oljepris. Høyere oljepris gir altså ikke lavere tankrater.
2.
Kutt i OPEC+ produksjon og høyere oljepris gir ikke nevneverdig lavere oljeforbruk ifølge IEA.
3.
OPEC+ reduksjon vil føre til lengre seilingsruter og høyere rater.
CLCO
03.04.2023 kl 13:21 5926

Nexa, hvor har du dette fre: Opec+ reduksjon vil føre til lengre seilingsruter, og høyere rater? Trodde det var motsatt, mindre olje å frakte på samme tonnasje, dvs lavere rater.
Nexa
03.04.2023 kl 13:57 6006

1. Det blir ikke lavere etterspørsel etter olje, så det blir ikke mindre å frakte.
2. Hvem vil tette gapet mellom produksjon og etterspørsel?
Det er de produsentene som har muligheter til å øke produksjonen. Den produksjonen som raskes vil øke etter min mening er den prissensitive og raskt omstillbare skiferolje produksjonen i USA. Det tar lengre tid for andre produsenter. Det de har til felles er at det blir lengre seilingsruter.
Redigert 03.04.2023 kl 13:58 Du må logge inn for å svare
Hellboy
03.04.2023 kl 14:09 6002

Mindre fra Gulfen til Asia (les kina) og mer fra Karibia/US/Brasil. Det er vel litt lengre å seile ;)
Flipper
03.04.2023 kl 16:17 5630

Plukket opp på et forum i Uniten; Invetor Village

Oil prices rebound on hedge fund short covering: Kemp - Reuters News

03-Apr-2023 13:43:45

LONDON, April 3 (Reuters) - Investors had started to pair back short positions in petroleum even before Saudi Arabia and its OPEC⁺ allies surprised the market by announcing production cuts totalling more than 1 million barrels per day.

The scale of the cuts and the element of surprise is likely to have been intended to intensify the rush of short-covering as well as boost confidence and draw more bullish investors back into the market.

Hedge funds and other money managers purchased the equivalent of 61 million barrels in the six most important petroleum futures and options contracts over the seven days ending March 28.

This marked a sharp turnaround after fund managers sold a total of 281 million barrels over the two preceding weeks, the fastest rate of selling for almost six years.

Most of the buying came from the closure of previous bearish short positions (-48 million barrels) rather than initiation of new bullish longs (+13 million).


Coolreit:

It's all a trade to the banksters. It's not about the viability of the oil industry. The oil market is one of the banksters trading vehicles.

To the banksters, it is also a necessity to keep oil prices low enough to keep their massive money printing operations and overwhelming debt load from taking down their ponzi of fiat money printing!

Yet, the oil industry is the lifeblood of modern civilization. It needs both stability in pricing (NOT provided by the bankster trading operations) and high enough prices to ensure sufficient profitability to both reward shareholders AND grow production to provide more oil for a voracious world.


Headline
03.04.2023 kl 17:11 5440

John Fredriksens Frontline stupte 9,6 prosent, mens Hafnia endte ned 5,7 prosent.
– Jeg tror ikke dette er start på en ny langvarig nedtur for tankmarkedet. Det tror jeg ikke det er. Det er mer en korreksjon enn noe annet. Kina vil måtte importere oljen fra andre leverandører enn OPEC i markedet, og de leverandørene som typisk er aktuelle er USA, Brasil og Norge som er alle land med mye lengre fraktdistanser til Kina, sier Ole-Rikard Hammer.
-godt poeng-
ibyx
03.04.2023 kl 17:25 5377

Frontline plc is a Cyprus based shipping company engaged primarily in the ownership and operation of oil tankers and product tankers. The Company’s ordinary shares are listed on the New York Stock Exchange and the Oslo Stock Exchange

Hvor mange av FRO sine LR2/Aframax frakter product? Deter vel kun disse det siktes til når man snakker om FRO sine product tankers?

Og ja, så får vi se hvilke veier olje nå fraktes mer når ME kutter. Det kan neppe bli kortere når målet er Kina eller India.
Frykten for redusert etterspørsel er vel også foreløpig bare det. Frykt.
Og korrelasjonen oljerpris / rater er vel ikke entydig. Etterspørsel trumfer gjerne dette?
ibyx
03.04.2023 kl 17:34 5356

Spot VLCC ned til 69.300 fra 78.500
Snitt 23 hittil er 55.100
Vi går altså inn i Q2 med 25% høyere rater...
1.mars var snittraten 59.300. FRO kurs var da 17% høyere enn dagens kurs...
Vi snakker *korreksjon* her!
ibyx
03.04.2023 kl 18:02 5277

Hei ibyx! Her er et svar på clean/crude
https://www.tradewindsnews.com/tankers/-astronomical-frontline-switches-clean-tanker-to-crude-after-an-offer-it-could-not-refuse/2-1-1364592
Av teksten fra 1.12.22 som såvidt er synbar før resten er bak "mur" framgår det at FRO har 6 av 18 LR2/aframax på crude. Evt en mer med den som svitsjet til crude pga av svært god avtale..
FRO har altså minimum 11 LR2 på clean.

LR2 clean falt marginalt fra fredagen. Også Suezmax.
Redigert 03.04.2023 kl 18:08 Du må logge inn for å svare
Nexa
03.04.2023 kl 18:52 5119

Frontline er har
22 vlcc
20 LR2 aframax
28 suezmax
De kan utnytte endringer i seilingsruter spesielt godt med denne sammensetningen av flåten!
Moll1
03.04.2023 kl 22:37 4547

Hvor mange VLCC-laster pr dag tilsvarer kuttet på +1 mill fat pr dag ?
Blue Cow Group
03.04.2023 kl 22:52 4480

Ca en halv til 3/4 last hvis jeg ikke er helt på bærtur, 2mill pr VLCC.
ibyx
04.04.2023 kl 00:21 4360

Hmm. Så hvor mye skal potensielt 15 færre frakter for VLCC pr måned påvirke ratene/inntektene? Uten at man tenker at flere frakter blir lengre på tross av av OPEC ME kutter.
Ser at noen tviler på om Kina vil måtte kjøpe annetsteds fra. Også at de bare vil redusere oljekjøp pga prisøkning. Men det er vel tvilsomt om de vil la oljepris bremse gjenåpningen? Olja har jo vært mye dyrere enn nå for ikke lenge siden. Olja er nå tilbake i øvre slikt av trendkanalen fra slutten av november. Før det var det fire måneders trendkanal mellom 90-100, og før det enda høyere..
I 2020 var det 810 VLCC i drift. Det er gjerne færre nå?

PS. Euronav falt "bare" 4% på NYSE idag.
Redigert 04.04.2023 kl 00:32 Du må logge inn for å svare
ibyx
04.04.2023 kl 01:40 4236

Nå som "alle" plutselig har fokus på enda billigere aksjer og shortgull...
https://fintel.io/sfo/us/fro
Legg også merke til at short er redusert.
Blue Cow Group
04.04.2023 kl 02:47 4200

Fra 78,500 i dag til 50'000 i følge en analytiker her https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1144586/Oil-production-cut-not-expected-to-derail-tanker-boom
Har ikke abbo, men overskrifta virker positiv sjøl om et sånt drop vil merkes hardt på kursen. Får jo lyst til å senke GAV'en min litt her, må si det.. men når/hvordan aner jeg ikke.
Ratta
04.04.2023 kl 02:55 4203

På litt lengre sikt må det være etterspørselen og ikke tilbudet som bestemmer antall frakter.
ibyx
04.04.2023 kl 08:49 3800

Så det var derfor Euronav holdt seg så bra...
Kanskje han kjøper litt FRO også? Nei, Han låner gjerne ut enda mer... :-)
Men det betyr gjerne at det ligger noen verdier både her og der som vil være attraktive å ha framover..
https://www.finansavisen.no/finans/2023/04/04/7999114/john-fredriksen-laster-opp-for-160-mill.-i-euronav-aksjer?internal_source=sistenytt
hans
04.04.2023 kl 09:15 3685

Er det ikke idag utbyttet skulle komme?
Flipper
04.04.2023 kl 09:17 3794

Historisk dag i dag

15.30 skal det Finsk flagget heises ved NATO's Hovedkvarter
Redigert 04.04.2023 kl 09:18 Du må logge inn for å svare
ibyx
04.04.2023 kl 09:19 4462

Det blir holdt tilbake til kursen er over 160 igjen 🤣
kodenavn
04.04.2023 kl 09:19 4810

Lagrene er ganske lave.
Hvis kjøperne ikke tror prisen skal ned herfra, hvilket er lite sannsynlig, tapper de ikke lagrene ytterligere.
Det er ingen som slutter å bruke olje selv om prisen går opp 5 dollar på et helt greit prisnivå.
Det blir etterspørselen som bestemmer volum.
Hvis oljen tas fra US, Brasil og Vest-Afrika, blir det bare flere tonnmil.
Tankaksjene skal opp igjen.
ibyx
04.04.2023 kl 09:32 4827

Men først er det shortfest. Skal vi ned til 130 før det snur?
hans
04.04.2023 kl 09:41 4937

Hehehe..da blir det vel på slutten av året da..
ibyx
04.04.2023 kl 09:47 4926

Over 25% ned fra toppen for kort tid siden..

For ikke så lenge siden..

DNB Markets og Kepler Cheuvreux oppjusterer sin kursmål på Frontline etter gårsdagens kvartalsrapport. Kjøpsanbefalingene fastholdes.
Det fremgår av oppdateringer fra meglerhusene onsdag.
Kepler Cheuvreux høyner sitt kursmål til 242 kroner, fra tidligere 227 kroner, mens DNB Markets oppjusterer til 226 fra tidligere 200 kroner
Redigert 04.04.2023 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
ibyx
04.04.2023 kl 10:20 4842

Opec+ cuts: Boost to long-haul crude demand to soften hit to VLCCs, says BRS
Opec+ countries announced a surprise cut in production on Sunday that will affect the biggest crude carriers the most
https://www.tradewindsnews.com/tankers/opec-cuts-boost-to-long-haul-crude-demand-to-soften-hit-to-vlccs-says-brs/2-1-1430716
Jørgen2002
04.04.2023 kl 10:34 4856

Når kommer utbyttet ca idag?
ibyx
04.04.2023 kl 10:42 4827

Kanskje trengs enda litt høyere oljepriser for å få fart på ratene før mangel på skip etterhvert slår inn?

"If crude oil can break above the strong band of resistance at $82/$83, it could get back to the mid to low $90s, but there will be sellers queuing up to sell at those levels," said Tony Sycamore, a market analyst at IG in Sydney.
mingus7777
04.04.2023 kl 12:19 4747

Samme lurer jeg på
(",)Aksjel
04.04.2023 kl 15:51 4650

Kommet på min Nordnet konto i dag
Leotwin
04.04.2023 kl 15:58 4669

Mulig det er tidlig, men jeg økte også beholdningen litt i dag. 😊🤞
Slettet bruker
04.04.2023 kl 16:09 4670

Det var kroner 205 for noen uker siden.
Jeg ser euronav er opp i Usa nå.
Nå er det ca 198 kroner til kursmålet på 350 kroner.
Redigert 04.04.2023 kl 16:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.04.2023 kl 18:35 4438

Frontline I pluss sammen med EURONAV Som går samme vei opp.
Kroner 153.87 14.91 dollar. Utbyttene skal inn igjen i Frontline.
Spennende er det med Fredriksen som kjøper seg videre opp I euronav. 🤑🤑🤑
Børsnedgangen for Frontline varer ikke evig,og dagens rater er levelig for aksjonærene.
Redigert 04.04.2023 kl 18:37 Du må logge inn for å svare